quote:Debat over historische misser: dit staat de hoofdrolspelers te wachten.
Ex-verkenners Ollongren en Jorritsma gaan woensdag in debat met de Tweede Kamer - en hebben dan een ongekende dubbelrol.
De abrupt onderbroken verkenning leidt tot een nooit eerder vertoonde politieke situatie. Naar verwachting volgt woensdag een uniek debat met de opgestapte verkenners, die zich moeten verantwoorden voor omstreden informatie die per ongeluk uitlekte via een foto.
Annemarie Jorritsma (VVD) en Kajsa Ollongren (D66) zullen in de grote vergaderzaal letterlijk tegenover de andere spelers in de verkenning staan.
Vlak voor het debat zijn namelijk ook demissionair premier en VVD-leider Mark Rutte, vijf ministers en drie staatssecretarissen zelf beëdigd als Tweede Kamerlid.
Net als Rutte zijn twee ministers ook partijleider: Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Net als de veertien andere gekozen lijsttrekkers zaten ze afgelopen week allemaal bij de verkenners aan tafel voor een eerste gesprek.
Deze tijdelijke dubbelrol van demissionair ministers is gebruikelijk en duurt tot een nieuw kabinet is gevormd. Deze bewindspersonen stemmen mee als Tweede Kamerlid en tegelijk moeten zij tegenover diezelfde Kamer hun beleid verdedigen. Normaliter behandelen beide Kamers in deze demissionaire periode dan ook geen politiek gevoelige zaken.
Rel over het noemen van Pieter Omtzigt
Door de geklapte verkenning is dat ditmaal volstrekt anders. Oud-verkenners Jorritsma en Ollongren zitten in het kabinetsvak en zullen op verzoek van de Kamer opheldering geven over hun uitgelekte aantekeningen.
Vooral de opmerking achter de naam van CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt - functie elders - leidde tot grote verontwaardiging. Niet duidelijk is wie dit punt heeft ingebracht en waarom. Zowel Rutte, Kaag als Hoekstra ontkent.
Het punt over Omtzigt is pijnlijk, omdat hij momenteel overspannen thuiszit en volgens geruchten spanningen zou hebben met de partijtop van het CDA.
Ook vanuit het kabinet zouden eerder al pogingen zijn gedaan om de kritische Omtzigt "te temperen", meldde NRC-columnist Tom Jan Meeus eerder dit jaar. CDA-ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra, die tevens partijleider is, zouden hebben meegedaan aan die gesprekken volgens NRC.
De oude verkenners en hun opvolgers hebben al aangegeven dat het sowieso onjuist was om individuele Kamerleden in een verkenning te betrekken.
De hoofdrolspelers in de mislukte formatieverkenning kruisen komende week hoogstpersoonlijk de degens in de Tweede Kamer. Onder anderen Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66), Wopke Hoekstra (CDA), Lilianne Ploumen (PvdA) en Jesse Klaver (GroenLinks) voeren zelf het woord namens hun partij in het door Geert Wilders (PVV) aangevraagde debat.
Nieuwe verkenners willen eerst het vertrouwen herstellen
Door het echec loopt de vorming van een nieuwe coalitie zeker anderhalve week vertraging op.
De nieuwe verkenners Tamara van Ark (VVD) en Wouter Koolmees (D66) gaan pas ná het debat weer met alle lijsttrekkers om tafel. Ze willen een hele nieuwe start maken, onder meer om het vertrouwen te herstellen.
De zwartste tot nu toe wellicht, zeker niet de eerste. Die zwartheid is een close call, daar moeten we even de kleurstalenkaart van 2021 bij halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:40 schreef DW457 het volgende:
Eerste zwarte vrouw in het parlement....ai...donker, niet zwart. Niet handig geformuleerd.
Wel de eerste zwarte fractievoorzitter in de kamer; dat zei ze.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De zwartste tot nu toe wellicht, zeker niet de eerste. Die zwartheid is een close call, daar moeten we even de kleurstalenkaart van 2021 bij halen.
It cannot been unseen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:51 schreef TheVulture het volgende:
Hij heeft wel een iets te groot jasje aangetrokken
Kan iemand de tt aanpassen?quote:Op donderdag 1 april 2021 18:50 schreef JohnBercow het volgende:
En hier verder aangezien deel II vol is.
[ afbeelding ]
[..]
Vertel vertel, ik was even weg. Kan de vlag uit??quote:
Dat staat er toch alquote:Op donderdag 1 april 2021 18:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Kan iemand de tt aanpassen?![]()
We zitten al in deel 8!
Alstuquote:Op donderdag 1 april 2021 18:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
We zitten al in deel 8!
OP bedoel je? TT klopt toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 18:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
We zitten al in deel 8!
Hij gaat etenquote:Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik kan even niet live volgen .. verklaar u nader
Zal er wel weer ene zijn die vanuit zijn elitaire wieg zo de politiek is ingerold.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:51 schreef TheVulture het volgende:
Hij heeft wel een iets te groot jasje aangetrokken
quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Vertel vertel, ik was even weg. Kan de vlag uit??
quote:
voor mij part post je die tweet hier nog 30 keerquote:Op donderdag 1 april 2021 18:58 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Kan niet vaak genoeg gepost worden.
quote:Op donderdag 1 april 2021 18:59 schreef puzziepie het volgende:
[..]
voor mij part post je die tweet hier nog 30 keer
Zeg datquote:
Echt welquote:
Net zoals dat de NRC kopt met 'Kaag wil nieuwe verkenner'. Het kartel is veel groter dan de partijen alleen.quote:
Door Hoekstra erbij te roepen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk punt vind jij dan het slechtst?
Ik denk dat Sylvana het heel goed gaat doenquote:Op donderdag 1 april 2021 19:01 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Echt wel![]()
Dat wordt nog wat met Sylvana en die boerentrien
Hij staat collega's te bevragen en naar de interruptiemicrofoon te vragen. Het is een onsamenhangend verhaal...quote:Op donderdag 1 april 2021 19:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welk punt vind jij dan het slechtst?
Oh jee, ik heb het niet zo op haarquote:Op donderdag 1 april 2021 19:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat Sylvana het heel goed gaat doen
Hoekstra blijft achter Rutte staan. Dat vraagt toch om verduidelijking?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Door Hoekstra erbij te roepen.
Maar het verhaal is ook warrig in vergelijking met voorgaande sprekers.
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Oh jee, ik heb het niet zo op haar
Verduidelijking vraag je via een interupie. Niet in je eigen termijn.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoekstra blijft achter Rutte staan. Dat vraagt toch om verduidelijking?
Sylvana verschuilt zich nog te vaak achter een ander. Ja, wat ... (vul in naam) zegt vind ik ook!quote:Op donderdag 1 april 2021 19:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik denk dat Sylvana het heel goed gaat doen
Neuh, hij ging even koffie halen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Vertel vertel, ik was even weg. Kan de vlag uit??
Dat is tenminste effecient. Veel politici houden een lang monoloog terwijl ze alleen eens of oneens hoeven te zeggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sylvana verschuilt zich nog te vaak achter een ander. Ja, wat ... (vul in naam) zegt vind ik ook!
Had hij eerder Hoekstra kunnen interrumperen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoekstra blijft achter Rutte staan. Dat vraagt toch om verduidelijking?
Dat klinkt best viesquote:Op donderdag 1 april 2021 19:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Had hij eerder Hoekstra kunnen interrumperen.
Het gaat van zijn eigen tijd af![]()
Maar goed, het zal wat onwennigheid zijn.
Niks onwennig, hij weet hoe het werkt.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:06 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Had hij eerder Hoekstra kunnen interrumperen.
Het gaat van zijn eigen tijd af![]()
Maar goed, het zal wat onwennigheid zijn.
Bijna twintig jaar terug?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:07 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Niks onwennig, hij weet hoe het werkt.
Kennelijk was het ook niet eerste keer in de tweede kamer.
Ja natuurlijk, die solliciteert bij Rutte voor een mooie baan.quote:
Ik denk dat het meer een manier is om je eigen onkunde te verbergen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:05 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat is tenminste effecient. Veel politici houden een lang monoloog terwijl ze alleen eens of oneens hoeven te zeggen.
Die komen in de 2e termijn, toch?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:17 schreef Breekfast het volgende:
Komt er vandaag ook nog een debat met de ex-verkenners?
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:17 schreef JohnBercow het volgende:
Noemt die gekke de Haan nu Rutte "ons staatshoofd" ??
Nee, na Sylvana, daarna de tweede termijnquote:Op donderdag 1 april 2021 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die komen in de 2e termijn, toch?
Maar ze zullen wel eerst gaan eten na Sylvanaquote:Op donderdag 1 april 2021 19:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, na Sylvana, daarna de tweede termijn
Vandaag dus nog? Mooiquote:Op donderdag 1 april 2021 19:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die komen in de 2e termijn, toch?
Waarheid als een koequote:Op donderdag 1 april 2021 19:26 schreef JohnBercow het volgende:
Apenrots,
Slangenkuil,
Knollen
Citroenen
Biet
Ja, dit is de boerenpartij
WTF?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:29 schreef vipergts het volgende:
Sylvana ziet er leuk uit net of ik TMF weer kijk
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:29 schreef vipergts het volgende:
Sylvana ziet er leuk uit net of ik TMF weer kijk
JAaaaaquote:Op donderdag 1 april 2021 19:30 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Sylvana is wel sterk in haar woorden 😍
Meer Bij1 graagquote:
en doen lijken of ze stiltes laat vallen terwijl ze eigenlijk de tekst kwijt isquote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef mother_mercury het volgende:
Telkens maar weer geforceerd intellectueel doen.
Juistem. Meer Bij1, meer Sylvana en MINDER wappies. Verdomde klote wappies.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Meer Bij1 graagIk wil Rebekka zien
![]()
![]()
Is ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
En toch weer even de racisme kaart trekken
Ik heb haar buiten TMF nooit horen praten maar het valt me vooralsnog niet tegen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:30 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
Sylvana is wel sterk in haar woorden 😍
Terecht ook.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Van haar 'Zwarte Lijst' of van toen ze nog gewoon een leuke omhooggevallen jongedame was?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gaat ze zo nog een nummer aankondigen?
Ach Thieme deed niet anders die pleurde aan het einde van haar praatje altijd en verder wil ik nog even melden dat ik tegen de bio-industrie ben.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Je moet wat als je maar 1 kaart hebt. Zo vermoeiend dat racistische bij1quote:Op donderdag 1 april 2021 19:32 schreef S95Sedan het volgende:
Wat gaat PLas eten?quote:
We hebben nog een lange weg te gaan in Nederland dat racisme niet als racisme wordt gezien en dat mensen die shit willen aankaarten dan de aanstichters.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je moet wat als je maar 1 kaart hebt. Zo vermoeiend dat racistische bij1
een lekkere boomstam met puree van Hollandse aardappelenquote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:36 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
een lekkere boomstam met puree van Hollandse aardappelen
En daarna effe flink schijten
Niet huilen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:36 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
We hebben nog een lange weg te gaan in Nederland dat racisme niet als racisme wordt gezien en dat mensen die shit willen aankaarten dan de aanstichters.
En tien sigarettenquote:Op donderdag 1 april 2021 19:36 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
een lekkere boomstam met puree van Hollandse aardappelen
En daarna effe flink schijten
Maar Nederland is een van de weinig landen waar de boeren die subsidies inderdaad zelf ontvangen, in de Oost-landen belanden ze in de zakken van apparatski en in het zuiden in de zakken van de chateau eigenaren en handelsorganisatiesquote:Op donderdag 1 april 2021 19:38 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Is BBB erg pro-europa ?
Ik denk van wel met al die subsidies voor Europese boeren.
Ja, ik haat het om het te moeten toegeven maar hij doet het weer erg slim. De kamer krijgt maar geen vat op hem. De "ik kon het mij niet herinneren" truc kun je best vaak van stal halen als je het niet te snel achter elkaar toepast. Mensen vergeten snel weer dat je die truc al veel vaker hebt uitgehaald.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zie dat Ruttes herinneringsleugen alweer is weggezakt uit de media. Doet hij toch slim, meteen vroeg met de meest belachelijke leugen aan komen zeten, dan nog even wat afleiding over een telefoontje, en als de avond begint gaat het alweer over hoe de formatie met Rutte verder kan.
Morgenochtend is het alweer dood en begraven.
Azarkan was die truc niet vergeten .quote:Op donderdag 1 april 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, ik haat het om het te moeten toegeven maar hij doet het weer erg slim. De kamer krijgt maar geen vat op hem. De "ik kon het mij niet herinneren" truc kun je best vaak van stal halen als je het niet te snel achter elkaar toepast. Mensen vergeten snel weer dat je die truc al veel vaker hebt uitgehaald.
D66 en CDA bewegen nu al naar de "nieuwe verkenner, en verder zand erover" oplossing.
Dat is het smerige allemaal de mond vol dat Omtzigt geschoffeerd is maar zodra ze gaan stemmen kun je zien wie er zijn 30 zilverlingen van Rutte heeft aangenomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, ik haat het om het te moeten toegeven maar hij doet het weer erg slim. De kamer krijgt maar geen vat op hem. De "ik kon het mij niet herinneren" truc kun je best vaak van stal halen als je het niet te snel achter elkaar toepast. Mensen vergeten snel weer dat je die truc al veel vaker hebt uitgehaald.
D66 en CDA bewegen nu al naar de "nieuwe verkenner, en verder zand erover" oplossing.
Je kunt de uitslag van de stemming al uittekenen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:49 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat is het smerige allemaal de mond vol dat Omtzigt geschoffeerd is maar zodra ze gaan stemmen kun je zien wie er zijn 30 zilverlingen van Rutte heeft aangenomen.
En hij kan deze keer ook gewoon (weer) de waarheid spreken.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat kan echt niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:57 schreef Scrummie het volgende:
Doorgaan met Rutte zou al helemaal aantonen dat we in een bananen republiek leven. De hele dag hoor je van alle partijen dat het een leugenaar is, niet te vertrouwen. En dan aan het eind van de dag ‘oh prima, nog 4 jaar!’?
Dan ga ik nadenken of ik ooit nog een stem ga uitbrengen.
Wat een oliedomme redeneringquote:Op donderdag 1 april 2021 19:57 schreef Scrummie het volgende:
Doorgaan met Rutte zou al helemaal aantonen dat we in een bananen republiek leven. De hele dag hoor je van alle partijen dat het een leugenaar is, niet te vertrouwen. En dan aan het eind van de dag ‘oh prima, nog 4 jaar!’?
Waarvoor??? hij heeft weinig fout gedaan. Het ergste wat je hem kan verwijten is zijn onzorgvuldigheid tegenover de pers.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, dat kan echt niet.
Ik verwacht dat hij na het weekend aftreedt.
Doe maar niet.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:59 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!!!!
Beelden uit het kantoor van BBB tijdens het diner:
https://fb.watch/4BMOJHs0um/
Voor groenlinks is het echt geen optie om de motie te steunen, klaver moet je gaan presteren en regeren. De kiezer heeft hem boven de afgrond geparkeerd, nog 4 jaar in oppositie gaat hij niet overleven.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een oliedomme redenering
De 3 grootste partijen zeggen dit niet. Alle splinters roepen dat.
quote:
Beter opletten hoor.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat een oliedomme redenering
De 3 grootste partijen zeggen dit niet. Alle splinters roepen dat.
Welnee.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 april 2021 19:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarvoor??? hij heeft weinig fout gedaan. Het ergste wat je hem kan verwijten is zijn onzorgvuldigheid tegenover de pers.
Dan nog kan hij gewoon de volgende minister president worden en fractievoorzitter van de VVD blijven.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De verkenners hebben in hun 1e brief verklaart dat de positie van Omtzigt niet is besproken in de gesprekken met de fractievoorzitters. Drie personen (Rutte, Jorritsma, Ollongren) die vergeten zijn dat ze Omtzigt in het gesprek besproken hebben, dat is toch niet geloofwaardig?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En hij kan deze keer ook gewoon (weer) de waarheid spreken.
De meeste kamerleden zeggen hetzelfde als ik. Praten over een kamerlid mag gewoon, de vraag of dat netjes is maar niet verboden. Rutte kan alleen gelinkt worden aan een uitspraak over de voorkeursstemmen en omtzigt minister.quote:
5 over half 9quote:
En dat hij via via informatie krijgt voordat de kamer geïnformeerd wordt ? Wat vind je daarvan ?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De meeste kamerleden zeggen hetzelfde als ik. Praten over een kamerlid mag gewoon, de vraag of dat netjes is maar niet verboden. Rutte kan alleen gelinkt worden aan een uitspraak over de voorkeursstemmen en omtzigt minister.
Omtzigt functie elders is niet zijn uitspraak en ook het kamervoorzitterschap heeft hij niet voorgesteld.
Dan blijft over dat hij niet de waarheid heeft gesproken tegen de pers.
Als de vvd politiek non grata wordt verklaard blijven er heel weinig realistische coalities over, laat staan dat kaag de macht kan grijpen.quote:
quote:Op donderdag 1 april 2021 20:05 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bijzonder toevallig uit 2018:
[ afbeelding ]
Oke Alex Jones.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef Viesdik het volgende:
Dit is zulk ongelooflijk doorgestoken kaart.
Rutte heeft zich bewust naar deze situatie toegewerkt. Hij gebruikt "kleine" leugens om zijn positie met voorbedachte rade ernstig te verzwakken om zo een nog grotere leugen te verdoezelen.
Rutte treedt af.. VVD wordt politiek non grata gesteld, Kutkaag wordt premier en de doctrine continueert via VVD 2 (d66) als zijnde de 2 handen op een buik partijen.
We laten ons wederom meeslepen in deze intriges van leugens die nog grotere leugens camoufleren.
D66 loopt over de rozen die ze notabene zelf gekocht hebben
D66 en CDA hebben het hooguit over het vertrouwen in de politiek.quote:
WTF is deze?quote:Op donderdag 1 april 2021 19:59 schreef Starhopper het volgende:
BREAKING!!!!!
Beelden uit het kantoor van BBB tijdens het diner:
https://fb.watch/4BMOJHs0um/
Terecht heeft hij gezegd dat informatie hem ongevraagd is toegespeeld en dat er onderzoek gedaan moet worden.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En dat hij via via informatie krijgt voordat de kamer geïnformeerd wordt ? Wat vind je daarvan ?
Ah ja er moet onderzoek gedaan worden maar Rutte zelf zal niets prijs geven. Van wie had hij die informatie ?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:08 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Terecht heeft hij gezegd dat informatie hem ongevraagd is toegespeeld en dat er onderzoek gedaan moet worden.
Als ik een appje ontvang met informatie die ik nog niet mocht hebben, wat kan ik daar dan nog aan veranderen???
De kranten durven ook echt helemaal niks met de koppen want dan worden de nieuwe coronamaatregelen niet meer naar hun gelekt.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je krijgt een mindereid kabinetquote:Op donderdag 1 april 2021 20:06 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Als de vvd politiek non grata wordt verklaard blijven er heel weinig realistische coalities over, laat staan dat kaag de macht kan grijpen.
Jaja, t is één groot complot, he?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kranten durven ook echt helemaal niks met de koppen want dan worden de nieuwe coronamaatregelen niet meer naar hun gelekt.
Van wie hij die informatie had doet er ook weinig toe, dat is immers niet de bron.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:09 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ah ja er moet onderzoek gedaan worden maar Rutte zelf zal niets prijs geven. Van wie had hij die informatie ?
Zet 16 april maar in je agendaquote:Op donderdag 1 april 2021 20:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kranten durven ook echt helemaal niks met de koppen want dan worden de nieuwe coronamaatregelen niet meer naar hun gelekt.
Er is in de verste verte geen meerderheid voor de motie.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:14 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Gaat premier de Jonge ad interim dan nieuwe maatregelen aankondigen?
Nee.. Binnen nu en 1 maand zakt het kaartenhuis volledig in en hebben we onze vrijheid terugquote:Op donderdag 1 april 2021 20:14 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Gaat premier de Jonge ad interim dan nieuwe maatregelen aankondigen?
Welk kaartenhuis??? als de tweede kamer ontbonden wordt dan zit je nog minimaal 3 maanden vast aan de maatregelen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:15 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Nee.. Binnen nu en 1 maand zakt het kaartenhuis volledig in en hebben we onze vrijheid terug
Herstel, 2 maanden.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Welk kaartenhuis??? als de tweede kamer ontbonden wordt dan zit je nog minimaal 3 maanden vast aan de maatregelen.
Hoe weet jij dat dat niet de bron is ?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:10 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Van wie hij die informatie had doet er ook weinig toe, dat is immers niet de bron.
Het is veel interessanter hoe de bron over de informatie kon beschikken en daarvoor is beginnen bij de verkenners een beter optie.
Trouwens is bronbescherming een wettelijk recht.
Rutte heeft meerdere keren verklaard dat zijn contact via via aan de informatie is gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat niet de bron is ?
CU steunt zelden moties van wantrouwen. SGP weet ik niet de rest zijn judassenquote:Op donderdag 1 april 2021 19:52 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je kunt de uitslag van de stemming al uittekenen.
VVD, CDA, D66, CU, SGP en de PvdA stemmen tegen de motie van wantrouwen. Groenlinks is nog een twijfelgeval maar ik denk dat die ook tegen zullen stemmen. Rest stemt voor maar er zal dus geen meerderheid komen voor de motie.
klopt. Als het alleen Rutte was geweest vond ik het nog wel logischer dan nu. Dat stuk papier wat ollongren vasthield waarop de passage stond. Wie heeft dat eigenlijk geschreven?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De verkenners hebben in hun 1e brief verklaart dat de positie van Omtzigt niet is besproken in de gesprekken met de fractievoorzitters. Drie personen (Rutte, Jorritsma, Ollongren) die vergeten zijn dat ze Omtzigt in het gesprek besproken hebben, dat is toch niet geloofwaardig?
Nee Rutte gaf aan dat HIJ via via aan de informatie was gekomen verder wou hij er niets over zeggen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Rutte heeft meerdere keren verklaard dat zijn contact via via aan de informatie is gekomen.
Is ook wel logisch een bron gaat niet rechtstreeks contact opnemen met de mp dan maak je je schuldig aan een ambtsmisdrijf of diefstal.
Van der staaij is een goede vriend van Rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:21 schreef vipergts het volgende:
[..]
CU steunt zelden moties van wantrouwen. SGP weet ik niet de rest zijn judassen
Je moet eens goed leren luisteren.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:21 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nee Rutte gaf aan dat HIJ via via aan de informatie was gekomen verder wou hij er niets over zeggen.
Dat was een conclusie/gedachtenspinsel van de verkenners, niet een uitspraak van rutte.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:21 schreef Frutsel het volgende:
[..]
klopt. Als het alleen Rutte was geweest vond ik het nog wel logischer dan nu. Dat stuk papier wat ollongren vasthield waarop de passage stond. Wie heeft dat eigenlijk geschreven?
Dat inderdaad. Ik hoorde vandaag stukken van het debat en ik dacht: Als ze hier allemaal akkoord mee gaan, dan is stemmen voortaan zinloos. Dan zijn het allemaal onbetrouwbare leugenaars die alles voor het pluche doen.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:57 schreef Scrummie het volgende:
neequote:Op donderdag 1 april 2021 20:24 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb eigenlijk de gehele avond het debat gemist. Zijn Jorritsma/Ollongren al aan de beurt geweest?
Maar de verkenners schrijven dat niet zelf, dat doet een ambtenaar? Of doen ze dat wel zelf?quote:Op donderdag 1 april 2021 20:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dat was een conclusie/gedachtenspinsel van de verkenners, niet een uitspraak van rutte.
Er is niks aan de hand, ons parlement en onze media doen hun controlerende kritische werk uitstekend.quote:
Zover ik weet maakt een ambtenaar verslagen van de gesprekken maar zijn de "conclusies" of aantekeningen 100% opgeschreven door de verkenners.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Maar de verkenners schrijven dat niet zelf, dat doet een ambtenaar? Of doen ze dat wel zelf?
Begin eens met uitleggen wat de grote doodzonde nu eigenlijk is???quote:Op donderdag 1 april 2021 20:24 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat inderdaad. Ik hoorde vandaag stukken van het debat en ik dacht: Als ze hier allemaal akkoord mee gaan, dan is stemmen voortaan zinloos. Dan zijn het allemaal onbetrouwbare leugenaars die alles voor het pluche doen.
Je moet zelf beter luisterenquote:Op donderdag 1 april 2021 20:22 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Je moet eens goed leren luisteren.
Dat Markje R. elke keer informatie achterhoudt, draait, konkelt en op momenten dat het er toe doet nergens een actieve herinnering aan heeft. Als hij zo vergeetachtig is is hij niet capabel om een land te besturen.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:26 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Begin eens met uitleggen wat de grote doodzonde nu eigenlijk is???
D66 wil na de verkiezingswinst regeren dus die zullen Rutte niet ten val brengen.quote:
21:05. Uitgesteld.quote:
uitspraken van rechter en volksopstandquote:Op donderdag 1 april 2021 20:16 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Welk kaartenhuis??? als de tweede kamer ontbonden wordt dan zit je nog minimaal 3 maanden vast aan de maatregelen.
quote:Op donderdag 1 april 2021 20:40 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
21:05. Uitgesteld.
Het ledenrestaurant moest extra koken voor Caroline van der Plas
quote:Op donderdag 1 april 2021 20:40 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
21:05. Uitgesteld.
Het ledenrestaurant moest extra koken voor Caroline van der Plas
Ach de helft zal graag overslaan wat meeregeren betreft, best kans dat deze hele corona shitzooi VVD en CDA nog in de kont gaat bijten over een jaar.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
D66 wil na de verkiezingswinst regeren dus die zullen Rutte niet ten val brengen.
Niet voor niks dat Kaag met de suggestie van een nieuwe verkenner kwam. Wat haar betreft is het daarmee klaar en beginnen ze weer met een schone lei. Nieuw leiderschap is dat
Rutte is zijn trukendoos aan het napluizen.quote:
Het loopt af met een sisser.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:07 schreef Bocaj het volgende:
Wat gaat het worden? De avond/nacht van Rutte?
`het sop is de kool niet waard`quote:Op donderdag 1 april 2021 21:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je denkt dat uiteindelijk de meerderheid tegen motie Wilders stemt?
Ja, weet ik wel zeker.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je denkt dat uiteindelijk de meerderheid tegen motie Wilders stemt?
Ze is inmiddels negatief getestquote:Op donderdag 1 april 2021 21:11 schreef S95Sedan het volgende:
Ook zoiets ja, toen positief en nu opeens niks meer aan de hand.
[van haga] Dus die eerste test was false positive? Want een PCR test laat nog Corona van 90 dagen geleden zien [/van haga]quote:
Ze is emotioneel...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
Ollongren zien we denk ik nooit meer terug.
Het is ook niet niet de uitslag de gemaakte fout enz.quote:
Die komt niet terug hoorquote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze is emotioneel...
Als ze niet terugkomt, dan is haar hele 2e kamer carrière een mislukking geworden!
Zou ze misschien gedacht hebben dat ze zou kunnen overlijden?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb ook wel medelijden met Ollongren.
Een menselijke fout gemaakt in de schrik van het moment.
De fout zit niet in het tonen van het briefje, maar in de inhoud daarvan. De suggestie om een kritisch Kamerlid kalt te stellen is not done.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb ook wel medelijden met Ollongren.
Een menselijke fout gemaakt in de schrik van het moment.
De laatste tijd zijn de sprekers ook milder geworden.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:13 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het is ook niet niet de uitslag de gemaakte fout enz.
Maar het leidt wel af van het werkelijke probleem Rutte die liegend zijn zin wil door drijven.
Dat is toch helemaal niet relevant?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou ze misschien gedacht hebben dat ze zou kunnen overlijden?
Hij is inmiddels een harde politicus...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:14 schreef Viesdik het volgende:
Rutte, wat een vuile k*rhond is het.
Het lef om het vertrouwen bij mensen om zich heen nog steeds los te weken nadat hij maar blijft doorliegen en bedriegen.
Die gast is een regelrecht gevaar voor ons land.
Nou, ze schrok er wel van... en misschien wel wat verward gevlucht....quote:Op donderdag 1 april 2021 21:16 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet relevant?
Doe maar niet danquote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Een keer boe roepen en ze begint te janken.
Gezien haar gezondheidsgeschiedenis zou zij dat heel goed gedacht kunnen hebben. Zij geeft zelf aan zeer geschrokken te zijn van de coronamelding.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Zou ze misschien gedacht hebben dat ze zou kunnen overlijden?
Dus zonder die corona uitslag was omtzigt niet besproken geweest?quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou, ze schrok er wel van... en misschien wel wat verward gevlucht....
Dat geloof ik ook wel.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou, ze schrok er wel van... en misschien wel wat verward gevlucht....
Wat ze zegt slaat echt helemaal nergens op, het komt niet zomaar op papier te staan dus het is al besproken geweest.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus zonder die corona uitslag was omtzigt niet besproken geweest?
Denk het wel, dan was die foto niet eens gemaakt.... en dan was de verkenning gewoon doorgegaan...quote:Op donderdag 1 april 2021 21:19 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dus zonder die corona uitslag was omtzigt niet besproken geweest?
Die hele corona melding heeft er niets mee te maken. Gewoon zielige poging sympathie te wekken.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:21 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Wat ze zegt slaat echt helemaal nergens op, het komt niet zomaar op papier te staan dus het is al besproken.
Wou ik net ook optikken... lekker maffen om 23:00 uur...quote:
Zonder coronamelding was dit niet naar buiten gekomen.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die hele corona melding heeft er niets mee te maken. Gewoon zielige poging sympathie te wekken.
Ze moet zich ook excuseren aan de kamer voor het laten lekken van vertrouwelijke informatie. Dat doet ze en daarvoor zijn de omstandigheden van het geval wel relevant.quote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Die hele corona melding heeft er niets mee te maken. Gewoon zielige poging sympathie te wekken.
quote:Op donderdag 1 april 2021 21:24 schreef MissionPhailed het volgende:
Dan maar nieuwe verkiezingen en dan smullen van een nieuw gevormde coalitie FvD - Bij1 - SGP en de Partij tegen de Burger.
Je snapt er echt helemaal niets van hequote:Op donderdag 1 april 2021 21:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Denk het wel, dan was die foto niet eens gemaakt.... en dan was de verkenning gewoon doorgegaan...
Zeker, maar dat wisten we pas nadat Ollongren naar buiten vluchtte... (Verbeter mij maar als ik fout zit...)quote:Op donderdag 1 april 2021 21:25 schreef Mortaxx het volgende:
Het probleem is dat Rutte en de informateurs geprobeerd hebben een kamerlid weg te werken en daar glashard over hebben staan liegen
Is vanzelf op papier gekomenquote:Op donderdag 1 april 2021 21:25 schreef AchJa het volgende:
Iemand heeft iets opgeschreven maar niemand weet wie het heeft opgeschreven.... In de categorie de hond heeft het huiswerk opgegeten....![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |