SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag wel
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Die kunnen ze morgen weer afbellen.quote:
geloof jij dit echt?quote:Op zondag 11 april 2021 13:05 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uiteindelijk zou het doel wel moeten zijn om terug te gaan naar februari 2020, maar dat gaat nog wel even duren.
quote:Jackson said she's turned the corner about 10 months after getting sick. While she is still not back to her former self, she is feeling better. She also said that her symptoms have calmed down noticeably after she got the Covid-19 vaccine. While the experts aren't yet certain about the science on why this could be happening or how long patients' improvement might last, other Covid longhaulers have also reported relief after getting inoculated.
Wat is volgens jou een blijvertje dan? Mondkapjes dragen? Thuiswerken? Anderhalve meter afstand houden?quote:
Ik voorspel dat het op zijn best nog een week of 5 duurt voordat we beetje ruimte op de IC's hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 13:45 schreef deedeetee het volgende:
Er liggen volgende week na t prikken nog een kleine 800.000 vaccins in de vriezer. Dus nog veel méér afspraken maken en veel meer prikken. Kunnen de zhk opnames eindelijk weer omlaag gaan en de ic's weer wat ruimte krijgen.
jij bent geen draak maar een troll, beter besteed niemand meer aandacht aan jouquote:Op zondag 11 april 2021 13:45 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Alsof ze echt 400k mensen gaan vaccineren.Engeland zal al die vaccins toch wel opeisen.
Dus weer versoepelen vanaf 1 junoquote:Op zondag 11 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel dat het op zijn best nog een week of 5 duurt voordat we beetje ruimte op de IC's hebben.
Ja, want wat zou er dan moeten blijven? Waarom? Voor wie? Wie heeft daar voordeel bij?quote:
Ik hoop ook heel hard dat dan het ergste achter de rug is. Het blijft nu wel hangen tegen de 800 en als ik op NICE kijk geeft dat geen blij gevoel.quote:Op zondag 11 april 2021 13:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik voorspel dat het op zijn best nog een week of 5 duurt voordat we beetje ruimte op de IC's hebben.
Heb je mijn grafiekjes gezien?quote:Op zondag 11 april 2021 13:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik hoop ook heel hard dat dan het ergste achter de rug is. Het blijft nu wel hangen tegen de 800 en als ik op NICE kijk geeft dat geen blij gevoel.
Even nuanceren: de helft daarvan is voor de tweede prik, dus 200k effectieve afspraken.quote:
Goh het is bijna alsof een systeem waarbij mensen zelf een afspraak kunnen maken beter werkt dan uitnodigingen uitsturen, daar fouten in maken, en dan maar wachten of mensen wel of niet op de uitnodiging gaan reageren voordat je nieuwe uitstuurt.quote:
quote:Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zit niemand op de redactie van een krant om mensen bang te maken om steun voor de maatregelen te behouden. Als je dat denkt ben je een eind van het padje.
Goed voorbeeld verder. Media die een complot tussen overheid en wetenschappers aan het licht brengt.
En hoe realistisch denk je dat jouw idee is?quote:Op zondag 11 april 2021 13:55 schreef junkiexp het volgende:
Heel benieuwd of er eventuele versoepelingen komen, wat mij betreft gooien ze de winkels (wel met max aantal mensen per winkel) en de terrassen gewoon open.
Ook dierentuinen en andere buitenactiviteiten open gooien.
Avondklok er ook af, die had toch al amper nut.
Het is mooi geweest nu.
Dat is niet de bedoeling.quote:Op zondag 11 april 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Waarom wordt er trouwens nog steeds het aantal positieve mensen gemeld en niet het percentage positief.
Want als er meer getest is dan een andere dag dan schep je toch een heel verkeerd beeld of zie ik dat verkeerd?
het is lekker makkelijk om een bevolking dat amper grafieken kan lezen of statistieken kan interpreteren gewoon wat random cijfers voor te schotelenquote:Op zondag 11 april 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Waarom wordt er trouwens nog steeds het aantal positieve mensen gemeld en niet het percentage positief.
Want als er meer getest is dan een andere dag dan schep je toch een heel verkeerd beeld of zie ik dat verkeerd?
Beide wordt gemeld.quote:Op zondag 11 april 2021 13:58 schreef junkiexp het volgende:
Best realistisch, je moet het gewoon doen.quote:Op zondag 11 april 2021 13:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe realistisch denk je dat jouw idee is?
Vergeet het maar. Jouw plan gaan ze niet doen. Met de huidige stand van zaken.quote:Op zondag 11 april 2021 14:00 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Best realistisch, je moet het gewoon doen.
Bij de slager gaat het ook prima, 5 mensen binnen bv. en de rest wacht even buiten.
Ondernemers doen er en moord voor om desnoods zelf bij de ingang te gaan staan om dit goed in de gaten te houden.
Als je doorzoekt wel, maar standaard hoor je op de radio en dergelijk alleen het aantal positieve mensen.quote:
En dat vind je goed?quote:Op zondag 11 april 2021 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Jouw plan gaan ze niet doen. Met de huidige stand van zaken.
Je leest een ander topic dan ik zeker.quote:Op zondag 11 april 2021 14:00 schreef aTypisch het volgende:
hier in het topic lopen ze echter de polonaise
Ik ben er ook bang voor, ik denk dat het best moet kunnen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Jouw plan gaan ze niet doen. Met de huidige stand van zaken.
Doorzoeken vind ik echt wat overdreven, maar bij het nieuws wordt het inderdaad niet standaard gemeld. Dat zou inderdaad wel goed zijn om wel te doen, denk ik.quote:Op zondag 11 april 2021 14:01 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als je doorzoekt wel, maar standaard hoor je op de radio en dergelijk alleen het aantal positieve mensen.
En dat hoeft niet altijd wat te zeggen.
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA bioscopen OPEN.quote:Op zondag 11 april 2021 14:02 schreef RipCity het volgende:
Conclusie Fieldlab-evenementen: ’1,5 meter afstand niet nodig in theater en bios’
Theaters, bioscopen en congreszalen kunnen met maatregelen open op 50 procent van hun normale capaciteit. En dat zonder anderhalve meter afstand te houden. Dat is de belangrijkste conclusie die Fieldlab Evenementen zondag presenteert op basis van de eerste onderzoeksresultaten. De vraag is echter of het OMT die mening deelt.
De maatregelen die de deuren zouden moeten openen, houden onder meer in dat gasten 24 uur voor het bezoek slagen voor een sneltest en een mondkapje dragen als ze zich door het gebouw bewegen. Ook moeten bezoekersstromen gescheiden worden en moet de ventilatie in het gebouw minstens voldoen aan het bouwbesluit. Dat zegt programmamanager Pieter Lubberts van Fieldlab Evenementen.
Dat presenteert zondag de resultaten van de eerste twee evenementen: een zakelijk congres en een theatershow in februari. „Wij zeggen niet: gooi nu alles open. Dat kan praktisch ook niet, in onze sector duurt het soms weken voor iets georganiseerd kan worden. Wij kijken niet naar de situatie nu”, aldus Lubberts, die vervolgt: „Wat wij doen, is aantonen dat het kan met de juiste maatregelen.”
Tijdens de eerste Fieldlab-evenementen blijkt dat bijna iedereen zich hield aan de mondkapjesinstructies en dat 80 procent van de bezoekers de Coronamelder-app had gedownload. Het aantal ’risicovolle contacten’, waarbij iemand langer dan een kwartier binnen anderhalve meter van een ander is, is beperkt. „Tijdens het zakelijk congres worden de meeste contacten opgedaan in de periode dat er wordt rondgelopen in de foyer”, aldus Fieldlab. De sneltesten aan de deur, die 10 procent van de bezoekers moesten ondergaan, bleken geen probleem en brachten geen besmettingen aan het licht.
Anderzijds is geen data verzameld over het effect van de mondkapjes of naar desinfectie. Ook reppen de resultaten niet over de testbereidheid achteraf, terwijl die bijvoorbeeld bij het congres 77 procent was. „De testen maakten dan ook geen deel uit van ons onderzoek, die waren puur een voorwaarde om dit te mogen organiseren”, aldus Lubberts.
Hij geeft aan dat de resultaten op de betrokken ministeries, zoals Volksgezondheid en Economische Zaken, ’met een positieve blik’ zijn ontvangen. Het is echter de vraag of het Outbreak Management Team (OMT) er ook zo naar kijkt. Dat is gevraagd om een advies gebaseerd op de data, en komt daar vermoedelijk in de komende dagen mee. Vaak bepaalt dat advies ook de koers van het kabinet.
Er zijn echter signalen dat het OMT moeite heeft om te zien hoe op basis van de data er echt weer dingen mogelijk zijn. OMT-lid Marc Bonten gaf vrijdag al aan dat de events ’extreem veel veiligheidsvoorzieningen en controles hadden’. „Als je dat op grote schaal gaat doen, gaat het mis”, voorzag de arts-microbioloog van het UMC Utrecht met de blik naar de pilot-events van de overheid.
Die staan echter los van Fieldlab, benadrukt Lubberts. Het belangrijkste verschil: bij Fieldlab Evenementen is de anderhalve meter geen must.
De komende weken levert Fieldlab ook de data van andere evenementen aan het OMT. De data van onder meer voetbalwedstrijden met publiek, en outdoor- en indoor-dancefeesten en concerten, zijn dus nog niet bekend gemaakt of meegenomen. Bij deze evenementen waren meer mensen aanwezig, die bovendien zich te buiten konden gaan aan alcohol, konden dansen en joelen. Bij deze evenementen vonden, in tegenstelling tot bij het congres en de theatershow, dan ook wel besmettingen plaats. In totaal raakten vermoedelijk 20 bezoekers van Fieldlab besmet.
Denk dat bioscopen nog maar 10% bezoekers overhouden als je elke keer voordat je naar film gaat stokkie in neus moet doen. Gratis of niet.quote:Op zondag 11 april 2021 14:09 schreef Cynicio het volgende:
Het idee om dit testen bij bioscopen en theaters toe te passen is het meest achterlijke idee dat ik ooit heb gehoord. Bioscopen kunnen makkelijk open zoals ze vorig jaar open waren. Mondkapjes in de gang en spreiden van publiek. That's it. In wat voor wereld leven deze mensen? Het idee van Fieldlab is al radicaal en dan zou het OMT zelfs dat nog te soft vinden? Bioscopen, theaters, musea en noem ze maar op zouden ten onder gaan.
Precies. Een bioscoopbezoek hoort laagdrempelig te zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 14:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Denk dat bioscopen nog maar 10% bezoekers overhouden als je elke keer voordat je naar film gaat stokkie in neus moet doen. Gratis of niet.
Eerst stok in je neus douwen en dan lekker zen ontspannen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:10 schreef Noek het volgende:
Er zijn ook yoga/sportscholen die meedoen. Dan spoor je niet, hoor. Ga weg met die bullshit.
Vraag me af welke sector niet. Denk dat het mensen ook heel snel gaat vervelen. De eerste keer weer wat doen is misschien leuk, maar daarna? Ga je echt een test nemen om eens te kunnen uit eten? Om naar het eiersnijdermuseum te mogen? Om weer eens een uurtje met je kinderen te zwemmen op de zaterdagochtend?quote:Op zondag 11 april 2021 14:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Denk dat bioscopen nog maar 10% bezoekers overhouden als je elke keer voordat je naar film gaat stokkie in neus moet doen. Gratis of niet.
Hoeveel procent van de stoeltjes zou je kunnen gebruiken als je aan alle kanten 1,5 meter afstand moet houden?quote:Op zondag 11 april 2021 14:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Het meest bizarre is dat als je gevaccineerd bent, je ook een test moet doenquote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vraag me af welke sector niet. Denk dat het mensen ook heel snel gaat vervelen. De eerste keer weer wat doen is misschien leuk, maar daarna? Ga je echt een test nemen om eens te kunnen uit eten? Om naar het eiersnijdermuseum te mogen? Om weer eens een uurtje met je kinderen te zwemmen op de zaterdagochtend?
Kan het me amper voorstellen.
Zonder maximaal aantal bezoekers? Hangt af van de zaal natuurlijk, maar komt uiteindelijk uit rond 25-30% dacht ik.quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de stoeltjes zou je kunnen gebruiken als je aan alle kanten 1,5 meter afstand moet houden?
20 procent geloof ik.quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de stoeltjes zou je kunnen gebruiken als je aan alle kanten 1,5 meter afstand moet houden?
Als de test gratis blijft en de testlocatie makkelijk bereikbaar is zal een klein groepje ook wel die moeite nemen om het voor een sportschool een keertje te doen. Maar als ze een keer of 2 zijn geweest is de lol er echt wel vanaf.quote:Op zondag 11 april 2021 14:10 schreef Noek het volgende:
Er zijn ook yoga/sportscholen die meedoen. Dan spoor je niet, hoor. Ga weg met die bullshit.
Wacht even , is er een eiersnijdermuseum???quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Vraag me af welke sector niet. Denk dat het mensen ook heel snel gaat vervelen. De eerste keer weer wat doen is misschien leuk, maar daarna? Ga je echt een test nemen om eens te kunnen uit eten? Om naar het eiersnijdermuseum te mogen? Om weer eens een uurtje met je kinderen te zwemmen op de zaterdagochtend?
https://museumrotterdam.nl/collectie/item/73444quote:Op zondag 11 april 2021 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wacht even , is er een eiersnijdermuseum???
Als die er niet is, zou die er wel moeten zijnquote:Op zondag 11 april 2021 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wacht even , is er een eiersnijdermuseum???
Ik zeg toch ook niet dat NOW afgeschaft zal worden?quote:Op zondag 11 april 2021 12:19 schreef groenen het volgende:
[..]
Wat een onzin. Alsof elke horeca een terras heeft. Meeste kroegen hebben helemaal geen terras en kunnen misschien 1 tafeltje voor de deur zetten.
Alle discotheken, culturele podia en stadions zijn volstrekt kansloos met 1,5 meter.
NOW zal niet stoppen als 1,5 meter blijft. Nederlandse staat heeft dan voor niks 1,5 jaar bedrijven levend gehouden en gooit ze dan zeker in de laatste maanden nog even massaal voor de bus?
Dan is de de gehele regeling kansloos geweest en had je net zo goed vanaf het begin niks kunnen bijdragen
Bioscopen moeten straks al enorm hun best doen om enigszins relevant te blijven nu steeds meer mensen zijn gaan inzien dat het ook wel wat heeft om de nieuwste films vanuit huis te streamen. Die hebben het inkomen straks hard nodig.quote:Op zondag 11 april 2021 14:09 schreef Cynicio het volgende:
Het idee om dit testen bij bioscopen en theaters toe te passen is het meest achterlijke idee dat ik ooit heb gehoord. Bioscopen kunnen makkelijk open zoals ze vorig jaar open waren. Mondkapjes in de gang en spreiden van publiek. That's it. In wat voor wereld leven deze mensen? Het idee van Fieldlab is al radicaal en dan zou het OMT zelfs dat nog te soft vinden? Bioscopen, theaters, musea en noem ze maar op zouden ten onder gaan.
Ik zou het iets minder fel verwoorden, maar ik kan me hier wel in vinden. Maar ook het OMT ziet in dat het einde van de crisis nadert en dan zijn ze niet meer relevant. Langer rekken met een testmaatschappij/maatregelen zorgt er toch voor dat hun beroep nog een beetje in de belangstelling blijft staan.quote:Op zondag 11 april 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
OMT moet zijn muil eens een keer houden ipv alles afwijzen wat niet in hun beperkte straatje past
Er is er niet één, er zijn er inmiddels meerderen uit USA, Israel, UK, ...quote:Op zondag 11 april 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Dat zo'n onderzoek er is)
Wat is er met eijersnijders?quote:Op zondag 11 april 2021 14:22 schreef raptorix het volgende:
eiersnijdermuseum.nl is nog vrij, zal ik hem reggen!
De enige reden waarom ze nu denken dat het een succes is (en 70% van NL het een goed idee vind - net als die vaccinatiepaspoorten) omdat ze niet doorhebben dat mensen het alleen maar willen gebruiken omdat het alternatief nog langer wachten is. Als ik op straat aangesproken word met de vraag of ik voorstander zou zijn van een vaccinatiepaspoort als dat betekent dat ik dit jaar op vakantie kan (en anders niet), dan zeg ik ook ja. Met dat hele testcircus werkt het net zo. Bij gebrek aan beter gaan mensen akkoord; terwijl de meeste dingen ook prima normaal open zouden kunnen zodra de meeste mensen gevaccineerd zijn in juli/augustus.quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ja.quote:
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. De tijden van voorstellingen gaan inderdaad maximaal een week mee. Hoe moeten bezoekers dat in godsnaam gaan plannen?quote:Op zondag 11 april 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bioscopen moeten straks al enorm hun best doen om enigszins relevant te blijven nu steeds meer mensen zijn gaan inzien dat het ook wel wat heeft om de nieuwste films vanuit huis te streamen. Die hebben het inkomen straks hard nodig.
Met testen naar de bioscoop is gewoon geen goed idee. Het zijn juist spontane uitjes. Hell, de bios zelf kan niet verder vooruit plannen dan een week qua voorstellingen. Leuk als je dan voor een film wil reserveren en er dan achterkomt dat er geen testcapaciteit is voor die week omdat er talloze anderen ook weer leuke dingen willen doen.
[..]
Ik denk van niet. De zorg wordt alweer afgeschaald. De derde golf 🌊 is duidelijk geen verzinseltje.quote:Op zondag 11 april 2021 14:03 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik ben er ook bang voor, ik denk dat het best moet kunnen.
Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.quote:Op zondag 11 april 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bioscopen moeten straks al enorm hun best doen om enigszins relevant te blijven nu steeds meer mensen zijn gaan inzien dat het ook wel wat heeft om de nieuwste films vanuit huis te streamen. Die hebben het inkomen straks hard nodig.
Met testen naar de bioscoop is gewoon geen goed idee. Het zijn juist spontane uitjes. Hell, de bios zelf kan niet verder vooruit plannen dan een week qua voorstellingen. Leuk als je dan voor een film wil reserveren en er dan achterkomt dat er geen testcapaciteit is voor die week omdat er talloze anderen ook weer leuke dingen willen doen.
[..]
Ik zou het iets minder fel verwoorden, maar ik kan me hier wel in vinden. Maar ook het OMT ziet in dat het einde van de crisis nadert en dan zijn ze niet meer relevant. Langer rekken met een testmaatschappij/maatregelen zorgt er toch voor dat hun beroep nog een beetje in de belangstelling blijft staan.
Nu wordt vooral de vraag wanneer de overheid zich over de angst heen durft te zetten en in gaat zien dat het advies van het OMT niet altijd leidend zou moeten zijn. En dat er bij hun advies ook een hoop andere motieven mee tellen.
Dit zei je vorig jaar ook.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.
Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Het beleid is wel gewijzigd, want vaccinatiestrategie valt ook onder het Covidbeleid.quote:Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, op die manier.
Dus het is niet 'het beleid' dat is gewijzigd, maar er lopen twee soorten beleid naast elkaar die niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn: het coronabeleid dat inderdaad is gericht op het niet volledig vastlopen van de zorg en het vaccinatiebeleid dat daarop én op het voorkomen van overlijdens in de oudste groepen gericht is.
Nu snap het. En op zich klopt dat dan inderdaad, maar ik vind dat persoonlijk ook een passende keuze binnen het vaccinatiebeleid. Ik zou het heel vreemd en niet passend vinden binnen onze maatschappij om die groep te negeren als er de mogelijkheid is om deze overlijdens te voorkomen. Dat dat betekent dat we er iets langer over doen om uit deze crisis te komen vind ik dan heel erg jammer, maar wat mij betreft volkomen logisch.
Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.
Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Waar staat dat het OMT het te soft vindt?quote:Op zondag 11 april 2021 14:09 schreef Cynicio het volgende:
Dat is wel degelijk de ambitie. Alleen laten de ziekenhuizen dat nu niet toe.quote:Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
Ik heb niet het idee dat ze dat niet willen, hoor. Maar de situatie moet het ook toelaten.quote:Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
Nou, ik niet eigenlijk. Ik ben best bereid voor een museum of andersoortig dagje uit van tevoren te reserveren en wat afstandregels in acht te nemen en een mondkapje is ook nog tot daar aan toe, maar daar stopt het voor mij wel zo'n beetje. Ik ga niet ook nog eens een circus van verplichte testjes, bewijsjes en dat soort spul doorlopen, dan laat ik dat soort gelegenheden gewoon nog wat langer links liggen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De enige reden waarom ze nu denken dat het een succes is (en 70% van NL het een goed idee vind - net als die vaccinatiepaspoorten) omdat ze niet doorhebben dat mensen het alleen maar willen gebruiken omdat het alternatief nog langer wachten is. Als ik op straat aangesproken word met de vraag of ik voorstander zou zijn van een vaccinatiepaspoort als dat betekent dat ik dit jaar op vakantie kan (en anders niet), dan zeg ik ook ja. Met dat hele testcircus werkt het net zo. Bij gebrek aan beter gaan mensen akkoord; terwijl de meeste dingen ook prima normaal open zouden kunnen zodra de meeste mensen gevaccineerd zijn in juli/augustus.
Maar daar is toch ook niks aan veranderd? Of moeten we ons al voorbereiden op een Braziliaanse mutant waardoor het vaccineren nu tot een zinloze excercitie is verworden?quote:
Ach nog even en de bezoekers betalen ook voor de sneltesten.quote:Op zondag 11 april 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De enige reden waarom ze nu denken dat het een succes is (en 70% van NL het een goed idee vind - net als die vaccinatiepaspoorten) omdat ze niet doorhebben dat mensen het alleen maar willen gebruiken omdat het alternatief nog langer wachten is. Als ik op straat aangesproken word met de vraag of ik voorstander zou zijn van een vaccinatiepaspoort als dat betekent dat ik dit jaar op vakantie kan (en anders niet), dan zeg ik ook ja. Met dat hele testcircus werkt het net zo. Bij gebrek aan beter gaan mensen akkoord; terwijl de meeste dingen ook prima normaal open zouden kunnen zodra de meeste mensen gevaccineerd zijn in juli/augustus.
Geld wat veel beter naar extra vaccins had kunnen gaan imo.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. De tijden van voorstellingen gaan inderdaad maximaal een week mee. Hoe moeten bezoekers dat in godsnaam gaan plannen?
Die testsamenleving rammelt echt aan alle kanten. Ze hadden er beter nooit over kunnen beginnen want het wordt nu steeds duidelijker hoeveel geld ze aan het verspillen zijn.
Klopt. Daar is niets aan veranderd.quote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar daar is toch ook niks aan veranderd? Of moeten we ons al voorbereiden op een Braziliaanse mutant waardoor het vaccineren nu tot een zinloze excercitie is verworden?
Die afwacht periode lijkt mij wel vermakelijk.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uurtje zwemmen voor ¤80,- de manquote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach nog even en de bezoekers betalen ook voor de sneltesten.
Echt keigaaf!
[ twitter ]
Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.quote:Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar?quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest.quote:
"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"quote:
Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.quote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, ik niet eigenlijk. Ik ben best bereid voor een museum of andersoortig dagje uit van tevoren te reserveren en wat afstandregels in acht te nemen en een mondkapje is ook nog tot daar aan toe, maar daar stopt het voor mij wel zo'n beetje. Ik ga niet ook nog eens een circus van verplichte testjes, bewijsjes en dat soort spul doorlopen, dan laat ik dat soort gelegenheden gewoon nog wat langer links liggen.
Dit soort gedoe toch ook, en dan zou je haast een soort dankbaar moeten zijn dat je de eer hebt daaraan mee te mogen doen.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weerquote:Er mochten tweeduizend bezoekers Avonturenpark Hellendoorn in vandaag, maar er kwamen maar vijftienhonderd liefhebbers.
[...]
René Peul van Avonturenpark Hellendoorn denkt dat de tegenvallende bezoekersaantallen ook komen door de coronatest vooraf. "Je moet een negatief testresultaat kunnen laten zien en je moet getest worden helemaal in Enschede, dat schrikt af."
Als de IC's leeg zijn, zijn de maatregelen voorbij.quote:Op zondag 11 april 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar?![]()
En dat ''normale leven'' is ons al meermaals als een wortel voorgehouden. Wordt alleen telkens verplaatst. Denk je nou echt dat het in januari wel weer allemaal kan? Nee joh, dan is er weer een nieuwe mutatie waarvoor we moeten waken.
Ja, dat zijn wel mooie signalen. Studenten bleken er in een ander artikel dat hier ergens recent geplaatst is ook vrij massaal geen trek in te hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weer
Die testsamenleving is geen lang leven beschoren.
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.quote:Op zondag 11 april 2021 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk de ambitie. Alleen laten de ziekenhuizen dat nu niet toe.
Tegen die tijd doe ik een Famke Louisequote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest.
Parkje of strandje kom je niet meer op want die worden toch wel weer schoongeveegd bij "extreme" drukte.
Nee, ik weet niet waarom je dat denkt, ik zei vorig jaar al dat het tot eind van dit jaar zou duren.quote:
Dit.quote:Op zondag 11 april 2021 14:32 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.
Volgens mij is het niet eens een week geledenquote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"
Antw: Ja de overheid
We zien 't
Eerst het EK vieren met vrienden hier in de tuin met een bbq en drank. Binnenkort eens de boel goed versieren. #zinanquote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegen die tijd doe ik een Famke Louise
Binnen en beetje zinnig aan maatregelen houden vind ik geen enkel probleem
De onzinnige of zwaar risicomijdende zaken die ik dysproportioneel vind ben ik mee gestopt. Merk dat mijn omgeving dat nog wel vrij streng aanhoudt.
Prima.
Maar ik ga straks heerlijk op vakantie en ik ga alles inhalen met mijn vrienden qua feestjes en samenzijn
Dat kun jij vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
Ja, daar ben ik het wel mee eens, hoor. Maar ik zie vooral weinig daadkracht wat betreft de coronamaatregelen. Het is niet dat ze niks opleggen, maar er is vervolgens nauwelijks handhaving of andere stimulering om ook daadwerkelijk het gedrag van mensen te veranderen. Dus dan blijft het effect uit en vervolgens... ja, niks eigenlijk. Afwachten tot het wel vanzelf beter gaat ofzo.quote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
Even je neusspieren eerst trainen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eerst stok in je neus douwen en dan lekker zen ontspannen.
Afgelopen week gaven het RIVM e.d. toch ook al aan dat we de piek bereikt hebben? Dat zou logischerwijs inhouden dat een verdere stijging niet verwacht is. Dan kun je (langzaam) versoepelen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de IC's leeg zijn, zijn de maatregelen voorbij.
De vraag is wat hun als ''leeg'' gaan beschouwen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
.... ja. Exact. Wat bedoelde je dan in godsnaam net met je comment???quote:Op zondag 11 april 2021 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt. Daar is niets aan veranderd.
Behalve dat we nu vaccineren. En dat geeft de uitweg aan.
Volgens mij zeiden ze dat de piek bereikt is mits het vaccineren goed verloopt en er niet versoepeld wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Afgelopen week gaven het RIVM e.d. toch ook al aan dat we de piek bereikt hebben? Dat zou logischerwijs inhouden dat een verdere stijging niet verwacht is. Dan kun je (langzaam) versoepelen.
Dat zou allang zo moeten zijn als de IC's de zorg aankunnen, dus hoeven niet leeg.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon een wedstrijd van maken om nooit een test te hoeven doen. Scheelt wel dat ik sowieso amper ziek ben.quote:Op zondag 11 april 2021 14:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het meest bizarre is dat als je gevaccineerd bent, je ook een test moet doen
Haagse stijl oranje vlaggetjes door de hele straatquote:Op zondag 11 april 2021 14:39 schreef Haags het volgende:
[..]
Eerst het EK vieren met vrienden hier in de tuin met een bbq en drank. Binnenkort eens de boel goed versieren. #zinan
Als de bevolking niet vraagt om evementen met die voorwaarden, voor wie doen ze het dan? Niet voor de bevolking in elk geval.quote:Op zondag 11 april 2021 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kun jij vinden.
Ik vind dat er heel veel geld ingestoken wordt om evenementen etc voor de bevolking toch mogelijk te maken.
Verders zul je echt moeten wachten tot de zorg wat meer ontlast is. Want die zitten max aan hun capaciteit. En dan verwachten dat we maar uitgebreid gaan versoepelen is gewoon niet reëel.
Kuch alcoholverbod, kuch avondklok. We kijken naar jullie.quote:Op zondag 11 april 2021 14:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zou allang zo moeten zijn als de IC's de zorg aankunnen, dus hoeven niet leeg.
En tot die tijd met proportionaliteitstoetsing en impactanalyse kijken wat er ook versoepeld kan worden.
Wat zin heeft om aan te houden omdat het daadwerkelijk impact heeft is prima en te rechtvaardigen. Als het dat niet heeft of twijfelachtig is, is dat wmb niet houdbaar
quote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat je tegenwoordig eerder kunt vragen wie er geen test heeft gedaan
Dat is ook het punt. Niemand gaat zich er aan houden. Dan kan je mooi kijken of het werkt. Voordeel is dat als je wél mensen hebt die toch normaal kerst gaan vieren, maar nog niet (zonder toegangstesten) festivals organiseert met 60.000 man enzo, een eventueel falen van de vaccins zich uit in een langzame gestage ontwikkeling waar je op kan inspelen, niet een explosie.quote:Op zondag 11 april 2021 14:31 schreef groenen het volgende:
[..]
Die afwacht periode lijkt mij wel vermakelijk.Draagvlak gaat laag zijn
Oudjaar nog een keer op 1,5 meter.
![]()
Het is best wel grappig hoeveel dingen er toch uitgekomen zijn. Dingen die inderdaad eerder als BNW werden neergezet. Of als doemdenken.quote:Op zondag 11 april 2021 14:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet eens een week geleden![]()
Paar maanden terug toen jij en ik en nog een paar enkelen riepen dat het echt de verkeerde kant op ging was dat onzin en BNW.
En kijk nu eens
Is dat hele circus echter wel nodig om "evenementen etc voor de bevolking mogelijk te maken"? Vorig jaar zomer met slechts enkele relatief weinig beperkende maatregelen naar redelijk wat plekken geweest, terwijl er toen nog helemaal geen vaccin nabij was. Waarom zouden we dan nu zo'n testtoneelstuk op moeten tuigen?quote:Op zondag 11 april 2021 14:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat kun jij vinden.
Ik vind dat er heel veel geld ingestoken wordt om evenementen etc voor de bevolking toch mogelijk te maken.
Verders zul je echt moeten wachten tot de zorg wat meer ontlast is. Want die zitten max aan hun capaciteit. En dan verwachten dat we maar uitgebreid gaan versoepelen is gewoon niet reëel.
Op een openbaar forum is dat niet heel moeilijkquote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuch alcoholverbod, kuch avondklok. We kijken naar jullie.
Op zich welquote:Op zondag 11 april 2021 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is best wel grappig hoeveel dingen er toch uitgekomen zijn. Dingen die inderdaad eerder als BNW werden neergezet. Of als doemdenken.
Ik ben ook nog nooit getest, dat is geen doel op zich overigens.quote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon een wedstrijd van maken om nooit een test te hoeven doen. Scheelt wel dat ik sowieso amper ziek ben.
Als het gros van de bevolking gevaccineerd is is het niet relevant meer wat voor maatregelen er gelden. Mensen gaan elkaar dan gewoon weer massaal opzoeken, dus de verdere maatregelen gaan dan vanzelf verdwijnen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:43 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is ook het punt. Niemand gaat zich er aan houden. Dan kan je mooi kijken of het werkt. Voordeel is dat als je wél mensen hebt die toch normaal kerst gaan vieren, maar nog niet (zonder toegangstesten) festivals organiseert met 60.000 man enzo, een eventueel falen van de vaccins zich uit in een langzame gestage ontwikkeling waar je op kan inspelen, niet een explosie.
Is mijn lekenredenering dan. Blijft het constant goedgaan, kan in janauri "alles weer helemaal normaal worden' (woorden van Andreas voss van omt en fieldlabs in volkskrant 23 maart)
Ja dat denk ik, A) omdat de OMT leden dat nu zelf allemaal zeggen, dat deden ze eerder niet, zij hielden ons nooit die wortel voor.quote:Op zondag 11 april 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar?![]()
En dat ''normale leven'' is ons al meermaals als een wortel voorgehouden. Wordt alleen telkens verplaatst. Denk je nou echt dat het in januari wel weer allemaal kan? Nee joh, dan is er weer een nieuwe mutatie waarvoor we moeten waken.
Steekt hand op!quote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Kan me echt niet voorstellen dat ze de NOW gaan verlengen na juni.quote:Op zondag 11 april 2021 14:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat NOW afgeschaft zal worden?
Maar die krijg je vanzelf niet als je weer 100% draait. Als jij dus een turboterras hebt, krijg je die niet, theaters wel. Simpel.
Je herinnert me eraan dat men geen alcohol kan kopen na 20:00, terwijl de gemiddelde supermarkt (in de Randstad) al om 21:00 dicht gaat en men sowieso voor 22:00 thuis moet zijn. Wat een arbitraire kutregel is dat zeg.quote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kuch alcoholverbod, kuch avondklok. We kijken naar jullie.
Zomer 2021 heb je ook gepost.quote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet waarom je dat denkt, ik zei vorig jaar al dat het tot eind van dit jaar zou duren.
In april al. Dat riepen ze toen namelijk ook al. Ik zei toen dat er nu vaccins zouden zijn hopelijk - daarna moet je iedereen nog prikken.
Tot nu toe komt het exact uit, hoewel de vaccins er een paar maanden eerder zijn.
Je ziet trouwens ook dat landen die voorlopen qua vaccinaties al teruggaan naar normaal. In UK is inmiddels duidelijk - regeringsleden schrijven er over in de telegraph openlijk zelfs - dat na 21 juni zonder afstandsregels de nachtclubs, festivals, etc gewoon open gaan als vanouds - alleen waarschinlijk alleen voor gevaccineerden of getesten. In Israël gáán de nachtclubs letterlijk over een paar dagen open en mogen de theaters etc alweer 75% capaciteit ontvangen. Mondkapjes worden gedeeltelijk afgeschaft, etc. Die versoepelen nu ook heel snel.
Alleen vaccineren wij trager. Maar volgend jaar kunnen we hier ook gewoon weer normaal leven.
Dat neemt niet weg dat ik zowieso nog steeds van plan zijn om tweede helft van dit jaar lekker een paar keer op en naar te vliegen/treinen naar Engeland om daar te genieten van een paar anime conventies weer, die zijn dan daar dus alweer als vanouds (het staat letterlijk in de roadmap van de overheid daar die gisteren weerd geupdate, dat alles wat controleert op covid status niet meer covid secure/beperkt hoeft te zijn straks, van pubs tot clubs tot theaters tot conventies/conferenties) en ik ben tegen die tijd toch gewoon gevaccineerd. Het kost 70 euro om RETOUR te vliegen naar londen, incl. alles. Goed te doen.
Volgend jaar kan het hier ook gewoon weer. En iets anders heb ik dus nooit gezecht, en OMT leden hier ook meerendeels niet
En zoals ik vaker zeg, in het zeer zeer onwaarschijnlijke geval dat we hier volgend jaar nog steeds niet normaal vrij als mens kunnen leven, ja, dán ga ik dán sparen om te emigreren. Tegen die tijd kan dat iig in het midden oosten, incl Israel, UK, USA, Algerije (....), Vietnam, Taiwan, China, AUS, NZ, Thailland, Rusland, Zuid amerika waarschijnlijk, met andere woorden ongeveer alles buiten de EU. Ik ga er blind van uit dat we hier dan ook weer terug bij normaal zijn, maar anders ben ik echt weg, punt. Of ik blijf gewoon tot het hier ook over is elk jaar 6 keer ofzo op een neer gaan naar Engeland voor m'n events, dat kan natuurlijk ook
Maar nee volgend jaar dus, iets anders heb ik nooit beweerd. En voorspellingen over oktober dit jaar las ik in april 2020 al.
Yups. En het zelfs goedpraten. Of ontkennen dat bepaalde voorspellingen als BNW werden neergezet toentertijd.quote:Op zondag 11 april 2021 14:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Op zich wel
Ik vind het dan weer minder grappig en best wel scary dat zoveel mensen het of niet door hebben, of gewoon echt niet boeit
Waar exact denk je dat de fieldblabs voor zijn? Waarom zeggen die nu dat zitdingen 50% vol kunnnen?quote:Op zondag 11 april 2021 14:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit.
Probeer eens wat, voor god's sake. Als het echt mis dreigt te gaan - of juist goed blijkt - waarom dan elke keer weer wachten op een ingeroosterd persmoment na x weken?
Het is ondertussen wel tijd voor massale (vreedzame) protesten. Die 'testen voor toegang' onzin moet echt zo snel mogelijk weer van tafel. Kost bakken met geld, levert niets op.quote:Op zondag 11 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
Maar goed, ik voorspel dat dit hele test circus binnen 2 maanden weg is, als er geen besmettingen meer zijn en de ziekenhuizen lopen leeg dan valt het niet meer te verkopen en zeker niet meer te handhaven.
Ik ook nog nooit een test gedaan, maar ik leef eigenlijk sowieso redelijk geïsoleerd en de dingen die ik met vrienden doe, doe ik vrijwel altijd buiten.quote:Op zondag 11 april 2021 14:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik ga er gewoon een wedstrijd van maken om nooit een test te hoeven doen. Scheelt wel dat ik sowieso amper ziek ben.
Zoals blijkt zijn mensen al niet echt geneigd een test te doorlopen voor ze hier naar een event mogen, je denkt dat ze wel massaal hetzelfde traject + een vliegreis willen doorstaan om van wat slechte muziek en lauw bier te mogen genieten?quote:Op zondag 11 april 2021 14:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik de enige ben die na 21 juni in Engeland van een paar conventies gaat genieten he? Heel feestvierend jong nederland gaat tweede helft van dit jaar lekker naar de club in Engeland, ik garandeer het je. Retour vliegen naar london kost 70 euro all in, dat hebben ze er graag voor over hoor!
Het beste protest is die dingen boycotten, net zoals alle zaken die er om vragen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ondertussen wel tijd voor massale (vreedzame) protesten. Die 'testen voor toegang' onzin moet echt zo snel mogelijk weer van tafel. Kost bakken met geld, levert niets op.
Kijk maar naar die fieldlabs. Iedereen vooraf getest (en negatief), maar toch meerdere besmettingen. Je gaat het toch niet tegen houden.
Bezigheidstherapie. Brood en spelen. Dat soort dingen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:48 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Waar exact denk je dat de fieldblabs voor zijn? Waarom zeggen die nu dat zitdingen 50% vol kunnnen?
Yepquote:Op zondag 11 april 2021 14:47 schreef raptorix het volgende:
Maar goed, ik voorspel dat dit hele test circus binnen 2 maanden weg is, als er geen besmettingen meer zijn en de ziekenhuizen lopen leeg dan valt het niet meer te verkopen en zeker niet meer te handhaven.
In de VS is de helft van het land alweer volledig open met 0 maatregelen...quote:Op zondag 11 april 2021 14:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als het gros van de bevolking gevaccineerd is is het niet relevant meer wat voor maatregelen er gelden. Mensen gaan elkaar dan gewoon weer massaal opzoeken, dus de verdere maatregelen gaan dan vanzelf verdwijnen.
"Waarom mag je geen feestje in de kroeg hebben terwijl je wel 30 mensen thuis hebt. Waarom mag je niet naar de bioscoop als je met 20 man in huis film kan kijken. Enz.."
Die 'langzame, gestage ontwikkeling' is wat ons nekt. Waar we tot oktober afgelopen jaar nog bereid waren risico te nemen is dat nu veranderd naar complete risico-aversie. Beetje niveau VS waar in het boekje van de magnetron moet staan dat je kat er niet in kan.
Ik denk dat het OMT de IC's nu niet leeg genoeg vindt om tot echte versoepelingen over te gaan.quote:Op zondag 11 april 2021 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De vraag is wat hun als ''leeg'' gaan beschouwen.
En oud Generaals die de stichting leiden te spekken met dikke consultancy contracten. Die Middendorp is een enorm fout mannetje, nadat hij wegens het mortier schandaal in Mali weggestuurd is, is ie vol gedoken in het verduurzamen van Defensie, want daar valt natuurlijk mooi extra geld te verdienen de komende jaren.quote:Op zondag 11 april 2021 14:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bezigheidstherapie. Brood en spelen. Dat soort dingen.
Het OMT probeert gewoon druk uit te oefenen op de politiek, meestal moet je dit soort kritiek lezen als: Wij willen meer geld.quote:Op zondag 11 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het OMT de IC's nu niet leeg genoeg vindt om tot echte versoepelingen over te gaan.
Als jij anders denkt, be my guest, maar ik bereid je vast geestelijk voor dat je je hoop niet te hoog moet hebben.
BSO's open. En wellicht avondklok eraf. Meer gaat er echt niet inzitten.
Overigens is er toch gecommuniceerd over die grens? Iets van onder de 10 nieuwe opnamen per dag en een niveau waarbij de overige zorg niet af hoeft te schalen.
Want het gaat zo goed in de ziekenhuizen?quote:Op zondag 11 april 2021 14:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het OMT probeert gewoon druk uit te oefenen op de politiek, meestal moet je dit soort kritiek lezen als: Wij willen meer geld.
Ik heb het dan ook niet over nu. Ik heb het over de periode vanaf eind mei/juni. Dan zijn de meeste kwetsbaren gevaccineerd (en een hoop andere mensen als het goed is) en vanaf dat moment zou er dus meer mogelijk moeten zijn. Ook zonder die negatieve testen. Hell, vorige zomer was er niemand gevaccineerd en toen kon er ook al veel meer. Die testsamenleving is enkel geld weggooien; wat dan later weer door ons mag worden vergoed.quote:Op zondag 11 april 2021 14:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat het OMT de IC's nu niet leeg genoeg vindt om tot echte versoepelingen over te gaan.
Als jij anders denkt, be my guest, maar ik bereid je vast geestelijk voor dat je je hoop niet te hoog moet hebben.
BSO's open. En wellicht avondklok eraf. Meer gaat er echt niet inzitten.
Overigens is er toch gecommuniceerd over die grens? Iets van onder de 10 nieuwe opnamen per dag en een niveau waarbij de overige zorg niet af hoeft te schalen.
Inderdaad, is ook gewoon de taak van het OMT om daar over een advies uit te brengen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Want het gaat zo goed in de ziekenhuizen?
Wat wil je nou..Dat er nog meer afgeschaald moet gaan worden?
Okay, okay. Aanpassing. Tussen half dit jaar en eind dit jaar dan.quote:Op zondag 11 april 2021 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Zomer 2021 heb je ook gepost.
COR / Wanneer denken jullie dat discotheken/clubs weer opengaan?
COR / Hoe zal de corona pandemie eindigen?
Maakt verders niet zo uit. Als je post over voorjaar 2021, zomer 2021 en najaar 2021, is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.![]()
![]()
Niet veel anders als nu want het percentage positief daalde. Ofzo.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Mag ik even lachen als een boer met kiespijn over iedereen die lachte over een derde golf die nooit zou komen.
Kan alleen maar zeggen dat de ziekenhuizen het nauwelijks aankunnen terwijl we al tijden in een lockdown zitten.
Hoe denk je dat het was geweest als alles versoepeld was?
Derde golf is ook nooit gekomen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Mag ik even lachen als een boer met kiespijn over iedereen die lachte over een derde golf die nooit zou komen.
Kan alleen maar zeggen dat de ziekenhuizen het nauwelijks aankunnen terwijl we al tijden in een lockdown zitten.
Er is daar geen test voor gevaccineerden.quote:Op zondag 11 april 2021 14:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zoals blijkt zijn mensen al niet echt geneigd een test te doorlopen voor ze hier naar een event mogen, je denkt dat ze wel massaal hetzelfde traject + een vliegreis willen doorstaan om van wat slechte muziek en lauw bier te mogen genieten?
Er zit een wereld tussen niks doen (alles versoepelen) en alles zo laten als nuquote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Zitten we niet sinds december of zo al in die derde golf? Met wat momenten waarop we iets dalen en dan weer iets stijgen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Dat advies is natuurlijk heel makkelijk te voorspellen. Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen? Zij weten ook wel dat het OMT hier tegen zou zijn. Ik blijf dat maar vreemd vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, is ook gewoon de taak van het OMT om daar over een advies uit te brengen.
Mag ik als loodgieter even je riool controleren? Ik denk dat er iets mis is, moet even in de leidingen kijkenquote:Op zondag 11 april 2021 14:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Yep
En dan is iedereen er blij mee want 'het was zo goed bedoeld maar hoeft nu goddank niet meer'
En ondertussen
[ afbeelding ]
Omdat mensen dat willen. Het OMT fungeert mooi als schild voor de politici om zich achter te verschuilen. "Wij willen wel, maar ja, mag niet".quote:Op zondag 11 april 2021 14:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen?
Klopt, wij slaan hem ten opzichte van heel veel landen relatief lang vlak, we kregen nu nog een stijging door de Britse variant, gelukkig hadden we wat marge wat landen om ons heen niet hadden, in zekere zin een gelukje dat we wat langer bezig zijn met maatregelen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen maar omdat de tweede golf nog bezig is.
En dan zijn er nog mensen die de Engelse variant ontkennen. Nee hoor. Is helemaal niet veel besmettelijker.quote:Op zondag 11 april 2021 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, wij slaan hem ten opzichte van heel veel landen relatief lang vlak, we kregen nu nog een stijging door de Britse variant, gelukkig hadden we wat marge wat landen om ons heen niet hadden, in zekere zin een gelukje dat we wat langer bezig zijn met maatregelen.
Zo lijkt de vork wel in de steel te zitten ja.quote:Op zondag 11 april 2021 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat mensen dat willen. Het OMT fungeert mooi als schild voor de politici om zich achter te verschuilen. "Wij willen wel, maar ja, mag niet".
Waarom meteen zo vervallen in extremen? Volgens mij zeggen maar weinig mensen hier dat alles onmiddelijk versoepeld moet worden. Maar alsjeblieft, kunnen we dat panische na ruim een jaar van dit gedoe eens een beetje gaan loslaten? Werkt soms zelfs averechts, zeker buiten. Hey het is druk in dit park, park doen we dicht. Gaan de mensen ergens anders naartoe. Surprised pikachu, voor de zoveelste keer. En zo zijn er wel meer dingetjes waar het risico misschien eens ietsje minder verkrampt aangezien moet gaan worden.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Een sneltest is óók gewoon een test...quote:Op zondag 11 april 2021 14:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Er is daar geen test voor gevaccineerden.
21/6 wil uk overheid alles opengooien, 100% capaciteit nachtclubs, festivals, stadions, conventies, alles. En gevaccineerden hoeven zich dan nergens te laten testen.
Dus gevaccineerden kunnen dan van hier lekker een weekend london pakken en het hele weekend in pubs, clubs, concertje, theater etc. Zonder ooit getest te hoeven worden , hooguit een pijnloze sneltest voor vertrek en na terugkomst. Zonder quarantine.
Ja, ik denk dat mensen dat gaan doen ja, als hier nog 1,5m regels etc gelden. Ik weet het zelfs wel heel zeker
Het is nooit een officieel statement van onze regering geweest. Bij mijn weten.quote:Op zondag 11 april 2021 14:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat advies is natuurlijk heel makkelijk te voorspellen. Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen? Zij weten ook wel dat het OMT hier tegen zou zijn. Ik blijf dat maar vreemd vinden.
Dat is het handige bij lekken. Wir haben es nicht gesagtquote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nooit een officieel statement van onze regering geweest. Bij mijn weten.
Regering lekt bepaalde plannen om good will te ontvangen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat advies is natuurlijk heel makkelijk te voorspellen. Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen? Zij weten ook wel dat het OMT hier tegen zou zijn. Ik blijf dat maar vreemd vinden.
Precies. En nu denken mensen hier dat het een voorstel van onze regering geweest is. Niet dus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is het handige bij lekken. Wir haben es nicht gesagt
Nee natuurlijk nietquote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering communiceert niet alleen middels officiële statements. Eigenlijk is dat ook helemaal niet relevant. Of wij er nou van hadden geweten of niet, waarom zou je advies vragen over zo'n open deur? Lijkt me een verspilling van iedereens tijd.quote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo temperde de verwachtingen ook meteen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Regering lekt bepaalde plannen om good will te ontvangen.
Wetende dat het OMT het er niet mee eens zal gaan zijn.
OMT voldoet aan de verwachtingen en promoot overal dat het een onwijs slecht plan is. Paar ziekenhuis verhalen erbij.
Regering moet wel mee gaan in het advies van het OMT. ''Ja, als het OMT het zegt''..
Het OMT maakt het niet uit dat mensen negatief naar ze kijken. Het is immers aandacht. Mensen luisteren nog steeds naar ze. Ze zijn relevant.
Win win voor de regering én het OMT.
Watquote:Op zondag 11 april 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. En nu denken mensen hier dat het een voorstel van onze regering geweest is. Niet dus.
6918quote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
Iemand het aantal besmettingen van vorige zondag bij de hand?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tshuis-rutte-overlegquote:Ook voor winkels wordt wellicht meer mogelijk, maar ingewijden twijfelden eerder of die versoepeling de eindstreep haalt. Zij wezen er ook op dat winkels nu al op afspraak klanten mogen ontvangen, of spullen kunnen laten afhalen.
Het OMT trapt erin? Die zijn daar verrukt door joh. Vanavond weer bij Beau en Jinek aanschuiven, morgen lekker interviewtje op de radio, aandachtquote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
Ik vind het vooral bizar dat zo weinig mensen door door hebben. Zeker met hetzelfde patroon keer op keer
En nog verwonderlijker... Dat het OMT en de ziekenhuisbestuurders er nog steeds vól in trappen
Na een paar dagen. Toen het OMT al meermaals had benoemd in de media dat het geen goed idee zou zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo temperde de verwachtingen ook meteen.
Ik denk dat dit het maximaal haalbare is qua versoepelingen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Avondklok er af dat zou al heel veel opluchting geven voor veel mensen. Persoonlijk ga ik na 10 uur nergens meer naar toe maar het idéé.... gewoon het idee dat je opgesloten zit in je huis.... en dat ze dat zomaar kunnen en er een wet voor gemaakt hebben waardoor ze je mógen opsluiten![]()
Ik ben toch verdomme geen crimineel , waar denken ze het recht vandaan te halen om mij op te mogen sluiten.
Ik vraag mij wel af hoeveel onze lockdown strategie heeft geholpen. Het zijn voornamelijk mensen met al een aandoening hebben en te dikke mensen die op de IC komen zoals mijn buurman de IC verpleegkundige zegt. Hij geeft ook aan geen vaccin te willen nemen, hij is 56 jaar en dat vond ik wel appart om dat van hem te horen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Het moment dat het hem gevraagd werd, temperde hij.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Na een paar dagen. Toen het OMT al meermaals had benoemd in de media dat het geen goed idee zou zijn.
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Avondklok er af dat zou al heel veel opluchting geven voor veel mensen. Persoonlijk ga ik na 10 uur nergens meer naar toe maar het idéé.... gewoon het idee dat je opgesloten zit in je huis.... en dat ze dat zomaar kunnen en er een wet voor gemaakt hebben waardoor ze je mógen opsluiten![]()
Ik ben toch verdomme geen crimineel , waar denken ze het recht vandaan te halen om mij op te mogen sluiten.
Niet veel besmettelijker, besmettelijker, maar genoeg voor de versnelling de afgelopen 2 maanden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die de Engelse variant ontkennen. Nee hoor. Is helemaal niet veel besmettelijker.
Denk dat dat heel interessant is om achteraf te analyseren. Ook met andere EU landen etc.quote:Op zondag 11 april 2021 15:08 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik vraag mij wel af hoeveel onze lockdown strategie heeft geholpen. Het zijn voornamelijk mensen met al een aandoening hebben en te dikke mensen die op de IC komen zoals mijn buurman de IC verpleegkundige zegt. Hij geeft ook aan geen vaccin te willen nemen, hij is 56 jaar en dat vond ik wel appart om dat van hem te horen.
Wat als we een campagne hadden gevoerd voor massaal gewichtsverlies sinds het begin van de corona crisis i.p.v. de sportscholen sluiten? Of kortere maar strengere lockdowns.
Levert het OMT en de ziekenhuizen e.d. wel aandacht op. Ook al worden ze flink gebruikt. Die willen relevant blijven.quote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
Ik vind het vooral bizar dat zo weinig mensen door door hebben. Zeker met hetzelfde patroon keer op keer
En nog verwonderlijker... Dat het OMT en de ziekenhuisbestuurders er nog steeds vól in trappen
Je kunt het die ondernemers ook gunnen dat ze hun zaak mogen openen. Niet alles draait om eigenbelang.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
(Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tshuis-rutte-overleg
Onderstreping door mij. En hierdoor snap ik KHN dus wel, je krijgt een kruimel toegeworpen die meer bezigheidstherapie is dan dat het daadwerkelijk een volwaardig alternatief is. En dat wordt vervolgens aangevoerd om je nog wat langer dicht te houden.
Erg kwalijk wat mij betreft. Prima dat je afweegt dat het nog niet kan. Maar ik vind dit echt een heel fout argument.
Dat ligt maar net aan je situatie hè.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
De 2e golf binnen in zich ook weer golvenquote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Oh, we zitten in een nieuwe golf?
Die oude ligt dus achter ons.
*memo gemist
(zit al maanden in dezelfde tyfusbende dus could have fooled me)
Ik heb idd liever mijn zaak open dan die avondklok eraf. Maar eigenlijk vind ik beide heel belangrijk.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
Nadat het OMT al meermaals had aangegeven dat het geen goed idee was.quote:Op zondag 11 april 2021 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het moment dat het hem gevraagd werd, temperde hij.
Het idee van de derde golf was dat van Dissel dacht dat de Britse variant veeeeeeeeeeeel besmettelijker zou zijn, R waarden des doods.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Oh, we zitten in een nieuwe golf?
Die oude ligt dus achter ons.
*memo gemist
(zit al maanden in dezelfde tyfusbende dus could have fooled me)
Dat is eigenlijk al het probleem sinds in december bekend werd dat de vaccins eraan kwamen. Het is een kwestie geworden van uitzitten, afwachten en hopen. Je zou wat meer van bestuurders verwachten.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar lijkt me nu niet meer opportuun om een heel andere koers te gaan varen, eerlijk.
Dat roep ik ook al een dag of 10.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.
Ja, maar jij post geen totalen toch?quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dubbel, had al gepost, Yorick is traag
Ik moet toegeven dat de vormgeving van Yorick wel lekker is. Elke dag ben ik weer benieuwd naar de bolletjes!quote:Op zondag 11 april 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar jij post geen totalen toch?
En geen rode of groene bolletjes.
Niet per se een kwestie van je prioriteiten niet op orde, hoor. Ik herken dat gevoel gewoon helemaal niet. Ik voel me niet opgesloten en ik denk er niet eens aan dat ik na 22 uur de deur niet meer uit zou kunnen. Het is voor mij gewoon geen ding. En zo principieel als sommigen sta ik er ook niet in.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het die ondernemers ook gunnen dat ze hun zaak mogen openen. Niet alles draait om eigenbelang.
Ik kan me geen tussentijds OMT advies herinneren. Heb je een linkje?quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nadat het OMT al meermaals had aangegeven dat het geen goed idee was.
Dat gaan ze ook gewoon rekken. En ook daar gaan we als bevolking gewoon in mee. Je weet maar nooit namelijk; er kan altijd een dodelijke mutatie op komst zijn. Dus waarom de samenleving openen zonder negatieve testen/vaccinatiebewijzen? ''Jullie mogen nu toch ook uit eten, naar de winkels, naar musea, op vakantie, etc?''.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.
Maar je ziet van tevoren natuurlijk al aankomen dat dit wel gaat gebeuren.quote:
zie twitterquote:Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me geen tussentijds OMT advies herinneren. Heb je een linkje?
quote:Het is zondag 11 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 8288 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 588 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 21. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
Dat is een persoonlijk iets.quote:Op zondag 11 april 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.
quote:Afgelopen week werden er in totaal 48.746 besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 280,1 per 100.000 inwoners. Het bijbehorende risiconiveau is 4: Zeer Ernstig
Gemiddeld werden er afgelopen week 6964 besmettingen vastgesteld. De week daarvoor waren dat er nog 7118. Op dezelfde dag vorige week waren er 6877 besmettingen, 1411 minder dan vandaag.
Landelijk liggen er nu 2517 coronapatiënten in het ziekenhuis, 26 meer dan gisteren. Daarvan liggen er 788 op de Intensive Care, een toename van 1 vergeleken met de dag hiervoor.
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het idee van de derde golf was dat van Dissel dacht dat de Britse variant veeeeeeeeeeeel besmettelijker zou zijn, R waarden des doods.
Ik ben er ook geen fan van. Zoals veel van de maatregelen is het vooral makkelijk. En in het geval van de avondklok ook nog vrij goedkoop, dus dat zal de aantrekkingskracht wel zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.
Ik ben ook niet achterlijk nee.quote:Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar je ziet van tevoren natuurlijk al aankomen dat dit wel gaat gebeuren.
"Restaurants zijn gewoon open hoor? Moet je alleen even een testje doen"
En evenals die avondklok denk ik niet dat je het hele circus nu opzet met het idee om er maar een paar weken gebruik van te maken.
Ik als amateur lukte het beter te voorspellen dan die idioten, en zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.
Uiteraard. Maar zullen we die onzekerheid dan voortaan ook in ogenschouw nemen als er weer dood en verderf gepredikt wordt? Of doen we dat alleen achteraf?quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Duidelijke daling idd.quote:
Eens met dat voor een ieder de prioriteiten weer anders liggen maar dat laatstgenoemde kun je natuurlijk te pas en te onpas inzetten hè. Als in bijv: 'Ik vind de avondklok veel belangrijk dan basisonderwijs. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.', is wat mij betreft net zo nietszeggend.quote:Op zondag 11 april 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijk iets.
Nogmaals. Voor anderen ligt dat anders. Ik vind basisonderwijs veel belangrijker dan die avondklok. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.
Je zou bijna denken dat ze met iets nieuws te maken hebben hè? Dat ze niks hebben geleerd van de vorige pandemieën.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op deze manier kan je wel fluiten naar verlaging op de IC's. Zal op z'n vroegst pas in mei zichtbaar zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:19 schreef Schuifpui het volgende:
Pff wat een ellende, het schiet echt niet op.
Vandaag:quote:Tot nu toe zijn er 3.135.909 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
quote:Tot nu toe zijn er 3.182.836 prikken gezet. Dit cijfer omvat zowel eerste als tweede prikken.
Niet echt.quote:Op zondag 11 april 2021 15:19 schreef galantis het volgende:
[..]
Eens met dat voor een ieder de prioriteiten weer anders liggen maar dat laatstgenoemde kun je natuurlijk te pas en te onpas inzetten hè. Als in bijv: 'Ik vind de avondklok veel belangrijk dan basisonderwijs. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.', is wat mij betreft net zo nietszeggend.
Meerdere OMT experts die de dag na het RTL bericht de media opzochten om te laten weten hoe verbaasd ze wel niet waren en wat voor slecht idee het zou zijn. Het was geen officieel advies.quote:Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me geen tussentijds OMT advies herinneren. Heb je een linkje?
Daarvoor kun je beter hier naartoe -> BNW / COVID1984-The Endless Circusquote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Geruchten over versoepelingen —> stijging in besmettingen.
Inderdaad. Dat wordt alles dichthouden tot juno.quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Op deze manier kan je wel fluiten naar verlaging op de IC's. Zal op z'n vroegst pas in mei zichtbaar zijn.
Zo persoonlijk vind ik dat niet, volgens mij is dat een vrij universele waarde.quote:Op zondag 11 april 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijk iets.
Nogmaals. Voor anderen ligt dat anders. Ik vind basisonderwijs veel belangrijker dan die avondklok. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.
Ze hebben vast wat besmettingen opgespaard. Voor vandaag.quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Omdat het testen appels met peren vergelijken is.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat ik niet snap hoe kunnen de cijfers hoger zijn dan in bv jan of feb, terwijl al meer gevaccineerd wordt,
quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben vast wat besmettingen opgespaard. Voor vandaag.
De mensen die nu zijn gevaccineerd maken geen reet uit in de besmettingscijfers.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat ik niet snap hoe kunnen de cijfers hoger zijn dan in bv jan of feb, terwijl al meer gevaccineerd wordt,
Er is bij lange na nog niet genoeg gevaccineerd om een significant effect op de cijfers te hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het lukt de zogenaamde ''complotdenkers'' vaker dan het OMT.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Oh, geen OMT advies dus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Meerdere OMT experts die de dag na het RTL bericht de media opzochten om te laten weten hoe verbaasd ze wel niet waren en wat voor slecht idee het zou zijn. Het was geen officieel advies.
De uitspraak van Hugo kwam wat later, nadat die experts de media al hadden opgezocht.
https://www.nu.nl/coronav(...)me-terug-bij-af.html
En die uitspraak van Hugo:
https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html
Dat was later. En dat eerste artikel is er een van velen.
Ouders en familie van schoolgaande kinderen gok ik zo.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Ik heb niet de illusie dat een willekeurige Twitteraar of Fok!ker het beter had gedaan, hoor. Het is natuurlijk makkelijk praten zonder verantwoordelijkheden vanachter je PC.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het lukt de zogenaamde ''complotdenkers'' vaker dan het OMT.
Dat zal het zijn, beetje schrapen van de afgelopen dagen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben vast wat besmettingen opgespaard. Voor vandaag.
Ze blijven zeggen gaat hij effect heeft, maar ik vraag me af waarop ze dat baseren.quote:
Je gaat me niet vertellen dat we nu een wetenschappelijke onderbouwing hebben voor het feit dat persconferenties driewekelijks plaatsvindenquote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...
Het valt wel op dat in het weekend voor een persconferentie het aantal gevallen een stuk hoger ligt dan andere weekendenquote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, beetje schrapen van de afgelopen dagen.
Bizar die ‘outlier’ van vandaag.quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,7%)
dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320
totaal: 48.311
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 0,5%
dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag: 8.218
maandag:
totaal: 50.398 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Waarin?quote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je ongelijk hebt in plaats van er een semantische discussie van te maken
Scholen open heeft natuurlijk wel een effect gok ik. En veel mensen zijn wel klaar met alle regels.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef josja het volgende:
Jezus wat een cijfers... en echt, hoe dan? Waar zit iedereen elkaar for fuck's sake te besmetten? Hopeloos dit.
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.quote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef Newby6781 het volgende:
Als we aantal besmettingen als leidraad blijven zien voor eventuele versoepelingen, zitten we nog jaren aan maatregelen.
Als je dit na een jaar nog niet snapt.....tsja.
Ik FOK! meestal op mobiel. Dat geeft me mogelijkheid af te wisselen tussen verschillende kamers in mijn woning terwijl ik nog steeds mijn ongefundeerde mening kan blijven spuien.quote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat een willekeurige Twitteraar of Fok!ker het beter had gedaan, hoor. Het is natuurlijk makkelijk praten zonder verantwoordelijkheden vanachter je PC.
Mensen zijn er klaar mee, vlak na de persconferentie is het weer eventjes de schouders eronder, maar dat sijpelt weer weg na verloop van tijd.quote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.quote:Op zondag 11 april 2021 15:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Scholen open heeft natuurlijk wel een effect gok ik. En veel mensen zijn wel klaar met alle regels.
En met het huidige tempo gaat dat ook nog wel even duren. En met AZ en de slechte reputatie die het vaccin intussen bij veel mensen heeft, zal ook niet sneller gaan.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is bij lange na nog niet genoeg gevaccineerd om een significant effect op de cijfers te hebben.
Nog wel, omdat we nog niet genoeg gevaccineerd hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.
Twee weekjes nog.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog wel, omdat we nog niet genoeg gevaccineerd hebben.
Het omslagpunt moet toch een keer komen zou je zeggen binnenkort.
1000 Besmettingen bij obese 60+ers wel ja.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.
Ietsjes meer dan één iemand besmetten per besmet persoon is echt geen kunst, dit gaat vrij gemakkelijk. Wat dat betreft nog een prestatie dat de R rond de 1 blijft hangen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.
Ik denk dat dat wel zo'n beetje de bottom-line is, ja. Blijkt volgens mij ook wel uit de mobiliteitscijfers. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk voor mensen om zich af te zonderen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.
Ik denk dat er echt veel meer geprikt moet worden wil dat omslagpunt in zicht komen. In het huidige tempo heb je het dan over maanden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten ook zo'n beetje op 20 procent nu toch? Volgens mij zag je in andere landen wel het omslagpunt langzaam komen vanaf dat moment.quote:
Dit klinkt zeer intens, ik ga dit ook proberen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik FOK! meestal op mobiel. Dat geeft me mogelijkheid af te wisselen tussen verschillende kamers in mijn woning terwijl ik nog steeds mijn ongefundeerde mening kan blijven spuien.
Het leven is zo spannend en afwisselend in deze tijden. Joepie.
Het VK begon het te merken bij 20% eerste prik. Wij zitten nu op zo'n 12%quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In andere landen ging dat wel snel hoor, zou echt geen maanden meer moeten duren.quote:Op zondag 11 april 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt veel meer geprikt moet worden wil dat omslagpunt in zicht komen. In het huidige tempo heb je het dan over maanden.
Bouw eens een tribune.quote:Op zondag 11 april 2021 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit klinkt zeer intens, ik ga dit ook proberen.
OMT leden die de media opzoeken is geen officieel OMT advies nee, maar het geeft al wel mooi aan hoe ze er over denken.quote:
Ja, alle restricties opheffen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Gooi nou maar gewoon alles open vanaf 21 april, Mark
Individuele leden ja. Correct.quote:Op zondag 11 april 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
OMT leden die de media opzoeken is geen officieel OMT advies nee, maar het geeft al wel mooi aan hoe ze er over denken.
Wat m'n punt was.
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.quote:Op zondag 11 april 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel zo'n beetje de bottom-line is, ja. Blijkt volgens mij ook wel uit de mobiliteitscijfers. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk voor mensen om zich af te zonderen.
Dit moet een grap zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Bouw eens een tribune.
[ afbeelding ]
Het leedwezen?quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat krijg je als je die leden bij elkaar optelt?
Nu weet ik niet of ik je bericht moet liken of nietquote:Op zondag 11 april 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
M'n moeder kan vrijdag d'r eerste prik krijgen
Het is wel AstraZeneca
Ja, dat zou ook geen slecht idee zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |