abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198688858
Uitgerekende data:

30 maart: Philomijn (meisje)

21 april: Maria2.0 (meisje)
27 april: KapiteinCupcake (meisje)

7 mei: VKV (meisje)
26 mei: Mango91 (jongen)

begin juli: Lemijn
eind juli: Flav (jongen)
30 juli: Cygne (jongen)

19 augustus: VenusFlyTrap (meisje)
17 augustus: Komkommerschijfje (meisje)
31 augustus: Rebubbled

26 september: BellaaElisa

4 oktober: Mahra (meisje)

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door MaJo op 31-03-2021 22:27:06 ]
pi_198688888
Morgen laatste werkochtend en dan met zwangerschapsverlof *O* *O* Vet veel zin in! Dit keer lekker 6 weken van tevoren en dat voelt heel luxe :D
pi_198693890
Ohh VKV, ik heb morgen ook mijn laatste werkmiddag en ik ben zooo zo zoooo toe aan verlof. Ik merk dat mijn collega’s er een beetje moeite mee hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan eindelijk het huis poetsen, de lakentjes strijken, alles afmaken, enveloppen schrijven, en vooral theetjes drinken in het zonnetje in de tuin en lekker zwangeren O+
pi_198695085
Heeeeerlijk, verlof!!! O+

Hier zit mijn dame nog lekker warm binnen. En ik geniet dus van mijn verlof. Vooral van de dagen dat Flip naar de opvang is *) Verder moe met een hoofdletter M. Zelfs als ik de heeeele dag niks doe :')
Dit, dat, alles.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:42:08 #5
342418 VKV
Plausibel
pi_198695889
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ohh VKV, ik heb morgen ook mijn laatste werkmiddag en ik ben zooo zo zoooo toe aan verlof. Ik merk dat mijn collega’s er een beetje moeite mee hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan eindelijk het huis poetsen, de lakentjes strijken, alles afmaken, enveloppen schrijven, en vooral theetjes drinken in het zonnetje in de tuin en lekker zwangeren O+
Fijne laatste werkdag! Stom dat je collega's zo reageren. Maar vanaf morgen bestaan die collega's een paar maanden niet meer :P Ik zou me er dus niet te veel van aantrekken.

Succes met de laatste loodjes @Philomijn ! Dat moe zijn blijft na de bevalling wss nog een tijdje hangen haha
pi_198697534
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef KapiteinCupcake het volgende:

SPOILER
Pech voor ze. Lekker met verlof! O+

22 weken vandaag. En goedgekeurd bij de verloskundige. Ik had vandaag m'n lievelings. Die bij de bevalling van Wolf was en ook het medicatie probleem heeft opgelost. Kindje doet het prima. Reageerde ook op de verloskundige toen ze ging voelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 27-03-2021 13:16:37 ]
pi_198698650
@VKV haha ja daarom mag ze ook nog wel even blijven zitten. Stilte voor de storm :7

@KapiteinCupcake stom zeg... beetje herkenbaar wel. Heb 1 collega die zich wel 100x hardop heeft afgevraagd hoe het nu moest als ik straks weg was en dat de werkdruk al zo hoog was. Tsja, mijn man heeft geen baarmoeder dus iemand zal ons kind moeten dragen. Ik heb me soms wel eens een tikje schuldig gevoeld, maar ik kan er gewoon echt niets aan doen. Heb zoveel mogelijk geprobeerd mee te denken in oplossingen en ook geaccepteerd dat een deel van mijn werk gewoon blijft liggen nu ik er niet ben. Het zij zo. Hopelijk kun je het een beetje van je afzetten :*

22 weken alweer Cygne! Wat ga je hard opeens! Hoeveel verloskundigen heeft je praktijk?

Ik houd sinds gisteren de dienstkalender van onze praktijk weer een beetje in de gaten. Als het dat aangaat mag ze zondag, maandag, dinsdag of woensdag komen :+ (Praktijk met 6 verloskundigen zo uit mijn hoofd.) Zaterdag heeft m’n minst favo dienst, maar ik probeer mezelf ook te richten op dat scenario.
Dit, dat, alles.
pi_198699342
@Philomijn ze zijn met vijf. Vind ze eigenlijk allemaal lief. Bij mijn laatste miskraam is er aardig wat miscommunicatie geweest. Dat was voor mij heel naar maar daar is toen een goed gesprek over geweest en ik merk dat ze echt goed hebben geluisterd en er ook wat mee doen. Zo is er veel aandacht voor het mentale stuk, ook mbt hechting naar het kindje toe omdat ik dat bij Wolf heel lastig vond en daar achteraf ook best verdriet van heb gehad.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cygne op 27-03-2021 13:16:09 ]
pi_198708063
Ik heb vandaag alle wasmiddelen en wasverzachters lopen snuiven in de winkel, want ze roken allemaal zo lekker.. :') Uiteindelijk drie nieuwe geuren gekocht en mijn lakens gewassen.

Oh en kokhalzen tot ik bijna moet kotsen als ik mijn tanden poets ben ik echt zat.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198711182
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:26 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en kokhalzen tot ik bijna moet kotsen als ik mijn tanden poets ben ik echt zat.
Super irritant hè. Was hier een van de dingen waardoor ik wist dat ik weer zwanger was, nu gelukkig geen last meer van met 22 weken.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:29:32 #11
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198711270
Ik heb het vooral met elektrisch poetsen dus durf dat nog steeds niet ‘s avonds :') . Terwijl het waarschijnlijk allang weer goed gaat. Maar ik vond dat zo stom: had ik de hele dag overleefd, alleen nog tanden poetsen en naar bed, en dan kwam alsnog die hele avondmaaltijd er weer uit. Gedoe! }:| .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:31:36 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198711284
Wat heerlijk, verlof voor VKV en KapiteinCupcake! Hopelijk geeft het inderdaad de nodige rust, vooral op kindvrije dagen :).
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198712251
Ja vooral 's avonds! Waarom ook echt. Ik heb het bij Lily de hele zwangerschap gehad.

Het enige wat tot nog toe anders is aan deze zwangerschap zijn de cravings en aversies. Bij Lily kon ik de geur van water niet verdragen en was vlees enorm goor, sinasappelsap was het beste ooit en ik heb zoveel sinasappels geperst toen. Dit keer heb ik erg veel trek in hamburgers en is wasmiddel het beste ooit. De geur van vis is ondraaglijk. :')

Verder is alles hetzelfde. Zelfde moment dat de meeste klachten afnamen, zelfde moment dat mijn SI gewricht opspeelde, zelfde moment dat ik van niet zwangere buik naar 30 weken zwanger ging. Zelfde moment wakker 's nachts. Heel raar dat het echt een kopie is.
pi_198712507
Zou in mod mij in de OP kunnen zetten op 26 september :)

Oh dat tandenpoetsen :r enigste wat bij mij helpt is tandenpoetsen met elmex, weet je wel die tandpasta voor kinderen :')
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:16:04 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198713038
De geur van water? :? _O-
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 10:08 schreef Rebubbled het volgende:
Verder is alles hetzelfde. Zelfde moment dat de meeste klachten afnamen, zelfde moment dat mijn SI gewricht opspeelde, zelfde moment dat ik van niet zwangere buik naar 30 weken zwanger ging. Zelfde moment wakker 's nachts. Heel raar dat het echt een kopie is.
Boeiend he, hoeveel het op elkaar lijkt. Ik heb dat ook bij veel dingen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 11:52:40 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198713480
Hahaha de geur van water, ik kon geen rooibos geur verdragen maar een tijdje was dat wel de enige thee die ik lekker vond :+

Fijn verlof gewenst trouwens dames!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198714026
Fijn verlof gewenst dames.

Ik ben vandaag 13 weken!!
pi_198714258
Heeft water een geur dan? :+

Hier juist vooralsnog weinig last van m'n bekken *klopt af*
Vorige zwangerschap er met 28 uit gegaan door m'n bekken maar tot nu toe gaat alles nog goed.
Ik heb nu erge cravings voor fruit en zoet gebak, vooral Limburgse vlaai O+
pi_198714570
Ik kom hier even uitzwaaien! Pep was gisteren 1 week oud. Mijn herstel gaat weer wonderlijk goed (kan eigenlijk alle bewegingen wel maken, alleen nog zwak en mag niet tillen, vloei niet of nauwelijks meer en de wond is eigenlijk genezen). Bizar dat ik 8 dagen geleden een grote buikoperatie had...

Borstvoeding goed opstarten is een klusje want baby is een beetje een slaapsukkel, maar met wat bijvoeding en kolven wordt hij nu elke dag sterker en drinkt beter en mijn aanbod komt dichter bij wat hij nodig heeft.

We hebben ook relatief veel rust wel daardoor, op dagelijks een clusterochtend en soms een wakker kuiken ‘s nachts na.

Ik ga niet meeposten bij de baby’s, merkte dat dat me vorige keer teveel beinvloedde en onrustig en onzeker maakte. Maar ik kom af en toe wel een update droppen daar ofzo.

Succes lieve zwangeren O+

SPOILER
Kwak
pi_198715671
Pep O+ O+ O+
pi_198720559
De geur van water ja. In een glas, het openen van de vaatwasser, maar vooral het water om mijn huis heen. Ik woonde toen op het KNSM eiland in Amsterdam, waar rondom dus het IJ zit. Elke keer als ik naar buiten ging of over een brug dan was die slootlucht echt enorm sterk. Een geur die ik daarvoor nooit rook. :')

Monsterd wat hilarisch onhandig van die thee. Lemijn, weet jij of je weer een jongetje krijg? Ik hoop stiekem dat het allemaal voorboden zijn dat het weer een meisje is. Lekker makkelijk met spulletjes. :D

Kwak, wat een snoes! Zulke lieve kleine handjes. O+ Goed dat je ervoor kiest niet mee te posten. Helemaal niet nodig als het je niks oplevert. Zou het wel leuk vinden om af en toe een update te zien. :D
pi_198720860
Wat een knapperd heb je daar, Kwak! O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 19:24:32 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198720995
Ik heb geen idee of dit een jongetje of een meisje wordt nee.
pi_198721874
Ah dat water, dacht al gewoon kraanwater haha.
Dat van de vaatwasser is wel herkenbaar, bij de vorige zwangerschap kon ik die geur niet verdragen.
Waste ook alles met de hand af voordat ik het ging gebruiken :')
pi_198722041
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 13:20 schreef kwakz0r het volgende:
Ik kom hier even uitzwaaien! Pep was gisteren 1 week oud. Mijn herstel gaat weer wonderlijk goed (kan eigenlijk alle bewegingen wel maken, alleen nog zwak en mag niet tillen, vloei niet of nauwelijks meer en de wond is eigenlijk genezen). Bizar dat ik 8 dagen geleden een grote buikoperatie had...

Borstvoeding goed opstarten is een klusje want baby is een beetje een slaapsukkel, maar met wat bijvoeding en kolven wordt hij nu elke dag sterker en drinkt beter en mijn aanbod komt dichter bij wat hij nodig heeft.

We hebben ook relatief veel rust wel daardoor, op dagelijks een clusterochtend en soms een wakker kuiken ‘s nachts na.

Ik ga niet meeposten bij de baby’s, merkte dat dat me vorige keer teveel beinvloedde en onrustig en onzeker maakte. Maar ik kom af en toe wel een update droppen daar ofzo.

Succes lieve zwangeren O+

SPOILER
Kwak, wat een mooie baby O+
Hoe vindt je oudste het?
pi_198729524
Geniet van jullie verlof dames!
Hier nog vier weken te gaan en helaas ook nog veel deadlines.

Door zulke foto’s weet ik weer waar ik het voor doe kwakz0r.

Oh de vaatwasser geur is zo smerig. Helaas ruik ik het ook bij drinken uit een glas, eten van een bord. Ik was dus liever met de hand af. Helaas is dit niet zwangerschap gebonden.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:37:30 #27
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198741073
Oh god ja, de geur van de vaatwasser trek ik echt niet. In het begin helemaal niet, tot kokhalzen toe. Nu vind ik het nog steeds vreselijk.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_198741374
Zo haalde mijn man van het weekend alvast de zak met positiekleding van de vliering. Blijkbaar gebruikten wij in juni 2019 nogal hysterisch ruikend wasmiddel :r. Sowieso verdraag ik momenteel vrij weinig aan geuren en kan alles mijn eetlust laten verdwijnen. En ik had vandaag mijn hormonale opvliegers weer, die had ik ook niet gemist. ' Liefje, ga even aan de kant want je straalt teveel warmte uit' en vervolgens komt zoonlief je knuffelen :').
  zondag 28 maart 2021 @ 20:52:18 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198741396
Ja! Eens! Ik heb tot een eind in het tweede trimester met de hand afgewassen, zo onpasselijk werd ik van dat ding :X . Nog steeds ben ik geen fan maar de vaatwasser wint het nu wel van het staan aan de gootsteen.
pi_198743118
Ik heb sinds een COVID-besmetting in januari mijn geur nog niet volledig terug. Heeft dan toch een voordeel nu :P
Ik ben wel veel misselijk (vorige 2x helemaal niet) maar last van geuren heb ik dus niet.
  maandag 29 maart 2021 @ 08:42:13 #31
342418 VKV
Plausibel
pi_198746245
Awhhh wat een knapperd @kwakz0r O+ Geniet ervan!!

Verlof begint hier vet productief. We hebben zaterdag de nieuwe slaapkamer van J. gemaakt. Hij komt op zolder te liggen, wat eerst een jaar lang opslag + mijn thuiswerkplek was. Hij is supertrots op z'n autokamer en sliep gelijk vet goed daar. *klopt af
Ik heb de hele zondag moeten bijkomen, want men, wat een werk was dat. Wat een hoop zooi moest heen en weer verhuisd worden etc. Dat vond m'n lijf leuk joh :')

Vandaag is J. naar de opvang want op zijn kamer wordt een eckte airco opgehangen O+ O+ Dat gaat met het nodige geboor in betonmuren en voor dat geluid is ie superbang, dus dan maar even een dagje de hort op.
Dat betekent dat ik m'n handen helemaal vrij heb voor het klaarmaken van de (door J. z'n verhuizing nu dus vrijgekomen) babykamer *O* Vet leuk om alles nu een plekje te kunnen gaan geven.
  maandag 29 maart 2021 @ 16:07:14 #32
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198751769
Lekker aan het nestelen VKV 🥰

Tijdens de echo dachten wij wat te zien bungelen dus mijn man en ik waren er 100% van overtuigd dat het een jongetje is.
Maar nee we zaten er naast we krijgen een dochter! We zijn helemaal in extase. Vandaag al wat begonnen met kleertjes te koop zetten (zoek je jongens kleertjes maat 50-92 stuur mij een berichtje dan deel ik de Vinted link). Het is wel even een emotionele pleister er af trekken want ja het waren toch de kleertjes van V. Natuurlijk bewaar ik wel wat dingen. Zaterdag komt mijn moeder en gaan we alles doornemen aan kleding. Er staat al heel wat te koop en ondertussen ook al het eea besteld voor Madame.
Ze heeft al een naam 😍
pi_198752214
Lekker bezig VKV :D

VFT, wat leuk O+

Ik had net intake met de verloskundige. Door mijn medicatie zal het sowieso een medische indicatie voor de bevalling worden, maar voor de begeleiding van de zwangerschap wordt voor nu overlegd of er ingezet kan worden op gedeelde zorg (deels 1e/deels 2e lijn). Daar hoor ik binnenkort meer over. Was een goed en lang gesprek.
pi_198754357
Helaas kom ik hier gedag zeggen. Wij hadden net de termijnecho en het hartje is vorige week ergens gestopt met kloppen :'(
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_198754543
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 19:34 schreef Sicilia het volgende:
Helaas kom ik hier gedag zeggen. Wij hadden net de termijnecho en het hartje is vorige week ergens gestopt met kloppen :'(
Wat verdrietig. :*
  maandag 29 maart 2021 @ 19:59:28 #36
342418 VKV
Plausibel
pi_198754893
quote:
Agoss wat naar ;( veel sterkte!
pi_198754926
Sicilia wat verdrietig :* sterkte.
  maandag 29 maart 2021 @ 20:01:23 #38
342418 VKV
Plausibel
pi_198754939
Leuk VFT, een meisje! Hier waren ook alle jongenskleren zo de deur uit. Alles is nu meisjesachtig en roze. Hopen dat ze het wel goed gezien hebben op de echo :P

Babykamer is af! M'n lijf vraagt nu wel wanneer ik echt verlof neem :')
pi_198755536
quote:
Wat verdrietig :* veel sterkte voor jou en je gezin
  Manager PR/Moderator maandag 29 maart 2021 @ 20:43:17 #40
269689 crew  Viv
  maandag 29 maart 2021 @ 21:57:37 #41
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198757462
O nee wat een rot nieuws!!! Heel veel sterkte
pi_198758394
Ah Sicilia, wat een rot nieuws zeg! Heel veel sterkte.
pi_198760035
Ah Silica, dit nieuws wil je hier gewoon niet lezen... Wat verdrietig. Veel sterkte. 😘

Wij hebben zometeen onze 20 weken-echo. Spannend. Hopelijk is alles goed met het kleintje.
pi_198760151
Sterkte Sicilia, veel sterkte.

Succes Komkommerschijfje, toch spannend de 20 weken echo.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 08:32:01 #45
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198760262
Och Sicilia :* wat verdrietig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 maart 2021 @ 09:39:23 #46
342418 VKV
Plausibel
pi_198764102
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 07:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah Silica, dit nieuws wil je hier gewoon niet lezen... Wat verdrietig. Veel sterkte. 😘

Wij hebben zometeen onze 20 weken-echo. Spannend. Hopelijk is alles goed met het kleintje.
Spannend!

Wij hadden net het laatste gesprek in voorbereiding op de komst van deze baby. Met een psycholoog van het WKZ. Heel fijn. En toen ik het gespreksverslag las moest ik een beetje huilen. Zo lief. Dat we sensitieve ouders waren waarbij de verwachting bestond dat het kind gehoord zou worden in de dingen waar hij tegenaan zou lopen.
pi_198764877
Wat fijn Cygne, dat verslag O+

Ik werd net al gebeld door het ziekenhuis, er is door uitval van een patiënt komende donderdag al plek bij de gynaecoloog waar ik voorkeur voor heb. Heel fijn.
pi_198765787
Wat een fijn gesprek, Cygne! Mooi om te lezen dat de zorgverleners nu zo om jullie heen staan.
D-e ook fijn nieuws!

Wij hebben ook fijn nieuws. Ons kleintje is helemaal bekeken van top tot teen en alles is goed voor zover het beoordeeld kan worden. 🥰 Heel dankbaar voor! Het kindje heeft wel wat spekjes op het buikje en vrij stevige bovenbeentjes, zal van mij komen, haha.
Als het kindje zo doorgroeit, zal het met de geboorte tussen de 6 en 7 pond worden. Wel zag ik in de stats P65 voor nu, dus ik weet niet of dat matcht. Anyway, we zien het wel, voor nu alles perfect in orde!

En het mag in de OP ook: wij krijgen een dametje! 🥰🥰🥰 Was m'n gevoel toch juist, haha!
pi_198765796
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 16:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Lekker aan het nestelen VKV 🥰

Tijdens de echo dachten wij wat te zien bungelen dus mijn man en ik waren er 100% van overtuigd dat het een jongetje is.
Maar nee we zaten er naast we krijgen een dochter! We zijn helemaal in extase. Vandaag al wat begonnen met kleertjes te koop zetten (zoek je jongens kleertjes maat 50-92 stuur mij een berichtje dan deel ik de Vinted link). Het is wel even een emotionele pleister er af trekken want ja het waren toch de kleertjes van V. Natuurlijk bewaar ik wel wat dingen. Zaterdag komt mijn moeder en gaan we alles doornemen aan kleding. Er staat al heel wat te koop en ondertussen ook al het eea besteld voor Madame.
Ze heeft al een naam 😍
Wat leuk ook! 🥰 Krijgen we allebei een dametje en zo kort bij elkaar!
pi_198766638
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:05 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Wat een fijn gesprek, Cygne! Mooi om te lezen dat de zorgverleners nu zo om jullie heen staan.
D-e ook fijn nieuws!

Wij hebben ook fijn nieuws. Ons kleintje is helemaal bekeken van top tot teen en alles is goed voor zover het beoordeeld kan worden. 🥰 Heel dankbaar voor! Het kindje heeft wel wat spekjes op het buikje en vrij stevige bovenbeentjes, zal van mij komen, haha.
Als het kindje zo doorgroeit, zal het met de geboorte tussen de 6 en 7 pond worden. Wel zag ik in de stats P65 voor nu, dus ik weet niet of dat matcht. Anyway, we zien het wel, voor nu alles perfect in orde!

En het mag in de OP ook: wij krijgen een dametje! 🥰🥰🥰 Was m'n gevoel toch juist, haha!
Wat fijn! O+
pi_198774192
Ik kreeg gister een mail dat er voor morgenochtend een telefonisch consult gepland is met de klinisch geneticus. De resultaten van het onderzoek van Bo zijn dus binnen.
Merk dat ik er toch gespannen voor ben. Duimen draaien op positief nieuws morgen. Dat gaat hopelijk schelen in de zorgen voor deze zwangerschap.
  woensdag 31 maart 2021 @ 08:08:05 #53
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198775534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:31 schreef VKV het volgende:
Uitgerekende data:
19 augustus: VenusFlyTrap
17 augustus: Komkommerschijfje
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Onze dames mogen ook in de OP @VKV 😍
Als ik naar de OP kijk, zal Philomijn al lekker kunnen babyknuffelen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 16:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Wat leuk ook! 🥰 Krijgen we allebei een dametje en zo kort bij elkaar!
Wat leuk! Het blijft nog even wennen aan het idee want ik ben een stoere meid ik was het nooit van de jurkjes maar kan niet wachten onze Prinses jurkjes aan te trekken. Gister hebben wij vanwege Corona een tweede gender reveal gehouden voor de broer en ouders van mijn man. Ze zijn zoooo blij!

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Takkie88 het volgende:
Ik kreeg gister een mail dat er voor morgenochtend een telefonisch consult gepland is met de klinisch geneticus. De resultaten van het onderzoek van Bo zijn dus binnen.
Merk dat ik er toch gespannen voor ben. Duimen draaien op positief nieuws morgen. Dat gaat hopelijk schelen in de zorgen voor deze zwangerschap.
O takkie dat lijkt me flink schrikken. Hoe zijn jullie eronder? Heel veel sterkte x
  woensdag 31 maart 2021 @ 09:27:23 #54
342418 VKV
Plausibel
pi_198776152
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

Onze dames mogen ook in de OP @:VKV 😍
Als ik naar de OP kijk, zal Philomijn al lekker kunnen babyknuffelen?

@MaJo, kun jij dit aanpassen? Ik kan de OP niet meer wijzigen.
pi_198776492
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:24 schreef Takkie88 het volgende:
Spannend, Takkie. Hopelijk krijgen jullie ook goed nieuws, dat er geen erfelijke dingen gevonden zijn.
Hoe ver ben je nu met je zwangerschap? En hoe voel je je?

[ Bericht 5% gewijzigd door Komkommerschijfje op 31-03-2021 10:03:04 (aangepast) ]
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 11:27:41 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198777516
quote:
11s.gif Op woensdag 31 maart 2021 09:27 schreef VKV het volgende:

[..]

@:MaJo, kun jij dit aanpassen? Ik kan de OP niet meer wijzigen.
Ik heb jullie beiden toegevoegd ^O^

Veel meisjes in de lijst :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198777818
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

We zijn zojuist gebeld door de klinisch geneticus. Er zijn verder geen genetische afwijkingen gevonden bij Bo. Waarschijnlijk is zijn overlijden een samenloop van omstandigheden geweest. Of de eerder gevonden genafwijking daar een rol in speelt is niet te zeggen. Belangrijkste: de klinisch geneticus acht de kans op herhaling heel klein.
Goed nieuws dus!

Er zal, vanwege de uiterlijke afwijkingen bij Bo, wel extra monitoring plaatsvinden in het ziekenhuis. Maar eerst dinsdag naar de verloskundige.
Volgens eigen berekening nu 7 weken zwanger.
pi_198778217
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik heb jullie beiden toegevoegd ^O^

Veel meisjes in de lijst :D
Kan je mij toevoegen? We krijgen een meisje.
  woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:49 #59
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198779646
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:34 schreef Mahra het volgende:

[..]

Nog een meisje! Gefeliciteerd

@Cygne jouw zoontje heeft straks de Fok dames voor het uitkiezen 🥰
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 18:15:35 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198782500
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 12:34 schreef Mahra het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Je staat erin :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_198782950
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:15 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wil je mij ook in de OP zetten? Ud 26 september :)
pi_198783076
Wil je bij mij jongetje erachter zetten? Statistieken beetje goed houden ;)
pi_198784767
En Flav krijgt ook een jochie, dus er zijn toch wat meer jongetjes. :) Alhoewel het wel grappig is om te zien dat de meisjes nu duidelijk in de meerderheid zijn! Ik kan me een periode herinneren dat ik nog wat lurkte af en toe en dat er toen 10 jongens achter elkaar geboren werden.
  Moderator woensdag 31 maart 2021 @ 22:27:35 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198786697
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Je staat erin :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Mango91 het volgende:
Toegevoegd! En Flav ook voor de balans ;)
  donderdag 1 april 2021 @ 11:55:52 #65
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198792540
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:51 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Welkom ^O^ Hoe voel je je ?
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 18:58 schreef Mango91 het volgende:
*O*
  donderdag 1 april 2021 @ 18:54:55 #66
342418 VKV
Plausibel
pi_198802809
Vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en mooi kut, mevrouw heeft zich na een week of 10 perfect met het hoofdje naar beneden liggen ineens volledig omgedraaid ;(

Nu dus een afspraak over 1,5 week, als ik zo'n 36,5 week zwanger ben, voor een echo om te kijken of ze weer terug is gedraaid. En zo niet, dan volgt er diezelfde dag of de dag erna de uitwendige draaiing, die dan hopelijk slaagt (50% kans).

En anders een keizersnee (wil ik niet ;( )...
Potverdikkeme.
Had m'n hele zwangerschap, zonder reden, een sterk voorgevoel dat dit wel eens een keizersnee kon worden, maar nu komt het wel heel dichtbij.
pi_198802918
Sicilia wat een naar nieuws ;( :* Heel
Veel sterkte!

En Cygne, wat een mooi verslag O+ Het is zo fijn als kindjes de ouders krijgen die ze “verdienen”

Takkie... wat een spannend gesprek moet dat geweest zijn. Fijn dat de kans op herhaling heel klein is!

En een mooie 20wknecho O+

Ik ben nog niet aan het babyknuffelen! Ja, met de dame die nog lekker warm in mijn buik zit :s) Ik wacht het rustig af. Ze mag qua vk’s van dienst dit weekend wel komen. O+
Dit, dat, alles.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:23:11 #68
327807 Mariposas
יה&#14
pi_198803422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef VKV het volgende:
Vandaag op controle geweest in het ziekenhuis en mooi kut, mevrouw heeft zich na een week of 10 perfect met het hoofdje naar beneden liggen ineens volledig omgedraaid ;(

Nu dus een afspraak over 1,5 week, als ik zo'n 36,5 week zwanger ben, voor een echo om te kijken of ze weer terug is gedraaid. En zo niet, dan volgt er diezelfde dag of de dag erna de uitwendige draaiing, die dan hopelijk slaagt (50% kans).

Potverdikkeme.
Had m'n hele zwangerschap, zonder reden, een sterk voorgevoel dat dit wel eens een keizersnee kon worden, maar nu komt het wel heel dichtbij.
Er is nog een andere optie he? Namelijk vaginaal bevallen. :)
Maar hopelijk ligt ze straks weer met haar hoofdje naar beneden!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_198804245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:54 schreef VKV het volgende:

Potverdikkeme.
Wat rot VKV.

Ben even kwijt of t je tweede is, maar Pep is tussen week 32 en 37 dus 4 of 5 keer gedraaid (bijna ongemerkt) en uiteindelijk weer goed gaan liggen.

Hoop dat je baby niet zo eigenwijs is!
Kwak
pi_198804639
Ik had vandaag gesprek met gynaecoloog, volgende week hoor ik of gedeelde zorg mogelijk is maar gezien het gesprek ga ik er maar vanuit dat het volledig medisch gaat worden. Ook weer naar onze garnaal mogen kijken, zag er weer prachtig uit :).

VKV, kijk eens naar spinning babies. Dat werkte bij een vriendin van mij toen haar zoontje plots besloot in stuit te gaan liggen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 08:42:27 #71
342418 VKV
Plausibel
pi_198815276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wat rot VKV.

Ben even kwijt of t je tweede is, maar Pep is tussen week 32 en 37 dus 4 of 5 keer gedraaid (bijna ongemerkt) en uiteindelijk weer goed gaan liggen.

Hoop dat je baby niet zo eigenwijs is!
Ik hoop ook dat ze vanzelf weer goed draait! Het is m'n tweede kindje trouwens.
Dit omdraaien ging ook totaal ongemerkt.

quote:
17s.gif Op donderdag 1 april 2021 20:04 schreef douche-eendje het volgende:

VKV, kijk eens naar spinning babies. Dat werkte bij een vriendin van mij toen haar zoontje plots besloot in stuit te gaan liggen.
Bedankt voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord. Past mooi in het rijtje met acties die ik onderneem tegen bekkenpijn dus hier kan ik wel wat mee.
pi_198821526
quote:
1s.gif Op woensdag 31 maart 2021 08:08 schreef VenusFlyTrap het volgende:

Wat leuk! Het blijft nog even wennen aan het idee want ik ben een stoere meid ik was het nooit van de jurkjes maar kan niet wachten onze Prinses jurkjes aan te trekken. Gister hebben wij vanwege Corona een tweede gender reveal gehouden voor de broer en ouders van mijn man. Ze zijn zoooo blij!
[..]

Superleuk Venusflytrap!
Haha ik herken het jurkjes-gevoel. Maar ik ben ook wel een meisje-meisje
Ik ging deze week voorzichtig eens een lijst maken met wat we nodig hebben voor de baby (het is mijn 1e kind en ik weet niks van baby's)

Ik kwam nog niet heel veel verder dan speentjes en jurkjes
Mijn vriend zei terecht dat we nog niet eens weten wat het gaat worden.

@Takkie88: Fijn dat er bij het onderzoek geen genetische afwijkingen zijn gevonden! Heel begrijpelijk dat je daar zenuwen voor had. Hoe verloopt je zwangerschap? Kwaaltjes?

@douche-eendje: Gefeliciteerd met de mooie echo's!

Hier heb ik vanochtend een goede termijnecho gehad! Ik ben 3 dagen vooruit gezet en dat klopt exact met mijn verwachte ovulatiedatum. Ik ben zo blij en opgelucht. Vandaag ben ik precies 11 weken en mijn uitgerekende datum is 22 oktober.
Ik merk dat ik er nu meer vertrouwen in krijg en ben gewoon blij met elke week die weer goed verloopt.
Ik ga nu maar eens orienteren op kinderopvang en kraamzorg en daarna weer verder zien! Deze dingen regelen (wat ik nog nooit heb gedaan) vallen voor mij al onder genieten
pi_198821899
Veel nieuwe aanwas leuk! Ik kom mij ook maar is voorzichtig melden.
Gister goede uitslag van de nipt gehad. Iedereen weet inmiddels van de zwangerschap en een klein buikje kan ik ook niet meer ontkennen dus het begin echt te worden. 4 oktober uitgerekend van onze eerste.

Vkvik hoop dat de baby gewoon weer netjes head down gaat liggen.

Takkie wat een fijn en goed nieuws!

Philo succes met de laatste loodjes.
pi_198836825
Rustig hier :) Iedereen genieten van het weekend?

Wat vervelend dat je beeb met het koppie omhoog ligt VKV! Heb ook goede verhalen gehoord over spinning babies en evt ook moxatherapie. Ennn... als ik naar dit account kijk: https://instagram.com/badassmotherbirther?igshid=rog9fhpt9ee zien stuitbevallingen er ook echt mooi uit!

Sowieso een mooi account vind ik. Lekker rauw, maar mooi.

Hier in het buikhuis alles nog rustig. :)
Dit, dat, alles.
pi_198840177
Pff ik zit met een zieke dreumes die een hoestend ziek kind op de opvang had en een kind waarbij de vader positief bleek te zijn. Kwamen ze het kind maar weer halen. Zo asociaal. Regel is niet voor niks je koter thuis houden tot je de uitslag hebt. Maar gisteren werd ze ziekig, vannacht geen oog dicht gedaan en enorm hoesten. Dus vanochtend haar voorbereid op de neus en keel swap, en de test gedaan. Nu afwachten dus.

Verder vind ik het wachten op de 20 weken echo echt zoooo laaaang duuuureeeen. Ik ben zo benieuwd!! Ik voel ook bijna niks en Lily voelde ik heel vroeg al. Dus dat maakt me onzeker.

Welkom Lauri!

VKV, spannend maakt de baby het wel zo.
  Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 22:32:36 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198840789
Ook nog even hier want misschien wordt er niet gekeken in Vraag en Aanbod. Iemand interesse in een aantal zwangerschap/beval/borstvoedingboeken? Mag weg tegen verzendkosten. Het Nieuwe Borstvoedingsboek is al vergeven.

SPOILER
Tevens is mijn zwangerschapskleding ook hier te vinden.

[ Bericht 5% gewijzigd door MaJo op 03-04-2021 22:38:15 ]
  Manager PR/Moderator zaterdag 3 april 2021 @ 23:29:03 #77
269689 crew  Viv
pi_198841799
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:23 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Er is nog een andere optie he? Namelijk vaginaal bevallen. :)
Maar hopelijk ligt ze straks weer met haar hoofdje naar beneden!
Dit. We hebben hier geloof ik al een tijdje geen OUD-verloskundige meer gezien, maar destijds had @mignonne het over "teach the breech", een project waarbij zorgverleners (opnieuw) vertrouwd werden gemaakt met het concept vaginale stuitbevalling. :)
pi_198844804
VKV, wat vervelend! Kan het kindje zelf nog gaan draaien wel? Anders zie ik dat sommige dames wel mooie dingen geopperd hebben.

Philo, alles nog lekker rustig! Hoe voel je je daarbij? Kun je het nog een beetje volhouden?

Welkom nieuwe aanwas!

Rebubbled, de tijd tussen de termijnecho en de 20 weken-echo vond ik ook heeeeel lang duren. Gelukkig ging ik mijn baby al met 16 weken af en toe voelen. Nu (20,5 week) voel ik haar regelmatig, duidelijk meermaals per dag. 's Avonds is ze het meest actief. Wanneer heb je de echo? Dat zal ook niet meer zo lang duren, gekeken naar jouw UD ook?

Ik heb een horrornacht achter de rug. Gisteravond na het eten kreeg ik plotseling zo'n erge last van mijn onderrug links. Ik kon me echt geen houding geven en alles deed verschrikkelijk veel pijn. Slapen lukte natuurlijk ook voor geen meter. Man heeft rond middernacht de HAP gebeld, omdat ik echt wanhopig werd. Nadien heb ik nog 5 uur lang gespookt (douchen, op de bank liggen, douchen, repeat...) en ik kreeg ook nog last van mijn buik. Verloskundige gebeld (die heb ik wakker gebeld, oeps) en toch maar gezamenlijk besloten om de HAP weer te bellen. Een afspraak gemaakt voor vanochtend, maar om 5:30 uur ben ik eindelijk in slaap gesukkeld met dutjes van steeds anderhalf uur. Ik heb nu bijna geen pijn meer, dus afspraak maar even afgezegd en gezegd dat we het aankijken. Ik ben wel bang voor herhaling, want dit was echt verschrikkelijk. Man denkt dat er een zenuw klem zat of dat ik extreme bandenpijn in m'n onderrug had. Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen, dat voelt hoop ik toch anders en wat milder.

Anyway, heb me ook wel zorgen gemaakt om ons dametje, vooral omdat m'n placenta ook richting mijn rug ligt en ik nog buikpijn kreeg. Gelukkig voel ik haar wel en lijkt alles normaal te gaan met haar. Maar men, wat een gedoe. 😬
pi_198848446
@MaJo, ik ben wel geïnteresseerd in het boek: relaxed bevallen. Heb je die toevallig nog?

@komkommerschijf dat klinkt inderdaad als een horror nacht! Hopelijk blijft het bij deze ene keer en was het inderdaad een zenuw die klem zat. Gelukkig voel je je meisje nog goed!
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 19:36:47 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198854005
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:40 schreef Mango91 het volgende:
@:Majo, ik ben wel geïnteresseerd in het boek: relaxed bevallen. Heb je die toevallig nog?

@:komkommerschijf dat klinkt inderdaad als een horror nacht! Hopelijk blijft het bij deze ene keer en was het inderdaad een zenuw die klem zat. Gelukkig voel je je meisje nog goed!
Jazeker, ik stuur je even een PM :Y
  zondag 4 april 2021 @ 23:38:38 #81
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198858184
Wauw Komkommer, hoe gaat het nu? Het klinkt echt mega rot voor je :*

Philo, alles nog rustig daar? Hou je het nog vol?

Hoe was jullie Pasen? Hier de benen uit mijn lijf gelopen om de brunch en diner te hosten, maar we hebben de familie weer even gezien en dat was gezellig. Nu weer terug in de verlof bubbel zakken en dingen zoals enveloppen schrijven en de vluchttas klaarzetten regelen. Moet zeggen dat ik werk geen seconde mis, maar dat verlof met peuters wel andere koek is dan verlof bij een eerste kind haha.
pi_198859896
Pasen hier is prima na een goede termijnecho!
Mijn broer en schoonzus brengen Pasen door bij mijn ouders. Wij mochten niet komen haha omdat ouders zich aan de Corona regels willen houden qua bezoek

Ik heb t daar moeilijk mee maar vind t niet waard om erover te discussiëren, dan wordt het nog rotter. Maar 4 dagen cocoonen met vriend hier is ook niet verkeerd

Ik vond dat ik het hele 1e trimester niet echt misselijk was geweest maar sinds deze week merk ik ineens een verschil! Ik heb dat akelige zuurbranden nauwelijks meer en ook niet de hele dag het gevoel dat m’n maag super vol is. En ik kan m’n avondeten veel beter hebben. Dus misschien ben ik toch misselijk geweest. 11,5 week nu

Gister schoot ik enorm in de stress. Had risotto gemaakt en was totaal vergeten dat wijn in eten ook alcohol is. En dat bedenk ik dan als alles op is. Ik kon wel huilen. Kan het kwaad denken jullie?
pi_198859901
Wat naar Komkommer! Is het nu over? Dinsdag tripje naar de huisarts? Beterschap!

Edit: Lily wat fijn dat de termijnecho goed was! Enne... als je broer en schoonzus beiden bij je ouders waren, “overtraden” ze de coronaregels toch al? Want: meer dan 1 bezoeker.
Bummer van de alcohol in je risotto... kan me voorstellen dat je het benauwd krijgt. Ehmmm misschien was het al verdampt? Wat zegt Google? Dinsdag even je vk bellen?

Kapitein, verlof van volgende kinderen is zeker een heel stuk anders. Ik prijs de dagen dat mijn peuter naar de opvang is :D

Echter, daar is ie de afgelopen dagen niet geweest want buikgriep... heeft me drie x ondergespuugd in 4 dagen tijd. En sinds gisternacht ben ik aan de beurt. Joepie :') Hele dag in bed gelegen gisteren. Een ding is zeker: als ik nu beval, hoef ik niet te poepen tijdens de bevalling :D :P

Houd het daarbuiten prima vol. Voor de buikgriep voelde ik me nog heel goed iig. Onze omgeving vindt het spannender dan wij, krijg elke dag appjes of er al iets “rommelt”. (Grappig hoe mensen daarover denken btw, bij Flip rommelde er van tevoren niks. De weeën begonnen gewoon.) Probeer het maar positief om te denken: iedereen is betrokken. Maar soms word ik er ook zenuwachtig van. Ah well, ze komt er hoe dan ook binnenkort uit. Maar nu met die buikgriep mag ze nog wel ff blijven zitten, eerst dat over en een beetje aansterken.
Dit, dat, alles.
pi_198860290
Lief van jullie. De pijn is nu helemaal weg, gek genoeg. Gisteren ook verder geen pijn meer gehad. Wel een beurse rug, maar dat komt ook van al het gemasseer en gekneed. Vannacht ook heerlijk geslapen. Hoop dat het echt iets eenmaligs was. Heb al wel met man afgesproken dat ik niets meer ga tillen wat ik vanuit m'n rug moet doen, alles om ervoor te zorgen dat het niet terug komt. Maar ja, er schijnt vaak ook niets aan te doen te zijn.

M'n VK belde gistermiddag nog om te vragen hoe het ging nadat ik haar wakker had gebeld 's nachts, dus dat was wel heel lief. Ze zei dat het waarschijnlijk idd een zenuw is geweest die even klem zat en die dan weer losgekomen is. Alles verweekt nu en dat kan zo'n klacht geven als je pech hebt.

Anyway, we gaan weer vrolijk verder, hopelijk redelijk pijnvrij. :) Rustig aan de eerste dagen en zorgen voor genoeg steun met het zitten.

-----

Philo, wat lastig, zo'n dom buikgriepje! Hopelijk is je dametje ook in de modus dat ze komt als jij je weer goed voelt. Dat hoor je wel vaak, toch? Dat baby's dat best wel goed aanvoelen en niet op zo'n rotmoment komen.

Lily, ja, ik zou ook schrikken. Misschien even je VK bellen of appen om dit voor te leggen? Waarschijnlijk kan ze je wel geruststellen. Ik had het in het hele prille begin ook hoor, dat ik onbewust dingen at die een soort van risico waren. Ik eet het liefst dingen die ik zelf maak of die man maakt en waarvan ik weet wat erin zit. Anders vraag ik altijd aan mensen of er geen rauwe dingen in zitten. Bij gebak is dat nog wel eens lastig...
  maandag 5 april 2021 @ 10:07:48 #85
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198860955
Kan echt geen kwaad hoor, die paar moleculen alcohol die mogelijk nog over waren :). Ik zou het van me afzetten, Lily. Goede oefening voor het ouderschap: er gaan heel vaak dingen net goed of een beetje mis. Hoort erbij.

Wat akelig klinkt die nacht vol pijn, Komkommerschijfje! Gekke dingen gebeuren er in je lijf he als je zwanger bent?

En Philomijn vol verwachting! Mijn autocorrect maakte er bol van, ook wel toepasselijk. Hopelijk komt je baby binnenkort op precies de goede dag, als iedereen weer fit is en niemand nog nerveus.
pi_198860981
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 06:02 schreef _Lily_ het volgende:
Pasen hier is prima na een goede termijnecho!
Mijn broer en schoonzus brengen Pasen door bij mijn ouders. Wij mochten niet komen haha omdat ouders zich aan de Corona regels willen houden qua bezoek

Ik heb t daar moeilijk mee maar vind t niet waard om erover te discussiëren, dan wordt het nog rotter. Maar 4 dagen cocoonen met vriend hier is ook niet verkeerd

Ik vond dat ik het hele 1e trimester niet echt misselijk was geweest maar sinds deze week merk ik ineens een verschil! Ik heb dat akelige zuurbranden nauwelijks meer en ook niet de hele dag het gevoel dat m’n maag super vol is. En ik kan m’n avondeten veel beter hebben. Dus misschien ben ik toch misselijk geweest. 11,5 week nu

Gister schoot ik enorm in de stress. Had risotto gemaakt en was totaal vergeten dat wijn in eten ook alcohol is. En dat bedenk ik dan als alles op is. Ik kon wel huilen. Kan het kwaad denken jullie?
Alcohol verdampt toch bij verhitting? Of heb ik het nou mis?
  maandag 5 april 2021 @ 10:10:18 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198860988
Mijn baby wordt zo groot en sterk :o . Deze ochtend zijn de trappen gericht op mijn blaas. Dat is moeilijk te negeren met stalen gezicht, blij dat ik vandaag niet werk... Maar alles dus prima hier. Nog 3 maanden te gaan :s) .
pi_198861933
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 06:04 schreef Philomijn het volgende:

Edit: Lily wat fijn dat de termijnecho goed was! Enne... als je broer en schoonzus beiden bij je ouders waren, “overtraden” ze de coronaregels toch al? Want: meer dan 1 bezoeker.
Bummer van de alcohol in je risotto... kan me voorstellen dat je het benauwd krijgt. Ehmmm misschien was het al verdampt? Wat zegt Google? Dinsdag even je vk bellen?

Echter, daar is ie de afgelopen dagen niet geweest want buikgriep... heeft me drie x ondergespuugd in 4 dagen tijd. En sinds gisternacht ben ik aan de beurt. Joepie :') Hele dag in bed gelegen gisteren. Een ding is zeker: als ik nu beval, hoef ik niet te poepen tijdens de bevalling :D :P

Hahahaha ik moest lachen om je poep opmerking
Maar oef.... beterschap voor jullie!

En inderdaad, ze overtreden zo ook de regels, zei ik ook ;-) maar dat vonden ze nog acceptabel aangezien broer en schoonzus uit 1 huishouden komen en gevaccineerd zijn ivm hun werk

@Komkommerschijfje oef ik kan me echt voorstellen dat je daar heel erg van schrikt. Hopelijk komt het niet meer terug

@Lemijn thanks dat stelt me weer een beetje gerust. Ik ga morgen voor de zekerheid toch even de verloskundige bellen maar ik voel me al iets beter. Mijn baby heeft al zoveel te verduren haha.... ik ben telkens zo boos op mezelf. Hij heeft ook al de 2e Corona vaccinatie over zich heen gekregen omdat ik toen nog niet wist dat ik zwanger was
Maarja dat was bij 3,5 weken zwangerschap en hij is vrolijk doorgebuffeld tot 11,5 week. Wat je zegt: er zullen dingen mis gaan en laten we hopen dat de natuur mild is.
Fijn dat alles bij jou goed verloopt! Schiet al lekker op
pi_198861938
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Alcohol verdampt toch bij verhitting? Of heb ik het nou mis?
Lang niet alles heb ik begrepen. Dan moet het uren koken
pi_198861969
Alcohol verdampt wel, maar net als met water, is het niet in een keer allemaal weg zodra het zijn kookpunt bereikt. Maar even relativeren. In een risotto gaat wat? 1 glas? 2 glazen? Het kookt voor 20 minuten, dus er verdampt evengoed een hoop. En hoe hongerig een zwangerschap je ook maakt, je hebt niet die hele pan alleen leeg gevreten. Dus hoeveel wijn krijg je binnen in totaal, 1 slok? De hoeveelheid is echt verwaarloosbaar en gaat geen blijvend effect op de baby hebben.

Ik heb de 20 weken echo volgende week, 13 april. Ik voel me totaal niet zwanger. Ik voel de paar kleine bewegingen al een paar dagen niet meer en mijn bekkenpijn is verdwenen. Ik heb zoveel anxiety de hele tijd over de zwangerschap..
  FOK!fossiel maandag 5 april 2021 @ 11:46:40 #91
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198862139
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:32 schreef Rebubbled het volgende:
Ik heb de 20 weken echo volgende week, 13 april. Ik voel me totaal niet zwanger. Ik voel de paar kleine bewegingen al een paar dagen niet meer en mijn bekkenpijn is verdwenen. Ik heb zoveel anxiety de hele tijd over de zwangerschap..
Wat rot zeg... Zou het helpen om bij de verloskundige langs te gaan om naar het hartje te luisteren?
Chick on a mission
pi_198862281
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:32 schreef Rebubbled het volgende:
Alcohol verdampt wel, maar net als met water, is het niet in een keer allemaal weg zodra het zijn kookpunt bereikt. Maar even relativeren. In een risotto gaat wat? 1 glas? 2 glazen? Het kookt voor 20 minuten, dus er verdampt evengoed een hoop. En hoe hongerig een zwangerschap je ook maakt, je hebt niet die hele pan alleen leeg gevreten. Dus hoeveel wijn krijg je binnen in totaal, 1 slok? De hoeveelheid is echt verwaarloosbaar en gaat geen blijvend effect op de baby hebben.

Thanks je hebt helemaal gelijk.... ik weet dat ook maar alle ratio bij mij lijkt totaal naar de maan sinds ik zwanger ben.
Inderdaad 2 glazen (200 ml), 20 min koken en ik heb 1/4 op.
Succes met de 20 weken echo. Zeker een spannend moment. En ik kan me voorstellen dat 13 april nog heel ver weg voelt ookal is het bijna

Edit: en wat keroppi zegt: zou het helpen als je voor die tijd even kort naar het hartje kan luisteren?
pi_198863000
Wat vervelend, Rebubbled... Ik zou dan inderdaad ook even een belletje/appje doen naar de VK, met de vraag of je morgen misschien even mag luisteren. Wel doen dan, hoor. Ik begin ook steeds meer te beseffen dat ze er zijn om jou ook gerust te stellen en een fijne zwangerschap te bezorgen. Ik mag altijd appen/bellen/mailen voor iets en dat vond ik in het begin lastig, maar nu maak ik daar veel meer gebruik van. Ze vinden het ook echt alleen maar goed als je hen benadert met vragen of zorgen. 😘
pi_198863017
Wauw @Lemijn, ben je alweer 6 maanden? 😳 Gaat hard zeg!
Ik ben morgen ook al 21 weken, kan het ook nog niet beseffen. En als ik mijn buik zie, ben ik zeer benieuwd naar waar ik ga eindigen...
pi_198863073
Haha, ik zie net op FB een mama die de komst van haar derde kindje aankondigt met een termijnecho erbij. Mooi detail: op 6 september 2020 is ze bevallen van haar tweede. Pfoeeeee, dan ben je dus gewoon na 4 maanden alweer in verwachting. 😳 Ik weet dat het kan, maar ik moet er niet aan denken...
  FOK!fossiel maandag 5 april 2021 @ 14:23:06 #96
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198864271
Een vriendin van mij was circa 6 weken na de bevalling van de eerste zwanger van een tweeling...

Dat was dus ‘three under two’.
Chick on a mission
pi_198864494
Lily, ratio en zwanger zijn gaan gewoon niet samen.

En ja jullie hebben gelijk, ze hadden het ook al aangeboden een paar weken geleden. Ik heb een enorme paniekaanval gehad toen, Nadat ik wat bloed had met afvegen. Maar ik denk telkens 'het is al bijna, heb vertrouwen en als het mis is, is het nu eenmaal zo.' Alleen ben ik er echt de hele dag mee bezig de laatste dagen..

Komkommer, begin je flink te groeien? Ik merk echt dat dit de tweede is en mijn baarmoeder weet wat er moet gebeuren. :')
pi_198864640
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:23 schreef Keroppi het volgende:
Een vriendin van mij was circa 6 weken na de bevalling van de eerste zwanger van een tweeling...

Dat was dus ‘three under two’.
Three under one mag ik hopen? :o
Geen Irish Twins maar Irish Triplets :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198865116
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:40 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, ratio en zwanger zijn gaan gewoon niet samen.

En ja jullie hebben gelijk, ze hadden het ook al aangeboden een paar weken geleden. Ik heb een enorme paniekaanval gehad toen, Nadat ik wat bloed had met afvegen. Maar ik denk telkens 'het is al bijna, heb vertrouwen en als het mis is, is het nu eenmaal zo.' Alleen ben ik er echt de hele dag mee bezig de laatste dagen..

Komkommer, begin je flink te groeien? Ik merk echt dat dit de tweede is en mijn baarmoeder weet wat er moet gebeuren. :')
Gewoon vragen of je mag komen als het je hoog zit. 😘 Het duurt nog 8 dagen, dus het is niet alsof het morgen of overmorgen al is...

Ja, ik groei best hard voor een eerste volgens mij... Ben deze week op de helft. Met 13 weken begon je echt een bolletje te zien en het groeit gestaag door. De afgelopen weken is het hard gegaan. Nu scheelt het wel dat ik klein ben en dat je het dus ook sneller gaat zien.
pi_198865838
Ik ben 1.54 en mensen en vragen zich af hoe lang nog :+ ben nu 23+4
Bij nr 3 gaat het nog veel harder, m'n baarmoeder zit nog maar 1 a 2 vingers bij m'n ribben vandaan.
Nu al behoorlijk oncomfortabel :')
pi_198867683
Hahaha, hoelang nog? ..Maand of 4? Lol. Bij Lily was ik echt een wandelende planeet. Ik draag enorm naar buiten. Scheelt wel dat ik gewoon kan blijven eten e.d. omdat al mijn organen gewoon op hun plek blijven volgens mij. :P Ik weet nog wel heel goed dat ik vanaf week 30 elke week wel dacht 'no way dat dit nog groter kan groeien.' en dan kwam er toch nog buik bij. :')

Verloskundige gesmst of er morgen nog een plekje is.
  dinsdag 6 april 2021 @ 05:51:13 #102
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198874967
Ik wordt ook altijd gevraagd hoe lang nog. Ik ben klein (1.62) en was al te dik bij aanvang van de zwangerschap.
Dan zeg ik: 20 weken en krijg dan zo’n heerlijke verbaasde blik.

quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:10 schreef Lemijn het volgende:
Mijn baby wordt zo groot en sterk :o . Deze ochtend zijn de trappen gericht op mijn blaas. Dat is moeilijk te negeren met stalen gezicht, blij dat ik vandaag niet werk... Maar alles dus prima hier. Nog 3 maanden te gaan :s) .
Ninja baby! 😍

Vrijdag ook Corona-gedoe gehad hier. De nacht van donderdag op vrijdag was V (net 2) aan het spoken. Toch naar het KDV gebracht want mijn man en ik werken buiten de deur. Om 10:30 gemiste oproep van het KDV en even later een appje van mijn man: “V is ziek en heeft koorts”. 3 minuten later was ik afgelost en stond ik buiten. Thuis lekker geknuffeld met de kleine en allebei een Corona test gedaan voor de zekerheid. Zoontje sliep 4,5 uur! Hij knapte er wel enorm van op. Dit paasweekend hebben we alle 3 veel lopen hoesten. Strakjes weer werken, 1 dagje deze week. Ik werk in een sector die nu op z’n gat ligt dus ik ben veel vrij en zit betaald thuis.

Vrijdag heb ik 2x 3 km gefietst op een mountainbike (van mijn man, bakfiets moet in de stalling maar die is zo vroeg nog niet open) en kreeg steeds harde buiken op de fiets. Echt geen pretje! Sowieso een stuk meer harde buiken dan bij V, ik herinner mij dat ik daar later pas last van kreeg. Het was geen plezier ritje want ik moest de trein hebben. Met de auto naar het station is ivm betaald parkeren ook geen optie 😭. Volgende week maar eens contact leggen met mijn teamleider hoe we dit aanpakken, hooguit 2x per maand moet ik naar deze locatie.
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:04:09 #103
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198877373
Even een korte meld. Morgen 38 weken. Ik heb gewoon niks leuks te melden dus ik post niet echt meer mee, sorry.
Baby zit nog prima in elk geval. De groeiachterstand-eindstand qua echo is zo'n 3 weken achterstand (P7). Met nog steeds een actief en prima kind dus het zal vast goed zijn :)
Ik lig of in bed of ik zit op de bank en dat is alles, meer lukt me niet meer. Donderdag weer controle.

Excuses dat ik niet op anderen reageer. Ik lees nog wel trouw mee!
pi_198880664
Maria, heb je een einddatum? Of wacht je het af?

VFT, harde buiken zijn balen. Zou 2x per maand wel te doen zijn voor je? Of wil je helemaal niet meer heen?
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:11:30 #105
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198882666
Woehoe, vandaag 37 weken! Heb ik nu meldplicht? :D

Maria, het schiet op he. Ik ken dat wel, al heb ik het in mindere mate dan jij uiteraard. Maar het leven met peuters is gewoon even heel erg zwaar, zeker nu ze onrustig beginnen te worden en aanvoelen dat de baby bijna komt.

Ben bezig met de vluchttas klaarzetten. Iemand nog essentials die ik niet mag vergeten?

Venus, wat vervelend van de harde buiken op de fiets! Misschien trekt het weer weg als je vaker fietst?

Rebubbled, kon je nog bij de vk terecht?
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:04:25 #106
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198883668
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:28 schreef Rebubbled het volgende:
VFT, harde buiken zijn balen. Zou 2x per maand wel te doen zijn voor je? Of wil je helemaal niet meer heen?
Deze locatie houdt ermee op per 1-7 (verlof gaat in op 8-7) dus ik hoop dat ik nog zo veel mogelijk hier kan werken. Mijn gevoel zegt dat ik het rustiger aan moet gaan doen. De zwangerschap is zo veel zwaarder dan bij V en ik win echt geen medaille als ik langer door ga. Mijn collega's zijn gelukkig heel lief en begripvol O+
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:11 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Venus, wat vervelend van de harde buiken op de fiets! Misschien trekt het weer weg als je vaker fietst?
Nee fietsen blijft ellende. Heb ik geen harde buiken dan maakt het plaats voor bekken pijn :'(

Wat ik heb gemist in mijn beval-koffer:
Lipbalsem
Flesje water of bidon

Verder:
Tandenborstel + tandpasta niet vergeten (ook niet voor de papa in wording)

Voor V hadden we een leuk pakje mee voor over zijn geboortepakje (lekker warm) maar mocht niet in de Maxicosi want het had een capuchon. Ik geloof dat we toen een dekentje om hem heen hebben gewikkeld.

Ik dacht slim te zijn door dikke sokken in te pakken. Dit in combinatie met een infuus met vocht (was nog twijfel of ik een zak bloed zou krijgen) kreeg ik mijn schoenen moeilijk aan. Ik ben met hele losse veter naar de auto gerold :P Nu ik beval in hopelijk augustus denk ik aan slippers genoeg te hebben.
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:25:31 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198884096
Mijlpaal, KapiteinCupcake! *O* .

Dat klinkt vooral heel saai Maria2.0 :* . Voel je vooral niet verplicht om leuk te doen als je je rot voelt. En eentonige verhalen zijn ook welkom. Ik zou echt somber worden van zo weinig variatie maar je neerleggen bij je lot is waarschijnlijk effectiever. Fijn dat je baby het goed doet! En: hou vol ^O^ .

Wat lastig dat fietsen niet goed gaat VFT. Dat gaat hier juist relatief goed, maar ik heb dan ook geen bekkeninstabiliteit. Wel pijn, maar juist van lopen :{w . Je zieke peuter klinkt ook behoorlijk onhandig! Ik vrees voor de dag dat ik met de mijne in quarantaine moet. Gelukkig is ie al ruim 3 en heeft nog maar zelden koorts, maar hij gaat wel naar de crèche dus wie weet wat we nog oplopen.

Ik moest lacheb om je ninja-baby-opmerking. Zo voelt het soms wel ja... ik herinner me dat helemaal niet van de vorige keer, dat die bewegingen gewoon ronduit vervelend kunnen zijn (8> . Maar ja veel is anders een tweede keer, ondanks alle gelijkenissen die er natuurlijk te vinden zijn.

Kon je nog langs, Rebubbled?
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:05:34 #108
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198885873
Geen einddatum. Mijn vaste behandelaar wilde niet dat ik voorbij week 40 ging, maar zij is gestopt bij mijn ziekenhuis. Andere gynaecologen die ik zag delen die mening niet. Dus het is afwachten, maar ik ga wel verwijzen naar haar overdracht. Dan zien we het wel.

Eentonig is het zeker, dagen duren heel lang. Ik heb boeken en ik kleur veel momenteel, lekker hersenloos en de tijd gaat wel sneller dan.

Vluchttas is bij ons vrij uitgebreid, ik heb zelfs tijdschriften erin gedaan haha. En een bluetooth speakertje want ik ontspan het best met van die yogamuziek. Als je een cordring wilt gebruiken dan die niet vergeten (hadden wij wel bijna, zat nog in het kraampakket) en kabeltjes en dergelijke voor opladen van telefoons en camera. Wij blijven sowieso 48 uur na de bevalling dus bij ons is alles qua kleding en flesjes en verzorging wat uitgebreider.
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:19:34 #109
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198886167
Mijn tas bestond uit 3 delen omdat ik toen nog de hoop had om thuis te bevallen maar dat liep allemaal even anders.
Tas 1: kleertjes voor baby
Tas 2: spullen voor tijdens bevalling (lege fles, tennisballen, doek voor rebozo, massagespul, boxje, fijn shirt etc)
Tas 3 was groot genoeg om tas 1&2 erbij in te gooien en zaten spullen in voor ziekenhuis: extra kleding voor manlief en mij, ereader, tablet, wat kabels en een stekkerblok, wat eten.

Een van de tips is inderdaad ook schone kleding voor je partner, wat vermaak en paracetamol. Je wilt niet dat er iemand naast je staat die ineens hoofdpijn heeft :P. En ik had het 1e pakje voor Bas duidelijk aangegeven in een apart zakje, briefje erbij met 1e pakje erop.

Dit keer zal het sowieso een ziekenhuisbevalling worden dus dat pakt ook wel makkelijker. Denk dat ik er deze keer wel gewoon lekker een voedingsbh bij ingooi en mijn haakaa.

Mijn buik doet ook al lekker mee zeg, jeetje. Zullen vast mijn darmen zijn maar ik merk dat het zoveel sneller gaat al dan de vorige keer.
pi_198888330
Maria. :*

Ik merk dat ik me wat sip voel. Verwerking van alles nu het eindelijk een beetje rustig is, denk ik. Wat voor bizar traject het eigenlijk was en dat daar nog iets uitgekomen is ook. Het vechten daarvoor, daarna het knokken voor goede zorg. Ben heel blij en dankbaar maar ook mentaal op.

Vandaag was voor het eerst ons kindje via Buurtgezinnen weer hier. Was op wat eenkennigheid in het begin weer prima. En toen Wolf uit school was vlogen ze elkaar in de armen. En daarna nog een hele poos gespeeld. Ze hadden elkaar zo gemist. O+
pi_198888987
Ik ben nog niet geweest, morgenochtend mag ik. Ik had een SMS gestuurd, maar die komen door het doorschakelsysteem soms pas vertraagd aan als de volgende VK de lijn overneemt. Ik weet dat het 90% mijn anxiety is en wil ze daar dan ook niet mee lastigvallen door te bellen op tweede paasdag. Maar de VK die mij net belde om een afspraak voor morgen in te plannen was juist heel lief. Ze stelde voor om de komende weken een wekelijkse afspraak te maken om naar het hartje te luisteren, als mij dat meer geruststeld. Ik ben natuurlijk nu ook onder behandeling voor een prenatale angststoornis, dus ze willen zoveel mogelijk onnodige stress bij me wegnemen waar het kan. Heel lief. Ze zei ook dat ik vooral niet mijn gevoel moet wegcijferen de hele tijd, want als het dan wel een keer juist is, is de kans groter dat ik ook dat wegcijfer. Heeft ze ook gelijk in.

Qua ziekenhuistas had ik Bluetooth speakers wel fijn gevonden om muziek mee af te spelen. Sloffen, voor als je moet blijven. Ik had een make up tas mee, dat was overbodig. De eerste 6 maanden na de bevalling heb ik die niet aangeraakt volgens mij. :')
pi_198893137
Fijn dat je terecht kunt straks Rebubbled, en wat fijn dat ze zo lief zijn en meedenken. Veel succes! 😘

Maria en KapiteinCupcake, allebei alweer meldplicht! Veel succes met de laatste loodjes. En Maria, hopelijk dient je baby zich binnenkort lekker aan. Lijkt me vervelend om niets meer te kunnen.

VFT, wat vervelend van die klachten... Ik had er afgelopen weekend dus last van. Lijkt me echt niet tof om er continu last van te hebben. Ga je al naar de fysio?

Zal Philo al lekker aan het babyknuffelen zijn?

Hier geen nieuw nieuws. Voel me weer prima. Morgenavond weer controle bij de VK.
pi_198893249
Ik merk dat ik het nog lastig vind om echt aan te sluiten hier. Ben toch wel flink gespannen deze keer en hoop dat dit minder wordt wanneer we de 16 weken voorbij zijn.

Maar gisteravond goed nieuws; eerste echo zag er prima uit! Erg blij mee! (En dan toch dat stemmetje in m’n achterhoofd wat zegt ‘wacht nou maar af vorige keer had je ook 2 prima echo’s :{ ). Kleine bonus; een hele week vooruit gezet! Is dan toch een weekje korter in spanning. Nu 8weken en 3 dagen. Binnen 2 weken de intake in het ziekenhuis.
pi_198893838
Ah Takkie, heel erg begrijpelijk hoor. Ik hoop dat je het na de 16 weken wat los kan laten. Ik weet hoe naar het is om geen vertrouwen te hebben. Fijn dat deze echo goed was!
pi_198895327
Alles is ok! We waren in de echoruimte en de VK zei 'Weet je wat, niet doorvertellen, we gaan wel even snel kijken.' Toen werd het duidelijk waardoor ik weinig voel. De placenta ligt pontificaal aan de voorkant, de hele voorkant, alles is placenta. 😅 Dus de kans dat ik de baby geregeld ga voelen is tot week 24 best klein.

Ze vroeg of ik al wist wat het wordt. Volgende week met de 20 weken echo pas helaas. 'Oh dan vertel ik het dan wel, leuk met je partner samen.' Noouuuuuuu.. ik ben zooo benieuwd. :D Met mijn ongetrainde oog dacht ik twee schaamlippen te zien. Maar dat kunnen ook tenen en een onderarm zijn geweest. Weet ik veel. :')
  woensdag 7 april 2021 @ 11:13:15 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_198895379
Omg ik vind het dan juist weer zo gemeen dat zij 't nu wel weet en jij niet :+

Gelukkig alles goed!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_198895516
Ja hahahha ik ben nu al de hele tijd echo's aan het bekijken. Maar ja, tijd om het nog 6 dagen los te laten. Het geslacht verandert er toch niet door. 😅
pi_198895724
Fijn dat alles goed was rebubbled! Ik vind het knap dat je je kon inhouden. Als ik het was, had ik al wel gevraagd wat ze ziet. Mijn nieuwsgierigheid wint het altijd :P

Bij de zwangerschap van Mayra heb ik met 15 weken een pretecho laten maken, omdat ik het moest weten en geen geduld had :P

Bij een volgende wil ik het wel netjes afwachten tot de 20 weken echo :)
  woensdag 7 april 2021 @ 12:01:10 #119
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198896089
Fijn Rebubbled! En ik moest lachen om het niet veranderende geslacht. Succes met wachten :P.

:* voor Takkie. Het is gewoon veel te spannend... en voor Cygne ook.
pi_198896433
Ik dacht ook beide keren dat 20 weken zo om zijn. En bij allebei bereik ik met 18 weken een moment dat het die 50 euro voor een echo waard is. Maar dan vertel ik mezelf dat ik best nog twee weken kan wachten. En die twee weken duren dan vervolgens eeeeeeuwig. 😬
pi_198896455
Ik heb echt ontzag voor jou, Lemijn. :D maar het is ook zo'n cool idee om het na de bevalling te ontdekken. Zo speciaal. Ik ben daar niet cool genoeg voor.
  woensdag 7 april 2021 @ 12:38:53 #122
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198896576
Nou zo cool ben ik ook niet hoor... al waardeer ik je lof natuurlijk :P. Maar als ik het geslacht nu al wist dan zou ik nog steeds even benieuwd zijn naar de baby zelf. Want die ken ik niet opeens als ik weet of het een jongen of een meisje is. Voor mij begint het leren kennen straks als ik de baby eindelijk kan zien en aanraken en besnuffelen en zo. En dan kunnen we ook eindelijk ontdekken hoe ie heet. Niet dat we al een naam hebben trouwens }:| , dat verloopt natuurlijk net zo moeizaam als de vorige keer.
pi_198896808
Rebubbled, tof dat je verloskundige ‘stiekem’ een echo heeft gemaakt! Nu nog je geduld bewaren voor volgende week!

Wij hebben ook gewacht tot de 20 weken echo, ook omdat die toevallig op oudjaarsdag was, dus leuke dag om erachter te komen.

Spannende tijd Takkie!

En voor KapiteinCupcake en Maria de laatste loodjes. Hopelijk wachten ze niet te lang..
  woensdag 7 april 2021 @ 12:54:38 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_198896856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:38 schreef Lemijn het volgende:
Nou zo cool ben ik ook niet hoor... al waardeer ik je lof natuurlijk :P. Maar als ik het geslacht nu al wist dan zou ik nog steeds even benieuwd zijn naar de baby zelf. Want die ken ik niet opeens als ik weet of het een jongen of een meisje is. Voor mij begint het leren kennen straks als ik de baby eindelijk kan zien en aanraken en besnuffelen en zo. En dan kunnen we ook eindelijk ontdekken hoe ie heet. Niet dat we al een naam hebben trouwens }:| , dat verloopt natuurlijk net zo moeizaam als de vorige keer.
39 weken is vroeg zat om een knoop door te hakken ;) :*

Ik vond het echt heel leuk om het niet te weten, maar ik merkte wel dat het daardoor heel lang "de baby" bleef. Ook na zijn geboorte :')
disclaimer
pi_198897228
Ik heb nog wel even overwogen om af te wachten tot na de geboorte maar dan had ik pech gehad. _O-
  woensdag 7 april 2021 @ 13:35:11 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_198897337
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:26 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nog wel even overwogen om af te wachten tot na de geboorte maar dan had ik pech gehad. _O-
Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder hoor, hoe het allemaal is gelopen bij jou O+
disclaimer
pi_198897547
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder hoor, hoe het allemaal is gelopen bij jou O+
Klopt. Was ook wel droog. Die geneticus: 'ja er is een toevalsbevinding. Syndroom van klinefelter. Xxy en eh ja het is dus een jongetje'

En ja echt heel bijzonder O+
De fertiliteitsarts zei later ook dat ze er aanvankelijk op tegen was maar hoe meer ze erover nadacht en er mee bezig was om het erdoor te krijgen hoe meer ze dacht dat dit de enige realistische optie nog was om een kindje te krijgen. Maar niemand had verwacht dat de eerste terugplaatsing tot een doorgaande zwangerschap zou leiden. _O-
  woensdag 7 april 2021 @ 15:32:37 #128
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198899219
Rebubbled, mijn hele voorkant is ook placenta en ik voelde haar vanaf 18 weken kriebelen en met een week of 22 voelde ik haar wel echt goed. Dus het kan meevallen. Ik zie nu, placenta of niet, vrijwel elke avond een paar billen uitsteken :D
pi_198905515
Fijn dat alles goed was, Rebubbled. En je placenta voor, dat verklaart waarschijnlijk een hoop. :D Die van mij ligt volledig ter hoogte van mijn rug. Grappig hoeveel dat ook kan verschillen per vrouw. Heeft dat te maken met de plek van de innesteling? Of uit welke eierstok het bevruchte eitje komt? Ben ik dan wel nieuwsgierig naar. 🤪

Hoe lang duurt het trouwens voordat je baby echt harder gaat porren en schoppen? Ik voel zeer regelmatig plopjes en mini-porretjes al sinds 5 weken ruim, soms ook een paar keer snel achter elkaar op 1 plek. Maar echt hard is het natuurlijk nog niet. Mijn placenta ligt helemaal achter, dus die belemmert de bewegingen niet. Mijn man wil het ook graag voelen, maar die komt nog van een koude kermis thuis steeds.
pi_198906946
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie. :')

Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
  FOK!fossiel woensdag 7 april 2021 @ 21:49:58 #131
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198907132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie. :')

Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
Ondanks dat het je vast niet volledig zal geruststellen:(hersenen zijn er goed in om altijd weer iets nieuws te bedenken om je zorgen over te maken...)

Ik had een voorliggende placenta en mijn keizersnede verliep prima. Geen extra bloedverlies of andere complicaties. Tuurlijk: n=1, maar ik hoop dat het je even wat rust/vertrouwen kan geven.
Chick on a mission
  woensdag 7 april 2021 @ 21:52:52 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_198907196
De placenta vormt zich inderdaad daar waar de eicel innestelt ;)

Verder, 40% van de zwangerschappen ofzo hebben een placenta die (deels) voor ligt he :) daar hebben gynaecologen echt wel ervaring mee :*
disclaimer
  woensdag 7 april 2021 @ 21:58:34 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907345
quote:

Ja klopt, dat is waar je embryo is ingenesteld.

Verder heb ik bij nogal veel keizersnedes gestaan in mijn korte gynaecologie-carrière, en we hadden nooit stress om die placenta op de voorkant. De snee in de baarmoeder komt heel laag, in wat ze het onderste uterussegment noemen. Dat wordt pas ergens in de tweede helft van de zwangerschap gevormd dus daar zit te placenta zelden.
pi_198907600
quote:

Mijn placenta lag ook aan de voorkant en ik heb een keizersnede gehad die helemaal prima is verlopen. Laat je niet gek maken door het internet!
pi_198907638
Oh dat was ook al eerder door iemand gezegd. Nou, twee positieve ervaringen, hopelijk stelt het je enigszins gerust :P.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:15:06 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907656
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Laat je niet gek maken door het internet!
Dat is op zich een heel goed advies, maar bij een angststoornis wel verdomde ingewikkeld :s) .
pi_198907689
Oh my bad, ik ken duidelijk niet iedereen die hier post. Het was goed bedoeld.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:20:17 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907773
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:16 schreef Smart_ass het volgende:
Oh my bad, ik ken duidelijk niet iedereen die hier post. Het was goed bedoeld.
Daar ga ik vanuit ^O^ . Maar het staat min of meer in de post die je quootte :* .
pi_198907863
Kijk, chill, thnx. Ik ga vaker mijn irrationele angsten delen hier. :D
pi_198907892
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 07:38 schreef Takkie88 het volgende:
Ik merk dat ik het nog lastig vind om echt aan te sluiten hier. Ben toch wel flink gespannen deze keer en hoop dat dit minder wordt wanneer we de 16 weken voorbij zijn.

Maar gisteravond goed nieuws; eerste echo zag er prima uit! Erg blij mee! (En dan toch dat stemmetje in m’n achterhoofd wat zegt ‘wacht nou maar af vorige keer had je ook 2 prima echo’s :{ ). Kleine bonus; een hele week vooruit gezet! Is dan toch een weekje korter in spanning. Nu 8weken en 3 dagen. Binnen 2 weken de intake in het ziekenhuis.
Fijn van die echo!
Verder herkenbaar wat je zegt, ik heb t ook. Iedereen hier lijkt “zwangerschap-ervaren” en ik ben dat niet. Ik maak me telkens zorgen over allerlei dingen (zie alcohol debacle) en qua geslaagde zwangerschappen is het ook 1-0 voor moeder natuur. Ik blijf dus ook gespannen, zelfs na goede termijnecho. En jij hebt zeker een groot life event meegemaakt met Bo, dus het verbaast me niets dat je je zo voelt.

Hopelijk verlopen onze zwangerschappen deze keer perfect en krijgen we mooie gezonde baby’s
pi_198907905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit ^O^ . Maar het staat min of meer in de post die je quootte :* .
Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hier :*.
pi_198907921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:54 schreef SQ het volgende:

[..]

39 weken is vroeg zat om een knoop door te hakken ;) :*

Ik vond het echt heel leuk om het niet te weten, maar ik merkte wel dat het daardoor heel lang "de baby" bleef. Ook na zijn geboorte :')
Haha, hier precies hetzelfde. En doordat T een jongen is, duurde het nog een paar weken voor we eraan gewend waren om het over 'zij' en 'haar' te hebben.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:28:09 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907957
We praten nu ook zoveel over ‘de baby’, met peuter namelijk. Dat was vorige keer veel minder. Dus in denk dat we die benaming er zeker een poosje in gaan houden. Jacob zegt vaak ‘onze baby’ trouwens O+ .
pi_198908369
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hier :*.
Mee eens. Het is heel erg een 'quirky' iets om te zeggen. Ik verwacht niet dat iedereen alles meeleest hier en je opmerking heb je ook wel gewoon gelijk in natuurlijk.

Ik ben de vorige zwangerschap al gediagnosticeerd en behandeld voor PP angst, wat in Nederland nog onder de PPD paraplu valt. Dit keer rond week 12 al hulp gezocht omdat ik van relaxt normaal functionerend mens, naar hysterisch irrationeel met vermijden en dwanghandelingen ging. Ik heb hier niet veel verteld over hoe snel hoe slecht het eigenlijk ging/gaat. Het voelt toch als iets met een stigma.. Maar het ging slecht genoeg om nu in een behandeltraject te zitten bij de GGZ en de POP poli. Zwanger zijn is gewoon niet mijn ding. Ik doe het hierna nooit meer, dat is zeker. Het is een mentale hel die tot ver na de bevalling duurt. Pas na een jaar en drie maanden voelde ik me de vorige keer weer mezelf en was ik van alle klachten af. Ik weet ook dat de huidige situatie post partum nog veel heftiger wordt en ben daar echt spaansbenauwd voor.

Dus dat. Ik zal het verder niet vaak hebben over dit onderwerp.
pi_198908893
@Rebubbled geen tips of zo maar wel een. :*
pi_198909215
@Rebubbled Wat enorm heftig zeg! Dapper dat je dit deelt en door het te delen ook weer helpt het stigma te doorbreken. En erg bewonderingswaardig van je dat je ondanks deze voorgeschiedenis toch nog een zwangerschap aan durft! Ik hoop dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt en dat de mensen bij de GGZ en POP poli je hierbij goed kunnen helpen.
pi_198911187
Rebubbled :* Je bent een topper. Ik ben blij dat we al een tijdje ook via een andere weg contact hebben en hoe je mij laatst gerust weet te stellen was werkelijk _O_ _O_ _O_ .

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Fijn van die echo!
Verder herkenbaar wat je zegt, ik heb t ook. Iedereen hier lijkt “zwangerschap-ervaren” en ik ben dat niet. Ik maak me telkens zorgen over allerlei dingen (zie alcohol debacle) en qua geslaagde zwangerschappen is het ook 1-0 voor moeder natuur. Ik blijf dus ook gespannen, zelfs na goede termijnecho. En jij hebt zeker een groot life event meegemaakt met Bo, dus het verbaast me niets dat je je zo voelt.

Hopelijk verlopen onze zwangerschappen deze keer perfect en krijgen we mooie gezonde baby’s
Het zwangerschapservaren maakt het voor mij juist lastiger deze keer merk ik.
SPOILER
.
Dus asjeblieft, deel je alcohol debacle en zorgen. Doet mij ook normaal voelen :*. En ja, het scheelt dat ik er al een rond heb lopen waardoor ik weet hoe ontzettend leuk het is. Hij is echt zo ontzettend lief en ik kan niet wachten tot nog zo'n leuk exemplaar straks ons gezin mag verrijken. Maar toch, het blijft spannend. En nu moet ik met duplo spelen :W :P
pi_198911515
Wat zwaar @douche-eendje ik kan me voorstellen dat je er niet meer onbevangen instaat. :*
pi_198911715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:05 schreef Cygne het volgende:
Wat zwaar @:douche-eendje ik kan me voorstellen dat je er niet meer onbevangen instaat. :*
En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijn _O-

Hoe gaat het bij jou?
pi_198912191
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijn _O-

Hoe gaat het bij jou?
Ohja, verstandig wel. Denk ook dat genieten en er niet onbevangen instaan ook gerust naast elkaar kan bestaan. En soms even niet.

Hier gaat het wel oké. Nog steeds niet superfit en kan weinig maar wel weer iets. Bij Wolf was ik fitter maar nu heb ik minder angst. Geniet wel heel erg van het bewegende kindje en het contact wat hij al maakt met ons, Wolf en zelfs de honden als zij respectievelijk hun kop (de wetterhoun) of hun hele lijf (de teckel) op mijn buik leggen. _O-

Morgen 24 weken, fijne mijlpaal en vandaag de dkt gehad.
pi_198912333
Ik mag weer voor de suikertest.
Baby zwemt in een oceaan van vruchtwater :')
Verklaard ook m'n grote buik, die kwam op 27cm uit met 24 weken.
Omdat zijn hartje moeilijk te vinden was door z'n gewiebel ging ze even kijken O+ Toen kwam de oceaan voorbij..
Maar het kon ook nog zijn dat m'n buik een groeispurt heeft gehad en dat dat nu even stopt.
Maarja.. suikertest nr 3 it is :+
pi_198912353
Haha feest.
pi_198913266
NIPT eindelijk binnen en het is helemaal goed!
pi_198914357
Ah fijn van de nipt! Zo relaxt. En de suikertest is minder. Heb je de vorige keren ook suiker gehad Flav?
pi_198915473
Sterkte flav :P Ik mag hem deze keer ook weer, blegh. Gelukkig gaat het bloed prikken nu gewoon lekker op afspraak, dat was de vorige keer wel een aanfluiting :').

Goede nipt voor Mahra *O*
pi_198917076
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:48 schreef Rebubbled het volgende:
Ah fijn van de nipt! Zo relaxt. En de suikertest is minder. Heb je de vorige keren ook suiker gehad Flav?
Nee toen waren de waardes dikke prima.
Hopelijk is het gewoon een groeispurt en staat dat nu even stil, heb liever geen dieet met m'n zoete cravings deze zwangerschap :P

@douche-eendje Ja dat scheelt al een hoop dat het op afspraak is.
Benieuwd hoe het nu geregeld is ivm Corona, die uren door dat kapje ademen is ook geen pretje }:|
pi_198919193
Oef Flav, wanneer mag je?

Mahra, wat fijn van de goede NIPT uitslag! *O*

Cygne, hoe is het nu? Is alles nu een beetje geland?

Hier thuis nog alles semi rustig. Heb best wel wat last van gerommel vanmiddag, maar het is heel onregelmatig en kan ook uren weg zijn. Maar soms zijn de steken best venijnig! Ben dit niet gewend van de vorige zwangerschap, want toen werd ik dus met 36 weken ingeleid, dus dat gerommel hoeft niks te zeggen, straks loop ik vrolijk door tot 42 weken :')

Thanks voor de vluchttas tips trouwens! Vandaag wat Liga koeken en Betweens ingeslagen, lipbalsem en drinkfles heb ik ook op de stapel spullen gegooid die nu oneerbiedig op de commode liggen te wachten tot ik de grote tas van zolder heb getrokken. Het voelt net als een ouderwets schoolreisje :+
pi_198920284
Spannend, @KapiteinCupcake!

Ik ben weer uit m'n dipje. *O*
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:59:01 #159
342418 VKV
Plausibel
pi_198929172
Fijn Mahra van de goede NIPT!

En oehh KaptainCupcake, je weet maar nooit of het ineens doorzet :P

Hier is de derde trimester vermoeidheid in alle hevigheid doorgezet. Het liefst verplaats ik me nu tussen bank, stoel en bed _O- Maar er loopt nog een peuter hier rond die het nu het perfecte moment vindt om mijn geduld uit te testen. Dat zijn tegenwoordig hele korte testjes overigens, aangezien ik gewoon geen geduld heb :') Anyway, hij houdt me nog wel wat in beweging. Vandaag is ie naar de opvang, man aan het werk, dus hèè heerlijk chillen!
pi_198930616
Ah fijn even bijkomen VKV. Lily gaat 1 mei naar een nieuwe opvang en met alle coronaperikelen die mis gingen bij de gastouder heb ik besloten haar niet meer te brengen. Zit nu toch thuis. Mis de twee dagen zonder haar wel een beetje.. lol. Vandaag is het papadag, daar ben ik vandaag echt blij mee. Aangezien ik om 5u wakker werd en pas tegen 7 weer in slaap viel, net toen Lily wakker werd. Lig nog in bed nu.

KC, nog rustig verder?

Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?

Ik heb Lily haar kamer al wel helemaal uitgedacht. Er moet een peuterbed komen en een Kallax van Ikea om speelgoed in op te bergen. Ook heb ik een toffe muurschildering uitgekozen die ik na ga maken. Voor de baby ga ik weinig veranderen. De commode verplaatsen naar onze slaapkamer en ruimte in mijn inloopkast maken voor de babykleertjes. That's it. Zo anders bij een tweede. :D

Nog vier dagen en dan weten we wat het is. Een vriendin die nu voor het eerst zwanger is gaat een gender reveal doen, van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar nu is ze een genderfeestje aan het plannen voor dinsdagavond. 'Want ik heb de spullen toch al! Ik hoef alleen cupcakes in de juiste kleur te halen.' Ik vind het lief. Dus schijnbaar gaan we de penis of vagina van de feutus vieren. :') Blijf dat een bizar concept vinden. Sorry aan iedereen die het fantastisch vind.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:18:01 #161
342418 VKV
Plausibel
pi_198930683
@Rebubbled: Haha ik denk precies hetzelfde over de genderreveal feestjes. Bij de bekendmaking of het een jongen of een meisje is wordt altijd enthousiast gereageerd, het maakt echt geen zak uit wat het geslacht is. Het zou wat zijn dat iedereen gaat juichen als het bijv. een meisje is, en dat als het een jongen is er een ongemakkelijke stilte valt ofzo :')

Maar buiten dat is elke reden voor een feestje een goede reden hoor, vooral in deze tijd moet je gewoon soms een beetje zoeken naar leuke dingen en elk excuus aangrijpen. :P
Met vrienden van ons hadden we al bedacht dat de dinsdag een ondergewaardeerde dag is en dat we die dag best kunnen vieren met een BBQ. Zo zie je maar wat de lockdown met je hersens doet hahaha ;)
pi_198930849
Naja dat dus vooral, feestje is feestje. En het zijn alleen zij en haar vriend die langskomen. Haar vriend is heel goed bevriend met mijn vriend, dus het is vooral even gezellig bij elkaar komen. En inderdaad, wat het ook is, het maakt ons allemaal niet uit. Soms heb je van die gender reveal filmpjes waarbij het een ouder duidelijk wel uitmaakt, zoo cringy.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:39:05 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_198930890
er was hier een paar jaar geleden zelfs een moeder die openlijk haar teleurstelling over het geslacht durfde uit te spreken. Nou die kreeg de wind van voren hoor, allejezus :') Nooit meer op FOK gezien.
(jammer dat het nog steeds zo'n taboe is).
disclaimer
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:42:44 #164
342418 VKV
Plausibel
pi_198930945
Als ouder het geslacht een teleurstelling vinden, vind ik zelf wel een ander verhaal dan op zo'n feestje als vriend of familie of kennis je teleurstelling over het geslacht uiten ;)

Ik hoopte dit keer ook een klein beetje op een meisje, gewoon omdat het me leuk lijkt allebei mee te maken.
en nu hoop ik heel hard dat ze het goed gezien hebben op de echo, anders heb ik een hoop leuke roze jongenskleertjes :')
pi_198930998
Een voorkeur hebben is begrijpelijk, teleurgesteld zijn en tijd nodig hebben om je toekomstvisie aan te passen is logisch. Alleen als je een sterke voorkeur hebt, waarom dan publiekelijk een bekendmaking doen waarbij je 50% kans hebt dat je publiekelijk teleurgesteld gaat zijn? Dat deel begrijp ik niet. En het dan ook nog op social media zetten..

Mijn vriend wilde ook graag een jongetje. Ik was super blij met een meisje. Ik heb hem alle ruimte gegeven om het 'verlies' van zijn toekomstbeeld te bespreken en verwerken. Later diezelfde dag was hij helemaal gewend en super enthousiast.
pi_198933757
Wij hebben bij mijn ouders een klein taartje aangesneden op oudsjaaravond en that's it. Lekker nuchter en geen hysterisch gedoe, maar vond het wel leuker het thuis te ontdekken.

Over twee weken heb ik verlof *O*. Wij werken vanuit huis, maar tijdens het laatste teamoverleg wil ik er toch even bij stilstaan. Normaal gesproken neemt iemand een zelfgebakken taart mee als er iets te vieren valt.
Hebben jullie nog ideeën?
pi_198934287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:
Ah fijn even bijkomen VKV. Lily gaat 1 mei naar een nieuwe opvang en met alle coronaperikelen die mis gingen bij de gastouder heb ik besloten haar niet meer te brengen. Zit nu toch thuis. Mis de twee dagen zonder haar wel een beetje.. lol. Vandaag is het papadag, daar ben ik vandaag echt blij mee. Aangezien ik om 5u wakker werd en pas tegen 7 weer in slaap viel, net toen Lily wakker werd. Lig nog in bed nu.

KC, nog rustig verder?

Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?

Ik heb Lily haar kamer al wel helemaal uitgedacht. Er moet een peuterbed komen en een Kallax van Ikea om speelgoed in op te bergen. Ook heb ik een toffe muurschildering uitgekozen die ik na ga maken. Voor de baby ga ik weinig veranderen. De commode verplaatsen naar onze slaapkamer en ruimte in mijn inloopkast maken voor de babykleertjes. That's it. Zo anders bij een tweede. :D

Nog vier dagen en dan weten we wat het is. Een vriendin die nu voor het eerst zwanger is gaat een gender reveal doen, van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar nu is ze een genderfeestje aan het plannen voor dinsdagavond. 'Want ik heb de spullen toch al! Ik hoef alleen cupcakes in de juiste kleur te halen.' Ik vind het lief. Dus schijnbaar gaan we de penis of vagina van de feutus vieren. :') Blijf dat een bizar concept vinden. Sorry aan iedereen die het fantastisch vind.
Hahah, als je vriendin het zo graag wilt dan lekker laten regelen hoor. Je moet toch wat in Corona tijd. Ik heb al wel wat gewinkeld, zal ik dat allemaal hier delen of wordt het dan teveel foto’s?

Heb je een voorkeur ( voorkeur hebben mag!)?
pi_198934381
Post maar! Ik ben benieuwd wat je hebt gehaald. Misschien doe ik nog ideeën op. Je kunt het altijd achter een spoiler zetten, zodat niet iedereen telkens langs 30 foto's hoeft te scrollen. :D

Ik heb al mijn hele leven het gevoel dat ik twee meiden zou krijgen. Het zou daardoor echt wennen zijn als het een jongen wordt. Ook zou het lekker praktisch zijn qua hergebruik van de spullen en kleding, want lang niet alles is genderneutraal. Meisjesnamen vind ik ook makkelijker dan jongensnamen. Dus ja, een meisje heeft mijn voorkeur, maar dat is vooral praktisch haha. Maar een jongen is net zo welkom en dat zou mijn vriend echt fantastisch vinden. Ik hoop ook op hetzelfde geslacht voor mijn vriendin en mij. Zo leuk om twee jongens of twee meisjes te hebben die een maand na elkaar geboren worden. Maar ook dat is een fantasiewereld, want wie weet liggen ze elkaar niet. Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit haha.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:33:43 #169
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198934533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders een klein taartje aangesneden op oudsjaaravond en that's it. Lekker nuchter en geen hysterisch gedoe, maar vond het wel leuker het thuis te ontdekken.

Over twee weken heb ik verlof *O*. Wij werken vanuit huis, maar tijdens het laatste teamoverleg wil ik er toch even bij stilstaan. Normaal gesproken neemt iemand een zelfgebakken taart mee als er iets te vieren valt.
Hebben jullie nog ideeën?
Wij werken ook vanuit huis, ik heb er gewoon bij stil gestaan maar niets getrakteerd. Heb beloofd het te doen na mijn verlof, mochten we weer eens fysiek bij elkaar komen. Het was sowieso niet heel feestelijk, denk dat weinig mensen er feeling bij hadden dat ik met verlof zou zijn omdat ze me toch al alleen via de camera zagen.

Hier nog geen baby om mee te knuffelen trouwens! Het gerommel houdt een beetje aan, vooral aan het einde van de dag (en soms echt een pijnlijke steek tussendoor, terwijl ik loop bijvoorbeeld). Maandag weer naar de gynaecoloog dus ben heel benieuwd.

Ben dus met 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis vanwege mijn keizersnede bij de vorige zwangerschap, vandaar de gynaecoloog. Misschien had ik het al gezegd, maarja, iets met zwangerschapsdementie :')

Ondertussen wordt as we speak de laatste hand aan de babykamer gelegd, die is hopelijk morgen helemaal klaar! *O*
pi_198934536
Ik vind een gender reveal wel leuk, maar niet zo groots. Een ballon vullen met confetti en doorprikken, that's it. Vooral leuk voor de broers/ zussen.

Ik wilde heel graag een meisje, maar ik had het gevoel dat het een jongen zou zijn. Daarom had ik me ook ingesteld op het krijgen van een jongen, maar bleek toch een meisje te zijn O+

Overigens was ik natuurlijk net zo blij geweest met een jongen, maar voor een 2e zou ik dan wel heel heel graag een meisje willen, omdat tja haartjes/ strikjes/ jurkjes etc.

Nu maakt het me niet meer uit voor een 2e. Een meisje lijkt me makkelijk aangezien ik alle spulletjes van Mayra kan gebruiken, maar een jongen is ook leuk, omdat het dan toch weer net iets anders is.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:42:30 #171
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198934629
Om het taboe trouwens te doorbreken: ik vind gender reveals wel leuk (want taart!) en ik had ook een voorkeur voor een meisje. Dit houdt niet in dat een jongen niet welkom was geweest, anders was ik niet nog eens zwanger geraakt. Toen ik hoorde dat we een meisje krijgen was eigenlijk het sentiment bij mij ook vrij snel: Nja wat had het eigenlijk uitgemaakt :s)

Het houdt ook niet in dat ik nu ik een meisje krijg van haar verwacht dat ze Barbies leuk vind en van glitterrokjes houdt hoor :P. Ik vind het wel heel leuk om van “beide” iets mee te krijgen. Een van de twee jongens is continue met het roze poppenwagentje aan het slepen momenteel (wel zo handig om alle auto’s in mee te nemen) en de ander houdt van roze verf en hartjes kleuren, dus onze kinderen krijgen voldoende de ruimte om hun eigen keuzes te maken :)
pi_198934984
Leuk dat iedereen er anders in staat.
Hier geen gender reveal. Niet ons ding, maar genoeg vrienden in de omgeving die het wel doen inderdaad.

Vanaf kind af aan denk ik altijd dat ik alleen maar jongens zal krijg. Maar sinds de zwangerschap denk ik vandaag jongen, morgen meisje. Nog 1,5 week dan weten we meer.

Vraagje: vanaf wanner gingen jullie over naar zwangerschapskleding en hoeveel schaffen jullie aan?

KC hopelijk gaat het doorzetten als straks de babykamer helemaal af is.
Rebubbled ik ben ook heel nieuwsgierig. Er is zoveel keus dat ik gewoon de weg een beetje kwijtraak in wat wel en wat niet.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:33:54 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198935086
Wij hebben het wel 'verteld' met kraskaartjes. En via videobellen de hond een roze strik omgedaan.
Ik zou zo'n reveal niet snel doen als je echt heel erg hoopt op een bepaald geslacht want teleurstelling verbergen is lastig. Maar ik snap best wel dat je moet wennen als je erg hoopt op een bepaald geslacht. Ik ben toch wel erg blij met mijn meisje omdat ik zo de lijn een beetje voortzet (privé, veel overlijdens enzo) maar dacht echt dat het een jochie zou zijn en ik heb wel een rouwmomentje gehad om de naam die we dus niet gaan gebruiken.

Ik heb een datum! Controle was prima, maar de gynaecoloog pakte door. Zag dat dit geen goede situatie meer was en plande direct een inleiding in. Met pillen, ik heb al een centimeter ontsluiting. Inleiden an sich heeft niet mijn voorkeur, maar ik ben zo gelukkig dat ik niet nog 3 weken zo door moet. Stiekem hoop ik wel dat ze nog even zelf tussendoor komt :D
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:37:50 #174
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198935139
KC spannend dat het rommelt!

LauriLynne ik ging met een week of 12 al over haha, ik trek strakke kleding niet. Ik heb het meeste tweedehands en draag sowieso vrijwel alleen jurken en rokjes. Ik heb 3 leggings, een stuk of 8 jurken en panty's van Snag Tights, die kun je normaal aan maar ook de hele zwangerschap. Lekker rekbaar. En dan nog wat tunieken/lange truien die me gewoon nog passen van voor de zwangerschap.
pi_198935196
Bij Wolf had mijn schoonzus cupcakes gemaakt met blauwe vulling. Deze keer gewoon gebeld.

Vandaag groeiecho gehad bij de gynaecoloog. Kindje groeit lekker op zijn eigen lijn, p30. Goed kind vond ze het. Ze houdt wel echt woord want ik zie verder geen andere gynaecoloog meer.
pi_198937071
Had hier helemaal geen voorkeur voor geslacht.
Wel altijd gedacht een meisje te krijgen, ook al wilde ik geen kinderen haha.
Nu hebben we straks gewoon 3 jongetjes in huis O+
De drie musketiers.
pi_198937248
Heyy Cava? Is het weer zover, of moest je het gewoon even van je hart? :D

Maria wat relaxt dat het einde in zicht is. Eindelijk! Fijn dat je goed gehoord bent door deze gynaecoloog. En Cygne ook fijn dat het ziekenhuis zich aan jouw wensen houdt.

LL, ik ging ook met week 12 over. Ik had nog wat kleding liggen, dus dat scheelde. Maar veel daarvan is net en semi-ongemakkelijk kantoorspul en daar kom ik nu toch niet. En als ik heel eerlijk ben naar mezelf heb ik sinds 15 maart 2020 nooit iets anders aangehad dan een zwarte legging.. Dus heb ik 7 nieuwe leggings voor zwangeren aangeschaft bij de H&M. Ook 4 pakken met 2 stuks basic lange zwangerschapsshirts in verschillende kleuren. Trui erbij en klaar. Voor de zomer heb ik wat loszittende zomerjurkjes die ook over een zwangere buik heen passen en ik heb een boel jasjes en vesten, die passen ook altijd. 2 zwangerschapspanty's en ik heb nog wat croptop-achtige dingen die prima staan met een zwangere buik eronder. Ik had nog twee zwangerschaps jeans en een "sexy" zwart kanten jurkje voor speciale gelegenheden. Vorige zwangerschap was dat de kerstperiode.

Toevallig vandaag mijn inloopkast uitgemest en alles waar ik nooit meer in ga passen naar vriendinnen gestuurd. Een categorie met voor na de zwangerschap naar zolder en mijn zwangerschapskleding in de kast. De babykleertjes moeten ook in die kast, want de baby krijgt de eerste tijd toch geen eigen kamer. Dat is het kantoor van mijn vriend. Daarbij heeft Lily ook twee jaar bij ons gelegen, dus er zit geen druk op.
pi_198937304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:53 schreef Flav het volgende:
Had hier helemaal geen voorkeur voor geslacht.
Wel altijd gedacht een meisje te krijgen, ook al wilde ik geen kinderen haha.
Nu hebben we straks gewoon 3 jongetjes in huis O+
De drie musketiers.
Wat een tof idee. O+
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:45:49 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198937998
Ik heb ook mijn eigen jurken gedragen, en pantys van snag tights O+

Wel 1 jeans/legging gekocht, een trui en een jeansjurk. Oh en een blousejurk. Maar die kan ik ook gewoon aan zonder buik. (De jeansjurk kocht ik zelfs ruim voor de zwangerschap want leuk)
Kwak
pi_198938381
Snags! O+
Hier ook dagelijks aan, love them.
pi_198943814
Weet je waar ik gestoord van word? Dat Lily sinds weken eindelijk weer doorslaapt en ik nu elke nacht drie uur lang wakker ben. Waarom ook echt.
pi_198944252
Wat fijn dat je een datum hebt Maria! Fijn zo’n begripvolle gyn.

Ennn de rest ben ik vergeten, wel alles gelezen, sorry.

Meld met baby nog steeds IN de buik :7 Ondanks dat ik denk: ze heeft nog een paar dagen, knijp ik ‘m zo voor een inleiding. Ik wil dat echt niet liever niet (wat moet dat moet en als het medisch noodzakelijk is ben ik de eerste die naar het ziekenhuis sjeest, even disclaimer). Vandaag 41+4. Heb me vanochtend laten strippen. Had 1 cm ontsluiting maar bmm nog wel stug. Ik verwacht er niet veel van. Heb voor maandag volgende controle staan & evt weer strippen.

Ben nu alleen een beetje emo want “huhhuuh moet ik niet gewoon de natuur zijn gang laten gaan”. Maar goed, als ik wel ingeleid moet worden, zou ik weer denken “had ik me niet moeten laten strippen”.

Ik ben op zich wel bereid om nog een paar dagen na de 42w door te lopen. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? (Heb al wel 2 ervaringsverhalen in m’n wat verdere omgeving, maar ben gewoon benieuwd.)
Dit, dat, alles.
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:28:06 #183
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198944772
Ik snap je gevoel Philo. Nu ik dus een datum heb heb ik mentaal een boost gekregen en denk ik 'ach, ik kan toch nog wel iets langer doorlopen en het natuurlijk afwachten?' Maar ja, dat is gewoon omdat ik nu weet dat ik niet lang meer hoef.

Ik geloof niet dat het ziekenhuis happig is op over de 42 weken lopen, maar als je verloskundige relaxed is zie ik niet echt een reden om er erg bang voor te zijn. Reden is dat er meer complicaties kunnen ontstaan, maar dat is met een inleiding ook denk ik dan, dat is dan toch om het even zou je denken. Succes met het maken van de keuze en hopelijk werkt het strippen toch!
pi_198945925
Ik dacht dat @Burdie ook langer dan 42 weken heeft gelopen, maar weethet niet meer zeker?
pi_198947778
Ik had ook geen voorkeur voor geslacht, zou allebei even leuk vinden. Wel hadden we al veel eerder potentiële meisjesnamen in gedachten dan jongensnamen. Een jochie zou heel leuk zijn voor onze neefjes, maar een dametje is juist weer heel grappig, omdat het uniek is binnen de familie van mijn man. Er is daar al 62 jaar geen meisje meer geboren. :D
En nu gaan wij breken met die traditie, haha.
We hebben trouwens geen echte gender reveal gedaan, daar zijn we veel te nuchter voor. We wilden het zelf als eersten weten en vorig weekend hebben we het verteld aan m'n ouders en schoonfamilie met behulp van een klein cupcakeje met slagroom en roze muisjes. Vrienden vroegen er zelf naar en die hebben we dus gewoon een berichtje gedaan. Het gaat verder ook niet op social media. Iedereen mag het weten als ze willen, maar ik ga het niet actief rondbazuinen.

LauriLynne, ik ging ongeveer met 11 weken over op zwangerschapsmaillots/-panty's. Ik draag normaal ook altijd veel jurkjes en m'n gewone panty's zaten echt voor geen meter meer. Ook had ik rond week 10 m'n twee meegroeibh's in huis. Het echt dragen van positiekleding ging ik doen in week 14.
Nu draag ik eigenlijk alleen maar positiekleding, het zit zo lekker. Ik heb een paar items nieuw aangeschaft in de online sale van Zalando (3 jurkjes, 3 shirts en 2 rokken). Verder heb ik nu 4 zwangerschapspanty's van Noppies en 3 meegroei-/voedingsbh's zonder beugel. De rest heb ik allemaal via Marktplaats aangeschaft of gekregen van een vriendin. Ik ben er dus niet veel geld aan kwijt geweest.

Vandaag 21+4 en ons dametje wordt steeds drukker. Ze beweegt echt op vaste momenten, 's morgens vroeg en 's avonds vanaf half 9. Het wordt ook steeds wat harder. Heel gezellig!

KC en Maria, succes met de laatste loodjes. 😘
pi_198948348
Waar ik op de gynaecologie stage gelopen heb gingen ze doorgaans met uiterlijk 42 wel inleiden met als argument dat starten met inleiden niet betekend dat je binnen 24 uur een baby hebt. Maar ik snap je terughoudendheid tav inleiden heel goed Philo. Ik zou het tijdens je controle gewoon bespreekbaar maken. Dan duim ik heel hard dat de baby zich een deze dagen gewoon vanzelf meld.

Maria fijn dat een datum je rust geeft. Ik vind het al bewonderenswaardig dat je de 38 weken gehaald hebt. Wees lief voor jezelf je hebt straks ook nog kracht en energie nodig voor de bevalling en kraamtijd.

Dank dames, het is dus niet raar dat ik over 1 of 2 weken wel over moet naar zwangerschapskleding. Ik ben nu bijna 15 weken.
Ik ga snag tights bestellen nu jullie lovende reacties. Wellicht dat ik dan jurkjes wat meer ga waarderen.

Ik draag normaal altijd broeken met shirtjes dus mijn kast bevat weinig geschikte kleding. Zalando heeft 50% korting dit weekend op geselecteerde items. Zit ook best wat positiespul tussen voor wie nog wat zoekt.
pi_198948851
Ik heb alle opties al wel doorgesproken met de vk, dus voel me al wel redelijk geïnformeerd. :) Het is bekend dat de werking van de placenta afneemt na 42 weken, maar wanneer dat precies is, verschilt per vrouw en het kan zijn met 42+1 of met 42+6 etc etc. De enige manier om te “controleren” of het goed blijft gaan is volgens de vk of je de baby nog goed voelt.

In het ziekenhuis zijn ze er idd volgens mij niet zo happig op. De vk gaf aan dat er ook gewoon weinig data bekend is over doorlopen na 43 weken, omdat er veelal voor gekozen werd om in te leiden met 42 weken tot nu toe.
Kon iemand me het maar op een briefje geven he :') Ik besef me ook dat ik me ergens in een luxepositie bevind hoor. Ik ben gezond, zwangerschap verloopt goed, etc. Ik mag in m’n handjes knijpen, als ik lees hoe zwaar sommigen van jullie het hier hebben. :*

Maria, snap heel goed dat je nu denkt van oeh misschien houd ik het nog even vol :D

Bij zwangerschap 1 ging ik volgens mij met 14 weken zwangerschapsbroeken dragen. Dit keer wel wat eerder. Denk met elf weken? Of 9? :') Doen wanneer het voor jou lekkerder voelt om zo’n broek/die kleding te dragen! Er zijn geen regels voor :) Maar met 15 weken klinkt heel logisch!
Dit, dat, alles.
  zaterdag 10 april 2021 @ 19:42:45 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198950018
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef Aure het volgende:
Ik dacht dat @:Burdie ook langer dan 42 weken heeft gelopen, maar weethet niet meer zeker?
Klopt, mijn jongste is met 42+5 geboren.

Ik vond dat zelf niet bijzonder spannend, het ziekenhuis wel. Maar eerlijk is eerlijk, als ze niet waren gaan inleiden, zat hij er nu waarschijnlijk nog.

Op een gegeven moment is zo'n baby wel echt "af" en moet je voor jezelf de afweging gaan maken wat de meerwaarde zou zijn van het blijven doorlopen versus de bevalling opwekken.
KuikenGuppy
pi_198950090
Qua geslacht ook geen voorkeur. Vind beiden leuk, dus kom maar op. Het zal mij niks verbazen als B2 ook een jongetje is.

Zwangerschapskleding heb ik inmiddels al een weekje aan. Een van mijn favoriete broeken ging kapot, heb wel nog een nieuwe gekocht om wat naar uit te kijken voor na de bevalling, ooit :+ . Ik heb nu 3 fijn zittende broeken, een paar jurkjes en een najaar/winter-jas die ook een draaginzet heeft. Dat gaat met deze baby wel echt heel fijn zijn straks. Heb nu 1 nieuw bloesje gekocht, maar er komt nog wel wat bij denk ik. Wat zomerspul, een extra broek en wat leggings. Sommige zagen er al niet meer zo best uit.

Ugh Rebubbled, ik heb daar nu ook last van inderdaad. Vannacht ook weer, niet kunnen slapen. Ben uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisd om daar te netflixen zodat manlief niet wakker zou worden.

Philo, ik hoop voor je dat ze zich snel zelf meld :* . Lastige keuze ook inderdaad.

Maria een datum, wat fijn *O*

We hadden vandaag de termijnecho, we zagen een prachtig kindje O+. UD is begin november :s) .
pi_198956702
Heey rebubbled, voorlopig is er nog niks bekend. Ik wilde het gewoon even delen :P
pi_198957570
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:41 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Oef Flav, wanneer mag je?

Mahra, wat fijn van de goede NIPT uitslag! *O*

Cygne, hoe is het nu? Is alles nu een beetje geland?

Hier thuis nog alles semi rustig. Heb best wel wat last van gerommel vanmiddag, maar het is heel onregelmatig en kan ook uren weg zijn. Maar soms zijn de steken best venijnig! Ben dit niet gewend van de vorige zwangerschap, want toen werd ik dus met 36 weken ingeleid, dus dat gerommel hoeft niks te zeggen, straks loop ik vrolijk door tot 42 weken :')

Thanks voor de vluchttas tips trouwens! Vandaag wat Liga koeken en Betweens ingeslagen, lipbalsem en drinkfles heb ik ook op de stapel spullen gegooid die nu oneerbiedig op de commode liggen te wachten tot ik de grote tas van zolder heb getrokken. Het voelt net als een ouderwets schoolreisje :+
Dankjewel! Jij heel veel succes met de laatste loodjes.
pi_198957605
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Post maar! Ik ben benieuwd wat je hebt gehaald. Misschien doe ik nog ideeën op. Je kunt het altijd achter een spoiler zetten, zodat niet iedereen telkens langs 30 foto's hoeft te scrollen. :D

Ik heb al mijn hele leven het gevoel dat ik twee meiden zou krijgen. Het zou daardoor echt wennen zijn als het een jongen wordt. Ook zou het lekker praktisch zijn qua hergebruik van de spullen en kleding, want lang niet alles is genderneutraal. Meisjesnamen vind ik ook makkelijker dan jongensnamen. Dus ja, een meisje heeft mijn voorkeur, maar dat is vooral praktisch haha. Maar een jongen is net zo welkom en dat zou mijn vriend echt fantastisch vinden. Ik hoop ook op hetzelfde geslacht voor mijn vriendin en mij. Zo leuk om twee jongens of twee meisjes te hebben die een maand na elkaar geboren worden. Maar ook dat is een fantasiewereld, want wie weet liggen ze elkaar niet. Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit haha.
Ik zal vandaag even alles op foto zetten en posten.

Een voorkeur hebben is heel begrijpelijk. Herkenbaar ook dat meisjesnamen veel makkelijker zijn dan jongensnamen. Hier hetzelfde namelijk. Wanneer weet jij het geslacht?
pi_198957628
Ik had we een voorkeur voor een meisje, maar droomde tot twee keer toe over een jongen en iedereen had het gevoel dat het een jongen zou zijn. Ik had me er dus al helemaal op ingesteld tot we de envelop opende en er stond dat we een meisje krijgen.
pi_198957632
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:48 schreef douche-eendje het volgende:
Qua geslacht ook geen voorkeur. Vind beiden leuk, dus kom maar op. Het zal mij niks verbazen als B2 ook een jongetje is.

Zwangerschapskleding heb ik inmiddels al een weekje aan. Een van mijn favoriete broeken ging kapot, heb wel nog een nieuwe gekocht om wat naar uit te kijken voor na de bevalling, ooit :+ . Ik heb nu 3 fijn zittende broeken, een paar jurkjes en een najaar/winter-jas die ook een draaginzet heeft. Dat gaat met deze baby wel echt heel fijn zijn straks. Heb nu 1 nieuw bloesje gekocht, maar er komt nog wel wat bij denk ik. Wat zomerspul, een extra broek en wat leggings. Sommige zagen er al niet meer zo best uit.

Ugh Rebubbled, ik heb daar nu ook last van inderdaad. Vannacht ook weer, niet kunnen slapen. Ben uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisd om daar te netflixen zodat manlief niet wakker zou worden.

Philo, ik hoop voor je dat ze zich snel zelf meld :* . Lastige keuze ook inderdaad.

Maria een datum, wat fijn *O*

We hadden vandaag de termijnecho, we zagen een prachtig kindje O+. UD is begin november :s) .
Goed nieuws! Nu lekker genieten.
pi_198958094
Wat fijn D-E! *O*

Hier zijn we begonnen aan de badkamer.
Zelf even een muurtje slopen, de stof die daar vanaf komt :')
Over 4 weken beginnen ze en zou 2 weken duren.
Kan ik daarna lekker met m'n dikke buik ronddobberen in ons bad O+
pi_198960071
Oh relaxt Flav! Eat mis ik wel hoor, een bad. We zijn tijdens de zwangerschap van Lily verhuist en vind het echt een gemis. Maar ja we hebben een tuin en drie verdiepingen in Amsterdam, dus echt klagen mag ik niet.

Mahra, dinsdag is het zover! Dan horen we het.

@Cava, ah alright. Hopelijk snel dan. :D Het is jullie zo gegund.

Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein. :')
pi_198965169
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Oh relaxt Flav! Eat mis ik wel hoor, een bad. We zijn tijdens de zwangerschap van Lily verhuist en vind het echt een gemis. Maar ja we hebben een tuin en drie verdiepingen in Amsterdam, dus echt klagen mag ik niet.

Mahra, dinsdag is het zover! Dan horen we het.

@:Cava, ah alright. Hopelijk snel dan. :D Het is jullie zo gegund.

Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein. :')
Spannend hoor! Ik heb ook de gekste dromen sinds ik zwanger ben. Zal er wel bij horen, denk ik?
pi_198965211
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
pi_198965822
Ik zou het niet doen. Je baby neemt gewoon wat het nodig heeft van je, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar al de calcium die je mist in die dagen komt uit jouw botten en tanden bvb. IJzer hoog genoeg houden is al lastig genoeg zonder maaltijden te missen. Is later in het jaar inhalen een optie? Dat is een optie voor de gemiste menstruatiedagen toch? Of moet inhalen direct na de periode?
pi_198966066
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Rebubbled het volgende:
Ik zou het niet doen. Je baby neemt gewoon wat het nodig heeft van je, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar al de calcium die je mist in die dagen komt uit jouw botten en tanden bvb. IJzer hoog genoeg houden is al lastig genoeg zonder maaltijden te missen. Is later in het jaar inhalen een optie? Dat is een optie voor de gemiste menstruatiedagen toch? Of moet inhalen direct na de periode?
Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
pi_198966183
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:27 schreef Mahra het volgende:
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
  zondag 11 april 2021 @ 20:43:36 #202
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966211
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 11 april 2021 @ 20:44:09 #203
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966219
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_198966241
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
pi_198966245
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Thanks! Ik ga het direct lezen.
pi_198966290
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Dankje wel :D
pi_198966392
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
pi_198967642
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen.
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
pi_198967685
@Philomijn wat is het spannend bij jou! Ik gok dat je nu bezig bent....

@douche-eendje: Wat fijn van die goede termijnecho! Gefeliciteerd. Hoe is het met je misselijkheid? Gaat dat beter inmiddels?

En Mahra, ook echt fijn dat jouw NIPT goed was

quote:

Status quo hier.... 12+2 en geen aanwijzingen dat er iets niet goed gaat. Ik mag komende week bij 13 weken even naar het hartje komen luisteren. Kijk ik naar uit maar vind ik toch ook alweer spannend! Waarschijnlijk ben ik pas gerust als ik de baby in mijn armen heb. Ik vind het nog steeds een onwerkelijk idee en ik kan niet wachten!

Ik heb nog helemaal geen spulletjes.... We gaan er na de 20 weken echo mee beginnen hebben we besloten. Ik heb wel mijn 1e zwangerschapsbroek gekocht want ik pas bijna niets meer van mijn kleding. En dat komt met name door mijn snackdrang.... hellend vlak hier

Ik had wel zin in een gender reveal party met de familie...... dat wil zeggen: ik wilde mijn kleine neefjes en nichtjes op een pinata laten slaan waar dan iets roze of blauws uit komt + snoepjes voor de kinderen terwijl wij toekijken met een hapje en drankje. Voor de rest gewoon lekker zitten, kletsen en eten. Zoals we altijd doen/deden.
Maar nu met Corona gaat dat niet en online heb ik nergens zin in. Dus wsch meld ik het geslacht niet eens haha. Alleen als ze ernaar vragen.
  zondag 11 april 2021 @ 22:47:54 #210
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198967915
Mahra, ik vast zelf niet dus ik heb er weinig verstand van. Maar als ik het logisch beredeneer en kijk naar jouw zwangerschapstermijn en het advies van je verloskundige zou ik niet zomaar gaan vasten en het liever inhalen op een verantwoord moment. Je kindje bevindt zich nog in een vrij kritieke fase van de ontwikkeling, en hoewel jij je nu goed voelt hoeft dat niet per definitie zo te zijn als je jouw eetpatroon omgooit. Maar nogmaals; misschien zit ik ernaast en zijn er manieren om dit wel verantwoord aan te pakken. Succes in ieder geval met voor aanvang van de vastenperiode het juiste antwoord te vinden!

Philo, ik hoop dat je bezig bent! Ik vind zelf de risico’s om door te lopen na 42 weken niet opwegen tegen de ongemakken van inleiden, maar ik snap wel dat je er kritisch over nadenkt en kijkt naar de alternatieven. Hopelijk is dat allemaal dus niet nodig.

Maria, wat top dat je een datum hebt! Ik snap helemaal dat het juist motiveert om dan langer door te lopen. Al ben ik een beetje jaloers, ik wil ook wel een datum :p

Ik ben het hier dus aardig zat aan het worden. Vanaf donderdag elke avond (en nacht!) behoorlijk gerommel en onrust in mijn buik, maar Het. Zet. Niet. Door. :{

Als ik kijk naar mijn termijn is dat op zich vrij logisch, maar het niet slapen en de krampen beginnen me wel op te breken. Ik heb mijn huishoudelijke taakjes ook al aardig afgeschroefd dus ik hoop dat de rust die ik overdag neem wat meer rust in de avond gaat geven.
pi_198969511
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Klopt. Je bent vrijgesteld van het vasten als je borstvoeding geeft omdat je kind meer recht heeft op melk dan jij op het vasten. Zodra ze klaar is met borstvoeding dient ze al haar dagen ( ik denk zeker zo’n zes maanden) in te halen.
pi_198969524
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
pi_198969948
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
pi_198970176
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
Je hoeft het niet achter elkaar te doen, maar het blijft wel erg veel.

Duizeligheid is vervelend maar helaas weinig aan te doen, toch?
pi_198970264
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Het ligt aan hoelang die periode duurt. Ik geef nu nog steeds borstvoeding aan spruit, dus ookal zou ik kiezen om door de zwangerschap te vasten zou het alsnog niet kunnen omdat het in de islam wordt aanbevolen om je kind 2 jaar te voeden, mocht het lukken.
Je hoeft het niet gelijk achter elkaar in te halen.
pi_198970287
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
pi_198970320
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
pi_198970365
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
Daar zeg je wat. Mijn moeder reageerde verbaasd toen ik zei dat de verloskundige het vasten niet heeft aangeraden en ik zei te twijfelen. Alsof ik wel moet vasten. Ik denk dat ik ga proberen om de dag te vasten.
pi_198970394
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
pi_198971098
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:23 schreef Mahra het volgende:

[..]

Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
  maandag 12 april 2021 @ 11:53:13 #221
342418 VKV
Plausibel
pi_198971448
Vanochtend had ik de afspraak om te kijken of de baby goed geluisterd had en weer met het hoofdje omlaag was gaan liggen. Vond het retespannend, maar uiteindelijk overtrof de rit richting het ziekenhuis die spanning weer. Man, man, man wat de fak was er aan de hand vanochtend, hagel en sneeuw en alles tegelijk, het was SPEKglad op de weg en dus doodeng om naar het ziekenhuis te rijden.
In het ziekenhuis gelukkig snel aan de beurt en gelijk liggen voor de echo en dikke vette hoera! *O* Want het hoofdje ligt weer netjes beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, dus hopelijk blijft het nu zo.

En alsof m'n humeur het weer bepaalt, op de terugweg was alle sneeuw letterlijk voor de zon verdwenen en reed ik in stralend weer terug naar huis de bakker om een gebakkie te halen om de opluchting te vieren. :D
  maandag 12 april 2021 @ 12:36:46 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198971960
_Lily_, de misselijkheid heeft plaatsgemaakt voor weinig eetlust. Ik probeer verspreid over de dag de dingen te eten die van mijzelf moeten maar daar blijft het ook wel bij. Geeft niet, het is minder heftig dan de allesoverheersende vermoeidheid.

Mahra, als je kiest voor het vasten: pas goed op jezelf en vooral op je kindje he. Je verloskundige raad het echt niet zonder reden af.

Vkv wat fijn *O*

Ik moest na de termijnecho de verloskundigepraktijk bellen voor het formulier voor de nipt, maar had ook nog vanuit zowel verloskundige als ziekenhuis niks gehoord over wat er nou besloten is. Dus ik had mij al neergelegd bij volledig ziekenhuis... Krijg ik zowaar gedeelde zorg! Zo ontiegelijk fijn dit O+. Krijg ik toch nog een stukje gewoon zwanger zijn, kan mijn man gewoon mee naar de verloskundige praktijk en meer. Overmorgen belt mn verloskundige waarmee ik dit heb besproken tijdens de intake, dan heeft zij weer dienst. Traantjes van geluk hier.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 12-04-2021 12:55:40 ]
pi_198972158
Ah VKV goed nieuws! Wat scheelt dat een zorgen. Snel al dat vruchtwater opslorpen, kan ie ook niet weer terug wiebelen. :P

En goed nieuws voor DE.
pi_198980394
Meld!

Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!

DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.

Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt :*

Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:23:22 #225
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198982580
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Lekker he, zwangerschapsdromen. In het begin droomde ik steeds over seks en nu de meest gekke dingen (geen seks meer helaas)

Ik las iets over positiekleding: dames kijk eens op Vinted! Voor ¤5 2 korte broeken gescoord :9~ Hier begon ik al heel vroeg met positiekleding ik denk rond de 10 weken want mijn kleding zat te strak. De buik-broeken zakken nog steeds van mijn kont af _O-
pi_198983544
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 22:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Meld!

Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!

DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.

Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt :*

Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging :')
:*

Weer lekker een suikerdrankje achter de kiezen. :r
pi_198984578
KC, gaat slapen wel wat beter nu? De duizeligheid had ik bij Lily ook. Gezegend met een lagere bloeddruk. Fijn voor mijn hart, minder fijn voor mijn hoofd. Gaat vanzelf over als de feut eruit is.

Net de 20 weken echo gehad en de feut is een.... meisje! Klopte mijn levenslange voorgevoel toch. :D Verder alles in orde. Kan het grote kleertjes wassen en dekentjes klaar maken beginnen.
pi_198985204
Gefeliciteerd! Wat leuk nog een meisje!
pi_198985253
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
Ik heb besloten toch te vasten. Ik moet zeggen dat het verassend geld gaat tot nu toe. Ik denk echt dat je een oerkracht krijgt van God en Hij me helpt hiermee.
pi_198985856
Bah Cygne niet leuk. Heb je al direct de uitslag gekregen?

Rebubbled leuk een meisje. Grappig dat je voorgevoel klopte.

Kc ik hoop voor jou dat het geen 1,5 week met voorweeen wordt.

Mahra dapper hoor. Na 2 uur zonder eten ben ik al misselijk. Maar gelukkig dat je je goed voelt.

Vanmorgen de zwangerschapsbroek die ik al had liggen is gepast en dat viel niet tegen. Alleen de bovenkant van de buikband hing nog flink los.

Ik ga is een rondje vinted doen, 2 broeken voor 5 euro klinkt goed.
pi_198987347
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef LauriLynne het volgende:
Bah Cygne niet leuk. Heb je al direct de uitslag gekregen?

Rebubbled leuk een meisje. Grappig dat je voorgevoel klopte.

Kc ik hoop voor jou dat het geen 1,5 week met voorweeen wordt.

Mahra dapper hoor. Na 2 uur zonder eten ben ik al misselijk. Maar gelukkig dat je je goed voelt.

Vanmorgen de zwangerschapsbroek die ik al had liggen is gepast en dat viel niet tegen. Alleen de bovenkant van de buikband hing nog flink los.

Ik ga is een rondje vinted doen, 2 broeken voor 5 euro klinkt goed.
Dat dacht ik ook, maar voel me eigenlijk beter dan normaal. Heel gek. Ik heb al het hele huis schoongemaakt, boodschappen gedaan en ga nu alvast aan de de iftar ( eten bij zonsondergang) beginnen.

Morgen vast ik niet hoor. Ga om de dag vasten.

Ik heb trouwens net een broek/legging binnen van de HM. Ik kan wel wat foto’s delen ter inspiratie. Ik pas mijn broeken gelukkig nog wel ( sommige dan) en heb nu gewoon een sportlegging maatje S aan en dat gaat prima. Maar voor hoe lang nog?
  dinsdag 13 april 2021 @ 15:35:34 #232
342418 VKV
Plausibel
pi_198987617
Fijn douche-eendje, verloskundige is wat dat betreft toch wel chiller dat je man mee kan. In het ziekenhuis mag ie dus alleen mee naar 20 weken echo en bevalling, de mijne vindt dat niet leuk.

KapiteinCupcake haha die gyn :') Niet wat je wilde horen zeker? Iets met "zo dat zijn effectieve voorweeën, je hebt al 5 cm ontsluiting joh" zou ik zelf iig liever horen _O-

Cygne, hopen op een goeie uitslag maar :)

Leuk Rebubbled een meisje! Moest wel lachen om het kleertjes wassen, het daar met 20 weken over hebben overtreft zelfs mijn vroegheid met 26 weken bij de eerste _O-

Net de enveloppen en sluitzegels voor de geboortekaartjes besteld. Ze waren een paar dagen geleden niet leverbaar in gewenste kleur en maat dus had een lichtelijke hormonenaanval maar nu gaat het weer goed :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 15:38:00 #233
342418 VKV
Plausibel
pi_198987675
Zou bijna een weddenschap kunnen organiseren trouwens: Maak ik het nog mee om met een dikke babybuik op een terras te zitten, ja of nee?

Wat een wereld van verschil met de eerste zwangerschap waarin m'n verlof gevuld was met bezoekjes aan terrassen en restaurants.
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:05:50 #234
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198988174
Wat dapper Mahra, maar fijn dat het zo goed gaat. Ik denk zeker dat je kracht kunt krijgen van waar je in gelooft! Goed naar je lichaam blijven luisteren.

Ik heb nu nog steeds een kleine buik en sla van sommige leggings ook de randen om, dat werkt prima.

Spannend Cygne, hoe was de uitslag van je drankje?

Rebubbled, hoera voor nog een meisje!

Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.

Aftellen!
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:20:46 #235
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198988405
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:38 schreef VKV het volgende:
Zou bijna een weddenschap kunnen organiseren trouwens: Maak ik het nog mee om met een dikke babybuik op een terras te zitten, ja of nee?

Wat een wereld van verschil met de eerste zwangerschap waarin m'n verlof gevuld was met bezoekjes aan terrassen en restaurants.
Hier ook! 2020 1 van de warmste dagen van februari zat ik in de zon, uit de wind in mijn t-shirt met mijn dikke buik te showen op een terrasje. En 3 maanden later was Baby mee en at ik mijn XXXL carpaccio. We werden gewaarschuwd dat hij wel heel groot was, ik kon er zo nog 1 op. Lang leve de borstvoeding (eten als bootwerker!)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.

Aftellen!
Hé bah wat klote. Jouw man lijkt me een reddende engel O+

@ VKV gisteravond ook een hormoon aanval gehad. Dat is zo vreselijk! Gister gaf ik toe aan mijn man dat het mijn hormonen waren maar toch had ik hem even nodig als troost. Ik maakte mij ineens druk om van alles en nog wat, dat ik geen reet kan doen in huis en de hele dag niks doe (is niet waar overigens!) en dan alsnog 's avonds bekkenpijn en harde buiken hebt. Mijn man zei, je doet helemaal niet niks in huis want je zorgt voor onze zoon, de baby en jezelf. O+ Morgen zou ik zo weer met hem trouwen echt waar :*

@ Cygne eerdaags heb ik de suikertest. Heb je nog leuke spicy verhalen over hoe het is gegaan? Hopelijk een goede uitslag! Prikken ze bloed met een buikje of via je vinger?
pi_198988619
@Maria2.0 oh wat naar klinkt dat. :*

Heb de uitslag nog niet. Denk ergens deze week. Was wel een stuk beter te doen dan de vorige keer want minder beroerd. Luisterboek en borduurwerkje mee en de tijd vloog.
  dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:04 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198992842
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:35 schreef VKV het volgende:
Fijn douche-eendje, verloskundige is wat dat betreft toch wel chiller dat je man mee kan. In het ziekenhuis mag ie dus alleen mee naar 20 weken echo en bevalling, de mijne vindt dat niet leuk.
Ja, zeker fijn dat dit mogelijk is. Mijn man mag in het ziekenhuis mee met afspraken omtrent 'beleid', oftewel met 16 weken zorgpadbespreking met gynaecoloog/wat we kunnen verwachten, SEO, afspraak later in de zwangerschap voor bevalling&wensen voorbespreken en natuurlijk bij de bevalling. Maar omdat ik PTSS heb overgehouden aan mijn vorige bevalling vind ik dit echt verre van ideaal. Het voelt het voor mij ook alsof ik er op veel momenten alleen voor sta en daardoor kan ik nogal overdonderd worden in emoties. En mocht ik weer in een situatie belanden dat het niet goed gaat, kan het zomaar zijn dat ik alleen ben en daar zie ik onwijs tegenop -O- want ik wil alles behalve een herhaling van. Kans is er namelijk ook gewoon dat gedurende de zwangerschap wel een volledige ziekenhuisbegeleiding nodig is.
En bovenal blijft het gewoon stom: het is iets wat je samen doet, samen wilt doen. En ik hoop dat je straks nog lekker op het terras kan zitten. Ik ben weer zwanger met mn beste vriendin :P en we kijken nu al uit naar ons verlof. Wel in de winter dit keer, maar ach.

Maria, jeetje dat klinkt heftig :*. Fijn dat er een datum is voor je O+

Ugh cygne :r . Ik kijk daar ook echt zo niet naar uit, blegh. Die smaak staat mij nog iets te goed in het geheugen.

Door het telefoontje gisteren, wat werkdingen en wat gedoe thuis heb ik nu gigantische hoofdpijn. Alle spanning moet mn lijf uit ofzo, vreselijk. Straks maar lekker naar bed O+.
pi_198993263
Brrr Cygne, ik mag volgende week donderdag aan de suiker drank :{
pi_198995817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

@ Cygne eerdaags heb ik de suikertest. Heb je nog leuke spicy verhalen over hoe het is gegaan? Hopelijk een goede uitslag! Prikken ze bloed met een buikje of via je vinger?
Hahaha, spicy verhalen. _O- Ik nam het drankje uit de koelkast. Dat was nog steeds goor, maar wel beter te doen. Bloed prikken gewoon via een ader in de elleboog holte. Toen ik twee uur verder en hangry was begon eem schoonmaker tegen me aan te lullen dat het wel erg saai was allemaal waarop ik zei dat ik me wel kon vermaken. Zij liep toen weer naar de prikdame dat ik het wachten zat was. Laat me met rust Ria. _O-
pi_198998985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat dapper Mahra, maar fijn dat het zo goed gaat. Ik denk zeker dat je kracht kunt krijgen van waar je in gelooft! Goed naar je lichaam blijven luisteren.

Ik heb nu nog steeds een kleine buik en sla van sommige leggings ook de randen om, dat werkt prima.

Spannend Cygne, hoe was de uitslag van je drankje?

Rebubbled, hoera voor nog een meisje!

Aftellen!
Yup! Ons lichaam kan meer aan dan we zelf denken. Vandaag eet ik wel en morgen weer vasten.

Jij heel veel sterkte met de laatste loodjes! Waarom wou je niet ingeleid worden?
pi_198999157
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 00:05 schreef Cygne het volgende:

[..]

Hahaha, spicy verhalen. _O- Ik nam het drankje uit de koelkast. Dat was nog steeds goor, maar wel beter te doen. Bloed prikken gewoon via een ader in de elleboog holte. Toen ik twee uur verder en hangry was begon eem schoonmaker tegen me aan te lullen dat het wel erg saai was allemaal waarop ik zei dat ik me wel kon vermaken. Zij liep toen weer naar de prikdame dat ik het wachten zat was. Laat me met rust Ria. _O-
:') Lol om Ria. Al de uitslag?
pi_198999734
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 11:51 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

:') Lol om Ria. Al de uitslag?
Jaaa!
5.1 nuchter en 7 na drankje. *O*
  woensdag 14 april 2021 @ 20:01:33 #243
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_199006340
Mahra, ik voel me een beetje schuldig naar de baby. Dat ik haar ga dwingen te komen terwijl ze nog niet klaar is. Maar het is voor ons beide denk ik wel gewoon beter.

Cygne, wat goed! Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken, jee!
pi_199006916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:
Mahra, ik voel me een beetje schuldig naar de baby. Dat ik haar ga dwingen te komen terwijl ze nog niet klaar is. Maar het is voor ons beide denk ik wel gewoon beter.

Niet schuldig voelen. Als het voor jullie beide beter is zo dan is dat zo. Ik hoop dat je je na de bevalling fysiek wat beter gaat voelen. :*
pi_199007256
Cygne wat fijn dat de uitslag goed wat.

Je schuldig voelen is echt niet nodig Maria. Je baby heeft het meest aan een moeder die niet fysiek helemaal op is. Het is een prima termijn om te bevallen. Ik heb veel bewondering voor dat je überhaupt zover gekomen ben en alles wat je er voor opgegeven hebt. Gup kan trots zijn op zn moeder!
  woensdag 14 april 2021 @ 21:53:54 #246
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199008031
Philomijn! Zit je baby nog binnen?
pi_199008942
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 21:53 schreef Lemijn het volgende:
Philomijn! Zit je baby nog binnen?
Ik kan het me niet voorstellen haha
Ze heeft al dagen niet gepost.
Ik hou het ook in de gaten ;-)
pi_199012921
Cygne, fijn dat de uitslag goed is!

Ik ben ook benieuwd naar Philomijn..

En Maria, precies wat LauriLynne aangeeft. Voel je niet schuldig!
  donderdag 15 april 2021 @ 15:07:36 #249
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199014474
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 00:05 schreef Cygne het volgende:

[..]

He bah, nuchter bloed prikken. Gelukkig hebben ze goede Wi-Fi bij de vk, ik zal mijn iPad meenemen en wat leuks kijken op netflix.
Fijn dat je een goede uitslag had!

Idd wel erg stil @Philomijn al lekker aan het babyknuffelen?
pi_199014516
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 15:07 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

He bah, nuchter bloed prikken. Gelukkig hebben ze goede Wi-Fi bij de vk, ik zal mijn iPad meenemen en wat leuks kijken op netflix.
Fijn dat je een goede uitslag had!

Idd wel erg stil @:philomijn al lekker aan het babyknuffelen?
Ja iets leuks meenemen om te doen helpt wel. Vorige keer was ik daar te ziek voor maar nu ging het prima.
  vrijdag 16 april 2021 @ 06:28:05 #251
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199022286
Ik kom me eens voorzichtig melden hier. Vorige week vrijdag pieste ik 2 streepjes, vandaag ga ik de verloskundige bellen voor de eerste echo.

Het is ons eerste kindje, we hebben net de sleutel van ons huis dat flink moet worden verbouwd en ik ben nog steeds een beetje overdonderd door de positieve test(en) :D.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199022296
@Debsterr: gefeliciteerd! Je overdonderde gevoel is niet gek hoor, het besef dat het echt zo is komt vanzelf.
Tijdens mijn eerste zwangerschap waren we ook net met een hele grote verbouwing bezig. Komt goed :* alleen soms moet je dingen wat eerder aan andere overlaten dan je waarschijnlijk wil ;) tip; het is fijn als je voor 28 weken zwangerschap al af en toe op een bank kan ploffen ipv op een tuinstoel :P
  vrijdag 16 april 2021 @ 06:39:13 #253
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199022310
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 06:33 schreef Takkie88 het volgende:
@:Debsterr: gefeliciteerd! Je overdonderde gevoel is niet gek hoor, het besef dat het echt zo is komt vanzelf.
Tijdens mijn eerste zwangerschap waren we ook net met een hele grote verbouwing bezig. Komt goed :* alleen soms moet je dingen wat eerder aan andere overlaten dan je waarschijnlijk wil ;) tip; het is fijn als je voor 28 weken zwangerschap al af en toe op een bank kan ploffen ipv op een tuinstoel :P
Thanks O+. Hopelijk gaat de eerste echo het wat echter maken allemaal. En ben zo benieuwd wat de echte UD wordt, eigen berekening zegt 17 december.

Gelukkig is straks boven wel begaanbaar, die knappen we nu cosmetisch op en over een paar jaar echt renoveren. Dus kan altijd op bed gaan liggen _O-
  vrijdag 16 april 2021 @ 07:27:14 #254
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199022505
Welkom Debsterrr en nogmaals gefeliciteerd O+
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:49:24 #255
342418 VKV
Plausibel
pi_199022972
Gefeliciteerd en welkom Debsterr! *O*
  vrijdag 16 april 2021 @ 08:50:31 #256
342418 VKV
Plausibel
pi_199022985
Vandaag de 37 weken mijlpaal bereikt! :D
pi_199023345
37 weken voor VKV en twee strepen voor Deb, mijlpalen! En ik deel wat Takkie zegt, des te eerder het leefbaar is, des te beter. Wij verhuisde in maand 4 en mijn buik zat al best in de weg met plintjes plakken. Laat staan toen we ik week 41 een wasmachine lekkage op zolder hadden en ik op mijn knietjes moest dwijlen. :') Vraag om hulp, echt. Bij de eerste staat iedereen nog helemaal paraat.
pi_199029214
quote:

Hier tuffen we rustig voort! 13 weken nu en vandaag hebben we het hartje voor het eerst gehoord. Dus daar heel blij mee, hij leeft. Er was geen echo bij, dus geen idee hoe hij eruit ziet. Maar ik denk dat hij wel groeit want mijn buik begint wel te veranderen de laatste week!
We hebben nog steeds geen spullen, maar het eerste waar we naar gaan kijken is een autostoeltje
Over 3 weken hebben we weer een echo maar we moeten apart nog een geslachtsecho regelen
Jij krijgt een meisje, leuk!

D-E gefeliciteerd met de goede termijnecho! Wanneer krijg je de NIPT terug? Heftig, je verhaal over je bevalling. Krijg je daar nu preventief hulp voor? Lijkt me heel intens om dat dan weer in het vooruitschiet te hebben (ookal heb je het er zo graag voor over)

@Cygne: Mooi dat je suikertest goed was. Ik gluur mee met jullie spicy verhalen want ik moet er tzt ook 1 en ik lees allerlei nasty verhalen

@debster: Leuk dat je er bent! Hoe voel je je
En hoe gaat het met jou, Takkie?

VKV gaat binnenkort Philomijn achterna... ik ben benieuwd
  vrijdag 16 april 2021 @ 19:47:13 #259
342418 VKV
Plausibel
pi_199031635
Maar uh waar is @Philomijn nou?
  vrijdag 16 april 2021 @ 19:51:38 #260
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199031704
Dank voor het warme welkom allen O+. De eerste echo afspraak is gemaakt, 5 mei! Kan niet wachten. Ik voel me echt heel erg goed, ben alleen echt ZO wazig in mijn hoofd. Kan niet op woorden komen, vergeet dingen, zoek constant mijn telefoon. Ellende haha! Maar goed, ook al sinds dinsdagochtend hard aan de klus.

@VKV spannend hoor, lijkt me zo traaaaag gaan die laatste loodjes!

@_Lily_ fijn dat je een goede echo had.
pi_199031818
Ohh gefeliciteerd @Debsterr O+
pi_199031996
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:01 schreef Maria2.0 het volgende:

Niet nodig, je doet wat goed is voor jou en het kind. Heel veel succes meid.
pi_199032020
We zijn naar Babypark geweest. Daar waar we zeker wisten dat we voor de Joolz Hub+ zouden gaan is dat nu niet zeker want de Cybex LUX Premium is ook geweldig en rijdt eigenlijk lekkerder.
pi_199032024
Gefeliciteerd Deb!
pi_199032782
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Hier tuffen we rustig voort! 13 weken nu en vandaag hebben we het hartje voor het eerst gehoord. Dus daar heel blij mee, hij leeft. Er was geen echo bij, dus geen idee hoe hij eruit ziet. Maar ik denk dat hij wel groeit want mijn buik begint wel te veranderen de laatste week!
We hebben nog steeds geen spullen, maar het eerste waar we naar gaan kijken is een autostoeltje
Over 3 weken hebben we weer een echo maar we moeten apart nog een geslachtsecho regelen
Jij krijgt een meisje, leuk!

D-E gefeliciteerd met de goede termijnecho! Wanneer krijg je de NIPT terug? Heftig, je verhaal over je bevalling. Krijg je daar nu preventief hulp voor? Lijkt me heel intens om dat dan weer in het vooruitschiet te hebben (ookal heb je het er zo graag voor over)

@:Cygne: Mooi dat je suikertest goed was. Ik gluur mee met jullie spicy verhalen want ik moet er tzt ook 1 en ik lees allerlei nasty verhalen

@:Debster: Leuk dat je er bent! Hoe voel je je
En hoe gaat het met jou, Takkie?

VKV gaat binnenkort Philomijn achterna... ik ben benieuwd
Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindt :D :P

Wat leuk Debsterr, welkom!

Hier weer een meld, 38+3 en had vandaag eindelijk een dag waarin ik echt genoot van mijn verlof. Kopje koffie in alle rust in de zon in de tuin, kinderen op de opvang, heerlijk! Ze mag nou nog wel een week blijven zitten :s)
pi_199039189
Debsterr welkom, op naar de eerste echo!

VKV en KC zijn bezig met de laatste loodjes.

Verbouwen tijdens de zwangerschap lijkt me heftig. Wij hebben onze grote verbouwing erom uitgesteld (en een beetje vanwege de corona). We hebben een aantal weken geleden van 1 kamer 2 gemaakt. En volgende week gaan we beginnen in de babykamer. Dat is ook echt even genoeg voor mij op dit moment. De vermoeidheid is helaas nog flink aanwezig.

Wij gaan waarschijnlijk voor de Joolz day+ Mahra. En wat weet jij al vroeg dat je een meisje krijgt! Heb je een nub laten bekijken? Wij gaan woensdag pas voor de geslachtsecho.
pi_199039312
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:10 schreef LauriLynne het volgende:

Verbouwen tijdens de zwangerschap lijkt me heftig. Wij hebben onze grote verbouwing erom uitgesteld (en een beetje vanwege de corona). We hebben een aantal weken geleden van 1 kamer 2 gemaakt. En volgende week gaan we beginnen in de babykamer. Dat is ook echt even genoeg voor mij op dit moment. De vermoeidheid is helaas nog flink aanwezig.

Wij gaan waarschijnlijk voor de Joolz day+ Mahra. En wat weet jij al vroeg dat je een meisje krijgt! Heb je een nub laten bekijken? Wij gaan woensdag pas voor de geslachtsecho.
Die kinderwagen wilt mijn zusje. Ik vind hem zelf wat te grof voor ons.

Ik heb een pretecho laten doen ( had nare dromen) en ze kon al met zekerheid zien wat het wordt. Spannend hoor! Wat denk jij dat het wordt?
pi_199042054
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindt :D :P

Hier weer een meld, 38+3 en had vandaag eindelijk een dag waarin ik echt genoot van mijn verlof. Kopje koffie in alle rust in de zon in de tuin, kinderen op de opvang, heerlijk! Ze mag nou nog wel een week blijven zitten :s)
Fijn. O+
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:34:34 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199042595
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 12:10 schreef LauriLynne het volgende:

Als het huis iets minder "opa en oma" zou zijn was uitstellen wellicht een optie, maar de keuken is echt nog uit het jaar 0, de ruimte nu wat beperkt, dus ik vertrouw er maar op dat ik nog wat kan en we veel hulp krijgen. Ik had sowieso mijn vriend al gezegd dat ik geen groot aandeel ga leveren omdat mijn baan mentaal te uitdagend is.
  zaterdag 17 april 2021 @ 17:39:14 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_199042647
Verbouwen tijdens een zwangerschap is zo ontzettend veel minder heftig dan verbouwen met een baby of kleine kinderen. Beter doe je (of laat je doen) zo veel mogelijk vóór de baby zich aandient :Y

(Ik heb met beide veel ervaring :+ )
disclaimer
pi_199043138
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef SQ het volgende:
Verbouwen tijdens een zwangerschap is zo ontzettend veel minder heftig dan verbouwen met een baby of kleine kinderen. Beter doe je (of laat je doen) zo veel mogelijk vóór de baby zich aandient :Y

:Y +1
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_199045177
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 17:39 schreef SQ het volgende:

Best logisch dat het ervoor makkelijker is. Maar 2 maanden verbouwen vanaf een week of 34 durf ik toch echt niet aan.
We gaan nu voor voorjaar 2022 waarschijnlijk. Met als optie een huisje in de buurt huren of ik vlucht met baby naar mn ouders.
We gaan het zien, er zijn nog genoeg andere dingen in huis om aan te pakken voor die tijd als ik mij verveel.

Marha mijn voorgevoel voor het geslacht verschilt per dag ongeveer. Dus nee geen idee eigenlijk.
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:38:05 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199045869
@Debsterr gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
  zaterdag 17 april 2021 @ 21:50:14 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199046151
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:19 schreef Sicilia het volgende:

[..]

:Y +1
+2
Resistance is futile.
  zaterdag 17 april 2021 @ 22:34:21 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199047155
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 april 2021 21:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

+2
+3, zelfs met HG.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_199059406
:W ik mag me ook weer melden hier! Een herfstbaby O+

Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
  zondag 18 april 2021 @ 18:18:55 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_199059484
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef onomatopee het volgende:

Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
Wat leuk ono! De derde toch? Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_199062903
quote:

Wat leuk, welkom en gefeliciteerd!
pi_199063038
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Haha oooh ja jij gaat voor VKV
Hoeveelste kindje is dit voor jou?
  zondag 18 april 2021 @ 22:08:16 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199063411
quote:

Wat leuk, gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Nog geen hulp maar dat ga ik wel bespreken, merk dat ik er nu wel langzaamaan behoefte aan begin te krijgen :). NIPT moet ik nog prikken, morgenochtend mag ik :s).
pi_199067809
Mijn draakje is zo actief en zo responsief ook. O+
pi_199068261
Thanks voor de felicitaties! Inderdaad ons derde kindje @SQ :)

@douche-eendje: succes met de nipt. En goed dat je gaat bespreken dat je wel behoefte aan hulp hebt. Ik duim voor fijne hulp voor je, en een stukje onbevangenheid terug :*

@Cygne: wat heerlijk O+
  maandag 19 april 2021 @ 14:14:00 #283
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199069897
Welkom en gefeliciteerd @onomatopee :)!

Pfff, we hadden net adviesgesprek bij de notaris ivm huis/testament/trouwen enzovoorts. Veel stof tot nadenken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Debsterr op 19-04-2021 17:55:10 ]
pi_199070172
Heerlijk hè @Cygne O+

Ik heb echt een dwarsligger volgens mij, links en rechts voel ik hem steeds bewegen haha.
  maandag 19 april 2021 @ 15:32:58 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199071090
Zou alles goed zijn met @Philomijn? :%
KuikenGuppy
pi_199071224
Wanneer voelde jullie de baby voor het eerst ( bij een eerste zwangerschap)?
pi_199071264
Ik meld me hier ook voorzichtig.
Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten verzameld omdat ik het eigenlijk niet kan geloven. We waren helemaal niet bezig met kinderen. Ik ben 39 en de keus ‘geen kinderen’ was wel gemaakt. Maar toch was er iets wat het niet eens was met deze keuze 😀. Maar goed we zijn super blij, vinden het enorm spannend en en en. Vandaag huisarts en verloskundige gebeld, 3 mei echo. Spannend!!!
pi_199071586
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:37 schreef Flav het volgende:
Heerlijk hè @:Cygne O+

Ik heb echt een dwarsligger volgens mij, links en rechts voel ik hem steeds bewegen haha.
Haha aww, mijne is all over the place. _O- Gisteren kwam een van de honden met zijn kop en poot op m'n buik liggen. Meteen gepor. O+
pi_199071612
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Ik voelde mijn dochter pas heel laat, denk rond 20 weken. Placenta lag aan de voorkant dus dat hield veel tegen.
  FOK!fossiel maandag 19 april 2021 @ 19:13:40 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199074186
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:42 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik meld me hier ook voorzichtig.
Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten verzameld omdat ik het eigenlijk niet kan geloven. We waren helemaal niet bezig met kinderen. Ik ben 39 en de keus ‘geen kinderen’ was wel gemaakt. Maar toch was er iets wat het niet eens was met deze keuze 😀. Maar goed we zijn super blij, vinden het enorm spannend en en en. Vandaag huisarts en verloskundige gebeld, 3 mei echo. Spannend!!!
Wat leuk, gefeliciteerd hoor!
Chick on a mission
pi_199074976
One! Gefeliciteerd. En Bruinoog, ook Gefeliciteerd. Onverwacht en spannend, hopelijk kunnen jullie snel wennen aan het idee. :D

Mahra, ik voelde Lily vanaf week 14 en elke dag en constant in week 16. Deze voel ik nog steeds maar af en toe, placenta aan de voorkant en week 21 nu.
Cygne, wat fijn dat je kerel zo enthousiast is met bewegen!

Burdie, ik maak me ook zorgen. Misschien zit ze in haar baby bubble en is Fok even geen prio.
pi_199075938
@Mahra bij mijn eerste begon ik wat te voelen rond week 18 denk ik (placenta voor) en bij deze vanaf week 14 (placenta achter), veel verschil.
pi_199076121
Gefeliciteerd Onomatopee!! Herfstbaby’s O+

Bruinoog, ook gefeliciteerd en welkom! Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie erin staan, want ik kan me voorstellen dat jullie in eerste instantie best geschokt waren.

Mahra, ik voelde bij deze zwangerschap de eerste bubbeltjes rond week 13, echt goed rond week 16. Placenta ligt aan de achterkant trouwens.

Lily, dit wordt mijn derde kind, ik heb al een tweeling van 3,5 (en een bonuszoon van 11).

Burdie, ik maak me ook zorgen om Philo, maar ik denk (hoop) dat ze gewoon heerlijk aan het babyknuffelen is. Niemand die haar privé kent en kan polsen?

Maria, jij al aan het babyknuffelen?! Ik ben zo nieuwsgierig!

Hier nog alles rustig, op wat loos gerommel na elke avond niks te melden }:| het is flauw, want het voelt alsof ik in de reserve tijd zit door mijn vroege inleiding bij de twins, maar ze heeft gewoon nog ruim de tijd om te komen binnen een schappelijke marge. Morgen 39 weken. *O*
pi_199076413
Dank jullie wel!
Het is wel raar allemaal, ene dag rugpijn, andere dag last van borsten, dan weer dag nergens last van.... pfff niet goed voor de zenuwen
pi_199081575
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Mn eerste voelde ik met 13 weken al "ploppen"
pi_199081582
Net terug van de keuring, alles oké. Alleen willen ze vanwege mijn speklaag dit keer wel een suikertest doen. Nu weten we allemaal dat ik een beetje een hysterisch gekkie ben door de hormonen, en ik ben als de dood dat als ik een grensgeval blijk ik weer een extra angst/stressfactor te pakken heb. Laat staan een dieet met mijn OCD moeten doen. Dat wordt 4 maanden lang alles afwegen, checken, schuldgevoel, angst etc. Andere optie was ochtendprikken of de groeiecho met 30 weken afwachten en kijken of er indicaties zijn dat ik mogelijk suiker heb. Lastige afweging. Volgende week bespreken we het nog eens.

Ik ben met week 21 nog maar 2kg aangekomen. Gaat een stuk beter dan de vorige keer, waarbij ik 25+ kg aan was gekomen in totaal.

Bruinoog, het begin is inderdaad stressen. Zoveel vage gevoelens en het is nog zo onwerkelijk dat er een baby in je groeit!
pi_199081775
BTW, wordt je direct medisch als je diabetes hebt?
pi_199082047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef Rebubbled het volgende:
BTW, wordt je direct medisch als je diabetes hebt?
Oh wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal wel mee. Volgens mij ben je wel direct medisch, misschien dat je ook deels onder controle mag bij de verloskundige. Maar dat verschilt denk ik ook wel!
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:03:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_199082073
Even een nuance: ik was zo'n grensgeval. Heb een aantal dagcurves moeten prikken waarbij geen grote afwijkingen zichtbaar waren. Ik ben gewoon onder behandeling van de verloskundige gebleven en daardoor niet medisch geworden (dat was om andere redenen). In mijn medisch dossier staat wel dat ik diabetes gravidarum had, maar dat is dus gebaseerd op 1 afwijkende meting en bijbehorend protocol.

Als je nou full blown diabetes blijkt te hebben word je wél medisch, maar de kans dat je daar puur vanwege een speklaagje in terecht komt is niet zo heel groot hoor. Ik hoop voor je dat het meevalt :*
disclaimer
pi_199083071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:23 schreef Rebubbled het volgende:
Net terug van de keuring, alles oké. Alleen willen ze vanwege mijn speklaag dit keer wel een suikertest doen. Nu weten we allemaal dat ik een beetje een hysterisch gekkie ben door de hormonen, en ik ben als de dood dat als ik een grensgeval blijk ik weer een extra angst/stressfactor te pakken heb. Laat staan een dieet met mijn OCD moeten doen. Dat wordt 4 maanden lang alles afwegen, checken, schuldgevoel, angst etc. Andere optie was ochtendprikken of de groeiecho met 30 weken afwachten en kijken of er indicaties zijn dat ik mogelijk suiker heb. Lastige afweging. Volgende week bespreken we het nog eens.

Ik ben met week 21 nog maar 2kg aangekomen. Gaat een stuk beter dan de vorige keer, waarbij ik 25+ kg aan was gekomen in totaal.

Bruinoog, het begin is inderdaad stressen. Zoveel vage gevoelens en het is nog zo onwerkelijk dat er een baby in je groeit!
Ik was bij mijn eerste zo'n grensgeval. Rolde wel het diabetes protocol in maar mocht los van wat extra groeiecho's bij de verloskundige onder controle blijven.
pi_199083689
En dicht :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')