SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan eindelijk het huis poetsen, de lakentjes strijken, alles afmaken, enveloppen schrijven, en vooral theetjes drinken in het zonnetje in de tuin en lekker zwangeren![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ohh VKV, ik heb morgen ook mijn laatste werkmiddag en ik ben zooo zo zoooo toe aan verlof. Ik merk dat mijn collega’s er een beetje moeite mee hebben.Fijne laatste werkdag! Stom dat je collega's zo reageren. Maar vanaf morgen bestaan die collega's een paar maanden niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan eindelijk het huis poetsen, de lakentjes strijken, alles afmaken, enveloppen schrijven, en vooral theetjes drinken in het zonnetje in de tuin en lekker zwangerenIk zou me er dus niet te veel van aantrekken.
Succes met de laatste loodjes @Philomijn ! Dat moe zijn blijft na de bevalling wss nog een tijdje hangen haha
quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ohh VKV, ik heb morgen ook mijn laatste werkmiddag en ik ben zooo zo zoooo toe aan verlof. Ik merk dat mijn collega’s er een beetje moeite mee hebben.Pech voor ze. Lekker met verlof!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan eindelijk het huis poetsen, de lakentjes strijken, alles afmaken, enveloppen schrijven, en vooral theetjes drinken in het zonnetje in de tuin en lekker zwangeren![]()
22 weken vandaag. En goedgekeurd bij de verloskundige. Ik had vandaag m'n lievelings. Die bij de bevalling van Wolf was en ook het medicatie probleem heeft opgelost. Kindje doet het prima. Reageerde ook op de verloskundige toen ze ging voelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 27-03-2021 13:16:37 ]
Super irritant hè. Was hier een van de dingen waardoor ik wist dat ik weer zwanger was, nu gelukkig geen last meer van met 22 weken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:26 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en kokhalzen tot ik bijna moet kotsen als ik mijn tanden poets ben ik echt zat.
Boeiend he, hoeveel het op elkaar lijkt. Ik heb dat ook bij veel dingen.quote:Op zaterdag 27 maart 2021 10:08 schreef Rebubbled het volgende:
Verder is alles hetzelfde. Zelfde moment dat de meeste klachten afnamen, zelfde moment dat mijn SI gewricht opspeelde, zelfde moment dat ik van niet zwangere buik naar 30 weken zwanger ging. Zelfde moment wakker 's nachts. Heel raar dat het echt een kopie is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kom hier even uitzwaaien! Pep was gisteren 1 week oud. Mijn herstel gaat weer wonderlijk goed (kan eigenlijk alle bewegingen wel maken, alleen nog zwak en mag niet tillen, vloei niet of nauwelijks meer en de wond is eigenlijk genezen). Bizar dat ik 8 dagen geleden een grote buikoperatie had...
Borstvoeding goed opstarten is een klusje want baby is een beetje een slaapsukkel, maar met wat bijvoeding en kolven wordt hij nu elke dag sterker en drinkt beter en mijn aanbod komt dichter bij wat hij nodig heeft.
We hebben ook relatief veel rust wel daardoor, op dagelijks een clusterochtend en soms een wakker kuiken ‘s nachts na.
Ik ga niet meeposten bij de baby’s, merkte dat dat me vorige keer teveel beinvloedde en onrustig en onzeker maakte. Maar ik kom af en toe wel een update droppen daar ofzo.
Succes lieve zwangerenKwak, wat een mooie babySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe vindt je oudste het?
Wat verdrietig.quote:Op maandag 29 maart 2021 19:34 schreef Sicilia het volgende:
Helaas kom ik hier gedag zeggen. Wij hadden net de termijnecho en het hartje is vorige week ergens gestopt met kloppen![]()
Agoss wat naarquote:Op maandag 29 maart 2021 19:34 schreef Sicilia het volgende:
Helaas kom ik hier gedag zeggen. Wij hadden net de termijnecho en het hartje is vorige week ergens gestopt met kloppen![]()
Wat verdrietigquote:Op maandag 29 maart 2021 19:34 schreef Sicilia het volgende:
Spannend!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 07:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah Silica, dit nieuws wil je hier gewoon niet lezen... Wat verdrietig. Veel sterkte. 😘
Wij hebben zometeen onze 20 weken-echo. Spannend. Hopelijk is alles goed met het kleintje.
Wat leuk ook! 🥰 Krijgen we allebei een dametje en zo kort bij elkaar!quote:Op maandag 29 maart 2021 16:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Lekker aan het nestelen VKV 🥰
Tijdens de echo dachten wij wat te zien bungelen dus mijn man en ik waren er 100% van overtuigd dat het een jongetje is.
Maar nee we zaten er naast we krijgen een dochter! We zijn helemaal in extase. Vandaag al wat begonnen met kleertjes te koop zetten (zoek je jongens kleertjes maat 50-92 stuur mij een berichtje dan deel ik de Vinted link). Het is wel even een emotionele pleister er af trekken want ja het waren toch de kleertjes van V. Natuurlijk bewaar ik wel wat dingen. Zaterdag komt mijn moeder en gaan we alles doornemen aan kleding. Er staat al heel wat te koop en ondertussen ook al het eea besteld voor Madame.
Ze heeft al een naam 😍
Wat fijn!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 16:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat een fijn gesprek, Cygne! Mooi om te lezen dat de zorgverleners nu zo om jullie heen staan.
D-e ook fijn nieuws!
Wij hebben ook fijn nieuws. Ons kleintje is helemaal bekeken van top tot teen en alles is goed voor zover het beoordeeld kan worden. 🥰 Heel dankbaar voor! Het kindje heeft wel wat spekjes op het buikje en vrij stevige bovenbeentjes, zal van mij komen, haha.
Als het kindje zo doorgroeit, zal het met de geboorte tussen de 6 en 7 pond worden. Wel zag ik in de stats P65 voor nu, dus ik weet niet of dat matcht. Anyway, we zien het wel, voor nu alles perfect in orde!
En het mag in de OP ook: wij krijgen een dametje! 🥰🥰🥰 Was m'n gevoel toch juist, haha!
Onze dames mogen ook in de OP @VKV 😍quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:31 schreef VKV het volgende:
Uitgerekende data:
19 augustus: VenusFlyTrap
17 augustus: Komkommerschijfje
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Wat leuk! Het blijft nog even wennen aan het idee want ik ben een stoere meid ik was het nooit van de jurkjes maar kan niet wachten onze Prinses jurkjes aan te trekken. Gister hebben wij vanwege Corona een tweede gender reveal gehouden voor de broer en ouders van mijn man. Ze zijn zoooo blij!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 16:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wat leuk ook! 🥰 Krijgen we allebei een dametje en zo kort bij elkaar!
O takkie dat lijkt me flink schrikken. Hoe zijn jullie eronder? Heel veel sterkte xquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Takkie88 het volgende:
Ik kreeg gister een mail dat er voor morgenochtend een telefonisch consult gepland is met de klinisch geneticus. De resultaten van het onderzoek van Bo zijn dus binnen.
Merk dat ik er toch gespannen voor ben. Duimen draaien op positief nieuws morgen. Dat gaat hopelijk schelen in de zorgen voor deze zwangerschap.
@MaJo, kun jij dit aanpassen? Ik kan de OP niet meer wijzigen.quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
Onze dames mogen ook in de OP @:VKV 😍
Als ik naar de OP kijk, zal Philomijn al lekker kunnen babyknuffelen?
Spannend, Takkie. Hopelijk krijgen jullie ook goed nieuws, dat er geen erfelijke dingen gevonden zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Takkie88 het volgende:
Ik kreeg gister een mail dat er voor morgenochtend een telefonisch consult gepland is met de klinisch geneticus. De resultaten van het onderzoek van Bo zijn dus binnen.
Merk dat ik er toch gespannen voor ben. Duimen draaien op positief nieuws morgen. Dat gaat hopelijk schelen in de zorgen voor deze zwangerschap.
Ik heb jullie beiden toegevoegdquote:Op woensdag 31 maart 2021 09:27 schreef VKV het volgende:
[..]
@:MaJo, kun jij dit aanpassen? Ik kan de OP niet meer wijzigen.
Kan je mij toevoegen? We krijgen een meisje.quote:Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb jullie beiden toegevoegd
Veel meisjes in de lijst
Nog een meisje! Gefeliciteerdquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:34 schreef Mahra het volgende:
[..]
Kan je mij toevoegen? We krijgen een meisje.
Gefeliciteerd! Je staat erinquote:Op woensdag 31 maart 2021 12:34 schreef Mahra het volgende:
[..]
Kan je mij toevoegen? We krijgen een meisje.
Je staat erinquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Wil je mij ook in de OP zetten? Ud 26 september
Toegevoegd! En Flav ook voor de balansquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Mango91 het volgende:
Wil je bij mij jongetje erachter zetten? Statistieken beetje goed houden
Welkomquote:Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Wil je mij ook in de OP zetten? Ud 26 september
quote:Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Mango91 het volgende:
Wil je bij mij jongetje erachter zetten? Statistieken beetje goed houden
Er is nog een andere optie he? Namelijk vaginaal bevallen.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef VKV het volgende:
Vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en mooi kut, mevrouw heeft zich na een week of 10 perfect met het hoofdje naar beneden liggen ineens volledig omgedraaid![]()
Nu dus een afspraak over 1,5 week, als ik zo'n 36,5 week zwanger ben, voor een echo om te kijken of ze weer terug is gedraaid. En zo niet, dan volgt er diezelfde dag of de dag erna de uitwendige draaiing, die dan hopelijk slaagt (50% kans).
En anders een keizersnee (wil ik niet)...
Potverdikkeme.
Had m'n hele zwangerschap, zonder reden, een sterk voorgevoel dat dit wel eens een keizersnee kon worden, maar nu komt het wel heel dichtbij.
Wat rot VKV.quote:Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef VKV het volgende:
Vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en mooi kut, mevrouw heeft zich na een week of 10 perfect met het hoofdje naar beneden liggen ineens volledig omgedraaid![]()
Nu dus een afspraak over 1,5 week, als ik zo'n 36,5 week zwanger ben, voor een echo om te kijken of ze weer terug is gedraaid. En zo niet, dan volgt er diezelfde dag of de dag erna de uitwendige draaiing, die dan hopelijk slaagt (50% kans).
En anders een keizersnee (wil ik niet)...
Potverdikkeme.
Had m'n hele zwangerschap, zonder reden, een sterk voorgevoel dat dit wel eens een keizersnee kon worden, maar nu komt het wel heel dichtbij.
Ik hoop ook dat ze vanzelf weer goed draait! Het is m'n tweede kindje trouwens.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wat rot VKV.
Ben even kwijt of t je tweede is, maar Pep is tussen week 32 en 37 dus 4 of 5 keer gedraaid (bijna ongemerkt) en uiteindelijk weer goed gaan liggen.
Hoop dat je baby niet zo eigenwijs is!
Bedankt voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord. Past mooi in het rijtje met acties die ik onderneem tegen bekkenpijn dus hier kan ik wel wat mee.quote:Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef douche-eendje het volgende:
VKV, kijk eens naar spinning babies. Dat werkte bij een vriendin van mij toen haar zoontje plots besloot in stuit te gaan liggen.
Superleuk Venusflytrap!quote:Op woensdag 31 maart 2021 08:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Wat leuk! Het blijft nog even wennen aan het idee want ik ben een stoere meid ik was het nooit van de jurkjes maar kan niet wachten onze Prinses jurkjes aan te trekken. Gister hebben wij vanwege Corona een tweede gender reveal gehouden voor de broer en ouders van mijn man. Ze zijn zoooo blij!
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tevens is mijn zwangerschapskleding ook hier te vinden.
[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 03-04-2021 22:38:15 ]26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Dit. We hebben hier geloof ik al een tijdje geen OUD-verloskundige meer gezien, maar destijds had @mignonne het over "teach the breech", een project waarbij zorgverleners (opnieuw) vertrouwd werden gemaakt met het concept vaginale stuitbevalling.quote:Op donderdag 1 april 2021 19:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Er is nog een andere optie he? Namelijk vaginaal bevallen.![]()
Maar hopelijk ligt ze straks weer met haar hoofdje naar beneden!
Jazeker, ik stuur je even een PMquote:Op zondag 4 april 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
@:Majo, ik ben wel geïnteresseerd in het boek: relaxed bevallen. Heb je die toevallig nog?
@:komkommerschijf dat klinkt inderdaad als een horror nacht! Hopelijk blijft het bij deze ene keer en was het inderdaad een zenuw die klem zat. Gelukkig voel je je meisje nog goed!
Alcohol verdampt toch bij verhitting? Of heb ik het nou mis?quote:Op maandag 5 april 2021 06:02 schreef _Lily_ het volgende:
Pasen hier is prima na een goede termijnecho!
Mijn broer en schoonzus brengen Pasen door bij mijn ouders. Wij mochten niet komen haha omdat ouders zich aan de Corona regels willen houden qua bezoek
Ik heb t daar moeilijk mee maar vind t niet waard om erover te discussiëren, dan wordt het nog rotter. Maar 4 dagen cocoonen met vriend hier is ook niet verkeerd
Ik vond dat ik het hele 1e trimester niet echt misselijk was geweest maar sinds deze week merk ik ineens een verschil! Ik heb dat akelige zuurbranden nauwelijks meer en ook niet de hele dag het gevoel dat m’n maag super vol is. En ik kan m’n avondeten veel beter hebben. Dus misschien ben ik toch misselijk geweest. 11,5 week nu
Gister schoot ik enorm in de stress. Had risotto gemaakt en was totaal vergeten dat wijn in eten ook alcohol is. En dat bedenk ik dan als alles op is. Ik kon wel huilen. Kan het kwaad denken jullie?
Hahahaha ik moest lachen om je poep opmerkingquote:Op maandag 5 april 2021 06:04 schreef Philomijn het volgende:
Edit: Lily wat fijn dat de termijnecho goed was! Enne... als je broer en schoonzus beiden bij je ouders waren, “overtraden” ze de coronaregels toch al? Want: meer dan 1 bezoeker.
Bummer van de alcohol in je risotto... kan me voorstellen dat je het benauwd krijgt. Ehmmm misschien was het al verdampt? Wat zegt Google? Dinsdag even je vk bellen?
Echter, daar is ie de afgelopen dagen niet geweest want buikgriep... heeft me drie x ondergespuugd in 4 dagen tijd. En sinds gisternacht ben ik aan de beurt. JoepieHele dag in bed gelegen gisteren. Een ding is zeker: als ik nu beval, hoef ik niet te poepen tijdens de bevalling
![]()
![]()
Lang niet alles heb ik begrepen. Dan moet het uren kokenquote:Op maandag 5 april 2021 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Alcohol verdampt toch bij verhitting? Of heb ik het nou mis?
Wat rot zeg... Zou het helpen om bij de verloskundige langs te gaan om naar het hartje te luisteren?quote:Op maandag 5 april 2021 11:32 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb de 20 weken echo volgende week, 13 april. Ik voel me totaal niet zwanger. Ik voel de paar kleine bewegingen al een paar dagen niet meer en mijn bekkenpijn is verdwenen. Ik heb zoveel anxiety de hele tijd over de zwangerschap..
Thanks je hebt helemaal gelijk.... ik weet dat ook maar alle ratio bij mij lijkt totaal naar de maan sinds ik zwanger ben.quote:Op maandag 5 april 2021 11:32 schreef Rebubbled het volgende:
Alcohol verdampt wel, maar net als met water, is het niet in een keer allemaal weg zodra het zijn kookpunt bereikt. Maar even relativeren. In een risotto gaat wat? 1 glas? 2 glazen? Het kookt voor 20 minuten, dus er verdampt evengoed een hoop. En hoe hongerig een zwangerschap je ook maakt, je hebt niet die hele pan alleen leeg gevreten. Dus hoeveel wijn krijg je binnen in totaal, 1 slok? De hoeveelheid is echt verwaarloosbaar en gaat geen blijvend effect op de baby hebben.
Ik heb de 20 weken echo volgende week, 13 april. Ik voel me totaal niet zwanger. Ik voel de paar kleine bewegingen al een paar dagen niet meer en mijn bekkenpijn is verdwenen. Ik heb zoveel anxiety de hele tijd over de zwangerschap..
Three under one mag ik hopen?quote:Op maandag 5 april 2021 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Een vriendin van mij was circa 6 weken na de bevalling van de eerste zwanger van een tweeling...
Dat was dus ‘three under two’.
Gewoon vragen of je mag komen als het je hoog zit. 😘 Het duurt nog 8 dagen, dus het is niet alsof het morgen of overmorgen al is...quote:Op maandag 5 april 2021 14:40 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, ratio en zwanger zijn gaan gewoon niet samen.
En ja jullie hebben gelijk, ze hadden het ook al aangeboden een paar weken geleden. Ik heb een enorme paniekaanval gehad toen, Nadat ik wat bloed had met afvegen. Maar ik denk telkens 'het is al bijna, heb vertrouwen en als het mis is, is het nu eenmaal zo.' Alleen ben ik er echt de hele dag mee bezig de laatste dagen..
Komkommer, begin je flink te groeien? Ik merk echt dat dit de tweede is en mijn baarmoeder weet wat er moet gebeuren.
Ninja baby! 😍quote:Op maandag 5 april 2021 10:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby wordt zo groot en sterk. Deze ochtend zijn de trappen gericht op mijn blaas. Dat is moeilijk te negeren met stalen gezicht, blij dat ik vandaag niet werk... Maar alles dus prima hier. Nog 3 maanden te gaan
.
Deze locatie houdt ermee op per 1-7 (verlof gaat in op 8-7) dus ik hoop dat ik nog zo veel mogelijk hier kan werken. Mijn gevoel zegt dat ik het rustiger aan moet gaan doen. De zwangerschap is zo veel zwaarder dan bij V en ik win echt geen medaille als ik langer door ga. Mijn collega's zijn gelukkig heel lief en begripvolquote:Op dinsdag 6 april 2021 14:28 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, harde buiken zijn balen. Zou 2x per maand wel te doen zijn voor je? Of wil je helemaal niet meer heen?
Nee fietsen blijft ellende. Heb ik geen harde buiken dan maakt het plaats voor bekken pijnquote:Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Venus, wat vervelend van de harde buiken op de fiets! Misschien trekt het weer weg als je vaker fietst?
39 weken is vroeg zat om een knoop door te hakkenquote:Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Nou zo cool ben ik ook niet hoor... al waardeer ik je lof natuurlijk. Maar als ik het geslacht nu al wist dan zou ik nog steeds even benieuwd zijn naar de baby zelf. Want die ken ik niet opeens als ik weet of het een jongen of een meisje is. Voor mij begint het leren kennen straks als ik de baby eindelijk kan zien en aanraken en besnuffelen en zo. En dan kunnen we ook eindelijk ontdekken hoe ie heet. Niet dat we al een naam hebben trouwens
, dat verloopt natuurlijk net zo moeizaam als de vorige keer.
Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?quote:Op woensdag 7 april 2021 13:26 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nog wel even overwogen om af te wachten tot na de geboorte maar dan had ik pech gehad.
Klopt. Was ook wel droog. Die geneticus: 'ja er is een toevalsbevinding. Syndroom van klinefelter. Xxy en eh ja het is dus een jongetje'quote:Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?
Ik vind het trouwens wel heel bijzonder hoor, hoe het allemaal is gelopen bij jou
Ondanks dat het je vast niet volledig zal geruststellen:(hersenen zijn er goed in om altijd weer iets nieuws te bedenken om je zorgen over te maken...)quote:Op woensdag 7 april 2021 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie.![]()
Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
Ja klopt, dat is waar je embryo is ingenesteld.quote:Op woensdag 7 april 2021 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie.![]()
Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
Mijn placenta lag ook aan de voorkant en ik heb een keizersnede gehad die helemaal prima is verlopen. Laat je niet gek maken door het internet!quote:Op woensdag 7 april 2021 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Dat is op zich een heel goed advies, maar bij een angststoornis wel verdomde ingewikkeldquote:Op woensdag 7 april 2021 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Laat je niet gek maken door het internet!
Daar ga ik vanuitquote:Op woensdag 7 april 2021 22:16 schreef Smart_ass het volgende:
Oh my bad, ik ken duidelijk niet iedereen die hier post. Het was goed bedoeld.
Fijn van die echo!quote:Op woensdag 7 april 2021 07:38 schreef Takkie88 het volgende:
Ik merk dat ik het nog lastig vind om echt aan te sluiten hier. Ben toch wel flink gespannen deze keer en hoop dat dit minder wordt wanneer we de 16 weken voorbij zijn.
Maar gisteravond goed nieuws; eerste echo zag er prima uit! Erg blij mee! (En dan toch dat stemmetje in m’n achterhoofd wat zegt ‘wacht nou maar af vorige keer had je ook 2 prima echo’s). Kleine bonus; een hele week vooruit gezet! Is dan toch een weekje korter in spanning. Nu 8weken en 3 dagen. Binnen 2 weken de intake in het ziekenhuis.
Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hierquote:Op woensdag 7 april 2021 22:20 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Daar ga ik vanuit. Maar het staat min of meer in de post die je quootte
.
Haha, hier precies hetzelfde. En doordat T een jongen is, duurde het nog een paar weken voor we eraan gewend waren om het over 'zij' en 'haar' te hebben.quote:Op woensdag 7 april 2021 12:54 schreef SQ het volgende:
[..]
39 weken is vroeg zat om een knoop door te hakken![]()
Ik vond het echt heel leuk om het niet te weten, maar ik merkte wel dat het daardoor heel lang "de baby" bleef. Ook na zijn geboorte
Mee eens. Het is heel erg een 'quirky' iets om te zeggen. Ik verwacht niet dat iedereen alles meeleest hier en je opmerking heb je ook wel gewoon gelijk in natuurlijk.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:25 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hier.
Het zwangerschapservaren maakt het voor mij juist lastiger deze keer merk ik.quote:Op woensdag 7 april 2021 22:24 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Fijn van die echo!
Verder herkenbaar wat je zegt, ik heb t ook. Iedereen hier lijkt “zwangerschap-ervaren” en ik ben dat niet. Ik maak me telkens zorgen over allerlei dingen (zie alcohol debacle) en qua geslaagde zwangerschappen is het ook 1-0 voor moeder natuur. Ik blijf dus ook gespannen, zelfs na goede termijnecho. En jij hebt zeker een groot life event meegemaakt met Bo, dus het verbaast me niets dat je je zo voelt.
Hopelijk verlopen onze zwangerschappen deze keer perfect en krijgen we mooie gezonde baby’s
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Dus asjeblieft, deel je alcohol debacle en zorgen. Doet mij ook normaal voelen. En ja, het scheelt dat ik er al een rond heb lopen waardoor ik weet hoe ontzettend leuk het is. Hij is echt zo ontzettend lief en ik kan niet wachten tot nog zo'n leuk exemplaar straks ons gezin mag verrijken. Maar toch, het blijft spannend. En nu moet ik met duplo spelen
![]()
![]()
En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijnquote:Op donderdag 8 april 2021 09:05 schreef Cygne het volgende:
Wat zwaar @:douche-eendje ik kan me voorstellen dat je er niet meer onbevangen instaat.
Ohja, verstandig wel. Denk ook dat genieten en er niet onbevangen instaan ook gerust naast elkaar kan bestaan. En soms even niet.quote:Op donderdag 8 april 2021 09:26 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijn
Hoe gaat het bij jou?
Nee toen waren de waardes dikke prima.quote:Op donderdag 8 april 2021 12:48 schreef Rebubbled het volgende:
Ah fijn van de nipt! Zo relaxt. En de suikertest is minder. Heb je de vorige keren ook suiker gehad Flav?
Hahah, als je vriendin het zo graag wilt dan lekker laten regelen hoor. Je moet toch wat in Corona tijd. Ik heb al wel wat gewinkeld, zal ik dat allemaal hier delen of wordt het dan teveel foto’s?quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:
Ah fijn even bijkomen VKV. Lily gaat 1 mei naar een nieuwe opvang en met alle coronaperikelen die mis gingen bij de gastouder heb ik besloten haar niet meer te brengen. Zit nu toch thuis. Mis de twee dagen zonder haar wel een beetje.. lol. Vandaag is het papadag, daar ben ik vandaag echt blij mee. Aangezien ik om 5u wakker werd en pas tegen 7 weer in slaap viel, net toen Lily wakker werd. Lig nog in bed nu.
KC, nog rustig verder?
Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?
Ik heb Lily haar kamer al wel helemaal uitgedacht. Er moet een peuterbed komen en een Kallax van Ikea om speelgoed in op te bergen. Ook heb ik een toffe muurschildering uitgekozen die ik na ga maken. Voor de baby ga ik weinig veranderen. De commode verplaatsen naar onze slaapkamer en ruimte in mijn inloopkast maken voor de babykleertjes. That's it. Zo anders bij een tweede.![]()
Nog vier dagen en dan weten we wat het is. Een vriendin die nu voor het eerst zwanger is gaat een gender reveal doen, van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar nu is ze een genderfeestje aan het plannen voor dinsdagavond. 'Want ik heb de spullen toch al! Ik hoef alleen cupcakes in de juiste kleur te halen.' Ik vind het lief. Dus schijnbaar gaan we de penis of vagina van de feutus vieren.Blijf dat een bizar concept vinden. Sorry aan iedereen die het fantastisch vind.
Wij werken ook vanuit huis, ik heb er gewoon bij stil gestaan maar niets getrakteerd. Heb beloofd het te doen na mijn verlof, mochten we weer eens fysiek bij elkaar komen. Het was sowieso niet heel feestelijk, denk dat weinig mensen er feeling bij hadden dat ik met verlof zou zijn omdat ze me toch al alleen via de camera zagen.quote:Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders een klein taartje aangesneden op oudsjaaravond en that's it. Lekker nuchter en geen hysterisch gedoe, maar vond het wel leuker het thuis te ontdekken.
Over twee weken heb ik verlof. Wij werken vanuit huis, maar tijdens het laatste teamoverleg wil ik er toch even bij stilstaan. Normaal gesproken neemt iemand een zelfgebakken taart mee als er iets te vieren valt.
Hebben jullie nog ideeën?
Wat een tof idee.quote:Op vrijdag 9 april 2021 19:53 schreef Flav het volgende:
Had hier helemaal geen voorkeur voor geslacht.
Wel altijd gedacht een meisje te krijgen, ook al wilde ik geen kinderen haha.
Nu hebben we straks gewoon 3 jongetjes in huis
De drie musketiers.
Klopt, mijn jongste is met 42+5 geboren.quote:Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef Aure het volgende:
Ik dacht dat @:Burdie ook langer dan 42 weken heeft gelopen, maar weethet niet meer zeker?
Dankjewel! Jij heel veel succes met de laatste loodjes.quote:Op donderdag 8 april 2021 18:41 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Oef Flav, wanneer mag je?
Mahra, wat fijn van de goede NIPT uitslag!![]()
Cygne, hoe is het nu? Is alles nu een beetje geland?
Hier thuis nog alles semi rustig. Heb best wel wat last van gerommel vanmiddag, maar het is heel onregelmatig en kan ook uren weg zijn. Maar soms zijn de steken best venijnig! Ben dit niet gewend van de vorige zwangerschap, want toen werd ik dus met 36 weken ingeleid, dus dat gerommel hoeft niks te zeggen, straks loop ik vrolijk door tot 42 weken![]()
Thanks voor de vluchttas tips trouwens! Vandaag wat Liga koeken en Betweens ingeslagen, lipbalsem en drinkfles heb ik ook op de stapel spullen gegooid die nu oneerbiedig op de commode liggen te wachten tot ik de grote tas van zolder heb getrokken. Het voelt net als een ouderwets schoolreisje
Ik zal vandaag even alles op foto zetten en posten.quote:Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Post maar! Ik ben benieuwd wat je hebt gehaald. Misschien doe ik nog ideeën op. Je kunt het altijd achter een spoiler zetten, zodat niet iedereen telkens langs 30 foto's hoeft te scrollen.
Ik heb al mijn hele leven het gevoel dat ik twee meiden zou krijgen. Het zou daardoor echt wennen zijn als het een jongen wordt. Ook zou het lekker praktisch zijn qua hergebruik van de spullen en kleding, want lang niet alles is genderneutraal. Meisjesnamen vind ik ook makkelijker dan jongensnamen. Dus ja, een meisje heeft mijn voorkeur, maar dat is vooral praktisch haha. Maar een jongen is net zo welkom en dat zou mijn vriend echt fantastisch vinden. Ik hoop ook op hetzelfde geslacht voor mijn vriendin en mij. Zo leuk om twee jongens of twee meisjes te hebben die een maand na elkaar geboren worden. Maar ook dat is een fantasiewereld, want wie weet liggen ze elkaar niet. Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit haha.
Goed nieuws! Nu lekker genieten.quote:Op zaterdag 10 april 2021 19:48 schreef douche-eendje het volgende:
Qua geslacht ook geen voorkeur. Vind beiden leuk, dus kom maar op. Het zal mij niks verbazen als B2 ook een jongetje is.
Zwangerschapskleding heb ik inmiddels al een weekje aan. Een van mijn favoriete broeken ging kapot, heb wel nog een nieuwe gekocht om wat naar uit te kijken voor na de bevalling, ooit. Ik heb nu 3 fijn zittende broeken, een paar jurkjes en een najaar/winter-jas die ook een draaginzet heeft. Dat gaat met deze baby wel echt heel fijn zijn straks. Heb nu 1 nieuw bloesje gekocht, maar er komt nog wel wat bij denk ik. Wat zomerspul, een extra broek en wat leggings. Sommige zagen er al niet meer zo best uit.
Ugh Rebubbled, ik heb daar nu ook last van inderdaad. Vannacht ook weer, niet kunnen slapen. Ben uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisd om daar te netflixen zodat manlief niet wakker zou worden.
Philo, ik hoop voor je dat ze zich snel zelf meld. Lastige keuze ook inderdaad.
Maria een datum, wat fijn![]()
We hadden vandaag de termijnecho, we zagen een prachtig kindje. UD is begin november
.
Spannend hoor! Ik heb ook de gekste dromen sinds ik zwanger ben. Zal er wel bij horen, denk ik?quote:Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Oh relaxt Flav! Eat mis ik wel hoor, een bad. We zijn tijdens de zwangerschap van Lily verhuist en vind het echt een gemis. Maar ja we hebben een tuin en drie verdiepingen in Amsterdam, dus echt klagen mag ik niet.
Mahra, dinsdag is het zover! Dan horen we het.
@:Cava, ah alright. Hopelijk snel dan.Het is jullie zo gegund.
Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein.
Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.quote:Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Rebubbled het volgende:
Ik zou het niet doen. Je baby neemt gewoon wat het nodig heeft van je, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar al de calcium die je mist in die dagen komt uit jouw botten en tanden bvb. IJzer hoog genoeg houden is al lastig genoeg zonder maaltijden te missen. Is later in het jaar inhalen een optie? Dat is een optie voor de gemiste menstruatiedagen toch? Of moet inhalen direct na de periode?
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.quote:Op zondag 11 april 2021 19:27 schreef Mahra het volgende:
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.quote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.quote:Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Thanks! Ik ga het direct lezen.quote:Op zondag 11 april 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Dankje welquote:Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.quote:Op zondag 11 april 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?quote:
Status quo hier.... 12+2 en geen aanwijzingen dat er iets niet goed gaat. Ik mag komende week bij 13 weken even naar het hartje komen luisteren. Kijk ik naar uit maar vind ik toch ook alweer spannend! Waarschijnlijk ben ik pas gerust als ik de baby in mijn armen heb. Ik vind het nog steeds een onwerkelijk idee en ik kan niet wachten!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:
Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?
Klopt. Je bent vrijgesteld van het vasten als je borstvoeding geeft omdat je kind meer recht heeft op melk dan jij op het vasten. Zodra ze klaar is met borstvoeding dient ze al haar dagen ( ik denk zeker zo’n zes maanden) in te halen.quote:Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.quote:Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
Je hoeft het niet achter elkaar te doen, maar het blijft wel erg veel.quote:Op maandag 12 april 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen.
KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.
Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.
Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
Het ligt aan hoelang die periode duurt. Ik geef nu nog steeds borstvoeding aan spruit, dus ookal zou ik kiezen om door de zwangerschap te vasten zou het alsnog niet kunnen omdat het in de islam wordt aanbevolen om je kind 2 jaar te voeden, mocht het lukken.quote:Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied.quote:Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.quote:Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:
[..]
Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
Daar zeg je wat. Mijn moeder reageerde verbaasd toen ik zei dat de verloskundige het vasten niet heeft aangeraden en ik zei te twijfelen. Alsof ik wel moet vasten. Ik denk dat ik ga proberen om de dag te vasten.quote:Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied.en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.quote:Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.quote:Op maandag 12 april 2021 10:23 schreef Mahra het volgende:
[..]
Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
Lekker he, zwangerschapsdromen. In het begin droomde ik steeds over seks en nu de meest gekke dingen (geen seks meer helaas)quote:Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein.
quote:Op maandag 12 april 2021 22:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Meld!
Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!
DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.
Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt![]()
Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging
Ik heb besloten toch te vasten. Ik moet zeggen dat het verassend geld gaat tot nu toe. Ik denk echt dat je een oerkracht krijgt van God en Hij me helpt hiermee.quote:Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
Dat dacht ik ook, maar voel me eigenlijk beter dan normaal. Heel gek. Ik heb al het hele huis schoongemaakt, boodschappen gedaan en ga nu alvast aan de de iftar ( eten bij zonsondergang) beginnen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef LauriLynne het volgende:
Bah Cygne niet leuk. Heb je al direct de uitslag gekregen?
Rebubbled leuk een meisje. Grappig dat je voorgevoel klopte.
Kc ik hoop voor jou dat het geen 1,5 week met voorweeen wordt.
Mahra dapper hoor. Na 2 uur zonder eten ben ik al misselijk. Maar gelukkig dat je je goed voelt.
Vanmorgen de zwangerschapsbroek die ik al had liggen is gepast en dat viel niet tegen. Alleen de bovenkant van de buikband hing nog flink los.
Ik ga is een rondje vinted doen, 2 broeken voor 5 euro klinkt goed.
Hier ook! 2020 1 van de warmste dagen van februari zat ik in de zon, uit de wind in mijn t-shirt met mijn dikke buik te showen op een terrasje. En 3 maanden later was Baby mee en at ik mijn XXXL carpaccio. We werden gewaarschuwd dat hij wel heel groot was, ik kon er zo nog 1 op. Lang leve de borstvoeding (eten als bootwerker!)quote:Op dinsdag 13 april 2021 15:38 schreef VKV het volgende:
Zou bijna een weddenschap kunnen organiseren trouwens: Maak ik het nog mee om met een dikke babybuik op een terras te zitten, ja of nee?
Wat een wereld van verschil met de eerste zwangerschap waarin m'n verlof gevuld was met bezoekjes aan terrassen en restaurants.
Hé bah wat klote. Jouw man lijkt me een reddende engelquote:Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.
Aftellen!
Ja, zeker fijn dat dit mogelijk is. Mijn man mag in het ziekenhuis mee met afspraken omtrent 'beleid', oftewel met 16 weken zorgpadbespreking met gynaecoloog/wat we kunnen verwachten, SEO, afspraak later in de zwangerschap voor bevalling&wensen voorbespreken en natuurlijk bij de bevalling. Maar omdat ik PTSS heb overgehouden aan mijn vorige bevalling vind ik dit echt verre van ideaal. Het voelt het voor mij ook alsof ik er op veel momenten alleen voor sta en daardoor kan ik nogal overdonderd worden in emoties. En mocht ik weer in een situatie belanden dat het niet goed gaat, kan het zomaar zijn dat ik alleen ben en daar zie ik onwijs tegenopquote:Op dinsdag 13 april 2021 15:35 schreef VKV het volgende:
Fijn douche-eendje, verloskundige is wat dat betreft toch wel chiller dat je man mee kan. In het ziekenhuis mag ie dus alleen mee naar 20 weken echo en bevalling, de mijne vindt dat niet leuk.
Hahaha, spicy verhalen.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
@ Cygne eerdaags heb ik de suikertest. Heb je nog leuke spicy verhalen over hoe het is gegaan? Hopelijk een goede uitslag! Prikken ze bloed met een buikje of via je vinger?
Yup! Ons lichaam kan meer aan dan we zelf denken. Vandaag eet ik wel en morgen weer vasten.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat dapper Mahra, maar fijn dat het zo goed gaat. Ik denk zeker dat je kracht kunt krijgen van waar je in gelooft! Goed naar je lichaam blijven luisteren.
Ik heb nu nog steeds een kleine buik en sla van sommige leggings ook de randen om, dat werkt prima.
Spannend Cygne, hoe was de uitslag van je drankje?
Rebubbled, hoera voor nog een meisje!
Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.
Aftellen!
quote:Op woensdag 14 april 2021 00:05 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hahaha, spicy verhalen.Ik nam het drankje uit de koelkast. Dat was nog steeds goor, maar wel beter te doen. Bloed prikken gewoon via een ader in de elleboog holte. Toen ik twee uur verder en hangry was begon eem schoonmaker tegen me aan te lullen dat het wel erg saai was allemaal waarop ik zei dat ik me wel kon vermaken. Zij liep toen weer naar de prikdame dat ik het wachten zat was. Laat me met rust Ria.
Niet schuldig voelen. Als het voor jullie beide beter is zo dan is dat zo. Ik hoop dat je je na de bevalling fysiek wat beter gaat voelen.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Mahra, ik voel me een beetje schuldig naar de baby. Dat ik haar ga dwingen te komen terwijl ze nog niet klaar is. Maar het is voor ons beide denk ik wel gewoon beter.
Cygne, wat goed! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken, jee!
Ik kan het me niet voorstellen hahaquote:
He bah, nuchter bloed prikken. Gelukkig hebben ze goede Wi-Fi bij de vk, ik zal mijn iPad meenemen en wat leuks kijken op netflix.quote:Op woensdag 14 april 2021 00:05 schreef Cygne het volgende:
[..]
Hahaha, spicy verhalen.Ik nam het drankje uit de koelkast. Dat was nog steeds goor, maar wel beter te doen. Bloed prikken gewoon via een ader in de elleboog holte. Toen ik twee uur verder en hangry was begon eem schoonmaker tegen me aan te lullen dat het wel erg saai was allemaal waarop ik zei dat ik me wel kon vermaken. Zij liep toen weer naar de prikdame dat ik het wachten zat was. Laat me met rust Ria.
Ja iets leuks meenemen om te doen helpt wel. Vorige keer was ik daar te ziek voor maar nu ging het prima.quote:Op donderdag 15 april 2021 15:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:
[..]
He bah, nuchter bloed prikken. Gelukkig hebben ze goede Wi-Fi bij de vk, ik zal mijn iPad meenemen en wat leuks kijken op netflix.
Fijn dat je een goede uitslag had!
Idd wel erg stil @:philomijn al lekker aan het babyknuffelen?
Thanksquote:Op vrijdag 16 april 2021 06:33 schreef Takkie88 het volgende:
@:Debsterr: gefeliciteerd! Je overdonderde gevoel is niet gek hoor, het besef dat het echt zo is komt vanzelf.
Tijdens mijn eerste zwangerschap waren we ook net met een hele grote verbouwing bezig. Komt goedalleen soms moet je dingen wat eerder aan andere overlaten dan je waarschijnlijk wil
tip; het is fijn als je voor 28 weken zwangerschap al af en toe op een bank kan ploffen ipv op een tuinstoel
Hier tuffen we rustig voort! 13 weken nu en vandaag hebben we het hartje voor het eerst gehoord. Dus daar heel blij mee, hij leeft. Er was geen echo bij, dus geen idee hoe hij eruit ziet. Maar ik denk dat hij wel groeit want mijn buik begint wel te veranderen de laatste week!quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:
Niet nodig, je doet wat goed is voor jou en het kind. Heel veel succes meid.quote:Op woensdag 14 april 2021 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Mahra, ik voel me een beetje schuldig naar de baby. Dat ik haar ga dwingen te komen terwijl ze nog niet klaar is. Maar het is voor ons beide denk ik wel gewoon beter.
Cygne, wat goed! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken, jee!
Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindtquote:Op vrijdag 16 april 2021 16:28 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Hier tuffen we rustig voort! 13 weken nu en vandaag hebben we het hartje voor het eerst gehoord. Dus daar heel blij mee, hij leeft. Er was geen echo bij, dus geen idee hoe hij eruit ziet. Maar ik denk dat hij wel groeit want mijn buik begint wel te veranderen de laatste week!
We hebben nog steeds geen spullen, maar het eerste waar we naar gaan kijken is een autostoeltje
Over 3 weken hebben we weer een echo maar we moeten apart nog een geslachtsecho regelen
Jij krijgt een meisje, leuk!
D-E gefeliciteerd met de goede termijnecho! Wanneer krijg je de NIPT terug? Heftig, je verhaal over je bevalling. Krijg je daar nu preventief hulp voor? Lijkt me heel intens om dat dan weer in het vooruitschiet te hebben (ookal heb je het er zo graag voor over)
@:Cygne: Mooi dat je suikertest goed was. Ik gluur mee met jullie spicy verhalen want ik moet er tzt ook 1 en ik lees allerlei nasty verhalen
@:Debster: Leuk dat je er bent! Hoe voel je je
En hoe gaat het met jou, Takkie?
VKV gaat binnenkort Philomijn achterna... ik ben benieuwd
Die kinderwagen wilt mijn zusje. Ik vind hem zelf wat te grof voor ons.quote:Op zaterdag 17 april 2021 12:10 schreef LauriLynne het volgende:
Debsterr welkom, op naar de eerste echo!
VKV en KC zijn bezig met de laatste loodjes.
Verbouwen tijdens de zwangerschap lijkt me heftig. Wij hebben onze grote verbouwing erom uitgesteld (en een beetje vanwege de corona). We hebben een aantal weken geleden van 1 kamer 2 gemaakt. En volgende week gaan we beginnen in de babykamer. Dat is ook echt even genoeg voor mij op dit moment. De vermoeidheid is helaas nog flink aanwezig.
Wij gaan waarschijnlijk voor de Joolz day+ Mahra. En wat weet jij al vroeg dat je een meisje krijgt! Heb je een nub laten bekijken? Wij gaan woensdag pas voor de geslachtsecho.
Fijn.quote:Op vrijdag 16 april 2021 21:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindt![]()
![]()
Wat leuk Debsterr, welkom!
Hier weer een meld, 38+3 en had vandaag eindelijk een dag waarin ik echt genoot van mijn verlof. Kopje koffie in alle rust in de zon in de tuin, kinderen op de opvang, heerlijk! Ze mag nou nog wel een week blijven zitten
Als het huis iets minder "opa en oma" zou zijn was uitstellen wellicht een optie, maar de keuken is echt nog uit het jaar 0, de ruimte nu wat beperkt, dus ik vertrouw er maar op dat ik nog wat kan en we veel hulp krijgen. Ik had sowieso mijn vriend al gezegd dat ik geen groot aandeel ga leveren omdat mijn baan mentaal te uitdagend is.quote:Op zaterdag 17 april 2021 12:10 schreef LauriLynne het volgende:
Debsterr welkom, op naar de eerste echo!
VKV en KC zijn bezig met de laatste loodjes.
Verbouwen tijdens de zwangerschap lijkt me heftig. Wij hebben onze grote verbouwing erom uitgesteld (en een beetje vanwege de corona). We hebben een aantal weken geleden van 1 kamer 2 gemaakt. En volgende week gaan we beginnen in de babykamer. Dat is ook echt even genoeg voor mij op dit moment. De vermoeidheid is helaas nog flink aanwezig.
Wij gaan waarschijnlijk voor de Joolz day+ Mahra. En wat weet jij al vroeg dat je een meisje krijgt! Heb je een nub laten bekijken? Wij gaan woensdag pas voor de geslachtsecho.
quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef SQ het volgende:
Verbouwen tijdens een zwangerschap is zo ontzettend veel minder heftig dan verbouwen met een baby of kleine kinderen. Beter doe je (of laat je doen) zo veel mogelijk vóór de baby zich aandient
(Ik heb met beide veel ervaring)
Best logisch dat het ervoor makkelijker is. Maar 2 maanden verbouwen vanaf een week of 34 durf ik toch echt niet aan.quote:Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef SQ het volgende:
Verbouwen tijdens een zwangerschap is zo ontzettend veel minder heftig dan verbouwen met een baby of kleine kinderen. Beter doe je (of laat je doen) zo veel mogelijk vóór de baby zich aandient
(Ik heb met beide veel ervaring)
+3, zelfs met HG.quote:
Wat leuk ono! De derde toch? Gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef onomatopee het volgende:
ik mag me ook weer melden hier! Een herfstbaby
![]()
Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
Wat leuk, welkom en gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
Haha oooh ja jij gaat voor VKVquote:Op vrijdag 16 april 2021 21:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:
[..]
Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindt![]()
![]()
Wat leuk Debsterr, welkom!
Hier weer een meld, 38+3 en had vandaag eindelijk een dag waarin ik echt genoot van mijn verlof. Kopje koffie in alle rust in de zon in de tuin, kinderen op de opvang, heerlijk! Ze mag nou nog wel een week blijven zitten
Wat leuk, gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef onomatopee het volgende:
![]()
Nog geen hulp maar dat ga ik wel bespreken, merk dat ik er nu wel langzaamaan behoefte aan begin te krijgenquote:Op vrijdag 16 april 2021 16:28 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
D-E gefeliciteerd met de goede termijnecho! Wanneer krijg je de NIPT terug? Heftig, je verhaal over je bevalling. Krijg je daar nu preventief hulp voor? Lijkt me heel intens om dat dan weer in het vooruitschiet te hebben (ookal heb je het er zo graag voor over)
Haha aww, mijne is all over the place.quote:Op maandag 19 april 2021 14:37 schreef Flav het volgende:
Heerlijk hè @:Cygne![]()
Ik heb echt een dwarsligger volgens mij, links en rechts voel ik hem steeds bewegen haha.
Ik voelde mijn dochter pas heel laat, denk rond 20 weken. Placenta lag aan de voorkant dus dat hield veel tegen.quote:Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Wanneer voelde jullie de baby voor het eerst ( bij een eerste zwangerschap)?
Wat leuk, gefeliciteerd hoor!quote:Op maandag 19 april 2021 15:42 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik meld me hier ook voorzichtig.
Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten verzameld omdat ik het eigenlijk niet kan geloven. We waren helemaal niet bezig met kinderen. Ik ben 39 en de keus ‘geen kinderen’ was wel gemaakt. Maar toch was er iets wat het niet eens was met deze keuze 😀. Maar goed we zijn super blij, vinden het enorm spannend en en en. Vandaag huisarts en verloskundige gebeld, 3 mei echo. Spannend!!!
Mn eerste voelde ik met 13 weken al "ploppen"quote:Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Wanneer voelde jullie de baby voor het eerst ( bij een eerste zwangerschap)?
Oh wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal wel mee. Volgens mij ben je wel direct medisch, misschien dat je ook deels onder controle mag bij de verloskundige. Maar dat verschilt denk ik ook wel!quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef Rebubbled het volgende:
BTW, wordt je direct medisch als je diabetes hebt?
Ik was bij mijn eerste zo'n grensgeval. Rolde wel het diabetes protocol in maar mocht los van wat extra groeiecho's bij de verloskundige onder controle blijven.quote:Op dinsdag 20 april 2021 11:23 schreef Rebubbled het volgende:
Net terug van de keuring, alles oké. Alleen willen ze vanwege mijn speklaag dit keer wel een suikertest doen. Nu weten we allemaal dat ik een beetje een hysterisch gekkie ben door de hormonen, en ik ben als de dood dat als ik een grensgeval blijk ik weer een extra angst/stressfactor te pakken heb. Laat staan een dieet met mijn OCD moeten doen. Dat wordt 4 maanden lang alles afwegen, checken, schuldgevoel, angst etc. Andere optie was ochtendprikken of de groeiecho met 30 weken afwachten en kijken of er indicaties zijn dat ik mogelijk suiker heb. Lastige afweging. Volgende week bespreken we het nog eens.
Ik ben met week 21 nog maar 2kg aangekomen. Gaat een stuk beter dan de vorige keer, waarbij ik 25+ kg aan was gekomen in totaal.
Bruinoog, het begin is inderdaad stressen. Zoveel vage gevoelens en het is nog zo onwerkelijk dat er een baby in je groeit!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |