Er is bij lange na nog niet genoeg gevaccineerd om een significant effect op de cijfers te hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat ik niet snap hoe kunnen de cijfers hoger zijn dan in bv jan of feb, terwijl al meer gevaccineerd wordt,
Het lukt de zogenaamde ''complotdenkers'' vaker dan het OMT.quote:Op zondag 11 april 2021 15:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, het is ook moeilijk om de toekomst te voorspellen.
Oh, geen OMT advies dus.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Meerdere OMT experts die de dag na het RTL bericht de media opzochten om te laten weten hoe verbaasd ze wel niet waren en wat voor slecht idee het zou zijn. Het was geen officieel advies.
De uitspraak van Hugo kwam wat later, nadat die experts de media al hadden opgezocht.
https://www.nu.nl/coronav(...)me-terug-bij-af.html
En die uitspraak van Hugo:
https://www.nu.nl/coronav(...)ronamaatregelen.html
Dat was later. En dat eerste artikel is er een van velen.
Ouders en familie van schoolgaande kinderen gok ik zo.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Wat ik niet snap hoe kunnen de cijfers hoger zijn dan in bv jan of feb, terwijl al meer gevaccineerd wordt,
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef tja77 het volgende:
Geruchten over versoepelingen —> stijging in besmettingen.
Ik heb niet de illusie dat een willekeurige Twitteraar of Fok!ker het beter had gedaan, hoor. Het is natuurlijk makkelijk praten zonder verantwoordelijkheden vanachter je PC.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het lukt de zogenaamde ''complotdenkers'' vaker dan het OMT.
Dat zal het zijn, beetje schrapen van de afgelopen dagen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze hebben vast wat besmettingen opgespaard. Voor vandaag.
Ze blijven zeggen gaat hij effect heeft, maar ik vraag me af waarop ze dat baseren.quote:
Je gaat me niet vertellen dat we nu een wetenschappelijke onderbouwing hebben voor het feit dat persconferenties driewekelijks plaatsvindenquote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...
Het valt wel op dat in het weekend voor een persconferentie het aantal gevallen een stuk hoger ligt dan andere weekendenquote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zal het zijn, beetje schrapen van de afgelopen dagen.
Bizar die ‘outlier’ van vandaag.quote:Op zondag 11 april 2021 15:20 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 30 maart t/m maandag 5 april:
Daling t.o.v. week ervóór: 4,2 % (percentage positieve tests: 8,7%)
dinsdag: 5.828
woensdag: 7.633
donderdag: 7.827
vrijdag: 7.253
zaterdag: 7.628
zondag: 6.822
maandag: 5.320
totaal: 48.311
Besmettingcijfers dinsdag 6 t/m maandag 12 april:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 0,5%
dinsdag: 5.541
woensdag: 6.346
donderdag: 7.783
vrijdag: 7.635
zaterdag: 7.676
zondag: 8.218
maandag:
totaal: 50.398 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Waarin?quote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je ongelijk hebt in plaats van er een semantische discussie van te maken
Scholen open heeft natuurlijk wel een effect gok ik. En veel mensen zijn wel klaar met alle regels.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef josja het volgende:
Jezus wat een cijfers... en echt, hoe dan? Waar zit iedereen elkaar for fuck's sake te besmetten? Hopeloos dit.
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.quote:Op zondag 11 april 2021 15:24 schreef Newby6781 het volgende:
Als we aantal besmettingen als leidraad blijven zien voor eventuele versoepelingen, zitten we nog jaren aan maatregelen.
Als je dit na een jaar nog niet snapt.....tsja.
Ik FOK! meestal op mobiel. Dat geeft me mogelijkheid af te wisselen tussen verschillende kamers in mijn woning terwijl ik nog steeds mijn ongefundeerde mening kan blijven spuien.quote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat een willekeurige Twitteraar of Fok!ker het beter had gedaan, hoor. Het is natuurlijk makkelijk praten zonder verantwoordelijkheden vanachter je PC.
Mensen zijn er klaar mee, vlak na de persconferentie is het weer eventjes de schouders eronder, maar dat sijpelt weer weg na verloop van tijd.quote:Op zondag 11 april 2021 15:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga je je toch afvragen wat daar achter zit. Gedragsverandering? Meer in het nieuws dus meer testen? Of toch een bepaald positief effect van de persconferentie dat na een week of drie wel weer is uitgewerkt...
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.quote:Op zondag 11 april 2021 15:25 schreef Questular het volgende:
[..]
Scholen open heeft natuurlijk wel een effect gok ik. En veel mensen zijn wel klaar met alle regels.
En met het huidige tempo gaat dat ook nog wel even duren. En met AZ en de slechte reputatie die het vaccin intussen bij veel mensen heeft, zal ook niet sneller gaan.quote:Op zondag 11 april 2021 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is bij lange na nog niet genoeg gevaccineerd om een significant effect op de cijfers te hebben.
Nog wel, omdat we nog niet genoeg gevaccineerd hebben.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.
Twee weekjes nog.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog wel, omdat we nog niet genoeg gevaccineerd hebben.
Het omslagpunt moet toch een keer komen zou je zeggen binnenkort.
1000 Besmettingen bij obese 60+ers wel ja.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je nu nog niet snapt dat een hoog aantal besmettingen leidt tot een hoog aantal ziekenhuisopnames... tja.
Ietsjes meer dan één iemand besmetten per besmet persoon is echt geen kunst, dit gaat vrij gemakkelijk. Wat dat betreft nog een prestatie dat de R rond de 1 blijft hangen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.
Ik denk dat dat wel zo'n beetje de bottom-line is, ja. Blijkt volgens mij ook wel uit de mobiliteitscijfers. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk voor mensen om zich af te zonderen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep. Overdag gewoon overal druk op straat. Men zoekt elkaar gewoon op.
Ik denk dat er echt veel meer geprikt moet worden wil dat omslagpunt in zicht komen. In het huidige tempo heb je het dan over maanden.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We zitten ook zo'n beetje op 20 procent nu toch? Volgens mij zag je in andere landen wel het omslagpunt langzaam komen vanaf dat moment.quote:
Dit klinkt zeer intens, ik ga dit ook proberen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik FOK! meestal op mobiel. Dat geeft me mogelijkheid af te wisselen tussen verschillende kamers in mijn woning terwijl ik nog steeds mijn ongefundeerde mening kan blijven spuien.
Het leven is zo spannend en afwisselend in deze tijden. Joepie.
Het VK begon het te merken bij 20% eerste prik. Wij zitten nu op zo'n 12%quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In andere landen ging dat wel snel hoor, zou echt geen maanden meer moeten duren.quote:Op zondag 11 april 2021 15:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat er echt veel meer geprikt moet worden wil dat omslagpunt in zicht komen. In het huidige tempo heb je het dan over maanden.
Bouw eens een tribune.quote:Op zondag 11 april 2021 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit klinkt zeer intens, ik ga dit ook proberen.
OMT leden die de media opzoeken is geen officieel OMT advies nee, maar het geeft al wel mooi aan hoe ze er over denken.quote:
Ja, alle restricties opheffen.quote:Op zondag 11 april 2021 15:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Gooi nou maar gewoon alles open vanaf 21 april, Mark
Individuele leden ja. Correct.quote:Op zondag 11 april 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
OMT leden die de media opzoeken is geen officieel OMT advies nee, maar het geeft al wel mooi aan hoe ze er over denken.
Wat m'n punt was.
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.quote:Op zondag 11 april 2021 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel zo'n beetje de bottom-line is, ja. Blijkt volgens mij ook wel uit de mobiliteitscijfers. Het is blijkbaar ontzettend moeilijk voor mensen om zich af te zonderen.
Dit moet een grap zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Bouw eens een tribune.
[ afbeelding ]
Het leedwezen?quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Wat krijg je als je die leden bij elkaar optelt?
Nu weet ik niet of ik je bericht moet liken of nietquote:Op zondag 11 april 2021 15:36 schreef Tijn het volgende:
[ afbeelding ]
M'n moeder kan vrijdag d'r eerste prik krijgen
Het is wel AstraZeneca
Ja, dat zou ook geen slecht idee zijn.quote:Op zondag 11 april 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Des te meer reden waarom ze in de buitenlucht meer mogelijk moeten gaan maken. Spreid de drukte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |