abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:18:01 #161
342418 VKV
Plausibel
pi_198930683
@Rebubbled: Haha ik denk precies hetzelfde over de genderreveal feestjes. Bij de bekendmaking of het een jongen of een meisje is wordt altijd enthousiast gereageerd, het maakt echt geen zak uit wat het geslacht is. Het zou wat zijn dat iedereen gaat juichen als het bijv. een meisje is, en dat als het een jongen is er een ongemakkelijke stilte valt ofzo :')

Maar buiten dat is elke reden voor een feestje een goede reden hoor, vooral in deze tijd moet je gewoon soms een beetje zoeken naar leuke dingen en elk excuus aangrijpen. :P
Met vrienden van ons hadden we al bedacht dat de dinsdag een ondergewaardeerde dag is en dat we die dag best kunnen vieren met een BBQ. Zo zie je maar wat de lockdown met je hersens doet hahaha ;)
pi_198930849
Naja dat dus vooral, feestje is feestje. En het zijn alleen zij en haar vriend die langskomen. Haar vriend is heel goed bevriend met mijn vriend, dus het is vooral even gezellig bij elkaar komen. En inderdaad, wat het ook is, het maakt ons allemaal niet uit. Soms heb je van die gender reveal filmpjes waarbij het een ouder duidelijk wel uitmaakt, zoo cringy.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:39:05 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_198930890
er was hier een paar jaar geleden zelfs een moeder die openlijk haar teleurstelling over het geslacht durfde uit te spreken. Nou die kreeg de wind van voren hoor, allejezus :') Nooit meer op FOK gezien.
(jammer dat het nog steeds zo'n taboe is).
disclaimer
  vrijdag 9 april 2021 @ 11:42:44 #164
342418 VKV
Plausibel
pi_198930945
Als ouder het geslacht een teleurstelling vinden, vind ik zelf wel een ander verhaal dan op zo'n feestje als vriend of familie of kennis je teleurstelling over het geslacht uiten ;)

Ik hoopte dit keer ook een klein beetje op een meisje, gewoon omdat het me leuk lijkt allebei mee te maken.
en nu hoop ik heel hard dat ze het goed gezien hebben op de echo, anders heb ik een hoop leuke roze jongenskleertjes :')
pi_198930998
Een voorkeur hebben is begrijpelijk, teleurgesteld zijn en tijd nodig hebben om je toekomstvisie aan te passen is logisch. Alleen als je een sterke voorkeur hebt, waarom dan publiekelijk een bekendmaking doen waarbij je 50% kans hebt dat je publiekelijk teleurgesteld gaat zijn? Dat deel begrijp ik niet. En het dan ook nog op social media zetten..

Mijn vriend wilde ook graag een jongetje. Ik was super blij met een meisje. Ik heb hem alle ruimte gegeven om het 'verlies' van zijn toekomstbeeld te bespreken en verwerken. Later diezelfde dag was hij helemaal gewend en super enthousiast.
pi_198933757
Wij hebben bij mijn ouders een klein taartje aangesneden op oudsjaaravond en that's it. Lekker nuchter en geen hysterisch gedoe, maar vond het wel leuker het thuis te ontdekken.

Over twee weken heb ik verlof *O*. Wij werken vanuit huis, maar tijdens het laatste teamoverleg wil ik er toch even bij stilstaan. Normaal gesproken neemt iemand een zelfgebakken taart mee als er iets te vieren valt.
Hebben jullie nog ideeën?
pi_198934287
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:
Ah fijn even bijkomen VKV. Lily gaat 1 mei naar een nieuwe opvang en met alle coronaperikelen die mis gingen bij de gastouder heb ik besloten haar niet meer te brengen. Zit nu toch thuis. Mis de twee dagen zonder haar wel een beetje.. lol. Vandaag is het papadag, daar ben ik vandaag echt blij mee. Aangezien ik om 5u wakker werd en pas tegen 7 weer in slaap viel, net toen Lily wakker werd. Lig nog in bed nu.

KC, nog rustig verder?

Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?

Ik heb Lily haar kamer al wel helemaal uitgedacht. Er moet een peuterbed komen en een Kallax van Ikea om speelgoed in op te bergen. Ook heb ik een toffe muurschildering uitgekozen die ik na ga maken. Voor de baby ga ik weinig veranderen. De commode verplaatsen naar onze slaapkamer en ruimte in mijn inloopkast maken voor de babykleertjes. That's it. Zo anders bij een tweede. :D

Nog vier dagen en dan weten we wat het is. Een vriendin die nu voor het eerst zwanger is gaat een gender reveal doen, van mij hoeft dat niet zo nodig. Maar nu is ze een genderfeestje aan het plannen voor dinsdagavond. 'Want ik heb de spullen toch al! Ik hoef alleen cupcakes in de juiste kleur te halen.' Ik vind het lief. Dus schijnbaar gaan we de penis of vagina van de feutus vieren. :') Blijf dat een bizar concept vinden. Sorry aan iedereen die het fantastisch vind.
Hahah, als je vriendin het zo graag wilt dan lekker laten regelen hoor. Je moet toch wat in Corona tijd. Ik heb al wel wat gewinkeld, zal ik dat allemaal hier delen of wordt het dan teveel foto’s?

Heb je een voorkeur ( voorkeur hebben mag!)?
pi_198934381
Post maar! Ik ben benieuwd wat je hebt gehaald. Misschien doe ik nog ideeën op. Je kunt het altijd achter een spoiler zetten, zodat niet iedereen telkens langs 30 foto's hoeft te scrollen. :D

Ik heb al mijn hele leven het gevoel dat ik twee meiden zou krijgen. Het zou daardoor echt wennen zijn als het een jongen wordt. Ook zou het lekker praktisch zijn qua hergebruik van de spullen en kleding, want lang niet alles is genderneutraal. Meisjesnamen vind ik ook makkelijker dan jongensnamen. Dus ja, een meisje heeft mijn voorkeur, maar dat is vooral praktisch haha. Maar een jongen is net zo welkom en dat zou mijn vriend echt fantastisch vinden. Ik hoop ook op hetzelfde geslacht voor mijn vriendin en mij. Zo leuk om twee jongens of twee meisjes te hebben die een maand na elkaar geboren worden. Maar ook dat is een fantasiewereld, want wie weet liggen ze elkaar niet. Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit haha.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:33:43 #169
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198934533
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 15:18 schreef Mango91 het volgende:
Wij hebben bij mijn ouders een klein taartje aangesneden op oudsjaaravond en that's it. Lekker nuchter en geen hysterisch gedoe, maar vond het wel leuker het thuis te ontdekken.

Over twee weken heb ik verlof *O*. Wij werken vanuit huis, maar tijdens het laatste teamoverleg wil ik er toch even bij stilstaan. Normaal gesproken neemt iemand een zelfgebakken taart mee als er iets te vieren valt.
Hebben jullie nog ideeën?
Wij werken ook vanuit huis, ik heb er gewoon bij stil gestaan maar niets getrakteerd. Heb beloofd het te doen na mijn verlof, mochten we weer eens fysiek bij elkaar komen. Het was sowieso niet heel feestelijk, denk dat weinig mensen er feeling bij hadden dat ik met verlof zou zijn omdat ze me toch al alleen via de camera zagen.

Hier nog geen baby om mee te knuffelen trouwens! Het gerommel houdt een beetje aan, vooral aan het einde van de dag (en soms echt een pijnlijke steek tussendoor, terwijl ik loop bijvoorbeeld). Maandag weer naar de gynaecoloog dus ben heel benieuwd.

Ben dus met 36 weken overgedragen aan het ziekenhuis vanwege mijn keizersnede bij de vorige zwangerschap, vandaar de gynaecoloog. Misschien had ik het al gezegd, maarja, iets met zwangerschapsdementie :')

Ondertussen wordt as we speak de laatste hand aan de babykamer gelegd, die is hopelijk morgen helemaal klaar! *O*
pi_198934536
Ik vind een gender reveal wel leuk, maar niet zo groots. Een ballon vullen met confetti en doorprikken, that's it. Vooral leuk voor de broers/ zussen.

Ik wilde heel graag een meisje, maar ik had het gevoel dat het een jongen zou zijn. Daarom had ik me ook ingesteld op het krijgen van een jongen, maar bleek toch een meisje te zijn O+

Overigens was ik natuurlijk net zo blij geweest met een jongen, maar voor een 2e zou ik dan wel heel heel graag een meisje willen, omdat tja haartjes/ strikjes/ jurkjes etc.

Nu maakt het me niet meer uit voor een 2e. Een meisje lijkt me makkelijk aangezien ik alle spulletjes van Mayra kan gebruiken, maar een jongen is ook leuk, omdat het dan toch weer net iets anders is.
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:42:30 #171
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198934629
Om het taboe trouwens te doorbreken: ik vind gender reveals wel leuk (want taart!) en ik had ook een voorkeur voor een meisje. Dit houdt niet in dat een jongen niet welkom was geweest, anders was ik niet nog eens zwanger geraakt. Toen ik hoorde dat we een meisje krijgen was eigenlijk het sentiment bij mij ook vrij snel: Nja wat had het eigenlijk uitgemaakt :s)

Het houdt ook niet in dat ik nu ik een meisje krijg van haar verwacht dat ze Barbies leuk vind en van glitterrokjes houdt hoor :P. Ik vind het wel heel leuk om van “beide” iets mee te krijgen. Een van de twee jongens is continue met het roze poppenwagentje aan het slepen momenteel (wel zo handig om alle auto’s in mee te nemen) en de ander houdt van roze verf en hartjes kleuren, dus onze kinderen krijgen voldoende de ruimte om hun eigen keuzes te maken :)
pi_198934984
Leuk dat iedereen er anders in staat.
Hier geen gender reveal. Niet ons ding, maar genoeg vrienden in de omgeving die het wel doen inderdaad.

Vanaf kind af aan denk ik altijd dat ik alleen maar jongens zal krijg. Maar sinds de zwangerschap denk ik vandaag jongen, morgen meisje. Nog 1,5 week dan weten we meer.

Vraagje: vanaf wanner gingen jullie over naar zwangerschapskleding en hoeveel schaffen jullie aan?

KC hopelijk gaat het doorzetten als straks de babykamer helemaal af is.
Rebubbled ik ben ook heel nieuwsgierig. Er is zoveel keus dat ik gewoon de weg een beetje kwijtraak in wat wel en wat niet.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:33:54 #173
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198935086
Wij hebben het wel 'verteld' met kraskaartjes. En via videobellen de hond een roze strik omgedaan.
Ik zou zo'n reveal niet snel doen als je echt heel erg hoopt op een bepaald geslacht want teleurstelling verbergen is lastig. Maar ik snap best wel dat je moet wennen als je erg hoopt op een bepaald geslacht. Ik ben toch wel erg blij met mijn meisje omdat ik zo de lijn een beetje voortzet (privé, veel overlijdens enzo) maar dacht echt dat het een jochie zou zijn en ik heb wel een rouwmomentje gehad om de naam die we dus niet gaan gebruiken.

Ik heb een datum! Controle was prima, maar de gynaecoloog pakte door. Zag dat dit geen goede situatie meer was en plande direct een inleiding in. Met pillen, ik heb al een centimeter ontsluiting. Inleiden an sich heeft niet mijn voorkeur, maar ik ben zo gelukkig dat ik niet nog 3 weken zo door moet. Stiekem hoop ik wel dat ze nog even zelf tussendoor komt :D
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 9 april 2021 @ 17:37:50 #174
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198935139
KC spannend dat het rommelt!

LauriLynne ik ging met een week of 12 al over haha, ik trek strakke kleding niet. Ik heb het meeste tweedehands en draag sowieso vrijwel alleen jurken en rokjes. Ik heb 3 leggings, een stuk of 8 jurken en panty's van Snag Tights, die kun je normaal aan maar ook de hele zwangerschap. Lekker rekbaar. En dan nog wat tunieken/lange truien die me gewoon nog passen van voor de zwangerschap.
pi_198935196
Bij Wolf had mijn schoonzus cupcakes gemaakt met blauwe vulling. Deze keer gewoon gebeld.

Vandaag groeiecho gehad bij de gynaecoloog. Kindje groeit lekker op zijn eigen lijn, p30. Goed kind vond ze het. Ze houdt wel echt woord want ik zie verder geen andere gynaecoloog meer.
pi_198937071
Had hier helemaal geen voorkeur voor geslacht.
Wel altijd gedacht een meisje te krijgen, ook al wilde ik geen kinderen haha.
Nu hebben we straks gewoon 3 jongetjes in huis O+
De drie musketiers.
pi_198937248
Heyy Cava? Is het weer zover, of moest je het gewoon even van je hart? :D

Maria wat relaxt dat het einde in zicht is. Eindelijk! Fijn dat je goed gehoord bent door deze gynaecoloog. En Cygne ook fijn dat het ziekenhuis zich aan jouw wensen houdt.

LL, ik ging ook met week 12 over. Ik had nog wat kleding liggen, dus dat scheelde. Maar veel daarvan is net en semi-ongemakkelijk kantoorspul en daar kom ik nu toch niet. En als ik heel eerlijk ben naar mezelf heb ik sinds 15 maart 2020 nooit iets anders aangehad dan een zwarte legging.. Dus heb ik 7 nieuwe leggings voor zwangeren aangeschaft bij de H&M. Ook 4 pakken met 2 stuks basic lange zwangerschapsshirts in verschillende kleuren. Trui erbij en klaar. Voor de zomer heb ik wat loszittende zomerjurkjes die ook over een zwangere buik heen passen en ik heb een boel jasjes en vesten, die passen ook altijd. 2 zwangerschapspanty's en ik heb nog wat croptop-achtige dingen die prima staan met een zwangere buik eronder. Ik had nog twee zwangerschaps jeans en een "sexy" zwart kanten jurkje voor speciale gelegenheden. Vorige zwangerschap was dat de kerstperiode.

Toevallig vandaag mijn inloopkast uitgemest en alles waar ik nooit meer in ga passen naar vriendinnen gestuurd. Een categorie met voor na de zwangerschap naar zolder en mijn zwangerschapskleding in de kast. De babykleertjes moeten ook in die kast, want de baby krijgt de eerste tijd toch geen eigen kamer. Dat is het kantoor van mijn vriend. Daarbij heeft Lily ook twee jaar bij ons gelegen, dus er zit geen druk op.
pi_198937304
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:53 schreef Flav het volgende:
Had hier helemaal geen voorkeur voor geslacht.
Wel altijd gedacht een meisje te krijgen, ook al wilde ik geen kinderen haha.
Nu hebben we straks gewoon 3 jongetjes in huis O+
De drie musketiers.
Wat een tof idee. O+
  vrijdag 9 april 2021 @ 20:45:49 #179
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_198937998
Ik heb ook mijn eigen jurken gedragen, en pantys van snag tights O+

Wel 1 jeans/legging gekocht, een trui en een jeansjurk. Oh en een blousejurk. Maar die kan ik ook gewoon aan zonder buik. (De jeansjurk kocht ik zelfs ruim voor de zwangerschap want leuk)
Kwak
pi_198938381
Snags! O+
Hier ook dagelijks aan, love them.
pi_198943814
Weet je waar ik gestoord van word? Dat Lily sinds weken eindelijk weer doorslaapt en ik nu elke nacht drie uur lang wakker ben. Waarom ook echt.
pi_198944252
Wat fijn dat je een datum hebt Maria! Fijn zo’n begripvolle gyn.

Ennn de rest ben ik vergeten, wel alles gelezen, sorry.

Meld met baby nog steeds IN de buik :7 Ondanks dat ik denk: ze heeft nog een paar dagen, knijp ik ‘m zo voor een inleiding. Ik wil dat echt niet liever niet (wat moet dat moet en als het medisch noodzakelijk is ben ik de eerste die naar het ziekenhuis sjeest, even disclaimer). Vandaag 41+4. Heb me vanochtend laten strippen. Had 1 cm ontsluiting maar bmm nog wel stug. Ik verwacht er niet veel van. Heb voor maandag volgende controle staan & evt weer strippen.

Ben nu alleen een beetje emo want “huhhuuh moet ik niet gewoon de natuur zijn gang laten gaan”. Maar goed, als ik wel ingeleid moet worden, zou ik weer denken “had ik me niet moeten laten strippen”.

Ik ben op zich wel bereid om nog een paar dagen na de 42w door te lopen. Zijn er hier mensen met ervaring daarmee? (Heb al wel 2 ervaringsverhalen in m’n wat verdere omgeving, maar ben gewoon benieuwd.)
Dit, dat, alles.
  zaterdag 10 april 2021 @ 12:28:06 #183
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198944772
Ik snap je gevoel Philo. Nu ik dus een datum heb heb ik mentaal een boost gekregen en denk ik 'ach, ik kan toch nog wel iets langer doorlopen en het natuurlijk afwachten?' Maar ja, dat is gewoon omdat ik nu weet dat ik niet lang meer hoef.

Ik geloof niet dat het ziekenhuis happig is op over de 42 weken lopen, maar als je verloskundige relaxed is zie ik niet echt een reden om er erg bang voor te zijn. Reden is dat er meer complicaties kunnen ontstaan, maar dat is met een inleiding ook denk ik dan, dat is dan toch om het even zou je denken. Succes met het maken van de keuze en hopelijk werkt het strippen toch!
pi_198945925
Ik dacht dat @Burdie ook langer dan 42 weken heeft gelopen, maar weethet niet meer zeker?
pi_198947778
Ik had ook geen voorkeur voor geslacht, zou allebei even leuk vinden. Wel hadden we al veel eerder potentiële meisjesnamen in gedachten dan jongensnamen. Een jochie zou heel leuk zijn voor onze neefjes, maar een dametje is juist weer heel grappig, omdat het uniek is binnen de familie van mijn man. Er is daar al 62 jaar geen meisje meer geboren. :D
En nu gaan wij breken met die traditie, haha.
We hebben trouwens geen echte gender reveal gedaan, daar zijn we veel te nuchter voor. We wilden het zelf als eersten weten en vorig weekend hebben we het verteld aan m'n ouders en schoonfamilie met behulp van een klein cupcakeje met slagroom en roze muisjes. Vrienden vroegen er zelf naar en die hebben we dus gewoon een berichtje gedaan. Het gaat verder ook niet op social media. Iedereen mag het weten als ze willen, maar ik ga het niet actief rondbazuinen.

LauriLynne, ik ging ongeveer met 11 weken over op zwangerschapsmaillots/-panty's. Ik draag normaal ook altijd veel jurkjes en m'n gewone panty's zaten echt voor geen meter meer. Ook had ik rond week 10 m'n twee meegroeibh's in huis. Het echt dragen van positiekleding ging ik doen in week 14.
Nu draag ik eigenlijk alleen maar positiekleding, het zit zo lekker. Ik heb een paar items nieuw aangeschaft in de online sale van Zalando (3 jurkjes, 3 shirts en 2 rokken). Verder heb ik nu 4 zwangerschapspanty's van Noppies en 3 meegroei-/voedingsbh's zonder beugel. De rest heb ik allemaal via Marktplaats aangeschaft of gekregen van een vriendin. Ik ben er dus niet veel geld aan kwijt geweest.

Vandaag 21+4 en ons dametje wordt steeds drukker. Ze beweegt echt op vaste momenten, 's morgens vroeg en 's avonds vanaf half 9. Het wordt ook steeds wat harder. Heel gezellig!

KC en Maria, succes met de laatste loodjes. 😘
pi_198948348
Waar ik op de gynaecologie stage gelopen heb gingen ze doorgaans met uiterlijk 42 wel inleiden met als argument dat starten met inleiden niet betekend dat je binnen 24 uur een baby hebt. Maar ik snap je terughoudendheid tav inleiden heel goed Philo. Ik zou het tijdens je controle gewoon bespreekbaar maken. Dan duim ik heel hard dat de baby zich een deze dagen gewoon vanzelf meld.

Maria fijn dat een datum je rust geeft. Ik vind het al bewonderenswaardig dat je de 38 weken gehaald hebt. Wees lief voor jezelf je hebt straks ook nog kracht en energie nodig voor de bevalling en kraamtijd.

Dank dames, het is dus niet raar dat ik over 1 of 2 weken wel over moet naar zwangerschapskleding. Ik ben nu bijna 15 weken.
Ik ga snag tights bestellen nu jullie lovende reacties. Wellicht dat ik dan jurkjes wat meer ga waarderen.

Ik draag normaal altijd broeken met shirtjes dus mijn kast bevat weinig geschikte kleding. Zalando heeft 50% korting dit weekend op geselecteerde items. Zit ook best wat positiespul tussen voor wie nog wat zoekt.
pi_198948851
Ik heb alle opties al wel doorgesproken met de vk, dus voel me al wel redelijk geïnformeerd. :) Het is bekend dat de werking van de placenta afneemt na 42 weken, maar wanneer dat precies is, verschilt per vrouw en het kan zijn met 42+1 of met 42+6 etc etc. De enige manier om te “controleren” of het goed blijft gaan is volgens de vk of je de baby nog goed voelt.

In het ziekenhuis zijn ze er idd volgens mij niet zo happig op. De vk gaf aan dat er ook gewoon weinig data bekend is over doorlopen na 43 weken, omdat er veelal voor gekozen werd om in te leiden met 42 weken tot nu toe.
Kon iemand me het maar op een briefje geven he :') Ik besef me ook dat ik me ergens in een luxepositie bevind hoor. Ik ben gezond, zwangerschap verloopt goed, etc. Ik mag in m’n handjes knijpen, als ik lees hoe zwaar sommigen van jullie het hier hebben. :*

Maria, snap heel goed dat je nu denkt van oeh misschien houd ik het nog even vol :D

Bij zwangerschap 1 ging ik volgens mij met 14 weken zwangerschapsbroeken dragen. Dit keer wel wat eerder. Denk met elf weken? Of 9? :') Doen wanneer het voor jou lekkerder voelt om zo’n broek/die kleding te dragen! Er zijn geen regels voor :) Maar met 15 weken klinkt heel logisch!
Dit, dat, alles.
  zaterdag 10 april 2021 @ 19:42:45 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198950018
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:57 schreef Aure het volgende:
Ik dacht dat @:Burdie ook langer dan 42 weken heeft gelopen, maar weethet niet meer zeker?
Klopt, mijn jongste is met 42+5 geboren.

Ik vond dat zelf niet bijzonder spannend, het ziekenhuis wel. Maar eerlijk is eerlijk, als ze niet waren gaan inleiden, zat hij er nu waarschijnlijk nog.

Op een gegeven moment is zo'n baby wel echt "af" en moet je voor jezelf de afweging gaan maken wat de meerwaarde zou zijn van het blijven doorlopen versus de bevalling opwekken.
KuikenGuppy
pi_198950090
Qua geslacht ook geen voorkeur. Vind beiden leuk, dus kom maar op. Het zal mij niks verbazen als B2 ook een jongetje is.

Zwangerschapskleding heb ik inmiddels al een weekje aan. Een van mijn favoriete broeken ging kapot, heb wel nog een nieuwe gekocht om wat naar uit te kijken voor na de bevalling, ooit :+ . Ik heb nu 3 fijn zittende broeken, een paar jurkjes en een najaar/winter-jas die ook een draaginzet heeft. Dat gaat met deze baby wel echt heel fijn zijn straks. Heb nu 1 nieuw bloesje gekocht, maar er komt nog wel wat bij denk ik. Wat zomerspul, een extra broek en wat leggings. Sommige zagen er al niet meer zo best uit.

Ugh Rebubbled, ik heb daar nu ook last van inderdaad. Vannacht ook weer, niet kunnen slapen. Ben uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisd om daar te netflixen zodat manlief niet wakker zou worden.

Philo, ik hoop voor je dat ze zich snel zelf meld :* . Lastige keuze ook inderdaad.

Maria een datum, wat fijn *O*

We hadden vandaag de termijnecho, we zagen een prachtig kindje O+. UD is begin november :s) .
pi_198956702
Heey rebubbled, voorlopig is er nog niks bekend. Ik wilde het gewoon even delen :P
pi_198957570
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:41 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Oef Flav, wanneer mag je?

Mahra, wat fijn van de goede NIPT uitslag! *O*

Cygne, hoe is het nu? Is alles nu een beetje geland?

Hier thuis nog alles semi rustig. Heb best wel wat last van gerommel vanmiddag, maar het is heel onregelmatig en kan ook uren weg zijn. Maar soms zijn de steken best venijnig! Ben dit niet gewend van de vorige zwangerschap, want toen werd ik dus met 36 weken ingeleid, dus dat gerommel hoeft niks te zeggen, straks loop ik vrolijk door tot 42 weken :')

Thanks voor de vluchttas tips trouwens! Vandaag wat Liga koeken en Betweens ingeslagen, lipbalsem en drinkfles heb ik ook op de stapel spullen gegooid die nu oneerbiedig op de commode liggen te wachten tot ik de grote tas van zolder heb getrokken. Het voelt net als een ouderwets schoolreisje :+
Dankjewel! Jij heel veel succes met de laatste loodjes.
pi_198957605
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:17 schreef Rebubbled het volgende:
Post maar! Ik ben benieuwd wat je hebt gehaald. Misschien doe ik nog ideeën op. Je kunt het altijd achter een spoiler zetten, zodat niet iedereen telkens langs 30 foto's hoeft te scrollen. :D

Ik heb al mijn hele leven het gevoel dat ik twee meiden zou krijgen. Het zou daardoor echt wennen zijn als het een jongen wordt. Ook zou het lekker praktisch zijn qua hergebruik van de spullen en kleding, want lang niet alles is genderneutraal. Meisjesnamen vind ik ook makkelijker dan jongensnamen. Dus ja, een meisje heeft mijn voorkeur, maar dat is vooral praktisch haha. Maar een jongen is net zo welkom en dat zou mijn vriend echt fantastisch vinden. Ik hoop ook op hetzelfde geslacht voor mijn vriendin en mij. Zo leuk om twee jongens of twee meisjes te hebben die een maand na elkaar geboren worden. Maar ook dat is een fantasiewereld, want wie weet liggen ze elkaar niet. Uiteindelijk maakt het allemaal geen bal uit haha.
Ik zal vandaag even alles op foto zetten en posten.

Een voorkeur hebben is heel begrijpelijk. Herkenbaar ook dat meisjesnamen veel makkelijker zijn dan jongensnamen. Hier hetzelfde namelijk. Wanneer weet jij het geslacht?
pi_198957628
Ik had we een voorkeur voor een meisje, maar droomde tot twee keer toe over een jongen en iedereen had het gevoel dat het een jongen zou zijn. Ik had me er dus al helemaal op ingesteld tot we de envelop opende en er stond dat we een meisje krijgen.
pi_198957632
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 april 2021 19:48 schreef douche-eendje het volgende:
Qua geslacht ook geen voorkeur. Vind beiden leuk, dus kom maar op. Het zal mij niks verbazen als B2 ook een jongetje is.

Zwangerschapskleding heb ik inmiddels al een weekje aan. Een van mijn favoriete broeken ging kapot, heb wel nog een nieuwe gekocht om wat naar uit te kijken voor na de bevalling, ooit :+ . Ik heb nu 3 fijn zittende broeken, een paar jurkjes en een najaar/winter-jas die ook een draaginzet heeft. Dat gaat met deze baby wel echt heel fijn zijn straks. Heb nu 1 nieuw bloesje gekocht, maar er komt nog wel wat bij denk ik. Wat zomerspul, een extra broek en wat leggings. Sommige zagen er al niet meer zo best uit.

Ugh Rebubbled, ik heb daar nu ook last van inderdaad. Vannacht ook weer, niet kunnen slapen. Ben uiteindelijk maar naar het logeerbed verhuisd om daar te netflixen zodat manlief niet wakker zou worden.

Philo, ik hoop voor je dat ze zich snel zelf meld :* . Lastige keuze ook inderdaad.

Maria een datum, wat fijn *O*

We hadden vandaag de termijnecho, we zagen een prachtig kindje O+. UD is begin november :s) .
Goed nieuws! Nu lekker genieten.
pi_198958094
Wat fijn D-E! *O*

Hier zijn we begonnen aan de badkamer.
Zelf even een muurtje slopen, de stof die daar vanaf komt :')
Over 4 weken beginnen ze en zou 2 weken duren.
Kan ik daarna lekker met m'n dikke buik ronddobberen in ons bad O+
pi_198960071
Oh relaxt Flav! Eat mis ik wel hoor, een bad. We zijn tijdens de zwangerschap van Lily verhuist en vind het echt een gemis. Maar ja we hebben een tuin en drie verdiepingen in Amsterdam, dus echt klagen mag ik niet.

Mahra, dinsdag is het zover! Dan horen we het.

@Cava, ah alright. Hopelijk snel dan. :D Het is jullie zo gegund.

Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein. :')
pi_198965169
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Oh relaxt Flav! Eat mis ik wel hoor, een bad. We zijn tijdens de zwangerschap van Lily verhuist en vind het echt een gemis. Maar ja we hebben een tuin en drie verdiepingen in Amsterdam, dus echt klagen mag ik niet.

Mahra, dinsdag is het zover! Dan horen we het.

@:Cava, ah alright. Hopelijk snel dan. :D Het is jullie zo gegund.

Gisternacht een levensechte droom gehad over robot aliens die de mensheid gingen uitroeien, waarbij ik gescheiden raakte van mijn vriend en Lily en ze net telaat met een auto zag wegrijden. Vannacht gedroomd dat ons huis in de fik ging. Gaat lekker brein. :')
Spannend hoor! Ik heb ook de gekste dromen sinds ik zwanger ben. Zal er wel bij horen, denk ik?
pi_198965211
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
pi_198965822
Ik zou het niet doen. Je baby neemt gewoon wat het nodig heeft van je, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar al de calcium die je mist in die dagen komt uit jouw botten en tanden bvb. IJzer hoog genoeg houden is al lastig genoeg zonder maaltijden te missen. Is later in het jaar inhalen een optie? Dat is een optie voor de gemiste menstruatiedagen toch? Of moet inhalen direct na de periode?
pi_198966066
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:14 schreef Rebubbled het volgende:
Ik zou het niet doen. Je baby neemt gewoon wat het nodig heeft van je, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Maar al de calcium die je mist in die dagen komt uit jouw botten en tanden bvb. IJzer hoog genoeg houden is al lastig genoeg zonder maaltijden te missen. Is later in het jaar inhalen een optie? Dat is een optie voor de gemiste menstruatiedagen toch? Of moet inhalen direct na de periode?
Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
pi_198966183
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 19:27 schreef Mahra het volgende:
Ik zit hier in een dubio. De ramadan gaat dinsdag van start en eigenlijk zou ik wel graag willen vasten ( om de dag in plaats van de volle 29/30 dagen). Nu zijn er geen wetenschappelijke bewijzen dat het slecht zou zijn voor het kind maar wordt het wel afgeraden door mijn verloskundige. Wat zouden jullie doen? Ik voel me verder goed en heb geen last van misselijkheid of andere zwangerschapsgerelateerde kwalen en denk daarom dat ik prima om de dag kan vasten.
Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
  zondag 11 april 2021 @ 20:43:36 #202
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966211
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ja, maar ik mag natuurlijk in de avond eten en kan dan mijn calcium en al het andere aanvullen? Of is dat niet voldoende? Ik ben nog erg in twijfel. Inhalen kan natuurlijk altijd later als ik bevallen ben en daar heb ik gewoon een heel jaar ( tot de volgende ramadan) voor. Het is meer dat ik iets fouts doe voor mijn gevoel omdat ik al bijna 18 jaar lang vast elk jaar. Al is het natuurlijk niet fout en ben ik vrijgesteld.
IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 11 april 2021 @ 20:44:09 #203
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198966219
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mij is het afgeraden om te vasten tijdens de zwangerschap en de borstvoedingsperiode. Daarom heb ik al sinds 2017 niet meer gevast. Dit jaar dus weer zwanger en weer doe ik niet mee.
Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Protège moi de mes désirs.
pi_198966241
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:41 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
pi_198966245
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:43 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

IBO Halima (https://www.ibohalimah.com/) heeft een gratis e-book waar dit allemaal haarfijn in is uitgelegd. Je kan ‘m downloaden door lid te worden van de zustergroep of Facebook of door even contact op te nemen met ze via de site.
Thanks! Ik ga het direct lezen.
pi_198966290
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:44 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Oh, helemaal gemist! Gefeliciteerd!
Dankje wel :D
pi_198966392
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:46 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik heb de verloskundige gebeld en die heeft het me ook afgeraden, maar tegelijkertijd zijn er geen wetenschappelijke bewijzen/onderzoeken die zeggen dat het vasten een slechte invloed heeft op het ongeboren kind. Vandaar dus ook de twijfel. Moet je al die maanden dan nog inhalen? Fidya is namelijk niet van toepassing bij zwangerschap en borstvoeding.
Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
pi_198967642
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen.
Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
pi_198967685
@Philomijn wat is het spannend bij jou! Ik gok dat je nu bezig bent....

@douche-eendje: Wat fijn van die goede termijnecho! Gefeliciteerd. Hoe is het met je misselijkheid? Gaat dat beter inmiddels?

En Mahra, ook echt fijn dat jouw NIPT goed was

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef Rebubbled het volgende:

Lily en Mahra, hoe gaat het bij jullie? Nog echo's op de planning? Of allebei even in zo'n 'dode' fase waarbij je een tijd geen controle hebt? En al bezig met spulletjes te kopen?

Status quo hier.... 12+2 en geen aanwijzingen dat er iets niet goed gaat. Ik mag komende week bij 13 weken even naar het hartje komen luisteren. Kijk ik naar uit maar vind ik toch ook alweer spannend! Waarschijnlijk ben ik pas gerust als ik de baby in mijn armen heb. Ik vind het nog steeds een onwerkelijk idee en ik kan niet wachten!

Ik heb nog helemaal geen spulletjes.... We gaan er na de 20 weken echo mee beginnen hebben we besloten. Ik heb wel mijn 1e zwangerschapsbroek gekocht want ik pas bijna niets meer van mijn kleding. En dat komt met name door mijn snackdrang.... hellend vlak hier

Ik had wel zin in een gender reveal party met de familie...... dat wil zeggen: ik wilde mijn kleine neefjes en nichtjes op een pinata laten slaan waar dan iets roze of blauws uit komt + snoepjes voor de kinderen terwijl wij toekijken met een hapje en drankje. Voor de rest gewoon lekker zitten, kletsen en eten. Zoals we altijd doen/deden.
Maar nu met Corona gaat dat niet en online heb ik nergens zin in. Dus wsch meld ik het geslacht niet eens haha. Alleen als ze ernaar vragen.
  zondag 11 april 2021 @ 22:47:54 #210
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_198967915
Mahra, ik vast zelf niet dus ik heb er weinig verstand van. Maar als ik het logisch beredeneer en kijk naar jouw zwangerschapstermijn en het advies van je verloskundige zou ik niet zomaar gaan vasten en het liever inhalen op een verantwoord moment. Je kindje bevindt zich nog in een vrij kritieke fase van de ontwikkeling, en hoewel jij je nu goed voelt hoeft dat niet per definitie zo te zijn als je jouw eetpatroon omgooit. Maar nogmaals; misschien zit ik ernaast en zijn er manieren om dit wel verantwoord aan te pakken. Succes in ieder geval met voor aanvang van de vastenperiode het juiste antwoord te vinden!

Philo, ik hoop dat je bezig bent! Ik vind zelf de risico’s om door te lopen na 42 weken niet opwegen tegen de ongemakken van inleiden, maar ik snap wel dat je er kritisch over nadenkt en kijkt naar de alternatieven. Hopelijk is dat allemaal dus niet nodig.

Maria, wat top dat je een datum hebt! Ik snap helemaal dat het juist motiveert om dan langer door te lopen. Al ben ik een beetje jaloers, ik wil ook wel een datum :p

Ik ben het hier dus aardig zat aan het worden. Vanaf donderdag elke avond (en nacht!) behoorlijk gerommel en onrust in mijn buik, maar Het. Zet. Niet. Door. :{

Als ik kijk naar mijn termijn is dat op zich vrij logisch, maar het niet slapen en de krampen beginnen me wel op te breken. Ik heb mijn huishoudelijke taakjes ook al aardig afgeschroefd dus ik hoop dat de rust die ik overdag neem wat meer rust in de avond gaat geven.
pi_198969511
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Moet dat dan allemaal voor de eerstvolgende Ramadan nadat je deze baby geen borstvoeding meer geeft? Dat is dan 6 of 7 maanden toch?
Klopt. Je bent vrijgesteld van het vasten als je borstvoeding geeft omdat je kind meer recht heeft op melk dan jij op het vasten. Zodra ze klaar is met borstvoeding dient ze al haar dagen ( ik denk zeker zo’n zes maanden) in te halen.
pi_198969524
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 20:54 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ja ik moet alles inhalen. Ik heb het in de moskee aan een vrouw gevraagd toen *2017 ramadan zwanger van N* maar die had mij verplicht op te eten. Omdat hef dus heel ongezond blijkt. Je hebt niet voor niets de keuze. Elke keuze is goed als jouw gevoel dat zegt ofcourse maar zou je er wel goed inverdiepen. Je kan op youtube ook verschillende filmpjes hierover vinden, ook van islamitische vrouwen. Het gaat niet om vitamines maar meer omdat de kans op dysmatuur vergroot wordt, en ik heb bij N 2 weken gevast en zij was dysmatuur.. 40+1 weken zwanger en ze woog maar 2602 gram.. terwijl mijn zoon 38 weken woog 3300 gram. Weet niet of er medisch gezien verband echt wordt gelegd maar, als je googled is het dus wel een lijn zeg maar.
Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
pi_198969948
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
pi_198970176
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Lily, hier is die 20 weken grens ook het startsein voor de koopzucht lol. Eerst kijken of alles helemaal goed is en wat het is en dan webshop afstruinen. :D

KC, wat vervelend dat het telkens 's nachts begint te rommelen joh. Zo raak je ook alleen maar vermoeid. Hopelijk zet het snel door.

Thnx voor het antwoord Mahra. Dat is wel heel heftig, 6 maanden lang vasten overdag.

Ik ben deze zwangerschap helaas ook weer de hele tijd duizelig wanneer ik op sta. Zo irritant. Wel weer voor het eerst in tijden de hele nacht geslapen.
Je hoeft het niet achter elkaar te doen, maar het blijft wel erg veel.

Duizeligheid is vervelend maar helaas weinig aan te doen, toch?
pi_198970264
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:24 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Het ligt aan hoelang die periode duurt. Ik geef nu nog steeds borstvoeding aan spruit, dus ookal zou ik kiezen om door de zwangerschap te vasten zou het alsnog niet kunnen omdat het in de islam wordt aanbevolen om je kind 2 jaar te voeden, mocht het lukken.
Je hoeft het niet gelijk achter elkaar in te halen.
pi_198970287
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:51 schreef Mahra het volgende:

[..]

Ik had er al wel wat over gelezen maar het schijnt dus dat er geen harde bewijzen zijn dat dit te maken heeft met het vasten en dat maakt het dus voor mij dan ook extra lastig. Ik heb vandaag nog om er goed over na te denken.
Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
pi_198970320
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 20:33 schreef Mahra het volgende:

[..]

Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
pi_198970365
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 10:13 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Zolang jij achter je keuze staat is alles goed. Als je maar afspreekt met jezelf dat als je je zorgen begint te maken en/of veel duizelig wordt overdag of iets wat komt door vocht te kort of trek in voedsel moet je het vasten verbreken, je mag het jezelf absoluut niet te moeilijk maken op dit gebied. :) en laat je omgeving er niet mee bemoeien. Mijn ervaring is dat IEDEREEN zijn of haar mening er over klaar heeft.
Daar zeg je wat. Mijn moeder reageerde verbaasd toen ik zei dat de verloskundige het vasten niet heeft aangeraden en ik zei te twijfelen. Alsof ik wel moet vasten. Ik denk dat ik ga proberen om de dag te vasten.
pi_198970394
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:16 schreef Roosje84 het volgende:

[..]

Zou het een oplossing zijn om bijv een halve dag te vasten. Ik las dat als een alternatief voor kinderen die ook zijn vrijgesteld maar toch mee willen doen. Ook gaf onze verloskundige praktijk dat als alternatief.
Dat je dus bijvoorbeeld om 18:00 gaat eten ipv pas na zonsondergang zodat je toch de inname over meer voedselmomenten kan verspreiden
Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
pi_198971098
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:23 schreef Mahra het volgende:

[..]

Is geen optie. Een optie is wel om de dag te vasten. Ik neig daar nu naar.
Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
  maandag 12 april 2021 @ 11:53:13 #221
342418 VKV
Plausibel
pi_198971448
Vanochtend had ik de afspraak om te kijken of de baby goed geluisterd had en weer met het hoofdje omlaag was gaan liggen. Vond het retespannend, maar uiteindelijk overtrof de rit richting het ziekenhuis die spanning weer. Man, man, man wat de fak was er aan de hand vanochtend, hagel en sneeuw en alles tegelijk, het was SPEKglad op de weg en dus doodeng om naar het ziekenhuis te rijden.
In het ziekenhuis gelukkig snel aan de beurt en gelijk liggen voor de echo en dikke vette hoera! *O* Want het hoofdje ligt weer netjes beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, dus hopelijk blijft het nu zo.

En alsof m'n humeur het weer bepaalt, op de terugweg was alle sneeuw letterlijk voor de zon verdwenen en reed ik in stralend weer terug naar huis de bakker om een gebakkie te halen om de opluchting te vieren. :D
  maandag 12 april 2021 @ 12:36:46 #222
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198971960
_Lily_, de misselijkheid heeft plaatsgemaakt voor weinig eetlust. Ik probeer verspreid over de dag de dingen te eten die van mijzelf moeten maar daar blijft het ook wel bij. Geeft niet, het is minder heftig dan de allesoverheersende vermoeidheid.

Mahra, als je kiest voor het vasten: pas goed op jezelf en vooral op je kindje he. Je verloskundige raad het echt niet zonder reden af.

Vkv wat fijn *O*

Ik moest na de termijnecho de verloskundigepraktijk bellen voor het formulier voor de nipt, maar had ook nog vanuit zowel verloskundige als ziekenhuis niks gehoord over wat er nou besloten is. Dus ik had mij al neergelegd bij volledig ziekenhuis... Krijg ik zowaar gedeelde zorg! Zo ontiegelijk fijn dit O+. Krijg ik toch nog een stukje gewoon zwanger zijn, kan mijn man gewoon mee naar de verloskundige praktijk en meer. Overmorgen belt mn verloskundige waarmee ik dit heb besproken tijdens de intake, dan heeft zij weer dienst. Traantjes van geluk hier.

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 12-04-2021 12:55:40 ]
pi_198972158
Ah VKV goed nieuws! Wat scheelt dat een zorgen. Snel al dat vruchtwater opslorpen, kan ie ook niet weer terug wiebelen. :P

En goed nieuws voor DE.
pi_198980394
Meld!

Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!

DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.

Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt :*

Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 09:23:22 #225
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198982580
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 13:43 schreef Rebubbled het volgende:
Lekker he, zwangerschapsdromen. In het begin droomde ik steeds over seks en nu de meest gekke dingen (geen seks meer helaas)

Ik las iets over positiekleding: dames kijk eens op Vinted! Voor ¤5 2 korte broeken gescoord :9~ Hier begon ik al heel vroeg met positiekleding ik denk rond de 10 weken want mijn kleding zat te strak. De buik-broeken zakken nog steeds van mijn kont af _O-
pi_198983544
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 22:58 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Meld!

Vkv wat goed nieuws! Terecht dat je een taartje hebt gehaald, goed idee ook!

DE ook goed nieuws! Wat fijn dat er zo wordt meegedacht zeg.

Rebubbled, vervelend die duizeligheid zeg.. heeft het met je bloeddruk te maken? Hoop dat het ook weer wegtrekt :*

Hier morgen 38 weken. Vandaag controle bij de gynaecoloog, die was niet echt verrast over de frequente voorweeen. Kind ligt met hoofd naar beneden maar nog niet vast, dus ze riep enthousiast “nou tot over anderhalve week he!” toen ik weg ging :')
:*

Weer lekker een suikerdrankje achter de kiezen. :r
pi_198984578
KC, gaat slapen wel wat beter nu? De duizeligheid had ik bij Lily ook. Gezegend met een lagere bloeddruk. Fijn voor mijn hart, minder fijn voor mijn hoofd. Gaat vanzelf over als de feut eruit is.

Net de 20 weken echo gehad en de feut is een.... meisje! Klopte mijn levenslange voorgevoel toch. :D Verder alles in orde. Kan het grote kleertjes wassen en dekentjes klaar maken beginnen.
pi_198985204
Gefeliciteerd! Wat leuk nog een meisje!
pi_198985253
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 11:27 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Ik stuur je een pb mocht je interesse in deze informatie hebben, mijn schoonzus heeft een goede site gevonden waar duidelijkheid wordt gegeven over de nadelen van het vasten en medische bewijzen.
Ik heb besloten toch te vasten. Ik moet zeggen dat het verassend geld gaat tot nu toe. Ik denk echt dat je een oerkracht krijgt van God en Hij me helpt hiermee.
pi_198985856
Bah Cygne niet leuk. Heb je al direct de uitslag gekregen?

Rebubbled leuk een meisje. Grappig dat je voorgevoel klopte.

Kc ik hoop voor jou dat het geen 1,5 week met voorweeen wordt.

Mahra dapper hoor. Na 2 uur zonder eten ben ik al misselijk. Maar gelukkig dat je je goed voelt.

Vanmorgen de zwangerschapsbroek die ik al had liggen is gepast en dat viel niet tegen. Alleen de bovenkant van de buikband hing nog flink los.

Ik ga is een rondje vinted doen, 2 broeken voor 5 euro klinkt goed.
pi_198987347
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 13:37 schreef LauriLynne het volgende:
Bah Cygne niet leuk. Heb je al direct de uitslag gekregen?

Rebubbled leuk een meisje. Grappig dat je voorgevoel klopte.

Kc ik hoop voor jou dat het geen 1,5 week met voorweeen wordt.

Mahra dapper hoor. Na 2 uur zonder eten ben ik al misselijk. Maar gelukkig dat je je goed voelt.

Vanmorgen de zwangerschapsbroek die ik al had liggen is gepast en dat viel niet tegen. Alleen de bovenkant van de buikband hing nog flink los.

Ik ga is een rondje vinted doen, 2 broeken voor 5 euro klinkt goed.
Dat dacht ik ook, maar voel me eigenlijk beter dan normaal. Heel gek. Ik heb al het hele huis schoongemaakt, boodschappen gedaan en ga nu alvast aan de de iftar ( eten bij zonsondergang) beginnen.

Morgen vast ik niet hoor. Ga om de dag vasten.

Ik heb trouwens net een broek/legging binnen van de HM. Ik kan wel wat foto’s delen ter inspiratie. Ik pas mijn broeken gelukkig nog wel ( sommige dan) en heb nu gewoon een sportlegging maatje S aan en dat gaat prima. Maar voor hoe lang nog?
  dinsdag 13 april 2021 @ 15:35:34 #232
342418 VKV
Plausibel
pi_198987617
Fijn douche-eendje, verloskundige is wat dat betreft toch wel chiller dat je man mee kan. In het ziekenhuis mag ie dus alleen mee naar 20 weken echo en bevalling, de mijne vindt dat niet leuk.

KapiteinCupcake haha die gyn :') Niet wat je wilde horen zeker? Iets met "zo dat zijn effectieve voorweeën, je hebt al 5 cm ontsluiting joh" zou ik zelf iig liever horen _O-

Cygne, hopen op een goeie uitslag maar :)

Leuk Rebubbled een meisje! Moest wel lachen om het kleertjes wassen, het daar met 20 weken over hebben overtreft zelfs mijn vroegheid met 26 weken bij de eerste _O-

Net de enveloppen en sluitzegels voor de geboortekaartjes besteld. Ze waren een paar dagen geleden niet leverbaar in gewenste kleur en maat dus had een lichtelijke hormonenaanval maar nu gaat het weer goed :')
  dinsdag 13 april 2021 @ 15:38:00 #233
342418 VKV
Plausibel
pi_198987675
Zou bijna een weddenschap kunnen organiseren trouwens: Maak ik het nog mee om met een dikke babybuik op een terras te zitten, ja of nee?

Wat een wereld van verschil met de eerste zwangerschap waarin m'n verlof gevuld was met bezoekjes aan terrassen en restaurants.
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:05:50 #234
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_198988174
Wat dapper Mahra, maar fijn dat het zo goed gaat. Ik denk zeker dat je kracht kunt krijgen van waar je in gelooft! Goed naar je lichaam blijven luisteren.

Ik heb nu nog steeds een kleine buik en sla van sommige leggings ook de randen om, dat werkt prima.

Spannend Cygne, hoe was de uitslag van je drankje?

Rebubbled, hoera voor nog een meisje!

Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.

Aftellen!
  dinsdag 13 april 2021 @ 16:20:46 #235
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_198988405
quote:
16s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:38 schreef VKV het volgende:
Zou bijna een weddenschap kunnen organiseren trouwens: Maak ik het nog mee om met een dikke babybuik op een terras te zitten, ja of nee?

Wat een wereld van verschil met de eerste zwangerschap waarin m'n verlof gevuld was met bezoekjes aan terrassen en restaurants.
Hier ook! 2020 1 van de warmste dagen van februari zat ik in de zon, uit de wind in mijn t-shirt met mijn dikke buik te showen op een terrasje. En 3 maanden later was Baby mee en at ik mijn XXXL carpaccio. We werden gewaarschuwd dat hij wel heel groot was, ik kon er zo nog 1 op. Lang leve de borstvoeding (eten als bootwerker!)
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Enige twijfel die ik nog had over een inleiding verdween vannacht, toen ik van de pijn niet kon lopen maar wel moest plassen. En dus man wakker moest maken om me half slepend half tillend naar het toilet te helpen. Helpen met schoenen aan en uit, uitkleden, koken, schoonmaken, allemaal niet leuk maar okee. Maar op de pot worden gezet, nee. Dat gaat mijn waardigheid wel voorbij.

Aftellen!
Hé bah wat klote. Jouw man lijkt me een reddende engel O+

@ VKV gisteravond ook een hormoon aanval gehad. Dat is zo vreselijk! Gister gaf ik toe aan mijn man dat het mijn hormonen waren maar toch had ik hem even nodig als troost. Ik maakte mij ineens druk om van alles en nog wat, dat ik geen reet kan doen in huis en de hele dag niks doe (is niet waar overigens!) en dan alsnog 's avonds bekkenpijn en harde buiken hebt. Mijn man zei, je doet helemaal niet niks in huis want je zorgt voor onze zoon, de baby en jezelf. O+ Morgen zou ik zo weer met hem trouwen echt waar :*

@ Cygne eerdaags heb ik de suikertest. Heb je nog leuke spicy verhalen over hoe het is gegaan? Hopelijk een goede uitslag! Prikken ze bloed met een buikje of via je vinger?
pi_198988619
@Maria2.0 oh wat naar klinkt dat. :*

Heb de uitslag nog niet. Denk ergens deze week. Was wel een stuk beter te doen dan de vorige keer want minder beroerd. Luisterboek en borduurwerkje mee en de tijd vloog.
  dinsdag 13 april 2021 @ 20:51:04 #237
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_198992842
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 april 2021 15:35 schreef VKV het volgende:
Fijn douche-eendje, verloskundige is wat dat betreft toch wel chiller dat je man mee kan. In het ziekenhuis mag ie dus alleen mee naar 20 weken echo en bevalling, de mijne vindt dat niet leuk.
Ja, zeker fijn dat dit mogelijk is. Mijn man mag in het ziekenhuis mee met afspraken omtrent 'beleid', oftewel met 16 weken zorgpadbespreking met gynaecoloog/wat we kunnen verwachten, SEO, afspraak later in de zwangerschap voor bevalling&wensen voorbespreken en natuurlijk bij de bevalling. Maar omdat ik PTSS heb overgehouden aan mijn vorige bevalling vind ik dit echt verre van ideaal. Het voelt het voor mij ook alsof ik er op veel momenten alleen voor sta en daardoor kan ik nogal overdonderd worden in emoties. En mocht ik weer in een situatie belanden dat het niet goed gaat, kan het zomaar zijn dat ik alleen ben en daar zie ik onwijs tegenop -O- want ik wil alles behalve een herhaling van. Kans is er namelijk ook gewoon dat gedurende de zwangerschap wel een volledige ziekenhuisbegeleiding nodig is.
En bovenal blijft het gewoon stom: het is iets wat je samen doet, samen wilt doen. En ik hoop dat je straks nog lekker op het terras kan zitten. Ik ben weer zwanger met mn beste vriendin :P en we kijken nu al uit naar ons verlof. Wel in de winter dit keer, maar ach.

Maria, jeetje dat klinkt heftig :*. Fijn dat er een datum is voor je O+

Ugh cygne :r . Ik kijk daar ook echt zo niet naar uit, blegh. Die smaak staat mij nog iets te goed in het geheugen.

Door het telefoontje gisteren, wat werkdingen en wat gedoe thuis heb ik nu gigantische hoofdpijn. Alle spanning moet mn lijf uit ofzo, vreselijk. Straks maar lekker naar bed O+.
pi_198993263
Brrr Cygne, ik mag volgende week donderdag aan de suiker drank :{
pi_198995817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:20 schreef VenusFlyTrap het volgende:

[..]

@ Cygne eerdaags heb ik de suikertest. Heb je nog leuke spicy verhalen over hoe het is gegaan? Hopelijk een goede uitslag! Prikken ze bloed met een buikje of via je vinger?
Hahaha, spicy verhalen. _O- Ik nam het drankje uit de koelkast. Dat was nog steeds goor, maar wel beter te doen. Bloed prikken gewoon via een ader in de elleboog holte. Toen ik twee uur verder en hangry was begon eem schoonmaker tegen me aan te lullen dat het wel erg saai was allemaal waarop ik zei dat ik me wel kon vermaken. Zij liep toen weer naar de prikdame dat ik het wachten zat was. Laat me met rust Ria. _O-
pi_198998985
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 16:05 schreef Maria2.0 het volgende:
Wat dapper Mahra, maar fijn dat het zo goed gaat. Ik denk zeker dat je kracht kunt krijgen van waar je in gelooft! Goed naar je lichaam blijven luisteren.

Ik heb nu nog steeds een kleine buik en sla van sommige leggings ook de randen om, dat werkt prima.

Spannend Cygne, hoe was de uitslag van je drankje?

Rebubbled, hoera voor nog een meisje!

Aftellen!
Yup! Ons lichaam kan meer aan dan we zelf denken. Vandaag eet ik wel en morgen weer vasten.

Jij heel veel sterkte met de laatste loodjes! Waarom wou je niet ingeleid worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')