Even een rondje langs de velden gemaakt.quote:Op zondag 11 april 2021 11:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja, dit is gewoon een grote lobby vanuit de zorg. Elk nieuwsmedium heeft vandaag wel een ander artikel in dat genre.
"Long covid" is de opvolger van het apocalyptische mutantencircus waarmee ons tot voor een paar weken continu angst aangejaagd werd. Nu die paniek weggeëbd is wordt het volgende doembeeld weer van stal gehaald, samen met paniekverhalen dat de IC's zogenaamd momenteel vol liggen met creperende twintigers en dertigers ipv babyboomermannen met morbide obesitas.quote:Op zondag 11 april 2021 10:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-telefoon~ac5bfa3e/
De doemverhalentrein is flink op stoom gekomen! Zou er een persconferentie aankomen?
Aan de andere kant, prima, als je je zo slecht informeert dan neem je toch lekker geen vaccinatie.quote:Op zondag 11 april 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
vervelende is dat er wel meer dit soort evangelisten zijn
Nos:quote:Op zondag 11 april 2021 11:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even een rondje langs de velden gemaakt.
NOS: geen artikel in dit genre.
RTL: geen artikel in dit genre.
Nu: geen artikel in dit genre.
Volkskrant: geen artikel in dit genre.
Telegraaf: geen artikel in dit genre.
Ik las vaccinatie terrasquote:Op zondag 11 april 2021 10:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt, men heeft ook nu al preventief shovels neergezet op de wegen rondom die vaccinatiecentras.
Die van de NOS had ik gemist.quote:Op zondag 11 april 2021 11:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nos:
https://nos.nl/artikel/23(...)-omdat-het-moet.html
Nu:
https://www.nu.nl/coronav(...)eroperaties-uit.html
Rtl:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ive-care-bedden-nood
Volkskrant, ook doemverhalen over de ziekenhuizen:
https://www.volkskrant.nl(...)ende-ic-s~bc0a9b33f/
Rioolkrantje het AD weer bezig met de clickbait doom scenarios.quote:Op zondag 11 april 2021 10:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
De doemverhalentrein is flink op stoom gekomen! Zou er een persconferentie aankomen?
Waarom verzin je dit? Bewust valse informatie verspreiden hierquote:Op zondag 11 april 2021 11:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Even een rondje langs de velden gemaakt.
NOS: geen artikel in dit genre.
RTL: geen artikel in dit genre.
Nu: geen artikel in dit genre.
Volkskrant: geen artikel in dit genre.
Telegraaf: geen artikel in dit genre.
Die beginnen serieuzer te worden, een tijdje terug vond ik dat weinig te rechtvaardigen, bijvoorbeeld het enorme probleem wat jonge kinderen zouden hebben, toen aangegeven dat in veel landen kinderen wel vaker zo lang niet naar school gaan, bijvoorbeeld in Noordelijke landen, maar bijvoorbeeld ook Frankrijk.quote:Op zondag 11 april 2021 11:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe dacht jij ook weer over de mentale gevolgen van deze crisis en lockdowns?
Gewoon tegen het dartsboard aan :0quote:Op zondag 11 april 2021 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Goed idee wel dit, lekker bier klappen op het terras terwijl je en passant je prik krijgt.
Lijkt het wel op, buiten trollen nu ook nog jokken...quote:Op zondag 11 april 2021 11:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom verzin je dit? Bewust valse informatie verspreiden hier
Waarom alle steunmaatregelen dan? Die horeca had begin juni 2020 grotendeels kapot kunnen zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, je ziet toch feitelijk gewoon wat er gebeurt? Dat zag je al met de KLM met het verhaaltje dat je in een vliegtuig niet besmet zou kunnen raken
Zieltjequote:Op zondag 11 april 2021 11:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Lijkt het wel op, buiten trollen nu ook nog jokken...
Maar waarom dan zo fel tegen long covidpatiënten?quote:Op zondag 11 april 2021 11:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die beginnen serieuzer te worden, een tijdje terug vond ik dat weinig te rechtvaardigen, bijvoorbeeld het enorme probleem wat jonge kinderen zouden hebben, toen aangegeven dat in veel landen kinderen wel vaker zo lang niet naar school gaan, bijvoorbeeld in Noordelijke landen, maar bijvoorbeeld ook Frankrijk.
Ik ben niet fel tegen long covidpatienten, alleen is maar de vraag of dit zo een ramp is, het is vrij normaal dat je na een zware luchtweg infectie lang last kan houden, dat is vervelend voor die mensen, maar longen herstellen normaal bij gezonde mensen.quote:Op zondag 11 april 2021 11:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom dan zo fel tegen long covidpatiënten?
Je vergelijkt ze met mensen die 'zogenaamd' RSI hadden...quote:Op zondag 11 april 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben niet fel tegen long covidpatienten, alleen is maar de vraag of dit zo een ramp is, het is vrij normaal dat je na een zware luchtweg infectie lang last kan houden, dat is vervelend voor die mensen, maar longen herstellen normaal bij gezonde mensen.
Omdat we daar nu meer alert op zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 11:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
De zelfde mensen die 20 jaar terug allemaal chronische RSI hadden, hoor je eigenlijk nooit meer dat iemand dat heeft.
Nee, die zijn enkel voorbehouden aan mensen die het zo zwaar hebben met de avondklok. I see.quote:Op zondag 11 april 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
Maar daar is dus onderzoek wel nuttig en nodig in en geen 'mijn neef Harald is al maanden een vertrapt blikje' verhalen
Neh, RSI van toen bestaat nu echt gewoon amper meerquote:Op zondag 11 april 2021 11:42 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Omdat we daar nu meer alert op zijn.
Geen idee wat je nu wilt zeggen en welke relatie je nu probeert te leggenquote:Op zondag 11 april 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, die zijn enkel voorbehouden aan mensen die het zo zwaar hebben met de avondklok. I see.
Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.quote:Op zondag 11 april 2021 10:59 schreef popje het volgende:
[..]
Een jaar? Verwacht jij dat ze de hele zomer dicht blijven??
Tjah kan me nog "onderzoeken" van het longfonds herinneren. Hadden ze mensen uit de facebookgroep mensen met langdurige klachten na corona onderzocht....conclusie 95% van de mensen met corona houden langdurig klachtenquote:Op zondag 11 april 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
Onderzoek naar long Covid lijkt me top en passende behandeling ook
Die verhalen dat het zó vaak voor zou komen geloof ik geen moer van. Gezien het aantal besmettingen wat we inmiddels doorgemaakt hebben kan dat gewoon niet.
En de vraag is of het in alle gevallen primair het virus met schade is wat speelt of ook andere zaken. Wat je ook ziet bij bijvoorbeeld een whiplash ofzo.
Maar daar is dus onderzoek wel nuttig en nodig in en geen 'mijn neef Harald is al maanden een vertrapt blikje' verhalen
Ja ik bedoel dus echt onderzoekquote:Op zondag 11 april 2021 11:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Tjah kan me nog "onderzoeken" van het longfonds herinneren. Hadden ze mensen uit de facebookgroep mensen met langdurige klachten na corona onderzocht....conclusie 95% van de mensen met corona houden langdurig klachten
Deuren dicht timmeren genot.quote:Op zondag 11 april 2021 11:47 schreef Sfancta het volgende:
Als ze nu ook maar minimaal versoepelen, zijn ze nog minder betrouwbaar dan ze nu al zijn. Het gaat gewoon kut, er moesten nog veel en veel hardere maatregelen komen en die vaccinaties moesten op turbo snelheid gaan.
Zo zijn we in 2023 nog bezig.
Dat weet niemand, want Nederland is niet in staat het aantal geplaatste vaccinatie te tellen.quote:
Omdat @Da_Sandman gelooft dat de media altijd de zuivere waarheid vertellen en nooit iets aantikken...quote:Op zondag 11 april 2021 11:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom verzin je dit? Bewust valse informatie verspreiden hier
Nee, hij kijkt gewoon op een andere manier naar die artikelen/de situatie en dat is volgens mij gewoon oké, toch?quote:Op zondag 11 april 2021 12:01 schreef popje het volgende:
[..]
Omdat @:da_sandman gelooft dat de media altijd de zuivere waarheid vertellen en nooit iets aantikken...
Oh ik dacht de horeca nog een jaar dicht...quote:Op zondag 11 april 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.
Verwacht ook dat de NOW regeling komt te vervallen vanaf juli (vanwege de versoepelingen).
Ik denk ook dat de 1.5m regel idd niet sneuvelt voor 1 januari, maar voor horeca is dat eerder een zeggen, als ze het doen zoals vorig jaar.quote:Op zondag 11 april 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.
Verwacht ook dat de NOW regeling komt te vervallen vanaf juli (vanwege de versoepelingen).
Hij mag die mening uiteraard hebben maar we weten allemaal dat meer sensatiekoppen = meer clicks... en bepaalde media hebben daar meer een handje van dan andere...quote:Op zondag 11 april 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, hij kijkt gewoon op een andere manier naar die artikelen/de situatie en dat is volgens mij gewoon oké, toch?
Koppen moeten schoppen, inderdaad.quote:Op zondag 11 april 2021 12:05 schreef popje het volgende:
[..]
Hij mag die mening uiteraard hebben maar we weten allemaal dat meer sensatiekoppen = meer clicks... en bepaalde media hebben daar meer een handje van dan andere...
Welke zin heeft het nog na vaccinatie dan?quote:Op zondag 11 april 2021 00:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, doe eens een gok. Waarom testen we ook alweer?
Denk dat het vorig jaar ook sneller ging omdat het nog nieuw was voor iedereen. Vrijwel iedereen werkte ook echt thuis, ed. De piek was toen ook veel korter, waardoor mensen het net wat makkelijker volhielden. Nu zitten we al sinds ergens in oktober met beperkingen.quote:Op zondag 11 april 2021 12:11 schreef _serial_ het volgende:
Zou het niet meespelen dat we bang zijn een dergelijk ziekenhuisscenario te krijgen als vorig jaar rond deze tijd?
Mijn positieve verwachting is toch wel dat we moeten gaan dalen de komende 2-3 weken.
Verschil met vorig jaar was dat het begin april toen al lekker warm begin te worden, en we nu 2 weken behoorlijk lage temperaturen hebben gecombineerd met regen.
Ook zouden vaccinaties op een gegeven moment effect moeten gaan hebben.
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.quote:Op zondag 11 april 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke zin heeft het nog na vaccinatie dan?
Tja, zullen de meeste restaurants en kroegen niet veel aan hebben (zeker niet in de binnenstad van grote steden).quote:Op zondag 11 april 2021 12:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de 1.5m regel idd niet sneuvelt voor 1 januari, maar voor horeca is dat eerder een zeggen, als ze het doen zoals vorig jaar.
Let me explain.
Terassen. Elke stad zowat heeft gigantische uitbreidingen toegestaan voor het terras. En met schotjes hoeven de tafels niet 1.5m uit elkaar. Dat betekent dus dat veel plekken, bv een normaal zeer kleine kroeg, bijkant meer mensen kwijt konden vorige zomer dan normaal. Je leest dan ook dat veel horeca vorige zomer zich helemaal drie dubbel kleurenblind heeft verdient.
Tegelijkertijd, hoewel ze gaan proberen festivals etc met testen wel door te laten dit jaar al voordat alles volgend jaar weer helemaal normaal is (zowieso geen 1.5m meer), zijn dit er toch nog minder dan normaal. Wat betekent dat mensen dus meer geld overhouden voor die megaterassen, en ze hebben al heel veel gespaard door de lockdowns etc.
Ik denk dus dat juist als de 1.5m pas volgend jaar verdwijnt, ze juist extra gouden zomermaanden tegemoet gaan 😁
De code zwart bingo was afgelopen week ook niet uit de lucht te slaan bij beau.quote:Op zondag 11 april 2021 10:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dus? Als iedereen wie dat wil beschermd is door vaccinatie, dan is er niks aan de hand. Welk effect heeft een besmetting dan nog?quote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.
Alle onderzoeken die gedaan worden laten zien dat besmettelijkheid enorm daalt na vaccinatiequote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.
Wat een onzin. Alsof elke horeca een terras heeft. Meeste kroegen hebben helemaal geen terras en kunnen misschien 1 tafeltje voor de deur zetten.quote:
daar zijn inmiddels toch wel wat onderzoeken over?quote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Behalve dan dat "voorlopig en op korte termijn" nog niet iedereen die dat wil zich heeft kunnen laten vaccineren.quote:Op zondag 11 april 2021 12:17 schreef Red_85 het volgende:
Dus? Als iedereen wie dat wil beschermd is door vaccinatie, dan is er niks aan de hand. Welk effect heeft een besmetting dan nog?
Ja, en de realiteit is dat we het nog steeds niet weten. Inmiddels is het hoopvol dát er een remmend effect is op de verspreiding, maar onbekend is hoe groot dit potentiële effect is.quote:Op zondag 11 april 2021 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar zijn inmiddels toch wel wat onderzoeken over?
Alsnog raken de gevaccineerden er niet ziek van. Dus we kunnen met zn allen wel een testmaatschappij in geduwd worden maar met welke toegevoegde waarde?quote:Op zondag 11 april 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en de realiteit is dat we het nog steeds niet weten. Inmiddels is het hoopvol dát er een remmend effect is op de verspreiding, maar onbekend is hoe groot dit potentiële effect is.
Voor de verspreiding maakt het nogal wat uit of dit je besmettelijkheid met 10, 50 of 90% reduceert.
Recentelijk onderzoek uit VS toont aan dat dat de besmettelijkheid na vaccinatie heel erg afneemt... moet even op zoek naar de bronquote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Dat zo'n onderzoek er is)quote:Op zondag 11 april 2021 12:40 schreef popje het volgende:
[..]
Recentelijk onderzoek uit VS toont aan dat dat de besmettelijkheid na vaccinatie heel erg afneemt... moet even op zoek naar de bron
Omdat 80% van Nederland nog niet gevaccineerd is?quote:Op zondag 11 april 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsnog raken de gevaccineerden er niet ziek van. Dus we kunnen met zn allen wel een testmaatschappij in geduwd worden maar met welke toegevoegde waarde?
https://www.cdc.gov/coron(...)ccinated-people.htmlquote:Op zondag 11 april 2021 12:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, en de realiteit is dat we het nog steeds niet weten. Inmiddels is het hoopvol dát er een remmend effect is op de verspreiding, maar onbekend is hoe groot dit potentiële effect is.
Voor de verspreiding maakt het nogal wat uit of dit je besmettelijkheid met 10, 50 of 90% reduceert.
https://nos.nl/artikel/23(...)og-besmettelijk.htmlquote:Op zondag 11 april 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Dat zo'n onderzoek er is)
Jaapquote:Op zondag 11 april 2021 12:45 schreef diedrick het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)og-besmettelijk.html
Jaap heeft geen vertrouwen in dit onderzoek
Met dank aan hugo en zn 'zorgvuldigheid'quote:Op zondag 11 april 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat 80% van Nederland nog niet gevaccineerd is?
Voor de rest dalen de cijfers in GB en Israel alsof ze in de grand canyon zijn gevallen maar hey, japie heeft zijn eigen waarheid natuurlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 12:45 schreef diedrick het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)og-besmettelijk.html
Jaap heeft geen vertrouwen in dit onderzoek
Is ook onderzoek uit Israël, dus allebei uit landen waar al flink gevaccineerd is.quote:Op zondag 11 april 2021 12:47 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Jaap
Die Amerikanen kunnen van alles zeggen, amateurs zijn het. Onze distel regelt het zelf wel.
Niet helemaal want ook in de rest van Europa liggen die percentages niet heel ver van ons vandaan momenteel. Pas in de komende maanden krijgt Europa flinke voorraden.quote:Op zondag 11 april 2021 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met dank aan hugo en zn 'zorgvuldigheid'
EU heeft het gewoon slecht uit-onderhandeld.quote:Op zondag 11 april 2021 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet helemaal want ook in de rest van Europa liggen die percentages niet heel ver van ons vandaan momenteel. Pas in de komende maanden krijgt Europa flinke voorraden.
Derhalve ligt het dus niet enkel aan Hugo de Jonge.quote:Op zondag 11 april 2021 12:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
EU heeft het gewoon slecht uit-onderhandeld.
Nee maar juist in de eerste fase was snelheid cruciaal. Juist om die ziekenhuispiek te voorkomenquote:Op zondag 11 april 2021 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Derhalve ligt het dus niet enkel aan Hugo de Jonge.
Nee ik geloof dat de Braziliaanse variant nu weer gaat oprukken las ik in een of ander draadje, misschien kunnen we hem tegenhouden door de samba te dansen en capirinhas te drinken?quote:Op zondag 11 april 2021 12:55 schreef Zipportal het volgende:
De Britse variant hoor je niemand meer over.
Het zijn nu de vaccinaties die de avondklok slaat. @:Caland
Klopt men had beter kunnen distribueren zodat het gros van de risicogroepen aan bod was gekomen. Denk ik.quote:Op zondag 11 april 2021 12:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee maar juist in de eerste fase was snelheid cruciaal. Juist om die ziekenhuispiek te voorkomen
quote:Op zondag 11 april 2021 12:57 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik geloof dat de Braziliaanse variant nu weer gaat oprukken las ik in een of ander draadje, misschien kunnen we hem tegenhouden door de samba te dansen en capirinhas te drinken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is vrijdag al bepaald.quote:Op zondag 11 april 2021 13:01 schreef matthijst het volgende:
Wordt vandaag in de strategiesessie bepaald wat er dinsdag aan versoepelingen gaat komen?
Naar het schijnt, schijnt het enorm te helpen in de bestrijding van deze variant, als goedgevormde jonge deernes zich in zeer luchtige kledij hullen en daarin dansen zoals men aan de Copacabana doetquote:Op zondag 11 april 2021 12:57 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik geloof dat de Braziliaanse variant nu weer gaat oprukken las ik in een of ander draadje, misschien kunnen we hem tegenhouden door de samba te dansen en capirinhas te drinken?
Het is eigenlijk heel simpel.quote:Op zondag 11 april 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsnog raken de gevaccineerden er niet ziek van. Dus we kunnen met zn allen wel een testmaatschappij in geduwd worden maar met welke toegevoegde waarde?
Wat mij betreft zijn de vaccins die wij wel hadden gebruikt voor verkeerde doelgroepen. Doel was altijd zorg ontlasten en is opeens omgeslagen naar doden voorkomen.quote:Op zondag 11 april 2021 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Derhalve ligt het dus niet enkel aan Hugo de Jonge.
NoG EvEN vOLhOUden!quote:Op zondag 11 april 2021 13:04 schreef asco het volgende:
[..]
Dat is vrijdag al bepaald.
Vandaag overleggen ze hoe ze dinsdag de mensen gaan uitleggen dat ze nog even 2 weken samen moeten volhouden en er verder niets mogelijk is. Dit alles omdat we in een faalcontinent leven. Het lukt ze echter nog steeds prima om dat te verbergen.
Het zou wel heel cynisch zijn om (ik noem maar wat) 60-ers met overgewicht eerst te vaccineren, terwijl ze in de verpleeghuizen bij bosjes dood gaan. Ik snap die keuze wel.quote:Op zondag 11 april 2021 13:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn de vaccins die wij wel hadden gebruikt voor verkeerde doelgroepen. Doel was altijd zorg ontlasten en is opeens omgeslagen naar doden voorkomen.
quote:Op zondag 11 april 2021 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Zo achterlijk die mensen die hopen op versoepelingen terwijl de besmettingen kneitershard oplopen. Steeds meer wappies overal.
quote:Op zondag 11 april 2021 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Zo achterlijk die mensen die hopen op versoepelingen terwijl de besmettingen kneitershard oplopen. Steeds meer wappies overal.
Het is wel gewoon een verandering van beleid. Vanaf dag één werd er gestuurd op zorg belasting, maar je oplossing wordt gebruikt om doden te voorkomen. Hierdoor wordt de zorg nog langer belast, economie nog langer op slot gehouden en de burgers nog langer met maatregelen opgezadeld.quote:Op zondag 11 april 2021 13:10 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Het zou wel heel cynisch zijn om (ik noem maar wat) 60-ers met overgewicht eerst te vaccineren, terwijl ze in de verpleeghuizen bij bosjes dood gaan. Ik snap die keuze wel.
Avondklok eraf en meer toelaten buiten.quote:Op zondag 11 april 2021 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Ik heb deze vraag eerder deze week inzake deze kwestie al eerder gesteld, maar is ooit expliciet gesteld dat men de vaccinaties ŕlleen ging gebruiken voor de groep die het grootste risico lopen om de ziekenhuizen te bevolken en absoluut níet voor de mensen die er alleen dood aan gaan? Het kan best zijn dat mensen daarvan uitgegaan zijn, maar was dat werkelijk expliciet het beleid?quote:Op zondag 11 april 2021 13:19 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is wel gewoon een verandering van beleid. Vanaf dag één werd er gestuurd op zorg belasting, maar je oplossing wordt gebruikt om doden te voorkomen. Hierdoor wordt de zorg nog langer belast, economie nog langer op slot gehouden en de burgers nog langer met maatregelen opgezadeld.
Ik snap de beredenering wel, maar echt consequent is het niet.
van achter je laptopje op de bank.quote:
Dat laatste lijkt idd het geval. Dat was al meerdere mensen opgevallen.quote:Op zondag 11 april 2021 13:07 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn de vaccins die wij wel hadden gebruikt voor verkeerde doelgroepen. Doel was altijd zorg ontlasten en is opeens omgeslagen naar doden voorkomen.
Nee, we lockdown strategie was altijd de ziekenhuizen niet te laten overlopen en de vaccinaties, op advies van de gezondheidsraad op "levens redden" dus diegene die uberhaubt niet in het ziekenhuis meer zouden komen eerst vaccineren.quote:Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb deze vraag eerder deze week inzake deze kwestie al eerder gesteld, maar is ooit expliciet gesteld dat men de vaccinaties ŕlleen ging gebruiken voor de groep die het grootste risico lopen om de ziekenhuizen te bevolken en absoluut níet voor de mensen die er alleen dood aan gaan? Het kan best zijn dat mensen daarvan uitgegaan zijn, maar was dat werkelijk expliciet het beleid?
Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden. De Telegraaf was trouwens ook bezig eergisteren https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziekquote:Op zondag 11 april 2021 11:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die van de NOS had ik gemist.
Dat andere verhaal is natuurlijk een compleet ander genre.
Nee jij hoopt dat we de voordeuren gaan dichttimmeren toch?quote:Op zondag 11 april 2021 13:16 schreef Draak31 het volgende:
Nee het lag wat andersquote:Op zondag 11 april 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb deze vraag eerder deze week inzake deze kwestie al eerder gesteld, maar is ooit expliciet gesteld dat men de vaccinaties ŕlleen ging gebruiken voor de groep die het grootste risico lopen om de ziekenhuizen te bevolken en absoluut níet voor de mensen die er alleen dood aan gaan? Het kan best zijn dat mensen daarvan uitgegaan zijn, maar was dat werkelijk expliciet het beleid?
Er zit niemand op de redactie van een krant om mensen bang te maken om steun voor de maatregelen te behouden. Als je dat denkt ben je een eind van het padje.quote:Op zondag 11 april 2021 13:27 schreef falling_away het volgende:
[..]
Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden. De Telegraaf was trouwens ook bezig eergisteren https://www.telegraaf.nl/(...)ertigers-nu-doodziek
Maar goed, de media zou nooit samenspannen samen met de regering en wetenschappers om extra angst in te boezemen he? Opmerkelijk hoe snel mensen dit vergeten (en hoe makkelijk dit geaccepteerd werd) https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Ah, op die manier.quote:Op zondag 11 april 2021 13:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee het lag wat anders
Het beleid, het hele Covidbeleid was de zorg draaglijk houden
En toen kwamen de vaccinaties om de hoek als mogelijkheid.
Toen is de vraag wie er gevaccineerd ging worden in handen van de Gezondheidsraad gelegd, omdat overheid daar niet zelf een besluit in ging nemen.
En die kijken naar zaken als ethisch verantwoord etc etc etc en daar kwamen de hele ouwe oudjes én risicogroepen eerst in naar voren.
Vervolgens werd dat de vaccinatiestrategie.
Die daarmee dus echt afwijkt van de covidstrategie in zijn algemeenheid en cruciaal verschil maakt in die covidstrategie door de vaccinatiekeuzes.
Wat die bijten elkaar nogal
Wordt niet gezegd.quote:Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zit niemand op de redactie van een krant om mensen bang te maken om steun voor de maatregelen te behouden. Als je dat denkt ben je een eind van het padje.
Nee hoor. Er staat "Het genre is mensen bang maken om steun voor de maatregelen te behouden." en geen enkele redacteur tikt zijn artikel om steun voor de maatregelen te houden.quote:Op zondag 11 april 2021 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wordt niet gezegd.
Wat er wel staat is dat angst goed verkoopt. Dat weten kranten maar ook lobbygroepen en politici.
Ik vind het ook prima te verkopen dat hele oude mensen die toch al niet op de IC terecht komen wanneer ze erg ziek zouden worden, in elk geval wel dmv een vaccinatie wat bescherming krijgen.quote:Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nu snap het. En op zich klopt dat dan inderdaad, maar ik vind dat persoonlijk ook een passende keuze binnen het vaccinatiebeleid. Ik zou het heel vreemd en niet passend vinden binnen onze maatschappij om die groep te negeren als er de mogelijkheid is om deze overlijdens te voorkomen. Dat dat betekent dat we er iets langer over doen om uit deze crisis te komen vind ik dan heel erg jammer, maar wat mij betreft volkomen logisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |