abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198666845
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:37 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Asscher is opgestapt en daar is de PvdA niet echt voor beloond
Zijn vervanger was een nietszeggende natte dweil.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:39:44 #102
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666863
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:34 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

En dan heel Nederland laten weten dat jouw partij het leven van tienduizenden Nederlanders heeft verkloot? Wetende dat je daardoor waarschijnlijk minder zetels krijgt bij de verkiezingen en je daardoor minder goed alle (andere) partijpunten kan nastreven?
Hoeveel zetels heeft het CDA met deze aanpak verloren? :D
Vergelijk dat eens met een andere regeringspartij, VVD. Of D66.

Nope, dan was dit duidelijk niet de juiste aanpak :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198666879
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Wat zou jij doen als je in het bestuur zit en iemand het kabinet neerhaalt waar jouw partij deel van uit maakt? Ik ben 100% voor Omtzigt, maar wat had je dan verwacht?
Beter doe je wat de VVD doet:

Alleen ja-knikkers in de kamer laten stemmen zodat niemand het kabinet neerhaalt.
Een lijst maken met voornamelijk fractiemedewerkers en andere getrouwen van Rutte.

Zodat je leider nog steeds alle kritiek op zijn functioneren van zich af kan laten glijden en alleen maar hoeft te doen alsof hij iets heeft geleerd van zijn fouten en alle ellende die mensen is aangedaan.

Bij de PvdA hadden leden het moreel kompas om hun leiders aan te spreken op hun verantwoordelijkheid. Bij het CDA hebben ze (vrijwillig of niet) iemand als Omtzigt laten herkiezen. De manier waarop dit bij deze partijen is gebeurd is niet fraai, maar de VVD zou zich pas echt moeten schamen in dezen.
pi_198666893
quote:

[..]

Ze hebben niet verloren zoals de andere linkse partijen.

En cda heeft verloren..... dus tja, hebben die nou zo slim gehandeld?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198666900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zijn vervanger was een nietszeggende natte dweil.
Die dweil heeft een betere visie op wat Nederland echt nodig heeft dan Rutte, Hoekstra, Baudet, Wilders en Azarkan bij elkaar.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:04 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666920
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Die dweil heeft een betere visie op wat Nederland echt nodig heeft dan Rutte, Hoekstra, Baudet, Wilders en Azarkan bij elkaar.
:')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198666928
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

:')
Is wel zo
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:43:56 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666934
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Is wel zo
Mag je vinden
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198666943
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:43 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Mag je vinden
vind ik toch :?
pi_198666947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als de bedoeling is om stemmers te lokken heb je niet alleen idealen, maar ook charisma nodig. Ploumen is voor mij altijd een onzichtbaar figuur geweest terwijl ze blijkbaar al lang in de politiek zit. Andere reden dat de PvdA is afgestraft is dat we een ongelofelijk asociaal kutland hebben waar bijna een derde op de VVD blijft stemmen.
pi_198666959
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:36 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat hadden ze wel verwacht, anders zouden ze inderdaad niet zo te werk zijn gegaan
Ja, en die verwachting was dus fout. Dus nee, ik zou het anders doen als ik in de partijtop zit.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_198666990
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ze hebben niet verloren zoals de andere linkse partijen.

En cda heeft verloren..... dus tja, hebben die nou zo slim gehandeld?
Grapperhaus kreeg veel kritiek, De Jonge kreeg veel kritiek, dan is het niet wenselijk als ook nog Hoekstra kritiek krijgt voor zijn rol. Wie zou er dan nog overblijven?
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:46:34 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198666993
quote:
10s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:44 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

vind ik toch :?
Ben blij dat je flink in de minderheid bent in Nederland, en het grootste deel gewoon rechts-conservatief stemt ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198667008
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, en die verwachting was dus fout. Dus nee, ik zou het anders doen als ik in de partijtop zit.
Ja achteraf, maar ik kan me voorstellen dat ze op dat moment niet het idee hadden een andere keuze te hebben. De VVD zou sowieso stil blijven, zou CDA dan de hele verantwoordelijkheid voor de affaire naar zich toe moeten trekken?
pi_198667016
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:46 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ben blij dat je flink in de minderheid bent in Nederland, en het grootste deel gewoon rechts-conservatief stemt ;)
Het grootste deel is ook geen student :D
pi_198667041
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:46 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Grapperhaus kreeg veel kritiek, De Jonge kreeg veel kritiek, dan is het niet wenselijk als ook nog Hoekstra kritiek krijgt voor zijn rol. Wie zou er dan nog overblijven?
Ja, daar moet je aan denken voordat je er een zooitje van maakt en een knullige lijsttrekkersverkiezing organiseert.

Nu heeft grapperhaus kritiek, De Jonge kritiek, Hoekstra kritiek en heeft de cda verloren. En het gekonkel gaat via de media.

Nou, goede strategie hoor.
pi_198667074
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Kan zijn, maar als de bedoeling is om stemmers te lokken heb je niet alleen idealen, maar ook charisma nodig. Ploumen is voor mij altijd een onzichtbaar figuur geweest terwijl ze blijkbaar al lang in de politiek zit. Andere reden dat de PvdA is afgestraft is dat we een ongelofelijk asociaal kutland hebben waar bijna een derde op de VVD blijft stemmen.
Ze mist inderdaad charisma maar heeft zich goed staande gehouden in de campagne. Ze heeft ook kwaliteiten die de anderen niet hebben, al liggen die meer op het inhoudelijk vlak. Als de PvdA niet de pech had dat Kaag de laatste week erg opkwam hadden ze best een paar zetels kunnen winnen zelfs.

Verder ben ik het wel met je eens. Nadat de laatste progressieve idealen zijn gerealiseerd tijdens Paars 1 en 2 heeft links weinig te winnen in een coalitie met het VVD. Met Rutte 2 als dieptepunt waar niet alleen het PvdA maar heel veel mensen tot op de dag van vandaag last van hebben.

Beter organiseren we een referendum over wat te doen met de mensen die op de VVD blijven stemmen ondanks dat herhaaldelijk is aangetoond dat ons land daar kapot door gaat.
  woensdag 24 maart 2021 @ 15:52:43 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198667108
quote:

[..]

Maar Asscher is ook een sukkel eerste klas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_198667126
quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:49 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, daar moet je aan denken voordat je er een zooitje van maakt en een knullige lijsttrekkersverkiezing organiseert.

Nu heeft grapperhaus kritiek, De Jonge kritiek, Hoekstra kritiek en heeft de cda verloren. En het gekonkel gaat via de media.

Nou, goede strategie hoor.
Ze hadden gewoon Omtzigt moeten aanwijzen toen De Jonge zich terugtrok.

Aan Hoekstra zag je continu dat hij het programma niet goed kende en hij kon als collega-minister ook niet echt hard tegen Rutte ingaan.

Hoekstra had met Omtzigt als lijsttrekker nog steeds een grote rol in de campagne kunnen krijgen als de kandidaat-premier van het CDA. Maar het CDA dacht arrogant dat Wopke dat klusje zelf wel even zou klaren.
pi_198667134
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zij heeft mijn stem gekregen. De rest van het draadje van haar is ook de moeite waard.
Klopt, het aantal voorbeelden van pogingen tot karaktermoord door de media die weigeren Rutte kritisch te beschouwen is behoorlijk groot.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198667171
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:51 schreef spinazieruiker het volgende:
Beter organiseren we een referendum over wat te doen met de mensen die op de VVD blijven stemmen ondanks dat herhaaldelijk is aangetoond dat ons land daar kapot door gaat.
_O-
pi_198667190
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef spinazieruiker het volgende:
Ze hadden gewoon Omtzigt moeten aanwijzen toen De Jonge zich terugtrok.

Dat zou alleen maar de geruchten opgang hebben gebracht dat Hugo inderdaad niet eerlijk gewonnen zou hebben en daarom gedwongen moest 'opstappen' in plaats van vrijwillig
pi_198667272
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:56 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Dat zou alleen maar de geruchten opgang hebben gebracht dat Hugo inderdaad niet eerlijk gewonnen zou hebben en daarom gedwongen moest 'opstappen' in plaats van vrijwillig
Valt wel mee toch?

De verklaring van De Jonge waarom hij stopte was duidelijk, plausibel en achteraf erg verstandig gebleken.

Omtzigt kwam als eerste verliezer uit de lijsttrekkingsverkiezing en heeft dit zelf ook toegegeven. En ondanks de ruis was het boek met geruchten over onregelmatigheden wel gesloten.

Omtzigt had na De Jonge de meeste stemmen van de CDA-leden gekregen en was dus de meest logische kandidaat.

Had Omtzigt in die verkiezingen hooguit 30% van de stemmen gekregen dan was de keuze voor Hoekstra al minder vreemd geweest.
  woensdag 24 maart 2021 @ 16:02:57 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198667289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 15:51 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Een referendum organiseren omdat je het niet eens bent met de democratie _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_198667302
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 16:02 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een referendum organiseren omdat je het niet eens bent met de democratie _O-
Ik ken partijen die deze verkiezingen met dat idee méér zetels hebben gewonnen dan het CDA ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')