abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:18:18 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774079

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198774085
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198774091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus een feestje binnen is prima, want je gaat er wel vanuit dat de mensen zich uit de goedheid van hun hart wel even een paar dagen in quarantaine zetten. Het is een beetje hypocriet allemaal, excusez le mot.
Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.

Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
pi_198774098
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is in cijfers zo uit te drukken

Ik werk aan de achterkant van dit alles en zie het gebeuren. Daar zul je het even mee moeten doen ipv met cijfers vrees ik
Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198774123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.

Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.
In Southern Sun
pi_198774127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.
De fieldlab projecten zijn geen overheidsprojecten. Maar marktinitiatieven, prima dat ze dat alsnog doen, want stel je voor dat de overheid alsnog een bom onder de zomer wil gooien, dan kunnen ze hier in elk geval mee terugslaan. Je kan niet stilzitten en wachten tot de overheid het doet voor je, dat doen ze namelijk niet, hebben ze weinig belang bij. Het geeft in elk geval interessante onderzoeksdata. Nog los of je er wat aan hebt, maar het kan wellicht ook inzichten geven of een sneltest vooraf werkt.

Vaccineren mogen wat mij betreft inmiddels al koppen voor gaan rollen.
We zitten op de 4e maand van vaccineren, en nog rammelen de callcenters, en de IT, nog krijgen we de slots niet vol, en zijn we nog aan het bedenken hoe het nu toch kan dat er niemand belt voor een afspraak. En gaan we "misschien overwegen" de callcenters te upgraden.

Misschien moet men eens gaan bellen met UK hoe hun de slots wel volkrijgen ;)
In UK prikken ze al vanaf dag 1 150K per dag, inmiddels tussen de 250 en 420K

Zelfs BE prikt bijna sneller dan wij het doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:21:11 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198774133
Wat een genot morgen, de avondklok start een uur later _O_
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:21:40 #8
14505 OProg
A Life in Music
pi_198774136
Verkeerd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198774144
Met stomme verbazing Nieuwsuur zitten kijken.. waar zijn we mee bezig zeg. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198774147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Het scheelt in elk geval iets.

Gelukkig duurt het lekker weer maar tot morgen.

Maar beter gaat de avondklok gewoon asap weg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:22:40 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198774156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Straatfeest!
pi_198774175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.
In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2021 23:24:29 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:24:19 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774183
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het geen wet genoemd. Ik hoefde niet gecorrigeerd.
Ik noemde die mensen geen hele of halve criminelen.

Goed lezen, proberen te begrijpen wat iemand bedoelt, dan worden de discussies een stuk prettiger.
Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.
Mensen mogen zelf die afwegingen maken en de verantwoordelijkheid pakken, net als wanneer je idd een feestje of familieweekend en erna in quarantaine gaat.

En met dat laatst kun je natuurlijk ook jezelf bedoelen.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:24:50 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?
Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)

En dat terwijl ik dus het nut niet zie van die fieldlabs. Jij wel? En zo ja, welk precies nut dan?
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:29:20 #15
5428 crew  miss_sly
pi_198774253
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.
Mensen mogen zelf die afwegingen maken en de verantwoordelijkheid pakken, net als wanneer je idd een feestje of familieweekend en erna in quarantaine gaat.

En met dat laatst kun je natuurlijk ook jezelf bedoelen.
Basismaatregelen:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Zo heb ik ze genoemd en zo worden ze ook genoemd door rivm en overheid.

En dat laatste geldt voor iedereen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198774287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.
Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.
In Southern Sun
pi_198774331
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)

En dat terwijl ik dus het nut niet zie van die fieldlabs. Jij wel? En zo ja, welk precies nut dan?
Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.

Ik weet niet of het nut heeft. Ik weet wel dat data key is en meten weten.
In Southern Sun
pi_198774380
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.
Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:38:21 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774409
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Basismaatregelen:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Zo heb ik ze genoemd en zo worden ze ook genoemd door rivm en overheid.

En dat laatste geldt voor iedereen.
Yes, mooie semantische discussie wel

Alle adviezen hebben de status van advies. Een regel doet de indruk wekken aan de gemiddelde burger, dat het een veel formelere afspraak is en dat het dus echt niet mág.

Dat is net zo creatief omgaan met taal zoals 'we gaan dus allemaal niet naar het buitenland toe' zeggen in een persconferentie terwijl dit niet verboden is, maar er een negatief reisadvies is.

Fijn als het helpt tegen coronaverspreiding natuurlijk, maar dit is wel echt op het randje van zuivere communicatie

Maar klaar nu, we denken er anders over, fundamenteel, en gaan daar toch niet uit komen

Uit de crisis hopelijk wel
pi_198774421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.
Omdat het over @miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.
In Southern Sun
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:39:48 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.

Ik weet niet of het nut heeft. Ik weet wel dat data key is en meten weten.
Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en alleman

Data verzamelen, lukraak, is niet zo heel erg efficiënt. Je dient eerst een onderzoeksvraag te formuleren en die te toetsen middels gericht data verzamelen. Anders wordt conclusies trekken echt heel moeilijk en onzuiver
pi_198774448
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en alleman

Data verzamelen, lukraak, is niet zo heel erg efficiënt. Je dient eerst een onderzoeksvraag te formuleren en die te toetsen middels gericht data verzamelen. Anders wordt conclusies trekken echt heel moeilijk en onzuiver
Je werkt bij Fieldlabs?
In Southern Sun
pi_198774458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laatst ook iemand de aangesproken werd bij mij in de supermarkt door een omstander omdat hij geen mondkapje droeg. Het interesseert mij echt werkelijk weer geen ene flikker. Heerlijk is dat gewoon. Snap niet waar mensen de energie vandaan halen om zich zo op te winden.

Het is gewoon een soort ongezonde paranoia. Denk gewoon wat om elkaar en niemand is heilig. Bovendien moeten we de situatie ook gewoon accepteren want beter wordt het echt nog niet; en het is al helemaal een onmogelijke opgave om je perfect aan de regels te houden. Doe ook gewoon je eigen ding.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198774461
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het over @:miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.
Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.

De reden om erbij te halen dat er een groep mensen is die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen is vanuit hetzelfde uitgangspunt. Iemand die tegen iemand anders zegt: Het geldt ook achter de voordeur, dus je moet je eraan houden. En als je het niet doet snap ik niet waarom je dat niet doet.
pi_198774487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.

De reden om erbij te halen dat er een groep mensen is die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen is vanuit hetzelfde uitgangspunt. Iemand die tegen iemand anders zegt: Het geldt ook achter de voordeur, dus je moet je eraan houden. En als je het niet doet snap ik niet waarom je dat niet doet.
Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen móet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.

Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.

/edit gemacht omdat de laatste zin wat scherper was dan ik bedoelde.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:46:04 #26
5428 crew  miss_sly
pi_198774493
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Yes, mooie semantische discussie wel

Alle adviezen hebben de status van advies. Een regel doet de indruk wekken aan de gemiddelde burger, dat het een veel formelere afspraak is en dat het dus echt niet mág.

Dat is net zo creatief omgaan met taal zoals 'we gaan dus allemaal niet naar het buitenland toe' zeggen in een persconferentie terwijl dit niet verboden is, maar er een negatief reisadvies is.

Fijn als het helpt tegen coronaverspreiding natuurlijk, maar dit is wel echt op het randje van zuivere communicatie

Maar klaar nu, we denken er anders over, fundamenteel, en gaan daar toch niet uit komen

Uit de crisis hopelijk wel
Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.

Overigens zou ook jij eens kunnen kijken naar je manier van discussiëren, want die is ook niet altijd even zuiver. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:47:37 #27
5428 crew  miss_sly
pi_198774506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen móet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.

Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.
Fijn om te lezen dat jij in ieder geval begreep wat ik bedoelde.
pi_198774510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198774528
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Moet toch eens een dirndl voor m'n vriendin kopen.
Vrouwen in dirndls... :9~

Ik ben alleen bang dat de dirndls en Lederhosen ook dit jaar in de kast kunnen blijven hangen. Men begint al in juni of juli op te bouwen op de Theresienwiese en dan zitten ze in Beieren waarschijnlijk nog net zo hard in een lockdown als hier in NRW of Nederland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198774570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

/edit gemacht omdat de laatste zin wat scherper was dan ik bedoelde.
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:56:25 #31
5428 crew  miss_sly
pi_198774584
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?

SPOILER
:D
Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor :D

Posters.
Dat moest het zijn.
pi_198774617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.

Overigens zou ook jij eens kunnen kijken naar je manier van discussiëren, want die is ook niet altijd even zuiver. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
Wat zijn oysters nu weer?

@Molo en ik zijn btw niet bepaald vrienden maar ik deel haar kijk op de zaken grotendeels.

Vaak praat jij alles zo goed. Echt zo erg vermoeiend. En dan ben ik iemand die de regeltjes netjes naleeft en alleen de avondklok heeft overtreden :@
pi_198774645
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor :D

Posters.
Dat moest het zijn.
Ik vond 'm te mooi om te laten liggen. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198774647

Lekkkkeerrrrr joonnngeennsss, dit komt het vertrouwen vást ten goede, wat prachtig conistent! Eerst verbieden voor 60+ , dan voor iedereen toestaan, nu verbieden voor 60-!

Ondertussen moet Merkel nationaal op TV om vergevenis smeken voor het idee van een paaslockdown als "grote fout" ondanks dat artsen en hun Gommers in de media verbijsterd en wanhopig roepen dat het idd noodzakelijk wás, en tegelijkertijd breken lokale deelstaat leiders eigenhandig de restjes lockdown in hun staat af... gaat brilliant daar XD Zeer strak en helder allemaal~ _O-

Schade deutschland alles ist vorbei~
#WeesGeenWhales
pi_198774656
Pasen met mijn ouders. Kan ik daarna 5 dagen naar een vriendin die zich aan de regels houdt en me dan laten testen zodat ik daarna weer terug naar huis kan om weer samen te zijn met vriend die longkanker heeft :')
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 00:05:14 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198774662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:06:17 #37
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774671
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Bloedproppen in je hoofd wil je niet.... :N (9 doden)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 00:06:38 #38
5428 crew  miss_sly
pi_198774678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Wat zijn oysters nu weer?

@:molo en ik zijn btw niet bepaald vrienden maar ik deel haar kijk op de zaken grotendeels.

Vaak praat jij alles zo goed. Echt zo erg vermoeiend. En dan ben ik iemand die de regeltjes netjes naleeft en alleen de avondklok heeft overtreden :@
Het is niet mijn bedoeling dingen goed te praten. Ik snap ook eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt. Ik kan dus niet zoveel met je post.
pi_198774698
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:06 schreef Bocaj het volgende:
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Hoe veel krijgen wij er?

[ Bericht 0% gewijzigd door Discombobulate op 31-03-2021 10:02:01 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:09:51 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198774705
quote:
Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stray_cat op 31-03-2021 00:16:17 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:14:13 #41
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774731
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.
Dat geloof ik niet! (Stel dat zoiets uitkomt.... nou dan ben je helemaal gaar hoor!)
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:18:22 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:23:15 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198774781
quote:
Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:23:35 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774782
quote:
Unbelievable... daar trapt toch geen hond in... Ze geven het gewoon een échte naam en niet de naam van het bedrijf!
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:24:28 #45
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774791
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.
Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:34:47 #46
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198774828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!
Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.

In het VK is geen enkel geval gemeld van trombose als ik het goed heb. Terwijl ze er daar al miljoenen mee hebben geprikt.

Ik snap dat je dit wilt uitzoeken.. en het is verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze 9 vrouwen, maar het is een rimpeling in de zee.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774848
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.

In het VK is geen enkel geval gemeld van trombose als ik het goed heb. Terwijl ze er daar al miljoenen mee hebben geprikt.

Ik snap dat je dit wilt uitzoeken.. en het is verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze 9 vrouwen, maar het is een rimpeling in de zee.
Eens en toch.... toch is het jammer dat je niet kiezen kan. :{
pi_198774872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zolang er een tekort is aan vaccin lijkt me dat ook niet echt verstandig.
pi_198774882
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Nee zeg. Het blijkt nu al moeilijk om de administratie rond te krijgen en de prikplekken bezet. :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:47:58 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774894
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198774900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
Mwah... voor een pfizertje ben ik best bereid om 2 keer te gaan. :Y
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:49:17 #52
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198774903
AZ is de grootste rommel die er is heb het al vaker gezegd.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:49:49 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
1947-2016
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:50:02 #54
445514 DonDruiper
pi_198774908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Kun je me ook uitleggen waarom het de grootste rommel is?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774911
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:50:56 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774912
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ze deden het anders prima tegen psv hoor. Daarom hebben wij nu nog 'maar' 10 punten nodig.
1947-2016
pi_198774915
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?
pi_198774917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:51:35 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774918
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.
Exact. Dat zeg ik ;)
1947-2016
pi_198774923
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
_O-
Jij hebt mazzel dat ik niets met voetbal heb! :D :P
pi_198774924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:52:43 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774925
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?
Geen idee. Hugo zal er vast wel weer een excuus voor hebben.
1947-2016
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:52:47 #63
445514 DonDruiper
pi_198774926
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
Dijenkletser Tijger
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774928
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Jij hebt mazzel dat ik niets met voetbal heb! :D :P
Ik heb nog minder dan jij met voetbal :P
pi_198774930
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dijenkletser Tijger
Het is laat, ik doe mijn best :D
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:55:15 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774941
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.
En toch worden er een hoop niet gezet. Dus zijn ze over.
Zoek vrijwilligers, doe iets. Rammen met die handel. NL moet vrij.
1947-2016
pi_198774942
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dijenkletser Tijger
Ik vond hem wel leuk!
Maar als je het beter kan, laat je door mij niet tegenhouden he?! :P
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:55:52 #68
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198774943
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!
pi_198774950
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.
Maar dat zal administratief wel weer te moeilijk zijn. :{
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:59:51 #70
445514 DonDruiper
pi_198774963
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!
Je bedoelt die incidentele gevallen op miljoenen vaccins?

En bijwerkingen is per persoon verschillend.

Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. Het gaat gewoon te langzaam. Wat binnen komt moet gewoon zo snel mogelijk worden weg geprikt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:12:38 #72
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198775006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
pi_198775017
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
Wat beschouw jij als doodziek?
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:15:33 #74
445514 DonDruiper
pi_198775021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Prima. Als je het niet vertrouwd neem je het niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:16:22 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198775028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebola
pi_198775046
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebola
:')

Zucht

:')
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:24:23 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198775061
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.
Maar dat zal administratief wel weer te moeilijk zijn. :{
Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.
1947-2016
pi_198775068
https://www.telegraaf.nl/(...)is-dan-mogen-we-open
De horeca gaat open met Sint-Juttemis :D
Dat vind ik nou een ludieke actie!
zie email 27 oktober
pi_198775072
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
pi_198775082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)is-dan-mogen-we-open
De horeca gaat open met Sint-Juttemis :D
Dat vind ik nou een ludieke actie!
Ik vind hem goed! ^O^ :D
pi_198775094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.
pi_198775113
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.
Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.
En dat ze het geregistreerd willen hebben, snap ik ook wel. En dan is die 2e prik er ook zo aan te koppelen.

Ook hieruit begrijp ik dat het gewoon kan (met vooraf aangegeven wachtlijst):
https://nos.nl/artikel/23(...)soms-weggegooid.html

Laten die priklocaties wachtlijsten maken met oproepbare mensen. Lijkt me strak plan wel. :)
pi_198775139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.
En dat ze het geregistreerd willen hebben, snap ik ook wel. En dan is die 2e prik er ook zo aan te koppelen.

Ook hieruit begrijp ik dat het gewoon kan (met vooraf aangegeven wachtlijst):
https://nos.nl/artikel/23(...)soms-weggegooid.html

Laten die priklocaties wachtlijsten maken met oproepbare mensen. Lijkt me strak plan wel. :)
Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.
pi_198775158
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.
Ik haalde die verpleeghuizen als voorbeeld aan dat het kón. Het artikel dat ik plaatste was ook 2 maanden oud. Dus in principe zou -behalve de koelmogelijkheden- de administratie er ook alleen maar op vooruit gegaan moeten zijn. :)
Dus zet gewoon wat reserve-mensen neer. Komt iemand niet opdagen? Zitten en prikken. Hatseflats. :7
Doorwerken met die handel.
pi_198775208
Waarom is deze man (72) nog niet gevaccineerd?

twitter
pi_198775221
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:

[ twitter ]
Als ik me niet vergis woont ie in Duitsland.
zie email 27 oktober
pi_198775264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:

[ twitter ]
De 72 jarigen zijn nog niet aan de beurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198775267
twitter

Tijmen krijgt: Functie elders.
pi_198775296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wilde het kijken maar uiteindelijk maar niet gedaan beter voor mijn bloeddruk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 31 maart 2021 @ 05:58:59 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198775299
quote:
doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?
pi_198775305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.
Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
pi_198775350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 05:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?
Vaccinatie perikelen..
pi_198775363
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
  woensdag 31 maart 2021 @ 07:21:37 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198775378
quote:
Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 07:23:02 #95
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198775385
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
Uhhh, nee? Mijn ouders hebben geen oproep of wat dan ook gehad. Prima idee verder, maar je stelling dat dat de eigen keuze is klopt niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_198775392
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 07:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.
"we" zijn vooral niet heel erg bezig. Bezig met vaccineren. Sterker nog, die medewerkers krijgen nog lang geen burn out. Itt de bedrijven die zich aan 1001 maatregelen moeten houden.
Go hard or go home
pi_198775528
Ik ken ook nog mensen van 83 die nog geen oproep hebben ontvangen. Helaas zijn veel van die oudjes ook niet assertief genoeg/weten niet hoe het werkt/vertrouwen erop dat het goedkomt om er zelf achteraan te bellen. Kennelijk gaat er iets ergens fout. Goh.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 08:08:38 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198775538
quote:
Nee.
Een heleboel ouderen hebben nog geen oproep voor vaccinatie gehad.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:21:53 #99
5428 crew  miss_sly
pi_198775609
quote:
Je aanname dat er ouderen zijn die geen vaccin hebben gehad vanuit eigen keuze, is incorrect. Het aantal doden loopt inderdaad terug, dat is mooi. De ziekenhuizen worden nog steeds voller, dus dat is toch echt minder mooi. Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
pi_198775613
quote:
Je weet bij welke leeftijd ze nu zijn? En je weet welke leeftijdsgroepen het meest op de IC komen?
pi_198775620
En dat doden teruglopen klopt, dat is ook logisch want veruit de meeste vielen in de eerste fase in verpleeg en verzorgingshuizen. En die hebben allemaal minimaal 1 prik gehad.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:25:47 #102
5428 crew  miss_sly
pi_198775627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 06:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
Jij post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
pi_198775717
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:42:17 #104
5428 crew  miss_sly
pi_198775730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
pi_198775757
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
Rouwvoet: Wij kunnen dit aan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:19 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198775764
quote:
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:48:14 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775770
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
pi_198775799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
Euhm... Wat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:52:41 #109
5428 crew  miss_sly
pi_198775817
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Niet alleen dat, maar dan kan er heel goed gepland worden mbt personeel en dergelijke. Je zou denken dat men dat prettig en handig zou vinden.
pi_198775818
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij post:
[..]

Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
pi_198775822
quote:
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
pi_198775832
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

[..]

In de buurt van Maastricht dus dat is het probleem niet :)
Maar nu staat ze in "het systeem" volgens de medewerker aan de telefoon en kan ze over 2 weken terugbellen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:53:37 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198775833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Euhm... Wat?
Als dat klopt zou je gewoon geen COVID-patiënten meer moeten opnemen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:54:02 #114
5428 crew  miss_sly
pi_198775840
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
pi_198775842
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
Dat is dan het punt ook helemaal niet.
pi_198775843
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
ik las dat ze in Israel jongeren gewoon een vaccinatie in de kroeg geven, en daar ook nog eens een gratis drankje bij weggeven. lijkt me voor hier ook wel wat...
pi_198775853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat is dan het punt ook helemaal niet.
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
pi_198775858
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Ik denk dat hij bedoeld dat de mensen die nu dood gaan vaak al op hoge leeftijd zijn, de ziekenhuizen zijn nu zo vol dat al duidelijk is dat we daardoor nu bijvoorbeeld vroege gevallen van kanker missen bij mensen die nog relatief jong zijn en dat je daardoor indirecte doden krijgt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:55:25 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775860
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Langzaam zijn er wat prioritaire groepen bijgekomen maar dit was wel de insteek

Insteek rest van het coronabeleid is zorgdruk verminderen

En dat bijt elkaar ja :+
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:35 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775871
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Heeft ze een punt.

De behandelduur op de ic is 15-20 dagen gemiddeld voor een COVID-19 geval, en 1-2 dagen voor een standaardoperatie. per IC bed dat vol ligt met COVID-19 mis je 10 andere operaties grofweg.

Als je 10 operaties (of een paar duizend aangezien het om honderden bedden gaat) uit moet stellen is de kans gewoonweg enorm dat er mensen door overlijden.

Iemand die er aan dood gaat bezet geen bed in ieder geval wat voor 10 anderen had kunnen worden gebruikt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:53 #121
5428 crew  miss_sly
pi_198775872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:15 #122
197773 crew  maily
pi_198775900
quote:
Kun jij het niet voor haar regelen via internet?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:59 #123
5428 crew  miss_sly
pi_198775906
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]

De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.

Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:16 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775907
quote:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.

Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?

van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198775916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
pi_198775924
quote:

[..]

Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.

De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70 :+

Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.

Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
I'll give you something to do
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:20 #127
3542 Gia
User under construction
pi_198775939
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.

Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dubbel boeken kan dan niet.
Lijkt me, logistiek, veel beter werken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:22 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775940
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:22 #129
5428 crew  miss_sly
pi_198775957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook wat lastig allemaal. Er zijn behalve veel meningen die nogal tegenover elkaar staan, ook veel emoties, geloof ik. En ik heb jet idee dat dat laatste niet minder wordt. Het duurt ook allemaal te lang. En soms loopt het dan even hoog op.

Ik dacht dat ik het al heel duidelijk al gepost, maar helaas.
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:56 #130
197773 crew  maily
pi_198775962
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.

Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:08:51 #131
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775974
quote:

Er is wel een online mogelijkheid maar er zijn wat praktische problemen.

De groep 65+ is gewoon niet zo digitaal bedreven als we soms denken, iets met digid is al een behoorlijke spannende hobbel soms.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat niet alle locaties online aangeboden lijken te worden, zo konden bekenden geen afspraak maken in Harderwijk en dat moest weer via de telefoon, en een afspraak voor 2 personen maken is helemaal niet aan gedacht. Terwijl de huidige leeftijdsgroep echt het liefst als echtpaar samen gaat, al was het maar omdat men tegen het reizen opziet soms.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:09:10 #132
5428 crew  miss_sly
pi_198775978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen ;)
Ik ben blij dat @chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:13:38 #133
3542 Gia
User under construction
pi_198776022
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
pi_198776025
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
Nope, je hebt het nog niet door.
pi_198776042
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft via de SVB de uitnodiging gekregen omdat ze aangemerkt staat als zorgverlener. En in die brief staat dat alleen telefonisch een afspraak gemaakt kan worden.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:17:32 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776048
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.

Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.

Het is een overheidskeuze, wel een keuze die op zich te rechtvaardigen is aan de ene kant, maar ook zorgt dat de coronastrategie van zorgdruk verminderen niet goed werkt en dus langer duurt.
En daarmee ook sterfte en ziektelast en economisch/sociaalmaatschappelijke last van weer andere groepen in de hand werkt.

Hoe dit een en ander uittelt weet ik niet, geen cijfers van en geen rekenwonder hier

Beleidskeuzes hebben effect en impact, in dit geval iig niet alleen direct maar indirect ook enorm veel impact
Dominosteentjesverhaal
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:18:04 #137
236264 crew  capricia
pi_198776053
twitter

Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:18:44 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.

Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?

van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
pi_198776060
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:19:10 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776068
quote:
[ twitter ]

Pubs ouverts *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:09 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.

De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70 :+

Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.

Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de IC

Niet omdat ze er niet zijn, niet ziek worden of niet dood gaan
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:17 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776078
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Pubs ouverts *O*
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker

LOL
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:21:15 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776085
quote:

Paspoort is een generiek product
Vaccin wat je krijgt is niet overal zelfde verkrijgbaar, en niet iedereen wil je elk willekeurig vaccin geven
pi_198776086
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben blij dat @:chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
Eens, ik de afgelopen dagen me ook voorgenomen om wat meer respect te hebben voor mensen die wat angtiger er in staan, niet iedereen vind het makkelijk om cijfers altijd maar positief in te zien (ik wel natuurlijk ;))
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik dagelijks mijn grafiekje post met het 7 daags gemiddelde, dat komt een stuk rustiger en reeeler over dan daggemiddelden die erg hoge uitschieters kunnen hebben zoals gister.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:21:34 #145
236264 crew  capricia
pi_198776090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
De ziekenhuizen gaan niet zo lekker nu bij de derde golf.
Het zal geen goed nieuws zijn wat hij brengt. :{
- Goethe, “Faust”
pi_198776103
quote:

Voor de GGD kan dit al, ik heb gister even de Wizzard getest, de laatste stap niet gedaan omdat ik bang was dat ik dan direct een tijdstip zou krijgen ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:22:32 #147
236264 crew  capricia
pi_198776104
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

LOL
Ik denk dat alle Fransen weer vastgezet worden. En dat er geen vakantie gevierd kan worden in Frankrijk.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:23:15 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Dat klinkt meer als slotreservering, als je een tijdslot aangeboden krijgt zet het systeem, tijdelijk, die slots in reservering zodat een andere medewerker er niet op in kan boeken.

Na 10 minuten (of zoiets) vallen die tijdslots weer vrij en kunnen opnieuw worden gereserveerd.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:24:30 #149
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776126
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:25:27 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776136
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

LOL
In de kroeg opgesloten worden *O* 🍻
A murky, forgotten land.
pi_198776137
quote:
[ twitter ]

Het zijn maar 2 weken ;)
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:28:20 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het zijn maar 2 weken ;)
Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
pi_198776165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
en ze doen het samen in Frankrijk
pi_198776183
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]

80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de IC

Niet omdat ze er niet zijn, niet ziek worden of niet dood gaan
Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.
Als ik de data van bijv NICE erbij pak, dan zit er zelfs minder dan een factor twee verhouding tussen de groepen 60-65 en 80-85. Dus op basis daarvan lijkt het er zelfs op hogere leeftijdsgroepen zelfs nog vaker worden opgenomen.

Jouw verhaal geldt echt puur en alleen voor de IC's. En dit is echt niet het hele plaatje, daar op een gegeven moment juist de opnamecapaciteit op de verpleegafdelingen de bottleneck begon te worden.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:27 #155
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776188
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of ze halen de guillotines weer uit het vet en gaan ze weer bestormertje spelen 8-)
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:44 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.
Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.
En het gaat zeker niet specifiek om dikke mensen
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:56 #157
197773 crew  maily
pi_198776195
quote:

[..]

Nieuwsuur niet gezien. Postte alleen mijn eigen ervaring ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:33:26 #158
5428 crew  miss_sly
pi_198776224
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.

Het is een overheidskeuze, wel een keuze die op zich te rechtvaardigen is aan de ene kant, maar ook zorgt dat de coronastrategie van zorgdruk verminderen niet goed werkt en dus langer duurt.
En daarmee ook sterfte en ziektelast en economisch/sociaalmaatschappelijke last van weer andere groepen in de hand werkt.

Hoe dit een en ander uittelt weet ik niet, geen cijfers van en geen rekenwonder hier

Beleidskeuzes hebben effect en impact, in dit geval iig niet alleen direct maar indirect ook enorm veel impact
Dominosteentjesverhaal
Als het vaccineren verder echt op stoom zo zijn, zou de strategie om tegelijkertijd de zorgdruk te verminderen prima werken. Het probleem is in mijn ogen dan ook niet de gekozen strategie, maar het feit dat het vaccineren niet naar behoren verloopt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:36:47 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776265
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.
Als ik de data van bijv NICE erbij pak, dan zit er zelfs minder dan een factor twee verhouding tussen de groepen 60-65 en 80-85. Dus op basis daarvan lijkt het er zelfs op hogere leeftijdsgroepen zelfs nog vaker worden opgenomen.

Jouw verhaal geldt echt puur en alleen voor de IC's. En dit is echt niet het hele plaatje, daar op een gegeven moment juist de opnamecapaciteit op de verpleegafdelingen de bottleneck begon te worden.
Even los van dat ik echt geen cijfer/rekenwonder ben. Opnames zijn nooit evenredig verdeeld, hoe ouder hoe meer zorg er gevraagd wordt, want hoe ouder en hoe meer comorbiditeit en slechtere prognoses

Je hebt gelijk over die bottleneck hoor, zeker. Zeker.
Ik vraag me alleen echt af of daar niet veel meer aan gedaan kan worden om op te schalen of zorg slimmer/thuis in te zetten.
Bij de IC's kan dat gewoon echt onmogelijk.
pi_198776278
twitter

Vandaag hopelijk verdere daling!
pi_198776289
Zijn de over 9000 memes al uit het vet gehaald?
In Southern Sun
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:41:52 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776330
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.
En het gaat zeker niet specifiek om dikke mensen
Dat gebeurd nu voor mensen die ook door de huisarts geprikt worden, maar niet om door te sturen naar de GGD. Daarnaast krijgt de huisarts ook pas dat signaal als je er wel eens komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 31-03-2021 09:52:09 ]
pi_198776371
quote:

[..]

Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:

twitter
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:46:02 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776376
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Zijn de over 9000 memes al uit het vet gehaald?
Got the t-shirt

woensdag 31 maart 2021 @ 09:51:57 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:

[ twitter ]
Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.

Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:54:28 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.

Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
Het is eigenlijk nog triester als je bedenkt dat heel veel grote winkelketens wel een systeem voor tijdslotreserveringen op diverse locaties uit de grond hebben getrokken, in no-time, om het 10 minuten shoppen mogelijk te maken ;)
pi_198776460
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:35 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198776563
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
pi_198776581
rammen met die prikken, echt gvd wat zijn ze aan het doen? faal op faal op faal. ik wil weer feesten, naar de kroeg en in teamverband sporten! dit land moet open!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 10:05:28 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:08:16 #170
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_198776607
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:05 schreef Nielsch het volgende:
rammen met die prikken, echt gvd wat zijn ze aan het doen? faal op faal op faal. ik wil weer feesten, naar de kroeg en in teamverband sporten! dit land moet open!
het meest kansloze is dat stelletje idioten die de huidige prutsers weer aan de macht geholpen hebben
(JA IM CALLING YOU OUT }:| )
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:08:26 #171
14505 OProg
A Life in Music
pi_198776609
Gister ongeveer 61.000 prikken. Zoals ik in die grafiek kijk is dat de telling van maandag omdat deze cijfers een dag achter lopen.

Laten we eens stellen dat het in het weekeinde net iets minder snel gaat. Dus laten we die 2 dagen gewoon eens op 50.000 zetten. Dan moeten er om die doelstelling te halen die overige dagen er zo ongeveer 90.000 per dag doen om die 514.000 te halen.

Zodra we daar vandaag weer ver vandaan zitten moet er gewoon direct een verklaring geëist worden en wat er dan nu exact gaat gebeuren om de doelstellingen wel te halen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:12:16 #172
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198776644
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:08 schreef OProg het volgende:
Gister ongeveer 61.000 prikken. Zoals ik in die grafiek kijk is dat de telling van maandag omdat deze cijfers een dag achter lopen.

Laten we eens stellen dat het in het weekeinde net iets minder snel gaat. Dus laten we die 2 dagen gewoon eens op 50.000 zetten. Dan moeten er om die doelstelling te halen die overige dagen er zo ongeveer 90.000 per dag doen om die 514.000 te halen.

Zodra we daar vandaag weer ver vandaan zitten moet er gewoon direct een verklaring geëist worden en wat er dan nu exact gaat gebeuren om de doelstellingen wel te halen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroeven

quote:
Op de nieuwe priklocatie bij IJsbaan de Westfries (Hoorn) wordt getest om 4.500 prikken per dag te zetten. Dat is een recordaantal voor de regio Noord-Holland Noord, want in Middenmeer, Den Helder en Alkmaar is een maximum van 3.000 prikken per dag.
Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.
pi_198776651
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.
Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.
pi_198776665
De prikcapaciteit is ook absoluut niet het probleem, die is er echt zat, het moet puur zitten in de afspraken, alleen begreep ik van Jaap van Delden dat daar wel een stukje overzicht in ontbreekt omdat er geen centraal registratie systeem is, kortom hij heeft voor een deel een blinde spot.
pi_198776666
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroeven
[..]

Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.
Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.
pi_198776677
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.
Laten we hopen dat ze in ieder geval de huisarts bellen, die zijn meestal wel zo bijdehand dat ze goede actie ondernemen.
pi_198776700
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.
Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:19:10 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198776716
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:
De prikcapaciteit is ook absoluut niet het probleem, die is er echt zat, het moet puur zitten in de afspraken, alleen begreep ik van Jaap van Delden dat daar wel een stukje overzicht in ontbreekt omdat er geen centraal registratie systeem is, kortom hij heeft voor een deel een blinde spot.
Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisteren

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-wat-uitbreiden.html

"De bereidheid voor de prik blijkt bij de doelgroep die nu een uitnodiging op de mat krijgt, veel hoger te liggen dan verwacht. Misschien moeten we de capaciteit daarom gaan opschalen", zegt woordvoerder Suzan Demirhan van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.

RIVM-coördinator Van Delden wees daarom ook naar mensen zelf: onvoldoende mensen uit de doelgroepen die een uitnodiging hebben ontvangen maakten een prikafspraak, zei hij.

pi_198776736
Ach, we wisten ook niet al een jaar ongeveer dat we op deze schaal zouden gaan prikken, dus ik kan me voorstellen dat het allemaal wat onvoorbereid overkomt. Inherent aan het 'last minute' werk in deze pandemie!
pi_198776772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:28:16 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heet

Enorm andere werkvelden, systemen, werkprocessen, bestuurlijke aansturing etc etc
Daar is geen overzicht in dus dat is een ruk strategie om op aan te haken bij zoiets als Covidvaccinaties in een pandemie ;(
pi_198776899
quote:
15s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.
Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.
pi_198776953
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heet

Enorm andere werkvelden, systemen, werkprocessen, bestuurlijke aansturing etc etc
Daar is geen overzicht in dus dat is een ruk strategie om op aan te haken bij zoiets als Covidvaccinaties in een pandemie ;(
Men heeft een enorme denkfout gemaakt, normaal gesproken is de GGD verantwoordelijk voor dit soort zaken, echter op het laatste moment is gekozen om toch voor een selectieve vaccinatie strategie te gaan, men heeft daarbij allerlei signalen uit de praktijk genegeerd, en nu zitten we met de gebakken peren.
Eigenlijk is er nu gewoon te kort tijd om dit nog te herstellen, de afspraken zijn nu al gemaakt voor april, de enige mogleijkheid die ik nog zie is om gewoon iedereen die nog geen afspraak heeft een 1 priks strategie te geven en flexibel op te roepen, dus: iedereen boven 70 mag direct een afspraak maken, je kunt zelfs een aantal lokaties zo inrichten dat je zonder afspraak kan komen (zo lang de voorraad strekt).
pi_198776974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.
Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:44:24 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198777010
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisteren
[..]

Echt, dat gejank tussen die 2.

Waar is de centrale aansturing? Waar is de minister?
Zo'n simpel proces, zoveel gezeur en bizar slechte uitvoering.
1947-2016
pi_198777053
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt, dat gejank tussen die 2.

Waar is de centrale aansturing? Waar is de minister?
Zo'n simpel proces, zoveel gezeur en bizar slechte uitvoering.
Weet niet of ie al gepost was, maar interviewtje met Gommers & Kuipers: https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-voelen-a4037916
pi_198777067
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Dat word gedaan door het instituut Facilitaire Samenwerking Bevolkingsonderzoeken, deze zullen waarschijnlijk een koppelling hebben met het bevolkingsregister, echter het versturen van een uitnodiging is veel minder complex dan het registreren van een uitslag, het punt zit hem met name in dat de gene die het onderzoek uitvoeren een koppeling hebben, de pijn zat hem volgens mij in dat huisartsen niet een centraal systeem hebben waarin ze vaccinaties vastleggen, dus daar zit nu overlap.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 10:53:46 #188
5428 crew  miss_sly
pi_198777108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.

De keet voor het onderzoek wordt telkens op andere plekken opgebouwd. Prachtige opzet voor zoiets als deze vaccinatiestrategie, eigenlijk.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:02:11 #189
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777195
"We hebben 100 ziekenhuislocaties. Als je per locatie 10 prikstoelen hebt, en je doet 1 vaccinatie per 2 minuten, dan doe je er dertig per uur per stoel. Prik je van ’s ochtends 8 tot ’s avonds 20 uur, dan kom je op 360.000 prikken per dag. Als je dat zeven dagen in de week doet: 2.5 miljoen per week.” 'Gommers & Kuipers'

Wat een optimisme. :') Hebben ze daar robots die geen pauze nemen en op een constant tempo 12uur kunnen werken.

Een gemiddelde fabriek heeft een werkelijk rendement van 60 - 65%. 85% wordt als het hoogst haalbare gezien. Dus als ze hier de helft van halen (met nog steeds diensten van 12uur) dan mogen ze in hun handen klappen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:04:31 #190
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198777214
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
"We hebben 100 ziekenhuislocaties. Als je per locatie 10 prikstoelen hebt, en je doet 1 vaccinatie per 2 minuten, dan doe je er dertig per uur per stoel. Prik je van ’s ochtends 8 tot ’s avonds 20 uur, dan kom je op 360.000 prikken per dag. Als je dat zeven dagen in de week doet: 2.5 miljoen per week.” 'Gommers & Kuipers'

Wat een optimisme. :') Hebben ze daar robots die geen pauze nemen en op een constant tempo 12uur kunnen werken.

Een gemiddelde fabriek heeft een werkelijk rendement van 60 - 65%. 85% wordt als het hoogst haalbare gezien. Dus als ze hier de helft van halen (met nog steeds diensten van 12uur) dan mogen ze in hun handen klappen.
Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198777229
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Dit.
En al kwamen ze op de helft uit, dan zou het nog een hele verbetering zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:06:45 #192
14505 OProg
A Life in Music
pi_198777238
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.

De keet voor het onderzoek wordt telkens op andere plekken opgebouwd. Prachtige opzet voor zoiets als deze vaccinatiestrategie, eigenlijk.
Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?

Dit is toch ook iemand van een beperkt aantal weken en 6 miljoen uitnodigingen. Krijgen die mensen dan een tijdslot ofzo? :?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:07:11 #193
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777244
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.

Niet dat we mogen klagen met 180.000 prikken per dag. Maar schets a.u.b. niet zo'n onhaalbaar beeld.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:12 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198777254
Is iedereen al met de avondklok meegegroeid naar 22.00 uur?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:09:32 #195
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198777279
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.

Niet dat we mogen klagen met 180.000 prikken per dag. Maar schets a.u.b. niet zo'n onhaalbaar beeld.
Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:10:37 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198777291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanavond bbq-en :9
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:12:23 #197
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777307
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.
Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:13:54 #198
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777326
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben nog herstellende van de jetlag vanwege de zomertijd.
pi_198777328
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Bij de volgende persconferentie komt er gewoon weer een verlenging hoor. Na een jaar weten we allemaal wel hoe ze denken volgens mij. Nog steeds veel besmettingen, nog steeds aardig wat opnames, dus het is onze schuld dat dat gebeurd. En dat betekent een verlenging. Terwijl hun eigen falen echt niet toegegeven gaat worden.
pi_198777330
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.
Ja, ze brengen het wat zwart-wit.
Ze zouden zo in dit topic passen.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 11:14:26 #201
5428 crew  miss_sly
pi_198777332
quote:
5s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:06 schreef OProg het volgende:

[..]

Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?

Dit is toch ook iemand van een beperkt aantal weken en 6 miljoen uitnodigingen. Krijgen die mensen dan een tijdslot ofzo? :?
Dat gaat via de huisarts. Hij roept zijn patienten op, ik dacht bij mijn vader ook middels een brief. En dan maak je gewoon een afspraak bij de huisarts.

Wat daarbij bijvoorbeeld ook niet handig kan zijn, is als mensen de griepprik eigenlijk zouden mogen krijgen, maar hem niet willen. Mjin moeder heeft een aantal jaren geleden aangegeven dat ze de griepprik niet wil. Dus die krijgt nooit een oproep, terwijl ze wel in aanmerking komt. Afgelopen jaar wilde ze die eigenlijk wel ivm corona. maar toen stond ze dus niet geregistreerd als ontvangen van de griepprik. Ik kan me voorstellen dat er meer mensen zijn die in aanmerking komen, maar hem niet nemen, en dus nu niet oppoppen als risico-groep?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:15:10 #202
3542 Gia
User under construction
pi_198777341
quote:
5s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:06 schreef OProg het volgende:

Ja, bij onze huisartsenpraktijk een tijdslot van een uur. Alle patiënten over 2 dagen gespreid. Ik stond van 18.00 tot 19.00, was er om 18.00 uur en meteen aan de beurt. Mijn schoonouders hadden een tijdslot van 19.00 uur tot 20.00 uur, waren er om 19.00 uur en stonden 3 kwartier in de rij. Vanwege uitloop van laatkomers (eerst eten) het uur daarvoor.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 11:15:59 #203
5428 crew  miss_sly
pi_198777350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Bij de volgende persconferentie komt er gewoon weer een verlenging hoor. Na een jaar weten we allemaal wel hoe ze denken volgens mij. Nog steeds veel besmettingen, nog steeds aardig wat opnames, dus het is onze schuld dat dat gebeurd. En dat betekent een verlenging. Terwijl hun eigen falen echt niet toegegeven gaat worden.
Als je even buiten het 'schuld-gedeelte' kijkt, klopt het toch dat het niet goed genoeg gaat om te versoepelen? Ongeacht wat daar de oorzaak van is?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:18:07 #204
3542 Gia
User under construction
pi_198777375
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?

Volgens mij liggen er ook veel van 40 tot 60 in het ziekenhuis. Willen ze nu juist deze groep achteraan zetten!

Ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.
pi_198777378
quote:

[..]

Heb je de vorige persco niet gezien? _O-
En het prikfalen ligt ook aan ons, want niemand belt blijkbaar voor een afspraak.

Dus het is al zo gespind dat het onze eigen schuld is allemaal :')

RIVM wijst naar GGD en vice versa, De Jonge wijst naar niet-bellers. En ondertussen verbaast zijn dat het draagvlak afneemt :W
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:21:47 #206
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198777423
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je de vorige persco niet gezien? _O-
En het prikfalen ligt ook aan ons, want niemand belt blijkbaar voor een afspraak.

Dus het is al zo gespind dat het onze eigen schuld is allemaal :')

RIVM wijst naar GGD en vice versa, De Jonge wijst naar niet-bellers. En ondertussen verbaast zijn dat het draagvlak afneemt :W
Nee, de persco's kijk ik niet meer. je weet inmiddels 24H van te voren wat ze daar gaan zeggen.
Dat hele GGD verhaal begint met de dag vreemder te worden inderdaad.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:22:15 #207
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777431
Ah de Trump-aanpak! Als iets een slecht imago heeft noem je het gewoon anders.

https://www.bild.de/ratge(...)a-75919234.bild.html
pi_198777434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als je even buiten het 'schuld-gedeelte' kijkt, klopt het toch dat het niet goed genoeg gaat om te versoepelen? Ongeacht wat daar de oorzaak van is?
Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.

Er zijn ook mensen die vinden dat het na een jaar (en de zomer op komst) belangrijker wordt (icm vaccineren) om de maatschappij weer meer mogelijkheden te geven; ook met de huidige cijfers.

Dat de overheid daar niet voor kiest is een keuze. Niet een vanzelfsprekendheid.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:22:34 #209
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198777435
Toch blijf ik hopen op open musea en zwembaden in de mei vakantie 8-)
pi_198777441
Het probleem zit hem met name in dat de distributieketen vrij lang is:

-Vaccins komen aan
-Vaccins moeten goed gekeurd worden
-Uitnodiging word verzonden
-Afspraak word gemaakt
-Prikafspraak
-2e Prikafspraak

Het probleem zit hem dus er in dat je pas je uitnodiging kunt verzenden al je een beetje idee hebt wat je voorraad hebt, wat men nu volgens mij doet is meer afspraken maken, maar die verder vooruit zetten om zo de onzekerheidsmarge te verkleinen.
pi_198777446
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?
Ja, ik ben een beetje moe van die man. Ik ga hem niet meer hate-watchen. Hoop dat ie straks snel in de vergetelheid raakt als dit voorbij is.

Vind sowieso het huidige discours vreselijk irritant. Enige viroloog die ik echt mag is Jaap Goudsmit.
pi_198777449
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmen :)
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:24:00 #213
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777461
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:
Het probleem zit hem met name in dat de distributieketen vrij lang is:

-Vaccins komen aan
-Vaccins moeten goed gekeurd worden
-Uitnodiging word verzonden
-Afspraak word gemaakt
-Prikafspraak
-2e Prikafspraak

Het probleem zit hem dus er in dat je pas je uitnodiging kunt verzenden al je een beetje idee hebt wat je voorraad hebt, wat men nu volgens mij doet is meer afspraken maken, maar die verder vooruit zetten om zo de onzekerheidsmarge te verkleinen.
1. Je belt een bejaardenhuis
2. Je vraagt hoeveel mensen er zitten.
3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen
4. Ga erheen, prik, streep de namen af.

Het is zóóóóóóóó moeilijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:24:37 #214
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198777474
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmen :)
Kleuters doen niet aan banenzwemmen ;)
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:24:55 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198777480
quote:
Dat een museum al 3,5 maand zogenaamd niet open kan is natuurlijk ook van de zotte.
pi_198777485
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen

En die groep is dus al gedaan, bejaardenhuizen zijn makkelijk, en daar liep het redelijk soepel al moesten daar huisartsen in sommige gevallen wat afstemmen en patienten uitruilen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:25:08 #217
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777486
quote:

[..]

Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:26:04 #218
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777495
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?
Precies mijn punt.
Nu is het eerst uitzoeken wie er in de juiste leeftijd zit. Waar wonen die?

En dan 40x naar hetzelfde tehuis terug omdat daar iemand woont die op die dag in de juiste groep valt |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Nouja, ik heb nog nooit een efficiente politicus gezien.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198777500
Daarnaast zitten de meeste 70ers niet in een bejaardenhuis, dat was 40 jaar terug, de meeste leven gewoon nog zelfstandig.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 11:26:53 #220
5428 crew  miss_sly
pi_198777504
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.

Er zijn ook mensen die vinden dat het na een jaar (en de zomer op komst) belangrijker wordt (icm vaccineren) om de maatschappij weer meer mogelijkheden te geven; ook met de huidige cijfers.

Dat de overheid daar niet voor kiest is een keuze. Niet een vanzelfsprekendheid.
Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.

Dat er ook andere keuzes zijn, klopt. Dat die met grote waarschijnlijkheid leiden tot echte problemen in de ziekenhuizen is dan een consequentie die je moet accepteren.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:27:08 #221
14505 OProg
A Life in Music
pi_198777506
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:

Volgens mij liggen er ook veel van 40 tot 60 in het ziekenhuis. Willen ze nu juist deze groep achteraan zetten!

Ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.

Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.

Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.

Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.

Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".

Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 11:27:10 #222
5428 crew  miss_sly
pi_198777508
quote:
Pretparken en dierentuin ook.
pi_198777524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:

[..]

Precies mijn punt.
Nu is het eerst uitzoeken wie er in de juiste leeftijd zit. Waar wonen die?

En dan 40x naar hetzelfde tehuis terug omdat daar iemand woont die op die dag in de juiste groep valt |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:28:41 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777530
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De camping heeft onze boeking alweer verschoven naar volgend jaar, omdat we met een groep zijn.

Ik ben er wel klaar mee ondertussen :r
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:29:31 #225
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777539
quote:
16s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:

[..]

Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.

Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.

Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.

Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.

Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".

Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.
pi_198777544
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!
Gisteren werden de parken al weer ontruimd :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:30:35 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198777552
quote:

[..]

Die talkshows zijn een soort echokamers geworden waar steeds dezelfde mensen mogen aanschuiven die steeds hetzelfde bandje afdraaien.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:30:53 #228
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777558
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".
pi_198777578
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!
Gisteren werden de parken al weer ontruimd :')
Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:32:44 #230
14505 OProg
A Life in Music
pi_198777582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:

[..]

Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.
Ja. Dan kan je daar wel een heel interessant klinkend verhaal op willen houden over de strategie maar het gaan gewoon nergens over.
pi_198777605
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".
Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.

Wat wel een grote fout is geweest, is om de GGD de afspraken te laten maken, daar hebben ze gewoon geen ervaring mee, dat hadden ze aan professionals moeten overlaten.
pi_198777625
Die talkshows kijk ik al jaren niet meer, wat een slappe zooi is dat, ik snap ook niet dat mensen een uur naar die bagger gaan lopen kijken terwijl er zoveel beters is buiten de geijkte kanalen.
pi_198777634
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.

Dat er ook andere keuzes zijn, klopt. Dat die met grote waarschijnlijkheid leiden tot echte problemen in de ziekenhuizen is dan een consequentie die je moet accepteren.
Ja, die kans moet je er dan bij accepteren ja. Lijkt me logisch.

Al vraag ik me persoonlijk af hoeveel erger de situatie nou echt zou worden als je buiten wat meer toe zou staan. Er is zelfs een kans dat het dan juist beter gaat. Mensen die op een terras zitten lijkt me veiliger dan dat hetzelfde gezelschap binnen gaat zitten.

Dat soort dingen zouden ze imo wel een keer mogen proberen ipv enkel te denken in ‘dit mag niet en dat mag ook niet’. Beter voor het draagvlak (helemaal met lente nu) om te zeggen ‘dit kan niet, maar dat mag wel’.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 11:37:00 ]
pi_198777647
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten :D
pi_198777669
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten :D
Waarom gaan ze niet op het teras zitten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198777673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Hier hetzelfde. Ze nemen nu niet eens de moeite meer om even verderop te gaan zitten, er worden complete bars, statafels en barbecues uitgesteld.
Do I wanna know?
pi_198777685
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Waarom gaan ze niet op het teras zitten?
Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafels :)
pi_198777705
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafels :)
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198777714
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

In figuurlijke zin ;)
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:47:23 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198777755
twitter

Nou de parkcirkels zijn weer terug hoor
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:47:28 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777756
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.

Wat wel een grote fout is geweest, is om de GGD de afspraken te laten maken, daar hebben ze gewoon geen ervaring mee, dat hadden ze aan professionals moeten overlaten.
Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.
pi_198777775
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:49:25 #243
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198777783
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.
Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.

Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198777799
quote:
[ twitter ]
Dit is alleen vandaag toch? En dan morgen heel hard '1 april!!' roepen. Toch? ;(
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:53:15 #245
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198777822
quote:
[ twitter ]
Dat moet toch wel een van de meest trieste dingen zijn die ik ooit gezien heb _O- :')
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:53:29 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198777826
Graancirkels _O_
A murky, forgotten land.
pi_198777838
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.
Voorzover ik weet niet, dat kwam ook omdat men kennelijk vrij stellig aangegeven heeft hoe de vaccins werden geleverd, dit bleek dus niet te kloppen waardoor ze heel snel de volgorde moesten omdraaien. En zoals je weet maakt het enorm uit of je AZ of Pfizer moet prikken, zeker omdat AZ toen aan "jongere" mensen werd gegeven, en Pfizer juist aan ouder.
pi_198777855
quote:
[ twitter ]
Hey wat leuk, dan kunnen bezoekers 'landjepik' spelen. :)
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:00:24 #249
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198777908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.

[ afbeelding ]
En weet je wat het is?
Als iets meer dan de helft standaard en uit fatsoen zijn rommel oppakt motiveert dat anderen om het zelfde te doen. Schapen en dam. Dat gebeurt ook bij goed gedrag. Helaas lijken die normen en waarden er niet standaard in te zitten?

Ik kreeg toch een Oud-Hollandsche oorvijg van mijn moeder als ze zag dat ik ook maar iets op de grond gooide. :@

Overigens begrijp ik dat willen chillen in da park als geen ander hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door ondeugend op 31-03-2021 12:05:48 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198777923
quote:
[ twitter ]
Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsers
pi_198777934
Als ik vrienden had zou ik vanmiddag spontaan naar een park gaan. Helaas!
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:03:11 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198777948
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.
Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:03:39 #253
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777956
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:

[..]

En weet je wat het is?
Als iets meer dan de helft standaard en uit fatsoen zijn rommel oppakt motiveert dat anderen om het zelfde te doen. Schapen en dam. Dat gebeurt ook bij goed gedrag. Helaas lijken die normen en waarden er niet standaard in te zitten?

Ik kreeg toch een Oud-Hollandsche oorvijg van mijn moeder als ze zag dat ik ook maar iets op de grond gooide. :@
Snap ik ook niet.
Ze kunnen wél een vol blikje mee naar het park dragen, maar geen leeg blikje terug naar huis :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:04:00 #254
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777958
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
_O-
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:04:30 #255
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198777966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ze gaan creatief om met de mogelijkheden die ze wel hebben; afhalen.

En geef ze eens ongelijk.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:04:42 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198777971
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.
Andersom; nu kunnen ze weer groepen tegen elkaar op zetten.
Kijk dan die aso's in het park!!! (Duiken weg achter een slecht beleid wat niemand meer opvalt)
pi_198777973
quote:
[ twitter ]
Is dit echt? Waren die er ooit? Wat een immense zotheid, de film wordt steeds slechter.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:05:34 #258
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198777978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:55 schreef Haags het volgende:

[..]

Hey wat leuk, dan kunnen bezoekers 'landjepik' spelen. :)
Beter maken ze het 'landjeprik' in orde 8-)
A murky, forgotten land.
pi_198777980
quote:
[ twitter ]
:r
Disgusting
Go hard or go home
pi_198777999
quote:

[..]

En toen bleek opeens dat slechts 50% van de bejaarden een vaccin wil en zit je met tientallen ongebruikte vaccins. Oeps.
pi_198778005
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En extra ammo om te benadrukken hoe erg het onze schuld is als er een verlenging komt.
pi_198778012
quote:

[..]

Dat laatste is ook het beste, gewoon negeren de onzin de er uit zijn mond komt.

Het ergste was dat de weerstand/moeite met de avondklok maar een randverschijnsel was en we het virus moesten aanpakken.
Die man leeft in zijn eigen wereld.
pi_198778028
quote:

[..]

Daarom ga ik vanaf vanavond ook weer de dingen doen die ik voor december ook deed. Zonder klachten hou ik me alleen nog aan de avondklok. Voor de rest als het dan toch al mijn schuld is kan ik net zo goed het plezier ervan hebben. En misschien zetten ze wat vaart achter het vaccineren als de ziekenhuisopnames de pan uitreizen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198778035
https://pasteboard.co/JV92bsR.png

Qua aantal opnames per dag zitten we in ieder geval weer vrijwel aan dezelfde cijfers als aan het begin van de tweede golf én vlak voor de volledige lockdown in december.

Wel fijn dat de bezetting vooralsnog lager blijft.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:13:34 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198778041
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:01 schreef Oriente het volgende:

[..]

Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsers
Dit.
1947-2016
pi_198778048
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:01 schreef Oriente het volgende:

[..]

Want de gemeentewerkers van de gemeente Utrecht hebben ook echt ook maar enige invloed op hoe snel de producenten hun vaccins aanleveren. Mijn hemel zeg. :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:14:40 #267
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198778049
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://pasteboard.co/JV92bsR.png

Qua aantal opnames per dag zitten we in ieder geval weer vrijwel aan dezelfde cijfers als aan het begin van de tweede golf én vlak voor de volledige lockdown in december.

Wel fijn dat de bezetting vooralsnog lager blijft.
denk door gedeeltelijke vaccinatie, dat de golf minder hard inslaat, hopen dat deze snel voorbij is.
pi_198778058
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

denk door gedeeltelijke vaccinatie, dat de golf minder hard inslaat, hopen dat deze snel voorbij is.
Zou inderdaad goed kunnen dat de hoogste leeftijdsgroepen ook het langste in het ziekenhuizen blijven liggen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:15:40 #269
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198778060
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:04 schreef josja het volgende:

[..]

Is dit echt? Waren die er ooit? Wat een immense zotheid, de film wordt steeds slechter.
Wel alvast je lege picknick kleed en mand neerleggen natuurlijk om 5.30 smorgens.
-O-

Ga nou eens prikken.
1947-2016
pi_198778073
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
zullen we samen anders
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:17:34 #271
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198778080
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Daarom ga ik vanaf vanavond ook weer de dingen doen die ik voor december ook deed. Zonder klachten hou ik me alleen nog aan de avondklok. Voor de rest als het dan toch al mijn schuld is kan ik net zo goed het plezier ervan hebben. En misschien zetten ze wat vaart achter het vaccineren als de ziekenhuisopnames de pan uitreizen.
Het kost me inderdaad steeds meer moeite om me aan al die schijnmaatregelen te houden als 'ze' zelf hun shit ook niet op orde hebben. En daarmee bedoel ik de beeldvorming als het gaat dat ze 'zelf' zich houden aan regels en die immer voorturende ellende rondom de vaccinaties zoals je zelf ook al zegt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:17:52 #272
335133 MichaelScott
pi_198778082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Want de gemeentewerkers van de gemeente Utrecht hebben ook echt ook maar enige invloed op hoe snel de producenten hun vaccins aanleveren. Mijn hemel zeg. :')
Dat is niet het enige wat moet gebeuren. Ze kunnen bijvoorbeeld huisartsen helpen bij het vinden van geschikte vaccinatielocaties.

Door steeds maar op een bepaald aspect van de vaccinatie"strategie" te focussen zitten we nu in de huidige situatie. Dan blijf je van brandje naar brandje rennen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:18:20 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198778087
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En toen bleek opeens dat slechts 50% van de bejaarden een vaccin wil en zit je met tientallen ongebruikte vaccins. Oeps.
En hoe is dat nu anders? Je houd er wel veel meer tempo in, dus ben je sneller bij de mindere doelgroepen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:18:51 #274
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198778090
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef Gunner het volgende:

[..]

Het kost me inderdaad steeds meer moeite om me aan al die schijnmaatregelen te houden als 'ze' zelf hun shit ook niet op orde hebben. En daarmee bedoel ik de beeldvorming als het gaat dat ze 'zelf' zich houden aan regels en die immer voorturende ellende rondom de vaccinaties zoals je zelf ook al zegt.
zo, positief verkenner/kamerlid, die gewoon aan het werk mag in de kamer 8)7
pi_198778097
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:16 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

zullen we samen anders
je kunt toch gewoon alleen checken?
Go hard or go home
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:23:22 #276
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198778125
quote:
11s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:19 schreef Noek het volgende:

[..]

je kunt toch gewoon alleen checken?
[ afbeelding ]
Wie heeft A. gefotografeerd dan?
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:25:13 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198778140
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Dat is niet het enige wat moet gebeuren. Ze kunnen bijvoorbeeld huisartsen helpen bij het vinden van geschikte vaccinatielocaties.

Door steeds maar op een bepaald aspect van de vaccinatie"strategie" te focussen zitten we nu in de huidige situatie. Dan blijf je van brandje naar brandje rennen.
Denk je dat zo'n jongen van groenonderhoud verstand heeft van zoeken naar vaccinatielocaties? Denk je niet dat er nog wel andere mensen werkzaam zijn bij gemeente, GGD, veiligheidsregio enz. die dit beter kunnen regelen?
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:40:21 #278
335133 MichaelScott
pi_198778256
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Denk je dat zo'n jongen van groenonderhoud verstand heeft van zoeken naar vaccinatielocaties? Denk je niet dat er nog wel andere mensen werkzaam zijn bij gemeente, GGD, veiligheidsregio enz. die dit beter kunnen regelen?
Zeker, en die houden zich nu bezig met het bedenken van cirkeltjes op het gras, looplijnen en tegoedbonnen voor het coronaproof inrichten van een terras.

quote:
Terrassen mogen twee keer zo groot worden en coronacoaches begeleiden horecaondernemers bij het coronaproof maken van het terras. Via vouchers kunnen horecaondernemers een tegemoetkoming krijgen om hun zaak coronaproof te maken.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 12:41:23 #279
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198778261
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, als die cirkels ook maar iets (al is het zelfs onbewust) helpen met wat afstand houden is dat toch helemaal prima. Dit wordt echt niet bedacht en/of uitgevoerd door iemand die ook maar íets met het hele vaccinatieproces te maken heeft of hierbij van toegevoegde waarde kan zijn.

Sterker nog, het probleem bij het vaccineren lijkt me op dit moment dat er té veel mensen en organisaties bij het proces betrokken zijn, waardoor dingen langs mekaar aan het lopen zijn.
pi_198778271
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Die lokaties is wel het minste probleem, die zijn er zat.
pi_198778281
Snap niet waarom je überhaupt de drukte zou opzoeken in een park als het lekker weer is. Juist dan zou ik liever ergens rustig genieten van het lekkere weer. Zal vast de leeftijd zijn :)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 12:46:50 #282
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198778291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:44 schreef Questular het volgende:
Snap niet waarom je überhaupt de drukte zou opzoeken in een park als het lekker weer is. Juist dan zou ik liever ergens rustig genieten van het lekkere weer. Zal vast de leeftijd zijn :)
Er zijn denk ik heel weinig rustige plekken in de buurt als je in de binnenstad van Amsterdam/Utrecht etc. woont
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:48:12 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198778303
quote:
dus jij bent 80+ ?
pi_198778307
quote:
[ twitter ]
De tering zeg...
Hoe krijg je het je bek uit......."Gebruik je gezond verstand" :') x1000000000000
pi_198778336
Mijn vader en moeder zouden over 2 weken vaccinatie krijgen, maar mijn moeder is net gaan bellen, en ze kunnen nu morgen omdat er vrije plekken zijn in Amsterdam, kortom hebben je ouders een oproep en willen ze eerder, bel dan de afsprakenlijn!
pi_198778344
Nou, m'n oma van 81 heeft nu ook ervaring met de rompslomp die vaccineren heet. Prikken in Hilversum? Kan niet mevrouw, zit vol. Wat, tweede priklocatie in uw woonplaats geopend? Staat niet in mijn systeem, hoe heet die straat? Nee kan niet, u moet naar Breukelen of Amersfoort. Goed, daar moest ze even voor rondvragen want zelf heeft ze geen rijbewijs. Dus een dag later (vandaag) weer gebeld, iemand anders aan de lijn. Hilversum? Ja hoor prima, daar is nog plek.

Echt, wat een gedoe joh. :') En dat circus mag ze straks nogmaals doorlopen voor de tweede prik, want die kan dus niet ook meteen ingepland worden.
pi_198778345
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

dus jij bent 80+ ?
nee, jij wel?
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:53:49 #288
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198778353
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:53 schreef Questular het volgende:

[..]

nee, jij wel?
nee maar hoe kan je het nou vreemd vinden dat mensen elkaar opzoeken?
pi_198778370
quote:
daar zijn geen leuke meisjes
pi_198778388
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:

[..]

nee maar hoe kan je het nou vreemd vinden dat mensen elkaar opzoeken?
Die mensen zoeken elkaar allemaal op of zit je op je eigen eilandje met de mensen die je kent?
Is het laatste het geval dan zou ik zelf liever ergens zitten waar je wat meer rust hebt. Maar jij overduidelijk niet ^O^
pi_198778404
https://www.telegraaf.nl/(...)eneca-bij-60-minners

Duitsland stopt met astra-zeneca-bij-60-minners. De reden voor het opschorten van AstraZeneca is de vondst van tientallen gevallen van trombose in de hersenen.

Nou het zal vast niet lang duren voordat het 1e land helemaal gaat stoppen, andere landen zullen snel gaan volgen. Dat vaccineren gaat dus nog wel eventjes duren.
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:01:11 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198778406
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:58 schreef Questular het volgende:

[..]

Die mensen zoeken elkaar allemaal op of zit je op je eigen eilandje met de mensen die je kent?
Is het laatste het geval dan zou ik zelf liever ergens zitten waar je wat meer rust hebt. Maar jij overduidelijk niet ^O^
in deze situatie waar alles dicht is vind ik het niet zo'n vreemd verschijnsel dat mensen de drukte opzoeken, als het weer terug bij normaal is dan krijg je vanzelf weer meer wat jij blijkbaar altijd prefereert.
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:05:11 #293
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198778450
twitter

Waarschijnlijk ook prikken voor 12-15 jaar in de VS nog voor de herfst.
pi_198778486
quote:
[ twitter ]
Om te janken.
In mijn woonplaats werd ook behoorlijke drukte gemeld in de parken. Politie en gemeente waren goed op de hoogte, maar zijn niet gaan handhaven. Ik denk dat er gewoon weinig tot geen besmettingen uit voortkomen.
pi_198778492
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Idioot, belachelijk en misdadig.
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:09:56 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198778505
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:08 schreef zoost het volgende:

[..]

Idioot, belachelijk en misdadig.
waarom dat?
pi_198778520
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

waarom dat?
Waarom kinderen vaccineren terwijl ze 0 risico lopen. Met een vaccin waarvan de lange termijn effecten onduidelijk zijn. Dit heeft niet meer met gezondheidszorg te maken. We gaan kinderen toch ook geen jaarlijkse griepprik geven?
pi_198778530
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:40 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zeker, en die houden zich nu bezig met het bedenken van cirkeltjes op het gras, looplijnen en tegoedbonnen voor het coronaproof inrichten van een terras.
[..]

Waarom doet iemand deze bullshit? Van Dissel verwacht dat in juni we terug kunnen naar februari 2020: https://www.nrc.nl/nieuws(...)lockdown-af-a4037481

Dat lezende was de jonge en rutte nog te pessimistisch toen ze zeiden dat veel weer zou kunnen maar nog niet alles en ze het over 1 juli hadden. Maar deze presentatie van Jaapie was dan ook pas daarna...
#WeesGeenWhales
  woensdag 31 maart 2021 @ 13:13:02 #299
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198778531
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:12 schreef zoost het volgende:

[..]

Waarom kinderen vaccineren terwijl ze 0 risico lopen. Met een vaccin waarvan de lange termijn effecten onduidelijk zijn. Dit heeft niet meer met gezondheidszorg te maken. We gaan kinderen toch ook geen jaarlijkse griepprik geven?
we geven kinderen wel andere inentingen toch dus wat is het probleem
pi_198778557
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

we geven kinderen wel andere inentingen toch dus wat is het probleem
Dat zijn inentingen voor ziektes die ook echt ernstig zijn, Corona is geen gevaariljk virus zoals Pokken, Bof, Kinkhoest, etc.
pi_198778564
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Dat is dan voor zover ik weet zonder grappen de eerste vaccinstudie in de geschiedenis die 100% effectiviteit laat zien.
#WeesGeenWhales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')