Een kind is geen tiener als het 10 is. Dertien, veertien, vijftien, zestien, zeventien, achttien en negentien, dat zijn de tienerjaren. Omdat "tien" in de leeftijd zit, niet omdat 10 de leeftijd is, want dan zouden een elf- en twaalfjarige ook tieners zijn terwijl er geen "tien" in de leeftijd zit.quote:Op donderdag 13 mei 2021 11:03 schreef F_r het volgende:
[..]
Onze tiener echt net 10 is ook altijd vroeg rond 07:00
Ik ben benieuwd hoe lang ik doorga, ik denk nog wel een tijdje want het gaat gewoon prima en zowel ik als de kleine dame zijn er nog niet klaar mee.quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:35 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Da's wel gek ja! Ik las toevallig laatst dat in Nederland het advies minimaal 6 maanden is, maar de WHO 2 jaar(!) adviseert. Mijn vrouw gaf ieder kind een jaar voeding, maar daarna vond ze het ook gek worden, en bouwde ze af.
Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.quote:Op donderdag 13 mei 2021 22:15 schreef gestreeptestoel het volgende:
Die strijd smorgens bij het aankleden.. ze is 5. De oudste is 8 en kleed zich al sinds groep 1 picobello aan. De jongste wil niet/kan niet/moe/wat anders doen/niet mooi/plassen etc etc
Ha madam-april!quote:Op donderdag 13 mei 2021 20:50 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe lang ik doorga, ik denk nog wel een tijdje want het gaat gewoon prima en zowel ik als de kleine dame zijn er nog niet klaar mee.
Maar goed, ontopic:
Mijn twee oudste maken letterlijk overal een wedstrijd van (denk aan: eten, drinken, aankleden, Lego bouwen, etc.) N(oudste) bedenkt altijd de 'spelregels' waardoor L(de middelste) bijna altijd verliest (en als L wel wint verandert N gewoon even snel met terugwerkende kracht de spelregels). En L kan niet tegen haar verlies en gaat dan weer janken en schreeuwen en aan N haar haren trekken. Wat er weer in resulteert dat N ook moet janken, want L heeft haar pijn gedaan... En dat zo'n 10x per dag.. 🤦🏼♀️
De mijne deed destijds wel eerst even een zorgvuldige selectie of dat object wel van mij was. Met zijn eigen dierbare speelgoed smeet hij nietquote:Op donderdag 13 mei 2021 23:48 schreef NightDancert het volgende:
Ik ben twee en ik accepteer geen nee, want dan tief ik het eerste beste object dat ik mijn handen krijg door de woonkamer.
Nee hoor. Gewoon NIET willen omkleden. Tenzij er iets heel leuks (eigenbelang kind) tegenover staat.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 08:05 schreef Smelfie het volgende:
[..]
Dit is makkelijk op te lossen door ze zelf te laten kiezen. De rare combinaties moet je even doorheen kijken.
Liters voor niks gemolken koe inderdaad.quote:
Daarin was mijn tiener (hij is inmiddels 21) gelukkig makkelijk. In het verdere huis best netjes. Het was alleen fijner geweest als hij ook zo dacht over zijn eigen kamer.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Liters voor niks gemolken koe inderdaad.![]()
Weet je trouwens wat er gebeurt als je tieners hebt die glazen omgooien? Dan blijk je dus helemaal geen kleinkunstacademie nodig te hebben om een asperge uit te beelden. Terstond bevriezen ze, hoogstens hun ogen bewegen nog, richting jou, waar je blijft met de dweil. Dit wordt dan gevolgd door geschokte blikken als ik begin te foeteren van "doedanookietspakeendoeknuuuuhhhhmuhparketgaateraanstadaarnietzo!!!"
Ondanks dat het niet zo leuk is vind ik dit best wel cute.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 09:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik tekenen altijd met steentjes op tegels enzo, we schrijven boodschappen en doen drie-op-een-rij, dat soort dingen. Super tof
Sjaak had een klein steentje mee in de auto genomen en nadat ik al eventjes een wat krassend geluid hoorde, vroeg ik wat hij aan het doen was. Was hij in mijn auto aan het krassen, in de lak die net onder het raam zitDaar heeft hij geschreven dat dit zijn plek is. En hij had geoefend op de motorkap (gelukkig maar 2 krasjes)
![]()
![]()
En je krijgt er zoveel voor terug...
Ik had laatst ook ineens een ruitjespatroon op mijn auto, zo’n 6 hokjes. Ik liet dat mijn moeder zien want ik had geen idee hoe dat kwam en toen demonstreerde mijn dochter (3) ineens hoe ze dat had gedaan.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 09:59 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak en ik tekenen altijd met steentjes op tegels enzo, we schrijven boodschappen en doen drie-op-een-rij, dat soort dingen. Super tof
Sjaak had een klein steentje mee in de auto genomen en nadat ik al eventjes een wat krassend geluid hoorde, vroeg ik wat hij aan het doen was. Was hij in mijn auto aan het krassen, in de lak die net onder het raam zitDaar heeft hij geschreven dat dit zijn plek is. En hij had geoefend op de motorkap (gelukkig maar 2 krasjes)
![]()
![]()
En je krijgt er zoveel voor terug...
Dat beschrijft hoe mijn puberdochter het liefst leeft: in ranzige omstandigheden. Zoonlief is zo netjes dat ik er kriegel van wordt. Die presteerde het tijdens een horrorrenovatie zelfs om nog meer gedoe te veroorzaken door te weigeren dat er dingen op zijn kamer gestald werden toen de zolder uitgeruimd moest worden.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 10:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Daarin was mijn tiener (hij is inmiddels 21) gelukkig makkelijk. In het verdere huis best netjes. Het was alleen fijner geweest als hij ook zo dacht over zijn eigen kamer.
Zijn computerplek was heilig, 1 druppeltje of dingetje daar en grote paniek. Maar de rest van zijn kamer? Ranzig is het juiste woord.
Zelfs nu hij 21 is geld dat nog teveel. Vorige week heb ik zijn rollo eens omhoog gedaan. Daar schrok hij zelfs van. Laag stof op de vensterbank en stofwebben waar je U tegen zegt. Had ik hem gelukkig al niet 80 keer gezegd...
Deze hadden wij laatst met een teiltje water waar meneer heerlijk zijn voeten in had laten weken. Bij het opruimen klotste er een beetje water overheen. En plaats van dat hij de teil corrigeerde was het een typisch geval 'ik stond er bij en keek er naar' toen er zo'n 4-5 liter water gewoon op de grond liep!quote:Op vrijdag 14 mei 2021 09:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Liters voor niks gemolken koe inderdaad.![]()
Weet je trouwens wat er gebeurt als je tieners hebt die glazen omgooien? Dan blijk je dus helemaal geen kleinkunstacademie nodig te hebben om een asperge uit te beelden. Terstond bevriezen ze, hoogstens hun ogen bewegen nog, richting jou, waar je blijft met de dweil. Dit wordt dan gevolgd door geschokte blikken als ik begin te foeteren van "doedanookietspakeendoeknuuuuhhhhmuhparketgaateraanstadaarnietzo!!!"
Al die krassende peuters hier.quote:Op vrijdag 14 mei 2021 13:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik had laatst ook ineens een ruitjespatroon op mijn auto, zo’n 6 hokjes. Ik liet dat mijn moeder zien want ik had geen idee hoe dat kwam en toen demonstreerde mijn dochter (3) ineens hoe ze dat had gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |