abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 april 2021 @ 13:35:11 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_198897337
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:26 schreef Cygne het volgende:
Ik heb nog wel even overwogen om af te wachten tot na de geboorte maar dan had ik pech gehad. _O-
Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder hoor, hoe het allemaal is gelopen bij jou O+
disclaimer
pi_198897547
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 13:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Omdat de genetische afwijking alleen bij jongens voorkomt?

Ik vind het trouwens wel heel bijzonder hoor, hoe het allemaal is gelopen bij jou O+
Klopt. Was ook wel droog. Die geneticus: 'ja er is een toevalsbevinding. Syndroom van klinefelter. Xxy en eh ja het is dus een jongetje'

En ja echt heel bijzonder O+
De fertiliteitsarts zei later ook dat ze er aanvankelijk op tegen was maar hoe meer ze erover nadacht en er mee bezig was om het erdoor te krijgen hoe meer ze dacht dat dit de enige realistische optie nog was om een kindje te krijgen. Maar niemand had verwacht dat de eerste terugplaatsing tot een doorgaande zwangerschap zou leiden. _O-
  woensdag 7 april 2021 @ 15:32:37 #128
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198899219
Rebubbled, mijn hele voorkant is ook placenta en ik voelde haar vanaf 18 weken kriebelen en met een week of 22 voelde ik haar wel echt goed. Dus het kan meevallen. Ik zie nu, placenta of niet, vrijwel elke avond een paar billen uitsteken :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_198905515
Fijn dat alles goed was, Rebubbled. En je placenta voor, dat verklaart waarschijnlijk een hoop. :D Die van mij ligt volledig ter hoogte van mijn rug. Grappig hoeveel dat ook kan verschillen per vrouw. Heeft dat te maken met de plek van de innesteling? Of uit welke eierstok het bevruchte eitje komt? Ben ik dan wel nieuwsgierig naar. 🤪

Hoe lang duurt het trouwens voordat je baby echt harder gaat porren en schoppen? Ik voel zeer regelmatig plopjes en mini-porretjes al sinds 5 weken ruim, soms ook een paar keer snel achter elkaar op 1 plek. Maar echt hard is het natuurlijk nog niet. Mijn placenta ligt helemaal achter, dus die belemmert de bewegingen niet. Mijn man wil het ook graag voelen, maar die komt nog van een koude kermis thuis steeds.
pi_198906946
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie. :')

Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!fossiel woensdag 7 april 2021 @ 21:49:58 #131
1455 Keroppi
kool kikker
pi_198907132
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:43 schreef Rebubbled het volgende:
Het goede gevoel was al snel voorbij. Ik ging wat dingen opzoeken over de plaats van de placenta en las toen dat een keizersnede moeilijker is met de placenta aan de voorkant. Dus nu heb ik nieuwe anxiety. Echt top. Heel fijn. Heb ik in elk geval weer wat te bespreken in therapie. :')

Volgens mij ligt de positie van de placenta inderdaad aan de innesteling. Lemijn? Dit voelt als een onderwerp waar jij iets over weet.
Ondanks dat het je vast niet volledig zal geruststellen:(hersenen zijn er goed in om altijd weer iets nieuws te bedenken om je zorgen over te maken...)

Ik had een voorliggende placenta en mijn keizersnede verliep prima. Geen extra bloedverlies of andere complicaties. Tuurlijk: n=1, maar ik hoop dat het je even wat rust/vertrouwen kan geven.
Chick on a mission
  woensdag 7 april 2021 @ 21:52:52 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_198907196
De placenta vormt zich inderdaad daar waar de eicel innestelt ;)

Verder, 40% van de zwangerschappen ofzo hebben een placenta die (deels) voor ligt he :) daar hebben gynaecologen echt wel ervaring mee :*
disclaimer
  woensdag 7 april 2021 @ 21:58:34 #133
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907345
quote:

Ja klopt, dat is waar je embryo is ingenesteld.

Verder heb ik bij nogal veel keizersnedes gestaan in mijn korte gynaecologie-carrière, en we hadden nooit stress om die placenta op de voorkant. De snee in de baarmoeder komt heel laag, in wat ze het onderste uterussegment noemen. Dat wordt pas ergens in de tweede helft van de zwangerschap gevormd dus daar zit te placenta zelden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198907600
quote:

Mijn placenta lag ook aan de voorkant en ik heb een keizersnede gehad die helemaal prima is verlopen. Laat je niet gek maken door het internet!
pi_198907638
Oh dat was ook al eerder door iemand gezegd. Nou, twee positieve ervaringen, hopelijk stelt het je enigszins gerust :P.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:15:06 #136
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907656
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:12 schreef Smart_ass het volgende:
Laat je niet gek maken door het internet!
Dat is op zich een heel goed advies, maar bij een angststoornis wel verdomde ingewikkeld :s) .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198907689
Oh my bad, ik ken duidelijk niet iedereen die hier post. Het was goed bedoeld.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:20:17 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907773
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:16 schreef Smart_ass het volgende:
Oh my bad, ik ken duidelijk niet iedereen die hier post. Het was goed bedoeld.
Daar ga ik vanuit ^O^ . Maar het staat min of meer in de post die je quootte :* .
pi_198907863
Kijk, chill, thnx. Ik ga vaker mijn irrationele angsten delen hier. :D
pi_198907892
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 07:38 schreef Takkie88 het volgende:
Ik merk dat ik het nog lastig vind om echt aan te sluiten hier. Ben toch wel flink gespannen deze keer en hoop dat dit minder wordt wanneer we de 16 weken voorbij zijn.

Maar gisteravond goed nieuws; eerste echo zag er prima uit! Erg blij mee! (En dan toch dat stemmetje in m’n achterhoofd wat zegt ‘wacht nou maar af vorige keer had je ook 2 prima echo’s :{ ). Kleine bonus; een hele week vooruit gezet! Is dan toch een weekje korter in spanning. Nu 8weken en 3 dagen. Binnen 2 weken de intake in het ziekenhuis.
Fijn van die echo!
Verder herkenbaar wat je zegt, ik heb t ook. Iedereen hier lijkt “zwangerschap-ervaren” en ik ben dat niet. Ik maak me telkens zorgen over allerlei dingen (zie alcohol debacle) en qua geslaagde zwangerschappen is het ook 1-0 voor moeder natuur. Ik blijf dus ook gespannen, zelfs na goede termijnecho. En jij hebt zeker een groot life event meegemaakt met Bo, dus het verbaast me niets dat je je zo voelt.

Hopelijk verlopen onze zwangerschappen deze keer perfect en krijgen we mooie gezonde baby’s
pi_198907905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:20 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Daar ga ik vanuit ^O^ . Maar het staat min of meer in de post die je quootte :* .
Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hier :*.
pi_198907921
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:54 schreef SQ het volgende:

[..]

39 weken is vroeg zat om een knoop door te hakken ;) :*

Ik vond het echt heel leuk om het niet te weten, maar ik merkte wel dat het daardoor heel lang "de baby" bleef. Ook na zijn geboorte :')
Haha, hier precies hetzelfde. En doordat T een jongen is, duurde het nog een paar weken voor we eraan gewend waren om het over 'zij' en 'haar' te hebben.
  woensdag 7 april 2021 @ 22:28:09 #143
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198907957
We praten nu ook zoveel over ‘de baby’, met peuter namelijk. Dat was vorige keer veel minder. Dus in denk dat we die benaming er zeker een poosje in gaan houden. Jacob zegt vaak ‘onze baby’ trouwens O+ .
pi_198908369
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:25 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mensen gebruiken het woord anxiety tegenwoordig wel vaker zonder dat er sprake is van een vastgestelde angststoornis dus hiervan was ik niet op de hoogte. Maar ik ben weer weg hier :*.
Mee eens. Het is heel erg een 'quirky' iets om te zeggen. Ik verwacht niet dat iedereen alles meeleest hier en je opmerking heb je ook wel gewoon gelijk in natuurlijk.

Ik ben de vorige zwangerschap al gediagnosticeerd en behandeld voor PP angst, wat in Nederland nog onder de PPD paraplu valt. Dit keer rond week 12 al hulp gezocht omdat ik van relaxt normaal functionerend mens, naar hysterisch irrationeel met vermijden en dwanghandelingen ging. Ik heb hier niet veel verteld over hoe snel hoe slecht het eigenlijk ging/gaat. Het voelt toch als iets met een stigma.. Maar het ging slecht genoeg om nu in een behandeltraject te zitten bij de GGZ en de POP poli. Zwanger zijn is gewoon niet mijn ding. Ik doe het hierna nooit meer, dat is zeker. Het is een mentale hel die tot ver na de bevalling duurt. Pas na een jaar en drie maanden voelde ik me de vorige keer weer mezelf en was ik van alle klachten af. Ik weet ook dat de huidige situatie post partum nog veel heftiger wordt en ben daar echt spaansbenauwd voor.

Dus dat. Ik zal het verder niet vaak hebben over dit onderwerp.
pi_198908893
@Rebubbled geen tips of zo maar wel een. :*
pi_198909215
@Rebubbled Wat enorm heftig zeg! Dapper dat je dit deelt en door het te delen ook weer helpt het stigma te doorbreken. En erg bewonderingswaardig van je dat je ondanks deze voorgeschiedenis toch nog een zwangerschap aan durft! Ik hoop dat deze zwangerschap voorspoedig verloopt en dat de mensen bij de GGZ en POP poli je hierbij goed kunnen helpen.
pi_198911187
Rebubbled :* Je bent een topper. Ik ben blij dat we al een tijdje ook via een andere weg contact hebben en hoe je mij laatst gerust weet te stellen was werkelijk _O_ _O_ _O_ .

quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 22:24 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Fijn van die echo!
Verder herkenbaar wat je zegt, ik heb t ook. Iedereen hier lijkt “zwangerschap-ervaren” en ik ben dat niet. Ik maak me telkens zorgen over allerlei dingen (zie alcohol debacle) en qua geslaagde zwangerschappen is het ook 1-0 voor moeder natuur. Ik blijf dus ook gespannen, zelfs na goede termijnecho. En jij hebt zeker een groot life event meegemaakt met Bo, dus het verbaast me niets dat je je zo voelt.

Hopelijk verlopen onze zwangerschappen deze keer perfect en krijgen we mooie gezonde baby’s
Het zwangerschapservaren maakt het voor mij juist lastiger deze keer merk ik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Dus asjeblieft, deel je alcohol debacle en zorgen. Doet mij ook normaal voelen :*. En ja, het scheelt dat ik er al een rond heb lopen waardoor ik weet hoe ontzettend leuk het is. Hij is echt zo ontzettend lief en ik kan niet wachten tot nog zo'n leuk exemplaar straks ons gezin mag verrijken. Maar toch, het blijft spannend. En nu moet ik met duplo spelen :W :P
pi_198911515
Wat zwaar @douche-eendje ik kan me voorstellen dat je er niet meer onbevangen instaat. :*
pi_198911715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:05 schreef Cygne het volgende:
Wat zwaar @:douche-eendje ik kan me voorstellen dat je er niet meer onbevangen instaat. :*
En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijn _O-

Hoe gaat het bij jou?
pi_198912191
quote:
17s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:26 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

En toch hoop ik het ergens, ook maar een klein beetje terug te krijgen. We gaan deze keer ook voor de leuk wat dingen anders doen. Losse geslachtsecho bijvoorbeeld, ipv wachten tot de 20 weken. Scheelt ook wel dat je bij een 2e aanzienlijk minder moet regelen, ook wel fijn _O-

Hoe gaat het bij jou?
Ohja, verstandig wel. Denk ook dat genieten en er niet onbevangen instaan ook gerust naast elkaar kan bestaan. En soms even niet.

Hier gaat het wel oké. Nog steeds niet superfit en kan weinig maar wel weer iets. Bij Wolf was ik fitter maar nu heb ik minder angst. Geniet wel heel erg van het bewegende kindje en het contact wat hij al maakt met ons, Wolf en zelfs de honden als zij respectievelijk hun kop (de wetterhoun) of hun hele lijf (de teckel) op mijn buik leggen. _O-

Morgen 24 weken, fijne mijlpaal en vandaag de dkt gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')