abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198666845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:37 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Asscher is opgestapt en daar is de PvdA niet echt voor beloond
Zijn vervanger was een nietszeggende natte dweil.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:39:44 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:34 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

En dan heel Nederland laten weten dat jouw partij het leven van tienduizenden Nederlanders heeft verkloot? Wetende dat je daardoor waarschijnlijk minder zetels krijgt bij de verkiezingen en je daardoor minder goed alle (andere) partijpunten kan nastreven?
Hoeveel zetels heeft het CDA met deze aanpak verloren? :D
Vergelijk dat eens met een andere regeringspartij, VVD. Of D66.

Nope, dan was dit duidelijk niet de juiste aanpak :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198666879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je in het bestuur zit en iemand het kabinet neerhaalt waar jouw partij deel van uit maakt? Ik ben 100% voor Omtzigt, maar wat had je dan verwacht?
Beter doe je wat de VVD doet:

Alleen ja-knikkers in de kamer laten stemmen zodat niemand het kabinet neerhaalt.
Een lijst maken met voornamelijk fractiemedewerkers en andere getrouwen van Rutte.

Zodat je leider nog steeds alle kritiek op zijn functioneren van zich af kan laten glijden en alleen maar hoeft te doen alsof hij iets heeft geleerd van zijn fouten en alle ellende die mensen is aangedaan.

Bij de PvdA hadden leden het moreel kompas om hun leiders aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Bij het CDA hebben ze (vrijwillig of niet) iemand als Omtzigt laten herkiezen. De manier waarop dit bij deze partijen is gebeurd is niet fraai, maar de VVD zou zich pas echt moeten schamen in dezen.
pi_198666893
quote:

[..]

Ze hebben niet verloren zoals de andere linkse partijen.

En cda heeft verloren..... dus tja, hebben die nou zo slim gehandeld?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198666900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zijn vervanger was een nietszeggende natte dweil.
Die dweil heeft een betere visie op wat Nederland echt nodig heeft dan Rutte, Hoekstra, Baudet, Wilders en Azarkan bij elkaar.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:04 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Die dweil heeft een betere visie op wat Nederland echt nodig heeft dan Rutte, Hoekstra, Baudet, Wilders en Azarkan bij elkaar.
:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198666928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

:')
Is wel zo
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:56 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666934
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Is wel zo
Mag je vinden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198666943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mag je vinden
vind ik toch :?
pi_198666947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als de bedoeling is om stemmers te lokken heb je niet alleen idealen, maar ook charisma nodig. Ploumen is voor mij altijd een onzichtbaar figuur geweest terwijl ze blijkbaar al lang in de politiek zit. Andere reden dat de PvdA is afgestraft is dat we een ongelofelijk asociaal kutland hebben waar bijna een derde op de VVD blijft stemmen.
pi_198666959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat hadden ze wel verwacht, anders zouden ze inderdaad niet zo te werk zijn gegaan
Ja, en die verwachting was dus fout. Dus nee, ik zou het anders doen als ik in de partijtop zit.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198666990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze hebben niet verloren zoals de andere linkse partijen.

En cda heeft verloren..... dus tja, hebben die nou zo slim gehandeld?
Grapperhaus kreeg veel kritiek, De Jonge kreeg veel kritiek, dan is het niet wenselijk als ook nog Hoekstra kritiek krijgt voor zijn rol. Wie zou er dan nog overblijven?
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:46:34 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666993
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

vind ik toch :?
Ben blij dat je flink in de minderheid bent in Nederland, en het grootste deel gewoon rechts-conservatief stemt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198667008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en die verwachting was dus fout. Dus nee, ik zou het anders doen als ik in de partijtop zit.
Ja achteraf, maar ik kan me voorstellen dat ze op dat moment niet het idee hadden een andere keuze te hebben. De VVD zou sowieso stil blijven, zou CDA dan de hele verantwoordelijkheid voor de affaire naar zich toe moeten trekken?
pi_198667016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben blij dat je flink in de minderheid bent in Nederland, en het grootste deel gewoon rechts-conservatief stemt ;)
Het grootste deel is ook geen student :D
pi_198667041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:46 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Grapperhaus kreeg veel kritiek, De Jonge kreeg veel kritiek, dan is het niet wenselijk als ook nog Hoekstra kritiek krijgt voor zijn rol. Wie zou er dan nog overblijven?
Ja, daar moet je aan denken voordat je er een zooitje van maakt en een knullige lijsttrekkersverkiezing organiseert.

Nu heeft grapperhaus kritiek, De Jonge kritiek, Hoekstra kritiek en heeft de cda verloren. En het gekonkel gaat via de media.

Nou, goede strategie hoor.
pi_198667074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als de bedoeling is om stemmers te lokken heb je niet alleen idealen, maar ook charisma nodig. Ploumen is voor mij altijd een onzichtbaar figuur geweest terwijl ze blijkbaar al lang in de politiek zit. Andere reden dat de PvdA is afgestraft is dat we een ongelofelijk asociaal kutland hebben waar bijna een derde op de VVD blijft stemmen.
Ze mist inderdaad charisma maar heeft zich goed staande gehouden in de campagne. Ze heeft ook kwaliteiten die de anderen niet hebben, al liggen die meer op het inhoudelijk vlak. Als de PvdA niet de pech had dat Kaag de laatste week erg opkwam hadden ze best een paar zetels kunnen winnen zelfs.

Verder ben ik het wel met je eens. Nadat de laatste progressieve idealen zijn gerealiseerd tijdens Paars 1 en 2 heeft links weinig te winnen in een coalitie met het VVD. Met Rutte 2 als dieptepunt waar niet alleen het PvdA maar heel veel mensen tot op de dag van vandaag last van hebben.

Beter organiseren we een referendum over wat te doen met de mensen die op de VVD blijven stemmen ondanks dat herhaaldelijk is aangetoond dat ons land daar kapot door gaat.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:52:43 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198667108
quote:

[..]

Maar Asscher is ook een sukkel eerste klas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198667126
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, daar moet je aan denken voordat je er een zooitje van maakt en een knullige lijsttrekkersverkiezing organiseert.

Nu heeft grapperhaus kritiek, De Jonge kritiek, Hoekstra kritiek en heeft de cda verloren. En het gekonkel gaat via de media.

Nou, goede strategie hoor.
Ze hadden gewoon Omtzigt moeten aanwijzen toen De Jonge zich terugtrok.

Aan Hoekstra zag je continu dat hij het programma niet goed kende en hij kon als collega-minister ook niet echt hard tegen Rutte ingaan.

Hoekstra had met Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een grote rol in de campagne kunnen krijgen als de kandidaat-premier van het CDA. Maar het CDA dacht arrogant dat Wopke dat klusje zelf wel even zou klaren.
pi_198667134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zij heeft mijn stem gekregen. De rest van het draadje van haar is ook de moeite waard.
Klopt, het aantal voorbeelden van pogingen tot karaktermoord door de media die weigeren Rutte kritisch te beschouwen is behoorlijk groot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198667171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter organiseren we een referendum over wat te doen met de mensen die op de VVD blijven stemmen ondanks dat herhaaldelijk is aangetoond dat ons land daar kapot door gaat.
_O-
pi_198667190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef spinazieruiker het volgende:

Dat zou alleen maar de geruchten opgang hebben gebracht dat Hugo inderdaad niet eerlijk gewonnen zou hebben en daarom gedwongen moest 'opstappen' in plaats van vrijwillig
pi_198667272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:56 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat zou alleen maar de geruchten opgang hebben gebracht dat Hugo inderdaad niet eerlijk gewonnen zou hebben en daarom gedwongen moest 'opstappen' in plaats van vrijwillig
Valt wel mee toch?

De verklaring van De Jonge waarom hij stopte was duidelijk, plausibel en achteraf erg verstandig gebleken.

Omtzigt kwam als eerste verliezer uit de lijsttrekkingsverkiezing en heeft dit zelf ook toegegeven. En ondanks de ruis was het boek met geruchten over onregelmatigheden wel gesloten.

Omtzigt had na De Jonge de meeste stemmen van de CDA-leden gekregen en was dus de meest logische kandidaat.

Had Omtzigt in die verkiezingen hooguit 30% van de stemmen gekregen dan was de keuze voor Hoekstra al minder vreemd geweest.
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:02:57 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198667289
quote:

[..]

Een referendum organiseren omdat je het niet eens bent met de democratie _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198667302
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een referendum organiseren omdat je het niet eens bent met de democratie _O-
Ik ken partijen die deze verkiezingen met dat idee méér zetels hebben gewonnen dan het CDA ;)
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:05:42 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198667322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:04 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik ken partijen die deze verkiezingen met dat idee méér zetels hebben gewonnen dan het CDA ;)
Nóg meer?? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:08:23 #127
323876 michaelmoore
pi_198667369
quote:

[..]

Zelfs Rutte heeft nu door dat Nederland kapot gaat aan de VVD marktwerking van graaien wat je graaien kan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198667401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het aantal voorbeelden van pogingen tot karaktermoord door de media die weigeren Rutte kritisch te beschouwen is behoorlijk groot.
Echt bizar hoe makkelijk Rutte zijn persconferenties zijn ivm een Baudet.
pi_198667418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zelfs Rutte heeft nu door dat Nederland kapot gaat aan de VVD marktwerking van graaien wat je graaien kan
Dat was die week toevallig populair om te zeggen bedoel je.
pi_198667459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En daarom wil hij nu met JA21 praten om zo weinig mogelijk typische VVD-idealen te hoeven begraven _O-
pi_198668081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Aan Hoekstra zag je continu dat hij het programma niet goed kende en hij kon als collega-minister ook niet echt hard tegen Rutte ingaan.

Hoekstra had met Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een grote rol in de campagne kunnen krijgen als de kandidaat-premier van het CDA. Maar het CDA dacht arrogant dat Wopke dat klusje zelf wel even zou klaren.
Eens, ik denk dat de schade dan mee was gevallen en misschien waren ze wel op 19 tot 20 zetels gekomen.

Nu ging alles mis, de tot voor kort veelbelovende Hoekstra bakte er als lijsttrekker niks van en daarnaast heb je ook nog o.a. de kluns Hugo de Jonge rond het CDA hangen waar je geen stemmen mee wint. (De Jonge stond weliswaar niet op de lijst, maar het heeft wel slechte invloed op het CDA).

Nou snap ik best dat het lastig kan zijn met Omtzigt samen te werken, maar dan moet je als kabinet je werk maar zorgvuldig doen en niet alles op z'n Ruttes in achterkamertjes regelen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198668147
Ze hebben het niet goed op de rit bij het landelijke CDA. Dan heeft het ook geen zin om 20 zetels of meer te halen. Ook al was Pieter wel aan het roer. Op dit moment past er enkel een oppositie rol waarbij ze het eerste jaar of de eerste twee jaar gaan werken aan een nieuw bestuur en een eensgezinde fractie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2021 16:44:50 ]
pi_198671344
Leugens:
twitter
  woensdag 24 maart 2021 @ 19:46:37 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198672382
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)luistercampagne.html
Steun voor CDA'er Omtzigt neemt toe na 'fluistercampagne'

Er is een steuncampagne op gang aan het komen voor Pieter Omtzigt. De afgelopen dagen verschenen in de media berichten waarin partijgenoten uit de school klappen over het CDA-Kamerlid. De nummer 2 van de christendemocraten maakte onlangs pas op de plaats omdat hij overwerkt is.

Anonieme bronnen zeiden tegen de De Telegraaf onder meer dat er sprake was van "door de kamer vliegende projectielen" en "huilbuien" en aan HP/De Tijd vertelde een bron dat het "zwaar wordt aangezet" om Omtzigt te beschadigen.

Binnen de partij begint nu de roep om steun te klinken. Het CDA-netwerk Midvoor wil een kaartenactie starten vanuit lokale en regionale afdelingen. "Na alle negatieve berichtgeving in de media heeft Pieter zo'n positief signaal vanuit de achterban hard nodig", staat in een e-mail van Midvoor. Een ander aan de partij verwant initiatief roept mensen op Omtzigt online een hart onder de riem te steken.

Ziektebeelden lekken
Dave Ensberg van Midvoor licht toe waarom hij Omtzigt steunt. "Je gaat niet iemands ziektebeelden lekken naar de pers. Dat is lelijk, laf en dom." Hij vindt de acties gericht tegen Omtzigt niet-christendemocratisch. "Naasten in nood, die help je."

Er zijn ook individuele CDA'ers die zich roeren. Zo heeft Bouwien Rutten, oud-fractievoorzitter van CDA Overijssel, vandaag haar lidmaatschap opgezegd en zegt oud-Kamerlid Jan Mastwijk ook met die gedachte te spelen.

Ook van buiten zijn partij krijgt Omtzigt steun. Zo schrijft SP-Kamerlid Renske Leijten, die met Omtzigt optrok in het blootleggen van de kinderopvangtoeslagaffaire, op Twitter: "Fluistercampagnes zijn walgelijk. Omtzigt verdient dit niet."

Omtzigt ging het een maand geleden rustiger aan doen, omdat hij naar eigen zeggen te veel hooi op zijn vork had genomen. "Het afgelopen jaar was veelbewogen, met veel lastige, belangrijke, tijdrovende dossiers. En ja, dan is rust soms ook nodig en effectief", schreef hij toen.

In de campagne was Omtzigt dan ook weinig in beeld en ook na de verkiezingsuitslag kwam hij niet terug. "Het herstel kost mij langer", zei hij vorige week. Omtzigt was daardoor niet aanwezig bij de eerste fractievergadering van het CDA, daags na de verkiezingen.

Vorig jaar stelde Omtzigt zich kandidaat voor het CDA-lijsttrekkerschap en verloor de verkiezing daarover nipt van Hugo de Jonge. Daarna werd hij de nummer 2 achter Wopke Hoekstra, toen die het lijsttrekkerschap overnam.

Vanuit het CDA zelf was tot voor kort officieel niet veel te horen over de afwezigheid van Omtzigt. Vanmiddag kwam er een tweet van het bestuur waarin het Kamerlid van harte beterschap wordt gewenst.
Wel een beetje dom van fans om nu al op te zeggen. Dan heb je ook niks meer te vertellen om hem te steunen.
pi_198673155
Had Omtzigt een eigen protestpartij opgericht, dan was er helemaal niets van het CDA overgebleven. Ik wilde wel op hem stemmen als hij niet van het CDA was. Ze hebben hem tot de verkiezingen binnenboord gehouden en al zijn voorkeurstemmen geïncasseerd. Nu is het tijd om hem geruisloos via de achterdeur af te voeren.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:21:28 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198673205
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ze hebben het niet goed op de rit bij het landelijke CDA. Dan heeft het ook geen zin om 20 zetels of meer te halen. Ook al was Pieter wel aan het roer. Op dit moment past er enkel een oppositie rol waarbij ze het eerste jaar of de eerste twee jaar gaan werken aan een nieuw bestuur en een eensgezinde fractie.
Die gaan gewoon regeren hoor, let maar op ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198673425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We gaan het meemaken. Ben benieuwd.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:39:47 #138
323876 michaelmoore
pi_198673502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

ja natuurlijk

Omtzigt had voor de verkiezingen los moeten gaan van het CDA
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:48:40 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198673658
Ik denk niet dat Omtzigt er veel mee opschiet om een nieuwe partij op te gaan richten. Als eenmanszaak is hij voor regeringen toch een stuk minder lastig dan als deel van een regeringsfractie.

Bovendien zit hij stevig in het zadel. Hij heeft veel vrienden en stemmers in de achterban. Dus Hoekstra en De Jonge kunnen hem weinig maken.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:56:43 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198673830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Er zit ook een moslim bij het CDA
Ook stemde ze voor het COC akkoord en zijn ze voor embryo-nieuwigheden dus echt Christelijk noem ik ze niet meer.
JA21 en in mindere mate PVV zijn conservatiever
Dat christelijk zijn betekent dat je conservatief moet zijn is ook een vreemde opvatting.
pi_198674255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat christelijk zijn betekent dat je conservatief moet zijn is ook een vreemde opvatting.
Nou als je je christelijk noemt snap ik niet dat je voor COC stemt en voor embryonderzoek bent.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:33:05 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198674609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Nou als je je christelijk noemt snap ik niet dat je voor COC stemt en voor embryonderzoek bent.
Dat jij het niet snapt betekent nog steeds niet dat het niet kan.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:14 #143
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198674701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Dat kan prima, niet elke christen is een SGP-er in de dop.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:48:23 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198674954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:41 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]
Deze vreemde eend doet ook weer in duit in het zakje. Wat is dat geroeptoeter toch in de hoop dat Omtzigt een rechtste partij gaat oprichten?
Kan beter overstappen in dat geval. Naar ja21 ofso.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:04:56 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198675284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:12 schreef spinazieruiker het volgende:
Leugens:
[ Twitter ]
"Nu doorpakken" :')

Vreselijk ongepast in de situatie die het CDA-bestuur mensen wil doen geloven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198678510
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat Omtzigt er veel mee opschiet om een nieuwe partij op te gaan richten. Als eenmanszaak is hij voor regeringen toch een stuk minder lastig dan als deel van een regeringsfractie.

Bovendien zit hij stevig in het zadel. Hij heeft veel vrienden en stemmers in de achterban. Dus Hoekstra en De Jonge kunnen hem weinig maken.
Als CDA niet mee gaat regeren is het simpel: je kunt dan op een nette manier afscheid nemen van De Jonge en Hoekstra en de fractie kan stevig oppositie gaan voeren onder leiding van Omtzigt.

Ik denk ook dat dit niet gaat gebeuren. CDA is traditioneel een partij die wil regeren. Ze willen ook liever zelf het beleid voortzetten/hervormen in plaats dat anderen hun rotzooi op gaan ruimen.

Bij onderwerpen als toeslagen gaan er sowieso nog lijken uit de kast komen. En als CDA afhaakt moeten er sowieso linkse partijen bij, oftewel een meer progressief beleid op o.a. klimaat en landbouw. Dat willen ze natuurlijk niet.

CDA gaat regeren. Ze zullen z.s.m. willen aanhaken bij VVD en D66 om in een vroeg stadium invloed te hebben op de coalitie. Het is alleen nog de vraag hoe ze Omtzigt gaan "oplossen".
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:48:39 #147
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198681454
twitter

Rutte is zo bang voor Omtzigt dat hij nu ook al een onderwerp is tijdens de formatiebesprekingen.

"Positie Omtzigt: functie elders"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 11:52:06 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198681511
twitter
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198681581
Mocht het echt zijn dan gaat het nog gezellig worden :').
pi_198681678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef pussycatdoll het volgende:
Mocht het echt zijn dan gaat het nog gezellig worden :').
Dit soort lekken zijn trouwens zelden toevallig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198681683
quote:
Als dit werkelijk zo is dan heeft Jonkvrouw Ollongren het formatie proces al opgeblazen voordat het echt begonnen is.

Of dit is een zoveelste streek van D66 om concurrentie uit te schakelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 12:03:08 ]
  Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 12:04:51 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198681714
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als dit werkelijk zo is dan heeft Jonkvrouw Ollongren het formatie proces al opgeblazen voordat het echt begonnen is.

Of dit is een zoveelste streek van D66 om concurrentie uit te schakelen.
Ik denk dat dit niet door D66 is geroepen, vind dit eerder een VVD-streek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:29:03 #153
323876 michaelmoore
pi_198682152
Funktie elders voor Omtzigt o|O o|O o|O -O- -O- 8)7 8)7
https://www.telegraaf.nl/(...)-elders-voor-omtzigt

En dat van Ollongren die zelf te beroerd is om in de kamer te gaan zitten
Stelletje ratten

donderdag 25 maart 2021 @ 12:38:01 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198682318
LOL, en Hoekstra gelijk roepen dat het niet met hem besproken is :')

twitter
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:40:04 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198682347
Overigens: ongeacht of het wel of niet waar is dat het met Hoekstra besproken is, is wel duidelijk dat Omtzigt zijn functie als luis in pels van het kabinet uitstekend vervult, ongeacht of het CDA uitmaakt van dat kabinet.
Ik snap wel dat ze Omtzigt weg willen hebben, niet alleen vanuit het CDA, maar simpelweg omdat hij gevaarlijk is voor ieder kabinet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:47:22 #156
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198682477
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef Leandra het volgende:
Overigens: ongeacht of het wel of niet waar is dat het met Hoekstra besproken is, is wel duidelijk dat Omtzigt zijn functie als luis in pels van het kabinet uitstekend vervult, ongeacht of het CDA uitmaakt van dat kabinet.
Ik snap wel dat ze Omtzigt weg willen hebben, niet alleen vanuit het CDA, maar simpelweg omdat hij gevaarlijk is voor ieder kabinet.
Ja tuurlijk. Het zou juist enorm onprofessioneel als je dit soort risico's niet op zijn minst bespreekt.

Net als dat er in de formatie afspraken gemaakt gaan worden over de komende drie parlementaire enquêtes.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:48:59 #157
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198682509
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:38 schreef Leandra het volgende:

[ twitter ]
Het waren dan ook gewoon de aantekeningen van Rutte. Maar deze reactie is tekenend voor de kramp waar het CDA in zit. Ik vind Hoekstra wel steeds meer man die enorm achter de ellebogen is. Heilig boontje.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:54:51 #158
323876 michaelmoore
pi_198682635
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:40 schreef Leandra het volgende:
Omtzigt moet alsnog een eigen partij oprichten
pi_198682662
quote:
De verkenners benadrukken dat de notities niet met de partijen zelf zijn besproken, het zou gaan om ’inventariserende voorbereidingsnotities’ voor de verkenners en ’voorlopige input’ zijn voor de volgende ronde gesprekken die donderdagochtend met Mark Rutte (VVD) en Sigrid Kaag (D66) gepland stonden. „Deze notities waren geen directe weergave van de reeds gevoerde gesprekken en zijn nog met geen van de onderhandelaars besproken”, laten de verkenners weten.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:57:13 #160
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198682680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dan nog wtf hebben de formateurs te maken met de positie van de nr 2 van het CDA. Geen zak.
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:57:27 #161
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_198682685
Blijkbaar heeft Wopke dus liever de Rutte doctrine dan transparantie
  donderdag 25 maart 2021 @ 12:58:55 #162
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198682716
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Blijkbaar heeft Wopke dus liever de Rutte doctrine dan transparantie
Of Wopke spreekt de waarheid en komt het van de VVD
pi_198682769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dan nog wtf hebben de formateurs te maken met de positie van de nr 2 van het CDA. Geen zak.
Zonder meer. Dus wat mij betreft mogen ze daar nog fijn tekst en uitleg over komen geven aan het volk.

Een gekozen volksvertegenwoordiger willen wippen. Jonkvrouw Ollongren heeft daarmee ook als minister van binnenlandse zaken wat uit te leggen.
pi_198682784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:58 schreef xzaz het volgende:

[..]

Of Wopke spreekt de waarheid en komt het van de VVD
Zoals de verklaring aangeeft komt het van de formateurs en is het idd niet besproken met Hoekstra.
pi_198682986
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:56 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Geen directe weergave, daar kan je nog alle kanten mee op :+.
pi_198683003
Wordt een gezellige ministerraad morgen.
pi_198683031
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Geen directe weergave, daar kan je nog alle kanten mee op :+.
Zonder meer. Laat Ollongren maar als minister verantwoording afleggen in een spoeddebat. Breng die onderste steen maar boven.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:50 #168
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198683116
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 12:38 schreef Leandra het volgende:
[ twitter ]
De bedrieger bedrogen *O* *O* *O*

Leuker wordt het niet, ik pak de popcorn w/
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:19:50 #169
323876 michaelmoore
pi_198683117
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:13 schreef KareldeStoute het volgende:
Wordt een gezellige ministerraad morgen.
Ollongren is weer ziek

ze zit nu te kijken welke stad haar als Burgemeester wil hebben of internationale afgezant bij de Europese Unie
pi_198683148
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zonder meer. Laat Ollongren maar als minister verantwoording afleggen in een spoeddebat. Breng die onderste steen maar boven.
Dat is wel lastig. Dit heeft natuurlijk niets met haar taak als minister te maken... Geen idee wie je hier nu met enig recht ter verantwoording kan brengen. Misschien eerder nog wel Rutte omdat het proces vast vanuit Algemene Zaken wordt ondersteund...
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:21:21 #171
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198683153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
Ollongren is weer ziek
ze zit nu te kijken welke stad haar als Burgemeester wil hebben
Daar is een lijstje voor intern,
Geschiktheid is niet van belang :r
Gewoon een vrouw goed voor het profiel :')
Wordt net zo een succes als Halsema :|W
pi_198683229
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dat is wel lastig. Dit heeft natuurlijk niets met haar taak als minister te maken... Geen idee wie je hier nu met enig recht ter verantwoording kan brengen. Misschien eerder nog wel Rutte omdat het proces vast vanuit Algemene Zaken wordt ondersteund...
Dat is idd lastig. Maar het is 1 en dezelfde persoon. Het is werkelijk verwerpelijk dat de minister van binnenlandse zaken in een andere rol zulke verwerpelijke anti democratische meningen erop nahoudt.
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:25:08 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198683231
Ollongren en Jorritsma stoppen als verkenner na blunder met aantekeningen *O* *O*

DEN HAAG - Verkenners Annemarie Jorritsma en Kajsa Ollongren leggen hun taak per direct neer. Ze laten weten dat ze na de notitie-uitglijder van Ollongren hun werk ’niet meer onbevangen en onbevooroordeeld’ kunnen doen.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-met-aantekeningen

En nu door naar de bijstand met dat incompetente sujet

Doorpakken heet dat toch bij het CDA :+
  donderdag 25 maart 2021 @ 13:27:03 #174
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198683261
quote:
6s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Daar is een lijstje voor intern,
Geschiktheid is niet van belang :r
Gewoon een vrouw goed voor het profiel :')
Wordt net zo een succes als Halsema :|W
was dat niet die vrouw met die zoon die een vuurwapen bezat?
pi_198683277
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat is idd lastig. Maar het is 1 en dezelfde persoon. Het is werkelijk verwerpelijk dat de minister van binnenlandse zaken in een andere rol zulke verwerpelijke anti democratische meningen erop nahoudt.
Het is totaal niet gezegd dat dit haar mening is. Het zijn aantekeningen van of ter voorbereiding op een gesprek. Die zullen wel door de ambtelijke ondersteuning (dus vermoedelijk onder de verantwoordelijkheid van Rutte) zijn gemaakt. Zij kan het eventueel nog gooien op onzorgvuldigheid in alle consternatie.
pi_198683301
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Het is totaal niet gezegd dat dit haar mening is. Het zijn aantekeningen van of ter voorbereiding op een gesprek. Die zullen wel door de ambtelijke ondersteuning (dus vermoedelijk onder de verantwoordelijkheid van Rutte) zijn gemaakt. Zij kan het eventueel nog gooien op onzorgvuldigheid in alle consternatie.
Daar mag ze dan fijn tekst en uitleg over komen geven.
pi_198683395
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Wat er bedoeld werd en waar dat op gebaseerd was, is voer voor een debat tussen de kamer en de verkenners, met automatisch iedereen die hen gesproken heeft erbij.

Nu de verkenners teruggetreden zijn komt er wel een debat maar zonder de verkenners.
Typisch Den Haag.

Dat Jorritsma en Ollongren het boetekleed hebben aangetrokken geeft Rutte en Hoekstra de ruimte om te ontkennen dat zij hierachter zaten. De verkenningfase wordt afgesloten zonder verslag.

Ik verwacht dat Rutte en Kaag worden benoemd als informateurs en gaan schrijven aan een concept-regeerakkoord. Bij dit motorblok kunnen dan later andere partijen aansluiten. Zo heeft de CDA ook de tijd om er achter te komen wat ze willen met Hoekstra en Omtzigt.
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:07:18 #178
323876 michaelmoore
pi_198683889
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Wat er bedoeld werd en waar dat op gebaseerd was, is voer voor een debat tussen de kamer en de verkenners, met automatisch iedereen die hen gesproken heeft erbij.

Nu de verkenners teruggetreden zijn komt er wel een debat maar zonder de verkenners.
Typisch Den Haag.

Dat Jorritsma en Ollongren het boetekleed hebben aangetrokken geeft Rutte en Hoekstra de ruimte om te ontkennen dat zij hierachter zaten. De verkenningfase wordt afgesloten zonder verslag.

Ik verwacht dat Rutte en Kaag worden benoemd als informateurs en gaan schrijven aan een concept-regeerakkoord. Bij dit motorblok kunnen dan later andere partijen aansluiten. Zo heeft de CDA ook de tijd om er achter te komen wat ze willen met Hoekstra en Omtzigt.
Omtzigt moet zelf een partij oprichten

Daar is CDA bang voor
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:20:41 #179
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 13:27 schreef xzaz het volgende:
was dat niet die vrouw met die zoon die een vuurwapen bezat?
:Y
En ook met die button tussen de demonstranten ging staan omdat het zo een duivelsdilemma was om wel of niet op te treden :')

Doorslaand succes deze trut :(
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:22:12 #180
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684155
Kan iemand even Photoshoppen met Pieter Omtzigt die een blaadje vasthoudt met:

Ollenkreng functie elders

:+
pi_198684185
quote:
6s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kan iemand even Photoshoppen met Pieter Omtzigt die een blaadje vasthoudt met:

Ollenkreng functie elders

:+
twitter
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:24:27 #182
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684186
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:07 schreef michaelmoore het volgende:
Omtzigt moet zelf een partij oprichtten
Daar is CDA bang voor
:Y
Precies ook de reden van Wopke :r om hem een ministerspost aan te bieden, maar dan wel een waar hij niet lastig kan worden :')
Dat zijn de normen en waarden waar het CDA voor staat w/
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:31:35 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684262

Omtzigt wenst Ollongren succes met functie elders :D

Pieter Omtzigt heeft zich van zijn beste kant laten zien. Ondanks zijn burn-out heeft het CDA-Kamerlid de moeite genomen Kajsa Ollongren na haar vertrek als verkenner van harte succes te wensen met haar functie elders.

Omtzigt constateert dat de verkenners ‘elkaar niet echt vast hebben gehouden’, gezien het feit dat ook Annemarie Jorritsma is vertrokken. _O- _O-

https://speld.nl/2021/03/(...)-met-functie-elders/

_O_ _O_
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:33:04 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684284
Ollongren vindt formatie via Zoom niet veilig: ‘Stel je voor dat journalisten meeluisteren’

Het is bijzonder onverstandig om de kabinetsformatie via een videoverbinding te laten verlopen. Dat vindt Kajsa Ollongren, die vanwege een coronabesmetting de fysieke gesprekken niet kan voortzetten. Volgens de D66-verkenner is het risico te groot dat journalisten meeluisteren.

“Hoe zien jullie dat voor je, gevoelige gesprekken via Zoom?” vraagt Ollongren zich af. “Stel je voor dat journalisten zo’n verbinding hacken. Voor je het weet zit Daniël Verlaan in die call en krijgt hij allemaal explosieve informatie over de positie van Pieter Omtzigt of de verhouding tussen de linkse partijen te horen. Ik moet er niet aan denken.”

Volgens Ollongren zit er niets anders op dan de formatie te pauzeren. “Of je moet een andere verkenner aanstellen, maar ik denk niet dat dat handig is. Ik zit nu al ontzettend diep in de materie, terwijl die voor anderen nog een raadsel is. Bovendien vind je ze 1-2-3 niet iemand die weet hoe hij zich zonder kleerscheuren over het Binnenhof moet voortbewegen.”

https://speld.nl/2021/03/(...)listen-meeluisteren/

_O- _O-
pi_198684303
Is eigenlijk al bekend hoeveel voorkeurstemmen Omtzigt heeft gehaald t.o.v. Wopke?
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:39:54 #186
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198684396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:34 schreef Aurelius het volgende:
Is eigenlijk al bekend hoeveel voorkeurstemmen Omtzigt heeft gehaald t.o.v. Wopke?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)men-wie-de-minste-en

quote:
Er werd van tevoren met spanning uitgekeken hoeveel stemmen de nummer 2 van het CDA, Pieter Omtzigt, zou halen ten opzichte van lijsttrekker Wopke Hoekstra. Omtzigt speelde zich de afgelopen jaren in de kijker door zijn vasthoudendheid in de toeslagenaffaire. Hij bracht de zaak aan het licht en zette zich in voor de gedupeerden. Ook deed hij een gooi naar het partijleiderschap van het CDA, dat hij nipt misliep.

Uit de uitslag blijkt dat lijsttrekker Hoekstra meer stemmen haalt dan Omtzigt: 437.240 tegen 342.472.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_198684488
2 jaar heb ik voor het bedrijf Elders gewerkt. wat een ballentent was dat, alles in HTML doen, PHP was taboe.
Destijds werkt ik voor Elders aan de site www.gsm.nl
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:24 #188
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_198684588
quote:
Uit de uitslag blijkt dat lijsttrekker Hoekstra meer stemmen haalt dan Omtzigt: 437.240 tegen 342.472.
Dat geloof ik pas nadat Ploum de ex voorzitter een notaris verklaring van zijn eigen kantoor afgeeft dat alles eerlijk is verlopen en ergeen GROVE onregelmatigheden zijn geconstateerd :') _O- _O- _O-
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:56:37 #189
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198684622
Wat een toeval dit zeg.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:58:03 #190
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_198684634
Ik ben nog steeds blij met mijn stem op Omzigt.
pi_198684644
quote:
Dat zijn dan 6 zetels voor Omtzigt? Mooi aantal om een nieuwe eigen partij mee te starten.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:00:35 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198684660
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dat zijn dan 6 zetels voor Omtzigt? Mooi aantal om een nieuwe eigen partij mee te starten.
Ik denk dat hij zo'n 4 keer de kiesdeler haalt, maar die zetels mag hij natuurlijk zelf niet allemaal meenemen ;)
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198684676
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Dit is helaas niet hoe zetels roven werkt.

Omtzigt moet mooi blijven zitten. Afsplitsen betekent dat het CDA gewoon op dezelfde voet verder kan en naar Rutte's pijpen zal blijven dansen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:01:53 #194
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198684688
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:01 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dit is helaas niet hoe zetels roven werkt.

Omtzigt moet mooi blijven zitten. Afsplitsen betekent dat het CDA gewoon op dezelfde voet verder kan en naar Rutte's pijpen zal blijven dansen.
Dit zou natuurlijk geen zetelroof zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:14:58 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198684881
Omtzigt hoeft inderdaad nergens heen. Die heeft een vrij sterke machtsbasis.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:29:05 #196
323876 michaelmoore
pi_198685126
quote:
6s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

Pieter Omtzigt heeft zich van zijn beste kant laten zien. Ondanks zijn burn-out heeft het CDA-Kamerlid de moeite genomen Kajsa Ollongren na haar vertrek als verkenner van harte succes te wensen met haar functie elders.

Omtzigt constateert dat de verkenners ‘elkaar niet echt vast hebben gehouden’, gezien het feit dat ook Annemarie Jorritsma is vertrokken. _O- _O-

_O_ _O_
quote:
Pieter Omtzigt heeft zich van zijn beste kant laten zien.

Ondanks zijn burn-out heeft het CDA-Kamerlid de moeite genomen Kajsa Ollongren na haar vertrek als verkenner van harte succes te wensen met haar functie elders.
_O_ _O_ _O_ _O_ _O- _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef xzaz het volgende:
Ik ben nog steeds blij met mijn stem op Omzigt.
ik ook
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:32:06 #197
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_198685172
Misschien kijk ik teveel films maar hoop echt dat er niks ernstigs met Pieter gaat gebeuren en hij binnenkort weer in het openbaar kan gaan reageren op deze walgelijke onzin.

Wat een stinkende zaak is dit nu al zeg....
pi_198685340
Bij het CDA houden ze nu eenmaal niet zo van zelfdenkende kamerleden. Die houden ze liever aan een touwtje.

https://www.nu.nl/politie(...)-fractie-gooien.html

https://www.trouw.nl/poli(...)in-het-cda~b5ae0584/

Zou Donner bij de situatie-Omtzigt ook een rol hebben? Omtzigt was niet zo te spreken over zijn rol in de toeslagenaffaire...
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:01:02 #199
323876 michaelmoore
pi_198685753
https://www.telegraaf.nl/(...)en-zaligheid-ingezet

quote:
Vrouw Omtzigt reageert op ophef: 'Hij heeft ziel en zaligheid ingezet'
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE

Updated 5 min geleden
8 min geleden in BINNENLAND

ENSCHEDE - CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt laat zijn kiezers niet in de steek, is de boodschap van zijn echtgenote Ayfer Koc donderdagmiddag.
,,Dus deze politieke leiders hebben een exitfunctie voor een hardwerkende volksvertegenwoordiger die zijn ziel en zaligheid heeft ingezet voor onze rechtsstaat", schrijft Koc in een woedende tweet. ,

,Gelukkig gaan zij daar niet over."
pi_198685781
quote:
6s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:31 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

_O_ _O_
Je weet dat dit satire is?

Dat is namelijk niet voor iedereen even duidelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')