quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus een feestje binnen is prima, want je gaat er wel vanuit dat de mensen zich uit de goedheid van hun hart wel even een paar dagen in quarantaine zetten. Het is een beetje hypocriet allemaal, excusez le mot.
Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja dat is in cijfers zo uit te drukken
Ik werk aan de achterkant van dit alles en zie het gebeuren. Daar zul je het even mee moeten doen ipv met cijfers vrees ik
Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.
Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
De fieldlab projecten zijn geen overheidsprojecten. Maar marktinitiatieven, prima dat ze dat alsnog doen, want stel je voor dat de overheid alsnog een bom onder de zomer wil gooien, dan kunnen ze hier in elk geval mee terugslaan. Je kan niet stilzitten en wachten tot de overheid het doet voor je, dat doen ze namelijk niet, hebben ze weinig belang bij. Het geeft in elk geval interessante onderzoeksdata. Nog los of je er wat aan hebt, maar het kan wellicht ook inzichten geven of een sneltest vooraf werkt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.
Het scheelt in elk geval iets.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een genot morgen, de avondklok start een uur later
Straatfeest!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een genot morgen, de avondklok start een uur later
In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.
Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb het geen wet genoemd. Ik hoefde niet gecorrigeerd.
Ik noemde die mensen geen hele of halve criminelen.
Goed lezen, proberen te begrijpen wat iemand bedoelt, dan worden de discussies een stuk prettiger.
Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?
Basismaatregelen:quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.
Mensen mogen zelf die afwegingen maken en de verantwoordelijkheid pakken, net als wanneer je idd een feestje of familieweekend en erna in quarantaine gaat.
En met dat laatst kun je natuurlijk ook jezelf bedoelen.
Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.
Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)
En dat terwijl ik dus het nut niet zie van die fieldlabs. Jij wel? En zo ja, welk precies nut dan?
Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.
Yes, mooie semantische discussie welquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Basismaatregelen:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Zo heb ik ze genoemd en zo worden ze ook genoemd door rivm en overheid.
En dat laatste geldt voor iedereen.
Omdat het over @miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.
Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en allemanquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.
Ik weet niet of het nut heeft. Ik weet wel dat data key is en meten weten.
Je werkt bij Fieldlabs?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en alleman
Data verzamelen, lukraak, is niet zo heel erg efficiënt. Je dient eerst een onderzoeksvraag te formuleren en die te toetsen middels gericht data verzamelen. Anders wordt conclusies trekken echt heel moeilijk en onzuiver
Laatst ook iemand de aangesproken werd bij mij in de supermarkt door een omstander omdat hij geen mondkapje droeg. Het interesseert mij echt werkelijk weer geen ene flikker. Heerlijk is dat gewoon. Snap niet waar mensen de energie vandaan halen om zich zo op te winden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.
Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Omdat het over @:miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.
Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen móet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.
De reden om erbij te halen dat er een groep mensen is die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen is vanuit hetzelfde uitgangspunt. Iemand die tegen iemand anders zegt: Het geldt ook achter de voordeur, dus je moet je eraan houden. En als je het niet doet snap ik niet waarom je dat niet doet.
Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Yes, mooie semantische discussie wel
Alle adviezen hebben de status van advies. Een regel doet de indruk wekken aan de gemiddelde burger, dat het een veel formelere afspraak is en dat het dus echt niet mág.
Dat is net zo creatief omgaan met taal zoals 'we gaan dus allemaal niet naar het buitenland toe' zeggen in een persconferentie terwijl dit niet verboden is, maar er een negatief reisadvies is.
Fijn als het helpt tegen coronaverspreiding natuurlijk, maar dit is wel echt op het randje van zuivere communicatie
Maar klaar nu, we denken er anders over, fundamenteel, en gaan daar toch niet uit komen
Uit de crisis hopelijk wel
Fijn om te lezen dat jij in ieder geval begreep wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen móet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.
Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.
Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
Vrouwen in dirndls...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Moet toch eens een dirndl voor m'n vriendin kopen.
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen móet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.
Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.
/edit gemacht omdat de laatste zin wat scherper was dan ik bedoelde.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor
Posters.
Dat moest het zijn.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Wat zijn oysters nu weer?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.
Overigens zou ook jij eens kunnen kijken naar je manier van discussiëren, want die is ook niet altijd even zuiver. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
Ik vond 'm te mooi om te laten liggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor
Posters.
Dat moest het zijn.
Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.
Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Het is niet mijn bedoeling dingen goed te praten. Ik snap ook eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt. Ik kan dus niet zoveel met je post.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat zijn oysters nu weer?
@:molo en ik zijn btw niet bepaald vrienden maar ik deel haar kijk op de zaken grotendeels.
Vaak praat jij alles zo goed. Echt zo erg vermoeiend. En dan ben ik iemand die de regeltjes netjes naleeft en alleen de avondklok heeft overtreden
Hoe veel krijgen wij er?quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:06 schreef Bocaj het volgende:
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Bloedproppen in je hoofd wil je niet....(9 doden)
Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:06 schreef Bocaj het volgende:
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Dat geloof ik niet! (Stel dat zoiets uitkomt.... nou dan ben je helemaal gaar hoor!)quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:09 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.
Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:06 schreef Bocaj het volgende:
Unbelievable... daar trapt toch geen hond in... Ze geven het gewoon een échte naam en niet de naam van het bedrijf!quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:18 schreef Stray_cat het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)n-krijgt-nieuwe-naam
Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.
Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!
Eens en toch.... toch is het jammer dat je niet kiezen kan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:34 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.
In het VK is geen enkel geval gemeld van trombose als ik het goed heb. Terwijl ze er daar al miljoenen mee hebben geprikt.
Ik snap dat je dit wilt uitzoeken.. en het is verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze 9 vrouwen, maar het is een rimpeling in de zee.
Zolang er een tekort is aan vaccin lijkt me dat ook niet echt verstandig.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens en toch.... toch is het jammer dat je niet kiezen kan.
Nee zeg. Het blijkt nu al moeilijk om de administratie rond te krijgen en de prikplekken bezet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zolang er een tekort is aan vaccin lijkt me dat ook niet echt verstandig.
Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens en toch.... toch is het jammer dat je niet kiezen kan.
Mwah... voor een pfizertje ben ik best bereid om 2 keer te gaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zolang er een tekort is aan vaccin lijkt me dat ook niet echt verstandig.
Kun je me ook uitleggen waarom het de grootste rommel is?quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
AZ is de grootste rommel die er is heb het al vaker gezegd.
Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
Ze deden het anders prima tegen psv hoor. Daarom hebben wij nu nog 'maar' 10 punten nodig.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
AZ is de grootste rommel die er is heb het al vaker gezegd.
Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
Nou, Alkmaar, he?quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kun je me ook uitleggen waarom het de grootste rommel is?
Exact. Dat zeg ikquote:Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.
De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
Geen idee. Hugo zal er vast wel weer een excuus voor hebben.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?
Ik heb nog minder dan jij met voetbalquote:Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef Mammietje het volgende:
[..]![]()
Jij hebt mazzel dat ik niets met voetbal heb!![]()
En toch worden er een hoop niet gezet. Dus zijn ze over.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.
Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kun je me ook uitleggen waarom het de grootste rommel is?
Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En toch worden er een hoop niet gezet. Dus zijn ze over.
Zoek vrijwilligers, doe iets. Rammen met die handel. NL moet vrij.
Je bedoelt die incidentele gevallen op miljoenen vaccins?quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!
Dat ben ik met je eens hoor. Het gaat gewoon te langzaam. Wat binnen komt moet gewoon zo snel mogelijk worden weg geprikt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En toch worden er een hoop niet gezet. Dus zijn ze over.
Zoek vrijwilligers, doe iets. Rammen met die handel. NL moet vrij.
Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je bedoelt die incidentele gevallen op miljoenen vaccins?
En bijwerkingen is per persoon verschillend.
Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
Wat beschouw jij als doodziek?quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
Prima. Als je het niet vertrouwd neem je het niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebolaquote:Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je bedoelt die incidentele gevallen op miljoenen vaccins?
En bijwerkingen is per persoon verschillend.
Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:16 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebola
Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.
Maar dat zal administratief wel weer te moeilijk zijn.
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)is-dan-mogen-we-open
De horeca gaat open met Sint-Juttemis
Dat vind ik nou een ludieke actie!
Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch?![]()
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:35 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.
Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.
En dat ze het geregistreerd willen hebben, snap ik ook wel. En dan is die 2e prik er ook zo aan te koppelen.
Ook hieruit begrijp ik dat het gewoon kan (met vooraf aangegeven wachtlijst):
https://nos.nl/artikel/23(...)soms-weggegooid.html
Laten die priklocaties wachtlijsten maken met oproepbare mensen. Lijkt me strak plan wel.![]()
Ik haalde die verpleeghuizen als voorbeeld aan dat het kón. Het artikel dat ik plaatste was ook 2 maanden oud. Dus in principe zou -behalve de koelmogelijkheden- de administratie er ook alleen maar op vooruit gegaan moeten zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.
Als ik me niet vergis woont ie in Duitsland.quote:Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:
Waarom is deze man (72) nog niet gevaccineerd?
[ twitter ]
De 72 jarigen zijn nog niet aan de beurt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:
Waarom is deze man (72) nog niet gevaccineerd?
[ twitter ]
Ik wilde het kijken maar uiteindelijk maar niet gedaan beter voor mijn bloeddruk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Met stomme verbazing Nieuwsuur zitten kijken.. waar zijn we mee bezig zeg.
doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.
Vaccinatie perikelen..quote:Op woensdag 31 maart 2021 05:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?
Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Uhhh, nee? Mijn ouders hebben geen oproep of wat dan ook gehad. Prima idee verder, maar je stelling dat dat de eigen keuze is klopt niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
"we" zijn vooral niet heel erg bezig. Bezig met vaccineren. Sterker nog, die medewerkers krijgen nog lang geen burn out. Itt de bedrijven die zich aan 1001 maatregelen moeten houden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.
Nee.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
Je aanname dat er ouderen zijn die geen vaccin hebben gehad vanuit eigen keuze, is incorrect. Het aantal doden loopt inderdaad terug, dat is mooi. De ziekenhuizen worden nog steeds voller, dus dat is toch echt minder mooi. Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Je weet bij welke leeftijd ze nu zijn? En je weet welke leeftijdsgroepen het meest op de IC komen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Jij post:quote:Op woensdag 31 maart 2021 06:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.
Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellenZal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Rouwvoet: Wij kunnen dit aan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellenZal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervanquote:Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch?![]()
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Euhm... Wat?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
Niet alleen dat, maar dan kan er heel goed gepland worden mbt personeel en dergelijke. Je zou denken dat men dat prettig en handig zou vinden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.
(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij post:
[..]
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.
Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
In de buurt van Maastricht dus dat is het probleem nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.
(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Als dat klopt zou je gewoon geen COVID-patiënten meer moeten opnemenquote:
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.quote:
Dat is dan het punt ook helemaal niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
ik las dat ze in Israel jongeren gewoon een vaccinatie in de kroeg geven, en daar ook nog eens een gratis drankje bij weggeven. lijkt me voor hier ook wel wat...quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan
Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.
Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is dan het punt ook helemaal niet.
Ik denk dat hij bedoeld dat de mensen die nu dood gaan vaak al op hoge leeftijd zijn, de ziekenhuizen zijn nu zo vol dat al duidelijk is dat we daardoor nu bijvoorbeeld vroege gevallen van kanker missen bij mensen die nog relatief jong zijn en dat je daardoor indirecte doden krijgt.quote:
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraadquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
Heeft ze een punt.quote:
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.
Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
Kun jij het niet voor haar regelen via internet?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad
Langzaam zijn er wat prioritaire groepen bijgekomen maar dit was wel de insteek
Insteek rest van het coronabeleid is zorgdruk verminderen
En dat bijt elkaar ja
Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad
En dat bijt elkaar ja
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat bijt elkaar ja
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Het is ook wat lastig allemaal. Er zijn behalve veel meningen die nogal tegenover elkaar staan, ook veel emoties, geloof ik. En ik heb jet idee dat dat laatste niet minder wordt. Het duurt ook allemaal te lang. En soms loopt het dan even hoog op.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.
Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dubbel boeken kan dan niet.
Lijkt me, logistiek, veel beter werken.
Er is wel een online mogelijkheid maar er zijn wat praktische problemen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.
Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Ik ben blij dat @chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Nope, je hebt het nog niet door.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
Mijn moeder heeft via de SVB de uitnodiging gekregen omdat ze aangemerkt staat als zorgverlener. En in die brief staat dat alleen telefonisch een afspraak gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.
Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de ICquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.
Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?
van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
Pubs ouvertsquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de ICquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.
De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70![]()
Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.
Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
Paspoort is een generiek productquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Eens, ik de afgelopen dagen me ook voorgenomen om wat meer respect te hebben voor mensen die wat angtiger er in staan, niet iedereen vind het makkelijk om cijfers altijd maar positief in te zien (ik wel natuurlijkquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat @:chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
De ziekenhuizen gaan niet zo lekker nu bij de derde golf.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
Voor de GGD kan dit al, ik heb gister even de Wizzard getest, de laatste stap niet gedaan omdat ik bang was dat ik dan direct een tijdstip zou krijgenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat alle Fransen weer vastgezet worden. En dat er geen vakantie gevierd kan worden in Frankrijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker
LOL
Dat klinkt meer als slotreservering, als je een tijdslot aangeboden krijgt zet het systeem, tijdelijk, die slots in reservering zodat een andere medewerker er niet op in kan boeken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
In de kroeg opgesloten wordenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker
LOL
Het zijn maar 2 wekenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
en ze doen het samen in Frankrijkquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef Molo het volgende:
[..]
80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de IC
Niet omdat ze er niet zijn, niet ziek worden of niet dood gaan
Of ze halen de guillotines weer uit het vet en gaan ze weer bestormertje spelenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.
Nieuwsuur niet gezien. Postte alleen mijn eigen ervaringquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Als het vaccineren verder echt op stoom zo zijn, zou de strategie om tegelijkertijd de zorgdruk te verminderen prima werken. Het probleem is in mijn ogen dan ook niet de gekozen strategie, maar het feit dat het vaccineren niet naar behoren verloopt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.
Het is een overheidskeuze, wel een keuze die op zich te rechtvaardigen is aan de ene kant, maar ook zorgt dat de coronastrategie van zorgdruk verminderen niet goed werkt en dus langer duurt.
En daarmee ook sterfte en ziektelast en economisch/sociaalmaatschappelijke last van weer andere groepen in de hand werkt.
Hoe dit een en ander uittelt weet ik niet, geen cijfers van en geen rekenwonder hier
Beleidskeuzes hebben effect en impact, in dit geval iig niet alleen direct maar indirect ook enorm veel impact
Dominosteentjesverhaal
Even los van dat ik echt geen cijfer/rekenwonder ben. Opnames zijn nooit evenredig verdeeld, hoe ouder hoe meer zorg er gevraagd wordt, want hoe ouder en hoe meer comorbiditeit en slechtere prognosesquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef galantis het volgende:
[..]
Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.
Als ik de data van bijv NICE erbij pak, dan zit er zelfs minder dan een factor twee verhouding tussen de groepen 60-65 en 80-85. Dus op basis daarvan lijkt het er zelfs op hogere leeftijdsgroepen zelfs nog vaker worden opgenomen.
Jouw verhaal geldt echt puur en alleen voor de IC's. En dit is echt niet het hele plaatje, daar op een gegeven moment juist de opnamecapaciteit op de verpleegafdelingen de bottleneck begon te worden.
Dat gebeurd nu voor mensen die ook door de huisarts geprikt worden, maar niet om door te sturen naar de GGD. Daarnaast krijgt de huisarts ook pas dat signaal als je er wel eens komt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.
En het gaat zeker niet specifiek om dikke mensen
Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Got the t-shirtquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Zijn de over 9000 memes al uit het vet gehaald?
Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:
[ twitter ]
Het is eigenlijk nog triester als je bedenkt dat heel veel grote winkelketens wel een systeem voor tijdslotreserveringen op diverse locaties uit de grond hebben getrokken, in no-time, om het 10 minuten shoppen mogelijk te makenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.
Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:
[ twitter ]
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem stekenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
het meest kansloze is dat stelletje idioten die de huidige prutsers weer aan de macht geholpen hebbenquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:05 schreef Nielsch het volgende:
rammen met die prikken, echt gvd wat zijn ze aan het doen? faal op faal op faal. ik wil weer feesten, naar de kroeg en in teamverband sporten! dit land moet open!
https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroevenquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:08 schreef OProg het volgende:
Gister ongeveer 61.000 prikken. Zoals ik in die grafiek kijk is dat de telling van maandag omdat deze cijfers een dag achter lopen.
Laten we eens stellen dat het in het weekeinde net iets minder snel gaat. Dus laten we die 2 dagen gewoon eens op 50.000 zetten. Dan moeten er om die doelstelling te halen die overige dagen er zo ongeveer 90.000 per dag doen om die 514.000 te halen.
Zodra we daar vandaag weer ver vandaan zitten moet er gewoon direct een verklaring geëist worden en wat er dan nu exact gaat gebeuren om de doelstellingen wel te halen.
Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.quote:Op de nieuwe priklocatie bij IJsbaan de Westfries (Hoorn) wordt getest om 4.500 prikken per dag te zetten. Dat is een recordaantal voor de regio Noord-Holland Noord, want in Middenmeer, Den Helder en Alkmaar is een maximum van 3.000 prikken per dag.
Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.
Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroeven
[..]
Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.
Laten we hopen dat ze in ieder geval de huisarts bellen, die zijn meestal wel zo bijdehand dat ze goede actie ondernemen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.
Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.
Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisterenquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:
De prikcapaciteit is ook absoluut niet het probleem, die is er echt zat, het moet puur zitten in de afspraken, alleen begreep ik van Jaap van Delden dat daar wel een stukje overzicht in ontbreekt omdat er geen centraal registratie systeem is, kortom hij heeft voor een deel een blinde spot.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-wat-uitbreiden.html
"De bereidheid voor de prik blijkt bij de doelgroep die nu een uitnodiging op de mat krijgt, veel hoger te liggen dan verwacht. Misschien moeten we de capaciteit daarom gaan opschalen", zegt woordvoerder Suzan Demirhan van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.
RIVM-coördinator Van Delden wees daarom ook naar mensen zelf: onvoldoende mensen uit de doelgroepen die een uitnodiging hebben ontvangen maakten een prikafspraak, zei hij.
Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heetquote:Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.
Men heeft een enorme denkfout gemaakt, normaal gesproken is de GGD verantwoordelijk voor dit soort zaken, echter op het laatste moment is gekozen om toch voor een selectieve vaccinatie strategie te gaan, men heeft daarbij allerlei signalen uit de praktijk genegeerd, en nu zitten we met de gebakken peren.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heet
Enorm andere werkvelden, systemen, werkprocessen, bestuurlijke aansturing etc etc
Daar is geen overzicht in dus dat is een ruk strategie om op aan te haken bij zoiets als Covidvaccinaties in een pandemie
Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.
Echt, dat gejank tussen die 2.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisteren
[..]
Weet niet of ie al gepost was, maar interviewtje met Gommers & Kuipers: https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-voelen-a4037916quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Echt, dat gejank tussen die 2.
Waar is de centrale aansturing? Waar is de minister?
Zo'n simpel proces, zoveel gezeur en bizar slechte uitvoering.
Dat word gedaan door het instituut Facilitaire Samenwerking Bevolkingsonderzoeken, deze zullen waarschijnlijk een koppelling hebben met het bevolkingsregister, echter het versturen van een uitnodiging is veel minder complex dan het registreren van een uitslag, het punt zit hem met name in dat de gene die het onderzoek uitvoeren een koppeling hebben, de pijn zat hem volgens mij in dat huisartsen niet een centraal systeem hebben waarin ze vaccinaties vastleggen, dus daar zit nu overlap.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
"We hebben 100 ziekenhuislocaties. Als je per locatie 10 prikstoelen hebt, en je doet 1 vaccinatie per 2 minuten, dan doe je er dertig per uur per stoel. Prik je van ’s ochtends 8 tot ’s avonds 20 uur, dan kom je op 360.000 prikken per dag. Als je dat zeven dagen in de week doet: 2.5 miljoen per week.” 'Gommers & Kuipers'
Wat een optimisme.Hebben ze daar robots die geen pauze nemen en op een constant tempo 12uur kunnen werken.
Een gemiddelde fabriek heeft een werkelijk rendement van 60 - 65%. 85% wordt als het hoogst haalbare gezien. Dus als ze hier de helft van halen (met nog steeds diensten van 12uur) dan mogen ze in hun handen klappen.
Dit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.
De keet voor het onderzoek wordt telkens op andere plekken opgebouwd. Prachtige opzet voor zoiets als deze vaccinatiestrategie, eigenlijk.
Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.
Niet dat we mogen klagen met 180.000 prikken per dag. Maar schets a.u.b. niet zo'n onhaalbaar beeld.
Vanavond bbq-enquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is iedereen al met de avondklok meegegroeid naar 22.00 uur?
Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.
Ik ben nog herstellende van de jetlag vanwege de zomertijd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Is iedereen al met de avondklok meegegroeid naar 22.00 uur?
Bij de volgende persconferentie komt er gewoon weer een verlenging hoor. Na een jaar weten we allemaal wel hoe ze denken volgens mij. Nog steeds veel besmettingen, nog steeds aardig wat opnames, dus het is onze schuld dat dat gebeurd. En dat betekent een verlenging. Terwijl hun eigen falen echt niet toegegeven gaat worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Ja, ze brengen het wat zwart-wit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:12 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.
Dat gaat via de huisarts. Hij roept zijn patienten op, ik dacht bij mijn vader ook middels een brief. En dan maak je gewoon een afspraak bij de huisarts.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?
Dit is toch ook iemand van een beperkt aantal weken en 6 miljoen uitnodigingen. Krijgen die mensen dan een tijdslot ofzo?
Ja, bij onze huisartsenpraktijk een tijdslot van een uur. Alle patiënten over 2 dagen gespreid. Ik stond van 18.00 tot 19.00, was er om 18.00 uur en meteen aan de beurt. Mijn schoonouders hadden een tijdslot van 19.00 uur tot 20.00 uur, waren er om 19.00 uur en stonden 3 kwartier in de rij. Vanwege uitloop van laatkomers (eerst eten) het uur daarvoor.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:06 schreef OProg het volgende:
Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?
Dit is toch ook iemand van een beperkt aantal weken en 6 miljoen uitnodigingen. Krijgen die mensen dan een tijdslot ofzo?
Als je even buiten het 'schuld-gedeelte' kijkt, klopt het toch dat het niet goed genoeg gaat om te versoepelen? Ongeacht wat daar de oorzaak van is?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bij de volgende persconferentie komt er gewoon weer een verlenging hoor. Na een jaar weten we allemaal wel hoe ze denken volgens mij. Nog steeds veel besmettingen, nog steeds aardig wat opnames, dus het is onze schuld dat dat gebeurd. En dat betekent een verlenging. Terwijl hun eigen falen echt niet toegegeven gaat worden.
Heb je de vorige persco niet gezien?quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Nee, de persco's kijk ik niet meer. je weet inmiddels 24H van te voren wat ze daar gaan zeggen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je de vorige persco niet gezien?
En het prikfalen ligt ook aan ons, want niemand belt blijkbaar voor een afspraak.
Dus het is al zo gespind dat het onze eigen schuld is allemaal
RIVM wijst naar GGD en vice versa, De Jonge wijst naar niet-bellers. En ondertussen verbaast zijn dat het draagvlak afneemt
Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je even buiten het 'schuld-gedeelte' kijkt, klopt het toch dat het niet goed genoeg gaat om te versoepelen? Ongeacht wat daar de oorzaak van is?
Ja, ik ben een beetje moe van die man. Ik ga hem niet meer hate-watchen. Hoop dat ie straks snel in de vergetelheid raakt als dit voorbij is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?
Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmenquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
Toch blijf ik hopen op open musea en zwembaden in de mei vakantie
1. Je belt een bejaardenhuisquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:
Het probleem zit hem met name in dat de distributieketen vrij lang is:
-Vaccins komen aan
-Vaccins moeten goed gekeurd worden
-Uitnodiging word verzonden
-Afspraak word gemaakt
-Prikafspraak
-2e Prikafspraak
Het probleem zit hem dus er in dat je pas je uitnodiging kunt verzenden al je een beetje idee hebt wat je voorraad hebt, wat men nu volgens mij doet is meer afspraken maken, maar die verder vooruit zetten om zo de onzekerheidsmarge te verkleinen.
Kleuters doen niet aan banenzwemmenquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmen
Dat een museum al 3,5 maand zogenaamd niet open kan is natuurlijk ook van de zotte.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
En die groep is dus al gedaan, bejaardenhuizen zijn makkelijk, en daar liep het redelijk soepel al moesten daar huisartsen in sommige gevallen wat afstemmen en patienten uitruilen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
1. Je belt een bejaardenhuis
2. Je vraagt hoeveel mensen er zitten.
3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen
4. Ga erheen, prik, streep de namen af.
Het is zóóóóóóóó moeilijk.
Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?
Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.
Er zijn ook mensen die vinden dat het na een jaar (en de zomer op komst) belangrijker wordt (icm vaccineren) om de maatschappij weer meer mogelijkheden te geven; ook met de huidige cijfers.
Dat de overheid daar niet voor kiest is een keuze. Niet een vanzelfsprekendheid.
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?
Volgens mij liggen er ook veel van 40 tot 60 in het ziekenhuis. Willen ze nu juist deze groep achteraan zetten!
Ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.
Pretparken en dierentuin ook.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Nu is het eerst uitzoeken wie er in de juiste leeftijd zit. Waar wonen die?
En dan 40x naar hetzelfde tehuis terug omdat daar iemand woont die op die dag in de juiste groep valt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De camping heeft onze boeking alweer verschoven naar volgend jaar, omdat we met een groep zijn.quote:
Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.
Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.
Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.
Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.
Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".
Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!quote:
Die talkshows zijn een soort echokamers geworden waar steeds dezelfde mensen mogen aanschuiven die steeds hetzelfde bandje afdraaien.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.
Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.
Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.
Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.
Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".
Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.
Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!
Gisteren werden de parken al weer ontruimd
Ja. Dan kan je daar wel een heel interessant klinkend verhaal op willen houden over de strategie maar het gaan gewoon nergens over.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.
Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".
Ja, die kans moet je er dan bij accepteren ja. Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.
Dat er ook andere keuzes zijn, klopt. Dat die met grote waarschijnlijkheid leiden tot echte problemen in de ziekenhuizen is dan een consequentie die je moet accepteren.
Waarom gaan ze niet op het teras zitten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten
Hier hetzelfde. Ze nemen nu niet eens de moeite meer om even verderop te gaan zitten, er worden complete bars, statafels en barbecues uitgesteld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten
Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafelsquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet op het teras zitten?
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafels
In figuurlijke zinquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?
Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.
Wat wel een grote fout is geweest, is om de GGD de afspraken te laten maken, daar hebben ze gewoon geen ervaring mee, dat hadden ze aan professionals moeten overlaten.
Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou de parkcirkels zijn weer terug hoor
Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.
Dit is alleen vandaag toch? En dan morgen heel hard '1 april!!' roepen. Toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat moet toch wel een van de meest trieste dingen zijn die ik ooit gezien hebquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voorzover ik weet niet, dat kwam ook omdat men kennelijk vrij stellig aangegeven heeft hoe de vaccins werden geleverd, dit bleek dus niet te kloppen waardoor ze heel snel de volgorde moesten omdraaien. En zoals je weet maakt het enorm uit of je AZ of Pfizer moet prikken, zeker omdat AZ toen aan "jongere" mensen werd gegeven, en Pfizer juist aan ouder.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.
Hey wat leuk, dan kunnen bezoekers 'landjepik' spelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En weet je wat het is?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.
[ afbeelding ]
Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsersquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.
Snap ik ook niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En weet je wat het is?
Als iets meer dan de helft standaard en uit fatsoen zijn rommel oppakt motiveert dat anderen om het zelfde te doen. Schapen en dam. Dat gebeurt ook bij goed gedrag. Helaas lijken die normen en waarden er niet standaard in te zitten?
Ik kreeg toch een Oud-Hollandsche oorvijg van mijn moeder als ze zag dat ik ook maar iets op de grond gooide.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Als ik vrienden had zou ik vanmiddag spontaan naar een park gaan. Helaas!
ze gaan creatief om met de mogelijkheden die ze wel hebben; afhalen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?
Andersom; nu kunnen ze weer groepen tegen elkaar op zetten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.
Is dit echt? Waren die er ooit? Wat een immense zotheid, de film wordt steeds slechter.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Beter maken ze het 'landjeprik' in ordequote:Op woensdag 31 maart 2021 11:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Hey wat leuk, dan kunnen bezoekers 'landjepik' spelen.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En toen bleek opeens dat slechts 50% van de bejaarden een vaccin wil en zit je met tientallen ongebruikte vaccins. Oeps.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
En extra ammo om te benadrukken hoe erg het onze schuld is als er een verlenging komt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.
Dat laatste is ook het beste, gewoon negeren de onzin de er uit zijn mond komt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Daarom ga ik vanaf vanavond ook weer de dingen doen die ik voor december ook deed. Zonder klachten hou ik me alleen nog aan de avondklok. Voor de rest als het dan toch al mijn schuld is kan ik net zo goed het plezier ervan hebben. En misschien zetten ze wat vaart achter het vaccineren als de ziekenhuisopnames de pan uitreizen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsers
Want de gemeentewerkers van de gemeente Utrecht hebben ook echt ook maar enige invloed op hoe snel de producenten hun vaccins aanleveren. Mijn hemel zeg.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsers
denk door gedeeltelijke vaccinatie, dat de golf minder hard inslaat, hopen dat deze snel voorbij is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
https://pasteboard.co/JV92bsR.png
Qua aantal opnames per dag zitten we in ieder geval weer vrijwel aan dezelfde cijfers als aan het begin van de tweede golf én vlak voor de volledige lockdown in december.
Wel fijn dat de bezetting vooralsnog lager blijft.
Zou inderdaad goed kunnen dat de hoogste leeftijdsgroepen ook het langste in het ziekenhuizen blijven liggen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
denk door gedeeltelijke vaccinatie, dat de golf minder hard inslaat, hopen dat deze snel voorbij is.
Wel alvast je lege picknick kleed en mand neerleggen natuurlijk om 5.30 smorgens.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:04 schreef josja het volgende:
[..]
Is dit echt? Waren die er ooit? Wat een immense zotheid, de film wordt steeds slechter.
zullen we samen andersquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Als ik vrienden had zou ik vanmiddag spontaan naar een park gaan. Helaas!
Het kost me inderdaad steeds meer moeite om me aan al die schijnmaatregelen te houden als 'ze' zelf hun shit ook niet op orde hebben. En daarmee bedoel ik de beeldvorming als het gaat dat ze 'zelf' zich houden aan regels en die immer voorturende ellende rondom de vaccinaties zoals je zelf ook al zegt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:11 schreef vipergts het volgende:
[..]
Daarom ga ik vanaf vanavond ook weer de dingen doen die ik voor december ook deed. Zonder klachten hou ik me alleen nog aan de avondklok. Voor de rest als het dan toch al mijn schuld is kan ik net zo goed het plezier ervan hebben. En misschien zetten ze wat vaart achter het vaccineren als de ziekenhuisopnames de pan uitreizen.
Dat is niet het enige wat moet gebeuren. Ze kunnen bijvoorbeeld huisartsen helpen bij het vinden van geschikte vaccinatielocaties.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want de gemeentewerkers van de gemeente Utrecht hebben ook echt ook maar enige invloed op hoe snel de producenten hun vaccins aanleveren. Mijn hemel zeg.
En hoe is dat nu anders? Je houd er wel veel meer tempo in, dus ben je sneller bij de mindere doelgroepen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En toen bleek opeens dat slechts 50% van de bejaarden een vaccin wil en zit je met tientallen ongebruikte vaccins. Oeps.
zo, positief verkenner/kamerlid, die gewoon aan het werk mag in de kamerquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het kost me inderdaad steeds meer moeite om me aan al die schijnmaatregelen te houden als 'ze' zelf hun shit ook niet op orde hebben. En daarmee bedoel ik de beeldvorming als het gaat dat ze 'zelf' zich houden aan regels en die immer voorturende ellende rondom de vaccinaties zoals je zelf ook al zegt.
Wie heeft A. gefotografeerd dan?quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:19 schreef Noek het volgende:
[..]
je kunt toch gewoon alleen checken?
[ afbeelding ]
Denk je dat zo'n jongen van groenonderhoud verstand heeft van zoeken naar vaccinatielocaties? Denk je niet dat er nog wel andere mensen werkzaam zijn bij gemeente, GGD, veiligheidsregio enz. die dit beter kunnen regelen?quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is niet het enige wat moet gebeuren. Ze kunnen bijvoorbeeld huisartsen helpen bij het vinden van geschikte vaccinatielocaties.
Door steeds maar op een bepaald aspect van de vaccinatie"strategie" te focussen zitten we nu in de huidige situatie. Dan blijf je van brandje naar brandje rennen.
Zeker, en die houden zich nu bezig met het bedenken van cirkeltjes op het gras, looplijnen en tegoedbonnen voor het coronaproof inrichten van een terras.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Denk je dat zo'n jongen van groenonderhoud verstand heeft van zoeken naar vaccinatielocaties? Denk je niet dat er nog wel andere mensen werkzaam zijn bij gemeente, GGD, veiligheidsregio enz. die dit beter kunnen regelen?
quote:Terrassen mogen twee keer zo groot worden en coronacoaches begeleiden horecaondernemers bij het coronaproof maken van het terras. Via vouchers kunnen horecaondernemers een tegemoetkoming krijgen om hun zaak coronaproof te maken.
Inderdaad zeg, als die cirkels ook maar iets (al is het zelfs onbewust) helpen met wat afstand houden is dat toch helemaal prima. Dit wordt echt niet bedacht en/of uitgevoerd door iemand die ook maar íets met het hele vaccinatieproces te maken heeft of hierbij van toegevoegde waarde kan zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Denk je dat zo'n jongen van groenonderhoud verstand heeft van zoeken naar vaccinatielocaties? Denk je niet dat er nog wel andere mensen werkzaam zijn bij gemeente, GGD, veiligheidsregio enz. die dit beter kunnen regelen?
Die lokaties is wel het minste probleem, die zijn er zat.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is niet het enige wat moet gebeuren. Ze kunnen bijvoorbeeld huisartsen helpen bij het vinden van geschikte vaccinatielocaties.
Door steeds maar op een bepaald aspect van de vaccinatie"strategie" te focussen zitten we nu in de huidige situatie. Dan blijf je van brandje naar brandje rennen.
Er zijn denk ik heel weinig rustige plekken in de buurt als je in de binnenstad van Amsterdam/Utrecht etc. woontquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:44 schreef Questular het volgende:
Snap niet waarom je überhaupt de drukte zou opzoeken in een park als het lekker weer is. Juist dan zou ik liever ergens rustig genieten van het lekkere weer. Zal vast de leeftijd zijn
dus jij bent 80+ ?quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:44 schreef Questular het volgende:
Snap niet waarom je überhaupt de drukte zou opzoeken in een park als het lekker weer is. Juist dan zou ik liever ergens rustig genieten van het lekkere weer. Zal vast de leeftijd zijn
De tering zeg...quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
daar zijn geen leuke meisjesquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:44 schreef Questular het volgende:
Die mensen zoeken elkaar allemaal op of zit je op je eigen eilandje met de mensen die je kent?quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee maar hoe kan je het nou vreemd vinden dat mensen elkaar opzoeken?
in deze situatie waar alles dicht is vind ik het niet zo'n vreemd verschijnsel dat mensen de drukte opzoeken, als het weer terug bij normaal is dan krijg je vanzelf weer meer wat jij blijkbaar altijd prefereert.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Die mensen zoeken elkaar allemaal op of zit je op je eigen eilandje met de mensen die je kent?
Is het laatste het geval dan zou ik zelf liever ergens zitten waar je wat meer rust hebt. Maar jij overduidelijk niet
Om te janken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Idioot, belachelijk en misdadig.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Waarschijnlijk ook prikken voor 12-15 jaar in de VS nog voor de herfst.
Waarom kinderen vaccineren terwijl ze 0 risico lopen. Met een vaccin waarvan de lange termijn effecten onduidelijk zijn. Dit heeft niet meer met gezondheidszorg te maken. We gaan kinderen toch ook geen jaarlijkse griepprik geven?quote:
Waarom doet iemand deze bullshit? Van Dissel verwacht dat in juni we terug kunnen naar februari 2020: https://www.nrc.nl/nieuws(...)lockdown-af-a4037481quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Zeker, en die houden zich nu bezig met het bedenken van cirkeltjes op het gras, looplijnen en tegoedbonnen voor het coronaproof inrichten van een terras.
[..]
we geven kinderen wel andere inentingen toch dus wat is het probleemquote:Op woensdag 31 maart 2021 13:12 schreef zoost het volgende:
[..]
Waarom kinderen vaccineren terwijl ze 0 risico lopen. Met een vaccin waarvan de lange termijn effecten onduidelijk zijn. Dit heeft niet meer met gezondheidszorg te maken. We gaan kinderen toch ook geen jaarlijkse griepprik geven?
Dat zijn inentingen voor ziektes die ook echt ernstig zijn, Corona is geen gevaariljk virus zoals Pokken, Bof, Kinkhoest, etc.quote:Op woensdag 31 maart 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
we geven kinderen wel andere inentingen toch dus wat is het probleem
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |