abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198496092
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Baudet een bruin hemd noemen

Dat heeft Martijn Koning niet gezegd
Hij had het over de bruine hemd van mogelijke anti-semitische kiezers.
Niet over die bruine hemd van Baudet.

quote:
en zeggen dat zijn antisemitische vrienden wel teleurgesteld zullen zijn in zijn Joodse vriendin en kind in spe?
Op nationale TV.
Martijn Koning had het over antisemitische kiezer. KIEZERS, was de groepsnaam, niet 'vrienden' .

Martijn Koning: en dan voel je je als anti-semitische kiezer behoorlijk in je bruine hemd gezet
https://www.gids.tv/video(...)h-van-martijn-koning

Je bent weer aan het framen... niet doen hoor oO/
pi_198496232
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij had het over de bruine hemd van mogelijke anti-semitische kiezers.
Niet over die bruine hemd van Baudet.
[..]

Martijn Koning had het over antisemitische kiezer. KIEZERS, was de groepsnaam, niet 'vrienden' .

Martijn Koning: en dan voel je je als anti-semitische kiezer behoorlijk in je bruine hemd gezet
https://www.gids.tv/video(...)h-van-martijn-koning

Je bent weer aan het framen... niet doen hoor oO/
Dat je luistert naar die poep, ontzettend beschamend. Maar je hebt gelijk, de woorden waren net anders gekozen.
Niet meer smakelijk, meest gnante stukje TV in jaren.
Vakman pur sang
pi_198496325
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat je luistert naar die poep, ontzettend beschamend.
Jij luistert dus, maar je hoort wat je graag wil horen.
Komt door je slachtofferkokervisie
Jij vind jezelf dan 'beschamend' ?

quote:
Maar je hebt gelijk, de woorden waren net anders gekozen.
Niet meer smakelijk, meest gnante stukje TV in jaren.
Best een leuk stukje TV. Prima rel ook in het staartje
  zondag 14 maart 2021 @ 15:49:43 #204
323401 Kijkertje
met filter
pi_198496662
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bron? Sws anekdotisch natuurlijk en dat is geen bewijs maar wat is de context van deze bekladding? Voor hetzelfde geld is dit gedaan door een coronawappie die het niet eens is met de maatregelen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 maart 2021 @ 16:33:10 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198497827
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er staat nochtans redelijk veel. Maar dit is natuurlijk een leuke one-liner om je zo tactisch een beetje langs de inhoud te manoeuvreren. Ik zou ook nu jouw hele post kunnen quoten en op die manier benaderen, maar dat doe ik niet.
Mwah. Op welke inhoud doel je? Jouw uitleg waarom we Forum geen extremistische partij mogen noemen?
quote:
[..]

Ik vind die punten eigenlijk wel in eenzelfde kader te plaatsen: een sterke afkeer van alles wat rechts is. Of het dan gematigd rechts is of radicaal rechts maakt niet uit. Het wordt min of meer allemaal gezien als moreel verwerpelijk.
Oja? Door wie dan?
quote:
Daarnaast is er totaal geen sprake van een schimmenstrijd. Het is ook overigens ook niet zo dat mij kritiek niet bevalt, want in sommigen punten van kritiek op een partij zoals FvD, kan ik mij prima vinden. Alleen ik merk op dat er een bepaalde tendens is die veel verder gaat dan dat. En inderdaad, van een bepaalde hypocrisie is zeker sprake. En dat mag best worden benoemd.
Het is nogal makkelijk, en goedkoop, om continu in bijzonder algemene bewoordingen een groep hypocrisie te verwijten zonder specifiek te worden of inhoudelijk op de kritiek in te gaan. Probeer eens wat verder te komen dan met de vinger naar die hypocriete linksmensen wijzen ^O^ .
Huilen dan.
pi_198498819
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga jij nu ineens waarde hechten aan het correct weergeven van iemands woorden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 maart 2021 @ 17:46:01 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198499183
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een bepaalde groep linkse-en progressieve mensen. En dat sommige users hier vinden dat mijn posts gebakken lucht betreft, dat kan natuurlijk prima. Het klopt weliswaar niet, want mijn posts zijn vrij sterk en inhoudelijk bijna altijd to the point, maar het staat iedereen natuurlijk vrij het niet met mij eens te zijn :7.

Is de FvD een extremistische partij? Radicaal rechts en reactionair zijn betere omschrijvingen denk ik. Als je hun partijprogramma leest en hun stemgedrag bekijkt vind ik dat daar weinig "extremistische" punten in te vinden zijn. Bepaalde, soms zelfs huiveringwekkende, incidenten buiten de politiek van hun kant moeten zeker met argusogen worden bekeken, maar dat maakt de partij nog niet extremistisch.

Daarnaast laten we nu ook niet doen alsof "extremisme" in zijn algemeenheid geen ruimte mag hebben. Dit soort uitspraken komen opvallend genoeg ook geregeld van individuen die radicaal rechts gedachtegoed als "extremistisch" framen, maar radicaal links gedachtegoed min of meer goedpraten. Het heeft dus meer met een bepaald politiek perspectief te maken waarbij er zoals inmiddels bekend, graag met twee maten wordt gemeten. Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
Zoveel kilo's boter op het hoofd.

"Een sterke afkeer..."

Je snapt wel dat jij niet anders doet.

Verder ook aan jou de vraag hoe rechts precies in een verdomhoekje zit als het sinds 2002 al een politieke meerderheid vormt, pak 'm beet twee decennia.

De enige manier waarop je daar kunt antwoorden, vanuit die oh zo genuanceerde, weldoordachte, objectieve bubbel waarin je zit, is om gewoon al die rechtse partijen links te noemen. VVD, CDA, D'66... allemaal niet cht rechts, eerder centrum en zelfs centrum links. In ieder geval 'opgeschoven'. En aangezien jouw definitie is dat links sowieso suspect is - hanteer je dus zelf heel fijn een narratief waarbij je altijd gelijk hebt: immers, je creert gewoon een eigen werkelijkheid vol progressief linkse krachten die de nobele rechtsmensch dwars zit. Je kunt jouw posts onderhand dromen: rechts - wat dat ook mogen zijn, want kennelijk valt het hele politiek bestel zo ongeveer af - wordt onderdrukt door 'progressief-linkse' moreel verheven SJW'ers, en je bent tot die slotsom gekomen na diepgaande 'studie' in de zaak, met een geheel 'open mind'. Dat in de werkelijkheid werkelijk alles wat je stelt direct naar het rijk der fabelen verwezen mag worden, doet niets af aan de houdbaarheid van dat calimero-narratief.

Blijft wel interessant wat voor jou berhaupt rechts dan wel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 maart 2021 @ 17:48:47 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499244
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:
Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
Neuh, kritiek op wat de VVD m.b.t. de sociale zekerheid betekent niet dat dat gelijkstaat aan een 'sterke afkeer' tegen 'alles wat rechts is'.

Maar dat is precies het trucje wat je hier - zo'n beetje dagelijks - uitvoert. Iemand geeft inhoudelijke kritiek, op in dit geval de VVD, en jij wekt vervolgens de indruk dat die kritiek vooral een gelegenheidsargument zou zijn die voortkomt uit 'een sterke afkeer van rechts'. Aan de inhoud ga je volledig voorbij. Sterker nog, je insinueert dat degene die kritiek levert dat vooral zou doen vanwege dubieuze motieven.

Om daarna in een topic elders weer exact hetzelfde te doen maar dan door kritiek op je post(s) te duiden als "zo oneerlijk die users hier, rechtse geluiden zijn kennelijk niet welkom, hurdurr".
  zondag 14 maart 2021 @ 17:51:24 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198499287
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, kritiek op wat de VVD m.b.t. de sociale zekerheid betekent niet dat dat gelijkstaat aan een 'sterke afkeer' tegen 'alles wat rechts is'.

Maar dat is precies het trucje wat je hier - zo'n beetje dagelijks - uitvoert. Iemand geeft inhoudelijke kritiek, op in dit geval de VVD, en jij wekt vervolgens de indruk dat die kritiek vooral een gelegenheidsargument zou zijn die voortkomt uit 'een sterke afkeer van rechts'.

Om daarna in een topic elders weer exact hetzelfde te doen maar dan door kritiek op je post(s) te duiden als "zo oneerlijk die users hier, rechtse geluiden zijn kennelijk niet welkom, hurdurr".
Nogmaals, en dat in een samenleving waarin rechts al 20 jaar de meerderheid vormt in het politiek bestel.

"Maar rechts zijn mag niet."

Lijkt wel alsof je met een roedel SJW'ers te maken hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198499629
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 05:07 schreef Subw00fer het volgende:
Klopt. Zo was er een Amerikaanse IQ-test in de jaren '50 waar Amerikanen, Europeanen en Afrikanen werden getest. Veel vragen hadden een Westerse context. Zo was het begrip "tram" (in de betekenis van openbaar vervoermiddel) volkomen onbegrijpelijk voor de bosjesmannen uit Afrika. Logisch natuurlijk en erg dom van die "wetenschappers"
Precies. Daarom vind ik ook niet dat je op grond daarvan kunt zeggen: 'negers zijn dom(mer)'.

Is ook trouwens totaal m'n persoonlijke ervaring niet. Ik heb echt nog nooit het idee gehad dat er werkelijk verschillen zijn in potentie tussen mensen met verschillende huidskleuren en afkomsten. Ieder mens die ik spreek is in wezen precies hetzelfde als ik. We zijn allemaal hetzelfde vloeiend intelligente bewustzijn. Alleen kunnen we verschillen in opvattingen, ideen, overtuigingen, voorkeuren etc. Maar dat is een vormverschil en is inwisselbaar. Heb echt verder nog nooit ervaren dat iemand met welke kleur of afkomst ook minder potentie zou hebben of een of andere genetische rem zou hebben qua denkvermogen of wat dan ook. Totaal belachelijk en idioot idee.

Dat Baudet zo zou denken is voor mij eerlijk gezegd ook echt ondenkbaar.
Eens kijken
  zondag 14 maart 2021 @ 18:19:15 #211
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499728
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:12 schreef Maharski het volgende:
Vandaar dat die vermeende relatie tussen huidskleur en IQ zo vaak de revue passeert.
pi_198499810
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

(Inb4: Ja maar ik ben zelf buitenlander!!! Gefeliciteerd. Voor het gros van die clubs die je hier loopt te verdedigen zul je dat ook altijd blijven).
Nou, voor mij niet hoor. Als iemand zich werkelijk Nederlander voelt, achter dit land staat, van dit land houdt, en een warm hart toedraagt ben je voor mij gewoon een Nederlander. Waarom niet?
Eens kijken
pi_198499834
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:12 schreef Maharski het volgende:

Dan blijven er niet veel opties over want hij zegt die zaken herhaaldelijk wel. Maar mischien gelooft hij het niet maar doet hij het omdat het bij de FvD stemmers goed valt? Want dan ook weer veelzeggend is, natuurlijk, over zowel Baudet als de FvD.

Mischien heb jij een andere uitleg?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 18:26:56 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 18:26:33 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499837
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:24 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nou, voor mij niet hoor. Als iemand zich werkelijk Nederlander voelt, achter dit land staat, van dit land houdt, en een warm hart toedraagt ben je voor mij gewoon een Nederlander. Waarom niet?
Waarom moet je van dit land houden of een warm hart toedragen voordat je Nederlander kunt zijn?
pi_198499890
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waarom moet je van dit land houden of een warm hart toedragen voordat je Nederlander kunt zijn?
De ironie is dat Baudet juist degene is die altijd klaagt over Nederland en terug wil naar een fantasie Nederland uit de 17e eeuw.
pi_198499942
quote:

[..]

Moet niet maar is een mooi streven toch?
Vakman pur sang
pi_198499973
quote:
Wat zoek je hier als dit niet doet? Wat moeten we met mensen die in hun hart dit land verachten en cultuur, gebruiken, volksaard en tradities niet waarderen en accepteren? Dan zeg ik: hoepel dan lekker op.

Dat zou ik zeggen tegen zulke mensen, niet tegen mensen met alleen een andere afkomst.
Eens kijken
pi_198500164
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:35 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat zoek je hier als dit niet doet? Wat moeten we met mensen die in hun hart dit land verachten en cultuur, gebruiken, volksaard en tradities niet waarderen en accepteren? Dan zeg ik: hoepel dan lekker op.

Dat zou ik zeggen tegen zulke mensen, niet tegen mensen met alleen een andere afkomst.
Vakman pur sang
  zondag 14 maart 2021 @ 18:51:40 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198500196
quote:

[..]

Wat is waarderen en accepteren? Als je niet mee doet met Sinterklaas en het maar een vreemde traditie vindt, is het dan "hoepel op"?
pi_198500604
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is waarderen en accepteren? Als je niet mee doet met Sinterklaas en het maar een vreemde traditie vindt, is het dan "hoepel op"?
Je kunt toch gewoon gezellig mee doen met Sinterklaas? Stel je niet aan zeg.
Vakman pur sang
pi_198500719
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
Dat is zijn punt niet.
pi_198500730
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:29 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

:')
Dat is zijn punt niet.
Wat dan, Zwarte Piet weer? :(
Vakman pur sang
pi_198500828
quote:

[..]

Wat een raar standpunt :P
Incelfrikandel
  zondag 14 maart 2021 @ 19:47:00 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198500975
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De vraag was wat TS dan zo ongeveer bedoelt met zijn definitie. Baudet heeft het ook al over 'van dit land houden', maar het is een nietszeggend kader.

Houden moslims die geen sinterklaas of kerst vieren maar wel vasten tijdens de ramadan nou wel of niet van dit land? Wat is precies de vereiste? Houd je niet van dit land als je je niet aan de wet houdt? Houd je niet van dit land als je het eigenlijk maar een beetje een platgeslagen en kale bedoening vindt, ondanks alle economische voorspoed? Of hou je niet van dit land als je in het vliegtuig net voor het landen op Schiphol al direct heimwee krijgt naar het land waar je net vandaan komt?
pi_198500995
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat dan, Zwarte Piet weer? :(
Het was een retorische vraag. Want hoe wordt dat voldoende waarderen en accepteren dan beoordeeld?

Daar zit altijd een arbitrair aspect in en impliceert ook bepaalde superioriteit op het gebied van vaderlandsliefde van degene die de ander het gebrek daaraan verwijt.
pi_198501080
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Sinterklaas is maar een voetnootje. Het gaat om de grote dingen. Zoals de taal leren en die ook gebruiken in de dagelijkse praktijk. En alle grondrechten etc respecteren.

Je hoeft niet naar Frans Bauer te gaan luisteren. En ook niet naar Freek de Jonge te kijken
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_198501145
Wat er gebeurde:

twitter

Hoe de leider van FVD het gebruikte om mensen nog meer tegen de politie en kabinetsbeleid op te hitsen:

twitter

Sowieso is het handhaven van de openbare orde een zaak van de driehoek. Als er misstanden plaatsvinden is dat iets voor de rechter, al dan niet na een aangifte of onderzoek van het OM. Politici horen zich daar niet in het openbaar mee te bemoeien.

Met het ophitsen van Nederlanders veroorzaakt Baudet juist nog meer politiegeweld. Kennelijk telt verantwoordelijkheid niet als je de publieke opinie kunt bespelen om zo wat extra zeteltjes binnen te hengelen.

Deze partij en haar leider zijn rechts, extreem, fascistode en een gevaar voor de rechtsstaat en stabiliteit in Nederland.
pi_198501218
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:50 schreef Briqq het volgende:
FvD is de belichaming van Umberto Eco's checklist van oer-fascisme. Bingo spelen op zijn boreaals met het uilskuiken van Minerva.

En ook typisch: niet het racisme dat deze partij en haar leider predikt is erg, maar dat het benoemd wordt. Dan is de wereld te klein. Wegkijkers/goedpraters zijn volop aanwezig in die kringen.
[..]

1. Ophemeling van de VOC-tijd, allerlei dingen vernoemen naar zogeheten verlichte tijden (zelfs het logo van de partij).
2. Een spuughekel aan moderne kunst en een verlangen terug naar 'simpelere' tijden.
3. Opkijken naar 'strong men' zoals Poetin, continu ophitsen in debatten en vooral heel daadkrachtig willen lijken. Het aftuigen van demonstranten door zijn lijfwachten.
4. De cultus rondom de leider. Zie JA21 en de ruzie in de partij.
5. 'Fremdkrper', homeopathische verdunning, angstzaaien dat 'we' worden overgenomen.
6. Zie het boerenpopulisme, en hoe hij nu het land doorgaat om de coronaregels te overtreden. Zogenaamd om ondernemers te helpen. Buitenlanders de schuld geven dat onze middenklasse uitsterft.
7 Continu gewauwel over kartels, framing, verraders en andere paranode onzin. Over hoe Soros invloed heeft en dat Corona (en het vaccin) bedoeld is om de bevolking te overheersen.
8 Zie het uitmaken van tegenstanders voor sneeuwvlokjes en 'woke-isten'. Aan de ene kant hebben ze te veel macht (saneer de NPO!) en aan de andere kant is het FvD juist stoer en sterk. De woke-isten zijn namelijk sneeuwvlokjes en soyboys volgens de appjes.
9 Zie de retoriek jegens vluchtelingen, de bewondering voor Rusland, de 'tough on crime' nonsens. Het genieten van leed.
10. Zie de reactie van Baudet bij Jinek tegen de Marokkaanse vrouw. Zij had het aan 'haar soortgenoten' te danken dat ze slechter af was. Had ze maar niet tot die etniciteit moeten behoren. Of bijvoorbeeld het gemak waarmee hij zich afsluit voor het leed van vrouwen.
11 Zie de appgroepen en de memes over kruistochten, en de trollen op Twitter. De oorlogstaal richting Europa, de speeches voor Schild en Vrienden.
12 Vrouwen willen veroverd worden. De tirade richting Omtzicht als 'Beta cuck'
13 Opkomen voor een fake publiek, zeggen dat hij 20 zetels heeft. Omringd door zeloten denkt hij dat hij namens het 'echte NL'se volk' spreekt. Een lavendelsnuivende lapzwans die poseert voor een pianovleugel denkt dat hij namens het 'echte' volk spreekt.
14 Zie de retoriek over homeopathische verdunning, 'partijkartel', framing en hoe simplistisch hij over nationalisme en racisme spreekt. Zelfverzonnen woordjes zoals oikofobie en een speech in het Latijn.

Niks aan toe te voegen ^O^

Mocht er een tweede deel komen van dit topic (of een ander topic over deze shitshow) dan mag dit van mij in de OP.
pi_198501251
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:57 schreef spinazieruiker het volgende:
Wat er gebeurde:

[ twitter ]

Hoe de leider van FVD het gebruikte om mensen nog meer tegen de politie en kabinetsbeleid op te hitsen:

[ twitter ]

Sowieso is het handhaven van de openbare orde een zaak van de driehoek. Als er misstanden plaatsvinden is dat iets voor de rechter, al dan niet na een aangifte of onderzoek van het OM. Politici horen zich daar niet in het openbaar mee te bemoeien.

Met het ophitsen van Nederlanders veroorzaakt Baudet juist nog meer politiegeweld. Kennelijk telt verantwoordelijkheid niet als je de publieke opinie kunt bespelen om zo wat extra zeteltjes binnen te hengelen.

Deze partij en haar leider zijn rechts, extreem, fascistode en een gevaar voor de rechtsstaat en stabiliteit in Nederland.
Nu zijn er bij de politie wel iets teveel misstanden geweest met doofpotten om er zomaar op te vertrouwen dat dat goed afgehandeld wordt. Dat probleem kan echter ook worden geagendeerd zonder mensen op te hitsen.
pi_198501794
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:52 schreef vaarsuvius het volgende:
En alle grondrechten etc respecteren.
Oei Wilders wil de godsdienstvrijheid voor moslims afschaffen.
Dat is dus niet dit grondrecht respecteren (art 6 en 7)
Het is ongelijke behandeling voorstaan, wat ook ingaat tegen het grondrecht van artikel 1 grondwet

Moet hij nu verbannen worden uit Nederland ?
pi_198501838
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is ongelijke behandeling voorstaan, wat ook ingaat tegen het grondrecht van artikel 1 grondwet

Jezus ga je nu ook al lullig doen over Wilders?
Dit begint rare vormen aan te nemen.
Vakman pur sang
pi_198501839
"autoritaire tendensen" kom je natuurlijk nooit tegen bij de rest van de politieke partijen.
pi_198501942
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij moet niet verbannen worden, want hij roeptoetert het alleen en heeft niet de macht om zijn denkbeelden echt uit te voeren. Het is natuurlijk wel een goede reden om nooit op de PVV te stemmen.

Overigens denk ik dat het wat genuanceerder in zijn partijprogramma staat (dat heb ik nog nooit bestudeert, ik stem altijd in de hoek van GroenLinks of D66 )
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_198502078
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:36 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jezus ga je nu ook al lullig doen over Wilders?
Dit begint rare vormen aan te nemen.
Tjaaa Geert W is een lullo
Maar je bent het eens met hem wbt afschaffen godsdienstvrijheden van moslims ?
pi_198502137
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tjaaa Geert W is een lullo
Maar je bent het eens met hem wbt afschaffen godsdienstvrijheden van moslims ?
Oh dus hij mag ook niet gehoord worden?

Maar weet niet wat je bedoelt verder.
De sharia mag wel weg ja
Vakman pur sang
pi_198502173
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:39 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Hij moet niet verbannen worden, want hij roeptoetert het alleen en heeft niet de macht om zijn denkbeelden echt uit te voeren. Het is natuurlijk wel een goede reden om nooit op de PVV te stemmen.
Het kan wel gevaarlijk zijn als partijen dingen roepen die zij niet uit kunnen voeren (vanwege gebrek aan macht, de grondwet enz.) maar die door veel kiezers wel positief worden ontvangen.

Het werkt polarisatie in de hand en maakt het zorgen voor echte oplossingen voor problemen zoals integratie niet eenvoudiger.
pi_198502281
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh dus hij mag ook niet gehoord worden?
Is zijn geroep verboden door de Tweede Kamer.
Daar weet ik niks van
pi_198503260
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 20:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is zijn geroep verboden door de Tweede Kamer.
Daar weet ik niks van
Nee hoor. Hoe kom je daar bij dan? _O-
Vakman pur sang
pi_198503538
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee hoor. Hoe kom je daar bij dan? _O-
Ik vraag als antwoord op een posting waarin je vraagt of Wilders zijn rechts gemauw niet gehoord mag worden.
Dat mag zeker wel, zover ik weet. Maar of het gewenst is... dat beoordelen de mensen zelf
pi_198503982
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
De enige manier waarop je daar kunt antwoorden, vanuit die oh zo genuanceerde, weldoordachte, objectieve bubbel waarin je zit, is om gewoon al die rechtse partijen links te noemen. VVD, CDA, D'66... allemaal niet cht rechts, eerder centrum en zelfs centrum links. In ieder geval 'opgeschoven'.
Een beetje jammer dat je nu probeert te scoren door mij woorden in de mond te leggen. Ik heb nimmer gesteld dat het CDA en de VVD linkse partijen zouden zijn. Sterker nog, ik heb zelfs benadrukt dat het ridicuul is om een partij als de VVD als links af te schilderen. D66 is inderdaad wl een centrum(-linkse) partij. Men omschrijft zichzelf ook als een "progressieve middenpartij" op hun eigen website.

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
En aangezien jouw definitie is dat links sowieso suspect is - hanteer je dus zelf heel fijn een narratief waarbij je altijd gelijk hebt: immers, je creert gewoon een eigen werkelijkheid vol progressief linkse krachten die de nobele rechtsmensch dwars zit. Je kunt jouw posts onderhand dromen: rechts - wat dat ook mogen zijn, want kennelijk valt het hele politiek bestel zo ongeveer af - wordt onderdrukt door 'progressief-linkse' moreel verheven SJW'ers, en je bent tot die slotsom gekomen na diepgaande 'studie' in de zaak, met een geheel 'open mind'. Dat in de werkelijkheid werkelijk alles wat je stelt direct naar het rijk der fabelen verwezen mag worden, doet niets af aan de houdbaarheid van dat calimero-narratief.

Blijft wel interessant wat voor jou berhaupt rechts dan wel is.
Dat ik geregeld gelijk hebt klopt, daar kan ik verder ook weinig aan veranderen ;). Maar dat de hele politiek onderdrukt zou worden door linksgeorinteerde progressievelingen mensen heb ik nooit gesteld. Ik geef altijd duidelijk aan dat het om een 'bepaald groepje' of 'sommigen' gaat. En ook dit is wederom een correcte constatering, sommige linksgeorinteerde progressievelingen, willen maar al te graag hun visie bij anderen opdrukken en tevens alles wat rechts is afschilderen als negatief en moreel verwerpelijk. Iets dat hier op FOK! overigens ook sterk is te merken met momenten.

quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 16:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mwah. Op welke inhoud doel je? Jouw uitleg waarom we Forum geen extremistische partij mogen noemen?
[..]

Oja? Door wie dan?
[..]

Het is nogal makkelijk, en goedkoop, om continu in bijzonder algemene bewoordingen een groep hypocrisie te verwijten zonder specifiek te worden of inhoudelijk op de kritiek in te gaan. Probeer eens wat verder te komen dan met de vinger naar die hypocriete linksmensen wijzen ^O^ .
Ik heb al herhaaldelijk aangegeven: op basis van het partijprogramma van FvD kun je hen geen extremistische partij noemen. Dat zou bij de PVV nog kunnen gezien hun bizarre ideen omtrent migratie die openlijk in het partijprogramma staan, maar FvD is zowel op basis van hun partijprogramma als op hun stemgedrag lastig te omschrijven als extremistisch. Wl kun je de partij als radicaal rechts omschrijven met duidelijke reactionaire elementen.

quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
Oja? Door wie dan?
[..]
Volgens mij werd dit weekend de VVD nog beschreven als een partij met slogans die zogenaamd marginaliserend en absurd zouden zijn, en een volgende user noemde de partij zelfs sadistisch. De VVD wordt hier geregeld flink gedemoniseerd. En dat mag best h, ik zeg nergens dat niemand dit niet mag doen. Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij of zij wil dus ook over de VVD. Alleen het geeft aan dat het groepje dat al in verscheidene topicreeks obsessief bezig is met FvD, lang niet alleen negatief over FvD is, dat is men ook over een partij als de VVD waar van alles mis mee zou zijn. JA21 werd ook na de bekendmaking van de partij al direct hier gedemoniseerd. Het hele idee is namelijk dat elk geluid van rechts niet welkom is. Sommige figuren zien nu eenmaal graag dat het politieke spectrum in Nederland stopt na D66.

Ik vind het ook vrij apart dat dit dan allemaal zo krampachtig moet worden ontkend. Als je gewoon stelt 'Ja, ik ben inderdaad geen voorstander van rechtse politiek (in Nederland)'. Daar is an sich niets mis mee toch? Maar het is een beetje vreemd om op alles wat rechts is af te geven, en als dit dan vervolgens wordt opgemerkt, wordt er ineens de kop in het zand gestoken en ligt het aan degene die het opmerkt. Vrij onnodig lijkt mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 22:19:43 ]
pi_198504249
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:18 schreef Dejannn het volgende:
Ik heb al herhaaldelijk aangegeven: op basis van het partijprogramma van FvD kun je hen geen extremistische partij noemen.
Ik heb zo het idee dat FvD nog redelijk gematigd is in het partijprogramma. Maar dat als het Baudet uikomt hij zijn reet afveegt met dat programma. Als ze zich puur aan het partijprogramma gehouden hadden, was er ook niet zo'n enorme uittocht van mensen geweest.

quote:
Dat zou bij de PVV nog kunnen gezien hun bizarre ideen omtrent migratie die openlijk in het partijprogramma staan,
Tja, ik denk dat Geert gewoon eerlijker is in wat hij wil.
pi_198504323
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 16:51 schreef Maharski het volgende:
Ok, ik heb hier simpelweg de tijd en ruimte niet voor om hier allemaal op in te gaan, laat staan de energie. Aan de hand van de opmerkingen en eventuele antwoorden daarop, besef ik me ook wel dat je dan erg de diepte in moet gaan en het allemaal zo eenvoudig niet is daar op in te gaan. Om de koers van de FvD te begrijpen moet je ook het onderliggende ongenoegen begrijpen, dat veel complexer is dan oppervlakkig 'ff' neer te pennen is. Bovendien zou dat uitleggen weer onherroepelijk ertoe leiden dat die ideen weer een reactie oproepen die het cirkeltje voor zowel mij als degene die er al dit en dat van vinden, rond maken. Geen beginnen aan dus. Het onderliggende waar de FvD op drijft zal bovendien ook ontkend worden, en dus realiseer ik me dat dit zinloos is.

Kortom: laat maar zitten.
Daar heb je wellicht een punt. Ik zie die complexe onvrede en dat beangstigende wereldbeeld van hem, namelijk als niet veel meer dan demagogie en angst zaaien. Een vijandsbeeld creren om populariteit te scoren. Ditmaal ietsjes eloquenter dan de vorige die op eenzelfde manier probeert te scoren (Wilders).

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:35 schreef Maharski het volgende:
Wat mij betreft valt alleen wel het element van FvD als een racistische partij erg makkelijk te tackelen. Tevens is dit ook de meest misselijkmakende, en kwalijke verdachtmaking. Maar goed, dat heeft Baudet zlf inmiddels ook veelvuldig gedaan. Die vermeende racistische appjes hadden een doodeenvoudige, verklaarbare context, die al meermaals is uitgelegd, maar natuurlijk nooit zo gretig wordt opgepikt als de verdachtmaking; vooral die blijft hangen, de uitleg wordt niet gehoord.

De context was: deze appjes waren naar een vriend binnen de partij, met een donkere vriendin. Informele 'foute' grapjes, zoals in iedere vriendengroep wel eens voorkomt, dus. De vriend met de donkere vriendin was het, die even sarcastisch antwoordde met: 'hell no...'.

En dat gaat dan een eigen leven leiden, en wordt binnen het collectieve (selectieve) geheugen opgeslagen als het bewijs dat TB of de FvD een racistische club zou zijn.
Ja, eh .. racistische grapjes zijn nog steeds racistisch. Dan kan de intentie erachter wellicht wel 'grappend' of 'niet serieus bedoeld' zijn, het blijft racistisch. En niet iedereen vindt racisme grappig of onschuldig.

quote:
Het zijn vooral de tijden waarin we leven, en de koers waaronder gevaren wordt door de heersende, wel degelijk ook zwaar ideologisch gedreven globalistische politiek, al decennialang, dat maakt dat er een soort (geconditioneerde) morele perceptie is ontstaan, aangeleerd en opgedrongen, waarbinnen voortdurend wordt geduid en getagd en tegenwoordig sterker dan ooit de wetten worden voorgeschreven. Iets waar bijna niet meer tegenop te boxen valt lijkt het wel. Zeker nu ook dingen als censuur steeds 'normaler' worden en de kracht waarmee degenen die er tegenin gaan almaar heviger en agressiever lijkt te worden. Ik zou me van m'n leven niet in een dergelijke slangenkuil willen wagen vandaag de dag. Waar Thierry het vandaan haalt om het vol te houden is me soms echt een raadsel. Ik kan me zo voorstellen dat er een moment komt dat hij ook denkt: de groeten, ik kies voor mezelf. Fortuyn moest het met de dood bekopen. Er is is bijna niets tegen te beginnen. David vs Goliath.
Censuur steeds normaler? Heb je het nou over iets insignificant als cancel culture of zo? Wat voornamelijk wat moeilijk gedoe is van een kleine groep hele harde schreeuwers. Volgens mij prevaleert gezond verstand nog steeds bij 95% van de bevolking.

Want echte censuur, nah. De ruimte en mogelijkheden die een individu hedendaags geniet om een mening te uiten, is nog nooit in de gehele menselijke geschiedenis zo groot geweest. De keerzijde van die zwaar vergrootte ruimte voor en reikwijdte van je geuite mening, is echter dat anderen er ook weer iets over kunnen vinden. En soms zijn die anderen daar dus niet al te positief over, en hebben ook zij de middelen om dat te uiten.

Om terug te komen op die racistische grapjes; als je die deelt met een grote groep mensen kan je er donder op zeggen dat ze mogelijk wereldkundig worden, en anderen daar dus een negatieve reactie over verwoorden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:40 schreef Maharski het volgende:

[..]

Yes. Het zou een intelligente jongen, met een normaal functionerend emotioneel en gevoelsvermogen ook helemaal niet staan. Het ligt helemaal niet in lijn met zijn persoonlijkheid. Iedereen die ertoe in staat is 'm NIET door vooringenomen haatfilters te bekijken, kan dat makkelijk zien.

Hiddema zei er gisteren in iets andere woorden ongeveer hetzelfde over.
Dat klopt. Een intelligente man met een normaal functionerend emotioneel en gevoelsvermogen staat het inderdaad niet om racistische grapjes te maken. Diezelfde man zal er ook geen enkele moeite mee hebben om zich daarvan te distantiren of zijn afkeuring daarover te laten blijken. Ipv het te gooien op 'prive-gesprekken'.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:59 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen loze kreet toch? Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners. Daarin scoren Europeanen en Zuid-Oost Aziaten gemiddeld bovenaan, en Afrikaanse landen (waar 'negers' hun oorsprong hebben en van origine wonen) gemiddeld heel laag. Dat is al jaren gewoon open en bloot beschikbare informatie.

Dat zegt verder helemaal niets over potentie trouwens. Ik geloof absoluut niet (en ik denk Baudet ook niet) dat dit genetisch vastligt en 'negers' dus 'minder bedeeld' zijn. Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc. Maar binnen de context van onze huidige gendustrialiseerde, en veelal op analytische intelligentie gebaseerde beoordeelde definitie van intelligentie is dat wel waar de resultaten gewoon op uitkomen.

Ik vind dat overigens maar een zeer relatieve vorm van intelligentie, maar goed. Als Baudet de kans zou krijgen zo'n uitspraak dieper te mogen toelichten ipv op de gebruikelijke hysterische wijze van: 'jij hebt dit immorele standpunt verkondigt, hoe ga je dit rechtpraten h, nou? NOU????!!!' dan zou je vermoedelijk wel eens een soortgelijk antwoord kunnen krijgen, schat ik zo in.

Maar dat bedoel ik dus met de tijden waarin we leven. Vol taboe, vol voorgeschreven 'hoe je wel en niet mag denken', gevoeligheden die helemaal geen gevoeligheden hoeven te zijn etc. etc. We leven in een volslagen idiote tijd, die totaal niet meer wordt gedreven door ruimdenkendheid en filosofische vrijheid, maar enkel door agressief sentiment en emotie.
En hier sla je dus echt compleet de plank mis. Van die onderzoeken zijn er aardig wat gebaseerd op het werk van Lynn en Vanhanen begin deze eeuw, die zo erg niets van gedegen onderzoek begrepen hebben dat ze zichzelf niet eens onderzoekers zouden mogen noemen. Onrepresentatieve steekproeven alom. De laagste bekendste scores pakken, en betere scores van hoger scorende steekproeven negerend. Geen zin om de laagst scorende landen allemaal afzonderlijk te behandelen, https://twitter.com/RebeccaSear/status/1271547090221572096 https://rebeccasear.org.u(...)2018/11/response.pdf doet dit prima. "The figure for Ethiopia is derived from a sample of 250, 15-year-old immigrants to Israel. The figure for Nigeria is from a sample of 86 adult men [red. arbeiders met geen of weinig scholing] & one of 375, 6–13-year olds. The figure for Sierra Leone from a sample of 22, 23-year-old skilled workers & one of 60 adults". Die onderzoeken deugen van geen kanten.

https://en.wikipedia.org/wiki/Flynn_effect

---

Opmerkelijk trouwens, dat je niet reageert op de meest ge-like-te reactie in dit topic, die uitgebreid en zeer scherp uitlegt waarom het FvD extreem-rechts is. Laat ik hem nog een keer quoten, in het geval je 'm gemist hebt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 15:50 schreef Briqq het volgende:
FvD is de belichaming van Umberto Eco's checklist van oer-fascisme. Bingo spelen op zijn boreaals met het uilskuiken van Minerva.

En ook typisch: niet het racisme dat deze partij en haar leider predikt is erg, maar dat het benoemd wordt. Dan is de wereld te klein. Wegkijkers/goedpraters zijn volop aanwezig in die kringen.
[..]

1. Ophemeling van de VOC-tijd, allerlei dingen vernoemen naar zogeheten verlichte tijden (zelfs het logo van de partij).
2. Een spuughekel aan moderne kunst en een verlangen terug naar 'simpelere' tijden.
3. Opkijken naar 'strong men' zoals Poetin, continu ophitsen in debatten en vooral heel daadkrachtig willen lijken. Het aftuigen van demonstranten door zijn lijfwachten.
4. De cultus rondom de leider. Zie JA21 en de ruzie in de partij.
5. 'Fremdkrper', homeopathische verdunning, angstzaaien dat 'we' worden overgenomen.
6. Zie het boerenpopulisme, en hoe hij nu het land doorgaat om de coronaregels te overtreden. Zogenaamd om ondernemers te helpen. Buitenlanders de schuld geven dat onze middenklasse uitsterft.
7 Continu gewauwel over kartels, framing, verraders en andere paranode onzin. Over hoe Soros invloed heeft en dat Corona (en het vaccin) bedoeld is om de bevolking te overheersen.
8 Zie het uitmaken van tegenstanders voor sneeuwvlokjes en 'woke-isten'. Aan de ene kant hebben ze te veel macht (saneer de NPO!) en aan de andere kant is het FvD juist stoer en sterk. De woke-isten zijn namelijk sneeuwvlokjes en soyboys volgens de appjes.
9 Zie de retoriek jegens vluchtelingen, de bewondering voor Rusland, de 'tough on crime' nonsens. Het genieten van leed.
10. Zie de reactie van Baudet bij Jinek tegen de Marokkaanse vrouw. Zij had het aan 'haar soortgenoten' te danken dat ze slechter af was. Had ze maar niet tot die etniciteit moeten behoren. Of bijvoorbeeld het gemak waarmee hij zich afsluit voor het leed van vrouwen.
11 Zie de appgroepen en de memes over kruistochten, en de trollen op Twitter. De oorlogstaal richting Europa, de speeches voor Schild en Vrienden.
12 Vrouwen willen veroverd worden. De tirade richting Omtzicht als 'Beta cuck'
13 Opkomen voor een fake publiek, zeggen dat hij 20 zetels heeft. Omringd door zeloten denkt hij dat hij namens het 'echte NL'se volk' spreekt. Een lavendelsnuivende lapzwans die poseert voor een pianovleugel denkt dat hij namens het 'echte' volk spreekt.
14 Zie de retoriek over homeopathische verdunning, 'partijkartel', framing en hoe simplistisch hij over nationalisme en racisme spreekt. Zelfverzonnen woordjes zoals oikofobie en een speech in het Latijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 14-03-2021 23:11:03 ]
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 14 maart 2021 @ 23:21:18 #244
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198504827
quote:

[..]

Ik heb al herhaaldelijk aangegeven: op basis van het partijprogramma van FvD kun je hen geen extremistische partij noemen. Dat zou bij de PVV nog kunnen gezien hun bizarre ideen omtrent migratie die openlijk in het partijprogramma staan, maar FvD is zowel op basis van hun partijprogramma als op hun stemgedrag lastig te omschrijven als extremistisch. Wl kun je de partij als radicaal rechts omschrijven met duidelijke reactionaire elementen.
Oh, omdat het partijprogramma niet o-ver-dui-de-lijk gestoeld is op een extreemrechtse ideologie mogen we Forum niet extremistisch noemen? Ik zou het om willen draaien: dat mogen we zeker, en wel omdat (hooggeplaatste) leden extreemrechts gedachtengoed aanhangen, het (huidige) partijbestuur daar geen moeite mee heeft, en Baudet zich veel te comfortabel voelt in die kringen. Dat ze het een beetje omfloerst brengen op hun site (zoals: alleen immigratie wannee dat 'cultureel compatibel' is) doet aan dat extremisme weinig af.

Zie verder deze uitstekend post van Briqq: POL / Grove schande om Forum voor Democratie extreem rechts te noemen

quote:
[..]

Volgens mij werd dit weekend de VVD nog beschreven als een partij met slogans die zogenaamd marginaliserend en absurd zouden zijn, en een volgende user noemde de partij zelfs sadistisch. De VVD wordt hier geregeld flink gedemoniseerd. En dat mag best h, ik zeg nergens dat niemand dit niet mag doen. Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij of zij wil dus ook over de VVD. Alleen het geeft aan dat het groepje dat al in verscheidene topicreeks obsessief bezig is met FvD, lang niet alleen negatief over FvD is, dat is men ook over een partij als de VVD waar van alles mis mee zou zijn. JA21 werd ook na de bekendmaking van de partij al direct hier gedemoniseerd. Het hele idee is namelijk dat elk geluid van rechts niet welkom is. Sommige figuren zien nu eenmaal graag dat het politieke spectrum in Nederland stopt na D66.

Ik vind het ook vrij apart dat dit dan allemaal zo krampachtig moet worden ontkend. Als je gewoon stelt 'Ja, ik ben inderdaad geen voorstander van rechtse politiek (in Nederland)'. Daar is an sich niets mis mee toch? Maar het is een beetje vreemd om op alles wat rechts is af te geven, en als dit dan vervolgens wordt opgemerkt, wordt er ineens de kop in het zand gestoken en ligt het aan degene die het opmerkt. Vrij onnodig lijkt mij.
Wat heeft dat te maken met een algemene afkeer van alle rechtse politiek? Het was specifieke en onderbouwde kritiek op slogans van de VVD. Schandalig.

Wanneer jij je kritisch uitlaat over vakbonden dan grijp ik dat toch ook niet aan om jouw afkeer van ALLE linkse politiek aan te tonen :? .
Huilen dan.
  zondag 14 maart 2021 @ 23:27:30 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198504895
Draadje:

twitter

En het gaat ons lukken. We mogen nooit toegeven aan de twijfel die ons allemaal van tijd tot tijd bekruipt want om die volgende verdieping van de toren te bouwen hebben we doorzettingskracht nodig, discipline, overwinningsdrang, ja zelfs overheersingsdrang.
Huilen dan.
pi_198505194
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:27 schreef Isdatzo het volgende:
Draadje:

[ twitter ]

En het gaat ons lukken. We mogen nooit toegeven aan de twijfel die ons allemaal van tijd tot tijd bekruipt want om die volgende verdieping van de toren te bouwen hebben we doorzettingskracht nodig, discipline, overwinningsdrang, ja zelfs overheersingsdrang.
Leuk, en nu?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 14 maart 2021 @ 23:59:27 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198505231
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Leuk, en nu?
Nu ga je mij vertellen waarom FvD geen extremistische wappieclub is.
Huilen dan.
pi_198505265
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nu ga je mij vertellen waarom FvD geen extremistische wappieclub is.
Neuh, ga ik niet.

Het hele transgender jezelf zijn en oikofobie verhaal van FvD zie ik ook gewoon terug in de huidige maatschappij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198505327
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:41 schreef probeer het volgende:
Ja, eh .. racistische grapjes zijn nog steeds racistisch. Dan kan de intentie erachter wellicht wel 'grappend' of 'niet serieus bedoeld' zijn, het blijft racistisch. En niet iedereen vindt racisme grappig of onschuldig.

Het was dan ook niet voor iedereen bedoeld h? Mensen hebben publiekelijke inzage gegeven van een informele, totaal onpolitieke setting... en dan gaat het publiek, dat er geen reet mee van doen heeft, er ineens van alles van vinden.

Juist met vrienden onderling kun je alles soms eens ff loslaten en gewoon lekkere foute onzin lullen. Ik doe het ook zo vaak.

Zeer zwak bewijs en uiterst discutabel dus.
Eens kijken
pi_198505460
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:14 schreef Maharski het volgende:

[..]

Het was dan ook niet voor iedereen bedoeld h? Mensen hebben publiekelijke inzage gegeven van een informele, totaal onpolitieke setting... en dan gaat het publiek, dat er geen reet mee van doen heeft, er ineens van alles van vinden.

Juist met vrienden onderling kun je alles soms eens ff loslaten en gewoon lekkere foute onzin lullen. Ik doe het ook zo vaak.

Vandaar dat jij FvD stemt, neem ik aan, het lijkt mij dat jij heel goed op je plek bent bij die club dus.

Het zal je mischien verbazen maar de meeste mensen lullen geen lekker foute "onzin" onder elkaar. En met fout bedoelen we dan racistisch, anti-semitisch en andere zaken van dien aard, natuurlijk.
pi_198505493
quote:

[..]

Hoe groot was die app-groep? Kende iedereen elkaar met eenzelfde diepgang / niveau als waarmee / op iemand diens beste vrienden kent?

Wat ik bedoel ... Eh, als het een app-groep van een paar vrienden was, dan zou je inderdaad wel de verwachting van onderlinge privacy mogen hebben. Als er tientallen / honderden mensen in zitten, waaronder veel kennissen (van kennissen), dan niet.

Vertrouw jij er op dat je in een app-groep met tientallen / honderden mensen iets kan zeggen, zeker wetende dat dat niet buiten die groep komt? Ik niet.

Dus dat 'vrienden onderling' argument is gewoon bullshit.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 15-03-2021 01:33:46 ]
  maandag 15 maart 2021 @ 00:57:12 #252
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198505496
quote:

[..]

Over de wenselijkheid / vorm van het verkrijgen daarvan kun je van mening verschillen, maar dit waren in ieder geval geen 'vriendengroepen', het ging om appgroepen gelieerd aan FvD. Dan zijn dergelijke berichten in ieder geval allesbehalve handig.

Maar ok, laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat dat allemaal vrij onschuldig van aard is (kan ik me niet echt iets bij voorstellen, ik krijg zelden allerlei antisemitische memes te zien, maar vooruit):

FvD wordt geconfronteerd met ophef, kranten staan er vol mee. Freek Jansen, de aanvoerder van de jongerentak, blijft aan. Terwijl Ramautarsing om minder de laan uit is gestuurd. Vreemd.

Er wordt een zogenaamd onderzoek ingesteld. De bevindingen van dat onderzoek liggen letterlijk een dag (!) later op tafel. Heel vreemd.

Dan besluit FvD ineens toch maar wel om iemand het veld te laten ruimen. Maar dat is dan niet degene die daar een aandeel in had, maar een jongen die toevallig dezelfde naam had. Zelfs de buitenwacht kreeg daar lucht van, en daar is verder niets meer mee gedaan.

Ik weet niet hoor, maar dan zou FvD zo'n bak ongeorganiseerde ellende zijn dat het nog maar de vraag is of ze het wel klaarspelen om het bestuur bij de lokale voetbalvereniging op poten te kunnen zetten. Of er is zo'n clusterfuck aan dekmantels en schimmige geheimen en belangen dat ze dat halsoverkop maar elke keer net weten te verbergen.

Allebei de opties zijn niet aantrekkelijk en gezien het feit dat ze zo af en toe nog wel een jongerendag o.i.d. kunnen realiseren zou je dan toch uitkomen op de laatste optie.
pi_198505503
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
Vandaar dat jij FvD stemt, neem ik aan, het lijkt mij dat jij heel goed op je plek bent bij die club dus.

Het zal je mischien verbazen maar de meeste mensen lullen geen lekker foute "onzin" onder elkaar. En met fout bedoelen we dan racistisch, anti-semitisch en andere zaken van dien aard, natuurlijk.
Mij boeit iemands huidskleur, geslacht, geloof, politieke overtuiging echt geen reet, en de mensen om heen ook niet. Dat maakt het juist zo gezellig. Gewoon, dat die grappen spontaan opkomen, die er helemaal mogen zijn, en je gekleurde vrienden die er nog het hardst om lachen !
Eens kijken
  maandag 15 maart 2021 @ 01:01:59 #254
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198505514
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:58 schreef Maharski het volgende:

[..]

Mij boeit iemands huidskleur, geslacht, geloof, politieke overtuiging echt geen reet, en de mensen om heen ook niet. Dat maakt het juist zo gezellig. Gewoon, dat die grappen spontaan opkomen, die er helemaal mogen zijn, en je gekleurde vrienden die er nog het hardst om lachen !
Jou wellicht niet, FvD lijkt daar toch iets anders in te staan. En dan zeker wanneer het gaat om Baudet en Freek Jansen.
pi_198505678
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 01:37 schreef Subw00fer het volgende:
Dus jij vind het een goed idee dat deze jonge mensen die ziek in hun kop zijn (want anders maak je niet zulke vreselijke
Ik denk dat we hele goede programma's kunnen bieden om Nederland weer gezond te krijgen!
Eens kijken
pi_198505691
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 01:45 schreef probeer het volgende:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dit dus eenzelfde soort giftige uitspraken als bij racistische / antisemitische FvD'ers.
Zelfde soort terwijl het doel ervan volkomen tegengesteld is? Over fascisme, racisme en antsemitisme mag je best hele giftige uitspraken doen. Fascistische, racistische en en antisemitische uitspraken zijn van zichzelf gif :r

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 15-03-2021 02:29:19 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 15 maart 2021 @ 06:46:00 #257
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198506019
quote:

[..]

Als ik eerlijk ben, vind ik dit dus eenzelfde soort giftige uitspraken als bij racistische / antisemitische FvD'ers.
Dat zegt dus een heleboel over jou.
pi_198506184
quote:

[..]

FVD roept haat op. Zowel onder hun volgers tegen alles en iedereen waartegen de partij zich afzet, als bij tegenstanders die niks moeten hebben van de partij.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:14:13 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198506536
quote:

[..]

Een beetje jammer dat je nu probeert te scoren door mij woorden in de mond te leggen. Ik heb nimmer gesteld dat het CDA en de VVD linkse partijen zouden zijn. Sterker nog, ik heb zelfs benadrukt dat het ridicuul is om een partij als de VVD als links af te schilderen. D66 is inderdaad wl een centrum(-linkse) partij. Men omschrijft zichzelf ook als een "progressieve middenpartij" op hun eigen website.
[..]

Dat ik geregeld gelijk hebt klopt, daar kan ik verder ook weinig aan veranderen ;). Maar dat de hele politiek onderdrukt zou worden door linksgeorinteerde progressievelingen mensen heb ik nooit gesteld. Ik geef altijd duidelijk aan dat het om een 'bepaald groepje' of 'sommigen' gaat. En ook dit is wederom een correcte constatering, sommige linksgeorinteerde progressievelingen, willen maar al te graag hun visie bij anderen opdrukken en tevens alles wat rechts is afschilderen als negatief en moreel verwerpelijk. Iets dat hier op FOK! overigens ook sterk is te merken met momenten.
[..]

[..]

Misschien gemist hoe er hier op precies dezelfde wijze - al jaren - over links wordt gesproken. Met het bijkomende verschil dat in Nederland links al decennia een minderheid is.

Stellen dat rechts in wat voor opzicht dan ook wordt achtergesteld in Nederland, is een absurde constatering die met gelijk hebben niets van doen heeft. Eerder met je wens om, heel tegenstrijdig, als rechtse 'realist', jezelf te kunnen blijven neerzetten als onderdrukte politieke rebel. Hetgeen ook je calimero-gejank en gespeelde verontwaardiging verklaart. En natuurlijk die tenenkrommende act die je handelsmerk is geworden.

Totale tunnelvisie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198506609
FvD mist wat mij betreft het component 'gewelddadig' om extreemrechts te zijn. Radicaalrechts zijn ze daarentegen wel.

Een Gouden Dageraad is extreemrechts.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:47:17 #261
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198506971
FvD is gewoon een typisch 'blanke superioriteit' clubje met een populistisch laagje vernis.

Wat me vooral opvalt is dat ze altijd het tegenovergestelde propageren van wat de huidige regering op dit moment doet, ook al waren ze eerst letterlijk het huidige beleid aan het promoten, toen de regering dat nog niet deed.

En je maakt mij niet wijs dat dit voortschrijdend inzicht is. Dat is gewoon het summum van sneuheid en opportunisme.

Ik vind het dan ook bijzonder wonderbaarlijk dat mensen daar blijkbaar niet doorheen kunnen kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DustPuppy op 15-03-2021 11:18:46 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 15 maart 2021 @ 08:52:20 #262
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198507048
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:58 schreef Maharski het volgende:

[..]

Lachen jongen! Altijd leut met de helemaal niet racistische Thierry en zijn gekleurde vriendjes. En die zwarten die begrijpen die grapjes toch niet, zoals jullie van Thierry weten hebben die namelijk een veel lager iq.

En Corona is maar een griepje zoals Thierry weet!
pi_198507085
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Lachen jongen! Altijd leut met de helemaal niet racistische Thierry en zijn gekleurde vriendjes. En die zwarten die begrijpen die grapjes toch niet, zoals jullie van Thierry weten hebben die namelijk een veel lager iq.

Wat is dit voor racistische troep?
Is dat normaal hier op het platform?
Vakman pur sang
  maandag 15 maart 2021 @ 08:55:03 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198507093
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:47 schreef DustPuppy het volgende:
FvD is gewoon een typisch 'blanke superioriteit' clubje met een populistisch laagje vernis.

Wat me vooral opvalt is dat ze altijd het tegenovergestelde propageren van wat de huidige regering op dit moment doet, ook al waren ze eerst letterlijk het huidige beleid aan het promoten, toen de regering dat nog niet deed.

En je maakt mij niet wij dat dit voortschrijdend inzicht is. Dat is gewoon het summum van sneuheid en opportunisme.

Ik vind het dan ook bijzonder wonderbaarlijk dat mensen daar blijkbaar niet doorheen kunnen kijken.
Trump-factor. Politiek als entertainment. Daar stemmen mensen op, mensen die doorgaans nul interesse in politiek hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 maart 2021 @ 09:01:44 #265
403588 mcmlxiv
pi_198507175
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hey ik herhaal de woorden van jouw godheid Thierry h! Het is jouw held, het zijn jullie woorden.
pi_198508381
quote:
15s.gif Op maandag 15 maart 2021 02:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Zelfde soort terwijl het doel ervan volkomen tegengesteld is? Over fascisme, racisme en antsemitisme mag je best hele giftige uitspraken doen. Fascistische, racistische en en antisemitische uitspraken zijn van zichzelf gif :r
Klopt.

Vind het nog steeds geen goed idee om, wanneer we het over andere mensen hebben, al dan niet figuurlijk, over 'uitroeien' te spreken.

quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 06:46 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Dat zegt dus een heleboel over jou.
Dat mag ik hopen ja.

quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 07:25 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

FVD roept haat op. Zowel onder hun volgers tegen alles en iedereen waartegen de partij zich afzet, als bij tegenstanders die niks moeten hebben van de partij.
Jup. Maar er zit nog heel wat tussen haat, en 'mensen figuurlijk willen uitroeien'. Vind dat laatste nogal ver gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 15-03-2021 10:40:46 ]
pi_198508420
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 02:11 schreef Maharski het volgende:

[..]

Ik denk dat we hele goede programma's kunnen bieden om Nederland weer gezond te krijgen!
Uh huh. Waarom laat de FvD die dan nooit doorrekenen? En waarom laat de FvD wel een vlaktaks doorrekenen (op basis van 50%) maar niet de vlaktaks die in het programma staat van 35%?
Als dat de goede programma's zijn waar jij het over hebt dan ben ik niet onder de indruk. En om nou te zeggen dat Nederland niet gezond is...waarom hebben jullie FvD'ers zo'n hekel aan Nederland eigenlijk?
pi_198508447
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is wat Baudet gezegd heeft, he? Ik ben het met je eens, het is racistische troep.

Dit is dus een van die zaken waar jij eerder boos over werd onder het motto "Je mag niet rechts zijn in Nederland!", denk ik. Blijkbaar ben jij daar dus ook geen fan van.
pi_198509534
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:56 schreef probeer het volgende:
Hoe groot was die app-groep? Kende iedereen elkaar met eenzelfde diepgang / niveau als waarmee / op iemand diens beste vrienden kent?

Wat ik bedoel ... Eh, als het een app-groep van een paar vrienden was, dan zou je inderdaad wel de verwachting van onderlinge privacy mogen hebben. Als er tientallen / honderden mensen in zitten, waaronder veel kennissen (van kennissen), dan niet.

Vertrouw jij er op dat je in een app-groep met tientallen / honderden mensen iets kan zeggen, zeker wetende dat dat niet buiten die groep komt? Ik niet.

Dus dat 'vrienden onderling' argument is gewoon bullshit.
Tja, dat is op zich wel een goed punt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot die appgroep was. Maar ik weet wel dat het op zich heel menselijke is om ironische grappen te maken. Misschien juist wel als je er zo over onder vuur ligt. Dat je dan juist de neiging kan hebben er de spot mee te drijven.
Eens kijken
pi_198509769
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:33 schreef probeer het volgende:

Jup. Maar er zit nog heel wat tussen haat, en 'mensen figuurlijk willen uitroeien'. Vind dat laatste nogal ver gaan.
Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, figuurlijk uitroeien.
pi_198509892
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

Ik vind het ronduit belachelijk, die hele aantijging zelfs. Als ik ergens goed in ben, is het wel mensen's karakter kunnen lezen. Als Baudet echt de figuur was die men van 'm, maakt, had ik het al lang gezien en gevoeld.
Goed, dit is natuurlijk een argument van niks en super subjectief, en heb jij geen boodschap aan, dat snap ik, maar toch.
Eens kijken
pi_198509936
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 10:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uh huh. Waarom laat de FvD die dan nooit doorrekenen? En waarom laat de FvD wel een vlaktaks doorrekenen (op basis van 50%) maar niet de vlaktaks die in het programma staat van 35%?
Als dat de goede programma's zijn waar jij het over hebt dan ben ik niet onder de indruk. En om nou te zeggen dat Nederland niet gezond is...waarom hebben jullie FvD'ers zo'n hekel aan Nederland eigenlijk?
Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.
Eens kijken
  maandag 15 maart 2021 @ 12:09:02 #273
403588 mcmlxiv
pi_198509982
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:44 schreef Maharski het volgende:

[..]

Tja, dat is op zich wel een goed punt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot die appgroep was. Maar ik weet wel dat het op zich heel menselijke is om ironische grappen te maken. Misschien juist wel als je er zo over onder vuur ligt. Dat je dan juist de neiging kan hebben er de spot mee te drijven.
Hoe groot of klein de groep ook is. Opmerkingen over structureel lagere iq’s van hispanics en zwarte Amerikanen, daarover door discussiren heeft niets met humor te maken. Het staat je helemaal vrij baudet te verafgoden, maar klaag niet wanneer die malloot ooit echt aan de macht komt en “de maatregelen” beginnen.

- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer het niet was gebeurd.
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer baudet FvD niet opgeblazen had
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer Jansen wel was weggestuurd
- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer hij niet door velen beaamt was
pi_198510044
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:58 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, figuurlijk uitroeien.
Ik ook niet, rationeel gezien slaat het nergens op. Maar het komt op mij over als een soort beeldspraak om een specifiek zeer negatief sentiment te creren. Net als 'die mensen willen dit land kapot maken'.

En met betrekking tot het FvD lijkt het me prima mogelijk om op een duidelijk verwoordde manier uiteen te zetten waarom we ver van dat gedachtengoed uit de buurt moeten blijven, zonder te moeten grijpen naar termen als 'uitroeien'.
pi_198510054
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:06 schreef Maharski het volgende:

Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.
Je overdrijft..... mijn waarde slachtoffer
pi_198510114
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 11:44 schreef Maharski het volgende:

[..]

Niet echt ironisch meer, wanneer je partij zich eerder al op argumenten als 'zwarten hebben een lager iq' beroept. Wanneer je dan van racistische tendensen beschuldigd wordt, kan je het nog moeilijk ironisch noemen als je vervolgens racistische grappen gaat lopen maken. Dat heet dan volgens mij eerder 'doubling down'.
pi_198510406
quote:

[..]

Wat is 'cultuurmarxisme' volgens jou?

Ik vind het raar dat iemand als Baudet, zelfverklaard intellectueel, zich enerzijds beroept op een term als cultuurmarxisme, maar anderzijds de mond vol heeft van kritiek op de culturele hegemonie van de leidende klasse. Continue reppen over zaken als het partijkartel (een cultuur van vriendjespolitiek onder zittende politici) en het in Nederland heersende multiculturalisme van de laatste, wat, 50? jaar. Om vervolgens juist zijn tegenstanders als cultuurmarxisten weg te zetten. Alsof hij zelf nooit Gramsci of Adorno gelezen heeft. Als er emand kritiek heeft op de in Nederland heersende politieke en maatschappelijke cultuur, is het verdomme Baudet wel.
pi_198510433
quote:
1s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe groot of klein de groep ook is. Opmerkingen over structureel lagere iq’s van hispanics en zwarte Amerikanen, daarover door discussiren heeft niets met humor te maken. Het staat je helemaal vrij baudet te verafgoden, maar klaag niet wanneer die malloot ooit echt aan de macht komt en “de maatregelen” beginnen.

- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer het niet was gebeurd.
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer baudet FvD niet opgeblazen had
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer Jansen wel was weggestuurd
- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer hij niet door velen beaamt was
Over die IQ's heb ik het natuurlijk al gehad in dit topic...
Eens kijken
pi_198510512
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:21 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Oh, omdat het partijprogramma niet o-ver-dui-de-lijk gestoeld is op een extreemrechtse ideologie mogen we Forum niet extremistisch noemen? Ik zou het om willen draaien: dat mogen we zeker, en wel omdat (hooggeplaatste) leden extreemrechts gedachtengoed aanhangen, het (huidige) partijbestuur daar geen moeite mee heeft, en Baudet zich veel te comfortabel voelt in die kringen. Dat ze het een beetje omfloerst brengen op hun site (zoals: alleen immigratie wannee dat 'cultureel compatibel' is) doet aan dat extremisme weinig af.

Zie verder deze uitstekend post van Briqq: POL / Grove schande om Forum voor Democratie extreem rechts te noemen
[..]
Ik stel nergens dat het niet mag, enkel dat het simpelweg niet klopt. Nogmaals, mensen moeten vinden wat ze willen. Je kunt het compleet oneens zijn met FvD (ben ik op veel vlakken ook, andere weer niet) en die partij zelfs weerzinwekkend vinden, maar dat maakt het nog geen extreemrechtse partij.

En ook de post van Briqq verandert daar weinig aan. Die post is namelijk verre van een bewijs dat FvD extreemrechts is. Sterker nog, Briqq past de deze criteria van Eco niet eens consequent toe. Ik zal hier overigens later nog wel even uitgebreider op reageren :).

quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 23:21 schreef Isdatzo het volgende:
Wat heeft dat te maken met een algemene afkeer van alle rechtse politiek? Het was specifieke en onderbouwde kritiek op slogans van de VVD. Schandalig.

Wanneer jij je kritisch uitlaat over vakbonden dan grijp ik dat toch ook niet aan om jouw afkeer van ALLE linkse politiek aan te tonen :? .
Interessant. Dus een slogan labelen als 'absurd' en 'marginaliserend' staat gelijk aan onderbouwde kritiek?

En de algemene afkeer van rechtse politiek is er zeker wel. Noem bijvoorbeeld eens wat punten binnen de rechtse politiek waar je je in kan vinden? ;) Een bepaalde groep users hier kotst van letterlijk alles dat uit de rechterhelft van het politieke spectrum komt. Of het nu is omtrent migratie, belastingen, minderheden, klimaat, social zekerheid of economie. n pot nat en alles is min of meer verwerpelijk. Dat is in menig topic(reeks) al naar voren gekomen.

Dat laatste punt is dus ook niet van toepassing aangezien ik voor genoeg zaken ben die als links-en zelfs progressief te omschrijven zijn. Ik ben dan ook niet uitgesproken rechts, maar vrij genuanceerd zoals al vaker aangegeven.
pi_198510748
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:36 schreef Dejannn het volgende:

En de algemene afkeer van rechtse politiek is er zeker wel. Noem bijvoorbeeld eens wat punten binnen de rechtse politiek waar je je in kan vinden? Een bepaalde groep users hier kotst van letterlijk alles dat uit de rechterhelft van het politieke spectrum komt. Of het nu is omtrent migratie, belastingen, minderheden, klimaat, social zekerheid of economie. n pot nat en alles is min of meer verwerpelijk. Dat is in menig topic(reeks) al naar voren gekomen.

Dat laatste punt is dus ook niet van toepassing aangezien ik voor genoeg zaken ben die als links-en zelfs progressief te omschrijven zijn. Ik ben dan ook niet uitgesproken rechts, maar vrij genuanceerd zoals al vaker aangegeven.
Kan ik mij goed in vinden.
Eens kijken
pi_198510944
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:31 schreef probeer het volgende:
Wat is 'cultuurmarxisme' volgens jou?

Ik vind het raar dat iemand als Baudet, zelfverklaard intellectueel, zich enerzijds beroept op een term als cultuurmarxisme, maar anderzijds de mond vol heeft van kritiek op de culturele hegemonie van de leidende klasse. Continue reppen over zaken als het partijkartel (een cultuur van vriendjespolitiek onder zittende politici) en het in Nederland heersende multiculturalisme van de laatste, wat, 50? jaar. Om vervolgens juist zijn tegenstanders als cultuurmarxisten weg te zetten. Alsof hij zelf nooit Gramsci of Adorno gelezen heeft. Als er emand kritiek heeft op de in Nederland heersende politieke en maatschappelijke cultuur, is het verdomme Baudet wel.
Mij ontgaat even de tegenstrijdigheid daarvan. :o :?

Wat is cultuumarxisme voor mij... ik zou het als een min of meer radicale tak van links willen beschouwen. Dus niet dat alles wat links is, meteen cultuurmarxistisch is, of onze hele samenleving cultuurmarxistisch is of zo.

Wat ik zelf een erg fijn en genuanceerd geluid hierover vind, is wat deze man erover zegt:

Ik begrijp dat je niet 'ff' zomaar een filmpje van 58 minuten gaat kijken. Met name wat hij tegen het einde erover zegt, vind ik interessant. Maar skip er eens een beetje doorheen, en blijf hier en daar hangen waar je het interessant vind zou ik zeggen.
Eens kijken
  maandag 15 maart 2021 @ 13:19:25 #282
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198511388
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:58 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat is cultuumarxisme voor mij... ik zou het als een min of meer radicale tak van links willen beschouwen. Dus niet dat alles wat links is, meteen cultuurmarxistisch is, of onze hele samenleving cultuurmarxistisch is of zo.

Wat ik zelf een erg fijn en genuanceerd geluid hierover vind, is wat deze man erover zegt:

Ik begrijp dat je niet 'ff' zomaar een filmpje van 58 minuten gaat kijken. Met name wat hij tegen het einde erover zegt, vind ik interessant. Maar skip er eens een beetje doorheen, en blijf hier en daar hangen waar je het interessant vind zou ik zeggen.
Mensen die cultuurmarxisme on-ironisch gebruiken kun je beter vermijden denk ik
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_198511763
quote:

Zegt het eens in je eigen woorden wat cultuurmarxisme is volgens jou.
Het bestaat niet, bestond niet en die stromingen die men aanwijst noemden zich nooit zo.
Het complotachtige is de theorie dat "cultuurmarxisme" streeft naar de vernietiging van de europese cultuur en vooral is opgezet door een klein groepje intellectuelen , 70 jaar geleden>
Atheistische groei, vrouwenbeweging, homobeweging en nu ook BLM zouden opgezet zijn door die zogenaamde marxisten
pi_198511798
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 00:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Over de wenselijkheid / vorm van het verkrijgen daarvan kun je van mening verschillen, maar dit waren in ieder geval geen 'vriendengroepen', het ging om appgroepen gelieerd aan FvD. Dan zijn dergelijke berichten in ieder geval allesbehalve handig.

Maar ok, laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat dat allemaal vrij onschuldig van aard is (kan ik me niet echt iets bij voorstellen, ik krijg zelden allerlei antisemitische memes te zien, maar vooruit):

FvD wordt geconfronteerd met ophef, kranten staan er vol mee. Freek Jansen, de aanvoerder van de jongerentak, blijft aan. Terwijl Ramautarsing om minder de laan uit is gestuurd. Vreemd.

Er wordt een zogenaamd onderzoek ingesteld. De bevindingen van dat onderzoek liggen letterlijk een dag (!) later op tafel. Heel vreemd.

Dan besluit FvD ineens toch maar wel om iemand het veld te laten ruimen. Maar dat is dan niet degene die daar een aandeel in had, maar een jongen die toevallig dezelfde naam had. Zelfs de buitenwacht kreeg daar lucht van, en daar is verder niets meer mee gedaan.

Ik weet niet hoor, maar dan zou FvD zo'n bak ongeorganiseerde ellende zijn dat het nog maar de vraag is of ze het wel klaarspelen om het bestuur bij de lokale voetbalvereniging op poten te kunnen zetten. Of er is zo'n clusterfuck aan dekmantels en schimmige geheimen en belangen dat ze dat halsoverkop maar elke keer net weten te verbergen.

Allebei de opties zijn niet aantrekkelijk en gezien het feit dat ze zo af en toe nog wel een jongerendag o.i.d. kunnen realiseren zou je dan toch uitkomen op de laatste optie.
Ja, en dit is nog een beknopte samenvatting. Ruben Hermse, de jongen die verward werd met een andere Ruben, heeft tal van racistische praat uitgeslagen met als hoogtepunt een filmpje dat begon met het SS-motto (Meine Ehre heit Treue).

Hij werd niet gecorrigeerd, terwijl de appgroepen gemodereerd werden door FVD, maar kreeg zelfs promotie en werd kamermedewerker van Theo Hiddema.

https://www.geenstijl.nl/(...)racisme-en-ss-runen/
https://www.geenstijl.nl/(...)werker-ruben-hermse/
  maandag 15 maart 2021 @ 14:10:14 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512211
quote:

[..]

Ik ben al jaren vurig Brabants patriot met een enorme voorliefde voor mijn eigen cultuur en tradities. Nog nooit bestempeld als nazi of racist.

Wellicht omdat ik me verder niet bezighoud met zaken als ras en IQ, joodse complotten en culturele verdunning en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 maart 2021 @ 14:11:46 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512230
quote:

[..]

Cultuurmarxisme bestaat niet. Dog whistle term, net als alles en iedereen communist noemen in de jaren '50 in de V.S. (Of bourgeousie in de USSR).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 maart 2021 @ 14:23:27 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512404
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 12:36 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat het niet mag, enkel dat het simpelweg niet klopt. Nogmaals, mensen moeten vinden wat ze willen. Je kunt het compleet oneens zijn met FvD (ben ik op veel vlakken ook, andere weer niet) en die partij zelfs weerzinwekkend vinden, maar dat maakt het nog geen extreemrechtse partij.

En ook de post van Briqq verandert daar weinig aan. Die post is namelijk verre van een bewijs dat FvD extreemrechts is. Sterker nog, Briqq past de deze criteria van Eco niet eens consequent toe. Ik zal hier overigens later nog wel even uitgebreider op reageren :).
[..]

Interessant. Dus een slogan labelen als 'absurd' en 'marginaliserend' staat gelijk aan onderbouwde kritiek?

En de algemene afkeer van rechtse politiek is er zeker wel. Noem bijvoorbeeld eens wat punten binnen de rechtse politiek waar je je in kan vinden? ;) Een bepaalde groep users hier kotst van letterlijk alles dat uit de rechterhelft van het politieke spectrum komt. Of het nu is omtrent migratie, belastingen, minderheden, klimaat, social zekerheid of economie. n pot nat en alles is min of meer verwerpelijk. Dat is in menig topic(reeks) al naar voren gekomen.

Goh.

En in andere draadjes lezen we een afkeer van alles wat met links te maken heeft.

Echt, die slachtofferrol... doe daar eens wat aan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 15 maart 2021 @ 14:28:13 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512469
Volgens mij werd dit weekend GroenLinks nog beschreven als een partij met slogans die zogenaamd polariserend en absurd zouden zijn, en een volgende user noemde de partij zelfs landverraderlijk. GroenLinks wordt hier geregeld flink gedemoniseerd. En dat mag best h, ik zeg nergens dat niemand dit niet mag doen. Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij of zij wil dus ook over GroenLinks. Alleen het geeft aan dat het groepje dat al in verscheidene topicreeks obsessief bezig is met DENK, lang niet alleen negatief over DENK is, dat is men ook over een partij als de GroenLinks waar van alles mis mee zou zijn. Bij1 werd ook na de bekendmaking van de partij al direct hier gedemoniseerd. Het hele idee is namelijk dat elk geluid van links niet welkom is. Sommige figuren zien nu eenmaal graag dat het politieke spectrum in Nederland stopt na D66.

Ik vind het ook vrij apart dat dit dan allemaal zo krampachtig moet worden ontkend. Als je gewoon stelt 'Ja, ik ben inderdaad geen voorstander van linkse politiek (in Nederland)'. Daar is an sich niets mis mee toch? Maar het is een beetje vreemd om op alles wat links is af te geven, en als dit dan vervolgens wordt opgemerkt, wordt er ineens de kop in het zand gestoken en ligt het aan degene die het opmerkt. Vrij onnodig lijkt mij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198512786
quote:

[..]

Cultuurmarxisme is toch gewoon niets meer dan een complottheorie uit radicaal-rechtse hoek? Dat je verwijst naar caf Weltschmerz zegt wat dat betreft eigenlijk ook al genoeg.
pi_198512830
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Goh.

En in andere draadjes lezen we een afkeer van alles wat met links te maken heeft.

Echt, die slachtofferrol... doe daar eens wat aan.
Niemand is een slachtoffer. Dat is ook geen beeld dat ik creer ;).
  maandag 15 maart 2021 @ 14:54:28 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512835
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Niemand is een slachtoffer. Dat is ook geen beeld dat ik creer ;).
Oh jawel hoor. En hoe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198512850
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. En hoe.
Nee, dat doe ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2021 14:56:03 ]
  maandag 15 maart 2021 @ 14:58:56 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198512886
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:55 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.
Vent je bent een wandelende reclamezuil voor rechts slachtofferschap. (Wat gezien de status quo sinds 2002 an sich al bespottelijk is). Zijn het niet de universiteiten, is het de media, is het niet de media, is het de politiek, is het niet de politiek is het de lokale plastic tuinflamingoleverancier... overal zit 'progressief' en 'linksgeorinteerd' achter om de arme, rechtse Nederlander kalt te stellen, te cancelen, te deporteren en te muilkorven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198512889
quote:

[..]

Grappige post, wel. En oh ja, ik heb bingo "Cultuur Marxisme" ontbrak nog!
pi_198513186
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vent je bent een wandelende reclamezuil voor rechts slachtofferschap. (Wat gezien de status quo sinds 2002 an sich al bespottelijk is). Zijn het niet de universiteiten, is het de media, is het niet de media, is het de politiek, is het niet de politiek is het de lokale plastic tuinflamingoleverancier... overal zit 'progressief' en 'linksgeorinteerd' achter om de arme, rechtse Nederlander kalt te stellen, te cancelen, te deporteren en te muilkorven.
Nee, helaas. Ik benader de wereld niet op een manier waarin ik constant dan wel slachtoffers, dan wel daders zie. Wl zijn er bepaalde groeiende tendensen die ik constateer en daarom niet schroom om te benadrukken. Dat jij dat misschien vervolgens niet kan hebben is een tweede.

We zullen hier ook even de definitie van 'slachtoffer' erbij pakken:
quote:
slachtoffer (het; o; meervoud: slachtoffers)
1 (historisch) offerdier dat op een altaar werd geslacht
2 iem. die buiten zijn schuld lichamelijke, financile of geestelijke schade lijdt; iem. die het moet ontgelden

https://www.vandale.nl/gr(...)htoffer#.YE9qWC1h0lU
Als ik dus stel dat bijvoorbeeld een groot deel van de academische wereld links-en progressief georinteerd is, of dat bepaalde media de actualiteiten bekijken door een links-en progressieve lens bekijkt, heeft dat niets te maken met vermeend slachtofferschap. Niemand is hier nochtans een slachtoffer van, het geeft wel blijk van een bepaalde vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit, maar meer niet.
  maandag 15 maart 2021 @ 15:20:54 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198513262
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, helaas. Ik benader de wereld niet op een manier waarin ik constant dan wel slachtoffers, dan wel daders zie. Wl zijn er bepaalde groeiende tendensen die ik constateer en daarom niet schroom om te benadrukken. Dat jij dat misschien vervolgens niet kan hebben is een tweede.

We zullen hier ook even de definitie van 'slachtoffer' erbij pakken:
[..]

Als ik dus stel dat bijvoorbeeld een groot deel van de academische wereld links-en progressief georinteerd is, of dat bepaalde media de actualiteiten bekijken door een links-en progressieve lens bekijkt, heeft dat niets te maken met vermeend slachtofferschap. Niemand is hier nochtans een slachtoffer van, het geeft wel blijk van een bepaalde vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit, maar meer niet.
Wat ik niet kan hebben is die farce die je hier steeds opvoert. Ook nu weer schitterend in beeld: vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit... Hilarisch.

Maar goed, wat verwacht je van iemand die stelt dat 'arbeiders' er ook altijd op een 'bepaalde manier' uitzien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198513309
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wat ik niet kan hebben is die farce die je hier steeds opvoert. Ook nu weer schitterend in beeld: vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit... Hilarisch.

Maar goed, wat verwacht je van iemand die stelt dat 'arbeiders' er ook altijd op een 'bepaalde manier' uitzien.
Waar heb ik dit gesteld? Dit klopt namelijk niet.
  maandag 15 maart 2021 @ 15:23:56 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198513322
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:23 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Waar heb ik dit gesteld? Dit klopt namelijk niet.
Oh jazeker wel; kwam een foto'tje voorbij van een PvdA-fractie; Dejannn zag het meteen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198513360
quote:
0s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh jazeker wel; kwam een foto'tje voorbij van een PvdA-fractie; Dejannn zag het meteen.
Dan heb ik dus een beeld over de gemiddelde PvdA stemmer, niet arbeiders in het algemeen. Want arbeiders (sowieso wat bedoel je hier berhaupt mee? Mensen met een praktisch beroep? Mensen met een lagere opleiding?) heb je bij alle politieke partijen. Ik stem zelf op een partij die zweert bij arbeid. Dit hele punt gaat dus niet eens op en het toont weer aan dat je mij simpelweg woorden in de mond legt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2021 15:26:59 ]
  maandag 15 maart 2021 @ 15:26:56 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198513378
quote:
7s.gif Op maandag 15 maart 2021 15:26 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dan heb ik dus een beeld over de gemiddelde PvdA stemmer, niet arbeiders in het algemeen. Want arbeiders (sowieso wat bedoel je hier berhaupt mee?) heb bij alle politieke partijen. Ik stem zelf op een partij die zweert bij arbeid. Dit hele punt gaat dus niet eens op en het toont weer aan dat je mij simpelweg woorden in de mond legt.
Oh wacht ja... de 'gemiddelde PvdA-stemmer'.

Graaf de kuil nog wat dieper.

(Wat fijn dat je een partij hebt gevonden die zweert bij arbeid... knap ook, voor iemand die dat proces nog moet ontdekken).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')