SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Op zich niet zo raar om mensen die over het algemeen toch minder last van covid hebben zelf een vaccin te laten kiezen, vind ik.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Geldt dan eigenlijk uiteindelijk voor iedereen onder de 60.
Kom je elke dag nou het nieuws van gister posten?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
4,137 miljoen prikken. 237.000 meer dan de vorige waarde. Gebben we echt 237.000 prikken in een dag gezet? Of is dit een correctie?
14 doden bij 8800 besmettingen.
Minder doden, fors meer besmettingen.
Hij is meteen heel stil.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:42 schreef maan_man het volgende:
Volt is ook tering gevaarlijk Dassen. Steek je vinger maar eens in het stopcontact. Wat vind je daarvan Dassen.
Valt het je niet op? Geen enkele Mod heeft gepost tijdens zijn spreekbeurt!quote:Op donderdag 15 april 2021 15:42 schreef ijs. het volgende:
[..]
Hij is meteen heel stil.
Toeval? Ik denk het niet!
Je snapt er niet heel veel van he, met alle respect?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:40 schreef polderturk het volgende:
4,137 miljoen prikken. 237.000 meer dan de vorige waarde. Gebben we echt 237.000 prikken in een dag gezet? Of is dit een correctie?
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je snapt er niet heel veel van he, met alle respect?
Gisteren 4,020 miljoen prikken.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
https://coronabeeld.nl/quote:Op donderdag 15 april 2021 15:41 schreef polderturk het volgende:
Geef hem ook een abbo op NU.nl dan hoeven we ook niet de hele tijd vragen van gister te beantwoorden.quote:
Op dag 5 na het eerste contact toch?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen hoeveel dagen na contact met een besmet persoon moet je jezelf nou laten testen?
40-45quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Binnen hoeveel dagen na contact met een besmet persoon moet je jezelf nou laten testen?
Na vijf dagen negatief testen mag je weer los.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat zou kunnen inderdaad. Op een gegeven moment is schaarste geen probleem meer natuurlijk. Ik hoef trouwens niet te kiezenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Russen! Nee die zijn eng en dom.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:47 schreef ijs. het volgende:
Nee geen Spoetnik, Nederlands buitenlandbeleid mbt Rusland is nog gebaseerd op de Koude Oorlog.
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:49 schreef maan_man het volgende:
Ik zal wel een uitzondering zijn, maar ik heb na een test afgelopen maandag nog altijd last van mijn neus. Ik zie niet zoveel in de testsamenleving na maandag.
quote:Op donderdag 15 april 2021 15:49 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Russen! Nee die zijn eng en dom.
quote:Volgens Van Delden van het RIVM wordt het maximaal door de EU toegestane aantal vaccins ingekocht. Hij zegt ook open te staan voor het Russische Spoetnik-vaccin. "Maar het moet wel eerst door het EMA worden goedgekeurd. Zodra dat gebeurt, is er geen enkele reden om het niet te kopen."
WTF?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?
Haha, hij zegt aids.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:50 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ben net getest en heb al geen last meer. Heb je aan aids gedacht?
Thuis achter het aanrecht?quote:Op donderdag 15 april 2021 15:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waar denk je dat (een deel van) de vrouwelijke profvoetballers zijn deze zomer?
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die veegt gewoon haar keel en longen schoon bij een Covid besmetting
Lekker vlossen en dan je tanden poedsenquote:Op donderdag 15 april 2021 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossen
Wijfen vlossen faginaal.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of ze kan haar anus en mond tegelijk vlossen
Ik snap wel waarom kuzuu die avondklok eraf moet. Ze moeten snachts toch ook weer hun spulletjes kunnen verzamelen.....quote:Op donderdag 15 april 2021 15:55 schreef raptorix het volgende:
TURKIEEEEEEEEEYEEEEEEEEEEEE TUUT TUUT TUUUT
Denk wel meer dan alleen haar keel en longen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:53 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die veegt gewoon haar keel en longen schoon bij een Covid besmetting
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:47 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Op dag 5 na het eerste contact toch?
Gewoon test halen, je hebt niet altijd klachten bij corona.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.
Maar twijfel of ik me moet laten testen alsnog.
Kan het op de site van de overheid niet goed vinden.
Een dagje verschil maakt niet zoveel uit, die vijf dagen zijn zo kort mogelijk genomen om de maatschappelijke impact te beperken. Je kan je dus nog laten testen vandaag, dan wel morgen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Iemand die ik vrijdag had gezien, kreeg dinsdag koorts en is gisteren getest, vandaag positief. Inmiddels dag 6 sinds ik haar gezien heb en nergens last van.
Is dit nou een paardenmeisje?quote:
Misschien raar, maar ergens vind ik dat juist lastiger. Kiezen. Je zal maar de pech hebben dat je net dat ene vaccin kiest wat net op jou extreme gevolgen heeft. Terwijl de anderen veilig waren geweest.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus wij 20/30ers krijgen wel keuze?
Volgens mij moet je je laten testen, en tot een negatieve uitslag in quarantaine, en dan daarna nog een test na 5 dagen.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, pfizer uiteraard. Maar ik ga die anderen zeker niet weigeren. Sterker nog, als ik nu AZ zou krijgen of volgende week pfizer ga ik nu direct voor AZ.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:00 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien raar, maar ergens vind ik dat juist lastiger. Kiezen. Je zal maar de pech hebben dat je net dat ene vaccin kiest wat net op jou extreme gevolgen heeft. Terwijl de anderen veilig waren geweest.
Tijdens debat doen alleen de woordvoerders het op dat onderwerp, dus logisch dat sommige nu pas hun speech hebben, sommige zelfs over een tijdje.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef ijs. het volgende:
Wel slim, bewaren van je maiden speech. Had Rutte ook moeten doen, mooie joker om in te zetten bij het toeslagenaffairedebat.
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij moet je je laten testen, en tot een negatieve uitslag in quarantaine, en dan daarna nog een test na 5 dagen.
Hoe is het met de chauffeur?quote:Op donderdag 15 april 2021 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.
Als je het hebt ben je dan ook gemiddeld al vijf dagen verder dan wanneer je in aanraking bent gekomen met iemand die het heeft.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:03 schreef maan_man het volgende:
[..]
Dat in quarantaine is helemaal bijzonder geregeld. Zie bijvoorbeeld onze Zweedse minister.
Of een vergeet me nietjequote:Op donderdag 15 april 2021 16:10 schreef ijs. het volgende:
Die bonus wordt steeds lager, straks krijgen ze een 1+1 gratis bon van de V&D
Ik zou denk ik gaan voor Jansen. Dat je maar een prik nodig hebt is voor mij wel fijn. Maar ik zou ook elk vaccin aannemen als dat zou betekenen dat ik veel eerder aan de beurt ben. Niet omdat ik bang ben om Corona te krijgen, maar omdat ik verwacht dat je als gevaccineerde straks gewoon eerder weer fatsoenlijk dingen mag doen. Al is het maar dat je je niet voor elke scheet hoeft te gaan testen.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:02 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen, pfizer uiteraard. Maar ik ga die anderen zeker niet weigeren. Sterker nog, als ik nu AZ zou krijgen of volgende week pfizer ga ik nu direct voor AZ.
Ik voorzie al Bijbelse gifjes van Art, en harde ongepaste plaatjes van Graus.quote:
Dan maar niet bij de huisarts gaan prikken. Heb je 'm straks voor niks omdat die terughoudend moet zijn met persoonsgegevens verstrekkenquote:Op donderdag 15 april 2021 16:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou denk ik gaan voor Jansen. Dat je maar een prik nodig hebt is voor mij wel fijn. Maar ik zou ook elk vaccin aannemen als dat zou betekenen dat ik veel eerder aan de beurt ben. Niet omdat ik bang ben om Corona te krijgen, maar omdat ik verwacht dat je als gevaccineerde straks gewoon eerder weer fatsoenlijk dingen mag doen. Al is het maar dat je je niet voor elke scheet hoeft te gaan testen.
Laurens zal wel toespelingen krijgen van zijn D66 collega.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorzie al Bijbelse gifjes van Art, en harde ongepaste plaatjes van Graus.
Voorlezen van je opstel is 1 ding.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef SilverEyes het volgende:
Sylvana, die is zo bezig met interessant overkomen dat ik soms het idee heb dat ze geen idee meer heeft waar ze het over heeft.
Voor niets.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan maar niet bij de huisarts gaan prikken. Heb je 'm straks voor niks omdat die terughoudend moet zijn met persoonsgegevens verstrekken
quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
@:Zipportal misschien handig voor je als je al lang aan het wachten bent.
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met het syndroom van Down en morbide obesitas? Of moet het en/of zijn? Communicatie bij de GGD.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
@:Zipportal misschien handig voor je als je al lang aan het wachten bent.
Ken er minimaal 1, zat op Fok, doet nu wat op Youtube.quote:Op donderdag 15 april 2021 16:17 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zijn er eigenlijk met het syndroom van Down en morbide obesitas? Of moet het en/of zijn? Communicatie bij de GGD.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |