Jij post:quote:Op woensdag 31 maart 2021 06:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.
Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellenZal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Rouwvoet: Wij kunnen dit aan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Mijn moeder heeft net gebeld voor een afspraak. Kan alleen in Maastricht de prik laten zetten maar daar is alles vol en ze moet over 2 weken terugbellenZal wel aan mij liggen maar plan gewoon die afspraak over 3,4,5 weken?
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een rare gang van zaken. Inderdaad, plan in die afpraak, het kan maar vast staan, toch?
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervanquote:Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch?![]()
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Euhm... Wat?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
Niet alleen dat, maar dan kan er heel goed gepland worden mbt personeel en dergelijke. Je zou denken dat men dat prettig en handig zou vinden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.
(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij post:
[..]
Dat het op jou zo overkomt, kan ik niets aan doen. Met 'ik vind' geef ik een mening, wat volgens mij een beetje de basis is van een discussieforum. Het was een constatering.
Ik vind het erg jammer dat zoiets dan moet ontaarden in een hoop posts over woorden ipv inhoud, en dat er zaken bij moeten worden gehaald als criminelen, rotte vis en de maat nemen. Als iedere mening 'de maat nemen' is, dan kun je geen discussies voeren.
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
In de buurt van Maastricht dus dat is het probleem nietquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:47 schreef Gunner het volgende:
[..]
De verhalen rondom de strategie worden met de dag vreemder.
(voor ons beeld is het ook wel handig om te weten waar ze woont. maastricht is niet zo gek als je in limburg woont, wel als je in stadskanaal woont)
[..]
Ja want anders loop je het risico dat als je dan belt je hetzelfde liedje te horen krijgt)
Als dat klopt zou je gewoon geen COVID-patiënten meer moeten opnemenquote:
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.quote:
Dat is dan het punt ook helemaal niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ja en? mijn oom en tante wonen in Almere en konden ook in Almere.
ik las dat ze in Israel jongeren gewoon een vaccinatie in de kroeg geven, en daar ook nog eens een gratis drankje bij weggeven. lijkt me voor hier ook wel wat...quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:48 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is een medische handeling. Je kunt niet lukraak onbekende mensen prikken zonder medische check, goede registratie of opvolging ervan
Dat is dan wel weer zorgvuldigheid waar ik compleet voor ben. Daarom moet je ook selectie en prikken zelf uit elkaar trekken. Selectie per persoon en in groepen centraal prikken dus, niet zoals het nu gedaan wordt.
De kleine verspreide volumes vaccins decentraal prikken geeft best veel spillage en gewoon risico's als je bottleneck de vaccins zelf zijn qua hoeveelheid die je hebt.
Hopelijk gaat het met de grote vaccinatiehallen die nog moeten starten beter en efficiënter
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is dan het punt ook helemaal niet.
Ik denk dat hij bedoeld dat de mensen die nu dood gaan vaak al op hoge leeftijd zijn, de ziekenhuizen zijn nu zo vol dat al duidelijk is dat we daardoor nu bijvoorbeeld vroege gevallen van kanker missen bij mensen die nog relatief jong zijn en dat je daardoor indirecte doden krijgt.quote:
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraadquote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is heel vervelend dat er mensen aan overlijden, uiteraard, maar dat de zorg gedeeltelijk afgeschaald is en dat dit al zo lang duurt, is een groter probleem.
Heeft ze een punt.quote:
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is exact dezelfde discussie als gisteren, maar dan omgekeerd. Als jij leest dat ik vind dat je geen mening mag hebben heb je dat verkeerd gelezen, daar kan ik niets aan doen.
Je maakt het naar mijn mening nu groter dan het is door te zeggen dat ik vind dat je geen mening mag hebben. Je weet zelf ook wel dat dat niet is wat ik zei.
Kun jij het niet voor haar regelen via internet?quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:40 schreef Questular het volgende:
Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad
Langzaam zijn er wat prioritaire groepen bijgekomen maar dit was wel de insteek
Insteek rest van het coronabeleid is zorgdruk verminderen
En dat bijt elkaar ja
Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
De vaccinatiestrategie is primair vooral doden voorkomen op basis van gevolgd advies van de Gezondheidsraad
En dat bijt elkaar ja
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die laatste van gisteravond was te kort door de bocht, daar had wat context bij gemoeten. Ik bedoelde ook niet dat jij zou vinden dat ik geen mening mag hebben, maar vooral dat 'ik vind' een mening weergeeft en dat als jij daar van maakt dat dat iets bepaalds betekent wat ik niet heb gezegd, dat vooral bij jou ligt. Dat is ook de reden waarom ik er vanochtend op terugkom.
Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:55 schreef Molo het volgende:
[..]
En dat bijt elkaar ja
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Het is ook wat lastig allemaal. Er zijn behalve veel meningen die nogal tegenover elkaar staan, ook veel emoties, geloof ik. En ik heb jet idee dat dat laatste niet minder wordt. Het duurt ook allemaal te lang. En soms loopt het dan even hoog op.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ok, ik begrijp het. Dank voor die additionele context, dat helpt. Ik snap wel wat je zegt, ik raak er alleen vaak wat gefrustreerd van als het (voor mijn gevoel) overkomt alsof regels binnen ook moeten gelden. Dat is iets waar ik slecht tegen kan, en dat was denk ik te lezen in mijn posts. Ik had wellicht een stapje terug moeten doen en niet reageren, les voor volgende keer.
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.
Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Dubbel boeken kan dan niet.
Lijkt me, logistiek, veel beter werken.
Er is wel een online mogelijkheid maar er zijn wat praktische problemen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Als je voor aanvraag paspoort/rijbewijs e.d. een afspraak wilt maken bij de gemeente, kun je, online, een dag en tijd prikken.
Waarom kan dit systeem niet ook ingesteld worden voor de vaccinaties? Je prikt een plaats, datum en tijd uit de vrije mogelijkheden, vult gegevens, zoals telefoonnummer in, zodat een medewerker bij vragen vooraf contact op kan nemen.
Ik ben blij dat @chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nou, geef elkaar en knuffel en ga weer lief verder spelen
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Nope, je hebt het nog niet door.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
iemand geeft een voorbeeld dat het bij één persoon niet lekker loopt, ik geef een voorbeeld dat het bij iemand anders wel lekker loopt... beide zegt niet zoveel.
Mijn moeder heeft via de SVB de uitnodiging gekregen omdat ze aangemerkt staat als zorgverlener. En in die brief staat dat alleen telefonisch een afspraak gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:07 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is er toch al? Je krijgt bij je uitnodiging een internetlink om online een datum te prikken.
Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het in een moderne Westerse beschaving wel te rechtvaardigen dat er ook voor gekozen wordt dat ouderen, die normaal niet op de IC of in het ziekenhuis terecht zouden komen maar er gewoon aan doodgaan, te vaccineren zodat ze niet doodgaan.
Dat daarnaast het vaccineren behoorlijk slecht verloopt en we nog niet zo ver zijn met de groep eronder die wel de ziekenhuizen zou gaan bezetten, komt me ontzettend knullig voor en daar zou men keihard mee aan de slag moeten zijn om dat op te lossen.
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de ICquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Eigenlijk denk ik dat dat niet eens het doel was.
Je moet ergens beginnen met vaccineren en de puzzel om te beginnen met de groep die hoog risico heeft op IC-opname is niet de makkelijkste groep. Wie zijn dat? Hoe vind je ze?
van oud naar jong kun je gewoon op geboortejaar doen, en je pakt er een paar specifieke groepen bij als je dat wilt. Dat is een stuk behapbaarder. En zelfs dat loopt al niet soepel, hoe had dat wel niet gelopen als je met riscogroepen had gewerkt?
Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
Pubs ouvertsquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de ICquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat dit elkaar bijt.
De voornaamste reden waarom 80+ in mindere mate het ziekenhuis bezet is simpelweg omdat er minder mensen in die leeftijden zitten dan bijv tussen 60 en 70![]()
Opnamecijfers hoor je eigenlijk voor de bevolkingspiramide te corrigeren om een goed beeld te krijgen.
Als je dat doet lijken zo op het eerste gezicht bijv categorieën 60-65 en 80-85 elkaar niet eens zo erg te ontlopen.
Paspoort is een generiek productquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Eens, ik de afgelopen dagen me ook voorgenomen om wat meer respect te hebben voor mensen die wat angtiger er in staan, niet iedereen vind het makkelijk om cijfers altijd maar positief in te zien (ik wel natuurlijkquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben blij dat @:chratnox een van de users is die op een respectvolle manier kan reageren. En als het even clasht, kan daar normaal over gecommuniceerd worden. Ik waardeer het heel erg dat hij zo post en ik zie dat ook als een goed voorbeeld.
Niet dat me dat altijd lukt, overigens. Iedereen gaat wel eens de fout in.
De ziekenhuizen gaan niet zo lekker nu bij de derde golf.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zou best kunnen, volgens mij gaat dat nu per regio.
Voor de GGD kan dit al, ik heb gister even de Wizzard getest, de laatste stap niet gedaan omdat ik bang was dat ik dan direct een tijdstip zou krijgenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:05 schreef Gia het volgende:
Ik denk dat alle Fransen weer vastgezet worden. En dat er geen vakantie gevierd kan worden in Frankrijk.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker
LOL
Dat klinkt meer als slotreservering, als je een tijdslot aangeboden krijgt zet het systeem, tijdelijk, die slots in reservering zodat een andere medewerker er niet op in kan boeken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Die groep was al tijden in beeld op basis van beschikbare kennis van wat risico vergroot op opname in ziekenhuis en specifiek de IC
In de kroeg opgesloten wordenquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even een 'korte en hevige lockdown' zeker
LOL
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |