Het is nooit een officieel statement van onze regering geweest. Bij mijn weten.quote:Op zondag 11 april 2021 14:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat advies is natuurlijk heel makkelijk te voorspellen. Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen? Zij weten ook wel dat het OMT hier tegen zou zijn. Ik blijf dat maar vreemd vinden.
Dat is het handige bij lekken. Wir haben es nicht gesagtquote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is nooit een officieel statement van onze regering geweest. Bij mijn weten.
Regering lekt bepaalde plannen om good will te ontvangen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:59 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Dat advies is natuurlijk heel makkelijk te voorspellen. Waarom zijn ze überhaupt over de terrassen en winkels begonnen? Zij weten ook wel dat het OMT hier tegen zou zijn. Ik blijf dat maar vreemd vinden.
Precies. En nu denken mensen hier dat het een voorstel van onze regering geweest is. Niet dus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is het handige bij lekken. Wir haben es nicht gesagt
Nee natuurlijk nietquote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
De regering communiceert niet alleen middels officiële statements. Eigenlijk is dat ook helemaal niet relevant. Of wij er nou van hadden geweten of niet, waarom zou je advies vragen over zo'n open deur? Lijkt me een verspilling van iedereens tijd.quote:Op zondag 11 april 2021 15:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo temperde de verwachtingen ook meteen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Regering lekt bepaalde plannen om good will te ontvangen.
Wetende dat het OMT het er niet mee eens zal gaan zijn.
OMT voldoet aan de verwachtingen en promoot overal dat het een onwijs slecht plan is. Paar ziekenhuis verhalen erbij.
Regering moet wel mee gaan in het advies van het OMT. ''Ja, als het OMT het zegt''..
Het OMT maakt het niet uit dat mensen negatief naar ze kijken. Het is immers aandacht. Mensen luisteren nog steeds naar ze. Ze zijn relevant.
Win win voor de regering én het OMT.
Watquote:Op zondag 11 april 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. En nu denken mensen hier dat het een voorstel van onze regering geweest is. Niet dus.
6918quote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
Iemand het aantal besmettingen van vorige zondag bij de hand?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tshuis-rutte-overlegquote:Ook voor winkels wordt wellicht meer mogelijk, maar ingewijden twijfelden eerder of die versoepeling de eindstreep haalt. Zij wezen er ook op dat winkels nu al op afspraak klanten mogen ontvangen, of spullen kunnen laten afhalen.
Het OMT trapt erin? Die zijn daar verrukt door joh. Vanavond weer bij Beau en Jinek aanschuiven, morgen lekker interviewtje op de radio, aandachtquote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
Ik vind het vooral bizar dat zo weinig mensen door door hebben. Zeker met hetzelfde patroon keer op keer
En nog verwonderlijker... Dat het OMT en de ziekenhuisbestuurders er nog steeds vól in trappen
Na een paar dagen. Toen het OMT al meermaals had benoemd in de media dat het geen goed idee zou zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Hugo temperde de verwachtingen ook meteen.
Ik denk dat dit het maximaal haalbare is qua versoepelingen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Avondklok er af dat zou al heel veel opluchting geven voor veel mensen. Persoonlijk ga ik na 10 uur nergens meer naar toe maar het idéé.... gewoon het idee dat je opgesloten zit in je huis.... en dat ze dat zomaar kunnen en er een wet voor gemaakt hebben waardoor ze je mógen opsluiten![]()
Ik ben toch verdomme geen crimineel , waar denken ze het recht vandaan te halen om mij op te mogen sluiten.
Ik vraag mij wel af hoeveel onze lockdown strategie heeft geholpen. Het zijn voornamelijk mensen met al een aandoening hebben en te dikke mensen die op de IC komen zoals mijn buurman de IC verpleegkundige zegt. Hij geeft ook aan geen vaccin te willen nemen, hij is 56 jaar en dat vond ik wel appart om dat van hem te horen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:56 schreef capricia het volgende:
Mag ik even lachen als een boer met kiespijn over iedereen die lachte over een derde golf die nooit zou komen.
Kan alleen maar zeggen dat de ziekenhuizen het nauwelijks aankunnen terwijl we al tijden in een lockdown zitten.
Hoe denk je dat het was geweest als alles versoepeld was?
Het moment dat het hem gevraagd werd, temperde hij.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Na een paar dagen. Toen het OMT al meermaals had benoemd in de media dat het geen goed idee zou zijn.
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Avondklok er af dat zou al heel veel opluchting geven voor veel mensen. Persoonlijk ga ik na 10 uur nergens meer naar toe maar het idéé.... gewoon het idee dat je opgesloten zit in je huis.... en dat ze dat zomaar kunnen en er een wet voor gemaakt hebben waardoor ze je mógen opsluiten![]()
Ik ben toch verdomme geen crimineel , waar denken ze het recht vandaan te halen om mij op te mogen sluiten.
Niet veel besmettelijker, besmettelijker, maar genoeg voor de versnelling de afgelopen 2 maanden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:01 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan zijn er nog mensen die de Engelse variant ontkennen. Nee hoor. Is helemaal niet veel besmettelijker.
Denk dat dat heel interessant is om achteraf te analyseren. Ook met andere EU landen etc.quote:Op zondag 11 april 2021 15:08 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik vraag mij wel af hoeveel onze lockdown strategie heeft geholpen. Het zijn voornamelijk mensen met al een aandoening hebben en te dikke mensen die op de IC komen zoals mijn buurman de IC verpleegkundige zegt. Hij geeft ook aan geen vaccin te willen nemen, hij is 56 jaar en dat vond ik wel appart om dat van hem te horen.
Wat als we een campagne hadden gevoerd voor massaal gewichtsverlies sinds het begin van de corona crisis i.p.v. de sportscholen sluiten? Of kortere maar strengere lockdowns.
Levert het OMT en de ziekenhuizen e.d. wel aandacht op. Ook al worden ze flink gebruikt. Die willen relevant blijven.quote:Op zondag 11 april 2021 15:06 schreef Molo het volgende:
Ik vind het vooral bizar dat zo weinig mensen door door hebben. Zeker met hetzelfde patroon keer op keer
En nog verwonderlijker... Dat het OMT en de ziekenhuisbestuurders er nog steeds vól in trappen
Je kunt het die ondernemers ook gunnen dat ze hun zaak mogen openen. Niet alles draait om eigenbelang.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
(Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)tshuis-rutte-overleg
Onderstreping door mij. En hierdoor snap ik KHN dus wel, je krijgt een kruimel toegeworpen die meer bezigheidstherapie is dan dat het daadwerkelijk een volwaardig alternatief is. En dat wordt vervolgens aangevoerd om je nog wat langer dicht te houden.
Erg kwalijk wat mij betreft. Prima dat je afweegt dat het nog niet kan. Maar ik vind dit echt een heel fout argument.
Dat ligt maar net aan je situatie hè.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
De 2e golf binnen in zich ook weer golvenquote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Oh, we zitten in een nieuwe golf?
Die oude ligt dus achter ons.
*memo gemist
(zit al maanden in dezelfde tyfusbende dus could have fooled me)
Ik heb idd liever mijn zaak open dan die avondklok eraf. Maar eigenlijk vind ik beide heel belangrijk.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik snap ook oprecht niet de mensen die dan roepen “liever X of Y dan de avondklok”. Volgens mij heb je dan je prioriteiten niet helemaal op orde hoor. (Oké tenzij je ondernemen bent, dan snap ik het)
Nadat het OMT al meermaals had aangegeven dat het geen goed idee was.quote:Op zondag 11 april 2021 15:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het moment dat het hem gevraagd werd, temperde hij.
Het idee van de derde golf was dat van Dissel dacht dat de Britse variant veeeeeeeeeeeel besmettelijker zou zijn, R waarden des doods.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Noek het volgende:
Oh, we zitten in een nieuwe golf?
Die oude ligt dus achter ons.
*memo gemist
(zit al maanden in dezelfde tyfusbende dus could have fooled me)
Dat is eigenlijk al het probleem sinds in december bekend werd dat de vaccins eraan kwamen. Het is een kwestie geworden van uitzitten, afwachten en hopen. Je zou wat meer van bestuurders verwachten.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar lijkt me nu niet meer opportuun om een heel andere koers te gaan varen, eerlijk.
Dat roep ik ook al een dag of 10.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.
Ja, maar jij post geen totalen toch?quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dubbel, had al gepost, Yorick is traag
Ik moet toegeven dat de vormgeving van Yorick wel lekker is. Elke dag ben ik weer benieuwd naar de bolletjes!quote:Op zondag 11 april 2021 15:12 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar jij post geen totalen toch?
En geen rode of groene bolletjes.
Niet per se een kwestie van je prioriteiten niet op orde, hoor. Ik herken dat gevoel gewoon helemaal niet. Ik voel me niet opgesloten en ik denk er niet eens aan dat ik na 22 uur de deur niet meer uit zou kunnen. Het is voor mij gewoon geen ding. En zo principieel als sommigen sta ik er ook niet in.quote:Op zondag 11 april 2021 15:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt het die ondernemers ook gunnen dat ze hun zaak mogen openen. Niet alles draait om eigenbelang.
Ik kan me geen tussentijds OMT advies herinneren. Heb je een linkje?quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nadat het OMT al meermaals had aangegeven dat het geen goed idee was.
Dat gaan ze ook gewoon rekken. En ook daar gaan we als bevolking gewoon in mee. Je weet maar nooit namelijk; er kan altijd een dodelijke mutatie op komst zijn. Dus waarom de samenleving openen zonder negatieve testen/vaccinatiebewijzen? ''Jullie mogen nu toch ook uit eten, naar de winkels, naar musea, op vakantie, etc?''.quote:Op zondag 11 april 2021 15:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En we moeten ervoor waken dat dit ook niet gaat gebeuren met het testcircus.
Maar je ziet van tevoren natuurlijk al aankomen dat dit wel gaat gebeuren.quote:
zie twitterquote:Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kan me geen tussentijds OMT advies herinneren. Heb je een linkje?
quote:Het is zondag 11 april 2021. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 8288 nieuwe besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 588 meer dan gisteren. Gisteren nam het aantal ook toe, met 21. De stijging zet dus door en neemt zelfs toe.
Dat is een persoonlijk iets.quote:Op zondag 11 april 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.
quote:Afgelopen week werden er in totaal 48.746 besmettingen vastgesteld. Dat zijn er 280,1 per 100.000 inwoners. Het bijbehorende risiconiveau is 4: Zeer Ernstig
Gemiddeld werden er afgelopen week 6964 besmettingen vastgesteld. De week daarvoor waren dat er nog 7118. Op dezelfde dag vorige week waren er 6877 besmettingen, 1411 minder dan vandaag.
Landelijk liggen er nu 2517 coronapatiënten in het ziekenhuis, 26 meer dan gisteren. Daarvan liggen er 788 op de Intensive Care, een toename van 1 vergeleken met de dag hiervoor.
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.quote:Op zondag 11 april 2021 15:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het idee van de derde golf was dat van Dissel dacht dat de Britse variant veeeeeeeeeeeel besmettelijker zou zijn, R waarden des doods.
Ik ben er ook geen fan van. Zoals veel van de maatregelen is het vooral makkelijk. En in het geval van de avondklok ook nog vrij goedkoop, dus dat zal de aantrekkingskracht wel zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Prima. Maar niet ten koste van alles. Mensen opsluiten is ten alle tijden een absolute ultimum remedium wat mij betreft.
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.
Ik ben ook niet achterlijk nee.quote:Op zondag 11 april 2021 15:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Maar je ziet van tevoren natuurlijk al aankomen dat dit wel gaat gebeuren.
"Restaurants zijn gewoon open hoor? Moet je alleen even een testje doen"
En evenals die avondklok denk ik niet dat je het hele circus nu opzet met het idee om er maar een paar weken gebruik van te maken.
Ik als amateur lukte het beter te voorspellen dan die idioten, en zo moeilijk is het niet.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met allerlei cijfers en modellen die nog steeds niet uitgekomen zijn. Heel vaak heeft het OMT het in ieder geval niet juist gehad.
Uiteraard. Maar zullen we die onzekerheid dan voortaan ook in ogenschouw nemen als er weer dood en verderf gepredikt wordt? Of doen we dat alleen achteraf?quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Duidelijke daling idd.quote:
Eens met dat voor een ieder de prioriteiten weer anders liggen maar dat laatstgenoemde kun je natuurlijk te pas en te onpas inzetten hè. Als in bijv: 'Ik vind de avondklok veel belangrijk dan basisonderwijs. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.', is wat mij betreft net zo nietszeggend.quote:Op zondag 11 april 2021 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een persoonlijk iets.
Nogmaals. Voor anderen ligt dat anders. Ik vind basisonderwijs veel belangrijker dan die avondklok. Zeker omdat we nog midden in een pandemie zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |