abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 april 2021 @ 13:04:49 #276
22565 asco
Los in deze tent
pi_198959391
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 13:01 schreef matthijst het volgende:
Wordt vandaag in de strategiesessie bepaald wat er dinsdag aan versoepelingen gaat komen?
Dat is vrijdag al bepaald.
Vandaag overleggen ze hoe ze dinsdag de mensen gaan uitleggen dat ze nog even 2 weken samen moeten volhouden en er verder niets mogelijk is. Dit alles omdat we in een faalcontinent leven. Het lukt ze echter nog steeds prima om dat te verbergen.
  zondag 11 april 2021 @ 13:05:32 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198959402
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:57 schreef popje het volgende:

[..]

Nee ik geloof dat de Braziliaanse variant nu weer gaat oprukken las ik in een of ander draadje, misschien kunnen we hem tegenhouden door de samba te dansen en capirinhas te drinken?
Naar het schijnt, schijnt het enorm te helpen in de bestrijding van deze variant, als goedgevormde jonge deernes zich in zeer luchtige kledij hullen en daarin dansen zoals men aan de Copacabana doet O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 13:05:50 #278
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_198959410
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Alsnog raken de gevaccineerden er niet ziek van. Dus we kunnen met zn allen wel een testmaatschappij in geduwd worden maar met welke toegevoegde waarde?
Het is eigenlijk heel simpel.

Totdat er genoeg mensen gevaccineerd zijn kan je of een testmaatschappij oprichten of een tweedeling veroorzaken tussen gevaccineerden en niet gevacineerden.

Als er op een gegeven moment dusdanig genoeg mensen zijn gevaccineerd dat de zorg niet meer overbelast kan raken kan je het testbeleid rustig afbouwen en ondertussen steeds evalueren of het goed blijft gaan. Uiteindelijk zou het doel wel moeten zijn om terug te gaan naar februari 2020, maar dat gaat nog wel even duren.
pi_198959418
Fury as EU orders AstraZeneca to hand over Dutch jabs - Boris told 'pull funding now!'

Brussels ordered AstraZeneca to hand over all vaccines made in the Netherlands despite the UK having a claim to the doses. Express.co.uk readers shot down the decision, with some likening to communism and even fascism. In comments, people unleashed their fury against the EU and some said Boris Johnson should resort to legal action.

One person said Mr Johnson's Government "are letting the EU walk all over us when they owe us an enormous debt."

A second reader said: "The EU are not happy the UK has done so well with the vaccination programme, and are trying to make themselves look like they are doing better by withholding the vaccines.

"The EU are showing their true colours and that is why Brexit should have happened years ago."

And yet a third said while the EU may have scored some political points in Europe following months of criticism, their latest move nonetheless means "they have shown themselves to be contractually unreliable."

The reader added: "Business is global and they could now be seen as unreliable.

"I sure would be looking at alternatives if was based there or thinking of moving there."

Others branded the club of nations a "rogue communist state" and said it represented "fascism at its finest."
Thierry Breton, the European commissioner leading the bloc's vaccine taskforce, said AstraZeneca had confirmed it would send six million doses to the bloc each month from its Halix factory in Leiden.

The site has been at the centre of the cross-Channel war vaccine war between the EU and its former member state.

Britain had signed a deal with the Anglo-Swedish drug maker and therefore has a contractual claim to the vaccines.

VIESMAD Brexit-stemmers :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 13:07:44 #280
416575 crew  Evenstar
pi_198959436
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve ligt het dus niet enkel aan Hugo de Jonge.
Wat mij betreft zijn de vaccins die wij wel hadden gebruikt voor verkeerde doelgroepen. Doel was altijd zorg ontlasten en is opeens omgeslagen naar doden voorkomen.
  zondag 11 april 2021 @ 13:08:38 #281
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198959454
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:04 schreef asco het volgende:

[..]

Dat is vrijdag al bepaald.
Vandaag overleggen ze hoe ze dinsdag de mensen gaan uitleggen dat ze nog even 2 weken samen moeten volhouden en er verder niets mogelijk is. Dit alles omdat we in een faalcontinent leven. Het lukt ze echter nog steeds prima om dat te verbergen.
NoG EvEN vOLhOUden!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198959473
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Wat mij betreft zijn de vaccins die wij wel hadden gebruikt voor verkeerde doelgroepen. Doel was altijd zorg ontlasten en is opeens omgeslagen naar doden voorkomen.
Het zou wel heel cynisch zijn om (ik noem maar wat) 60-ers met overgewicht eerst te vaccineren, terwijl ze in de verpleeghuizen bij bosjes dood gaan. Ik snap die keuze wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2021 13:10:38 ]
  zondag 11 april 2021 @ 13:16:50 #283
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198959562
Zo achterlijk die mensen die hopen op versoepelingen terwijl de besmettingen kneitershard oplopen. Steeds meer wappies overal. :r
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 13:17:35 #284
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_198959575
quote:
4s.gif Op zondag 11 april 2021 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Zo achterlijk die mensen die hopen op versoepelingen terwijl de besmettingen kneitershard oplopen. Steeds meer wappies overal. :r
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198959598
quote:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Alpha kenny one
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 april 2021 @ 13:19:04 #286
416575 crew  Evenstar
pi_198959599
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 13:10 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het zou wel heel cynisch zijn om (ik noem maar wat) 60-ers met overgewicht eerst te vaccineren, terwijl ze in de verpleeghuizen bij bosjes dood gaan. Ik snap die keuze wel.
Het is wel gewoon een verandering van beleid. Vanaf dag één werd er gestuurd op zorg belasting, maar je oplossing wordt gebruikt om doden te voorkomen. Hierdoor wordt de zorg nog langer belast, economie nog langer op slot gehouden en de burgers nog langer met maatregelen opgezadeld.

Ik snap de beredenering wel, maar echt consequent is het niet.
pi_198959624
quote:
Avondklok eraf en meer toelaten buiten.
Onderscheid maken tussen contacten binnen en buiten.
En volop blijven vaccineren.
Zo moeilijk is het niet.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 13:22:04 #288
5428 crew  miss_sly
pi_198959657
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:19 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Het is wel gewoon een verandering van beleid. Vanaf dag één werd er gestuurd op zorg belasting, maar je oplossing wordt gebruikt om doden te voorkomen. Hierdoor wordt de zorg nog langer belast, economie nog langer op slot gehouden en de burgers nog langer met maatregelen opgezadeld.

Ik snap de beredenering wel, maar echt consequent is het niet.
Ik heb deze vraag eerder deze week inzake deze kwestie al eerder gesteld, maar is ooit expliciet gesteld dat men de vaccinaties àlleen ging gebruiken voor de groep die het grootste risico lopen om de ziekenhuizen te bevolken en absoluut níet voor de mensen die er alleen dood aan gaan? Het kan best zijn dat mensen daarvan uitgegaan zijn, maar was dat werkelijk expliciet het beleid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198959666
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zo moeilijk is het niet.
van achter je laptopje op de bank.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 11 april 2021 @ 13:22:35 #290
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198959673
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt idd het geval. Dat was al meerdere mensen opgevallen.
(Un)masking for the greater good.
pi_198959711
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb deze vraag eerder deze week inzake deze kwestie al eerder gesteld, maar is ooit expliciet gesteld dat men de vaccinaties àlleen ging gebruiken voor de groep die het grootste risico lopen om de ziekenhuizen te bevolken en absoluut níet voor de mensen die er alleen dood aan gaan? Het kan best zijn dat mensen daarvan uitgegaan zijn, maar was dat werkelijk expliciet het beleid?
Nee, we lockdown strategie was altijd de ziekenhuizen niet te laten overlopen en de vaccinaties, op advies van de gezondheidsraad op "levens redden" dus diegene die uberhaubt niet in het ziekenhuis meer zouden komen eerst vaccineren.

Op een fatsoenlijk tempo zou het levens redden en afname van druk op de zorg ook geen maanden uit elkaar liggen.
pi_198959780
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die van de NOS had ik gemist.
Dat andere verhaal is natuurlijk een compleet ander genre.
Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden. De Telegraaf was trouwens ook bezig eergisteren https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek

Maar goed, de media zou nooit samenspannen samen met de regering en wetenschappers om extra angst in te boezemen he? Opmerkelijk hoe snel mensen dit vergeten (en hoe makkelijk dit geaccepteerd werd) https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Alpha kenny one
  zondag 11 april 2021 @ 13:27:46 #293
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198959786
quote:
Nee jij hoopt dat we de voordeuren gaan dichttimmeren toch?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 11 april 2021 @ 13:28:13 #294
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198959795
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee het lag wat anders

Het beleid, het hele Covidbeleid was de zorg draaglijk houden. Niet het voorkomen van doden

En toen kwamen de vaccinaties om de hoek als mogelijkheid.
Toen is de vraag wie er gevaccineerd ging worden in handen van de Gezondheidsraad gelegd, omdat overheid daar niet zelf een besluit in ging nemen.
En die kijken naar zaken als ethisch verantwoord etc etc etc en daar kwamen de hele ouwe oudjes én risicogroepen eerst in naar voren.

Vervolgens werd dat de vaccinatiestrategie.

Die daarmee dus echt afwijkt van de covidstrategie in zijn algemeenheid en cruciaal verschil maakt in die covidstrategie door de vaccinatiekeuzes.

Wat die bijten elkaar nogal
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198959890
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:27 schreef falling_away het volgende:

[..]

Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden. De Telegraaf was trouwens ook bezig eergisteren https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek

Maar goed, de media zou nooit samenspannen samen met de regering en wetenschappers om extra angst in te boezemen he? Opmerkelijk hoe snel mensen dit vergeten (en hoe makkelijk dit geaccepteerd werd) https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Er zit niemand op de redactie van een krant om mensen bang te maken om steun voor de maatregelen te behouden. Als je dat denkt ben je een eind van het padje.

Goed voorbeeld verder. Media die een complot tussen overheid en wetenschappers aan het licht brengt ^O^.
In Southern Sun
pi_198959899
Hier wordt gemod.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 13:33:51 #297
5428 crew  miss_sly
pi_198959902
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 13:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee het lag wat anders

Het beleid, het hele Covidbeleid was de zorg draaglijk houden

En toen kwamen de vaccinaties om de hoek als mogelijkheid.
Toen is de vraag wie er gevaccineerd ging worden in handen van de Gezondheidsraad gelegd, omdat overheid daar niet zelf een besluit in ging nemen.
En die kijken naar zaken als ethisch verantwoord etc etc etc en daar kwamen de hele ouwe oudjes én risicogroepen eerst in naar voren.

Vervolgens werd dat de vaccinatiestrategie.

Die daarmee dus echt afwijkt van de covidstrategie in zijn algemeenheid en cruciaal verschil maakt in die covidstrategie door de vaccinatiekeuzes.

Wat die bijten elkaar nogal
Ah, op die manier.

Dus het is niet 'het beleid' dat is gewijzigd, maar er lopen twee soorten beleid naast elkaar die niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn: het coronabeleid dat inderdaad is gericht op het niet volledig vastlopen van de zorg en het vaccinatiebeleid dat daarop én op het voorkomen van overlijdens in de oudste groepen gericht is.

Nu snap het. En op zich klopt dat dan inderdaad, maar ik vind dat persoonlijk ook een passende keuze binnen het vaccinatiebeleid. Ik zou het heel vreemd en niet passend vinden binnen onze maatschappij om die groep te negeren als er de mogelijkheid is om deze overlijdens te voorkomen. Dat dat betekent dat we er iets langer over doen om uit deze crisis te komen vind ik dan heel erg jammer, maar wat mij betreft volkomen logisch.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198959954
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zit niemand op de redactie van een krant om mensen bang te maken om steun voor de maatregelen te behouden. Als je dat denkt ben je een eind van het padje.
Wordt niet gezegd.

Wat er wel staat is dat angst goed verkoopt. Dat weten kranten maar ook lobbygroepen en politici.
pi_198960023
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wordt niet gezegd.

Wat er wel staat is dat angst goed verkoopt. Dat weten kranten maar ook lobbygroepen en politici.
Nee hoor. Er staat "Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden." en geen enkele redacteur tikt zijn artikel om steun voor de maatregelen te houden.
In Southern Sun
  zondag 11 april 2021 @ 13:40:41 #300
12221 Tijn