abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198775620
En dat doden teruglopen klopt, dat is ook logisch want veruit de meeste vielen in de eerste fase in verpleeg en verzorgingshuizen. En die hebben allemaal minimaal 1 prik gehad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:25:47 #102
5428 crew  miss_sly
pi_198775627
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 06:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
Jij post:

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198775717
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:42:17 #104
5428 crew  miss_sly
pi_198775730
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellen 8)7 Zal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
pi_198775757
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
Rouwvoet: Wij kunnen dit aan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:47:19 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198775764
quote:
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Where law ends, tyrrany begins.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:48:14 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775770
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198775799
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
Euhm... Wat?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:52:41 #109
5428 crew  miss_sly
pi_198775817
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]

Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Niet alleen dat, maar dan kan er heel goed gepland worden mbt personeel en dergelijke. Je zou denken dat men dat prettig en handig zou vinden.
pi_198775818
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij post:
[..]

Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.

Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
pi_198775822
quote:
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
pi_198775832
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

[..]

In de buurt van Maastricht dus dat is het probleem niet :)
Maar nu staat ze in "het systeem" volgens de medewerker aan de telefoon en kan ze over 2 weken terugbellen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:53:37 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198775833
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:51 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Euhm... Wat?
Als dat klopt zou je gewoon geen COVID-patiënten meer moeten opnemen _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:54:02 #114
5428 crew  miss_sly
pi_198775840
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
pi_198775842
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
Dat is dan het punt ook helemaal niet.
pi_198775843
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan

Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.

Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
ik las dat ze in Israel jongeren gewoon een vaccinatie in de kroeg geven, en daar ook nog eens een gratis drankje bij weggeven. lijkt me voor hier ook wel wat...
pi_198775853
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Questular het volgende:

[..]

Dat is dan het punt ook helemaal niet.
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
pi_198775858
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Ik denk dat hij bedoeld dat de mensen die nu dood gaan vaak al op hoge leeftijd zijn, de ziekenhuizen zijn nu zo vol dat al duidelijk is dat we daardoor nu bijvoorbeeld vroege gevallen van kanker missen bij mensen die nog relatief jong zijn en dat je daardoor indirecte doden krijgt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:55:25 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198775860
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Langzaam zijn er wat prioritaire groepen bijgekomen maar dit was wel de insteek

Insteek rest van het coronabeleid is zorgdruk verminderen

En dat bijt elkaar ja :+
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:35 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775871
quote:

[..]

Euhm... Wat?
Heeft ze een punt.

De behandelduur op de ic is 15-20 dagen gemiddeld voor een COVID-19 geval, en 1-2 dagen voor een standaardoperatie. per IC bed dat vol ligt met COVID-19 mis je 10 andere operaties grofweg.

Als je 10 operaties (of een paar duizend aangezien het om honderden bedden gaat) uit moet stellen is de kans gewoonweg enorm dat er mensen door overlijden.

Iemand die er aan dood gaat bezet geen bed in ieder geval wat voor 10 anderen had kunnen worden gebruikt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:56:53 #121
5428 crew  miss_sly
pi_198775872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.

Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:15 #122
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198775900
quote:
Kun jij het niet voor haar regelen via internet?
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:00:59 #123
5428 crew  miss_sly
pi_198775906
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:

[..]

De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad

Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.

Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:01:16 #124
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775907
quote:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.

Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?

van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198775916
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
pi_198775924
quote:

[..]

Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.

De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70 :+

Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.

Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
I'll give you something to do
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:20 #127
3542 Gia
User under construction
pi_198775939
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.

Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dubbel boeken kan dan niet.
Lijkt me, logistiek, veel beter werken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:05:22 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775940
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:22 #129
5428 crew  miss_sly
pi_198775957
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is ook wat lastig allemaal. Er zijn behalve veel meningen die nogal tegenover elkaar staan, ook veel emoties, geloof ik. En ik heb jet idee dat dat laatste niet minder wordt. Het duurt ook allemaal te lang. En soms loopt het dan even hoog op.

Ik dacht dat ik het al heel duidelijk al gepost, maar helaas.
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:07:56 #130
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198775962
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.

Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:08:51 #131
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198775974
quote:

Er is wel een online mogelijkheid maar er zijn wat praktische problemen.

De groep 65+ is gewoon niet zo digitaal bedreven als we soms denken, iets met digid is al een behoorlijke spannende hobbel soms.

Daarnaast is het ook nog eens zo dat niet alle locaties online aangeboden lijken te worden, zo konden bekenden geen afspraak maken in Harderwijk en dat moest weer via de telefoon, en een afspraak voor 2 personen maken is helemaal niet aan gedacht. Terwijl de huidige leeftijdsgroep echt het liefst als echtpaar samen gaat, al was het maar omdat men tegen het reizen opziet soms.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:09:10 #132
5428 crew  miss_sly
pi_198775978
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:

[..]

Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen ;)
Ik ben blij dat @chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:13:38 #133
3542 Gia
User under construction
pi_198776022
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
pi_198776025
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
Nope, je hebt het nog niet door.
pi_198776042
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft via de SVB de uitnodiging gekregen omdat ze aangemerkt staat als zorgverlener. En in die brief staat dat alleen telefonisch een afspraak gemaakt kan worden.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:17:32 #136
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776048
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.

Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.

Het is een overheidskeuze, wel een keuze die op zich te rechtvaardigen is aan de ene kant, maar ook zorgt dat de coronastrategie van zorgdruk verminderen niet goed werkt en dus langer duurt.
En daarmee ook sterfte en ziektelast en economisch/sociaalmaatschappelijke last van weer andere groepen in de hand werkt.

Hoe dit een en ander uittelt weet ik niet, geen cijfers van en geen rekenwonder hier

Beleidskeuzes hebben effect en impact, in dit geval iig niet alleen direct maar indirect ook enorm veel impact
Dominosteentjesverhaal
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:18:04 #137
236264 crew  capricia
pi_198776053
twitter

Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:18:44 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:01 schreef zalkc het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.

Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?

van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
pi_198776060
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:19:10 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776068
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Pubs ouverts *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:09 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:03 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.

De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70 :+

Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.

Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de IC

Niet omdat ze er niet zijn, niet ziek worden of niet dood gaan
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:20:17 #142
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776078
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:19 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Pubs ouverts *O*
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker

LOL
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:21:15 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776085
quote:

Paspoort is een generiek product
Vaccin wat je krijgt is niet overal zelfde verkrijgbaar, en niet iedereen wil je elk willekeurig vaccin geven
pi_198776086
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben blij dat @:chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
Eens, ik de afgelopen dagen me ook voorgenomen om wat meer respect te hebben voor mensen die wat angtiger er in staan, niet iedereen vind het makkelijk om cijfers altijd maar positief in te zien (ik wel natuurlijk ;))
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik dagelijks mijn grafiekje post met het 7 daags gemiddelde, dat komt een stuk rustiger en reeeler over dan daggemiddelden die erg hoge uitschieters kunnen hebben zoals gister.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:21:34 #145
236264 crew  capricia
pi_198776090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
De ziekenhuizen gaan niet zo lekker nu bij de derde golf.
Het zal geen goed nieuws zijn wat hij brengt. :{
- Goethe, “Faust”
pi_198776103
quote:

Voor de GGD kan dit al, ik heb gister even de Wizzard getest, de laatste stap niet gedaan omdat ik bang was dat ik dan direct een tijdstip zou krijgen ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:22:32 #147
236264 crew  capricia
pi_198776104
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

LOL
Ik denk dat alle Fransen weer vastgezet worden. En dat er geen vakantie gevierd kan worden in Frankrijk.
- Goethe, “Faust”
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:23:15 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Dat klinkt meer als slotreservering, als je een tijdslot aangeboden krijgt zet het systeem, tijdelijk, die slots in reservering zodat een andere medewerker er niet op in kan boeken.

Na 10 minuten (of zoiets) vallen die tijdslots weer vrij en kunnen opnieuw worden gereserveerd.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:24:30 #149
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776126
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:25:27 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776136
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

LOL
In de kroeg opgesloten worden *O* 🍻
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')