abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198960750
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Hoeveel procent van de stoeltjes zou je kunnen gebruiken als je aan alle kanten 1,5 meter afstand moet houden?
20 procent geloof ik.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 11 april 2021 @ 14:20:11 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198960751
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 14:10 schreef Noek het volgende:
Er zijn ook yoga/sportscholen die meedoen. Dan spoor je niet, hoor. Ga weg met die bullshit.
Als de test gratis blijft en de testlocatie makkelijk bereikbaar is zal een klein groepje ook wel die moeite nemen om het voor een sportschool een keertje te doen. Maar als ze een keer of 2 zijn geweest is de lol er echt wel vanaf.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 11 april 2021 @ 14:20:23 #53
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198960753
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Vraag me af welke sector niet. Denk dat het mensen ook heel snel gaat vervelen. De eerste keer weer wat doen is misschien leuk, maar daarna? Ga je echt een test nemen om eens te kunnen uit eten? Om naar het eiersnijdermuseum te mogen? Om weer eens een uurtje met je kinderen te zwemmen op de zaterdagochtend?

Kan het me amper voorstellen.
Wacht even , is er een eiersnijdermuseum???
pi_198960763
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

https://museumrotterdam.nl/collectie/item/73444
  Redactie Games zondag 11 april 2021 @ 14:20:59 #55
181272 crew  Noppie2000
pi_198960766
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Als die er niet is, zou die er wel moeten zijn :Y
pi_198960770
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 12:19 schreef groenen het volgende:

[..]

Wat een onzin. Alsof elke horeca een terras heeft. Meeste kroegen hebben helemaal geen terras en kunnen misschien 1 tafeltje voor de deur zetten.

Alle discotheken, culturele podia en stadions zijn volstrekt kansloos met 1,5 meter.

NOW zal niet stoppen als 1,5 meter blijft. Nederlandse staat heeft dan voor niks 1,5 jaar bedrijven levend gehouden en gooit ze dan zeker in de laatste maanden nog even massaal voor de bus?

Dan is de de gehele regeling kansloos geweest en had je net zo goed vanaf het begin niks kunnen bijdragen
Ik zeg toch ook niet dat NOW afgeschaft zal worden?

Maar die krijg je vanzelf niet als je weer 100% draait. Als jij dus een turboterras hebt, krijg je die niet, theaters wel. Simpel.
#WeesGeenWhales
pi_198960786
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:09 schreef Cynicio het volgende:
Het idee om dit testen bij bioscopen en theaters toe te passen is het meest achterlijke idee dat ik ooit heb gehoord. Bioscopen kunnen makkelijk open zoals ze vorig jaar open waren. Mondkapjes in de gang en spreiden van publiek. That's it. In wat voor wereld leven deze mensen? Het idee van Fieldlab is al radicaal en dan zou het OMT zelfs dat nog te soft vinden? Bioscopen, theaters, musea en noem ze maar op zouden ten onder gaan.
Bioscopen moeten straks al enorm hun best doen om enigszins relevant te blijven nu steeds meer mensen zijn gaan inzien dat het ook wel wat heeft om de nieuwste films vanuit huis te streamen. Die hebben het inkomen straks hard nodig.

Met testen naar de bioscoop is gewoon geen goed idee. Het zijn juist spontane uitjes. Hell, de bios zelf kan niet verder vooruit plannen dan een week qua voorstellingen. Leuk als je dan voor een film wil reserveren en er dan achterkomt dat er geen testcapaciteit is voor die week omdat er talloze anderen ook weer leuke dingen willen doen.

quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
OMT moet zijn muil eens een keer houden ipv alles afwijzen wat niet in hun beperkte straatje past
Ik zou het iets minder fel verwoorden, maar ik kan me hier wel in vinden. Maar ook het OMT ziet in dat het einde van de crisis nadert en dan zijn ze niet meer relevant. Langer rekken met een testmaatschappij/maatregelen zorgt er toch voor dat hun beroep nog een beetje in de belangstelling blijft staan.

Nu wordt vooral de vraag wanneer de overheid zich over de angst heen durft te zetten en in gaat zien dat het advies van het OMT niet altijd leidend zou moeten zijn. En dat er bij hun advies ook een hoop andere motieven mee tellen.
pi_198960788
eiersnijdermuseum.nl is nog vrij, zal ik hem reggen! :D
pi_198960811
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 12:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. (Dat zo'n onderzoek er is)
Er is er niet één, er zijn er inmiddels meerderen uit USA, Israel, UK, ...

Bewezen, door CDC, in de echte wereld. 80% na eerste prik, 90% (!) na volledige vaccinatie.

Isreal lied ook 80 tot 95% zien.

Het is bewezen inmiddels.
#WeesGeenWhales
pi_198960812
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:22 schreef raptorix het volgende:
eiersnijdermuseum.nl is nog vrij, zal ik hem reggen! :D
Wat is er met eijersnijders?
#WeesGeenWhales
pi_198960824
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:18 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Vraag me af welke sector niet. Denk dat het mensen ook heel snel gaat vervelen. De eerste keer weer wat doen is misschien leuk, maar daarna? Ga je echt een test nemen om eens te kunnen uit eten? Om naar het eiersnijdermuseum te mogen? Om weer eens een uurtje met je kinderen te zwemmen op de zaterdagochtend?

Kan het me amper voorstellen.
De enige reden waarom ze nu denken dat het een succes is (en 70% van NL het een goed idee vind - net als die vaccinatiepaspoorten) omdat ze niet doorhebben dat mensen het alleen maar willen gebruiken omdat het alternatief nog langer wachten is. Als ik op straat aangesproken word met de vraag of ik voorstander zou zijn van een vaccinatiepaspoort als dat betekent dat ik dit jaar op vakantie kan (en anders niet), dan zeg ik ook ja. Met dat hele testcircus werkt het net zo. Bij gebrek aan beter gaan mensen akkoord; terwijl de meeste dingen ook prima normaal open zouden kunnen zodra de meeste mensen gevaccineerd zijn in juli/augustus.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:25:11 #62
236264 crew  capricia
pi_198960828
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En dat vind je goed?
Ja.
Gezien de ziekenhuizen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198960838
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:24 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Wat is er met eijersnijders?
ga een keer naar de Action
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198960847
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bioscopen moeten straks al enorm hun best doen om enigszins relevant te blijven nu steeds meer mensen zijn gaan inzien dat het ook wel wat heeft om de nieuwste films vanuit huis te streamen. Die hebben het inkomen straks hard nodig.

Met testen naar de bioscoop is gewoon geen goed idee. Het zijn juist spontane uitjes. Hell, de bios zelf kan niet verder vooruit plannen dan een week qua voorstellingen. Leuk als je dan voor een film wil reserveren en er dan achterkomt dat er geen testcapaciteit is voor die week omdat er talloze anderen ook weer leuke dingen willen doen.
[..]
Zo had ik er nog niet eens over nagedacht. De tijden van voorstellingen gaan inderdaad maximaal een week mee. Hoe moeten bezoekers dat in godsnaam gaan plannen?

Die testsamenleving rammelt echt aan alle kanten. Ze hadden er beter nooit over kunnen beginnen want het wordt nu steeds duidelijker hoeveel geld ze aan het verspillen zijn.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:26:34 #65
236264 crew  capricia
pi_198960856
quote:
2s.gif Op zondag 11 april 2021 14:03 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik ben er ook bang voor, ik denk dat het best moet kunnen.
Ik denk van niet. De zorg wordt alweer afgeschaald. De derde golf 🌊 is duidelijk geen verzinseltje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198960862
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Ik zou het iets minder fel verwoorden, maar ik kan me hier wel in vinden. Maar ook het OMT ziet in dat het einde van de crisis nadert en dan zijn ze niet meer relevant. Langer rekken met een testmaatschappij/maatregelen zorgt er toch voor dat hun beroep nog een beetje in de belangstelling blijft staan.

Nu wordt vooral de vraag wanneer de overheid zich over de angst heen durft te zetten en in gaat zien dat het advies van het OMT niet altijd leidend zou moeten zijn. En dat er bij hun advies ook een hoop andere motieven mee tellen.
Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.

Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:28:02 #67
236264 crew  capricia
pi_198960876
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Uhm, letterlijk elk OMT lid wat ik in de media zie (menno de jong, andreas voss die ook fieldlabs leid zelf, ga zo maar door) + marc van ranst, van gucht etc in belgie, roepen allemaal unaniem dat we volgend jaar weer gewoon normaal leven zonder maatregelen hoor, keer op keer op keer. Al maanden lang. Voss eind vorige maand nog weer.

Maar dan moet je eerst iedereen inenten en even afwachten of het goed blijft gaan, dus dat wordt wel oktober of janauri. Tot die tijd is het geen rekken, maar gewoon eerder wat meer mogelijk maken.
Dit zei je vorig jaar ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 april 2021 @ 14:28:02 #68
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198960877
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, op die manier.

Dus het is niet 'het beleid' dat is gewijzigd, maar er lopen twee soorten beleid naast elkaar die niet helemaal met elkaar in overeenstemming zijn: het coronabeleid dat inderdaad is gericht op het niet volledig vastlopen van de zorg en het vaccinatiebeleid dat daarop én op het voorkomen van overlijdens in de oudste groepen gericht is.

Nu snap het. En op zich klopt dat dan inderdaad, maar ik vind dat persoonlijk ook een passende keuze binnen het vaccinatiebeleid. Ik zou het heel vreemd en niet passend vinden binnen onze maatschappij om die groep te negeren als er de mogelijkheid is om deze overlijdens te voorkomen. Dat dat betekent dat we er iets langer over doen om uit deze crisis te komen vind ik dan heel erg jammer, maar wat mij betreft volkomen logisch.
Het beleid is wel gewijzigd, want vaccinatiestrategie valt ook onder het Covidbeleid.

En dat is prima, als je dat kunt uitleggen. Moet je dat wel netjes doen, met de impact die het heeft.

Want het is kiezen, er valt heel veel te zeggen voor waar nu voor gekozen is qua starten met vaccineren. Echter kost dat door verlenging van lockdown wel een heel stuk economie, psychische en sociaaleconomische schade voor behoorlijk wat mensen, langere afschaling van zorg met ook behoorlijk wat ziekte, lijden en doden als gevolg.

De ellende valt dus op andere plekken, en is wat minder expliciet zichtbaar.

Dat is dus een keuze die gemaakt is.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 11 april 2021 @ 14:28:28 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198960886
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:26 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
pi_198960903
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:09 schreef Cynicio het volgende:
Het idee om dit testen bij bioscopen en theaters toe te passen is het meest achterlijke idee dat ik ooit heb gehoord. Bioscopen kunnen makkelijk open zoals ze vorig jaar open waren. Mondkapjes in de gang en spreiden van publiek. That's it. In wat voor wereld leven deze mensen? Het idee van Fieldlab is al radicaal en dan zou het OMT zelfs dat nog te soft vinden? Bioscopen, theaters, musea en noem ze maar op zouden ten onder gaan.
Waar staat dat het OMT het te soft vindt?

En fieldlabs kijkt expliciet hoe de 1,5m weg kan en er dus minder gespreid hoeft te worden. Dat scheelt gigantisch - bv. 8000 mensen in de ziggo dome (16.000 uit me hoofd normaal toch) ipv 2500 nu als ik de cijfers goed paraat heb. 1500 in een poppodium voor 3000 mensen ipv 450. Ga zo maar door.

Dat is dus niet te vergelijken met vorige zomer.
#WeesGeenWhales
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:29:32 #71
236264 crew  capricia
pi_198960908
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 14:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ze moeten gewoon zsm weer zoveel mogelijk open doen, dat zou de ambitie moeten zijn, maar die stralen ze hier in NL niet bepaald uit.
Dat is wel degelijk de ambitie. Alleen laten de ziekenhuizen dat nu niet toe.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 april 2021 @ 14:29:36 #72
12221 Tijn