abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198960945
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. De tijden van voorstellingen gaan inderdaad maximaal een week mee. Hoe moeten bezoekers dat in godsnaam gaan plannen?

Die testsamenleving rammelt echt aan alle kanten. Ze hadden er beter nooit over kunnen beginnen want het wordt nu steeds duidelijker hoeveel geld ze aan het verspillen zijn.
Geld wat veel beter naar extra vaccins had kunnen gaan imo.

Zo'n testmaatschappij was vorig jaar in de herfst een goed idee geweest. Maar nee, juist nu komen ze er mee. Terwijl de samenleving ook gewoon op een normale manier open kan rond de zomer. En daarvoor gewoon in kleine stapjes; nog met die 1,5 meter en mondkapjes in het achterhoofd. Denk aan vorige zomer.

Kijk; als het puur iets zou zijn tot juni/juli, dan kan ik me er nog iets bij voorstellen (al is het dan nog steeds zonde van het geld en is het nog steeds veel te laat), maar dan ook niet bij alles. Testen voor een terrasje? Voor een bios? Voor een winkel? En het gevaarlijke is dat ze zoiets ook gewoon eindeloos kunnen rekken. Horeca ging maar twee weken dicht in oktober. Avondklok zou maar twee weken duren. En er als eerste af gaan. Tja.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:31:29 #77
236264 crew  capricia
pi_198960949
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:

[..]

Maar daar is toch ook niks aan veranderd? Of moeten we ons al voorbereiden op een Braziliaanse mutant waardoor het vaccineren nu tot een zinloze excercitie is verworden?
Klopt. Daar is niets aan veranderd.
Behalve dat we nu vaccineren. En dat geeft de uitweg aan.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198960953
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Die afwacht periode lijkt mij wel vermakelijk. :z Draagvlak gaat laag zijn :') Oudjaar nog een keer op 1,5 meter. _O-
- verwijderd door admin -
  zondag 11 april 2021 @ 14:32:10 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198960964
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef Haags het volgende:

[..]

Ach nog even en de bezoekers betalen ook voor de sneltesten. :)

Echt keigaaf!

[ twitter ]
Uurtje zwemmen voor ¤80,- de man :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198960974
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.
pi_198960999
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.

Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar? :')

En dat ''normale leven'' is ons al meermaals als een wortel voorgehouden. Wordt alleen telkens verplaatst. Denk je nou echt dat het in januari wel weer allemaal kan? Nee joh, dan is er weer een nieuwe mutatie waarvoor we moeten waken.
pi_198961011
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest. _O_

Parkje of strandje kom je niet meer op want die worden toch wel weer schoongeveegd bij "extreme" drukte.
Zonder wrijving geen glans
pi_198961015
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:32 schreef Molo het volgende:

[..]

"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"

Antw: Ja de overheid

We zien 't :P
  zondag 11 april 2021 @ 14:35:40 #84
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198961017
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Nou, ik niet eigenlijk. Ik ben best bereid voor een museum of andersoortig dagje uit van tevoren te reserveren en wat afstandregels in acht te nemen en een mondkapje is ook nog tot daar aan toe, maar daar stopt het voor mij wel zo'n beetje. Ik ga niet ook nog eens een circus van verplichte testjes, bewijsjes en dat soort spul doorlopen, dan laat ik dat soort gelegenheden gewoon nog wat langer links liggen.

Dit soort gedoe toch ook, en dan zou je haast een soort dankbaar moeten zijn dat je de eer hebt daaraan mee te mogen doen. :')
Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.

quote:
Er mochten tweeduizend bezoekers Avonturenpark Hellendoorn in vandaag, maar er kwamen maar vijftienhonderd liefhebbers.

[...]

René Peul van Avonturenpark Hellendoorn denkt dat de tegenvallende bezoekersaantallen ook komen door de coronatest vooraf. "Je moet een negatief testresultaat kunnen laten zien en je moet getest worden helemaal in Enschede, dat schrikt af."
https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weer

Die testsamenleving is geen lang leven beschoren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:36:38 #85
236264 crew  capricia
pi_198961033
quote:
7s.gif Op zondag 11 april 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar? :')

En dat ''normale leven'' is ons al meermaals als een wortel voorgehouden. Wordt alleen telkens verplaatst. Denk je nou echt dat het in januari wel weer allemaal kan? Nee joh, dan is er weer een nieuwe mutatie waarvoor we moeten waken.
Als de IC's leeg zijn, zijn de maatregelen voorbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198961039
quote:
14s.gif Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.
[..]

https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weer

Die testsamenleving is geen lang leven beschoren.
Ja, dat zijn wel mooie signalen. Studenten bleken er in een ander artikel dat hier ergens recent geplaatst is ook vrij massaal geen trek in te hebben.
  zondag 11 april 2021 @ 14:37:06 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198961046
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk de ambitie. Alleen laten de ziekenhuizen dat nu niet toe.
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
  zondag 11 april 2021 @ 14:37:35 #88
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198961050
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef Haags het volgende:

[..]

Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest. _O_

Parkje of strandje kom je niet meer op want die worden toch wel weer schoongeveegd bij "extreme" drukte.
Tegen die tijd doe ik een Famke Louise ;)

Binnen en beetje zinnig aan maatregelen houden vind ik geen enkel probleem

De onzinnige of zwaar risicomijdende zaken die ik dysproportioneel vind ben ik mee gestopt. Merk dat mijn omgeving dat nog wel vrij streng aanhoudt.
Prima.

Maar ik ga straks heerlijk op vakantie en ik ga alles inhalen met mijn vrienden qua feestjes en samenzijn
pi_198961056
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Dit zei je vorig jaar ook.
Nee, ik weet niet waarom je dat denkt, ik zei vorig jaar al dat het tot eind van dit jaar zou duren.

In april al. Dat riepen ze toen namelijk ook al. Ik zei toen dat er nu vaccins zouden zijn hopelijk - daarna moet je iedereen nog prikken.

Tot nu toe komt het exact uit, hoewel de vaccins er een paar maanden eerder zijn.

Je ziet trouwens ook dat landen die voorlopen qua vaccinaties al teruggaan naar normaal. In UK is inmiddels duidelijk - regeringsleden schrijven er over in de telegraph openlijk zelfs - dat na 21 juni zonder afstandsregels de nachtclubs, festivals, etc gewoon open gaan als vanouds - alleen waarschinlijk alleen voor gevaccineerden of getesten. In Israël gáán de nachtclubs letterlijk over een paar dagen open en mogen de theaters etc alweer 75% capaciteit ontvangen. Mondkapjes worden gedeeltelijk afgeschaft, etc. Die versoepelen nu ook heel snel.

Alleen vaccineren wij trager. Maar volgend jaar kunnen we hier ook gewoon weer normaal leven.

Dat neemt niet weg dat ik zowieso nog steeds van plan zijn om tweede helft van dit jaar lekker een paar keer op en naar te vliegen/treinen naar Engeland om daar te genieten van een paar anime conventies weer, die zijn dan daar dus alweer als vanouds (het staat letterlijk in de roadmap van de overheid daar die gisteren weerd geupdate, dat alles wat controleert op covid status niet meer covid secure/beperkt hoeft te zijn straks, van pubs tot clubs tot theaters tot conventies/conferenties) en ik ben tegen die tijd toch gewoon gevaccineerd. Het kost 70 euro om RETOUR te vliegen naar londen, incl. alles. Goed te doen.

Volgend jaar kan het hier ook gewoon weer. En iets anders heb ik dus nooit gezecht, en OMT leden hier ook meerendeels niet ;)

En zoals ik vaker zeg, in het zeer zeer onwaarschijnlijke geval dat we hier volgend jaar nog steeds niet normaal vrij als mens kunnen leven, ja, dán ga ik dán sparen om te emigreren. Tegen die tijd kan dat iig in het midden oosten, incl Israel, UK, USA, Algerije (....), Vietnam, Taiwan, China, AUS, NZ, Thailland, Rusland, Zuid amerika waarschijnlijk, met andere woorden ongeveer alles buiten de EU. Ik ga er blind van uit dat we hier dan ook weer terug bij normaal zijn, maar anders ben ik echt weg, punt. Of ik blijf gewoon tot het hier ook over is elk jaar 6 keer ofzo op een neer gaan naar Engeland voor m'n events, dat kan natuurlijk ook ;)

Maar nee volgend jaar dus, iets anders heb ik nooit beweerd. En voorspellingen over oktober dit jaar las ik in april 2020 al.
#WeesGeenWhales
  zondag 11 april 2021 @ 14:38:28 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198961069
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:32 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.
Dit.

Probeer eens wat, voor god's sake. Als het echt mis dreigt te gaan - of juist goed blijkt - waarom dan elke keer weer wachten op een ingeroosterd persmoment na x weken?
  zondag 11 april 2021 @ 14:39:33 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198961084
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"

Antw: Ja de overheid

We zien 't :P
Volgens mij is het niet eens een week geleden :D

Paar maanden terug toen jij en ik en nog een paar enkelen riepen dat het echt de verkeerde kant op ging was dat onzin en BNW.

En kijk nu eens
pi_198961085
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Tegen die tijd doe ik een Famke Louise ;)

Binnen en beetje zinnig aan maatregelen houden vind ik geen enkel probleem

De onzinnige of zwaar risicomijdende zaken die ik dysproportioneel vind ben ik mee gestopt. Merk dat mijn omgeving dat nog wel vrij streng aanhoudt.
Prima.

Maar ik ga straks heerlijk op vakantie en ik ga alles inhalen met mijn vrienden qua feestjes en samenzijn
Eerst het EK vieren met vrienden hier in de tuin met een bbq en drank. Binnenkort eens de boel goed versieren. #zinan
Zonder wrijving geen glans
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:39:37 #93
236264 crew  capricia
pi_198961088
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
Dat kun jij vinden.
Ik vind dat er heel veel geld ingestoken wordt om evenementen etc voor de bevolking toch mogelijk te maken.

Verders zul je echt moeten wachten tot de zorg wat meer ontlast is. Want die zitten max aan hun capaciteit. En dan verwachten dat we maar uitgebreid gaan versoepelen is gewoon niet reëel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 april 2021 @ 14:39:42 #94
12221 Tijn