"Probleem" daarbij is dat de data er simpelweg niet is. Daar hadden we het gisteren nog over n.a.v. dat bericht dat het RIVM het overzicht kwijt is wat betreft de vaccinatieregistratie. Ze hebben geen idee wie met wat is ingeënt, dus ze kunnen ook die app niet vullen met gegevens.quote:Op zondag 11 april 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is waar ik vurig op hoop maar de urgentie om zo snel mogelijk te vaccineren is er gewoon niet.
Ik ben er niet gerust op. Zie hier:
https://tweakers.net/nieu(...)accinatiebewijs.html
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?quote:Op zondag 11 april 2021 00:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Gevaccineerden moeten zich ook laten testen iig voorlopig en dat zie ik niet op korte termijn veranderen
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.quote:
Ja, de media heeft hier zeker een verantwoordelijkheid en daar springen ze soms slordig mee om, dat is kwalijk. Maar vooralsnog zijn de berichten juist dat dat trombose-verhaal met Janssen veel minder vaak voorkomt dan bij AZ het geval was, dus dat lijkt me voorlopig alleen maar gunstig.quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.
1 op 1 miljoen stelt gewoon niks voor. Als ze na onderzoek er uit kunnen halen dat die 4 patiënten bijvoorbeeld allemaal zelfde onderliggende aandoeningen hadden is het mooi meegenomen natuurlijk, maar hopelijk gaat het geen onnodige chaos veroorzaken.
Wat denk jij dat er gebeurt als er onderzoek wordt gedaan zonder dat te melden? Dat staat binnen een paar dagen op de voorpagina van de Televaag.quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nee ok, misschien breng ik het te krom. Snap dat ze onderzoek willen doen, maar door dit weer in de media te gooien krijg je straks weer een welles/nietes spelletje en hebben wij AstraZeneca v2.0.
1 op 1 miljoen stelt gewoon niks voor. Als ze na onderzoek er uit kunnen halen dat die 4 patiënten bijvoorbeeld allemaal zelfde onderliggende aandoeningen hadden is het mooi meegenomen natuurlijk, maar hopelijk gaat het geen onnodige chaos veroorzaken.
Ik vind dat media-bashen ook altijd wat goedkoop. Er wordt onderzoek gedaan naar een vaccin, dat is gewoon nieuws.quote:Op zondag 11 april 2021 00:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de media heeft hier zeker een verantwoordelijkheid en daar springen ze slordig mee om, dat is kwalijk. Maar vooralsnog zijn de berichten juist dat dat trombose-verhaal met Janssen veel minder vaak voorkomt dan bij AZ het geval was, dus dat lijkt me voorlopig alleen maar gunstig.
Nou, een headline als "Ook trombose bij Janssen-vaccin" vind ik een dag na het stilleggen van het prikken met AZ nou niet echt getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid als nieuwsmedium.quote:Op zondag 11 april 2021 00:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat media-bashen ook altijd wat goedkoop. Er wordt onderzoek gedaan naar een vaccin, dat is gewoon nieuws.
Lijkt mij een feitelijke vaststelling.quote:Op zondag 11 april 2021 00:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, een headline als "Ook trombose bij Janssen-vaccin" vind ik een dag na het stilleggen van het prikken met AZ nou niet echt getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid als nieuwsmedium.
quote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt mij een feitelijke vaststelling.
De media is geen verlengstuk van de overheid. Dan wordt het tijd om te emigreren.
Check, dank!quote:Op zondag 11 april 2021 00:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rouvoet heeft formeel helemaal geen positie. De GGDen zijn lokale organisaties onder leiding van de directeur publieke gezondheid die op grond van de wet Veiligheidsregio’s onder leiding van de Voorzitter Veiligheidsregio staan.
Rouvoet is slechts voorzitter van de samenwerkende ggden, een vereniging die wettelijk geen enkele positie heeft.
Er is geen complete data aanvoerquote:Op zondag 11 april 2021 00:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is waar ik vurig op hoop maar de urgentie om zo snel mogelijk te vaccineren is er gewoon niet.
Ik ben er niet gerust op. Zie hier:
https://tweakers.net/nieu(...)accinatiebewijs.html
Man man man wat een chaos is het toch ook eigenlijk.quote:Op zondag 11 april 2021 00:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Er is geen complete data aanvoer
Dan kan die app dat ook niet erbij verzinnen ofzo
Teven bericht van maand geleden, is inmiddels echt alweer achterhaald vrees ik.
Zeker ook nog met besluit om maar één prik te adviseren binnen zes maanden na positieve test. Zonder bewijs daarvan te laten zien.
Succes met je validatie
Het is een feitelijke vaststelling dat trombose voorkomt. Maar of het ook daadwerkelijk aan het Janssen-vaccin is te koppelen moet nog blijken, dus het is wat voorbarig om zo'n headline op de voorpagina te zetten.quote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is niet echt lekkere integere journalistiekquote:Op zondag 11 april 2021 00:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De media is geen verlengstuk van de overheid. Dan wordt het tijd om te emigreren.
Omdat het niet anders kanquote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?
Gaat nergens over dit. Kappen met die ongein. Na vsccinatie moet je gewoon je ding weer kunnen doen.
Nou, doe eens een gok. Waarom testen we ook alweer?quote:Op zondag 11 april 2021 00:29 schreef Red_85 het volgende:
Waarom zou je dat moeten doen? Je hebt toch je prikkie gehaald? Waarom dan nog testen?
ja, jouw online vriendje is een betrouwbare bron, kom op man.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De redenen zijn bij allemaal hetzelfde hoor: virus weggewerkt door snel ingrijpen, leven weer normaal, niemand dood. 2 weken quarantine aan de grens.
Maar ja, de grote westerling weet het weer beter, natuurlijk...
Je praat met iemand die liever in China woont want daar hebben ze tenminste wel echte vrijheid.quote:Op zondag 11 april 2021 01:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja, jouw online vriendje is een betrouwbare bron, kom op man.
Z'n vrouw vond dat zeker ook wel leuk?quote:
Welnee, je haalt er landen bij met amper bejaarden in de bevolking, je haalt er landen bij die volledig geïsoleerd zijn, je haalt er landen bij waarbij de mensen allerlei wetten opgelegd kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:58 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De redenen zijn bij allemaal hetzelfde hoor: virus weggewerkt door snel ingrijpen, leven weer normaal, niemand dood. 2 weken quarantine aan de grens.
Maar ja, de grote westerling weet het weer beter, natuurlijk...
Maakt zeker een verschil!quote:Op zaterdag 10 april 2021 22:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
40k mensen. Nou niet gaan cijfertoveren. Bovendien weet jij niet of dat het verschil heeft gemaakt. Wellicht was dan de IC-capaciteit wel veel lager geweest. Misschien kan @:lenny_leonard daar iets zinnigs over zeggen.
Maar goed, ik lees dat dit een compensatie is voor de afgelaste AZ-vaccinatie. Als die mensen dat beloofd is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |