Nu de verkiezingen voorbij zijn en Omtzigt 7 zetels voor het CDA heeft gewonnen met zijn voorkeurstemmen is de CDA-partijtop begonnen met een fluistercampagne om Omtzigt onschadelijk te maken. Het is ook heel vervelend als je een kamerlid in je partij hebt die zijn controlerende taak serieus neemt.quote:De situatie is zo uit de hand gelopen dat de tweede man van het CDA zich bewust niet liet zien tijdens de eerste fractievergadering van de nieuwgekozen Tweede Kamerfractie van zijn partij.
Inmiddels wordt in kringen van het partijbestuur een beeld gecreëerd van Omtzigt als iemand die ‘labiel’ is en niet in staat is een rol te spelen in het leiderschap van het CDA. De aanval van de partijtop op Omtzigt werd maandag ondermeer zichtbaar in een column van Wouter de Winther van De Telegraaf.
De Winther: “Wanneer de overwerkte Omtzigt terugkeert is onduidelijk. Het CDA zegt dat dit aan het Kamerlid zelf is. Op hoog niveau wordt rekening gehouden met maanden, gezien ervaringen met huilbuien, door de kamer vliegende projectielen en onbehoorlijke gesprekken waar zowel ambtenaren als bewindspersonen de afgelopen maanden mee te maken kregen.”
Het beeld dat ontstaat is dat van een ‘labiel’ politicus. Het directe gevolg van een ‘fluistercampagne’ van de CDA-top richting Omtzigt, zo bevestigt een bron met kennis van de situatie. Immers de informatie waarop De Telegraaf zich baseert kan alleen afkomstig zijn uit de boezem van het CDA en is volgens een andere bron ‘zwaar aangezet’ om Omtzigt zo te beschadigen.
Het CDA neemt daarbij grote risico’s. Los van het feit dat iedere burger snapt waarom Omtzigt na een ongekende politieke strijd – waarbij hij door zijn eigen bewindspersonen in het kabinet werd dwars gezeten – ‘overwerkt’ is, zal de strategie om de immens populaire politicus persoonlijk aan te vallen mogelijk als een boomerang terug keren in het gezicht van het partijbestuur en CDA-leider Wopke Hoekstra.
Mijn idee. Hebben we eindelijk een goed Kamerlid, is dat ongewenst voor de regering en moet hij gekoeieneerd worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zie Omzigt nog wel eens een eigen partijtje beginnen. Als hij wat goede mensen om zich heen verzamelt kan hij groter worden dan het CDA. Of hij kapt er helemaal mee, kan ook.
Er zit ook een moslim bij het CDAquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:55 schreef Richestorags het volgende:
Zo laten onze Gristenbroeders zich weer kennen.
Dat zie ik hem niet doen. Hij kan beter de eer aan zichzelf houden. Wellicht als eenpitter voor de komende 4 jaarquote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:58 schreef Dazalbest het volgende:
Vraag me af wat hem zou tegenhouden om een eigen partij te beginnen. Mijn stem had hij vorige week kunnen krijgen.....
"Onbehoorlijke gesprekken." Ja, het kan natuurlijk niet zo zijn dat een Kamerlid opkomt voor gedupeerde burgers en kritische vragen stelt aan bewindslieden en ambtenaren. En dan na keer op keer voorgelogen te worden ook nog eens feller gaat aandringen om de waarheid boven tafel te krijgen.quote:De Winther: “Wanneer de overwerkte Omtzigt terugkeert is onduidelijk. Het CDA zegt dat dit aan het Kamerlid zelf is. Op hoog niveau wordt rekening gehouden met maanden, gezien ervaringen met huilbuien, door de kamer vliegende projectielen en onbehoorlijke gesprekken waar zowel ambtenaren als bewindspersonen de afgelopen maanden mee te maken kregen.”
Vooralsnog houdt een flinke burn-out hem tegen zo te horenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:58 schreef Dazalbest het volgende:
Vraag me af wat hem zou tegenhouden om een eigen partij te beginnen. Mijn stem had hij vorige week kunnen krijgen.....
Volgens Geenstijlquote:
quote:Wat een onuitstaanbare vieze vuile smerige gore ranzige rottende stinkende onzindelijke vunzige weerzinwekkende walgelijke nare lage gemene schunnige abjecte infame groezelige onfrisse lelijke morsige ruggengraatloze obscene geniepige akelige ploerterige schofterige verraderlijke achterbakse boosaardige doortrapte ploerterige arglistige valse slinkse trouweloze misdadige gortige minne nietswaardige miserabele goddeloze KUTPARTIJ is het toch ook zeg.
Burnout wordt ook nog wel eens als een maskerade voor een arbeidsconflict gebruikt.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vooralsnog houdt een flinke burn-out hem tegen zo te horen
Tijdens een college arbeidsrecht zei ooit een hoogleraar: “Nederlanders kennen geen arbeidsconflicten, die melden zich ziek”...quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:04 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezellige partij is dat
Dat plaatst "overwerkt" wel in een ander perspectief. Is dat niet een ander woord voor "arbeidsconflict".
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 22:41 schreef spinazieruiker het volgende:
Omtzigt zal balen dat CDA niet de grootste is geworden.
Nu moet zijn partij nog langer samenwerken met Rutte, die cda'ers in het verleden herhaaldelijk vroeg om Omtzigt het zwijgen op te leggen.
CDA hoopt dat Omtzigt minimaal thuisblijft tot het regeerakkoord is getekend.
quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijdens een college arbeidsrecht zei ooit een hoogleraar: “Nederlanders kennen geen arbeidsconflicten, die melden zich ziek”...
Geblaat van zo'n omhooggevallen blaaskaakquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie verdacht dicht bij de waarheid zit.
Wat schiet hij daar mee opquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.
Ik wist niet eens dat individuele kamerleden dat ondertekenden. Is dat niet in strijd met 'zonder last of ruggenspraak'?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraakquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat individuele kamerleden dat ondertekenden. Is dat niet in strijd met 'zonder last of ruggenspraak'?
Geen idee, dit zat in mijn hoofdquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraak
En een last is het niet. Dus nee.
Maar je legt jezelf “vast”. Dat strookt al niet echt met het karakter van een last. Dat is toch iets wat van buiten komt. Maar vooral omdat een dergelijke afspraak niet afdwingbaar is.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, dit zat in mijn hoofd
Maar het lijkt me toch niet dat je nog vrij kan stemmen als je handtekening onder een regeerakkoord staat.
Ik denk dat een Maxime Verhagen, een mislukte Machiavelli, Omtzigt echt niet zou pruimen. Zijn voormalig woordvoerder is momenteel de fractievoorzitter van het CDA. Ook iemand als Raymond Knops is waarschijnlijk een lichtelijk autoritaire CDA-er. Waarschijnlijk hebben ze een vazal in de partijtop.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:33 schreef jameshond7 het volgende:
Wie zijn diegene in de top die (nog steeds) tegen Omtzigt zijn? De voorzitter is opgestapt en ik dacht dat figuren zoals Hoekstra en Keijzer die ook enige aanzien hebben goed liggen bij Omtzigt?
quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:30 schreef Stray_cat het volgende:
en ga in Godsnaam niet in een coalitie zitten met D'666. Doe het niet. Net als SP, niet doen.
O, dat lijkt me duidelijk toch? Dat gaat nooit werken met zijn standpunten, misschien SP heel in de verte, maar zeker D666 niet. Hij zal een keuze moeten maken en ik hoop echt dat deze kanjer de juiste maakt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:37 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik jou. Waarom niet met de D66 en de SP samenwerken?
Lijkt me prima. Ik heb Omtzigt gestemd om hem te supporten. Heel dat CDA kan me gestolen worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zie Omzigt nog wel eens een eigen partijtje beginnen. Als hij wat goede mensen om zich heen verzamelt kan hij groter worden dan het CDA. Of hij kapt er helemaal mee, kan ook.
In de grondwet staat niets over politieke partijen. Kamerleden zijn individuele volksvertegenwoordigers. Dat die Kamerleden in de loop der tijd zijn gaan samenwerken mag dan zo zijn, de partijen hebben in de grondwet geen status.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraak
En een last is het niet. Dus nee.
Dat weet ik. Je punt?quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de grondwet staat niets over politieke partijen. Kamerleden zijn individuele volksvertegenwoordigers. Dat die Kamerleden in de loop der tijd zijn gaan samenwerken mag dan zo zijn, de partijen hebben in de grondwet geen status.
Oh, laat maar.quote:
quote:Soms duikt nog wel eens het begrip 'last en ruggespraak' op. Dat is een verouderd begrip, dat tot 1983 in de Grondwet stond.
Omdat hij de voorzitter was van de kot enquêtecommissiequote:Op woensdag 24 maart 2021 01:03 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom is Van Dam zo laag geplaatst?
Denk aan je bloeddrukquote:Op woensdag 24 maart 2021 01:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
t alleen landelijk, maar ook in Overijssel, hard afgestraft door de kiezers. De partij is niet langer de grootste partij in Overijssel en moet het stokje overgeven
Je kan vrij stemmen maar dan is er dus wel trammelant in een coalitie.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, dit zat in mijn hoofd
Maar het lijkt me toch niet dat je nog vrij kan stemmen als je handtekening onder een regeerakkoord staat.
Als hij ergens in zit dan heeft hij enorme moeite om het los te laten of even afstand te nemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:13 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, van wat ik van Omtzigt heb gezien in de campagne geloof ik dat labiele en overwerkte best wel...
Hopelijk komen ze er samen uit. Als kritisch onderdeel van een regeringspartij heeft hij meer perspectief op resultaat dan als eenmansfractie met alle beslommeringen die daarbij horen.
Wat een ratten lopen er ook rond in de politiek zeg. Ego is groter dan landsbelang, elke keer weer. Geen wonder dat intelligente mensen er ver vandaan blijven en er maar matig slimme mannetjes zoals een Klaver, een Jetten en een Hugo de Jonge op de voorgrond kunnen treden. Zij mogen nog geeneens de sandalen dichtmaken van de redenaars uit het oude Rome of Griekenland.quote:Op woensdag 24 maart 2021 01:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zo werd volgens NRC-analist Tom Jan Meeus zelfs in de Trêveszaal gesproken over het ‘probleem’ Omtzigt en stemden CDA ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra tegen openbaarmaking van de notulen van de ministerraad uit angst dat bekend zou worden dat zij hadden meegedaan aan een gesprek over het ‘temperen’ van partijgenoot Omtzigt.
Meeus schrijft daarover: “Door openbaarmaking kon bekend worden dat, volgens bronnen met kennis van de notulen, het partijkopstukken als Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra waren die zomer 2019 zouden hebben meegepraat over het temperen van Omtzigt.”
In een recent interview in de Leeuwarder Courant formuleerde Omtzigt het zelf als volgt: “Ik ben vier jaar voorgelogen door het kabinet dat ik heb gesteund. Ja hallo. Dat is me niet in de koude kleren gaan zitten. Er is iets in mij geknapt dat nog niet is hersteld.” Het CDA-Kamerlid gaf daarbij aan ‘diep in het rood’ te zijn beland.
https://www.hpdetijd.nl/2(...)igt-stabiliteit-cda/
Keihard in zijn kont genaaid door Wopke en Hugo
Dat geloof ik direct.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als hij ergens in zit dan heeft hij enorme moeite om het los te laten of even afstand te nemen.
Dat is meer een vloek dan een zegen.
Klopt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan vrij stemmen maar dan is er dus wel trammelant in een coalitie.
Maar regeerakkoorden zijn het probleem niet. Partijen moeten nu eenmaal afspraken maken en erop kunnen rekenen dat de ander zich er aan houdt. Als daar helderheid over is, dan weet iedereen hoe en waarom.
Het probleem zit meer in de controlerende functie. In geen enkel regeerakkoord zal staan "Wij spreken af dat we wanbestuur niet aan de kaak stellen en stellen geen lastige vragen aan de bestuurder". Dat lijkt bij veel coalities echter wel het geval.
Het probleem is dat het regeerakkoord als argument wordt gebruikt, zelfs als de kritiek op maatregelen zich opstapelt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 07:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan vrij stemmen maar dan is er dus wel trammelant in een coalitie.
Maar regeerakkoorden zijn het probleem niet. Partijen moeten nu eenmaal afspraken maken en erop kunnen rekenen dat de ander zich er aan houdt. Als daar helderheid over is, dan weet iedereen hoe en waarom.
Het probleem zit meer in de controlerende functie. In geen enkel regeerakkoord zal staan "Wij spreken af dat we wanbestuur niet aan de kaak stellen en stellen geen lastige vragen aan de bestuurder". Dat lijkt bij veel coalities echter wel het geval.
Dat lijkt mij geen wetmatigheid. Zeker niet in de ogen van het bericht uit de OPquote:Op woensdag 24 maart 2021 08:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stel dat Hoekstra weer minister wordt in het nieuwe kabinet, dan wordt Omzigt fractieleider van het CDA in de 2e kamer. Het CDA wil niet dat een zeer kritische Kamerlid leider wordt van de CDA fractie. Dus proberen ze hem op deze manier te beschadigen/weg te werken.
Wopke 2 weken geledenquote:Op woensdag 24 maart 2021 08:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Stel dat Hoekstra weer minister wordt in het nieuwe kabinet, dan wordt Omzigt fractieleider van het CDA in de 2e kamer. Het CDA wil niet dat een zeer kritische Kamerlid leider wordt van de CDA fractie. Dus proberen ze hem op deze manier te beschadigen/weg te werken.
Je wil Omtzigt helemaal niet op een ministerspost.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wopke 2 weken geleden
Wopke Hoekstra: 'Als Pieter Omtzigt wil, kan hij minister worden'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-hij-minister-worden
En weer genaaid door Wopke dus om te
Schijnbaar hebben mensen de illusie dat als je uitmuntend bent in vakgebied x je ook wel goed moet zijn in geheel ander vakgebied y. En dat zo'n persoon daar ook zelf zin in heeft omdat men het zo graag wil.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je wil Omtzigt helemaal niet op een ministerspost.
quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:59 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Schijnbaar hebben mensen de illusie dat als je uitmuntend bent in vakgebied x je ook wel goed moet zijn in geheel ander vakgebied y. En dat zo'n persoon daar ook zelf zin in heeft omdat men het zo graag wil.
Had hij al veel eerder moeten doenquote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
quote:
En dan gewoon hypocriet vergeten.quote:Wat een onuitstaanbare vieze vuile smerige gore ranzige rottende stinkende onzindelijke vunzige weerzinwekkende walgelijke nare lage gemene schunnige abjecte infame groezelige onfrisse lelijke morsige ruggengraatloze obscene geniepige akelige ploerterige schofterige verraderlijke achterbakse boosaardige doortrapte ploerterige arglistige valse slinkse trouweloze misdadige gortige minne nietswaardige miserabele goddeloze KUTPARTIJ is het toch ook zeg.
Als het echt allemaal zo erg is als hier wordt geschreven, dan snap ik niet dat Omtzigt niet al tig jaar geleden voor zichzelf heeft gekozen. Dit soort zaken laat je je toch niet flikken?quote:
Waarom zou iemand die door de achterban van het CDA wordt gekozen en zijn werk uitstekend doet zichzelf laten wegjagen door een stel CDA-ministers en partijbobo's die zich voor het karretje van de VVD laten spannen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als het echt allemaal zo erg is als hier wordt geschreven, dan snap ik niet dat Omtzigt niet al tig jaar geleden voor zichzelf heeft gekozen. Dit soort zaken laat je je toch niet flikken?
Omdat hij geschoffeerd wordt? Als je werkgever je dat flikt dan ben je toch ook weg? Eer aan jezelf houden, neem de zetel die je hebt verdient lekker mee en begin je eigen lijst.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:19 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die door de achterban van het CDA wordt gekozen en zijn werk uitstekend doet zichzelf laten wegjagen door een stel CDA-ministers en partijbobo's die zich voor het karretje van de VVD laten spannen?
Hij had het een eigen partij moeten startenquote:Op woensdag 24 maart 2021 14:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Pieter Omtzigt krijgt mes na mes in zijn rug gestoken
Het CDA wordt woedender en woedender op Pieter Omtzigt.
Hij wordt ‘gedoogd,’ de top liet hem zo veel mogelijk buiten beeld tijdens de verkiezingscampagne, men lekt over hem dat hij ‘labiel’ is. Hij zou huilbuien hebben gehad, hij zou met dingen hebben gesmeten. Blijkbaar vindt men het geen bezwaar om dat onder de hoed aan de pers te vertellen. Ik schreef het al eens: Pieter Omtzigt krijgt mes na mes in zijn rug gestoken.
Waarom is men woedend op Omtzigt?
Omtzigt, daar is vriend en vijand het over eens, is het beste Kamerlid van het CDA. Hij deed het werk dat andere CDA-Kamerleden niet deden. Die andere Kamerleden werden dus opeens geconfronteerd met hun overbodigheid. Misschien moet ik wel luiheid schrijven. Je kunt namelijk gekozen worden in de Tweede Kamer en niets doen. Zeker als er fractiediscipline heerst. Maar als iemand als Pieter Omtzigt, alleen al door zijn eigen werklust, aantoont dat jij met je reet slechts het pluche zit te slijten, dan wordt hij een gevaar en moet hij weg.
Een andere reden is het conflict dat Pieter zag ontstaan met de CDA-ministers. Pieter kaartte dat aan. Rutte heeft toen in de ministerraad gevraagd aan Wopke, Hugo en Mona of die Pieter niet konden ‘temmen.’ Natuurlijk liet Pieter zich niet temmen, maar duidelijk werd wel dat men van Pieter af wilde. Bij het CDA heeft men toen gedacht: ‘Laten we hem regeringsmacht geven, dan zingt hij wel een toontje lager.’ Maar Pieter, hoewel hij vermoedelijk elke ministerspost mocht bezetten die hij wilde, was toch het liefst Kamerlid, nadat hij, op een vreemde manier, de strijd om het lijsttrekkerschap had verloren en Wopke de aanvoerder van het CDA werd – de minister die Pieter in feite bestreed.
Toen vervolgens ook nog het CDA een gevoelig verlies leed, werd Pieter de zondebok – die niet zo mocht worden genoemd, want hij was zo nobel en in de ogen van de pers zo goed. En dus werd er over hem gelekt.
De grote boodschap van de lekkages: Pieter is een labiele hystericus. Subtekst: hij moet eigenlijk worden opgenomen, hij is gestoord. Onderbouwing: “Dat hij overspannen is, is begrijpelijk, want hij heeft zo hard gewerkt voor onze partij.”
Pieter, ik zeg het weer: wacht nog even tot het kabinet is gevormd, weiger elke post, blijf Kamerlid en pleeg dan zetelroof. Lijst Omtzigt. Denk aan Erasmus, Pieter, en wijk voor niemand: cedo nulli!
https://www.parool.nl/col(...)-gestoken~b1b56b591/
Pieter ik zeg doen
Misschien nog wel veel meer, hoeveel mensen zouden niet op het CDA gestemd hebben vanwege Hoekstra, De Jonge en het tegenwerken van Omtzigt in zijn controlerende taak en het buitenspel zetten van Omtzigt met verdwenen logs?quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij had het een eigen partij moeten starten
Hij zinspeelde er wel op maar heeft het niet gedaan
Jammer
Had gemoeten na de wissel van Hugo met Wopke
alsnog is moeilijk denk ik
Met een eigen partij dan had ie 8 zetels gehaald en had de coalitie niet om hem heen gekund
Het blijft speculeren hoeveel zetels Omtzigt op eigen kracht had kunnen halen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij had het een eigen partij moeten starten
Hij zinspeelde er wel op maar heeft het niet gedaan
Jammer
Had gemoeten na de wissel van Hugo met Wopke
alsnog is moeilijk denk ik
Met een eigen partij dan had ie 8 zetels gehaald en had de coalitie niet om hem heen gekund
CDA had Omtzigt niet van de lisjt kunne houden dan was ie weer met voorkeurstemmen terug gekomenquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:03 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Het blijft speculeren hoeveel zetels Omtzigt op eigen kracht had kunnen halen.
Breken met het CDA was de makkelijke weg geweest. Het CDA kan nu ook niet om hem heen. Anders hadden ze hem wel van de lijst gehouden.
Het CDA heeft nog altijd een trouwe achterban. Die zou in dit geval partij moeten kiezen voor team Omtzigt en niet voor degenen die graag het kabinet uit de wind houden.
Als je echt verandering wilt dan kun je dat binnen een middelgrote partij beter van binnenuit doen dan het politieke landschap nog verder versplinteren.
Waarschijnlijk ja.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
CDA had Omtzigt niet van de lisjt kunne houden dan was ie weer met voorkeurstemmen terug gekomen
Als je van de lijst wordt gehouden kan je ook geen voorkeursstemmen krijgen hequote:Op woensdag 24 maart 2021 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
CDA had Omtzigt niet van de lisjt kunne houden dan was ie weer met voorkeurstemmen terug gekomen
Zij heeft mijn stem gekregen. De rest van het draadje van haar is ook de moeite waard.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:
Zeer goede tweet van Renske Leijten.
[ twitter ]
Wat zou jij doen als je in het bestuur zit en iemand het kabinet neerhaalt waar jouw partij deel van uit maakt? Ik ben 100% voor Omtzigt, maar wat had je dan verwacht?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Wat een partij. Vol met achterbakse egootjes, machtsspelletjes en samenzwering. En dan vervolgens verbaasd zijn dat de kiezer ze het bestuur van het land niet toevertrouwd.
Dat ze ergens in de eerste maanden van deze affaire hadden gezegd: hij heeft gelijk we gaan het oplossen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in het bestuur zit en iemand het kabinet neerhaalt waar jouw partij deel van uit maakt? Ik ben 100% voor Omtzigt, maar wat had je dan verwacht?
De lijst wordt vastgesteld door de leden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je van de lijst wordt gehouden kan je ook geen voorkeursstemmen krijgen he
Ik zou degenen die er een potje van gemaakt hebben manen volgende keer beter werk te verrichten zodat Omtzigt het niet neer hoeft te halen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je in het bestuur zit en iemand het kabinet neerhaalt waar jouw partij deel van uit maakt? Ik ben 100% voor Omtzigt, maar wat had je dan verwacht?
En dan heel Nederland laten weten dat jouw partij het leven van tienduizenden Nederlanders heeft verkloot? Wetende dat je daardoor waarschijnlijk minder zetels krijgt bij de verkiezingen en je daardoor minder goed alle (andere) partijpunten kan nastreven?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat ze ergens in de eerste maanden van deze affaire hadden gezegd: hij heeft gelijk we gaan het oplossen.
Want de strategie die ze nu volgen heeft wel een overvloed aan zetels opgeleverd?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:34 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
En dan heel Nederland laten weten dat jouw partij het leven van tienduizenden Nederlanders heeft verkloot? Wetende dat je daardoor waarschijnlijk minder zetels krijgt bij de verkiezingen en je daardoor minder goed alle (andere) partijpunten kan nastreven?
Dat hadden ze wel verwacht, anders zouden ze inderdaad niet zo te werk zijn gegaanquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Want de strategie die ze nu volgen heeft wel een overvloed aan zetels opgeleverd?
iK stem nooit meer CDA dit vergeef ik nooitquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Want de strategie die ze nu volgen heeft wel een overvloed aan zetels opgeleverd?
Fouten maken is menselijk. Gekonkel en onder het tapijt vegen is een keuze en daar vertrouw ik mijn stem niet aan toe.
Ik had verwacht dat een bestuurslid van een politieke partij zou begrijpen wat de scheiding der machten inhoudt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Asscher is opgestapt en daar is de PvdA niet echt voor beloondquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gekonkel en onder het tapijt vegen is een keuze en daar vertrouw ik mijn stem niet aan toe.
Ik heb weinig moeite met fouten maken. Ik doe dat zelf dagelijks. Waar ik wel moeite mee heb is die fouten verzwijgen en ondertussen nog meer mensen kapot laten gaan en zelfmoord laten plegen. De VVD en het CDA gaan letterlijk over lijken is gebleken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:34 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
En dan heel Nederland laten weten dat jouw partij het leven van tienduizenden Nederlanders heeft verkloot? Wetende dat je daardoor waarschijnlijk minder zetels krijgt bij de verkiezingen en je daardoor minder goed alle (andere) partijpunten kan nastreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |