quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijdens een college arbeidsrecht zei ooit een hoogleraar: “Nederlanders kennen geen arbeidsconflicten, die melden zich ziek”...
Geblaat van zo'n omhooggevallen blaaskaakquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie verdacht dicht bij de waarheid zit.
Wat schiet hij daar mee opquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.
Ik wist niet eens dat individuele kamerleden dat ondertekenden. Is dat niet in strijd met 'zonder last of ruggenspraak'?quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gewoon weigeren het regeerakkoord te tekenen.
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraakquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat individuele kamerleden dat ondertekenden. Is dat niet in strijd met 'zonder last of ruggenspraak'?
Geen idee, dit zat in mijn hoofdquote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraak
En een last is het niet. Dus nee.
Maar je legt jezelf “vast”. Dat strookt al niet echt met het karakter van een last. Dat is toch iets wat van buiten komt. Maar vooral omdat een dergelijke afspraak niet afdwingbaar is.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geen idee, dit zat in mijn hoofd
Maar het lijkt me toch niet dat je nog vrij kan stemmen als je handtekening onder een regeerakkoord staat.
Ik denk dat een Maxime Verhagen, een mislukte Machiavelli, Omtzigt echt niet zou pruimen. Zijn voormalig woordvoerder is momenteel de fractievoorzitter van het CDA. Ook iemand als Raymond Knops is waarschijnlijk een lichtelijk autoritaire CDA-er. Waarschijnlijk hebben ze een vazal in de partijtop.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:33 schreef jameshond7 het volgende:
Wie zijn diegene in de top die (nog steeds) tegen Omtzigt zijn? De voorzitter is opgestapt en ik dacht dat figuren zoals Hoekstra en Keijzer die ook enige aanzien hebben goed liggen bij Omtzigt?
quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:30 schreef Stray_cat het volgende:
en ga in Godsnaam niet in een coalitie zitten met D'666. Doe het niet. Net als SP, niet doen.
O, dat lijkt me duidelijk toch? Dat gaat nooit werken met zijn standpunten, misschien SP heel in de verte, maar zeker D666 niet. Hij zal een keuze moeten maken en ik hoop echt dat deze kanjer de juiste maakt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:37 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ja dat vraag ik jou. Waarom niet met de D66 en de SP samenwerken?
Lijkt me prima. Ik heb Omtzigt gestemd om hem te supporten. Heel dat CDA kan me gestolen worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 20:52 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zie Omzigt nog wel eens een eigen partijtje beginnen. Als hij wat goede mensen om zich heen verzamelt kan hij groter worden dan het CDA. Of hij kapt er helemaal mee, kan ook.
In de grondwet staat niets over politieke partijen. Kamerleden zijn individuele volksvertegenwoordigers. Dat die Kamerleden in de loop der tijd zijn gaan samenwerken mag dan zo zijn, de partijen hebben in de grondwet geen status.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar in de (Grond)wet staat zonder ruggespraak
En een last is het niet. Dus nee.
Dat weet ik. Je punt?quote:Op woensdag 24 maart 2021 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de grondwet staat niets over politieke partijen. Kamerleden zijn individuele volksvertegenwoordigers. Dat die Kamerleden in de loop der tijd zijn gaan samenwerken mag dan zo zijn, de partijen hebben in de grondwet geen status.
Oh, laat maar.quote:
quote:Soms duikt nog wel eens het begrip 'last en ruggespraak' op. Dat is een verouderd begrip, dat tot 1983 in de Grondwet stond.
Omdat hij de voorzitter was van de kot enquêtecommissiequote:Op woensdag 24 maart 2021 01:03 schreef jameshond7 het volgende:
Waarom is Van Dam zo laag geplaatst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |