"Wat leuk dat jullie je hebben opgegeven voor een testevent.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar heb ik al op geantwoord. Mensen kunnen dezelfde dingen ook doen zonder testcircus. Nu jouw antwoord.
Over testen voor grote eenmalige evenementen valt te praten, maar dat kun je ook gewoon aan de organisatoren van die evenementen zelf overlaten en heb je geen testcircus voor nodig. Bereken het maar door in de prijs van het kaartje.
Vanavond Braziliaanse visstoofpot gegeten, komt wel dichtbij zoquote:Op zondag 11 april 2021 00:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Braziliaanse variant incoming.
Gewoon via het normale testen, als het echt zo moet. Beste is om er niet aan te beginnen maar daar is het helaas al te laat voor.quote:Op zondag 11 april 2021 00:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie geen meerwaarde voor die testevents, ook niet voor grootschalige evenementen
Maar áls je ze dan toch uitrolt, dan vanuit de overheid graag. En ook de tests door de overheid beheren (uitvoeren kan en hoeft niet).
Hou op hoor ...quote:Het EMA doet ook nog onderzoek naar de combinatie van trombose en een verlaagd aantal bloedplaatjes na een Janssen-vaccinatie. Daarvan zijn wereldwijd vier meldingen bekend, op 4,5 miljoen gezette prikken
Ach ja, weer zo'n 'code zwart' schreeuwerquote:Op zondag 11 april 2021 00:03 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Braziliaanse variant incoming.
Als ze geen onderzoek zouden doen zou ik me pas kwaad maken. Je wil gewoon weten wat dit is en of het door vaccinatie komt en zo ja of er specifieke risicogroepen zijn. Je spuit iets in bij gezonde mensen, dan is dit gewoon een potentieel probleem.quote:Op zondag 11 april 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hou op hoor ...
4 op 4.5 miljoen en daar is dan onderzoek naar?
Dat is dus minder dan 1 persoon per 1 miljoen. Je kan toch nooit hardmaken dat dat een bijwerking is. We draaien helemaal door.
Ja, eens. Alleen is dat dus niet conform de taakstelling van de GGD'en en dan kom je in dat moeras terecht bij de uitvoeringquote:Op zondag 11 april 2021 00:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gewoon via het normale testen, als het echt zo moet. Beste is om er niet aan te beginnen maar daar is het helaas al te laat voor.
Dan geef je de directeur publieke gezondheid maar een aanwijzing hoor. Kom op hè wat een gezeik. Ze hebben dik overcapaciteit.quote:Op zondag 11 april 2021 00:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja, eens. Alleen is dat dus niet conform de taakstelling van de GGD'en en dan kom je in dat moeras terecht bij de uitvoering
Gedoe
Doorprikken en rustig aan zonder tests lekker open met die handel
Zijn miljoenen gezonde vrouwen (en mannen ook wel) die vrijwel dagelijks iets in zich laten spuiten en dat is ook allemaal niet precies onderzocht.quote:Op zondag 11 april 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ze geen onderzoek zouden doen zou ik me pas kwaad maken. Je wil gewoon weten wat dit is en of het door vaccinatie komt en zo ja of er specifieke risicogroepen zijn. Je spuit iets in bij gezonde mensen, dan is dit gewoon een potentieel probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
4 op 4.5 miljoen ....quote:Op zondag 11 april 2021 00:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als ze geen onderzoek zouden doen zou ik me pas kwaad maken. Je wil gewoon weten wat dit is en of het door vaccinatie komt en zo ja of er specifieke risicogroepen zijn. Je spuit iets in bij gezonde mensen, dan is dit gewoon een potentieel probleem.
Als je dat bestuurlijk netjes inregelt kan dat jaquote:Op zondag 11 april 2021 00:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan geef je de directeur publieke gezondheid maar een aanwijzing hoor. Kom op hè wat een gezeik. Ze hebben dik overcapaciteit.
De Braziliaanse variant is eigenlijk de Britse variant en de Zuid-Afrikaanse variant samen. Die 2 mutaties zitten beide in deze variant met een paar kleine andere mutaties maar die zijn niet echt belangrijk.quote:Op zondag 11 april 2021 00:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Vanavond Braziliaanse visstoofpot gegeten, komt wel dichtbij zo
Nee serieus, benieuwd wel wat daarin het verschil is behalve dominant aan het worden
Joequote:Op zondag 11 april 2021 00:15 schreef Evenstar het volgende:
[..]
4 op 4.5 miljoen ....
Totale waanzin om dit weer de wereld in te helpen. Als je heel Nederland met Jansen vaccin zou vaccineren zou je dus hooguit 15-16 mensen hebben die hier last van zouden kunnen hebben. Nou sorry hoor, maar die hebben dan gewoon pech.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 11 april 2021 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
Nog een nadeel aan het testcircus is dat als dat vaccinatiepaspoort er komt er grote kans is dat gevaccineerden zich dan niet hoeven te laten testen. En dan krijgen we dus weer lekker verdeeldheid.
Rouvoet heeft precies niks te vertellen in deze. De GGD staat onder gezag van de voorzitter Veiligheidsregio.quote:Op zondag 11 april 2021 00:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je dat bestuurlijk netjes inregelt kan dat ja
Nu dit het zo dat als Rouvoet NEINZ zegt, ze dit moeten accepteren.
Hebben ze zelf zo ingericht, tsja
Omdat dat onder andere door Kaag en Hugo al geopperd is.quote:Op zondag 11 april 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Gevaccineerden moeten zich ook laten testen iig voorlopig en dat zie ik niet op korte termijn veranderen
Ik weet niet precies hoe de mandaten daarin en op welke laag precies verdeeld zijnquote:Op zondag 11 april 2021 00:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rouvoet heeft precies niks te vertellen in deze. De GGD staat onder gezag van de voorzitter Veiligheidsregio.
Als het rivm niet eens een complete database heeft lijkt me zo’n vaccinatiepaspoort ook erg lastig te realiserenquote:Op zondag 11 april 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Gevaccineerden moeten zich ook laten testen iig voorlopig en dat zie ik niet op korte termijn veranderen
Vaccinatiebewijs is iig nog láng niet klaar dus ben benieuwd hoe ze dat willen doen en per wanneerquote:Op zondag 11 april 2021 00:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Omdat dat onder andere door Kaag en Hugo al geopperd is.
Klein 'detail' qua voorwaarden ervoor jaquote:Op zondag 11 april 2021 00:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als het rivm niet eens een complete database heeft lijkt me zo’n vaccinatiepaspoort ook erg lastig te realiseren_!
Rouvoet heeft formeel helemaal geen positie. De GGDen zijn lokale organisaties onder leiding van de directeur publieke gezondheid die op grond van de wet Veiligheidsregio’s onder leiding van de Voorzitter Veiligheidsregio staan.quote:Op zondag 11 april 2021 00:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe de mandaten daarin en op welke laag precies verdeeld zijn
Ik hoorde Rouvoet toch echt zeggen dat testen voor iets anders dan publieke gezondheid niet ging gebeuren door de GGD en hoppa dat was direct van tafel als optie
Benieuwd wel of dat in huidige bestuur ook anders had gekund. Want dan is het helemaal bizar dat dit zo opgetuigd wordt
Onderzoek kan nooit kwaad.quote:Op zondag 11 april 2021 00:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hou op hoor ...
4 op 4.5 miljoen en daar is dan onderzoek naar?
Dat is dus minder dan 1 persoon per 1 miljoen. Je kan toch nooit hardmaken dat dat een bijwerking is. We draaien helemaal door.
Dat is waar ik vurig op hoop maar de urgentie om zo snel mogelijk te vaccineren is er gewoon niet.quote:Op zondag 11 april 2021 00:23 schreef Molo het volgende:
V
[..]
Vaccinatiebewijs is iig nog láng niet klaar dus ben benieuwd hoe ze dat willen doen en per wanneer
Gok echt dat de tijd ons daar keihard gaat inhalen. In de zin van de tijd dat er dusdanig veel mensen gevaccineerd zijn, dat het allemaal niet meer hoeft
"Probleem" daarbij is dat de data er simpelweg niet is. Daar hadden we het gisteren nog over n.a.v. dat bericht dat het RIVM het overzicht kwijt is wat betreft de vaccinatieregistratie. Ze hebben geen idee wie met wat is ingeënt, dus ze kunnen ook die app niet vullen met gegevens.quote:Op zondag 11 april 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is waar ik vurig op hoop maar de urgentie om zo snel mogelijk te vaccineren is er gewoon niet.
Ik ben er niet gerust op. Zie hier:
https://tweakers.net/nieu(...)accinatiebewijs.html
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?quote:Op zondag 11 april 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.quote:
Ja, de media heeft hier zeker een verantwoordelijkheid en daar springen ze soms slordig mee om, dat is kwalijk. Maar vooralsnog zijn de berichten juist dat dat trombose-verhaal met Janssen veel minder vaak voorkomt dan bij AZ het geval was, dus dat lijkt me voorlopig alleen maar gunstig.quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.
1 op 1 miljoen stelt gewoon niks voor. Als ze na onderzoek er uit kunnen halen dat die 4 patiënten bijvoorbeeld allemaal zelfde onderliggende aandoeningen hadden is het mooi meegenomen natuurlijk, maar hopelijk gaat het geen onnodige chaos veroorzaken.
Wat denk jij dat er gebeurt als er onderzoek wordt gedaan zonder dat te melden? Dat staat binnen een paar dagen op de voorpagina van de Televaag.quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.
1 op 1 miljoen stelt gewoon niks voor. Als ze na onderzoek er uit kunnen halen dat die 4 patiënten bijvoorbeeld allemaal zelfde onderliggende aandoeningen hadden is het mooi meegenomen natuurlijk, maar hopelijk gaat het geen onnodige chaos veroorzaken.
Ik vind dat media-bashen ook altijd wat goedkoop. Er wordt onderzoek gedaan naar een vaccin, dat is gewoon nieuws.quote:Op zondag 11 april 2021 00:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de media heeft hier zeker een verantwoordelijkheid en daar springen ze slordig mee om, dat is kwalijk. Maar vooralsnog zijn de berichten juist dat dat trombose-verhaal met Janssen veel minder vaak voorkomt dan bij AZ het geval was, dus dat lijkt me voorlopig alleen maar gunstig.
Nou, een headline als "Ook trombose bij Janssen-vaccin" vind ik een dag na het stilleggen van het prikken met AZ nou niet echt getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid als nieuwsmedium.quote:Op zondag 11 april 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat media-bashen ook altijd wat goedkoop. Er wordt onderzoek gedaan naar een vaccin, dat is gewoon nieuws.
Lijkt mij een feitelijke vaststelling.quote:Op zondag 11 april 2021 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, een headline als "Ook trombose bij Janssen-vaccin" vind ik een dag na het stilleggen van het prikken met AZ nou niet echt getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid als nieuwsmedium.
quote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij een feitelijke vaststelling.
De media is geen verlengstuk van de overheid. Dan wordt het tijd om te emigreren.
Check, dank!quote:Op zondag 11 april 2021 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rouvoet heeft formeel helemaal geen positie. De GGDen zijn lokale organisaties onder leiding van de directeur publieke gezondheid die op grond van de wet Veiligheidsregio’s onder leiding van de Voorzitter Veiligheidsregio staan.
Rouvoet is slechts voorzitter van de samenwerkende ggden, een vereniging die wettelijk geen enkele positie heeft.
Er is geen complete data aanvoerquote:Op zondag 11 april 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is waar ik vurig op hoop maar de urgentie om zo snel mogelijk te vaccineren is er gewoon niet.
Ik ben er niet gerust op. Zie hier:
https://tweakers.net/nieu(...)accinatiebewijs.html
Man man man wat een chaos is het toch ook eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is geen complete data aanvoer
Dan kan die app dat ook niet erbij verzinnen ofzo
Teven bericht van maand geleden, is inmiddels echt alweer achterhaald vrees ik.
Zeker ook nog met besluit om maar één prik te adviseren binnen zes maanden na positieve test. Zonder bewijs daarvan te laten zien.
Succes met je validatie
Het is een feitelijke vaststelling dat trombose voorkomt. Maar of het ook daadwerkelijk aan het Janssen-vaccin is te koppelen moet nog blijken, dus het is wat voorbarig om zo'n headline op de voorpagina te zetten.quote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet echt lekkere integere journalistiekquote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De media is geen verlengstuk van de overheid. Dan wordt het tijd om te emigreren.
Omdat het niet anders kanquote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?
Gaat nergens over dit. Kappen met die ongein. Na vsccinatie moet je gewoon je ding weer kunnen doen.
Nou, doe eens een gok. Waarom testen we ook alweer?quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?
ja, jouw online vriendje is een betrouwbare bron, kom op man.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De redenen zijn bij allemaal hetzelfde hoor: virus weggewerkt door snel ingrijpen, leven weer normaal, niemand dood. 2 weken quarantine aan de grens.
Maar ja, de grote westerling weet het weer beter, natuurlijk...
Je praat met iemand die liever in China woont want daar hebben ze tenminste wel echte vrijheid.quote:Op zondag 11 april 2021 01:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, jouw online vriendje is een betrouwbare bron, kom op man.
Z'n vrouw vond dat zeker ook wel leuk?quote:
Welnee, je haalt er landen bij met amper bejaarden in de bevolking, je haalt er landen bij die volledig geïsoleerd zijn, je haalt er landen bij waarbij de mensen allerlei wetten opgelegd kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De redenen zijn bij allemaal hetzelfde hoor: virus weggewerkt door snel ingrijpen, leven weer normaal, niemand dood. 2 weken quarantine aan de grens.
Maar ja, de grote westerling weet het weer beter, natuurlijk...
Maakt zeker een verschil!quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
40k mensen. Nou niet gaan cijfertoveren. Bovendien weet jij niet of dat het verschil heeft gemaakt. Wellicht was dan de IC-capaciteit wel veel lager geweest. Misschien kan @:lenny_leonard daar iets zinnigs over zeggen.
Maar goed, ik lees dat dit een compensatie is voor de afgelaste AZ-vaccinatie. Als die mensen dat beloofd is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |