abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198776137
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:18 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]

Gaat Frankrijk een nieuwe lockdown in?
Het zijn maar 2 weken ;)
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:28:20 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Het zijn maar 2 weken ;)
Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
pi_198776165
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom, die Fransen moeten gewoon even volhouden, dan kunnen ze daarna snel weer meer.
en ze doen het samen in Frankrijk
pi_198776183
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:20 schreef Molo het volgende:

[..]

80+ bezet ziekenhuizen niet zo omdat die minder opgenomen worden en al helemaal niet op de IC

Niet omdat ze er niet zijn, niet ziek worden of niet dood gaan
Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.
Als ik de data van bijv NICE erbij pak, dan zit er zelfs minder dan een factor twee verhouding tussen de groepen 60-65 en 80-85. Dus op basis daarvan lijkt het er zelfs op hogere leeftijdsgroepen zelfs nog vaker worden opgenomen.

Jouw verhaal geldt echt puur en alleen voor de IC's. En dit is echt niet het hele plaatje, daar op een gegeven moment juist de opnamecapaciteit op de verpleegafdelingen de bottleneck begon te worden.
I'll give you something to do
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:27 #155
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198776188
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of ze halen de guillotines weer uit het vet en gaan ze weer bestormertje spelen 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:44 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776191
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:24 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wij weten dat mensen in die groep zitten als we ze tegenkomen, maar niet wie het zijn. Er is geen nationaal register van dikke mensen.
Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.
En het gaat zeker niet specifiek om dikke mensen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Spellchecker woensdag 31 maart 2021 @ 09:30:56 #157
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198776195
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Nieuwsuur niet gezien. Postte alleen mijn eigen ervaring ;)
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 09:33:26 #158
5428 crew  miss_sly
pi_198776224
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat ik bedoel te zeggen, los van dat het vaccineren idd dramatisch ruk verloopt.

Het is een overheidskeuze, wel een keuze die op zich te rechtvaardigen is aan de ene kant, maar ook zorgt dat de coronastrategie van zorgdruk verminderen niet goed werkt en dus langer duurt.
En daarmee ook sterfte en ziektelast en economisch/sociaalmaatschappelijke last van weer andere groepen in de hand werkt.

Hoe dit een en ander uittelt weet ik niet, geen cijfers van en geen rekenwonder hier

Beleidskeuzes hebben effect en impact, in dit geval iig niet alleen direct maar indirect ook enorm veel impact
Dominosteentjesverhaal
Als het vaccineren verder echt op stoom zo zijn, zou de strategie om tegelijkertijd de zorgdruk te verminderen prima werken. Het probleem is in mijn ogen dan ook niet de gekozen strategie, maar het feit dat het vaccineren niet naar behoren verloopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:36:47 #159
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776265
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef galantis het volgende:

[..]

Als ik bijv de leeftijd 85 met 65 vergelijk, dan zijn er in NL twee- tot driemaal zoveel mensen met leeftijd 65 dan met leeftijd 85. Dus als opnames evenredig verdeeld zijn verwacht je ook een factor zoveel 65-jarigen in het ziekenhuis.
Als ik de data van bijv NICE erbij pak, dan zit er zelfs minder dan een factor twee verhouding tussen de groepen 60-65 en 80-85. Dus op basis daarvan lijkt het er zelfs op hogere leeftijdsgroepen zelfs nog vaker worden opgenomen.

Jouw verhaal geldt echt puur en alleen voor de IC's. En dit is echt niet het hele plaatje, daar op een gegeven moment juist de opnamecapaciteit op de verpleegafdelingen de bottleneck begon te worden.
Even los van dat ik echt geen cijfer/rekenwonder ben. Opnames zijn nooit evenredig verdeeld, hoe ouder hoe meer zorg er gevraagd wordt, want hoe ouder en hoe meer comorbiditeit en slechtere prognoses

Je hebt gelijk over die bottleneck hoor, zeker. Zeker.
Ik vraag me alleen echt af of daar niet veel meer aan gedaan kan worden om op te schalen of zorg slimmer/thuis in te zetten.
Bij de IC's kan dat gewoon echt onmogelijk.
pi_198776278
twitter

Vandaag hopelijk verdere daling!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198776289
Zijn de over 9000 memes al uit het vet gehaald?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:41:52 #162
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776330
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Selectie door huisarts, die heeft gros van de mensen wel in beeld.
En het gaat zeker niet specifiek om dikke mensen
Dat gebeurd nu voor mensen die ook door de huisarts geprikt worden, maar niet om door te sturen naar de GGD. Daarnaast krijgt de huisarts ook pas dat signaal als je er wel eens komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door zalkc op 31-03-2021 09:52:09 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198776371
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Gisteren, bij nieuwsuur, ging het er nog over dat er telefonisch afspraken gemaakt moeten worden en dat dit nogal traag verloopt. De ene medewerker geeft aan dat er, bijvoorbeeld in april, geen plaats is op die locatie en bel je opnieuw, dan heeft een andere medewerker wel plaats. Komt op mij niet over als geautomatiseerd.
Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:

twitter
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:46:02 #164
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776376
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Zijn de over 9000 memes al uit het vet gehaald?
Got the t-shirt

Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:51:57 #165
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198776434
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Echt een puinhoop. Die man van 76 (?) kwam dan nog redelijk zelfstandig en fief over, maar zie je het voor je hoe dit gaat bij mensen die minder op hun strepen gaan staan en blijven proberen? Eerst een aantal keer te horen krijgen dat je dus pas in Mei terecht kunt en dan na tig keer proberen kun je ineens wel medio April. Complete waanzin. Die expert richting einde van het filmpje verwoord het echt goed, als je zo doorgaat ben je gewoon nooit op 1 Juli zo ver als je wilt zijn:

[ twitter ]
Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.

Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:54:28 #166
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198776459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik was er in december al bang voor toen bleek dat alles last-minute nog geregeld moest worden.

Wel treurig dat we 3 maanden verder zijn en het nog steeds allemaal zo stroef gaat.
Het is eigenlijk nog triester als je bedenkt dat heel veel grote winkelketens wel een systeem voor tijdslotreserveringen op diverse locaties uit de grond hebben getrokken, in no-time, om het 10 minuten shoppen mogelijk te maken ;)
pi_198776460
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[ twitter ]
Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:03:35 #168
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198776563
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198776581
rammen met die prikken, echt gvd wat zijn ze aan het doen? faal op faal op faal. ik wil weer feesten, naar de kroeg en in teamverband sporten! dit land moet open!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2021 10:05:28 ]
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:08:16 #170
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_198776607
quote:
6s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:05 schreef Nielsch het volgende:
rammen met die prikken, echt gvd wat zijn ze aan het doen? faal op faal op faal. ik wil weer feesten, naar de kroeg en in teamverband sporten! dit land moet open!
het meest kansloze is dat stelletje idioten die de huidige prutsers weer aan de macht geholpen hebben
(JA IM CALLING YOU OUT }:| )
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:08:26 #171
14505 OProg
A Life in Music
pi_198776609
Gister ongeveer 61.000 prikken. Zoals ik in die grafiek kijk is dat de telling van maandag omdat deze cijfers een dag achter lopen.

Laten we eens stellen dat het in het weekeinde net iets minder snel gaat. Dus laten we die 2 dagen gewoon eens op 50.000 zetten. Dan moeten er om die doelstelling te halen die overige dagen er zo ongeveer 90.000 per dag doen om die 514.000 te halen.

Zodra we daar vandaag weer ver vandaan zitten moet er gewoon direct een verklaring geëist worden en wat er dan nu exact gaat gebeuren om de doelstellingen wel te halen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:12:16 #172
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198776644
quote:
7s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:08 schreef OProg het volgende:
Gister ongeveer 61.000 prikken. Zoals ik in die grafiek kijk is dat de telling van maandag omdat deze cijfers een dag achter lopen.

Laten we eens stellen dat het in het weekeinde net iets minder snel gaat. Dus laten we die 2 dagen gewoon eens op 50.000 zetten. Dan moeten er om die doelstelling te halen die overige dagen er zo ongeveer 90.000 per dag doen om die 514.000 te halen.

Zodra we daar vandaag weer ver vandaan zitten moet er gewoon direct een verklaring geëist worden en wat er dan nu exact gaat gebeuren om de doelstellingen wel te halen.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroeven

quote:
Op de nieuwe priklocatie bij IJsbaan de Westfries (Hoorn) wordt getest om 4.500 prikken per dag te zetten. Dat is een recordaantal voor de regio Noord-Holland Noord, want in Middenmeer, Den Helder en Alkmaar is een maximum van 3.000 prikken per dag.
Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.
pi_198776651
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Eens, de benadering had heel anders moeten zijn, zeker in de groep 65-80 thuiswonend, zat van die mensen hebben niemand om ze te helpen, daarnaast denk ik ook nog een flinke groep die te "trots" is om hulp te vragen, dat zie je veel in die generatie omdat ze bang zijn iemand tot last te zijn.
Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.
pi_198776665
De prikcapaciteit is ook absoluut niet het probleem, die is er echt zat, het moet puur zitten in de afspraken, alleen begreep ik van Jaap van Delden dat daar wel een stukje overzicht in ontbreekt omdat er geen centraal registratie systeem is, kortom hij heeft voor een deel een blinde spot.
pi_198776666
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

https://www.nhnieuws.nl/n(...)cinaties-opschroeven
[..]

Als je zulke berichten leest lijkt prikcapaciteit totaal niet het probleem te zijn.
Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.
pi_198776677
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Plus, veel in de groep zijn het meer gewend via de huisarts dit soort zaken te bespreken / af te handelen. Las dus ook al dat velen na de brief te hebben ontvangen de huisarts gaan bellen voor een afspraak omdat zo'n GGD ver van hun bed is.
Laten we hopen dat ze in ieder geval de huisarts bellen, die zijn meestal wel zo bijdehand dat ze goede actie ondernemen.
pi_198776700
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, het afsprakensysteem is een bende en dat komt door een falend software systeem en het beleid van een brief ontvangen en moeten bellen voor een afspraak.
Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:19:10 #178
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198776716
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:14 schreef raptorix het volgende:
De prikcapaciteit is ook absoluut niet het probleem, die is er echt zat, het moet puur zitten in de afspraken, alleen begreep ik van Jaap van Delden dat daar wel een stukje overzicht in ontbreekt omdat er geen centraal registratie systeem is, kortom hij heeft voor een deel een blinde spot.
Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisteren

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)-wat-uitbreiden.html

"De bereidheid voor de prik blijkt bij de doelgroep die nu een uitnodiging op de mat krijgt, veel hoger te liggen dan verwacht. Misschien moeten we de capaciteit daarom gaan opschalen", zegt woordvoerder Suzan Demirhan van koepelorganisatie GGD GHOR Nederland.

RIVM-coördinator Van Delden wees daarom ook naar mensen zelf: onvoldoende mensen uit de doelgroepen die een uitnodiging hebben ontvangen maakten een prikafspraak, zei hij.

pi_198776736
Ach, we wisten ook niet al een jaar ongeveer dat we op deze schaal zouden gaan prikken, dus ik kan me voorstellen dat het allemaal wat onvoorbereid overkomt. Inherent aan het 'last minute' werk in deze pandemie!
pi_198776772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het probleem is niet zozeer dat de software faalt, het probleem is dat er nog geen goed systeem is. Men is dus wel in staat om uitnodigingen te versturen, echter daar zit dus overlap in met mensen die al gevaccineerd zijn.
Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ā travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:28:16 #181
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198776797
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:17 schreef raptorix het volgende:

[..]

Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heet

Enorm andere werkvelden, systemen, werkprocessen, bestuurlijke aansturing etc etc
Daar is geen overzicht in dus dat is een ruk strategie om op aan te haken bij zoiets als Covidvaccinaties in een pandemie ;(
pi_198776899
quote:
15s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is zo mogelijk nog ernstiger: ten eerste omdat je dit al maanden weet, ten tweede omdat je het ook niet binnen een week hebt opgelost.
Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.
pi_198776953
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Inherent aan het 'aansluiten op bestaande structuren', wat gekozen is aan pad, in een bijzonder gefragmenteerd veld wat vaccinatiewerkveld heet

Enorm andere werkvelden, systemen, werkprocessen, bestuurlijke aansturing etc etc
Daar is geen overzicht in dus dat is een ruk strategie om op aan te haken bij zoiets als Covidvaccinaties in een pandemie ;(
Men heeft een enorme denkfout gemaakt, normaal gesproken is de GGD verantwoordelijk voor dit soort zaken, echter op het laatste moment is gekozen om toch voor een selectieve vaccinatie strategie te gaan, men heeft daarbij allerlei signalen uit de praktijk genegeerd, en nu zitten we met de gebakken peren.
Eigenlijk is er nu gewoon te kort tijd om dit nog te herstellen, de afspraken zijn nu al gemaakt voor april, de enige mogleijkheid die ik nog zie is om gewoon iedereen die nog geen afspraak heeft een 1 priks strategie te geven en flexibel op te roepen, dus: iedereen boven 70 mag direct een afspraak maken, je kunt zelfs een aantal lokaties zo inrichten dat je zonder afspraak kan komen (zo lang de voorraad strekt).
pi_198776974
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat heb ik van de zomer al geroepen, het is niet eens zo dat dit complexe systemen zijn, echter als je op dit soort systemen wilt aansluiten is dat behoorlijk tijdsintentief omdat de auditing met bijvoorbeeld DigiID traag is, dat is ook niet eens iets slechts want je wilt natuurlijk dat het veilig is, maar men had gewoon de tijd ervoor.
Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction ā travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:44:24 #185
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198777010
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Uit Nieuwsuur/NOS artikel van gisteren
[..]

Echt, dat gejank tussen die 2.

Waar is de centrale aansturing? Waar is de minister?
Zo'n simpel proces, zoveel gezeur en bizar slechte uitvoering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198777053
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echt, dat gejank tussen die 2.

Waar is de centrale aansturing? Waar is de minister?
Zo'n simpel proces, zoveel gezeur en bizar slechte uitvoering.
Weet niet of ie al gepost was, maar interviewtje met Gommers & Kuipers: https://www.nrc.nl/nieuws(...)niet-voelen-a4037916
pi_198777067
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Hoe doen ze dat nu dan met bijvoorbeeld borstkankeronderzoek? Dat is toch qua selectie en planning toch redelijk vergelijkbaar lijkt me, als leek?
Dat word gedaan door het instituut Facilitaire Samenwerking Bevolkingsonderzoeken, deze zullen waarschijnlijk een koppelling hebben met het bevolkingsregister, echter het versturen van een uitnodiging is veel minder complex dan het registreren van een uitslag, het punt zit hem met name in dat de gene die het onderzoek uitvoeren een koppeling hebben, de pijn zat hem volgens mij in dat huisartsen niet een centraal systeem hebben waarin ze vaccinaties vastleggen, dus daar zit nu overlap.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 10:53:46 #188
5428 crew  miss_sly
pi_198777108
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.

De keet voor het onderzoek wordt telkens op andere plekken opgebouwd. Prachtige opzet voor zoiets als deze vaccinatiestrategie, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:02:11 #189
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777195
"We hebben 100 ziekenhuislocaties. Als je per locatie 10 prikstoelen hebt, en je doet 1 vaccinatie per 2 minuten, dan doe je er dertig per uur per stoel. Prik je van ’s ochtends 8 tot ’s avonds 20 uur, dan kom je op 360.000 prikken per dag. Als je dat zeven dagen in de week doet: 2.5 miljoen per week.” 'Gommers & Kuipers'

Wat een optimisme. :') Hebben ze daar robots die geen pauze nemen en op een constant tempo 12uur kunnen werken.

Een gemiddelde fabriek heeft een werkelijk rendement van 60 - 65%. 85% wordt als het hoogst haalbare gezien. Dus als ze hier de helft van halen (met nog steeds diensten van 12uur) dan mogen ze in hun handen klappen.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:04:31 #190
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198777214
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:02 schreef Stoorzendert het volgende:
"We hebben 100 ziekenhuislocaties. Als je per locatie 10 prikstoelen hebt, en je doet 1 vaccinatie per 2 minuten, dan doe je er dertig per uur per stoel. Prik je van ’s ochtends 8 tot ’s avonds 20 uur, dan kom je op 360.000 prikken per dag. Als je dat zeven dagen in de week doet: 2.5 miljoen per week.” 'Gommers & Kuipers'

Wat een optimisme. :') Hebben ze daar robots die geen pauze nemen en op een constant tempo 12uur kunnen werken.

Een gemiddelde fabriek heeft een werkelijk rendement van 60 - 65%. 85% wordt als het hoogst haalbare gezien. Dus als ze hier de helft van halen (met nog steeds diensten van 12uur) dan mogen ze in hun handen klappen.
Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198777229
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het gemiddelde ziekenhuis zal meer dan 10 medewerkers hebben die kunnen vaccineren, dus elkaar aflossen lijkt me geen probleem.
Dit.
En al kwamen ze op de helft uit, dan zou het nog een hele verbetering zijn.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:06:45 #192
14505 OProg
A Life in Music
pi_198777238
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan krijg je een brief met datum en tijdstip voor het onderzoek. Kun je niet, neem je contact op om een andere afspraak te maken.

De keet voor het onderzoek wordt telkens op andere plekken opgebouwd. Prachtige opzet voor zoiets als deze vaccinatiestrategie, eigenlijk.
Weet jij toevallig ook hoe het met de griepprik gaat qua uitnodigingen en over welke periode we dit doen?

Dit is toch ook iemand van een beperkt aantal weken en 6 miljoen uitnodigingen. Krijgen die mensen dan een tijdslot ofzo? :?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:07:11 #193
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777244
quote:
14s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:04 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.

Niet dat we mogen klagen met 180.000 prikken per dag. Maar schets a.u.b. niet zo'n onhaalbaar beeld.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:08:12 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198777254
Is iedereen al met de avondklok meegegroeid naar 22.00 uur?
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:09:32 #195
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198777279
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Overdragen kost tijd. Even zonder aanvoer zitten en je rendement pleurt ook naar beneden. Heel even koffie halen is ook x1000 in dit geval (alleen koffie halen (5min.) kost al 2500 prikken per dag. De rekensom mist een heel aantal onderdelen. Totaal onrealistisch.

Niet dat we mogen klagen met 180.000 prikken per dag. Maar schets a.u.b. niet zo'n onhaalbaar beeld.
Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:10:37 #196
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198777291
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Vanavond bbq-en :9
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:12:23 #197
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777307
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Lopende band werk is al aardig uitgekristalliseerd in de afgelopen 125 jaar. De aanvoer en administratie is eerder het probleem dan.
Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.
  woensdag 31 maart 2021 @ 11:13:54 #198
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_198777326
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben nog herstellende van de jetlag vanwege de zomertijd.
pi_198777328
quote:
2s.gif Op woensdag 31 maart 2021 10:03 schreef Gunner het volgende:

[..]

Als het maar geen reden is om dingen niet te versoepelen en ik ben benieuwd of ze het zo gaan spinnen dat het 'onze schuld' is.. ipv eens de hand in eigen boezem steken
Bij de volgende persconferentie komt er gewoon weer een verlenging hoor. Na een jaar weten we allemaal wel hoe ze denken volgens mij. Nog steeds veel besmettingen, nog steeds aardig wat opnames, dus het is onze schuld dat dat gebeurd. En dat betekent een verlenging. Terwijl hun eigen falen echt niet toegegeven gaat worden.
pi_198777330
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:12 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik. Vooral de nevenactiviteiten zorgen voor vertraging. Als ze op 60 - 65% uitkomen van het geprojecteerde getal zijn ze goed bezig. Maar het is bij Gommers en Kuipers altijd een geval van uiterste. Of het nu over vaccinatiesnelheid of besmettingen gaat.
Ja, ze brengen het wat zwart-wit.
Ze zouden zo in dit topic passen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')