Geld wat veel beter naar extra vaccins had kunnen gaan imo.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. De tijden van voorstellingen gaan inderdaad maximaal een week mee. Hoe moeten bezoekers dat in godsnaam gaan plannen?
Die testsamenleving rammelt echt aan alle kanten. Ze hadden er beter nooit over kunnen beginnen want het wordt nu steeds duidelijker hoeveel geld ze aan het verspillen zijn.
Klopt. Daar is niets aan veranderd.quote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef zalkc het volgende:
[..]
Maar daar is toch ook niks aan veranderd? Of moeten we ons al voorbereiden op een Braziliaanse mutant waardoor het vaccineren nu tot een zinloze excercitie is verworden?
Die afwacht periode lijkt mij wel vermakelijk.quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Uurtje zwemmen voor ¤80,- de manquote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Ach nog even en de bezoekers betalen ook voor de sneltesten.
Echt keigaaf!
[ twitter ]
Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.quote:Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar?quote:Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.
Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest.quote:
"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"quote:
Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.quote:Op zondag 11 april 2021 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, ik niet eigenlijk. Ik ben best bereid voor een museum of andersoortig dagje uit van tevoren te reserveren en wat afstandregels in acht te nemen en een mondkapje is ook nog tot daar aan toe, maar daar stopt het voor mij wel zo'n beetje. Ik ga niet ook nog eens een circus van verplichte testjes, bewijsjes en dat soort spul doorlopen, dan laat ik dat soort gelegenheden gewoon nog wat langer links liggen.
Dit soort gedoe toch ook, en dan zou je haast een soort dankbaar moeten zijn dat je de eer hebt daaraan mee te mogen doen.
https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weerquote:Er mochten tweeduizend bezoekers Avonturenpark Hellendoorn in vandaag, maar er kwamen maar vijftienhonderd liefhebbers.
[...]
René Peul van Avonturenpark Hellendoorn denkt dat de tegenvallende bezoekersaantallen ook komen door de coronatest vooraf. "Je moet een negatief testresultaat kunnen laten zien en je moet getest worden helemaal in Enschede, dat schrikt af."
Als de IC's leeg zijn, zijn de maatregelen voorbij.quote:Op zondag 11 april 2021 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat ''normaal leven zonder maatregelen'' zou ook gewoon al eerder moeten kunnen zodra de kwetsbaren gevaccineerd zijn. In de zomer heb je daarnaast (als het goed is - je weet het maar nooit gezien dit NL is) een groot percentage van je jongere bevolking gevaccineerd. Waarom dan een strengere zomer dan vorig jaar?![]()
En dat ''normale leven'' is ons al meermaals als een wortel voorgehouden. Wordt alleen telkens verplaatst. Denk je nou echt dat het in januari wel weer allemaal kan? Nee joh, dan is er weer een nieuwe mutatie waarvoor we moeten waken.
Ja, dat zijn wel mooie signalen. Studenten bleken er in een ander artikel dat hier ergens recent geplaatst is ook vrij massaal geen trek in te hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het fieldlab in Hellendoorn was wat dat betreft wel bemoedigend. Mensen konden maandenlang niet naar het pretpark en nog waren er niet meer dan 1500 mensen bereid om mee te werken aan dat circus.
[..]
https://www.rtvoost.nl/ni(...)gekkies-zijn-er-weer
Die testsamenleving is geen lang leven beschoren.
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.quote:Op zondag 11 april 2021 14:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk de ambitie. Alleen laten de ziekenhuizen dat nu niet toe.
Tegen die tijd doe ik een Famke Louisequote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef Haags het volgende:
[..]
Zit je midden in de zomer met die zinloze flauwekul. Paar weken boven de 30 graden, wil je lekker naar een waterparadijs. Eerst met z'n allen gezellig in de auto naar een teststraat. Wat een feest.
Parkje of strandje kom je niet meer op want die worden toch wel weer schoongeveegd bij "extreme" drukte.
Nee, ik weet niet waarom je dat denkt, ik zei vorig jaar al dat het tot eind van dit jaar zou duren.quote:
Dit.quote:Op zondag 11 april 2021 14:32 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Net als bij het vaccineren houden ze veel te veel vast aan rigide regeltjes. Telkens die periode van 3 weken, met een week van tevoren een persconferentie etc. Het is leuk voor de voorspelbaarheid, maar het is natuurlijk gewoon een verzinsel dat de boel gigantisch vertraagt. Gooi iets open en kijk wat dit met de cijfers doet. Geen significante verandering? Probeer nog eens iets. Op die manier ben je constant bezig met kijken wat wel en niet kan. Nu moet alles netjes in "pakketten". We hebben niet zomaar maatregelen, nee we hebben een pakket aan maatregelen met allemaal arbitraire verdelingen erin.
Volgens mij is het niet eens een week geledenquote:Op zondag 11 april 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
"I told you so" dekt ondertussen de lading niet meer. Weet je nog, vorige week? "Ja die testsamenleving is een slecht idee, wie gaat dat betalen?"
Antw: Ja de overheid
We zien 't
Eerst het EK vieren met vrienden hier in de tuin met een bbq en drank. Binnenkort eens de boel goed versieren. #zinanquote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Tegen die tijd doe ik een Famke Louise
Binnen en beetje zinnig aan maatregelen houden vind ik geen enkel probleem
De onzinnige of zwaar risicomijdende zaken die ik dysproportioneel vind ben ik mee gestopt. Merk dat mijn omgeving dat nog wel vrij streng aanhoudt.
Prima.
Maar ik ga straks heerlijk op vakantie en ik ga alles inhalen met mijn vrienden qua feestjes en samenzijn
Dat kun jij vinden.quote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
Ja, daar ben ik het wel mee eens, hoor. Maar ik zie vooral weinig daadkracht wat betreft de coronamaatregelen. Het is niet dat ze niks opleggen, maar er is vervolgens nauwelijks handhaving of andere stimulering om ook daadwerkelijk het gedrag van mensen te veranderen. Dus dan blijft het effect uit en vervolgens... ja, niks eigenlijk. Afwachten tot het wel vanzelf beter gaat ofzo.quote:Op zondag 11 april 2021 14:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze stralen die ambitie alleen niet echt uit, vind ik. Het is te veel 'het overkomt ons allemaal maar'.
Even je neusspieren eerst trainen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eerst stok in je neus douwen en dan lekker zen ontspannen.
Afgelopen week gaven het RIVM e.d. toch ook al aan dat we de piek bereikt hebben? Dat zou logischerwijs inhouden dat een verdere stijging niet verwacht is. Dan kun je (langzaam) versoepelen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de IC's leeg zijn, zijn de maatregelen voorbij.
De vraag is wat hun als ''leeg'' gaan beschouwen.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
.... ja. Exact. Wat bedoelde je dan in godsnaam net met je comment???quote:Op zondag 11 april 2021 14:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Klopt. Daar is niets aan veranderd.
Behalve dat we nu vaccineren. En dat geeft de uitweg aan.
Volgens mij zeiden ze dat de piek bereikt is mits het vaccineren goed verloopt en er niet versoepeld wordt.quote:Op zondag 11 april 2021 14:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Afgelopen week gaven het RIVM e.d. toch ook al aan dat we de piek bereikt hebben? Dat zou logischerwijs inhouden dat een verdere stijging niet verwacht is. Dan kun je (langzaam) versoepelen.
Dat zou allang zo moeten zijn als de IC's de zorg aankunnen, dus hoeven niet leeg.quote:Op zondag 11 april 2021 14:36 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |