abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:05:42 #126
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198667322
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:04 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik ken partijen die deze verkiezingen met dat idee méér zetels hebben gewonnen dan het CDA ;)
Nóg meer?? :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:08:23 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198667369
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:51 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Beter organiseren we een referendum over wat te doen met de mensen die op de VVD blijven stemmen ondanks dat herhaaldelijk is aangetoond dat ons land daar kapot door gaat.
Zelfs Rutte heeft nu door dat Nederland kapot gaat aan de VVD marktwerking van graaien wat je graaien kan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198667401
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het aantal voorbeelden van pogingen tot karaktermoord door de media die weigeren Rutte kritisch te beschouwen is behoorlijk groot.
Echt bizar hoe makkelijk Rutte zijn persconferenties zijn ivm een Baudet.
pi_198667418
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zelfs Rutte heeft nu door dat Nederland kapot gaat aan de VVD marktwerking van graaien wat je graaien kan
Dat was die week toevallig populair om te zeggen bedoel je.
pi_198667459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En daarom wil hij nu met JA21 praten om zo weinig mogelijk typische VVD-idealen te hoeven begraven _O-
pi_198668081
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ze hadden gewoon Omtzigt moeten aanwijzen toen De Jonge zich terugtrok.

Aan Hoekstra zag je continu dat hij het programma niet goed kende en hij kon als collega-minister ook niet echt hard tegen Rutte ingaan.

Hoekstra had met Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een grote rol in de campagne kunnen krijgen als de kandidaat-premier van het CDA. Maar het CDA dacht arrogant dat Wopke dat klusje zelf wel even zou klaren.
Eens, ik denk dat de schade dan mee was gevallen en misschien waren ze wel op 19 tot 20 zetels gekomen.

Nu ging alles mis, de tot voor kort veelbelovende Hoekstra bakte er als lijsttrekker niks van en daarnaast heb je ook nog o.a. de kluns Hugo de Jonge rond het CDA hangen waar je geen stemmen mee wint. (De Jonge stond weliswaar niet op de lijst, maar het heeft wel slechte invloed op het CDA).

Nou snap ik best dat het lastig kan zijn met Omtzigt samen te werken, maar dan moet je als kabinet je werk maar zorgvuldig doen en niet alles op z'n Ruttes in achterkamertjes regelen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198668147
Ze hebben het niet goed op de rit bij het landelijke CDA. Dan heeft het ook geen zin om 20 zetels of meer te halen. Ook al was Pieter wel aan het roer. Op dit moment past er enkel een oppositie rol waarbij ze het eerste jaar of de eerste twee jaar gaan werken aan een nieuw bestuur en een eensgezinde fractie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2021 16:44:50 ]
pi_198671344
Leugens:
twitter
  woensdag 24 maart 2021 @ 19:46:37 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198672382
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)luistercampagne.html
Steun voor CDA'er Omtzigt neemt toe na 'fluistercampagne'

Er is een steuncampagne op gang aan het komen voor Pieter Omtzigt. De afgelopen dagen verschenen in de media berichten waarin partijgenoten uit de school klappen over het CDA-Kamerlid. De nummer 2 van de christendemocraten maakte onlangs pas op de plaats omdat hij overwerkt is.

Anonieme bronnen zeiden tegen de De Telegraaf onder meer dat er sprake was van "door de kamer vliegende projectielen" en "huilbuien" en aan HP/De Tijd vertelde een bron dat het "zwaar wordt aangezet" om Omtzigt te beschadigen.

Binnen de partij begint nu de roep om steun te klinken. Het CDA-netwerk Midvoor wil een kaartenactie starten vanuit lokale en regionale afdelingen. "Na alle negatieve berichtgeving in de media heeft Pieter zo'n positief signaal vanuit de achterban hard nodig", staat in een e-mail van Midvoor. Een ander aan de partij verwant initiatief roept mensen op Omtzigt online een hart onder de riem te steken.

Ziektebeelden lekken
Dave Ensberg van Midvoor licht toe waarom hij Omtzigt steunt. "Je gaat niet iemands ziektebeelden lekken naar de pers. Dat is lelijk, laf en dom." Hij vindt de acties gericht tegen Omtzigt niet-christendemocratisch. "Naasten in nood, die help je."

Er zijn ook individuele CDA'ers die zich roeren. Zo heeft Bouwien Rutten, oud-fractievoorzitter van CDA Overijssel, vandaag haar lidmaatschap opgezegd en zegt oud-Kamerlid Jan Mastwijk ook met die gedachte te spelen.

Ook van buiten zijn partij krijgt Omtzigt steun. Zo schrijft SP-Kamerlid Renske Leijten, die met Omtzigt optrok in het blootleggen van de kinderopvangtoeslagaffaire, op Twitter: "Fluistercampagnes zijn walgelijk. Omtzigt verdient dit niet."

Omtzigt ging het een maand geleden rustiger aan doen, omdat hij naar eigen zeggen te veel hooi op zijn vork had genomen. "Het afgelopen jaar was veelbewogen, met veel lastige, belangrijke, tijdrovende dossiers. En ja, dan is rust soms ook nodig en effectief", schreef hij toen.

In de campagne was Omtzigt dan ook weinig in beeld en ook na de verkiezingsuitslag kwam hij niet terug. "Het herstel kost mij langer", zei hij vorige week. Omtzigt was daardoor niet aanwezig bij de eerste fractievergadering van het CDA, daags na de verkiezingen.

Vorig jaar stelde Omtzigt zich kandidaat voor het CDA-lijsttrekkerschap en verloor de verkiezing daarover nipt van Hugo de Jonge. Daarna werd hij de nummer 2 achter Wopke Hoekstra, toen die het lijsttrekkerschap overnam.

Vanuit het CDA zelf was tot voor kort officieel niet veel te horen over de afwezigheid van Omtzigt. Vanmiddag kwam er een tweet van het bestuur waarin het Kamerlid van harte beterschap wordt gewenst.
Wel een beetje dom van fans om nu al op te zeggen. Dan heb je ook niks meer te vertellen om hem te steunen.
pi_198673155
Had Omtzigt een eigen protestpartij opgericht, dan was er helemaal niets van het CDA overgebleven. Ik wilde wel op hem stemmen als hij niet van het CDA was. Ze hebben hem tot de verkiezingen binnenboord gehouden en al zijn voorkeurstemmen geïncasseerd. Nu is het tijd om hem geruisloos via de achterdeur af te voeren.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:21:28 #136
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198673205
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:44 schreef DarkwingDuck het volgende:
Ze hebben het niet goed op de rit bij het landelijke CDA. Dan heeft het ook geen zin om 20 zetels of meer te halen. Ook al was Pieter wel aan het roer. Op dit moment past er enkel een oppositie rol waarbij ze het eerste jaar of de eerste twee jaar gaan werken aan een nieuw bestuur en een eensgezinde fractie.
Die gaan gewoon regeren hoor, let maar op ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198673425
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We gaan het meemaken. Ben benieuwd.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:39:47 #138
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198673502
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

ja natuurlijk

Omtzigt had voor de verkiezingen los moeten gaan van het CDA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:48:40 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198673658
Ik denk niet dat Omtzigt er veel mee opschiet om een nieuwe partij op te gaan richten. Als eenmanszaak is hij voor regeringen toch een stuk minder lastig dan als deel van een regeringsfractie.

Bovendien zit hij stevig in het zadel. Hij heeft veel vrienden en stemmers in de achterban. Dus Hoekstra en De Jonge kunnen hem weinig maken.
  woensdag 24 maart 2021 @ 20:56:43 #140
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198673830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 21:08 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Er zit ook een moslim bij het CDA
Ook stemde ze voor het COC akkoord en zijn ze voor embryo-nieuwigheden dus echt Christelijk noem ik ze niet meer.
JA21 en in mindere mate PVV zijn conservatiever
Dat christelijk zijn betekent dat je conservatief moet zijn is ook een vreemde opvatting.
pi_198674255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:56 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat christelijk zijn betekent dat je conservatief moet zijn is ook een vreemde opvatting.
Nou als je je christelijk noemt snap ik niet dat je voor COC stemt en voor embryonderzoek bent.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:33:05 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198674609
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Nou als je je christelijk noemt snap ik niet dat je voor COC stemt en voor embryonderzoek bent.
Dat jij het niet snapt betekent nog steeds niet dat het niet kan.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:37:14 #143
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198674701
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 21:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]

Dat kan prima, niet elke christen is een SGP-er in de dop.
  woensdag 24 maart 2021 @ 21:48:23 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198674954
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 23:41 schreef jameshond7 het volgende:
[ twitter ]
Deze vreemde eend doet ook weer in duit in het zakje. Wat is dat geroeptoeter toch in de hoop dat Omtzigt een rechtste partij gaat oprichten?
Kan beter overstappen in dat geval. Naar ja21 ofso.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 24 maart 2021 @ 22:04:56 #145
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198675284
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 19:12 schreef spinazieruiker het volgende:
Leugens:
[ Twitter ]
"Nu doorpakken" :')

Vreselijk ongepast in de situatie die het CDA-bestuur mensen wil doen geloven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_198678510
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 20:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk niet dat Omtzigt er veel mee opschiet om een nieuwe partij op te gaan richten. Als eenmanszaak is hij voor regeringen toch een stuk minder lastig dan als deel van een regeringsfractie.

Bovendien zit hij stevig in het zadel. Hij heeft veel vrienden en stemmers in de achterban. Dus Hoekstra en De Jonge kunnen hem weinig maken.
Als CDA niet mee gaat regeren is het simpel: je kunt dan op een nette manier afscheid nemen van De Jonge en Hoekstra en de fractie kan stevig oppositie gaan voeren onder leiding van Omtzigt.

Ik denk ook dat dit niet gaat gebeuren. CDA is traditioneel een partij die wil regeren. Ze willen ook liever zelf het beleid voortzetten/hervormen in plaats dat anderen hun rotzooi op gaan ruimen.

Bij onderwerpen als toeslagen gaan er sowieso nog lijken uit de kast komen. En als CDA afhaakt moeten er sowieso linkse partijen bij, oftewel een meer progressief beleid op o.a. klimaat en landbouw. Dat willen ze natuurlijk niet.

CDA gaat regeren. Ze zullen z.s.m. willen aanhaken bij VVD en D66 om in een vroeg stadium invloed te hebben op de coalitie. Het is alleen nog de vraag hoe ze Omtzigt gaan "oplossen".
  donderdag 25 maart 2021 @ 11:48:39 #147
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198681454
twitter

Rutte is zo bang voor Omtzigt dat hij nu ook al een onderwerp is tijdens de formatiebesprekingen.

"Positie Omtzigt: functie elders"
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 11:52:06 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198681511
twitter
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198681581
Mocht het echt zijn dan gaat het nog gezellig worden :').
pi_198681678
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:56 schreef pussycatdoll het volgende:
Mocht het echt zijn dan gaat het nog gezellig worden :').
Dit soort lekken zijn trouwens zelden toevallig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')