Heb je de vorige persco niet gezien?quote:Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Nee, de persco's kijk ik niet meer. je weet inmiddels 24H van te voren wat ze daar gaan zeggen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je de vorige persco niet gezien?
En het prikfalen ligt ook aan ons, want niemand belt blijkbaar voor een afspraak.
Dus het is al zo gespind dat het onze eigen schuld is allemaal
RIVM wijst naar GGD en vice versa, De Jonge wijst naar niet-bellers. En ondertussen verbaast zijn dat het draagvlak afneemt
Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je even buiten het 'schuld-gedeelte' kijkt, klopt het toch dat het niet goed genoeg gaat om te versoepelen? Ongeacht wat daar de oorzaak van is?
Ja, ik ben een beetje moe van die man. Ik ga hem niet meer hate-watchen. Hoop dat ie straks snel in de vergetelheid raakt als dit voorbij is.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?
Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmenquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
Toch blijf ik hopen op open musea en zwembaden in de mei vakantie
1. Je belt een bejaardenhuisquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef raptorix het volgende:
Het probleem zit hem met name in dat de distributieketen vrij lang is:
-Vaccins komen aan
-Vaccins moeten goed gekeurd worden
-Uitnodiging word verzonden
-Afspraak word gemaakt
-Prikafspraak
-2e Prikafspraak
Het probleem zit hem dus er in dat je pas je uitnodiging kunt verzenden al je een beetje idee hebt wat je voorraad hebt, wat men nu volgens mij doet is meer afspraken maken, maar die verder vooruit zetten om zo de onzekerheidsmarge te verkleinen.
Kleuters doen niet aan banenzwemmenquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Buitenzwembaden zijn al open voor banenzwemmen
Dat een museum al 3,5 maand zogenaamd niet open kan is natuurlijk ook van de zotte.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
En die groep is dus al gedaan, bejaardenhuizen zijn makkelijk, en daar liep het redelijk soepel al moesten daar huisartsen in sommige gevallen wat afstemmen en patienten uitruilen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
1. Je belt een bejaardenhuis
2. Je vraagt hoeveel mensen er zitten.
3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen
4. Ga erheen, prik, streep de namen af.
Het is zóóóóóóóó moeilijk.
Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
1. Je belt een bejaardenhuis
2. Je vraagt hoeveel mensen er zitten.
3. Je zegt: Ik kom morgen met XX vaccins (XX= aantal mensen), zorg dat er een lijst ligt met de juiste namen
4. Ga erheen, prik, streep de namen af.
Het is zóóóóóóóó moeilijk.
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja alleen gaat de strategie op leeftijd. Ga je dan 4x terug naar hetzelfde bejaardentehuis of wijzig je de strategie?
Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ligt er aan aan wie je het vraagt. Het is nog altijd een keuze van wat mensen in de overheid (en OMT) of we kunnen versoepelen.
Er zijn ook mensen die vinden dat het na een jaar (en de zomer op komst) belangrijker wordt (icm vaccineren) om de maatschappij weer meer mogelijkheden te geven; ook met de huidige cijfers.
Dat de overheid daar niet voor kiest is een keuze. Niet een vanzelfsprekendheid.
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:18 schreef Gia het volgende:
Overigens, was het Ab?, gisteren die het had over nu eerst de grootste verspreiders gaan vaccineren?
Volgens mij liggen er ook veel van 40 tot 60 in het ziekenhuis. Willen ze nu juist deze groep achteraan zetten!
Ben ik voorlopig nog niet aan de beurt.
Pretparken en dierentuin ook.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:22 schreef zalkc het volgende:
Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Nu is het eerst uitzoeken wie er in de juiste leeftijd zit. Waar wonen die?
En dan 40x naar hetzelfde tehuis terug omdat daar iemand woont die op die dag in de juiste groep valt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De camping heeft onze boeking alweer verschoven naar volgend jaar, omdat we met een groep zijn.quote:
Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.
Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.
Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.
Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.
Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".
Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!quote:
Die talkshows zijn een soort echokamers geworden waar steeds dezelfde mensen mogen aanschuiven die steeds hetzelfde bandje afdraaien.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Ab zit gewoon weer grotendeels open deuren in te trappen en eigenlijk onzin te verkondigen. En iedereen daar laat die man maar gewoon leuteren en een paar dagen later zit hij er weer.
Hij heeft het over strategie. En dat het een goed idee is om eerst risicogroepen te vaccineren. Wat is dan een risicogroep? Als ik naar de verpleeg en IC bezetting kijk is het niet zuiver 60+ en daaronder niks. Ja, de 60+ groep heeft de grootste bijdrage maar de groep 50-59 heeft ook best wel een significante bijdrage aan het aantal opnames. Dus die kan je eigenlijk niet uitsluiten want als je daar alle verhogende risicofactoren in kaart wil gaan brengen gaat dat zo'n operatie worden dat je net zo goed 50+ als grens aan kan gaan houden.
Dat is het volgens Ab zo dat je dan de groep 20-39 (in zijn woorden 20-40) moet gaan vaccineren omdat die het meeste contacten hebben. Maar waar baseert Ab dan weer op dat het aantal contacten bij bijvoorbeeld 30-39 zo veel hoger is dan bij 40-49? Want die zitten op kantoor, staan in de kroeg, doen ook veel aan sport, komen in contact met hun kinderen, noem maar op.
Dus dan moet je volgens Ab een groep met minder risico voorrang geven zonder echt veel onderbouwing qua contactmomenten terwijl de groep erboven - die 40-49 een grotere kans heeft op opname.
Maar die groep 40-49 kan dan in zijn verhaal daarna achteraan sluiten. En dan rammelt hij nog het tussenzinnetje er even uit "maar die jongeren kunnen ook in het ziekenhuis komen".
Iedereen zegt dan "ja en amen" daar aan tafel en niemand die doorvraagt op dat geleuter.
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is een bewuste afweging geweest, het idee was om zo "precies" mogelijk te prikken, achteraf gezien had je wellicht beter wat minder fijnmazig te werken maar wel sneller te prikken.
Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Gaat echt niet gebeuren joh. Juist niet in de vakantie (want extra drukte). Iedereen moet binnen blijven!
Gisteren werden de parken al weer ontruimd
Ja. Dan kan je daar wel een heel interessant klinkend verhaal op willen houden over de strategie maar het gaan gewoon nergens over.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Conclusie: iedereen moet gevaccineerd worden.
Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze hebben lang genoeg de tijd gehad om hierover na te denken, maar als je begint met denken als de vaccins al binnen zijn is alles "achteraf".
Ja, die kans moet je er dan bij accepteren ja. Lijkt me logisch.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is volgens mij een redelijk onbetwist feit dat er momenteel alweer bijna 2.400 mensen in het ziekenhuis liggen en de trend is stijgend. Dus dat het niet goed gaat, lijkt me evident.
Dat er ook andere keuzes zijn, klopt. Dat die met grote waarschijnlijkheid leiden tot echte problemen in de ziekenhuizen is dan een consequentie die je moet accepteren.
Waarom gaan ze niet op het teras zitten?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten
Hier hetzelfde. Ze nemen nu niet eens de moeite meer om even verderop te gaan zitten, er worden complete bars, statafels en barbecues uitgesteld.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
Overigens hier in de buurt zijn de terassen al open, de cafe's verkopen flesjes bier, en de klanten gaan fijn verderop in het zonnetje zitten
Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafelsquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Waarom gaan ze niet op het teras zitten?
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat die formeel niet open mogen zijn, dat is onderdeel van de zaak, verderop staan gewoon bankjes en picnic tafels
In figuurlijke zinquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?
Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Men had er vrij goed over nagedacht, het probleem was dat onder politieke druk de strategie veranderd moest worden, en ook nog eens op vrij korte termijn de levering van Astra en Pfizer omdraaide, men had gerekent op eerst Astra en pas later Pfizer, dit heeft grote impact op je vaccinatie strategie omdat Pfizer niet door de huisartsen kan worden gedaan. Qua strategie zijn er weinig fouten gemaakt, alleen was het achteraf gezien beter geweest om het anders te doen.
Wat wel een grote fout is geweest, is om de GGD de afspraken te laten maken, daar hebben ze gewoon geen ervaring mee, dat hadden ze aan professionals moeten overlaten.
Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Nou de parkcirkels zijn weer terug hoor
Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moeten mensen in parken zich eens niet als een achterlijke mongool gedragen, als je een park hebt waar plek zat is en iedereen gaat hutje mutje bij elkaar zitten dan weet je dat ze ingrijpen, ik ga niet discussieren of het buiten altijd veilig is, maar het lijkt me in ieder geval niet nodig om allemaal op 20 cm van elkaar te zitten.
Dit is alleen vandaag toch? En dan morgen heel hard '1 april!!' roepen. Toch?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat moet toch wel een van de meest trieste dingen zijn die ik ooit gezien hebquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Voorzover ik weet niet, dat kwam ook omdat men kennelijk vrij stellig aangegeven heeft hoe de vaccins werden geleverd, dit bleek dus niet te kloppen waardoor ze heel snel de volgorde moesten omdraaien. En zoals je weet maakt het enorm uit of je AZ of Pfizer moet prikken, zeker omdat AZ toen aan "jongere" mensen werd gegeven, en Pfizer juist aan ouder.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er was dus maar 1 plan, en geen plan B, begrijp ik uit jouw verhaal. Dat klinkt niet alsof ze alle mogelijkheden hebben doorgedacht.
Hey wat leuk, dan kunnen bezoekers 'landjepik' spelen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En weet je wat het is?quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar de troep die ze doodleuk achter laten vind ik dan weer wél schandalig. Dat zou ik persoonlijk dan eerder een reden vinden om ze de toegang te verbieden.
[ afbeelding ]
Christus te paard. Ga je vaccinatieshit op orde brengen i.p.v. dit gezeik, prutsersquote:Op woensdag 31 maart 2021 11:47 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Bedacht door ambtenaartjes achter een bureau. Genereert wel weer media-aandacht en dan kan de gemeente weer even laten zien hoe goed ze wel weer niet bezig zijn.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Al dat micro managing. Stopten ze maar zoveel moeite en tijd in het vaccinatie proces.
Snap ik ook niet.quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:00 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En weet je wat het is?
Als iets meer dan de helft standaard en uit fatsoen zijn rommel oppakt motiveert dat anderen om het zelfde te doen. Schapen en dam. Dat gebeurt ook bij goed gedrag. Helaas lijken die normen en waarden er niet standaard in te zitten?
Ik kreeg toch een Oud-Hollandsche oorvijg van mijn moeder als ze zag dat ik ook maar iets op de grond gooide.
quote:Op woensdag 31 maart 2021 12:02 schreef Oriente het volgende:
Als ik vrienden had zou ik vanmiddag spontaan naar een park gaan. Helaas!
ze gaan creatief om met de mogelijkheden die ze wel hebben; afhalen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh, je schreef dat ze open waren, maar dat is dus toch niet zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |