abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198775620
En dat doden teruglopen klopt, dat is ook logisch want veruit de meeste vielen in de eerste fase in verpleeg en verzorgingshuizen. En die hebben allemaal minimaal 1 prik gehad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:25:47 #102
5428 crew  miss_sly
pi_198775627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 06:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
Jij post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198775717
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:42:17 #104
5428 crew  miss_sly
pi_198775730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
pi_198775757
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
Rouwvoet: Wij kunnen dit aan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:19 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198775764
quote:
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:48:14 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775770
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198775799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
Euhm... Wat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:52:41 #109
5428 crew  miss_sly
pi_198775817
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Niet alleen dat, maar dan kan er heel goed gepland worden mbt personeel en dergelijke. Je zou denken dat men dat prettig en handig zou vinden.
pi_198775818
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij post:
[..]

Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
pi_198775822
quote:
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
pi_198775832
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

[..]

In de buurt van Maastricht dus dat is het probleem niet :)
Maar nu staat ze in "het systeem" volgens de medewerker aan de telefoon en kan ze over 2 weken terugbellen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:53:37 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198775833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Euhm... Wat?
Als dat klopt zou je gewoon geen COVID-patiënten meer moeten opnemen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:54:02 #114
5428 crew  miss_sly
pi_198775840
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
pi_198775842
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
Dat is dan het punt ook helemaal niet.
pi_198775843
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
ik las dat ze in Israel jongeren gewoon een vaccinatie in de kroeg geven, en daar ook nog eens een gratis drankje bij weggeven. lijkt me voor hier ook wel wat...
pi_198775853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat is dan het punt ook helemaal niet.
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
pi_198775858
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Ik denk dat hij bedoeld dat de mensen die nu dood gaan vaak al op hoge leeftijd zijn, de ziekenhuizen zijn nu zo vol dat al duidelijk is dat we daardoor nu bijvoorbeeld vroege gevallen van kanker missen bij mensen die nog relatief jong zijn en dat je daardoor indirecte doden krijgt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:55:25 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775860
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Langzaam zijn er wat prioritaire groepen bijgekomen maar dit was wel de insteek

Insteek rest van het coronabeleid is zorgdruk verminderen

En dat bijt elkaar ja :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:35 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775871
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Heeft ze een punt.

De behandelduur op de ic is 15-20 dagen gemiddeld voor een COVID-19 geval, en 1-2 dagen voor een standaardoperatie. per IC bed dat vol ligt met COVID-19 mis je 10 andere operaties grofweg.

Als je 10 operaties (of een paar duizend aangezien het om honderden bedden gaat) uit moet stellen is de kans gewoonweg enorm dat er mensen door overlijden.

Iemand die er aan dood gaat bezet geen bed in ieder geval wat voor 10 anderen had kunnen worden gebruikt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:53 #121
5428 crew  miss_sly
pi_198775872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:15 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198775900
quote:
Kun jij het niet voor haar regelen via internet?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:59 #123
5428 crew  miss_sly
pi_198775906
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]

De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.

Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:16 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775907
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.

Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?

van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198775916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')