Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.quote:Op zondag 11 april 2021 10:59 schreef popje het volgende:
[..]
Een jaar? Verwacht jij dat ze de hele zomer dicht blijven??
Tjah kan me nog "onderzoeken" van het longfonds herinneren. Hadden ze mensen uit de facebookgroep mensen met langdurige klachten na corona onderzocht....conclusie 95% van de mensen met corona houden langdurig klachtenquote:Op zondag 11 april 2021 11:39 schreef Molo het volgende:
Onderzoek naar long Covid lijkt me top en passende behandeling ook
Die verhalen dat het zó vaak voor zou komen geloof ik geen moer van. Gezien het aantal besmettingen wat we inmiddels doorgemaakt hebben kan dat gewoon niet.
En de vraag is of het in alle gevallen primair het virus met schade is wat speelt of ook andere zaken. Wat je ook ziet bij bijvoorbeeld een whiplash ofzo.
Maar daar is dus onderzoek wel nuttig en nodig in en geen 'mijn neef Harald is al maanden een vertrapt blikje' verhalen
Ja ik bedoel dus echt onderzoekquote:Op zondag 11 april 2021 11:49 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Tjah kan me nog "onderzoeken" van het longfonds herinneren. Hadden ze mensen uit de facebookgroep mensen met langdurige klachten na corona onderzocht....conclusie 95% van de mensen met corona houden langdurig klachten
Deuren dicht timmeren genot.quote:Op zondag 11 april 2021 11:47 schreef Sfancta het volgende:
Als ze nu ook maar minimaal versoepelen, zijn ze nog minder betrouwbaar dan ze nu al zijn. Het gaat gewoon kut, er moesten nog veel en veel hardere maatregelen komen en die vaccinaties moesten op turbo snelheid gaan.
Zo zijn we in 2023 nog bezig.
Dat weet niemand, want Nederland is niet in staat het aantal geplaatste vaccinatie te tellen.quote:
Omdat @Da_Sandman gelooft dat de media altijd de zuivere waarheid vertellen en nooit iets aantikken...quote:Op zondag 11 april 2021 11:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Waarom verzin je dit? Bewust valse informatie verspreiden hier
Nee, hij kijkt gewoon op een andere manier naar die artikelen/de situatie en dat is volgens mij gewoon oké, toch?quote:Op zondag 11 april 2021 12:01 schreef popje het volgende:
[..]
Omdat @:da_sandman gelooft dat de media altijd de zuivere waarheid vertellen en nooit iets aantikken...
Oh ik dacht de horeca nog een jaar dicht...quote:Op zondag 11 april 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.
Verwacht ook dat de NOW regeling komt te vervallen vanaf juli (vanwege de versoepelingen).
Ik denk ook dat de 1.5m regel idd niet sneuvelt voor 1 januari, maar voor horeca is dat eerder een zeggen, als ze het doen zoals vorig jaar.quote:Op zondag 11 april 2021 11:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zullen in de zomer wel wat versoepelingen zijn, maar die 1,5 meter blijft nog wel even dus ze zullen 50% draaien met 100% bezetting.
Verwacht ook dat de NOW regeling komt te vervallen vanaf juli (vanwege de versoepelingen).
Hij mag die mening uiteraard hebben maar we weten allemaal dat meer sensatiekoppen = meer clicks... en bepaalde media hebben daar meer een handje van dan andere...quote:Op zondag 11 april 2021 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee, hij kijkt gewoon op een andere manier naar die artikelen/de situatie en dat is volgens mij gewoon oké, toch?
Koppen moeten schoppen, inderdaad.quote:Op zondag 11 april 2021 12:05 schreef popje het volgende:
[..]
Hij mag die mening uiteraard hebben maar we weten allemaal dat meer sensatiekoppen = meer clicks... en bepaalde media hebben daar meer een handje van dan andere...
Welke zin heeft het nog na vaccinatie dan?quote:Op zondag 11 april 2021 00:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nou, doe eens een gok. Waarom testen we ook alweer?
Denk dat het vorig jaar ook sneller ging omdat het nog nieuw was voor iedereen. Vrijwel iedereen werkte ook echt thuis, ed. De piek was toen ook veel korter, waardoor mensen het net wat makkelijker volhielden. Nu zitten we al sinds ergens in oktober met beperkingen.quote:Op zondag 11 april 2021 12:11 schreef _serial_ het volgende:
Zou het niet meespelen dat we bang zijn een dergelijk ziekenhuisscenario te krijgen als vorig jaar rond deze tijd?
Mijn positieve verwachting is toch wel dat we moeten gaan dalen de komende 2-3 weken.
Verschil met vorig jaar was dat het begin april toen al lekker warm begin te worden, en we nu 2 weken behoorlijk lage temperaturen hebben gecombineerd met regen.
Ook zouden vaccinaties op een gegeven moment effect moeten gaan hebben.
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.quote:Op zondag 11 april 2021 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke zin heeft het nog na vaccinatie dan?
Tja, zullen de meeste restaurants en kroegen niet veel aan hebben (zeker niet in de binnenstad van grote steden).quote:Op zondag 11 april 2021 12:03 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de 1.5m regel idd niet sneuvelt voor 1 januari, maar voor horeca is dat eerder een zeggen, als ze het doen zoals vorig jaar.
Let me explain.
Terassen. Elke stad zowat heeft gigantische uitbreidingen toegestaan voor het terras. En met schotjes hoeven de tafels niet 1.5m uit elkaar. Dat betekent dus dat veel plekken, bv een normaal zeer kleine kroeg, bijkant meer mensen kwijt konden vorige zomer dan normaal. Je leest dan ook dat veel horeca vorige zomer zich helemaal drie dubbel kleurenblind heeft verdient.
Tegelijkertijd, hoewel ze gaan proberen festivals etc met testen wel door te laten dit jaar al voordat alles volgend jaar weer helemaal normaal is (zowieso geen 1.5m meer), zijn dit er toch nog minder dan normaal. Wat betekent dat mensen dus meer geld overhouden voor die megaterassen, en ze hebben al heel veel gespaard door de lockdowns etc.
Ik denk dus dat juist als de 1.5m pas volgend jaar verdwijnt, ze juist extra gouden zomermaanden tegemoet gaan 😁
De code zwart bingo was afgelopen week ook niet uit de lucht te slaan bij beau.quote:Op zondag 11 april 2021 10:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-telefoon~ac5bfa3e/
De doemverhalentrein is flink op stoom gekomen! Zou er een persconferentie aankomen?
Dus? Als iedereen wie dat wil beschermd is door vaccinatie, dan is er niks aan de hand. Welk effect heeft een besmetting dan nog?quote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.
Alle onderzoeken die gedaan worden laten zien dat besmettelijkheid enorm daalt na vaccinatiequote:Op zondag 11 april 2021 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Omdat we nog steeds niet weten of vaccinatie ook besmettelijkheid voorkomt. Dus in potentie is het zelfs een groter gevaar als gevaccineerden zich niet meer aan de regels gaan houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |