Yup. Dat heeft onze zoon ook weleens gedaan. Hij haalde de badkamer net niet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 12:07 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Geniet er maar van. Als ze 6 zijn gaan ze bovenaan het trapgat staan en kotsen ze je trap met vloerbedekking en de muren vol. Ben je een weekend bezig met tapijtreinigers en het hele trapgat opnieuw witten.
Herkenbaar. Of savonds, als ik net met een wijntje op de bank zit. Dan schiet ik echt in een kramp.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 12:22 schreef Marsenal het volgende:
Het geluid van een hoestende baby over de babyfoon terwijl het nog echt even moet slapen omdat anders de hele dag kutter dan kut wordt
Alles wat je benoemt komt binnen. "Niet in je mond" gaat dùs in de mond. "Blijf van de kast af" vestigt de aandacht op de kast. "Niet op de tafel klimmen" maakt de tafel extra interessant.quote:Op zondag 22 mei 2022 16:16 schreef ZarB het volgende:
Op dinsdag 10 mei 2022 22:11 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Een baby die slecht alleen kan zijn, lees: praktisch nooit.Nu komt ze ook in de fase dat ik haar continu in de gaten moet houden door al het gerol en getijger, maar toch.
![]()
Oh ja, en ik word nu al hard uitgelachen als ik steeds 'nee' zeg als m'n dochter ergens aan zit waar het niet mag. Dat wordt nog wat straks.
I knowquote:Op zondag 22 mei 2022 19:07 schreef mspoez het volgende:
[..]
Alles wat je benoemt komt binnen. "Niet in je mond" gaat dùs in de mond. "Blijf van de kast af" vestigt de aandacht op de kast. "Niet op de tafel klimmen" maakt de tafel extra interessant.
Leg dat maar neer. Handen bij jezelf. Ook, wat ik hier nou toch heb, zullen we ruilen? Kijk eens, hier is je *whatever*.
Wat valt er dan te onderhandelen als ze bv. hun vingers in het stopcontact willen steken of op tafel willen klimmen (om er daarna af te donderen)?quote:Op zondag 22 mei 2022 20:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
I knowik ga regelmatig de onderhandeling aan
Dan niks. Gewoon een afweging die ik (we) maken met eerdergenoemd gegeven in het achterhoofd.quote:Op maandag 23 mei 2022 12:07 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat valt er dan te onderhandelen als ze bv. hun vingers in het stopcontact willen steken of op tafel willen klimmen (om er daarna af te donderen)?
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.quote:Op zondag 22 mei 2022 20:57 schreef ZarB het volgende:
[..]
I knowik ga regelmatig de onderhandeling aan
quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:30 schreef manny het volgende:
[..]
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.
Lastig te zeggen over 'n kind dat je niet kent, vind ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn jongste heeft een ontzettend eigen wil en trekt zijn eigen plan. Het heeft me best een tijdje gekost om te weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Schipperen is de boodschap. Wil hij niet in de kinderstoel om te eten, dan eet hij op schoot. Wil hij niet in de kinderwagen wanneer we mijn oudste naar school moeten brengen, dan draag ik hem. Geen idee of het zo ok is, maar het scheelt een heleboel frustratie aan beide kanten.
Dat zijn lastige dingetjes inderdaad. Wat voor ons wel werkte is in ieder geval als ouders in gesprek blijven over dit soort dingen en min of meer 1 lijn trekken. (geen idee of je een 1 ouder gezin hebt eigenlijk) en het aloude bekende "choose your battles" dus sommige dingen zijn gewoon simpel: ik bepaal. Andere dingen prima om wat te schipperen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 10:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn jongste heeft een ontzettend eigen wil en trekt zijn eigen plan. Het heeft me best een tijdje gekost om te weten hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Schipperen is de boodschap. Wil hij niet in de kinderstoel om te eten, dan eet hij op schoot. Wil hij niet in de kinderwagen wanneer we mijn oudste naar school moeten brengen, dan draag ik hem. Geen idee of het zo ok is, maar het scheelt een heleboel frustratie aan beide kanten.
Choose your battles, doe ik ook wel. Als ze 'n keer hun bord niet leeg eten, dan blijven ze in elk geval wel zitten tot de rest klaar is, maar ik ga ze niet zelf meehelpen met eten geven of daar eindeloos over bakkeleien.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 11:19 schreef manny het volgende:
[..]
Dat zijn lastige dingetjes inderdaad. Wat voor ons wel werkte is in ieder geval als ouders in gesprek blijven over dit soort dingen en min of meer 1 lijn trekken. (geen idee of je een 1 ouder gezin hebt eigenlijk) en het aloude bekende "choose your battles" dus sommige dingen zijn gewoon simpel: ik bepaal. Andere dingen prima om wat te schipperen.
Wellicht een suf voorbeeld: wij hebben altijd gedacht dat we het belangrijker vinden dat we gezellig aan tafel zitten en een prettige herinnering opbouwen belangrijker vinden dan elke laatste vitamine of koolhydraat naar binnen te krijgen bij ze. In andere woorden: geen strijd om het (avond)eten. Komt wel goed. En wat bleek: het kwam allemaal goed.
Het ging puur over situaties als "baby wil autosleutel in mond stoppen en in plaats van te zeggen "niet die sleutel in je mond" zeg ik "hier heb je je ondergekwijlde nijntjeknuffel".quote:Op dinsdag 24 mei 2022 08:30 schreef manny het volgende:
[..]
Onderhandelen met kinderen onder de, pak em beet, 6 is naar mijn mening een gevaarlijke route. Voor je het weet snappen ze het mechanisme en beland je elke keer in de situatie waarin je moet belonen om iets gedaan te krijgen.
Juf Roos zou ik zelf wel in d'r ass willen drukkenquote:Op dinsdag 24 mei 2022 22:19 schreef Seven. het volgende:
Dat de stucadoor en schilder net een maand klaar zijn, maar al zeker 30 deuken van zijn houten treinrails die lomp hard tegen de muur geslagen worden, of met de stekker van de lamp op de muur krassen.
![]()
Het geklim op mij en dan lekker stampen op mijn hoofd met schoenen aan als ik uitgeblust op de bank lig.
![]()
Het gejengel (en als ik dan zelf ook heel zielig kijk, dan gaat hij ineens lachen![]()
).
![]()
Constant die kut Bumba op TV willen. En Juf Roos d'r pruik zou ik ook maar wat graag in een big ass ventilator willen drukken. F1 wil hij wel kijken, maar huilen als er kwaliteit gekeken wordt zoals Ozark of Vikings.
![]()
Ze heeft wel ballonkuiten, osodevo zou ervoor bedanken.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:40 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Juf Roos zou ik zelf wel in d'r ass willen drukken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |