SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Op zich niet zo raar om mensen die over het algemeen toch minder last van covid hebben zelf een vaccin te laten kiezen, vind ik.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dan eigenlijk uiteindelijk voor iedereen onder de 60.
Kom je elke dag nou het nieuws van gister posten?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
4,137 miljoen prikken. 237.000 meer dan de vorige waarde. Gebben we echt 237.000 prikken in een dag gezet? Of is dit een correctie?
14 doden bij 8800 besmettingen.
Minder doden, fors meer besmettingen.
Hij is meteen heel stil.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:42 schreef maan_man het volgende:
Volt is ook tering gevaarlijk Dassen. Steek je vinger maar eens in het stopcontact. Wat vind je daarvan Dassen.
Valt het je niet op? Geen enkele Mod heeft gepost tijdens zijn spreekbeurt!quote:Op donderdag 15 april 2021 15:42 schreef ijs. het volgende:
[..]
Hij is meteen heel stil.
Toeval? Ik denk het niet!
Je snapt er niet heel veel van he, met alle respect?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:40 schreef polderturk het volgende:
4,137 miljoen prikken. 237.000 meer dan de vorige waarde. Gebben we echt 237.000 prikken in een dag gezet? Of is dit een correctie?
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je snapt er niet heel veel van he, met alle respect?
Gisteren 4,020 miljoen prikken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
https://coronabeeld.nl/quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
Geef hem ook een abbo op NU.nl dan hoeven we ook niet de hele tijd vragen van gister te beantwoorden.quote:
Op dag 5 na het eerste contact toch?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen hoeveel dagen na contact met een besmet persoon moet je jezelf nou laten testen?
40-45quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen hoeveel dagen na contact met een besmet persoon moet je jezelf nou laten testen?
Na vijf dagen negatief testen mag je weer los.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat zou kunnen inderdaad. Op een gegeven moment is schaarste geen probleem meer natuurlijk. Ik hoef trouwens niet te kiezenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Russen! Nee die zijn eng en dom.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:47 schreef ijs. het volgende:
Nee geen Spoetnik, Nederlands buitenlandbeleid mbt Rusland is nog gebaseerd op de Koude Oorlog.
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:49 schreef maan_man het volgende:
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik heb na een test afgelopen maandag nog altijd last van mijn neus. Ik zie niet zoveel in de testsamenleving na maandag.
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Russen! Nee die zijn eng en dom.
quote:Volgens Van Delden van het RIVM wordt het maximaal door de EU toegestane aantal vaccins ingekocht. Hij zegt ook open te staan voor het Russische Spoetnik-vaccin. "Maar het moet wel eerst door het EMA worden goedgekeurd. Zodra dat gebeurt, is er geen enkele reden om het niet te kopen."
WTF?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?
Haha, hij zegt aids.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?
Thuis achter het aanrecht?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waar denk je dat (een deel van) de vrouwelijke profvoetballers zijn deze zomer?
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die veegt gewoon haar keel en longen schoon bij een Covid besmetting
Lekker vlossen en dan je tanden poedsenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossen
Wijfen vlossen faginaal.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossen
Ik snap wel waarom kuzuu die avondklok eraf moet. Ze moeten snachts toch ook weer hun spulletjes kunnen verzamelen.....quote:Op donderdag 15 april 2021 15:55 schreef raptorix het volgende:
TURKIEEEEEEEEEYEEEEEEEEEEEE TUUT TUUT TUUUT
Denk wel meer dan alleen haar keel en longen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die veegt gewoon haar keel en longen schoon bij een Covid besmetting
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Op dag 5 na het eerste contact toch?
Gewoon test halen, je hebt niet altijd klachten bij corona.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.
Maar twijfel of ik me moet laten testen alsnog.
Kan het op de site van de overheid niet goed vinden.
Een dagje verschil maakt niet zoveel uit, die vijf dagen zijn zo kort mogelijk genomen om de maatschappelijke impact te beperken. Je kan je dus nog laten testen vandaag, dan wel morgen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.
Is dit nou een paardenmeisje?quote:
Misschien raar, maar ergens vind ik dat juist lastiger. Kiezen. Je zal maar de pech hebben dat je net dat ene vaccin kiest wat net op jou extreme gevolgen heeft. Terwijl de anderen veilig waren geweest.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Volgens mij moet je je laten testen, en tot een negatieve uitslag in quarantaine, en dan daarna nog een test na 5 dagen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, pfizer uiteraard. Maar ik ga die anderen zeker niet weigeren. Sterker nog, als ik nu AZ zou krijgen of volgende week pfizer ga ik nu direct voor AZ.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien raar, maar ergens vind ik dat juist lastiger. Kiezen. Je zal maar de pech hebben dat je net dat ene vaccin kiest wat net op jou extreme gevolgen heeft. Terwijl de anderen veilig waren geweest.
Tijdens debat doen alleen de woordvoerders het op dat onderwerp, dus logisch dat sommige nu pas hun speech hebben, sommige zelfs over een tijdje.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef ijs. het volgende:
Wel slim, bewaren van je maiden speech. Had Rutte ook moeten doen, mooie joker om in te zetten bij het toeslagenaffairedebat.
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je laten testen, en tot een negatieve uitslag in quarantaine, en dan daarna nog een test na 5 dagen.
Hoe is het met de chauffeur?quote:Op donderdag 15 april 2021 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.
Als je het hebt ben je dan ook gemiddeld al vijf dagen verder dan wanneer je in aanraking bent gekomen met iemand die het heeft.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.
Of een vergeet me nietjequote:Op donderdag 15 april 2021 16:10 schreef ijs. het volgende:
Die bonus wordt steeds lager, straks krijgen ze een 1+1 gratis bon van de V&D
Ik zou denk ik gaan voor Jansen. Dat je maar een prik nodig hebt is voor mij wel fijn. Maar ik zou ook elk vaccin aannemen als dat zou betekenen dat ik veel eerder aan de beurt ben. Niet omdat ik bang ben om Corona te krijgen, maar omdat ik verwacht dat je als gevaccineerde straks gewoon eerder weer fatsoenlijk dingen mag doen. Al is het maar dat je je niet voor elke scheet hoeft te gaan testen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:02 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, pfizer uiteraard. Maar ik ga die anderen zeker niet weigeren. Sterker nog, als ik nu AZ zou krijgen of volgende week pfizer ga ik nu direct voor AZ.
Ik voorzie al Bijbelse gifjes van Art, en harde ongepaste plaatjes van Graus.quote:
Dan maar niet bij de huisarts gaan prikken. Heb je 'm straks voor niks omdat die terughoudend moet zijn met persoonsgegevens verstrekkenquote:Op donderdag 15 april 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik gaan voor Jansen. Dat je maar een prik nodig hebt is voor mij wel fijn. Maar ik zou ook elk vaccin aannemen als dat zou betekenen dat ik veel eerder aan de beurt ben. Niet omdat ik bang ben om Corona te krijgen, maar omdat ik verwacht dat je als gevaccineerde straks gewoon eerder weer fatsoenlijk dingen mag doen. Al is het maar dat je je niet voor elke scheet hoeft te gaan testen.
Laurens zal wel toespelingen krijgen van zijn D66 collega.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorzie al Bijbelse gifjes van Art, en harde ongepaste plaatjes van Graus.
Voorlezen van je opstel is 1 ding.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef SilverEyes het volgende:
Sylvana, die is zo bezig met interessant overkomen dat ik soms het idee heb dat ze geen idee meer heeft waar ze het over heeft.
Voor niets.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan maar niet bij de huisarts gaan prikken. Heb je 'm straks voor niks omdat die terughoudend moet zijn met persoonsgegevens verstrekken
quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
@:Zipportal misschien handig voor je als je al lang aan het wachten bent.
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met het syndroom van Down en morbide obesitas? Of moet het en/of zijn? Communicatie bij de GGD.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Ken er minimaal 1, zat op Fok, doet nu wat op Youtube.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met het syndroom van Down en morbide obesitas? Of moet het en/of zijn? Communicatie bij de GGD.
Dat is een zeldzame, die valt in beide groepen toch?quote:Op donderdag 15 april 2021 16:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ken er minimaal 1, zat op Fok, doet nu wat op Youtube.
Hoop testen zo zonder klachten! Maar dab maar ff inplannen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je laten testen, en tot een negatieve uitslag in quarantaine, en dan daarna nog een test na 5 dagen.
Er zijn echt mensen die dat doen jaquote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zijn uiteraard de vaccins zélf die ons terugbrengen naar normaal en niet de -paspoorten, maar dit wil men nog wel eens met elkaar verwarren, dus dan heb je er maar mee te dealen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:16 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Voor niets.
Als de bureaucratie belangrijker is dan het doel wel ja.
Want geen paspoort is geen optie?quote:Op donderdag 15 april 2021 16:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Het zijn uiteraard de vaccins zélf die ons terugbrengen naar normaal en niet de -paspoorten, maar dit wil men nog wel eens met elkaar verwarren, dus dan heb je er maar mee te dealen.
'Kalou dans l'arbe de banane' mocht ook niet.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ze leek een beetje op een banaan.
Nou ja, als iemand een vaccinatiebewijs vraagt, zul je toch wat moeten laten zien, toch.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Want geen paspoort is geen optie?
Wat bijzonder.
Wat mij betreft is dat zeker een optie maar daar denken mensen die erover mogen beslissen waarschijnlijk anders over.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:35 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Want geen paspoort is geen optie?
Wat bijzonder.
| 1 2 3 4 5 6 7 | <40 32 🟩 -1 40-50 49 🟩 -2 50-60 182 🟩 -4 60-70 284 🟩 -8 70+ 225 🟥 +7 -------------------- Totaal 772 🟩 -8 |
Dan moeten ze dat niet vragen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand een vaccinatiebewijs vraagt, zul je toch wat moeten laten zien, toch.
Helemaal gelijk.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat niet vragen.
Ok, ik snap natuurlijk dat het niet zo simpel is, zeker niet internationaal.
Maar soms wordt je doodmoe van alle rompslomp. Prik iedereen lek die dat wil, zo snel en massaal mogelijk en hoop het beste. Op dit moment is dat zeker niet slechter dan het huidige beleid.
@ the bradgequote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dat is dus het ding. Je kunt er wel tegen zijn, maar als je het nodig hebt om toegang te krijgen, heb je weinig keus.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:46 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dan moeten ze dat niet vragen.
Ok, ik snap natuurlijk dat het niet zo simpel is, zeker niet internationaal.
Er is in ieder geval daling.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:46 schreef raptorix het volgende:
👨🏾🏫
Situatie op de IC, Bron: Stichting Nice, 15 April 2021 16:15
[ code verwijderd ]
Redelijke cijfers, al had ik de daling heet liefst in de 70+ groep gezien, ik hoop dat deze de komende tijd wel blijft doordalen.
En de grafiek:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 april 2021 16:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Helemaal gelijk.
Men wil tot een zeker moment wachten met de inzet van vaccinatiebewijzen, maar het paradoxale eraan is dat hoe meer mensen er eentje hebben, hoe nuttelozer ze worden.
Yep.. En ik kan me niet voorstellen dat we daar een oplossing voor gaan vinden.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dus het ding. Je kunt er wel tegen zijn, maar als je het nodig hebt om toegang te krijgen, heb je weinig keus.
Worden in hun oog geprikt.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:28 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe worden mensen zonder armen eigenlijk gevaccineerd?
Ja, ik had het vanmorgen hier al gepost toen ik het las op HLN.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:20 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mijn-vrijheid-terug
@:asco
Andere plaats in het lichaam.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:28 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Hoe worden mensen zonder armen eigenlijk gevaccineerd?
En als ze ook geen benen hebben?quote:Op donderdag 15 april 2021 17:29 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Worden in hun oog geprikt.
Edit: Nee, gewoon in hun dijbeen.
Dan kunnen ze ook niet naar de vaccinatielocatie toelopen en is het hele probleem er gewoon nietquote:Op donderdag 15 april 2021 17:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
En als ze ook geen benen hebben?
Er was vorige week ook iets over vaccinatiereizen naar Servië.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:20 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-mijn-vrijheid-terug
@:asco
Die mag je bij mij langsbrengen indien vrouwelijk.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Gisteren waren het er nog een paar duizend, maar volgens Hugo zijn het er vandaag 3 miljoen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met het syndroom van Down en morbide obesitas? Of moet het en/of zijn? Communicatie bij de GGD.
All inclusivequote:Op donderdag 15 april 2021 17:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er was vorige week ook iets over vaccinatiereizen naar Servië.
Ik zie een leuke combiregeling aankomen als middelvinger naar ons rampzalige beleid: massaal op vakantie naar minder zorgvuldige landen en die prik scoren.
Het is dat ik niet direct haast heb anders deed ik het ook.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik zie een leuke combiregeling aankomen als middelvinger naar ons rampzalige beleid: massaal op vakantie naar minder zorgvuldige landen en die prik scoren.
Ik zou het niet minder zorgvuldige landen noemen maar landen die door hebben hoe schadelijk lockdowns zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
HANG OP. BEL UW BANK.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Na mijn ervaring met hep b vaccinatie en die avond flink doorhalen kan ik een zuipvakantie iig afraden. Hele dag ziek op bed gelegen.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou het niet minder zorgvuldige landen noemen maar landen die door hebben hoe schadelijk lockdowns zijn.
Vraag monty python ff.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:35 schreef asco het volgende:
[..]
Die mag je bij mij langsbrengen indien vrouwelijk.
Een romp staat nog op de bucketlist.
Racisme!quote:Op donderdag 15 april 2021 16:24 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Ze leek een beetje op een banaan.
Hier bami met een eitje.....quote:Op donderdag 15 april 2021 17:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik eet vanavond een burger met sambasaus.
Waarvan moet ik in vredesnaam weten waar vrouwelijke profvoetballers deze zomer uithangen? Ik volg geen vrouwenvoetbal.quote:
Ook geen OS?quote:Op donderdag 15 april 2021 17:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarvan moet ik in vredesnaam weten waar vrouwelijke profvoetballers deze zomer uithangen? Ik volg geen vrouwenvoetbal.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmmquote:Op donderdag 15 april 2021 17:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag monty python ff.
[ afbeelding ]
OS boeien me, net als bijv. de Tour, totaal niet.quote:
Het duurt even een maandje of vier om het zorgvuldig op te zetten, maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 15 april 2021 17:56 schreef skrn het volgende:
Ik ben wel echt blij dat het vaccineren eindelijk op stoom begint te komen.
Ieder zijn ding.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
OS boeien me, net als bijv. de Tour, totaal niet.
Toch wel handig als er opmerkingen gemaakt worden over Olympische sporters en profvoetbalsters..quote:Op donderdag 15 april 2021 18:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Moet jij weten.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ok.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Toch wel handig als er opmerkingen gemaakt worden over Olympische sporters en profvoetbalsters..
nnnnNii!!!quote:Op donderdag 15 april 2021 17:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG. Zoom-Boing. Z'nourrwringmm
Het is wat allemaalquote:Op donderdag 15 april 2021 18:15 schreef capricia het volgende:
[modbreak]Gaan we weer een beetje on topic, mensen.[/modbreak]
SC is hiernaast.
Zou best eens kunnen kloppen.quote:Dinsdagavond hebben we gehoord dat we vooralsnog vanaf 11 mei open mogen. Wij kunnen niet wachten en blijven er dan ook alles aan doen om jou écht zo snel mogelijk met open armen te kunnen ontvangen
Ik heb die datum anders niet gehoord. Wat ik wel honderd keer heb gehoord is "op voorwaarde dat", "als de cijfers naar beneden gaan" en "niks is zeker".quote:Op donderdag 15 april 2021 18:25 schreef capricia het volgende:
Uit de mail van Basic Fit zojuist:
[..]
Zou best eens kunnen kloppen.
Ik hoop het zo.
@:noek weet jij meer, wat denk jij?
Is gewoon gebaseerd op dat prachtige openingsplan. Zou er niet op rekenen.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het zo.
Ja volgens mij heb ik het daar ook zien staan, maar, de cijfers moeten het wel toelaten. Persoonlijk ga ik er niet vanuit dat ik weer kan werken de 11de. Nou ja, misschien buiten.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:49 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Is gewoon gebaseerd op dat prachtige openingsplan. Zou er niet op rekenen.
Zijn dat dan geen kerngezonde, topfitte en afgetrainde atleten?quote:Op donderdag 15 april 2021 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Toch wel handig als er opmerkingen gemaakt worden over Olympische sporters en profvoetbalsters..
Behalve wellicht de grote ketens vermoed ik dat er weinig sportscholen zijn die willen meewerken aan toegangstesten.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:33 schreef GemMagic het volgende:
11 mei? Dat zou prettig zijn, open met hygiëne regels, maar hopelijk zonder testbewijzen en dergelijke
Jeetje, ik heb het even uitgerekend, dat is echt gigantisch veel.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:23 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Ah, daar is het nu eindelijk ook begonnen.
Eens kijken of ze 10 miljoen cases per dag kunnen halen.
Dat minder zorgvuldige was ook cynisch bedoeldquote:Op donderdag 15 april 2021 17:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zou het niet minder zorgvuldige landen noemen maar landen die door hebben hoe schadelijk lockdowns zijn.
De faalhazenquote:Op donderdag 15 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
Geen versoepelingen dus 28 april dat is wel duidelijk
https://www.nu.nl/politie(...)uiterst-onzeker.html
Na de apocalyptische rambasambacopacabanacorona gaat de Bollywoodmutant from hell ons nu dus nog langer in de lockdown houden. Nog even volhouden!quote:Op donderdag 15 april 2021 18:23 schreef asco het volgende:
[ twitter ]
Ah, daar is het nu eindelijk ook begonnen.
Eens kijken of ze 10 miljoen cases per dag kunnen halen.
Wanneer gaat belgie?quote:
Echt elke keer valse hoop verkopen. Stappenplanquote:Op donderdag 15 april 2021 19:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer gaat belgie?
En duitsland?
Laffe dakhaas gaat echt niet eerder.
Huh wat bedoel je nu?quote:Op donderdag 15 april 2021 19:11 schreef _serial_ het volgende:
Voor de mensen die nog een afspraak moeten maken online. Geef niet op als je geen vaccinatiepost in de buurt krijgt, mijn moeder kreeg naar 25x de postcode invoeren gewoon de vaccinatiepost in haar woonplaats aangeboden.
A.s maandag al.
Nouja totdat Darten een olympische sport wordt. Zijn dat inderdaad fitte afgetrainde atletenquote:Op donderdag 15 april 2021 19:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn dat dan geen kerngezonde, topfitte en afgetrainde atleten?
Lijkt mij niet Ze zeggen het van week tot week te gaan bekijken.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:12 schreef Cynicio het volgende:
Las ik nou dat ze MORGEN al een besluit nemen over 28 april? Wat is dat voor idioterie?
Ik herinner me de Viking.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nouja totdat Darten een olympische sport wordt. Zijn dat inderdaad fitte afgetrainde atleten
Lijkt mij ook ja. Weet ook eigenlijk niet meer waar ik het las.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:15 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet Ze zeggen het van week tot week te gaan bekijken.
Dus een weekje voor de 28ste weet je of het kan of niet
Co Stompé is de enige darter die met zijn BMI niet vol in de risicogroep zit.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:12 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nouja totdat Darten een olympische sport wordt. Zijn dat inderdaad fitte afgetrainde atleten
quote:Op donderdag 15 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
The Wizardquote:Op donderdag 15 april 2021 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Co Stompé is de enige darter die met zijn BMI niet vol in de risicogroep zit.
Belgie gaat versoepelen, maandag en 26 April.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wanneer gaat belgie?
En duitsland?
Laffe dakhaas gaat echt niet eerder.
quote:'Versoepelingen beloven, licht aan het eind van de tunnel bieden, en dan gewoon de tunnel wat langer maken.'
Lockdownsteekje opgelopen?quote:Op donderdag 15 april 2021 19:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik kan me maar niet voorstellen hoe simpel je moet zijn om niet te kunnen begrijpen dat de versoepelingen per 28-04 altijd al onzeker waren. Voor sommige mensen hoop ik echt dat die Braziliaanse variant een lockdown van drie jaar met zich meebrengt.
Dat zou je wel denken als je zo'n reactie leest indd.quote:
Dat dacht ik wel al ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Voor sommige mensen hoop ik echt dat die Braziliaanse variant een lockdown van drie jaar met zich meebrengt.
Nee hoor.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gast die nog denkt dat Nederland zich niet voor EK's of WK's plaatst en dat Nederlandse clubs altijd door Oost-Europese clubs worden uitgeschakeld.quote:
Stop dan ook met die klote stappenplannen en routekaarten die de volgende dag alweer in de vuilnisbak liggen. Als je een datum noemt, ook al is het onder 60 voorwaarden, dan blijft dat hangen bij de meeste mensen. Voor mij part zeg je gewoon heel helder, we doen ons best, maar we kunnen er geen data aanhangen. We houden u op de hoogte. Klaar. Ook kut, maar dit is helemaal drie keer niks.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
Vinnie vd Voort mag wel oppassen.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:17 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Er komt ook wel eens een eredivisieclub door de UEFA cup voorronde hoor!"quote:Op donderdag 15 april 2021 19:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gast die nog denkt dat Nederland zich niet voor EK's of WK's plaatst en dat Nederlandse clubs altijd door Oost-Europese clubs worden uitgeschakeld.
Een nieuw record voor de routekaart. Het was 1 hele mooie dagquote:Op donderdag 15 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
Toen het nog UEFA Cup heette was Co Stompé wel de fitste darter denk ik ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Er komt ook wel eens een eredivisieclub door de UEFA cup voorronde hoor!"
Grappig dat nu het in het straatje valt je niemand hoort over 'de media' bij zo'n bericht.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:04 schreef Newby6781 het volgende:
Werk jij in de media toevallig?quote:Op donderdag 15 april 2021 19:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Grappig dat nu het in het straatje valt je niemand hoort over 'de media' bij zo'n bericht.
Wat heeft dat met een besmetting te maken?quote:Op donderdag 15 april 2021 19:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zijn dat dan geen kerngezonde, topfitte en afgetrainde atleten?
Ik verwacht de eerste stap pas ergens mid mei. Met mazzel. Ligt er aan hoe vaak het OMT die piek met twee weken gaat verschuiven.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja je kon de avondklok erop gelijk zetten hè
Ach joh, gewoon over de zomervakantie heen tillen.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik verwacht de eerste stap pas ergens mid mei. Met mazzel. Ligt er aan hoe vaak het OMT die piek met twee weken gaat verschuiven.
Als je flink door vaccineert lopen je ziekenhuisopnames vanzelf terug en hoef je de besmettingen niet meer zo serieus te nemen.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach joh, gewoon over de zomervakantie heen tillen.
Wat trouwens nu wel blijkt is dat al deze maatregelen niet helpen om de cijfers naar beneden te krijgen.
3 mei toch? (Ivm Dodenherdenking en Bevrijdingsdag)quote:Op donderdag 15 april 2021 20:08 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
28 april
5 mei nieuwe poging
Nee, maar als je van tevoren al weet dat 28 april niet haalbaar is, waarom dan wel met die datum komen.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ze hebben nooit gezegd dat het om 28 april 2021 zou gaan toch?
11 mei kan ook nogquote:Op donderdag 15 april 2021 20:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
3 mei toch? (Ivm Dodenherdenking en Bevrijdingsdag)
15 juli kan ook nogquote:
Met deze cijfers reken ik er nog niet op. Zelf gok ik eind mei, begin juni. We staan wel echt vooraan nu in het openingsplan itt vorig jaar.quote:Op donderdag 15 april 2021 18:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoop het zo.
Nee, maar als je van tevoren al weet dat 28 april niet haalbaar is, waarom dan wel met die datum komen.quote:
Had je je bier maar sneller af moeten rekenen.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Nou het is me overkomen hoor. Ik was om exact 20:01 nog bezig bij de zelfscan en mocht mijn bier weer inleveren.
Krijg pestpokken.
Dit is een grapquote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Nou het is me overkomen hoor. Ik was om exact 20:01 nog bezig bij de zelfscan en mocht mijn bier weer inleveren.
Krijg pestpokken.
quote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Krijg pestpokken.
Nee. Maar komt omdat hun systemen automatisch om 20:00 die verkoop blokkeren. Dus als je net om 20:01 en 1 seconde scant pakt ie m al niet meerquote:
Ze blijven het uitstellen ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ach joh, gewoon over de zomervakantie heen tillen.
Wat trouwens nu wel blijkt is dat al deze maatregelen niet helpen om de cijfers naar beneden te krijgen.
waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:
Wauwquote:Op donderdag 15 april 2021 20:26 schreef RipCity het volgende:
[..]
Nee. Maar komt omdat hun systemen automatisch om 20:00 die verkoop blokkeren. Dus als je net om 20:01 en 1 seconde scant pakt ie m al niet meer
Vrouwtje kwam naar me toe "Meneer het is 1 over acht"quote:
Klokslag 20:01. Ik had het minder erg gevonden als het 20:10 was.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Staat natuurlijk niet een manager bij de kassa met een stopwatch en klikt hem om 20:01 in.
Als het al zo is. Zal hij wel tegen een uur over 5 over 8 komen aankakken met een flesje.. en 10 over acht aan de beurt met de pin
Zullen zelf ook wel bang voor boetes zijn.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Vrouwtje kwam naar me toe "Meneer het is 1 over acht"
Ik had er erg in moeten hebben, maar tering man.
Als dit zo is. is het uitermate stom.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Je hebt ook zelfscan kassa's etc. Daarom is het ingebouwd in het kassasysteem. Die laat het product gewoon niet scannen na 8 uur. Dus maakt niet uit als je om 5 voor 8 in rij staat. Gaat om het scanmoment.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als dit zo is. is het uitermate stom.
Dit zou net behandeld moeten worden als wanneer iets gaat sluiten.
Gaat de winkel om 9 uur dicht. hoor je 10 voor 9 een omroep om naar de kassa's te gaan.
Sta je voor 9 uur bij de kassa en ze hebben weer eens 1 kassa open van de 10 kassa's. en dus sta je 10 minuten in de rij.
dan zeg je ook niet: " nee sorry we zijn gesloten."
Dan los je het normaal op. en sluit je de boel om 10 over 9 als de rijen zijn weggewerkt.
Dat is normale redenatie
Eens. Als iemand om of voor 20:00 bij de kassa arriveert lijkt het me redelijk als diegene de boel af mag maken.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Als dit zo is. is het uitermate stom.
Dit zou net behandeld moeten worden als wanneer iets gaat sluiten.
Gaat de winkel om 9 uur dicht. hoor je 10 voor 9 een omroep om naar de kassa's te gaan.
Sta je voor 9 uur bij de kassa en ze hebben weer eens 1 kassa open van de 10 kassa's. en dus sta je 10 minuten in de rij.
dan zeg je ook niet: " nee sorry we zijn gesloten."
Dan los je het normaal op. en sluit je de boel om 10 over 9 als de rijen zijn weggewerkt.
Dat is normale redenatie
BNOquote:NEW: 80% of all seniors in the U.S. at least partially vaccinated against COVID-19, CDC says
ja dat vind ik bullshit. maar goed je hebt van die gekken tegenwoordig. Beetje normaal doen is er niet meer bij.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:31 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Klokslag 20:01. Ik had het minder erg gevonden als het 20:10 was.
Dan in hun reet denk ik.quote:Op donderdag 15 april 2021 17:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Zelfde discussie als het beboeten van 1km per uur te hard rijden (na correctie). Je moet ergens een grens stellen. Als je per se zo laat boodschappen moet doen, zorg dan dat je gewoon voor 20u afrekent of haal je alcohol op een ander tijdstip.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:38 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Maar puur om interessant doen. en regels zijn regels..
Gr, Mark Ruttequote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Krijg pestpokken.
Omdat je in een ietwat afgesloten ruimte zit te ademen waar later nog andere mensen bij in kunnen stappen, dan zit de bus vol coronadampen die je mondkapje had moet opvangen, voor zover mondkapjes dat allemaal kunnen afvangen natuurlijk, daarom.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:42 schreef Abyss33 het volgende:
trouwens ik had deze week ook zoiets. zit nu in Duitsland.
We weten allemaal dat ze in Duitsland nogal gek op regeltjes zijn en je er aan houden zonder ook maar na te denken..
Maar ik zit in de bus met 0 andere mensen. ik zit letterlijk alleen in de bus.
Ik denk fuck dat mondkapje ik doe hem even half om. dus om de nek of onder mond.
Want ik ben immers alleen..
De chauffeer heeft ook geen mondkapje want hij heeft een raampje.
Vervolgens roept die vent zonder mondkapje.. tegen mij achter in de bus. dat ik mijn mondkapje op moet zetten.
Nogmaals we zijn de enige in de bus. en hebben beiden geen mondkapje.
En ik zit helemaal achterin.
Ik zeg ja je hebt er zelf ook geen.
Antwoord was. ja maar ik hoef dat niet. Jij wel. anders krijg je boette.
Wat is de logica?
Rookie mistake. Eerst je bier/wijn afrekenen daarna de rest van je boodschappen doen.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Krijg pestpokken.
Nee.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zelfde discussie als het beboeten van 1km per uur te hard rijden (na correctie). Je moet ergens een grens stellen. Als je per se zo laat boodschappen moet doen, zorg dan dat je gewoon voor 20u afrekent of haal je alcohol op een ander tijdstip.
Plus dat je daar niet met de fiets kanquote:Op donderdag 15 april 2021 20:42 schreef Abyss33 het volgende:
We weten allemaal dat ze in Duitsland nogal gek op regeltjes zijn en je er aan houden zonder ook maar na te denken..
Ik denk fuck dat mondkapje ik doe hem even half om. dus om de nek of onder mond.
Vervolgens roept die vent zonder mondkapje.. tegen mij achter in de bus. dat ik mijn mondkapje op moet zetten.
Wat is de logica?
Gewoon niet betalen en de winkel uit lopenquote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Krijg pestpokken.
Sommige Duitsers zijn nogal fanatiek en erg "Ordnung muss sein" types. Bij mij op het werk zijn ook enkel een paar Duitsers die zo'n eendesnavel dragen.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:42 schreef Abyss33 het volgende:
Wat is de logica?
Dat een olympisch atleet, in tegenstelling tot een 50-jarige obees, niet veel zal merken van een eventuele besmetting. Toch moet en zal die atleet als eerste gevaccineerd worden vanwege olympische spelen die waarschijnlijk sowieso al niet meer gaan plaatsvinden dit jaar. Je kunt die ampullen m.a.w. net zo goed meteen in de sloot leegkieperen.quote:Op donderdag 15 april 2021 19:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wat heeft dat met een besmetting te maken?
ok wacht even.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:47 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Omdat je in een ietwat afgesloten ruimte zit te ademen waar later nog andere mensen bij in kunnen stappen, dan zit de bus vol coronadampen die je mondkapje had moet opvangen, voor zover mondkapjes dat allemaal kunnen afvangen natuurlijk, daarom.
De chauff zit toch achter een raampje zeg je, dan kan hij ademen wat hij wil.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:00 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ok wacht even.
prachtig verhaal hoor.
Maar ten eerste is dat totaal niet de redenatie van mondkapjes in de bus. Dat is namelijk omdat afstand bewaren niet lukt.
Ten tweede. als je redenatie klopt. Maakt het dus geen ene bal uit of ik geen mondkapje heb of dat chauffeur geen mondkapje heeft.
We hebben voor de goede orde beiden geen mondkapje in een lege bus behalve ons twee.
Als de een dan tegen de ander zegt hey zet je mondkapje op.
Dan ben je belachelijk bezig.
Jou redenatie zou dan voor beiden gelden niet?
Of ademt een busschaufeur anders?
levensgevaarlijk, klap in het gezicht van de zorgquote:Op donderdag 15 april 2021 20:25 schreef Cynicio het volgende:
Krijg pestpokken.
Welkom in het nederlandje van 2021.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Mensen hebben iets nodig dat voor hun denkt omdat ze dit vermogen zelf verloren zijn. Net zoiets als "computer says no" Mensen zijn nou eenmaal ontzettend dom.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:42 schreef Abyss33 het volgende:
Wat is de logica?
Bij ons blokkeert de zelfscan na 20:00 met alcohol artikelenquote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wie een biertje koopt na acht veroorzaakt in de zorg een code zo zwart als de nacht.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:02 schreef nattermann het volgende:
[..]
levensgevaarlijk, klap in het gezicht van de zorg
ben je nu serieus?quote:Op donderdag 15 april 2021 21:02 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
De chauff zit toch achter een raampje zeg je, dan kan hij ademen wat hij wil.
Net robots sommige mensen. Verbaas me er wel om hoe tam en volgzaam de meute is.quote:Op donderdag 15 april 2021 20:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dan is het wel raar ja van de chauffeur.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:10 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ben je nu serieus?
Je kwam net met de redenatie dat als je in de bus zit je ademt en dit zich dan verspreid later in de bus.. als er mensen binnenkomen.
Wat bedoel je nu?
dat raampje waar ik het over heb. tot op hoofd hoogte.
De chauffeur is niet agesloten. Dat raampje is als idea dat als er iemand binnen stapt het bescherming bied als iemand op anderhalve meter staat om een kaartje af te nemen.
Het is niet om zoals jij meld het compleet af te sluiten van de hele bus.
Als je redenering is dat als ik achter in de bus mijn adem zich vervolgens in de bus begeeft en 10 minuten later als iemand instapt die dan dit inademt.
Dit dan uiteraard ook geldt voor de buschauffeur..
Of wil je zeggen dat het on afgeslaten het bij de chauffeur juist tegenhoudt. maar bij mij gaat het compleet de bus door?
Misschien had hij geen zin om een hellend-vlak-discussie te moeten gaan voeren met instappers die beginnen te onderhandelen als ze een passagier zonder mondkapje zien: "Ja, maar als wij voor in de bus zitten en hij achterin, dan hoeven wij toch net zo goed niet...", etc.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:00 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ok wacht even.
prachtig verhaal hoor.
Maar ten eerste is dat totaal niet de redenatie van mondkapjes in de bus. Dat is namelijk omdat afstand bewaren niet lukt.
Ten tweede. als je redenatie klopt. Maakt het dus geen ene bal uit of ik geen mondkapje heb of dat chauffeur geen mondkapje heeft.
We hebben voor de goede orde beiden geen mondkapje in een lege bus behalve ons twee.
Als de een dan tegen de ander zegt hey zet je mondkapje op.
Dan ben je belachelijk bezig.
Jou redenatie zou dan voor beiden gelden niet?
Of ademt een busschaufeur anders?
Toch weer drie dode oma's voorkomen.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wie een biertje koopt na acht veroorzaakt in de zorg een code zo zwart als de nacht.
Die dubbelmutatie? Wat is daar mee dan? Besmettelijker, ontwijkt die antilichamen of is die dodelijker?quote:Op donderdag 15 april 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
Bollywoodvariant opgedoken in België
Dat weet niemand, dus we moeten alles dicht houden.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:21 schreef pussycatdoll het volgende:
[..]
Die dubbelmutatie? Wat is daar mee dan? Besmettelijker, ontwijkt die antilichamen of is die dodelijker?
Bollywood? Braziliaanse denk ik?quote:Op donderdag 15 april 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
Alleen met een mondmasker op mag je bier nuttigen.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:24 schreef Kickinalfa het volgende:
Alleen met een negatieve coronatest mag je na 20:00 uur bier kopen, pandemie opgelost.
Nee joh dat is alweer oud nieuws.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Bollywood? Braziliaanse denk ik?
Van de week een Indische rijsttafel gegeten Komt wel dichtbij zo.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:16 schreef Drekkoning het volgende:
quote:Op donderdag 15 april 2021 21:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee joh dat is alweer oud nieuws.
https://www.telegraaf.nl/(...)-duikt-op-in-belgie/
RIPquote:Op donderdag 15 april 2021 21:27 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Van de week een Indische rijsttafel gegeten Komt wel dichtbij zo.
Nouja het is Duitsland. heb daar wel meer het gevoel van regels zijn regels.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:13 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Dan is het wel raar ja van de chauffeur.
Koop je na achten nog alcohol, liggen weldra de IC's weer boordevol!quote:Op donderdag 15 april 2021 21:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Toch weer drie dode oma's voorkomen.
Het zat iets anders..quote:Op donderdag 15 april 2021 21:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Misschien had hij geen zin om een hellend-vlak-discussie te moeten gaan voeren met instappers die beginnen te onderhandelen als ze een passagier zonder mondkapje zien: "Ja, maar als wij voor in de bus zitten en hij achterin, dan hoeven wij toch net zo goed niet...", etc.
Sow... dat vind ik echt schokkend weinig.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:27 schreef Sfancta het volgende:
De bereidheid om kinderen te laten testen is er gewoon niet.
Klas lager dan mijn dochter(waar ze niet mee in aanraking is gekomen), was een besmetting, en met een nagatieve test mochten de leerlingen vandaag weer komen.
Opkomst: 4 van de 39 leerlingen
https://nos.nl/liveblog/2(...)doneert-vaccins.htmlquote:De Jonge: GGD Noord-Limburg mag wel zelf rest-vaccins wegprikken
De GGD in Noord-Limburg mag verdergaan met het inenten van kwetsbare groepen met overgebleven vaccins. De GGD in deze regio is daarmee gestopt, omdat het volgens de directeur tegen de richtlijnen van het ministerie van Volksgezondheid was. In een landelijke richtlijn zou staan dat rest-vaccins, surplus genoemd, moeten worden gegeven aan GGD- en ziekenhuispersoneel.
Minister De Jonge zegt dat er sprake is van een "misverstand". In de VWS-advies wordt wel gezegd om bij het kiezen van een goede bestemming van de rest-vaccins "zo dicht mogelijk bij de vaccinatiestrategie blijven".
Het geven van overgebleven vaccins aan kwetsbare groepen is ook lastig, omdat de gegevens van die mensen bij huisartsen liggen. En die komen er nu niet aan toe om de GGD's allerlei namen en telefoonnummers te geven, zodat de GGD's aan het eind van de dag kunnen kijken of er kandidaten zijn voor de overgebleven vaccins. Bij de GGD Noord-Limburg hebben ze goede afspraken met huisartsen kunnen maken. "Ik wil de GGD's dan ook de ruimte geven", zegt De Jonge.
De bedden zelf zijn het probleem niet!quote:Op donderdag 15 april 2021 21:30 schreef potjecreme het volgende:
Oplossing voor ic bedden?
[ afbeelding ]
Indiase COVID-19-patiënten delen ziekenhuisbedden door drukte
Dit dus. Dit is het gevolg van al die mensen die continu in discussie willen. Die verpesten het voor de mensen in situaties dat het inderdaad eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Zo'n chauffeur zit al een jaar met dit gezeik en kapt het nu meteen af, en terecht.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Misschien had hij geen zin om een hellend-vlak-discussie te moeten gaan voeren met instappers die beginnen te onderhandelen als ze een passagier zonder mondkapje zien: "Ja, maar als wij voor in de bus zitten en hij achterin, dan hoeven wij toch net zo goed niet...", etc.
quote:Op donderdag 15 april 2021 21:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. Dit is het gevolg van al die mensen die continu in discussie willen. Die verpesten het voor de mensen in situaties dat het inderdaad eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Zo'n chauffeur zit al een jaar met dit gezeik en kapt het nu meteen af, en terecht.
Hoor ik ook veel ja, dit soort gemiemel. Andersom ook trouwens. Laatst een kind in de omgeving dat braaf getest was, negatief, ging er een weekend overheen, kind nog steeds een beetje verkouden, begon de leidster van de opvang dat het nu dan misschien wel Corona was, of de ouders de peuter nog een keer wilden laten testen. Kans dat het kind na dagenlange isolatie Corona opgelopen had was nihil maar leidster hield voet bij stuk. Ouders bellen met de GGD en toen zwichtten ze pas. Maar goed, toen was het alweer een dag laten er was het kind alweer klachtenvrij.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:27 schreef Sfancta het volgende:
Klas lager dan mijn dochter(waar ze niet mee in aanraking is gekomen), was een besmetting, en met een nagatieve test mochten de leerlingen vandaag weer komen.
Nee niet terecht. totaal niet.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:38 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit dus. Dit is het gevolg van al die mensen die continu in discussie willen. Die verpesten het voor de mensen in situaties dat het inderdaad eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Zo'n chauffeur zit al een jaar met dit gezeik en kapt het nu meteen af, en terecht.
Hier is de testbereidheid juist behoorlijk hoog. Elk kind in de klas is inmiddels wel een of meermalen getest (groep 6, 9-10-jarigen). Mss heeft het met het soort sociale omgeving te maken (hier witte school in ‘t Gooi). Of we hebben allemaal geen #moederhart, kan ook.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:34 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sow... dat vind ik echt schokkend weinig.![]()
Welk klas is dat? Basisschool neem ik aan?
Wat een achterlijke grote klas trouwens, 39 kinderen.
Zwaar ademen met een gewoon mondneusmasker of? Als het zo'n gare FFP2 masker is kun je er toch gewoon een paar kleine gaatjes in prikken.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:43 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Nee niet terecht. totaal niet.
Ik stap een lege bus in. de chauffeur was er niet eens. met mondkapje.
Verrvolgens komt de chauffeur zonder mondkapje binnen lopen. gaat rijden zonder mondkapje.
Na 5 minuten te zitten in de bus in mijn eentje met mondkapje met een chauffer zonder mondkapje denk ik bij mijzelf ja waar ben ik mee bezig.
ik zit hier zwaar te ademen .
Er is hier absoluut niemand. ja een chauffer die zonder kapje de bus binnekomt en zonder mondkapje rijdt.
Prima.
Denk doe hem even om de kin.
We zijn potverdorie alleen in de bus.
Wat is nou het probleem? dat ik hem even om kin doe tot dat er iemand in stapt.
Of dat meneer de busschaufer zonder mondkapje het nodig vindt om iemand na 10 minuten alleen samen in de bus te rijden er op aan te spreken dat het echt niet kan (hij zelf zonder mondkapje zit. en we gewoon 2 mensen zijn in een lege bus die waarschijnlijk leeg blifjt de komende 20 minuten.. lange rit op de snelweg)
Echt...
Mensen zijn de werkelijkheid en menselijkheid compleet verloren en dit soort commentaar ook
Verkapte kijk me eens geld hebben post.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:43 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier is de testbereidheid juist behoorlijk hoog. Elk kind in de klas is inmiddels wel een of meermalen getest (groep 6, 9-10-jarigen). Mss heeft het met het soort sociale omgeving te maken (hier witte school in ‘t Gooi). Of we hebben allemaal geen #moederhart, kan ook.
Mooi toch, collectieve "fuck you" naar het testbeleid.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:27 schreef Sfancta het volgende:
Lekker links, lekker rijk in mijn witte wijk!quote:Op donderdag 15 april 2021 21:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verkapte kijk me eens geld hebben post.
Zonder kind drink je makkelijker een rosé weg. #koudemoederhartenquote:Op donderdag 15 april 2021 21:43 schreef Aventura het volgende:
[..]
Hier is de testbereidheid juist behoorlijk hoog. Elk kind in de klas is inmiddels wel een of meermalen getest (groep 6, 9-10-jarigen). Mss heeft het met het soort sociale omgeving te maken (hier witte school in ‘t Gooi). Of we hebben allemaal geen #moederhart, kan ook.
Het zou erg mooi zijn als je gelijk hebt.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ben 80 procent zeker dat we over het hoogte punt heen zijn, 8 april was de piek op de IC!
Ben je aan het oefenen hoe je een rondje los moet peuteren als de kroegen weer open zijn?quote:Op donderdag 15 april 2021 21:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Verkapte kijk me eens geld hebben post.
Toch wel hè. Die van dissel zei vandaag wat anders vandaag.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:51 schreef raptorix het volgende:
Ik ben 80 procent zeker dat we over het hoogte punt heen zijn, 8 april was de piek op de IC!
En die gasten in India stinken joh. Dan heb je wel zuurstof nodig ja.quote:Op donderdag 15 april 2021 21:30 schreef potjecreme het volgende:
Oplossing voor ic bedden?
[ afbeelding ]
Indiase COVID-19-patiënten delen ziekenhuisbedden door drukte
We zitten nu 8 dagen op een rij onder het hogste punt, vandaag voor eerst 7 daags negatieeve toename!quote:Op donderdag 15 april 2021 21:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Toch wel hè. Die van dissel zei vandaag wat anders vandaag.
Wat weet die er nu vanquote:Op donderdag 15 april 2021 21:53 schreef Gunner het volgende:
[..]
Toch wel hè. Die van dissel zei vandaag wat anders vandaag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |