abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:18:18 #1
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774079

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198774085
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198774091
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:14 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dus een feestje binnen is prima, want je gaat er wel vanuit dat de mensen zich uit de goedheid van hun hart wel even een paar dagen in quarantaine zetten. Het is een beetje hypocriet allemaal, excusez le mot.
Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.

Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
pi_198774098
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja dat is in cijfers zo uit te drukken

Ik werk aan de achterkant van dit alles en zie het gebeuren. Daar zul je het even mee moeten doen ipv met cijfers vrees ik
Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198774123
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het is meer dat het me oprecht geen moer interesseert wat een ander wel of niet doet. Ik vind juist mensen die anderen voor rotte vis uit maken omdat ze zich niet aan een advies houden nogal hypocriet. Alsof ze zelf nog nooit een maatregel overtreden hebben.

Net als er in veel persco's en mediamomenten gesproken wordt over 'je wil je opa of oma toch niet ziek maken' maar nooit: "heb je een zwakke gezondheid? Hou dan afstand."
Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.
In Southern Sun
pi_198774127
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.
De fieldlab projecten zijn geen overheidsprojecten. Maar marktinitiatieven, prima dat ze dat alsnog doen, want stel je voor dat de overheid alsnog een bom onder de zomer wil gooien, dan kunnen ze hier in elk geval mee terugslaan. Je kan niet stilzitten en wachten tot de overheid het doet voor je, dat doen ze namelijk niet, hebben ze weinig belang bij. Het geeft in elk geval interessante onderzoeksdata. Nog los of je er wat aan hebt, maar het kan wellicht ook inzichten geven of een sneltest vooraf werkt.

Vaccineren mogen wat mij betreft inmiddels al koppen voor gaan rollen.
We zitten op de 4e maand van vaccineren, en nog rammelen de callcenters, en de IT, nog krijgen we de slots niet vol, en zijn we nog aan het bedenken hoe het nu toch kan dat er niemand belt voor een afspraak. En gaan we "misschien overwegen" de callcenters te upgraden.

Misschien moet men eens gaan bellen met UK hoe hun de slots wel volkrijgen ;)
In UK prikken ze al vanaf dag 1 150K per dag, inmiddels tussen de 250 en 420K

Zelfs BE prikt bijna sneller dan wij het doen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:21:11 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198774133
Wat een genot morgen, de avondklok start een uur later _O_
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:21:40 #8
14505 OProg
A Life in Music
pi_198774136
Verkeerd.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_198774144
Met stomme verbazing Nieuwsuur zitten kijken.. waar zijn we mee bezig zeg. :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198774147
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Het scheelt in elk geval iets.

Gelukkig duurt het lekker weer maar tot morgen.

Maar beter gaat de avondklok gewoon asap weg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:22:40 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198774156
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Straatfeest!
pi_198774175
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:20 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Niemand maakt een ander voor rotte vis uit. Of zet een ander weg als halve crimineel. Groot zwaktebod, helaas.
In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2021 23:24:29 ]
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:24:19 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774183
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb het geen wet genoemd. Ik hoefde niet gecorrigeerd.
Ik noemde die mensen geen hele of halve criminelen.

Goed lezen, proberen te begrijpen wat iemand bedoelt, dan worden de discussies een stuk prettiger.
Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.
Mensen mogen zelf die afwegingen maken en de verantwoordelijkheid pakken, net als wanneer je idd een feestje of familieweekend en erna in quarantaine gaat.

En met dat laatst kun je natuurlijk ook jezelf bedoelen.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:24:50 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je ziet gebeuren dat de fieldlabs de vaccinaties in de weg zitten, of je ziet dat het over het algemeen niet opschiet met de vaccinaties?
Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)

En dat terwijl ik dus het nut niet zie van die fieldlabs. Jij wel? En zo ja, welk precies nut dan?
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:29:20 #15
5428 crew  miss_sly
pi_198774253
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Een regel dan, dat is het niet, het is een advies.
Mensen mogen zelf die afwegingen maken en de verantwoordelijkheid pakken, net als wanneer je idd een feestje of familieweekend en erna in quarantaine gaat.

En met dat laatst kun je natuurlijk ook jezelf bedoelen.
Basismaatregelen:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Zo heb ik ze genoemd en zo worden ze ook genoemd door rivm en overheid.

En dat laatste geldt voor iedereen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198774287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:23 schreef chratnox het volgende:

[..]

In de afgelopen paar posts inderdaad niet, maar het komt wel regelmatig voor (ook in dit topic). Moet je eens kijken als iemand geen mondkapje draagt als ie ergens is, of als er meer dan 2 mensen ergens in huis zijn. Jij maakt op dit moment niemand voor rotte vis uit, dat is ook niet wat ik zei.
Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.
In Southern Sun
pi_198774331
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat eerste (ja dat tweede natuurlijk ook, maar dat staat ook wel echt los van die fieldlabs)

En dat terwijl ik dus het nut niet zie van die fieldlabs. Jij wel? En zo ja, welk precies nut dan?
Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.

Ik weet niet of het nut heeft. Ik weet wel dat data key is en meten weten.
In Southern Sun
pi_198774380
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:31 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Zullen we het dan gewoon bij hier in het topic houden? Want ik zie eigenlijk alleen maar dat mensen zonder mondkapje gewoon met rust gelaten worden bijvoorbeeld.
Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:38:21 #19
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774409
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Basismaatregelen:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Zo heb ik ze genoemd en zo worden ze ook genoemd door rivm en overheid.

En dat laatste geldt voor iedereen.
Yes, mooie semantische discussie wel

Alle adviezen hebben de status van advies. Een regel doet de indruk wekken aan de gemiddelde burger, dat het een veel formelere afspraak is en dat het dus echt niet mág.

Dat is net zo creatief omgaan met taal zoals 'we gaan dus allemaal niet naar het buitenland toe' zeggen in een persconferentie terwijl dit niet verboden is, maar er een negatief reisadvies is.

Fijn als het helpt tegen coronaverspreiding natuurlijk, maar dit is wel echt op het randje van zuivere communicatie

Maar klaar nu, we denken er anders over, fundamenteel, en gaan daar toch niet uit komen

Uit de crisis hopelijk wel
pi_198774421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waarom? Mensen die zich thuis niet aan de adviezen houden ging toch ook niet over dit topic, maar in het algemeen? In het algemeen is er een flinke groep mensen die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen. Een zeer ongezonde ontwikkeling wat mij betreft.
Omdat het over @miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.
In Southern Sun
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:39:48 #21
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198774426
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Als je dat ziet gebeuren heb je vast ook wel wat meer bewijs dan 'ik zie het aan de achterkant gebeuren', want daarmee alleen maak je mij niet wijs dat 5000 man op verschillende locaties testen en onderzoek naar hun gedragingen (grote) invloed heeft op het vaccineren.

Ik weet niet of het nut heeft. Ik weet wel dat data key is en meten weten.
Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en alleman

Data verzamelen, lukraak, is niet zo heel erg efficiënt. Je dient eerst een onderzoeksvraag te formuleren en die te toetsen middels gericht data verzamelen. Anders wordt conclusies trekken echt heel moeilijk en onzuiver
pi_198774448
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja hoor, klopt, dat heb ik wel. Niet ter inzage van Jan en alleman

Data verzamelen, lukraak, is niet zo heel erg efficiënt. Je dient eerst een onderzoeksvraag te formuleren en die te toetsen middels gericht data verzamelen. Anders wordt conclusies trekken echt heel moeilijk en onzuiver
Je werkt bij Fieldlabs?
In Southern Sun
pi_198774458
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef chratnox het volgende:

[..]

Laatst ook iemand de aangesproken werd bij mij in de supermarkt door een omstander omdat hij geen mondkapje droeg. Het interesseert mij echt werkelijk weer geen ene flikker. Heerlijk is dat gewoon. Snap niet waar mensen de energie vandaan halen om zich zo op te winden.

Het is gewoon een soort ongezonde paranoia. Denk gewoon wat om elkaar en niemand is heilig. Bovendien moeten we de situatie ook gewoon accepteren want beter wordt het echt nog niet; en het is al helemaal een onmogelijke opgave om je perfect aan de regels te houden. Doe ook gewoon je eigen ding.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198774461
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Omdat het over @:miss_sly ging die het bijzonder vond dat mensen adviezen in de wind slaan omdat het geen wetten zijn of geen boetes opleveren. Niet iemand anders buiten dit topic, niet in termen als halve crimineel of andere termen die op rotte vis zouden kunnen duiden, gewoon, bijzonder. Ik begrijp niet waarom daar bijgehaald moet worden dat er blijkbaar een flinke groep is die er plezier uit lijkt te krijgen mensen de maat te nemen.
Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.

De reden om erbij te halen dat er een groep mensen is die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen is vanuit hetzelfde uitgangspunt. Iemand die tegen iemand anders zegt: Het geldt ook achter de voordeur, dus je moet je eraan houden. En als je het niet doet snap ik niet waarom je dat niet doet.
pi_198774487
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:42 schreef chratnox het volgende:

[..]

Eerst ging het erover dat de basismaatregelen ook thuis golden, dat is waardoor het gestart is.

De reden om erbij te halen dat er een groep mensen is die er plezier uit lijkt te krijgen anderen de maat te nemen is vanuit hetzelfde uitgangspunt. Iemand die tegen iemand anders zegt: Het geldt ook achter de voordeur, dus je moet je eraan houden. En als je het niet doet snap ik niet waarom je dat niet doet.
Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen mķet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.

Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.

/edit gemacht omdat de laatste zin wat scherper was dan ik bedoelde.
In Southern Sun
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:46:04 #26
5428 crew  miss_sly
pi_198774493
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Yes, mooie semantische discussie wel

Alle adviezen hebben de status van advies. Een regel doet de indruk wekken aan de gemiddelde burger, dat het een veel formelere afspraak is en dat het dus echt niet mág.

Dat is net zo creatief omgaan met taal zoals 'we gaan dus allemaal niet naar het buitenland toe' zeggen in een persconferentie terwijl dit niet verboden is, maar er een negatief reisadvies is.

Fijn als het helpt tegen coronaverspreiding natuurlijk, maar dit is wel echt op het randje van zuivere communicatie

Maar klaar nu, we denken er anders over, fundamenteel, en gaan daar toch niet uit komen

Uit de crisis hopelijk wel
Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.

Overigens zou ook jij eens kunnen kijken naar je manier van discussiëren, want die is ook niet altijd even zuiver. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:47:37 #27
5428 crew  miss_sly
pi_198774506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarop iemand dus zegt dat ze het bijzonder vindt dat de adviezen binnen niet nageleefd worden en buiten wel omdat het dan regels zijn. Niet dat iemand dat binnen mķet doen, want daar verwar je het nog steeds mee, enkel dat het bijzonder is. Een verwondering, een constatering, niets meer, niets minder.

Je zou zelfs kunnen stellen dat jij nu juist degene bent die anderen de maat neemt.
Fijn om te lezen dat jij in ieder geval begreep wat ik bedoelde.
pi_198774510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198774528
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
Moet toch eens een dirndl voor m'n vriendin kopen.
Vrouwen in dirndls... :9~

Ik ben alleen bang dat de dirndls en Lederhosen ook dit jaar in de kast kunnen blijven hangen. Men begint al in juni of juli op te bouwen op de Theresienwiese en dan zitten ze in Beieren waarschijnlijk nog net zo hard in een lockdown als hier in NRW of Nederland.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198774570
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

/edit gemacht omdat de laatste zin wat scherper was dan ik bedoelde.
‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
  Moderator dinsdag 30 maart 2021 @ 23:56:25 #31
5428 crew  miss_sly
pi_198774584
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Wat zijn dat? Ongestelde vrouwen?

SPOILER
:D
Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor :D

Posters.
Dat moest het zijn.
pi_198774617
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jij noemt het semantiek, dat was niet mijn insteek. Dat er een aantal mensen over me heen buitelt om allemaal even duidelijk te stellen dat het geen wetten en regels zijn, maar adviezen, is niet constructief en maakte de discussie semantisch.

Overigens zou ook jij eens kunnen kijken naar je manier van discussiëren, want die is ook niet altijd even zuiver. Dat geldt in meer of mindere mate voor alle oysters in dit topic. Ja, mijzelf incluis.
Wat zijn oysters nu weer?

@Molo en ik zijn btw niet bepaald vrienden maar ik deel haar kijk op de zaken grotendeels.

Vaak praat jij alles zo goed. Echt zo erg vermoeiend. En dan ben ik iemand die de regeltjes netjes naleeft en alleen de avondklok heeft overtreden :@
pi_198774645
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik tik al de hele tijd mobiel, met een vinger en maar met één oog open om te lezen, want lenzen uit en anders kan ik het niet meer lezen. En ik weet dat er dan wel eens wat fout gaat, dus ik probeer extra goed te controleren. Deze glipte erdoor :D

Posters.
Dat moest het zijn.
Ik vond 'm te mooi om te laten liggen. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198774647

Lekkkkeerrrrr joonnngeennsss, dit komt het vertrouwen vást ten goede, wat prachtig conistent! Eerst verbieden voor 60+ , dan voor iedereen toestaan, nu verbieden voor 60-!

Ondertussen moet Merkel nationaal op TV om vergevenis smeken voor het idee van een paaslockdown als "grote fout" ondanks dat artsen en hun Gommers in de media verbijsterd en wanhopig roepen dat het idd noodzakelijk wás, en tegelijkertijd breken lokale deelstaat leiders eigenhandig de restjes lockdown in hun staat af... gaat brilliant daar XD Zeer strak en helder allemaal~ _O-

Schade deutschland alles ist vorbei~
#WeesGeenWhales
pi_198774656
Pasen met mijn ouders. Kan ik daarna 5 dagen naar een vriendin die zich aan de regels houdt en me dan laten testen zodat ik daarna weer terug naar huis kan om weer samen te zijn met vriend die longkanker heeft :')
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 00:05:14 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198774662
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:55 schreef chratnox het volgende:

[..]

‘Ik vind het bijzonder dat het niet gedaan wordt’ komt op mij over als dat het wel zou moeten.

Dank voor je laatste punt, ik snap dat dat zo over kan komen. Dat was in elk geval niet de intentie.
Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:06:17 #37
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774671
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Bloedproppen in je hoofd wil je niet.... :N (9 doden)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 00:06:38 #38
5428 crew  miss_sly
pi_198774678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:59 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Wat zijn oysters nu weer?

@:molo en ik zijn btw niet bepaald vrienden maar ik deel haar kijk op de zaken grotendeels.

Vaak praat jij alles zo goed. Echt zo erg vermoeiend. En dan ben ik iemand die de regeltjes netjes naleeft en alleen de avondklok heeft overtreden :@
Het is niet mijn bedoeling dingen goed te praten. Ik snap ook eigenlijk niet wat je daarmee bedoelt. Ik kan dus niet zoveel met je post.
pi_198774698
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:06 schreef Bocaj het volgende:
Brrrrr weer Astra in het nieuws... Duitsland stopt er zelfs helemaal mee bij mensen beneden de 60...
Hoe veel krijgen wij er?

[ Bericht 0% gewijzigd door Discombobulate op 31-03-2021 10:02:01 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:09:51 #40
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198774705
quote:
Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stray_cat op 31-03-2021 00:16:17 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:14:13 #41
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774731
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:09 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken joh. En ze gaan de naam veranderen dus dat zal een hoop schelen.
Dat geloof ik niet! (Stel dat zoiets uitkomt.... nou dan ben je helemaal gaar hoor!)
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:18:22 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:23:15 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198774781
quote:
Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:23:35 #44
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774782
quote:
Unbelievable... daar trapt toch geen hond in... Ze geven het gewoon een échte naam en niet de naam van het bedrijf!
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:24:28 #45
65846 Bocaj
47th President.
pi_198774791
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:23 schreef Momo het volgende:

[..]

Op de 2,3 miljoen vaccinaties. Ook moet je maar zien of dat bij allen door het vaccin komt.
Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:34:47 #46
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198774828
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:24 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ze stoppen er niet voor niets mee... vermoedens stapelen zich op!
Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.

In het VK is geen enkel geval gemeld van trombose als ik het goed heb. Terwijl ze er daar al miljoenen mee hebben geprikt.

Ik snap dat je dit wilt uitzoeken.. en het is verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze 9 vrouwen, maar het is een rimpeling in de zee.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774848
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:34 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Het is wel heel toevallig dat alle 9 uit NRW komen én allemaal jonge vrouwen zijn.

In het VK is geen enkel geval gemeld van trombose als ik het goed heb. Terwijl ze er daar al miljoenen mee hebben geprikt.

Ik snap dat je dit wilt uitzoeken.. en het is verschrikkelijk voor de nabestaanden van deze 9 vrouwen, maar het is een rimpeling in de zee.
Eens en toch.... toch is het jammer dat je niet kiezen kan. :{
pi_198774872
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zolang er een tekort is aan vaccin lijkt me dat ook niet echt verstandig.
pi_198774882
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Nee zeg. Het blijkt nu al moeilijk om de administratie rond te krijgen en de prikplekken bezet. :')
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:47:58 #50
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774894
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:38 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198774900
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik al zie wat voor een achterlijke inefficiente bureaucratische molen is dan wil ik er in 1x vanaf. J&j is mijn favo daarom.
Mwah... voor een pfizertje ben ik best bereid om 2 keer te gaan. :Y
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:49:17 #52
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198774903
AZ is de grootste rommel die er is heb het al vaker gezegd.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:49:49 #53
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774905
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:43 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
1947-2016
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:50:02 #54
445514 DonDruiper
pi_198774908
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Kun je me ook uitleggen waarom het de grootste rommel is?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774911
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:50:56 #56
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774912
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Ze deden het anders prima tegen psv hoor. Daarom hebben wij nu nog 'maar' 10 punten nodig.
1947-2016
pi_198774915
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Er is geen tekort aan vaccins lazen we vandaag van de inmiddels geschorste ggd medewerker. Die riep 'waar blijven jullie nou, ik wil werk' en 3 kwartier later kreeg hij zijn enige telefoontje van vandaag. Dat ie naar huis kon.
Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?
pi_198774917
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:51:35 #59
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774918
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen heb ik die ook liever. Maar meer omdat ik dan na 1 prik van al het gezeik af ben.
Exact. Dat zeg ik ;)
1947-2016
pi_198774923
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
_O-
Jij hebt mazzel dat ik niets met voetbal heb! :D :P
pi_198774924
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:52:43 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774925
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik heb niet alle topics doorgelezen. Is er inmiddels nu bekend hoe dat kan?
Geen idee. Hugo zal er vast wel weer een excuus voor hebben.
1947-2016
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:52:47 #63
445514 DonDruiper
pi_198774926
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, Alkmaar, he?
Dijenkletser Tijger
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774928
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef Mammietje het volgende:

[..]

_O-
Jij hebt mazzel dat ik niets met voetbal heb! :D :P
Ik heb nog minder dan jij met voetbal :P
pi_198774930
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dijenkletser Tijger
Het is laat, ik doe mijn best :D
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:55:15 #66
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198774941
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]

De vaccinatie gaat te langzaam dat is het probleem. Maar we hebben nog niet genoeg vaccins om zeg maar de hele bevolking die een vaccin wilt te vaccineren. Daar hebben we toch wel meer vaccins voor nodig.
En toch worden er een hoop niet gezet. Dus zijn ze over.
Zoek vrijwilligers, doe iets. Rammen met die handel. NL moet vrij.
1947-2016
pi_198774942
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:52 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dijenkletser Tijger
Ik vond hem wel leuk!
Maar als je het beter kan, laat je door mij niet tegenhouden he?! :P
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:55:52 #68
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198774943
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:50 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!
pi_198774950
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.
Maar dat zal administratief wel weer te moeilijk zijn. :{
  woensdag 31 maart 2021 @ 00:59:51 #70
445514 DonDruiper
pi_198774963
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Je volgt het nieuws neem ik aan? Buiten de incidentele bloedproppen zijn de bijwerkingen ook top!
Je bedoelt die incidentele gevallen op miljoenen vaccins?

En bijwerkingen is per persoon verschillend.

Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198774966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens hoor. Het gaat gewoon te langzaam. Wat binnen komt moet gewoon zo snel mogelijk worden weg geprikt.
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:12:38 #72
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_198775006
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zit hier AZ niet te verdedigen, maar hier roepen 'Het is rommel' is vrij ongefundeerd.
Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
pi_198775017
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Nou ik ken verschillende mensen die AZ hebben gehad en die werden er doodziek van dus zo verschillend is het niet. Dus ja het is rommel.
Wat beschouw jij als doodziek?
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:15:33 #74
445514 DonDruiper
pi_198775021
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Prima. Als je het niet vertrouwd neem je het niet.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:16:22 #75
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_198775028
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:59 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebola
pi_198775046
quote:
10s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:16 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Net als corona is een dodelijk virus, zoiets als ebola
:')

Zucht

:')
  woensdag 31 maart 2021 @ 01:24:23 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198775061
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het geen optie is om mensen aan te moedigen langs te gaan om te kijken of er vaccins/plaatsen over zijn. Er zijn er genoeg die willen.
Maar dat zal administratief wel weer te moeilijk zijn. :{
Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.
1947-2016
pi_198775068
https://www.telegraaf.nl/(...)is-dan-mogen-we-open
De horeca gaat open met Sint-Juttemis :D
Dat vind ik nou een ludieke actie!
zie email 27 oktober
pi_198775072
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Idee had ik vanmiddag ook al. Maar het zal vast te moeilijk zijn een id/paspoort aan een prikkie te voegen die nog niet in de goede leeftijdscategorie valt. Want zo rollen ambtenaren.
Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
pi_198775082
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:26 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)is-dan-mogen-we-open
De horeca gaat open met Sint-Juttemis :D
Dat vind ik nou een ludieke actie!
Ik vind hem goed! ^O^ :D
pi_198775094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:28 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Een paar weken terug waren er al verzorgingshuizen die vaccins wegdonderden omdat het te 'ingewikkeld' was om buiten hun doelgroep te prikken toch? :')
Die hadden daar overigens wel toestemming voor om de vaccins die ze over hadden weg te prikken. Net als de ziekenhuizen. Dat geeft toch het beeld dat het wel kán kennelijk.
Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.
pi_198775113
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Tja dat snap ik ook niet echt. Zeker bij de eerste ronde. Wat over is zet het in personeel en als er dan nog wat over is pluk dan maar wat mensen van straat van mij apart en geef ze een vaccinatie kaart mee met de afspraak voor ronde 2. Bij ronde 2 snap ik dat het lastiger is omdat mensen dan misschien geen 2de vaccinatie kunnen krijgen als ze er voor niet 1 hebben gehad.
Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.
En dat ze het geregistreerd willen hebben, snap ik ook wel. En dan is die 2e prik er ook zo aan te koppelen.

Ook hieruit begrijp ik dat het gewoon kan (met vooraf aangegeven wachtlijst):
https://nos.nl/artikel/23(...)soms-weggegooid.html

Laten die priklocaties wachtlijsten maken met oproepbare mensen. Lijkt me strak plan wel. :)
pi_198775139
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:43 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ze gooiden ze weg omdat de administratie ervan te veel werk/ ingewikkeld was. Kennelijk kan het dus wel.
En dat ze het geregistreerd willen hebben, snap ik ook wel. En dan is die 2e prik er ook zo aan te koppelen.

Ook hieruit begrijp ik dat het gewoon kan (met vooraf aangegeven wachtlijst):
https://nos.nl/artikel/23(...)soms-weggegooid.html

Laten die priklocaties wachtlijsten maken met oproepbare mensen. Lijkt me strak plan wel. :)
Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.
pi_198775158
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 01:57 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Maar als het goed is zijn de verpleeghuizen inmiddels gevaccineerd dacht ik. Maar goed we gaan het meemaken hoe het gaat voorlopen bij de grote priklocaties. Ik neem aan dat ze daar betere koel mogelijkheden hebben dan in gewone verpleeghuizen mocht er een no-show zijn of wat over zijn.
Ik haalde die verpleeghuizen als voorbeeld aan dat het kķn. Het artikel dat ik plaatste was ook 2 maanden oud. Dus in principe zou -behalve de koelmogelijkheden- de administratie er ook alleen maar op vooruit gegaan moeten zijn. :)
Dus zet gewoon wat reserve-mensen neer. Komt iemand niet opdagen? Zitten en prikken. Hatseflats. :7
Doorwerken met die handel.
pi_198775208
Waarom is deze man (72) nog niet gevaccineerd?

twitter
pi_198775221
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:

[ twitter ]
Als ik me niet vergis woont ie in Duitsland.
zie email 27 oktober
pi_198775264
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 03:15 schreef Za het volgende:

[ twitter ]
De 72 jarigen zijn nog niet aan de beurt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198775267
twitter

Tijmen krijgt: Functie elders.
pi_198775296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik wilde het kijken maar uiteindelijk maar niet gedaan beter voor mijn bloeddruk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 31 maart 2021 @ 05:58:59 #90
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198775299
quote:
doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?
pi_198775305
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind is een mening. Als die in dit topic verboden worden, dan kunnen we het sluiten.
Volgens mij heb je mij dat niet zien zeggen.
pi_198775350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 05:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

doelpalen verzet richting BNW-achtige praktijken?
Vaccinatie perikelen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198775363
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
  woensdag 31 maart 2021 @ 07:21:37 #94
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198775378
quote:
Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 07:23:02 #95
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198775385
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 07:14 schreef Nielsch het volgende:
Het totale aantal doden loopt echt flink terug las ik. Echt hoor gooi open die terrassen en restaurants! Als er nu nog ouderen zijn die geen vaccin hebben is dat hun eigen keuze. Daarvoor hoeft de rest toch niet meer te boeten?
Uhhh, nee? Mijn ouders hebben geen oproep of wat dan ook gehad. Prima idee verder, maar je stelling dat dat de eigen keuze is klopt niet.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_198775392
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 07:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Geen idee, ik (en met mij velen) heb nieuwsuur NIET gekeken. Geen flauw benul waar het over ging en waar “we” dus mee bezig zijn.
"we" zijn vooral niet heel erg bezig. Bezig met vaccineren. Sterker nog, die medewerkers krijgen nog lang geen burn out. Itt de bedrijven die zich aan 1001 maatregelen moeten houden.
Go hard or go home
pi_198775528
Ik ken ook nog mensen van 83 die nog geen oproep hebben ontvangen. Helaas zijn veel van die oudjes ook niet assertief genoeg/weten niet hoe het werkt/vertrouwen erop dat het goedkomt om er zelf achteraan te bellen. Kennelijk gaat er iets ergens fout. Goh.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 08:08:38 #98
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198775538
quote:
Nee.
Een heleboel ouderen hebben nog geen oproep voor vaccinatie gehad.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 08:21:53 #99
5428 crew  miss_sly
pi_198775609
quote:
Je aanname dat er ouderen zijn die geen vaccin hebben gehad vanuit eigen keuze, is incorrect. Het aantal doden loopt inderdaad terug, dat is mooi. De ziekenhuizen worden nog steeds voller, dus dat is toch echt minder mooi. Het is zelfs belangrijker dat de ziekenhuizen leger worden dan dat het aantal doden afneemt.
pi_198775613
quote:
Je weet bij welke leeftijd ze nu zijn? En je weet welke leeftijdsgroepen het meest op de IC komen?
pi_198775620
En dat doden teruglopen klopt, dat is ook logisch want veruit de meeste vielen in de eerste fase in verpleeg en verzorgingshuizen. En die hebben allemaal minimaal 1 prik gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')