Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?quote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Al die krassende peuters hier.Echt kudo's voor al jullie zelfbeheersing
![]()
Mijn zwager heeft ooit ook eens de auto langs de kant moeten zetten om zichzelf te kalmeren. Net een nieuwe auto na jaren sparen, hoort ie ineens een harde bonk rijdens het rijden. Hij: "Wat was dat?" Neefje: "Oh, mijn tekensteen." "Mijn tekensteen!?" "Ja, daar teken ik altijd mee!"![]()
Al het plastic achterin bekrast...
Tuurlijk maar kinderen doen wel vaker dingen die niet mogen tochquote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?
Peuters doen gewoon domme dingen waar ze niet bij nadenken of iets mag of wel. Hij schrok heel erg van de geschrokken reactie van zijn vader en heeft het (=dit specifieke) nooit meer gedaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien denk ik te simpel hoor, maar als een kind zich dusdanig verstaanbaar kan maken weet hij toch wel dat ergens op tekenen niet mag?
Ik dacht dat het om een ouder kind gingquote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Peuters doen gewoon domme dingen waar ze niet bij nadenken of iets mag of wel. Hij schrok heel erg van de geschrokken reactie van zijn vader en heeft het (=dit specifieke) nooit meer gedaan.
Tekensteenquote:Op vrijdag 14 mei 2021 14:25 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Al die krassende peuters hier.Echt kudo's voor al jullie zelfbeheersing
![]()
Mijn zwager heeft ooit ook eens de auto langs de kant moeten zetten om zichzelf te kalmeren. Net een nieuwe auto na jaren sparen, hoort ie ineens een harde bonk rijdens het rijden. Hij: "Wat was dat?" Neefje: "Oh, mijn tekensteen." "Mijn tekensteen!?" "Ja, daar teken ik altijd mee!"![]()
Al het plastic achterin bekrast...
Super herkenbaar allemaal 😂 Leuk hè, kinderen.. 😂quote:Op donderdag 13 mei 2021 21:05 schreef PKM het volgende:
Even teruggelezen naar mijn vorige post. Mijn peuter roept nog steeds vaak OPGETIIIIILD!!! als hij de trap af wil. En huilen als hij zijn zin niet krijgt. Woede uitbarsting op de trap, hartverzakkingen of hij heel beneden gaat komen. En dan is het pas net 7:00 he.
Tijdens dit ritueel hebben we nu ook sssssst want je zusje slaapt nog en maakt hij extra herrie op de trap. Om het proces te versnellen pak ik de tandenborstel en staat hij in een mum van tijd beneden.
Peuter is volledig zindelijk, maar als hij gaat plassen wil hij het liefst dat je mee loopt. Om dan de deur dicht te doen waar je bij staat. Daarna roept hij dat hij klaar is en als je niet komt gooit hij de deuren dicht, terwijl de baby nog steeds slaapt.
Onze baby huilt als er wat afgepakt wordt en peuter vindt dat alles van hem is.
Baby blijft nooit meer liggen met verschonen, wil de billendoekjes hebben en terwijl je die afpakt (en zij weer huilt) steekt ze haar voet in de pot sudocreme.![]()
Topje van de ijsberg is dit, ik heb nog wel wat ergernissen.
Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?
Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
Dank voor je reactie. Ik hoor wel eens dat mensen, ook als ze er inderdaad blij mee zijn, toch wel spreken van een leven voor en een leven na. Het heeft een enorme impact waar je vooraf misschien niet zo bij stilstaat.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.
Nope, ze kiezen hier ook zelf. Leggen we savonds klaar. Werkt niet. Niet voor de jongstequote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:05 schreef Smelfie het volgende:
[..]
Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.
In mijn optiek zijn het ook vooral mensen die er van tevoren niet over nadenken en wanneer het dan eigenlijk niet in hun schema of budget past vooral het kind zelf en de omgeving er last van heeft.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:24 schreef Stendhal het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Ik hoor wel eens dat mensen, ook als ze er inderdaad blij mee zijn, toch wel spreken van een leven voor en een leven na. Het heeft een enorme impact waar je vooraf misschien niet zo bij stilstaat.
OUD / Spijt van kinderenquote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:02 schreef Stendhal het volgende:
Gevoelige vraag maar zijn er onder jullie ook mensen die, als ze eerlijk zijn, zeggen: nou als ik de klok terug kon draaien dan was ik er liever niet aan begonnen?
Of zijn de voordelen per saldo toch veel groter dan de nadelen en is er geen spijt?
Ik bedoel, er rust wel een taboe op om zoiets te zeggen maar je hoort toch wel eens dat men achteraf toch twijfelt…
Inderdaadquote:
Ik had juist verwacht dat het dan makkelijker zou worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:53 schreef gestreeptestoel het volgende:
Spijt niet, maar vanaf de basisschool leeftijd vind ik het toch wel veel pittiger en denk ik echt wel vaker: “aaaarrgghhh”
Ditquote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Spijt niet. Maar ik heb het wel onderschat.
Ik vind het vooral verfrissend dat ouders een keer eerlijk zijn en dat het niet over rozen gaat.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:55 schreef flipsen het volgende:
[..]
InderdaadEn ik heb gelukkig geen kinderen en zal ze ook wel niet meer krijgen (vrouwlief is intussen ook de 40 gepasseerd)
Jup, dat vind ik ook de charme van dit topicquote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind het vooral verfrissend dat ouders een keer eerlijk zijn en dat het niet over rozen gaat.
Zeker eens, ik kies er bewust niet voor maar als ik mensen bezig zie kan ik er alleen maar respect voor opbrengen. Bij veel mensen dacht ik juist: "waar begin je aan?".quote:Op vrijdag 14 mei 2021 20:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Jup, dat vind ik ook de charme van dit topicik zou het dan ook erg jammer vinden als het weer gaat verzanden in een voor- en tegenstanders in het hebben van kinderen-discussie, of de spijtvraag weer aan bod moet komen. Laten we dit topic vooral houden waar het voor bedoeld is
Ja dan gaan ze op de bonnefooi naar Spanje/Thailand/Griekenland, ben je ze even kwijt.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 19:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik had juist verwacht dat het dan makkelijker zou worden.![]()
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |