abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199059406
:W ik mag me ook weer melden hier! Een herfstbaby O+

Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
  zondag 18 april 2021 @ 18:18:55 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_199059484
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 18:14 schreef onomatopee het volgende:

Qua verbouwingen: hier een verbouwing gehad tijdens m'n tweede zwangerschap, was rond 37 wk klaar. Had nog lang niet het gevoel te gaan bevallen, maar toen ik rond 36 wk m'n koffer pakte omdat we 1,5 week elders sliepen kneep ik 'm toch wel een beetje. Al was dat meer het van huis weg zijn dan het verbouwen an sich bedenk ik me nu..
Wat leuk ono! De derde toch? Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_199062903
quote:

Wat leuk, welkom en gefeliciteerd!
pi_199063038
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 april 2021 21:10 schreef KapiteinCupcake het volgende:

[..]

Wat leuk dat jullie het hartje hebben gehoord! En ik beval graag nog even voor VKV als je het niet erg vindt :D :P

Wat leuk Debsterr, welkom!

Hier weer een meld, 38+3 en had vandaag eindelijk een dag waarin ik echt genoot van mijn verlof. Kopje koffie in alle rust in de zon in de tuin, kinderen op de opvang, heerlijk! Ze mag nou nog wel een week blijven zitten :s)
Haha oooh ja jij gaat voor VKV
Hoeveelste kindje is dit voor jou?
  zondag 18 april 2021 @ 22:08:16 #280
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_199063411
quote:

Wat leuk, gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 april 2021 16:28 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

D-E gefeliciteerd met de goede termijnecho! Wanneer krijg je de NIPT terug? Heftig, je verhaal over je bevalling. Krijg je daar nu preventief hulp voor? Lijkt me heel intens om dat dan weer in het vooruitschiet te hebben (ookal heb je het er zo graag voor over)

Nog geen hulp maar dat ga ik wel bespreken, merk dat ik er nu wel langzaamaan behoefte aan begin te krijgen :). NIPT moet ik nog prikken, morgenochtend mag ik :s).
pi_199067809
Mijn draakje is zo actief en zo responsief ook. O+
pi_199068261
Thanks voor de felicitaties! Inderdaad ons derde kindje @SQ :)

@douche-eendje: succes met de nipt. En goed dat je gaat bespreken dat je wel behoefte aan hulp hebt. Ik duim voor fijne hulp voor je, en een stukje onbevangenheid terug :*

@Cygne: wat heerlijk O+
  maandag 19 april 2021 @ 14:14:00 #283
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199069897
Welkom en gefeliciteerd @onomatopee :)!

Pfff, we hadden net adviesgesprek bij de notaris ivm huis/testament/trouwen enzovoorts. Veel stof tot nadenken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Debsterr op 19-04-2021 17:55:10 ]
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199070172
Heerlijk hè @Cygne O+

Ik heb echt een dwarsligger volgens mij, links en rechts voel ik hem steeds bewegen haha.
  maandag 19 april 2021 @ 15:32:58 #285
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199071090
Zou alles goed zijn met @Philomijn? :%
KuikenGuppy
pi_199071224
Wanneer voelde jullie de baby voor het eerst ( bij een eerste zwangerschap)?
pi_199071264
Ik meld me hier ook voorzichtig.
Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten verzameld omdat ik het eigenlijk niet kan geloven. We waren helemaal niet bezig met kinderen. Ik ben 39 en de keus ‘geen kinderen’ was wel gemaakt. Maar toch was er iets wat het niet eens was met deze keuze 😀. Maar goed we zijn super blij, vinden het enorm spannend en en en. Vandaag huisarts en verloskundige gebeld, 3 mei echo. Spannend!!!
pi_199071586
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 14:37 schreef Flav het volgende:
Heerlijk hè @:Cygne O+

Ik heb echt een dwarsligger volgens mij, links en rechts voel ik hem steeds bewegen haha.
Haha aww, mijne is all over the place. _O- Gisteren kwam een van de honden met zijn kop en poot op m'n buik liggen. Meteen gepor. O+
pi_199071612
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Ik voelde mijn dochter pas heel laat, denk rond 20 weken. Placenta lag aan de voorkant dus dat hield veel tegen.
  FOK!fossiel maandag 19 april 2021 @ 19:13:40 #290
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199074186
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:42 schreef Bruinoog1982 het volgende:
Ik meld me hier ook voorzichtig.
Heb ondertussen 4 positieve zwangerschapstesten verzameld omdat ik het eigenlijk niet kan geloven. We waren helemaal niet bezig met kinderen. Ik ben 39 en de keus ‘geen kinderen’ was wel gemaakt. Maar toch was er iets wat het niet eens was met deze keuze 😀. Maar goed we zijn super blij, vinden het enorm spannend en en en. Vandaag huisarts en verloskundige gebeld, 3 mei echo. Spannend!!!
Wat leuk, gefeliciteerd hoor!
Chick on a mission
pi_199074976
One! Gefeliciteerd. En Bruinoog, ook Gefeliciteerd. Onverwacht en spannend, hopelijk kunnen jullie snel wennen aan het idee. :D

Mahra, ik voelde Lily vanaf week 14 en elke dag en constant in week 16. Deze voel ik nog steeds maar af en toe, placenta aan de voorkant en week 21 nu.
Cygne, wat fijn dat je kerel zo enthousiast is met bewegen!

Burdie, ik maak me ook zorgen. Misschien zit ze in haar baby bubble en is Fok even geen prio.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_199075938
@Mahra bij mijn eerste begon ik wat te voelen rond week 18 denk ik (placenta voor) en bij deze vanaf week 14 (placenta achter), veel verschil.
pi_199076121
Gefeliciteerd Onomatopee!! Herfstbaby’s O+

Bruinoog, ook gefeliciteerd en welkom! Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie erin staan, want ik kan me voorstellen dat jullie in eerste instantie best geschokt waren.

Mahra, ik voelde bij deze zwangerschap de eerste bubbeltjes rond week 13, echt goed rond week 16. Placenta ligt aan de achterkant trouwens.

Lily, dit wordt mijn derde kind, ik heb al een tweeling van 3,5 (en een bonuszoon van 11).

Burdie, ik maak me ook zorgen om Philo, maar ik denk (hoop) dat ze gewoon heerlijk aan het babyknuffelen is. Niemand die haar privé kent en kan polsen?

Maria, jij al aan het babyknuffelen?! Ik ben zo nieuwsgierig!

Hier nog alles rustig, op wat loos gerommel na elke avond niks te melden }:| het is flauw, want het voelt alsof ik in de reserve tijd zit door mijn vroege inleiding bij de twins, maar ze heeft gewoon nog ruim de tijd om te komen binnen een schappelijke marge. Morgen 39 weken. *O*
pi_199076413
Dank jullie wel!
Het is wel raar allemaal, ene dag rugpijn, andere dag last van borsten, dan weer dag nergens last van.... pfff niet goed voor de zenuwen
pi_199081575
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 15:40 schreef Mahra het volgende:
Mn eerste voelde ik met 13 weken al "ploppen"
pi_199081582
Net terug van de keuring, alles oké. Alleen willen ze vanwege mijn speklaag dit keer wel een suikertest doen. Nu weten we allemaal dat ik een beetje een hysterisch gekkie ben door de hormonen, en ik ben als de dood dat als ik een grensgeval blijk ik weer een extra angst/stressfactor te pakken heb. Laat staan een dieet met mijn OCD moeten doen. Dat wordt 4 maanden lang alles afwegen, checken, schuldgevoel, angst etc. Andere optie was ochtendprikken of de groeiecho met 30 weken afwachten en kijken of er indicaties zijn dat ik mogelijk suiker heb. Lastige afweging. Volgende week bespreken we het nog eens.

Ik ben met week 21 nog maar 2kg aangekomen. Gaat een stuk beter dan de vorige keer, waarbij ik 25+ kg aan was gekomen in totaal.

Bruinoog, het begin is inderdaad stressen. Zoveel vage gevoelens en het is nog zo onwerkelijk dat er een baby in je groeit!
pi_199081775
BTW, wordt je direct medisch als je diabetes hebt?
pi_199082047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:38 schreef Rebubbled het volgende:
BTW, wordt je direct medisch als je diabetes hebt?
Oh wat balen zeg, hopelijk valt het allemaal wel mee. Volgens mij ben je wel direct medisch, misschien dat je ook deels onder controle mag bij de verloskundige. Maar dat verschilt denk ik ook wel!
  dinsdag 20 april 2021 @ 12:03:04 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_199082073
Even een nuance: ik was zo'n grensgeval. Heb een aantal dagcurves moeten prikken waarbij geen grote afwijkingen zichtbaar waren. Ik ben gewoon onder behandeling van de verloskundige gebleven en daardoor niet medisch geworden (dat was om andere redenen). In mijn medisch dossier staat wel dat ik diabetes gravidarum had, maar dat is dus gebaseerd op 1 afwijkende meting en bijbehorend protocol.

Als je nou full blown diabetes blijkt te hebben word je wél medisch, maar de kans dat je daar puur vanwege een speklaagje in terecht komt is niet zo heel groot hoor. Ik hoop voor je dat het meevalt :*
disclaimer
pi_199083071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 11:23 schreef Rebubbled het volgende:
Net terug van de keuring, alles oké. Alleen willen ze vanwege mijn speklaag dit keer wel een suikertest doen. Nu weten we allemaal dat ik een beetje een hysterisch gekkie ben door de hormonen, en ik ben als de dood dat als ik een grensgeval blijk ik weer een extra angst/stressfactor te pakken heb. Laat staan een dieet met mijn OCD moeten doen. Dat wordt 4 maanden lang alles afwegen, checken, schuldgevoel, angst etc. Andere optie was ochtendprikken of de groeiecho met 30 weken afwachten en kijken of er indicaties zijn dat ik mogelijk suiker heb. Lastige afweging. Volgende week bespreken we het nog eens.

Ik ben met week 21 nog maar 2kg aangekomen. Gaat een stuk beter dan de vorige keer, waarbij ik 25+ kg aan was gekomen in totaal.

Bruinoog, het begin is inderdaad stressen. Zoveel vage gevoelens en het is nog zo onwerkelijk dat er een baby in je groeit!
Ik was bij mijn eerste zo'n grensgeval. Rolde wel het diabetes protocol in maar mocht los van wat extra groeiecho's bij de verloskundige onder controle blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')