De acteur die Knippenberg speelde probeerde fonetisch Nederlands te spreken en sprak inderdaad Engels met een aangezet Nederlands accent.quote:Op vrijdag 9 april 2021 11:26 schreef riazop het volgende:
[..]
Bizar slecht gecast idd.
Dat Engels met het Hollandse accent deed ie wel weer leuk na. Alhoewel veel Nederlanders dat wsl niet eens door hebben.
S4 bestaat uit twee delen, in totaal 14 afleveringen komen er nogquote:Op dinsdag 6 april 2021 19:53 schreef Nielojram75 het volgende:
Ik ben geen her-kijker van series, maar nu voor de 3de keer Ozark gekeken. Wat een geweldige topserie is dat ook.
Ken je dat als Ozark-liefhebber dat je mensen ervan te probeert te overtuigen? En als ze afhaken na 2 afleveringen dat je zoiets hebt van ' Je snapt het niet, kijk nu even door'
Hoop zo dat er snel een S4 komt, zag op IMDB dat er nog maar een aflevering genoteerd staat..
Jij kijkt netflix op je telefoon?quote:Op zaterdag 10 april 2021 21:48 schreef mschol het volgende:
volgens de play store wordt mijn telefoon (oneplus3) niet meer ondersteund voor netflix, en kan hem via die weg dus niet meer installeren/updaten..
via apkmirror de laatste apk installeren werkt prima
Je kunt t ook gebruiken om te casten hè?quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:03 schreef dumble het volgende:
[..]
Jij kijkt netflix op je telefoon?
Heftig.
En je TV meenemen in de trein is ook zo'n gehannes.quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:15 schreef noodgang het volgende:
[..]
Je kunt t ook gebruiken om te casten hè?
Lol! Lang leve android en alternatieve app stores !quote:Op zaterdag 10 april 2021 21:48 schreef mschol het volgende:
volgens de play store wordt mijn telefoon (oneplus3) niet meer ondersteund voor netflix, en kan hem via die weg dus niet meer installeren/updaten..
via apkmirror de laatste apk installeren werkt prima
quote:Op zaterdag 10 april 2021 23:03 schreef dumble het volgende:
[..]
Jij kijkt netflix op je telefoon?
Heftig.
En dat ie steeds 'cloggie' zegt is ook raar.quote:Op zaterdag 10 april 2021 21:11 schreef Rijst het volgende:
Hier ook beginnen aan The Serpent. De Belgische ambassadeur hadden ze ook beter kunnen casten. Eentje die wel frans en nederlands spreekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik erger me me ook aan het selectieve casting beleid. Wel twee nederlandse slachtoffers en een nederlandse ambassadeur, maar de nederlandse dhr knippenberg en de belgische gezant spreken engels met elkaar...quote:Op zaterdag 10 april 2021 21:11 schreef Rijst het volgende:
Hier ook beginnen aan The Serpent. De Belgische ambassadeur hadden ze ook beter kunnen casten. Eentje die wel frans en nederlands spreekt.
Hier kijk ik echt naar uitquote:
Ik denk met de gedachte dat als er teveel Nederlands of Frans wordt gesproken in de serie dat het minder mensen zal aantrekken. Blijft wel zonde natuurlijk. Heb me uiteindelijk wel prima vermaakt.quote:Op maandag 12 april 2021 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik erger me me ook aan het selectieve casting beleid. Wel twee nederlandse slachtoffers en een nederlandse ambassadeur, maar de nederlandse dhr knippenberg en de belgische gezant spreken engels met elkaar...
Ik ookquote:
Ik heb een paar jaar voor een Amerikaans bedrijf gewerkt bij de Benelux vestiging en sprak ook Engels met veel collega's uit Wallonië. Zij spraken geen Nederlands en ik geen Frans.quote:Op maandag 12 april 2021 11:17 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik erger me me ook aan het selectieve casting beleid. Wel twee nederlandse slachtoffers en een nederlandse ambassadeur, maar de nederlandse dhr knippenberg en de belgische gezant spreken engels met elkaar...
Zou ook een beetje random zijn 14 jaar na het laatste seizoen. Al zie je dat soort dingen wel iets vaker nu met terugkerende shows.quote:Op maandag 12 april 2021 19:20 schreef TLC het volgende:
Ik wilde vragen of er een derde seizoen kwam van Rome, maar daarna las ik dat 1 aflevering al 1 miljoen dollar kostte, dus never mindWel jammer hoor, goede serie
Rome? Da’s toch van HBO?quote:Op maandag 12 april 2021 19:20 schreef TLC het volgende:
Ik wilde vragen of er een derde seizoen kwam van Rome, maar daarna las ik dat 1 aflevering al 1 miljoen dollar kostte, dus never mindWel jammer hoor, goede serie
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Atomic Blonde - [VS] 2017 16 1:54 uur | Actie, Thriller
Nadat er weer een spion is vermoord, moet MI6-agent Lorraine Broughton een verdwenen lijst met dubbelagenten vinden, een verrader identificeren en in leven blijven.
Mighty Express - [Canada/VS] S03 2021 AL - Netflix Original | Kinderserie
Maak een ritje met de Mighty Express, een team van treinen en hun kindervriendjes die problemen op het spoor overwinnen door snel na te denken en samen te werken!
My Love: Six Stories of True Love - [VS] Miniserie 2021 AL - Netflix Original | Documentaire
Zes stellen uit verschillende delen van de wereld vertellen over hun langdurige liefde in deze tedere portretten die zijn gefilmd in de loop van een jaar.
New Gods: Nezha Reborn - [China] 2021 6 1:58 uur - Netflix Original | Actie, Fantasy, Sci-Fi
Nezha leeft als een doodgewone koerier en fan van motorracen, maar als hij oude rivalen tegenkomt, moet hij zijn krachten herontdekken en zijn dierbaren beschermen.
Uppena - [India] 2020 12 2:24 uur | Drama, Romantisch
Een jongen uit een vissersgemeenschap valt voor de dochter van een dorpshoofd, maar ze stuiten op hevige tegenstand van de ouderwetse vader van het meisje.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
Zit bij KPN blijkbaar:quote:Op zondag 11 april 2021 15:37 schreef egelhond het volgende:
Rambo films aan het kijken. Lang geleden. Maar waarom staat gvd deel 5 er wel op en deel 4 niet grrr
Ahh was het net aan het zoeken. Ben nog te vroeg zie ik.quote:
heb geen kpn. Achja maar illegaal gedownload. Als je alles wilt bijhouden heb je 6 abbo's nodig.quote:Op dinsdag 13 april 2021 16:21 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Zit bij KPN blijkbaar:
https://www.justwatch.com/nl/movie/rambo
gewoon afwisselen van maand abbonementen? (eerlijk is eerlijk bijft een gekloot)quote:Op dinsdag 13 april 2021 17:30 schreef egelhond het volgende:
[..]
heb geen kpn. Achja maar illegaal gedownload. Als je alles wilt bijhouden heb je 6 abbo's nodig.
Vind netflix, videoland en prime al wel genoeg.
Ik weet niet hoe ver je al bent, maar deel 5 staat er morgen voor het laatst op. Hij is wel los te kijken tov de andere delen. Ik moet nog een halfuur maar ik vind het eerlijk gezegd maar een matige en wat saaie film, het feit dat ik van het weekend John Wick 2 gezien heb helpt ook niet denk ik.quote:Op zondag 11 april 2021 15:37 schreef egelhond het volgende:
Rambo films aan het kijken. Lang geleden. Maar waarom staat gvd deel 5 er wel op en deel 4 niet grrr
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Circle - USA - [VS] S02/A 2021 AL - Netflix Original | Reality
Status en strategie botsen in deze combinatie van sociaal experiment en competitieserie waarin onlinedeelnemers zich een weg flirten, bonden en faken naar 100.000 dollar.
Dad Stop Embarrassing Me! - [VS] S01 2021 9 - Netflix Original | Comedy
Wanneer zijn koppige dochter bij hem intrekt, ontdekt een alleenstaande vader en eigenaar van een cosmeticabedrijf al improviserend wat het betekent om een vader te zijn.
Lizzie - [VS] 2018 16 1:45 uur | Historisch drama, Misdaad
Lizzie Borden probeert te overleven in een gezin vol huiselijk geweld. Ze voelt verwantschap met de nieuwe hulp, maar hun band neemt een drastische wending.
Love and Monsters - [VS] 2021 12 1:49 uur - Netflix Original | Actie, Comedy, Familiefilm, Fantasy, Sci-Fi, Tienerfilm
Zeven jaar na de monsterapocalyps besluit de sympathieke, maar wat onfortuinlijke Joel zijn knusse ondergrondse bunker te verlaten en op zoek te gaan naar zijn ex.
The Soul - [China] 2021 16 2:10 uur - Netflix Original | Duister, Misdaad, Thriller
Het onderzoek naar de dood van een zakenman legt voor een aanklager en zijn vrouw occulte geheimen bloot. Ze krijgen te maken met hun eigen dilemma van leven en dood.
Why Did You Kill Me? - [VS] 2021 12 1:23 uur - Netflix Original | Documentaire
De grens tussen gerechtigheid en wraak vervaagt als een radeloos gezin op social media de mensen opspoort die de 24-jarige Crystal Theobald hebben vermoord.When the student is ready, the teacher will appear.
alleen omdat er af en toe een fout in zit?quote:Op zondag 4 april 2021 23:52 schreef dumble het volgende:
[..]
Engelse subs aanzetten, met een beetje Engelse kennis kom je er dan wel uit..
Nou, ik heb subs vooral aan om daadwerkelijk te weten wát ze zeggen (want achtergrondgeluid of niet enorm duidelijke uitspraak van dingen), als ik dan iets zie als "ik zij" dan leidt dat gewoon af.quote:Op woensdag 14 april 2021 09:57 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
alleen omdat er af en toe een fout in zit?
Tja vervelend maar om dan maar Engels aan te gaan zetten.... ik heb geen tijd om me daar dan verder druk over te maken.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:13 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nou, ik heb subs vooral aan om daadwerkelijk te weten wát ze zeggen (want achtergrondgeluid of niet enorm duidelijke uitspraak van dingen), als ik dan iets zie als "ik zij" dan leidt dat gewoon af.
En da's niet incidenteel.
Nou ja, liever dus Engelse subs, want de [gasps] en andere [sounds] storen me minder dan die koeien van fouten.quote:Op woensdag 14 april 2021 10:14 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Tja vervelend maar om dan maar Engels aan te gaan zetten.... ik heb geen tijd om me daar dan verder druk over te maken.
Vooral dit, ja. Spelfouten irriteer ik me niet zo snel aan, maar verkeerd vertalen wel. Zeker als de vertaling nergens op slaat (zoals soms bij bijvoorbeeld Drive to Survive).quote:Op woensdag 14 april 2021 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Ik zet bijna altijd Engelse ondertiteling aan. Doorgaans versta ik het prima, maar soms hoor ik een woordje of wat even niet (vanwege omgevingsgeluid, een keertje hoesten, herrie in de serie/film zelf, etc) en dan is het wel prettig als dat gewoon aangevuld kan worden met wat er precies gezegd is en niet met de vertaling van wat er gezegd is.
Ik vind spelfouten nog niet eens heel erg. Ik ben webredacteur en weet wat er gebeurt als alles vlug-vlug-vlug moet; dan ram ik er in de hectiek ook weleens een ‘Hij zij’ uit.quote:Op woensdag 14 april 2021 12:45 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Vooral dit, ja. Spelfouten irriteer ik me niet zo snel aan, maar verkeerd vertalen wel. Zeker als de vertaling nergens op slaat (zoals soms bij bijvoorbeeld Drive to Survive).
Sorry, mijn Zweeds, Spaans en Koreaans is niet zo goed.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Welke droeftoeter zet er uberhaupt ondertitels aan ?
Je hebt toch OREN?
Ja, maar ik vind dat met name Amerikanen nogal kunnen mompelen. Daarnaast kunnen dialecten en accenten het mijn oren moeilijk maken. En ook als er met veel jargon gegooid wordt, vind ik ondertitels fijn.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Ja, die werken niet zo best meer. En ik eet tijdens het Netflixen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Je krijgt geen 4K-beelden op een 50-inch tv aangeleverdquote:Op woensdag 14 april 2021 15:43 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vind spelfouten nog niet eens heel erg. Ik ben webredacteur en weet wat er gebeurt als alles vlug-vlug-vlug moet; dan ram ik er in de hectiek ook weleens een ‘Hij zij’ uit.![]()
Wat ik wel erg vind, is als het inhoudelijk totaal niet meer klopt. In kookshows bijvoorbeeld, dat ze de ingrediënten verkeerd benoemen. Of de naam van een gerecht letterlijk vertalen. (Ik heb een keer naar een docu over papa’s baard gekeken. Suikerspin. Hoe dan, je ziet als vertaler de beelden toch?)
quote:Op woensdag 14 april 2021 18:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je krijgt geen 4K-beelden op een 50-inch tv aangeleverdIn sommige gevallen is het beeld kleiner dan m'n telefoon en beveiligd met allemaal onzin (naam bedrijf, naam ondertitelaar, nog eens een streep erdoorheen, naam studio), of het ziet eruit als een ingescande videoband met fletse kleuren dus dat moet je ook niet overschatten
Soms is het luiheid, dan wordt er naar een pistool verwezen terwijl die persoon een geweer vasthoudt, maar soms zit je ook te kijken van 'wtf is dat voor bietje'.
Ja dat programma heb ik niet want ik werk niet voor dat bedrijf. Werk wel met vier andere programma's, waarvan er eentje momenteel wordt uitgefaseerd. De twee programma's waar ik momenteel het vaakst mee werk hebben een kleiner scherm.quote:
Dove mensen?quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Ik hoor niet al te best gozertquote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
We kunnen natuurlijk geen bootlegvideo's riskerenquote:Op woensdag 14 april 2021 18:15 schreef CherryLips het volgende:
O nee er is nog een gratis programma waar ik laatst mee moest werken, dat had wel redelijk groot beeld. Maar het geleverde beeld had wel keigroot een kruis en de naam van de studio en mijn naam in beeld.
Of mensen die hardop het plot gaan vragen: "is dat die vent van net?", "waarom loopt ze daar?", "waar heeft ze dat geld vandaan?".quote:Op woensdag 14 april 2021 18:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dove mensen?
Chips etende mensen?
Dove, chips etende mensen?
Serieus? Kleiner dan je telefoon? Dat ze het niet in vol ornaat toesturen kan ik begrijpen maar je moet toch je werk kunnen doen?quote:Op woensdag 14 april 2021 18:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je krijgt geen 4K-beelden op een 50-inch tv aangeleverdIn sommige gevallen is het beeld kleiner dan m'n telefoon en beveiligd met allemaal onzin (naam bedrijf, naam ondertitelaar, nog eens een streep erdoorheen, naam studio), of het ziet eruit als een ingescande videoband met fletse kleuren dus dat moet je ook niet overschatten
Soms is het luiheid, dan wordt er naar een pistool verwezen terwijl die persoon een geweer vasthoudt, maar soms zit je ook te kijken van 'wtf is dat voor bietje'.
Nou ja veel mensen spreken niet duidelijk en met ondertiteling begrijp je meestal sneller wat er gebeurd en gezegd wordt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Het programma waar ik net mee werkte had klein beeld ja. En morgen ga ik met een programma werken met groter beeld gelukkig. Maar met een kruis, m'n naam, de studio en de tijdcodes in beeld.quote:Op woensdag 14 april 2021 21:53 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Serieus? Kleiner dan je telefoon? Dat ze het niet in vol ornaat toesturen kan ik begrijpen maar je moet toch je werk kunnen doen?
Die krijgen één keer de kans om hun leven te beteren en anders kunnen ze een andere ruimte opzoekenquote:Op woensdag 14 april 2021 18:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Of mensen die hardop het plot gaan vragen: "is dat die vent van net?", "waarom loopt ze daar?", "waar heeft ze dat geld vandaan?".
Het is best prima voor je taalontwikkeling, tegelijkertijd luisteren en lezen.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Ligt eraan in welke taal gesproken wordt.quote:Op woensdag 14 april 2021 17:57 schreef riazop het volgende:
Je hebt toch OREN?
Dat geldt ook voor NL producties.quote:Op woensdag 14 april 2021 21:57 schreef DKUp het volgende:
[..]
Nou ja veel mensen spreken niet duidelijk en met ondertiteling begrijp je meestal sneller wat er gebeurd en gezegd wordt.
Meestal kun je series uit die landen wel op de Engelse of Franse dubs gooien.quote:Op woensdag 14 april 2021 18:02 schreef Aether het volgende:
[..]
Sorry, mijn Zweeds, Spaans en Koreaans is niet zo goed.
Veel rijkere kijkervaring als je een honderd procent Koreaanse serie zit te kijken en iedereen 'praat' Engels, jeweet.quote:Op donderdag 15 april 2021 08:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Dubs.
Oooh, wacht, de post erboven verklaart het. Ria gaat er ten onrechte van uit dat iedereen moeite moet doen om subs te lezen.
Ik stoorde me bij Kingdom al aan de dub voordat ik überhaupt doorhad dat het geen Engelse serie is.quote:Op donderdag 15 april 2021 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel rijkere kijkervaring als je een honderd procent Koreaanse serie zit te kijken en iedereen 'praat' Engels, jeweet.
Krijg een beetje dit gevoel:quote:Op donderdag 15 april 2021 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Veel rijkere kijkervaring als je een honderd procent Koreaanse serie zit te kijken en iedereen 'praat' Engels, jeweet.
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Furry Vengeance - [VK/VS] 2010 AL 1:31 uur | Comedy, Familiefilm
Wanneer zijn nieuwe huizenbouwproject te ver de pure wildernis binnendringt, moet een vastgoedondernemer het opnemen tegen een groep boze dieren.
GANTZ:O - [Japan] 2016 16 1:35 uur | Actie, Anime, Fantasy, Horror, Sci-Fi
Onlangs overleden mensen worden weer tot leven gewekt en moeten samen met behulp van hightechwapens een leger van monsters verslaan in Tokyo en Osaka.
Hart Beat - [Nederland] 2016 6 1:29 uur | Comedy, Familiefilm, Tienerfilm
De passie voor muziek van een tiener wordt nieuw leven ingeblazen als een artiest die op het punt staat door te breken als superster, per toeval haar pad kruist.
Hello, Me! - [Zuid-Korea] 2021 12 - Netflix Original | Comedy, Romantisch
Een vrouw voelt zich ellendig en onsuccesvol. Het leven heeft voor haar alle glans verloren, totdat op een dag haar pittige, jongere zelf verschijnt en verandering eist.
Kankerlijers - [Nederland] 2014 12 1:33 uur | Comedy, Drama
Drie onstuimige tienerpatiënten met kanker maken de oncologievleugel van een ziekenhuis onveilig terwijl ze strijden om de affectie van een nieuwkomer.
De Kinderen van Truus - [Nederland] 2020 9 1:34 uur | Documentaire
Deze documentaire vertelt het verhaal van Truus Wijsmuller, een verzetsvrouw die tijdens het naziregime duizenden Joodse kinderen redde.
Mannen Van Mars - [Nederland] 2018 12 1:30 uur | Comedy, Romantisch
Drie mannen van middelbare leeftijd proberen de klok terug te draaien en met een wild avondje uit nog een keer te genieten van hun jongere jaren.
The Real Housewives of Beverly Hills - [VS] S01-04 2013 6 | Reality
Deze populaire realityserie vindt plaats in Beverly Hills, waar vrouwen op hoge hakken vechten als vijanden, samen drinken als vrienden en flink wat drama veroorzaken.
Ride or Die - [Japan] 2021 16 2:22 uur - Netflix Original | Drama, Romantisch
Rei helpt de vrouw op wie ze al jaren verliefd is, te ontsnappen aan haar gewelddadige echtgenoot. Terwijl ze samen vluchten, slaat de vonk pas goed over.
Selfless - [VS] 2015 12 1:57 uur | Fantasy, Psychologische thriller, Sci-Fi
Een stervende zakenman die zijn bewustzijn laat transplanteren in het lichaam van een gezonde jongeman, doet een zorgwekkende ontdekking over de herkomst van het lichaam.
Sisyphus - [Zuid-Korea] S01 2021 12 - Netflix Original | Actie, Drama, Sci-Fi, Thriller
Door een vreemde gebeurtenis leert een geniale ingenieur gevaarlijke geheimen over de wereld kennen, en over een vrouw uit de toekomst die speciaal voor hem is gekomen.When the student is ready, the teacher will appear.
Die heten meestal geen Siemonsquote:Op maandag 12 april 2021 17:35 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb een paar jaar voor een Amerikaans bedrijf gewerkt bij de Benelux vestiging en sprak ook Engels met veel collega's uit Wallonië. Zij spraken geen Nederlands en ik geen Frans.
Nou weet ik niet of een gezant Nederlands zou moeten kennen voor die functie en het dan later zou moeten leren.
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ajeeb Daastaans - [India] 2021 16 2:22 uur - Netflix Original | Romantisch
In vier korte films wordt belicht hoe een onverwachte gebeurtenis in gebroken relaties op verrassende wijze kan leiden tot een uitbarsting van sluimerende emoties.
Arlo de alligatorjongen - [VS] 2021 6 1:32 uur - Netflix Original | Kindermuziek
De optimistische Arlo verlaat zijn moeras in het zuiden om in New York zijn onbekende vader te zoeken. Onderweg maakt hij nieuwe vrienden. Een muzikaal avontuur.
Fast & Furious Spionnenracers - [VS] S04 2021 6 - Netflix Original | Kinderserie
Een overheidsinstantie zet tienerchauffeur Tony Toretto en zijn avontuurlijke vrienden in om in het criminele straatracecircuit te infiltreren als undercoverspionnen.
Into the Beat - Dein Herz tanzt - [Duitsland] 2020 AL 1:42 uur - Netflix Original | Drama, Feelgood, Romantisch, Tienerfilm
Een tienerballerina komt toevallig met hiphop in aanraking en moet een onmogelijke keuze maken: in de voetsporen van haar ouders treden ... of haar nieuwe passie najagen?
Seraph of the End - [Japan] S01-02 2015 12 | Actie, Anime, Duister, Fantasy, Sci-Fi
Na een dodelijke virusepidemie dienen de paar kinderen die de ramp hebben overleefd, als voedsel voor de vampiers die de wereld overnemen. Maar één groep vecht terug.
Snelle: zonder jas naar buiten - [Nederland] 2021 12 1:29 uur - Netflix Original | Documentaire
In deze documentaire biedt de Nederlandse artiest Snelle een kijkje in zijn creatieve proces en privérelaties tijdens het uitbrengen van een album en de pandemie.
Why Are You Like This - [Australië] S01 2021 16 - Netflix Original | Comedy, Cynisch
Drie beste vrienden combineren werk, plezier, identiteitspolitiek, daten en wilde avonden stappen in deze vlijmscherpe satire over het leven van twintigers in Melbourne.
[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 16-04-2021 09:54:35 ]When the student is ready, the teacher will appear.
Als ik wil lezen pak ik wel een boekquote:Op donderdag 15 april 2021 09:11 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zag het al, maar er is nog geen datum toch?quote:
Nee, alleen coming soon.quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zag het al, maar er is nog geen datum toch?
De app zegt 13 mei!quote:Op vrijdag 16 april 2021 15:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik zag het al, maar er is nog geen datum toch?
Nee johquote:
En het laatste seizoen lees ik nuquote:
Heb jij Blackfish ook gezien?quote:Op zaterdag 17 april 2021 00:27 schreef Tokay het volgende:
Net de rauwe documentaire Seaspiracy gekeken, wat een eyeopener. (Net als Cowspiracy destijds.)
Alleen al dat zogenaamd verantwoorde MSC keurmerk op je blikje vis; over een wassen neus gesproken.
Nu ga ik depressief slapen.
Nope, ik heb even gegoogeld op de titel, maar ik ken ‘m niet ...quote:
Ik heb een nacht wakker gelegen en word nog steeds verdrietig als ik eraan denk. Daarom durf ik die andere docu's niet te kijken.quote:Op zaterdag 17 april 2021 20:03 schreef Tokay het volgende:
[..]
Nope, ik heb even gegoogeld op de titel, maar ik ken ‘m niet ...
Staat-ie ook op Netflix en moet ik daar waarschijnlijk ook van gaan huilen?![]()
Ik vond trouwens What The Health wat voedsel(on)veiligheid betreft, ook al zo’n treurige en confronterende Netflix-documentaire.
Och!quote:Op zaterdag 17 april 2021 20:05 schreef potjecreme het volgende:
Ik heb een nacht wakker gelegen en word nog steeds verdrietig als ik eraan denk. Daarom durf ik die andere docu's niet te kijken.
Ja die was erg leuk! Cgi viel soms wat tegen. En lieve hondquote:Op vrijdag 16 april 2021 23:30 schreef Pap89 het volgende:
Love and Monsters is een erg leuke “adventure” film, zeker een aanrader.
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chadwick Boseman: Portrait of an Artist - [VS] 2021 AL 0:21 uur - Netflix Original | Documentaire
Schrijvers, regisseurs en acteurs komen bij elkaar voor een gesprek over het buitengewone artistieke proces van Chadwick Boseman.
Minions - [VS] 2015 6 1:30 uur | Comedy, Feelgood
De banaangele brabbelende handlangers van ‘Verschrikkelijke ikke’ zijn de sterren in deze prequel die het verhaal vertelt van hun aanbidding van een superschurk.
Six Minutes To Midnight - [VK] 2021 12 1:39 uur | Drama, Thriller
Een Britse geheim agent infiltreert in een Engelse kostschool voor dochters van hooggeplaatste nazi's. Hij wordt hoofdverdachte in een moordzaak.When the student is ready, the teacher will appear.
Hoezo hard?quote:Op zaterdag 17 april 2021 18:38 schreef riazop het volgende:
lesbothriller Ride or Die schijnt hard te zijn
zijn liedjes zijn een stuk beterquote:
Dat is toch een vervolg op The Young Pope?quote:Op zondag 18 april 2021 20:43 schreef MaJo het volgende:
Ik kijk nu The New Pope en vind het behoorlijk bizar maar het intrigeert me wel. We doen 1 aflevering op een avond, anders wordt het teveelIk ben na 3 afleveringen wel benieuwd hoe het verder gaat en ook besloten om verder te kijken. Na de eerste aflevering dacht ik echt WTF
![]()
Kloptquote:Op zondag 18 april 2021 20:53 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat is toch een vervolg op The Young Pope?
Ik vond het een geweldige serie.quote:Op zondag 18 april 2021 20:43 schreef MaJo het volgende:
Ik kijk nu The New Pope en vind het behoorlijk bizar maar het intrigeert me wel. We doen 1 aflevering op een avond, anders wordt het teveelIk ben na 3 afleveringen wel benieuwd hoe het verder gaat en ook besloten om verder te kijken. Na de eerste aflevering dacht ik echt WTF
![]()
Betekent dit een pauze voor Supergirl....?quote:
Volgens de app komen er gewoon wekelijks afleveringen (t/m 7). Daarna is het klaar met Supergirl.quote:Op maandag 19 april 2021 08:54 schreef avotar het volgende:
[..]
Betekent dit een pauze voor Supergirl....?
Oh tof!quote:Overigens, 2 dagen terug heeft heel kort de trailer Love, Death + Robots S2 online gestaan.
Enjoy:
https://www.reddit.com/r/(...)ts_volume_2_trailer/
Als ik het niveau van het huidige seizoen zie, is het misschien maar goed ook.quote:Op maandag 19 april 2021 09:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Volgens de app komen er gewoon wekelijks afleveringen (t/m 7). Daarna is het klaar met Supergirl.
Batwoman had niet gehoeven, dat was het keerpunt. Verder ben ik sowieso wel voor het goed afsluiten van een serie. Beter vijf goeie seizoenen dan te lang doorgaan.quote:Op maandag 19 april 2021 09:19 schreef avotar het volgende:
[..]
Als ik het niveau van het huidige seizoen zie, is het misschien maar goed ook.
Ze hebben last van hetzelfde issue dat met name Arrow ook had... er komen gewoon te veel superhelden bij. Dat zal in de strips ook wel zo zijn, maar dan nog irriteert het me wel.
quote:Op maandag 19 april 2021 09:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Batwoman had niet gehoeven, dat was het keerpunt. Verder ben ik sowieso wel voor het goed afsluiten van een serie. Beter vijf goeie seizoenen dan te lang doorgaan.
Die Arrowverse mogen ze daarom wel rap gaan afsluiten inderdaad.
Prison Break pyro guy stopt zelf al bij Legends. Dan is het ook wel klaar daarmee.
Ik bedoel ook binnen de series zelf. Arrow had de kanaries en elk ander hulpje dat weer een pak aan ging trekken.quote:Op maandag 19 april 2021 09:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Batwoman had niet gehoeven, dat was het keerpunt. Verder ben ik sowieso wel voor het goed afsluiten van een serie. Beter vijf goeie seizoenen dan te lang doorgaan.
Die Arrowverse mogen ze daarom wel rap gaan afsluiten inderdaad.
Prison Break pyro guy stopt zelf al bij Legends. Dan is het ook wel klaar daarmee.
Ja, eens ook.quote:Op maandag 19 april 2021 12:38 schreef avotar het volgende:
[..]
[..]
Ik bedoel ook binnen de series zelf. Arrow had de kanaries en elk ander hulpje dat weer een pak aan ging trekken.
Supergirl heeft dat natuurlijk ook met brainy en dreamer en de marsmannetjes en sentinel etc etc.
quote:Op zondag 18 april 2021 20:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
KloptDie heb ik zelf nooit gezien, kwam er gisteren zelfs pas achter dat er nog een andere serie aan vooraf was gegaan
The Young Pope is zelfs nog een klein stukje beter dan The New Pope.quote:Op zondag 18 april 2021 23:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond het een geweldige serie.
(en ik had The Young Pope ervoor ook nooit gezien).
Als ik het goed heb heeft Supergirl nog een paar afleveringen waarna ze hun tijdsslot weer verliezen aan de rest van het seizoen van Superman & Lois. Zodra die hun eerste seizoen hebben afgerond volgen de laatste afleveringen van Supergirl (en dat zijn inderdaad de laatste afleveringen van de serie) in de zomer.quote:Op maandag 19 april 2021 09:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Volgens de app komen er gewoon wekelijks afleveringen (t/m 7). Daarna is het klaar met Supergirl.
[..]
Oh tof!
Blij met ondertiteling.quote:
Oh, dat zou ook nog kunnen. Maar wel weer opvallend. Doe dan gewoon deze 7 afleveringen en hou het daarbijquote:Op maandag 19 april 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik het goed heb heeft Supergirl nog een paar afleveringen waarna ze hun tijdsslot weer verliezen aan de rest van het seizoen van Superman & Lois. Zodra die hun eerste seizoen hebben afgerond volgen de laatste afleveringen van Supergirl (en dat zijn inderdaad de laatste afleveringen van de serie) in de zomer.
Even opgezocht, maar kwam dit inderdaad tegen.quote:Op maandag 19 april 2021 15:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Oh, dat zou ook nog kunnen. Maar wel weer opvallend. Doe dan gewoon deze 7 afleveringen en hou het daarbij
Ik zou 7 afleveringen ook wel heel kort vindenquote:Supergirl is taking her final flight this spring. The CW drama will return for its sixth and final season on Tuesday, March 30 (9/8c), TVLine has learned.
Supergirl will take over the time slot currently occupied by Superman & Lois, which will go on a brief hiatus due to a COVID-related production interruption that occurred earlier this summer. Superman & Lois will return with the rest of its first season on Tuesday, May 18 at 9 pm. Supergirl will then return to complete its final season sometime this summer (exact date TBD).
Chips-eter waarschijnlijk.quote:
quote:Op maandag 19 april 2021 08:54 schreef avotar het volgende:
Overigens, 2 dagen terug heeft heel kort de trailer Love, Death + Robots S2 online gestaan.
Enjoy:
https://www.reddit.com/r/(...)ts_volume_2_trailer/
Geweldig! Genoten van volume 1.quote:
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free to Play - [VS] 2014 6 1:15 uur | Documentaire
Deze documentaire gaat over drie professionele gamers tijdens een internationaal toernooi waar een miljoen dollar op het spel staat.
HOMUNCULUS - [Japan] 2021 16 1:56 uur - Netflix Original | Duister, Horror, Psychologische thriller
De grens tussen werkelijkheid en illusie vervaagt als een man met geheugenverlies na een hersenoperatie in staat blijkt de diepste frustraties van mensen te zien.
Izzy's Koala World - [Australië] S02 2021 AL - Netflix Original | Kinderserie
Op het Australische Magnetic Island redden de jonge koalaverzorgster Izzy Bee en haar familie schattige dieren in nood en helpen ze om terug te keren naar de natuur.
Let's Fight Ghost - [Thailand] S01 2021 16 | Comedy, Horror, Romantisch
Een geneeskundestudent met bovennatuurlijke krachten probeert geld te verdienen door het tegen geesten op te nemen, tot een ronddwalende entiteit voor romantiek zorgt.
Life in Colour with David Attenborough - [VK] S01 2021 9 - Netflix Original | Documentaire
Deze docuserie verkent de natuur met innovatieve technologie vanuit een fris perspectief, waarbij dieren kleur gebruiken om te overleven en te gedijen in het wild.
Searching For Sheela - [India] 2021 9 0:58 uur - Netflix Original | Biografische documentaire, Provocerend
Journalisten en fans kijken uit naar Ma Anand Sheela, de beruchte voormalige woordvoerder van Rajneesh' commune, die na decennia terug is in India voor een interviewtour.
Stowaway - [Duitsland/VS] 2021 6 1:56 uur - Netflix Original | Drama, Fantasy, Sci-Fi, Thriller
Een driekoppige bemanning op een missie naar Mars moet een onmogelijke beslissing nemen wanneer een verstekeling iedereen aan boord in levensgevaar brengt.
Yellow Rose - [Filipijnen/VS] 2020 1:34 uur | Drama, Feelgood, Musical, Tienerfilm
Een getalenteerde Filipijnse tiener uit Texas wil een beroemde countryzangeres worden, maar dat plan staat op de tocht omdat haar familie geen verblijfsvergunning heeft.
Zero - [Italië] S01 2021 12 - Netflix Original | Comedy, Drama, Feelgood, Sci-Fi, Tienerserie
Een verlegen tiener die onzichtbaar kan worden, sluit zich aan bij de strijd om zijn buurt te verdedigen, ook al ontsnapt hij liever om zijn artistieke droom na te jagen.When the student is ready, the teacher will appear.
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrailersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heroes: Silence and Rock & Roll - [Spanje] 2021 6 1:34 uur | Documentaire
Een terugblik op de opkomst van Héroes del Silencio, de belangrijke Spaanse rockband uit de jaren 80. Met voorman Enrique Bunbury richtten ze zich op een hardere sound.
Misfit 3: De finale - [Nederland] 2021 AL 1:22 uur - Netflix Original | Comedy, Tienerfilm
De Misfits staan onder druk door roem en oude rivalen, maar gooien alles in de strijd om bij elkaar te blijven en een populaire internationale muziekwedstrijd te winnen.
Perfume Imaginary Museum “Time Warp” - [Japan] 2020 AL 0:53 uur | Documentaire, Muziek
Deze visueel verbluffende speciale uitvoering was het hoogtepunt van het "P.O.P" Festival van Perfume, de online viering van het 20-jarig jubileum van het J-poptrio.
Shadow and Bone - [VS] S01 2021 16 - Netflix Original | Drama, Fantasy, Tienerserie
Duistere krachten zweren samen tegen wees en kaartmaker Alina Starkov. Zij laat een speciale kracht vrij dat het lot van haar door oorlog getroffen wereld kan veranderen.When the student is ready, the teacher will appear.
Ja, ons betekenis reconstruerend vermogen is bij een andere taal geringer idd, daar waar je bij het gesproken Nederlands woord vanwege omgevingsgeluid de betekenis moeiteloos en in een split second kunt reconstrueren. Nu moet ik zeggen dat dit betekenis reconstruerend vermogen bij mij bij Engels gesproken taal wel vrij hoog ligt. Dus ik hoef er niet per se ondertiteling bij te hebben. Maar bij andere talen ligt dat anders natuurlijk. Evenwel zorgt dit er wel voor dat je liever Engelstalige films en series kijkt dan anderstalige films en series, denk ik. (Behoudens Nederlandstalige producten, maar dan komt kwaliteit om de hoek kijken).quote:Op woensdag 14 april 2021 10:19 schreef heywoodu het volgende:
Ik zet bijna altijd Engelse ondertiteling aan. Doorgaans versta ik het prima, maar soms hoor ik een woordje of wat even niet (vanwege omgevingsgeluid, een keertje hoesten, herrie in de serie/film zelf, etc) en dan is het wel prettig als dat gewoon aangevuld kan worden met wat er precies gezegd is en niet met de vertaling van wat er gezegd is.
Mwah, het is imo vooral hoe de boel afgemixt is. Gefluister gecombineerd met SOUNDTRACK is gewoon lastiger dan een gesprek aan de keukentafel, om maar wat te noemen. Net wat je kijkt hoe erg je daar "last" van hebt. Dus uit automatisme staan de Engelse subs (of Duitse, want goeie oefening) standaard aan. Actief lezen doe ik ze toch niet.quote:Op vrijdag 23 april 2021 10:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ons betekenis reconstruerend vermogen is bij een andere taal geringer idd, daar waar je bij het gesproken Nederlands woord vanwege omgevingsgeluid de betekenis moeiteloos en in een split second kunt reconstrueren. Nu moet ik zeggen dat dit betekenis reconstruerend vermogen bij mij bij Engels gesproken taal wel vrij hoog ligt. Dus ik hoef er niet per se ondertiteling bij te hebben. Maar bij andere talen ligt dat anders natuurlijk. Evenwel zorgt dit er wel voor dat je liever Engelstalige films en series kijkt dan anderstalige films en series, denk ik. (Behoudens Nederlandstalige producten, maar dan komt kwaliteit om de hoek kijken).
Stark -> Starkovquote:Op vrijdag 23 april 2021 13:19 schreef riazop het volgende:
dat Netflix hoopt met 'Shadow and Bone' de opvolger van die HBO-reeks in huis te hebben
Top serie inderdaad. Hopelijk een vervolg. Dansende nonnen op dikke house muziek. Bizarre 'zieke' serie.quote:Op zondag 18 april 2021 20:43 schreef MaJo het volgende:
![]()
SPOILER: CoversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Curse of La Llorona - [VS] 2019 16 1:33 uur | Bovennatuurlijke horror
In L.A. in de jaren 70 ontdekt een ongeruste single moeder dat sommige legendes waar zijn als een duistere entiteit met sinistere bedoelingen haar kinderen najaagt.
Godzilla: King of the Monsters - [VS] 2019 12 2:11 uur | Actie, Avontuur, Fantasy, Sci-Fi
Als afvallige wetenschappers het evenwicht van de mensheid willen herstellen door de monsters in de wereld te ontwaken, moet Godzilla deze chaotische Titans afwenden.
Head Full of Honey - [VS] 2018 AL 2:08 uur | Drama
Wanneer een opa met Alzheimer worstelt met verdriet, is zijn kleindochter zo moedig hem mee te nemen op een roadtrip om dierbare herinneringen op te halen.When the student is ready, the teacher will appear.
Ik kwam er niet doorheen.quote:Op zaterdag 24 april 2021 00:04 schreef freaky40 het volgende:
Begonnen aan Snabba Cash. Eerste episode; mwah, vanaf episode 2 begon het te draaien en werd het sterker. Een beetje het Zweedse antwoord op Mocro Maffia maar dan met iets meer drama en verhaallijn.
Leya (Evin Ahmad) kennen we nog uit The Rain en Quicksand, bekend koppie dus.
quote:
Ik heb nog 2 afleveringen te gaan maar ik kom er wel doorheen hoor. 6 afleveringen zijn dan ook genoeg. Weet niet of er een season 2 komt.quote:Op zaterdag 24 april 2021 14:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik kwam er niet doorheen.
Flinterdun verhaaal ook. Beelden uit Stockholm en zijn rauwe voorsteden zijn uiteraard wél ubercool
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |