abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198496092
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Baudet een bruin hemd noemen

Dat heeft Martijn Koning niet gezegd
Hij had het over de bruine hemd van mogelijke anti-semitische kiezers.
Niet over die bruine hemd van Baudet.

quote:
en zeggen dat zijn antisemitische vrienden wel teleurgesteld zullen zijn in zijn Joodse vriendin en kind in spe?
Op nationale TV.
Martijn Koning had het over antisemitische kiezer. KIEZERS, was de groepsnaam, niet 'vrienden' .

Martijn Koning: en dan voel je je als anti-semitische kiezer behoorlijk in je bruine hemd gezet
https://www.gids.tv/video(...)h-van-martijn-koning

Je bent weer aan het framen... niet doen hoor oO/
pi_198496232
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij had het over de bruine hemd van mogelijke anti-semitische kiezers.
Niet over die bruine hemd van Baudet.
[..]

Martijn Koning had het over antisemitische kiezer. KIEZERS, was de groepsnaam, niet 'vrienden' .

Martijn Koning: en dan voel je je als anti-semitische kiezer behoorlijk in je bruine hemd gezet
https://www.gids.tv/video(...)h-van-martijn-koning

Je bent weer aan het framen... niet doen hoor oO/
Dat je luistert naar die poep, ontzettend beschamend. Maar je hebt gelijk, de woorden waren net anders gekozen.
Niet meer smakelijk, meest gênante stukje TV in jaren.
Vakman pur sang
pi_198496325
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat je luistert naar die poep, ontzettend beschamend.
Jij luistert dus, maar je hoort wat je graag wil horen.
Komt door je slachtofferkokervisie
Jij vind jezelf dan 'beschamend' ?

quote:
Maar je hebt gelijk, de woorden waren net anders gekozen.
Niet meer smakelijk, meest gênante stukje TV in jaren.
Best een leuk stukje TV. Prima rel ook in het staartje
  zondag 14 maart 2021 @ 15:49:43 #204
323401 Kijkertje
met filter
pi_198496662
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bron? Sws anekdotisch natuurlijk en dat is geen bewijs maar wat is de context van deze bekladding? Voor hetzelfde geld is dit gedaan door een coronawappie die het niet eens is met de maatregelen?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 14 maart 2021 @ 16:33:10 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198497827
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 14:19 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Er staat nochtans redelijk veel. Maar dit is natuurlijk een leuke one-liner om je zo tactisch een beetje langs de inhoud te manoeuvreren. Ik zou ook nu jouw hele post kunnen quoten en op die manier benaderen, maar dat doe ik niet.
Mwah. Op welke inhoud doel je? Jouw uitleg waarom we Forum geen extremistische partij mogen noemen?
quote:
[..]

Ik vind die punten eigenlijk wel in eenzelfde kader te plaatsen: een sterke afkeer van alles wat rechts is. Of het dan gematigd rechts is of radicaal rechts maakt niet uit. Het wordt min of meer allemaal gezien als moreel verwerpelijk.
Oja? Door wie dan?
quote:
Daarnaast is er totaal geen sprake van een schimmenstrijd. Het is ook overigens ook niet zo dat mij kritiek niet bevalt, want in sommigen punten van kritiek op een partij zoals FvD, kan ik mij prima vinden. Alleen ik merk op dat er een bepaalde tendens is die veel verder gaat dan dat. En inderdaad, van een bepaalde hypocrisie is zeker sprake. En dat mag best worden benoemd.
Het is nogal makkelijk, en goedkoop, om continu in bijzonder algemene bewoordingen een groep hypocrisie te verwijten zonder specifiek te worden of inhoudelijk op de kritiek in te gaan. Probeer eens wat verder te komen dan met de vinger naar die hypocriete linksmensen wijzen ^O^ .
Huilen dan.
pi_198498819
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 15:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ga jij nu ineens waarde hechten aan het correct weergeven van iemands woorden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 14 maart 2021 @ 17:46:01 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198499183
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een bepaalde groep linkse-en progressieve mensen. En dat sommige users hier vinden dat mijn posts gebakken lucht betreft, dat kan natuurlijk prima. Het klopt weliswaar niet, want mijn posts zijn vrij sterk en inhoudelijk bijna altijd to the point, maar het staat iedereen natuurlijk vrij het niet met mij eens te zijn :7.

Is de FvD een extremistische partij? Radicaal rechts en reactionair zijn betere omschrijvingen denk ik. Als je hun partijprogramma leest en hun stemgedrag bekijkt vind ik dat daar weinig "extremistische" punten in te vinden zijn. Bepaalde, soms zelfs huiveringwekkende, incidenten buiten de politiek van hun kant moeten zeker met argusogen worden bekeken, maar dat maakt de partij nog niet extremistisch.

Daarnaast laten we nu ook niet doen alsof "extremisme" in zijn algemeenheid geen ruimte mag hebben. Dit soort uitspraken komen opvallend genoeg ook geregeld van individuen die radicaal rechts gedachtegoed als "extremistisch" framen, maar radicaal links gedachtegoed min of meer goedpraten. Het heeft dus meer met een bepaald politiek perspectief te maken waarbij er zoals inmiddels bekend, graag met twee maten wordt gemeten. Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
Zoveel kilo's boter op het hoofd.

"Een sterke afkeer..."

Je snapt wel dat jij niet anders doet.

Verder ook aan jou de vraag hoe rechts precies in een verdomhoekje zit als het sinds 2002 al een politieke meerderheid vormt, pak 'm beet twee decennia.

De enige manier waarop je daar kunt antwoorden, vanuit die oh zo genuanceerde, weldoordachte, objectieve bubbel waarin je zit, is om gewoon al die rechtse partijen links te noemen. VVD, CDA, D'66... allemaal niet écht rechts, eerder centrum en zelfs centrum links. In ieder geval 'opgeschoven'. En aangezien jouw definitie is dat links sowieso suspect is - hanteer je dus zelf heel fijn een narratief waarbij je altijd gelijk hebt: immers, je creeërt gewoon een eigen werkelijkheid vol progressief linkse krachten die de nobele rechtsmensch dwars zit. Je kunt jouw posts onderhand dromen: rechts - wat dat ook mogen zijn, want kennelijk valt het hele politiek bestel zo ongeveer af - wordt onderdrukt door 'progressief-linkse' moreel verheven SJW'ers, en je bent tot die slotsom gekomen na diepgaande 'studie' in de zaak, met een geheel 'open mind'. Dat in de werkelijkheid werkelijk alles wat je stelt direct naar het rijk der fabelen verwezen mag worden, doet niets af aan de houdbaarheid van dat calimero-narratief.

Blijft wel interessant wat voor jou überhaupt rechts dan wel is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 maart 2021 @ 17:48:47 #208
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499244
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:
Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
Neuh, kritiek op wat de VVD m.b.t. de sociale zekerheid betekent niet dat dat gelijkstaat aan een 'sterke afkeer' tegen 'alles wat rechts is'.

Maar dat is precies het trucje wat je hier - zo'n beetje dagelijks - uitvoert. Iemand geeft inhoudelijke kritiek, op in dit geval de VVD, en jij wekt vervolgens de indruk dat die kritiek vooral een gelegenheidsargument zou zijn die voortkomt uit 'een sterke afkeer van rechts'. Aan de inhoud ga je volledig voorbij. Sterker nog, je insinueert dat degene die kritiek levert dat vooral zou doen vanwege dubieuze motieven.

Om daarna in een topic elders weer exact hetzelfde te doen maar dan door kritiek op je post(s) te duiden als "zo oneerlijk die users hier, rechtse geluiden zijn kennelijk niet welkom, hurdurr".
  zondag 14 maart 2021 @ 17:51:24 #209
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198499287
quote:
7s.gif Op zondag 14 maart 2021 17:48 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Neuh, kritiek op wat de VVD m.b.t. de sociale zekerheid betekent niet dat dat gelijkstaat aan een 'sterke afkeer' tegen 'alles wat rechts is'.

Maar dat is precies het trucje wat je hier - zo'n beetje dagelijks - uitvoert. Iemand geeft inhoudelijke kritiek, op in dit geval de VVD, en jij wekt vervolgens de indruk dat die kritiek vooral een gelegenheidsargument zou zijn die voortkomt uit 'een sterke afkeer van rechts'.

Om daarna in een topic elders weer exact hetzelfde te doen maar dan door kritiek op je post(s) te duiden als "zo oneerlijk die users hier, rechtse geluiden zijn kennelijk niet welkom, hurdurr".
Nogmaals, en dat in een samenleving waarin rechts al 20 jaar de meerderheid vormt in het politiek bestel.

"Maar rechts zijn mag niet."

Lijkt wel alsof je met een roedel SJW'ers te maken hebt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198499629
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 05:07 schreef Subw00fer het volgende:
Klopt. Zo was er een Amerikaanse IQ-test in de jaren '50 waar Amerikanen, Europeanen en Afrikanen werden getest. Veel vragen hadden een Westerse context. Zo was het begrip "tram" (in de betekenis van openbaar vervoermiddel) volkomen onbegrijpelijk voor de bosjesmannen uit Afrika. Logisch natuurlijk en erg dom van die "wetenschappers"
Precies. Daarom vind ik ook niet dat je op grond daarvan kunt zeggen: 'negers zijn dom(mer)'.

Is ook trouwens totaal m'n persoonlijke ervaring niet. Ik heb echt nog nooit het idee gehad dat er werkelijk verschillen zijn in potentie tussen mensen met verschillende huidskleuren en afkomsten. Ieder mens die ik spreek is in wezen precies hetzelfde als ik. We zijn allemaal hetzelfde vloeiend intelligente bewustzijn. Alleen kunnen we verschillen in opvattingen, ideeën, overtuigingen, voorkeuren etc. Maar dat is een vormverschil en is inwisselbaar. Heb echt verder nog nooit ervaren dat iemand met welke kleur of afkomst ook minder potentie zou hebben of een of andere genetische rem zou hebben qua denkvermogen of wat dan ook. Totaal belachelijk en idioot idee.

Dat Baudet zo zou denken is voor mij eerlijk gezegd ook echt ondenkbaar.
Eens kijken
  zondag 14 maart 2021 @ 18:19:15 #211
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499728
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:12 schreef Maharski het volgende:
Vandaar dat die vermeende relatie tussen huidskleur en IQ zo vaak de revue passeert.
pi_198499810
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

(Inb4: Ja maar ik ben zelf buitenlander!!! Gefeliciteerd. Voor het gros van die clubs die je hier loopt te verdedigen zul je dat ook altijd blijven).
Nou, voor mij niet hoor. Als iemand zich werkelijk Nederlander voelt, achter dit land staat, van dit land houdt, en een warm hart toedraagt ben je voor mij gewoon een Nederlander. Waarom niet?
Eens kijken
pi_198499834
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:12 schreef Maharski het volgende:

Dan blijven er niet veel opties over want hij zegt die zaken herhaaldelijk wel. Maar mischien gelooft hij het niet maar doet hij het omdat het bij de FvD stemmers goed valt? Want dan ook weer veelzeggend is, natuurlijk, over zowel Baudet als de FvD.

Mischien heb jij een andere uitleg?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2021 18:26:56 ]
  zondag 14 maart 2021 @ 18:26:33 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198499837
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:24 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nou, voor mij niet hoor. Als iemand zich werkelijk Nederlander voelt, achter dit land staat, van dit land houdt, en een warm hart toedraagt ben je voor mij gewoon een Nederlander. Waarom niet?
Waarom moet je van dit land houden of een warm hart toedragen voordat je Nederlander kunt zijn?
pi_198499890
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:26 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Waarom moet je van dit land houden of een warm hart toedragen voordat je Nederlander kunt zijn?
De ironie is dat Baudet juist degene is die altijd klaagt over Nederland en terug wil naar een fantasie Nederland uit de 17e eeuw.
pi_198499942
quote:

[..]

Moet niet maar is een mooi streven toch?
Vakman pur sang
pi_198499973
quote:
Wat zoek je hier als dit niet doet? Wat moeten we met mensen die in hun hart dit land verachten en cultuur, gebruiken, volksaard en tradities niet waarderen en accepteren? Dan zeg ik: hoepel dan lekker op.

Dat zou ik zeggen tegen zulke mensen, niet tegen mensen met alleen een andere afkomst.
Eens kijken
pi_198500164
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:35 schreef Maharski het volgende:

[..]

Wat zoek je hier als dit niet doet? Wat moeten we met mensen die in hun hart dit land verachten en cultuur, gebruiken, volksaard en tradities niet waarderen en accepteren? Dan zeg ik: hoepel dan lekker op.

Dat zou ik zeggen tegen zulke mensen, niet tegen mensen met alleen een andere afkomst.
Vakman pur sang
  zondag 14 maart 2021 @ 18:51:40 #219
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198500196
quote:

[..]

Wat is waarderen en accepteren? Als je niet mee doet met Sinterklaas en het maar een vreemde traditie vindt, is het dan "hoepel op"?
pi_198500604
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 18:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Wat is waarderen en accepteren? Als je niet mee doet met Sinterklaas en het maar een vreemde traditie vindt, is het dan "hoepel op"?
Je kunt toch gewoon gezellig mee doen met Sinterklaas? Stel je niet aan zeg.
Vakman pur sang
pi_198500719
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

:')
Dat is zijn punt niet.
pi_198500730
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:29 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

:')
Dat is zijn punt niet.
Wat dan, Zwarte Piet weer? :(
Vakman pur sang
pi_198500828
quote:

[..]

Wat een raar standpunt :P
Incelfrikandel
  zondag 14 maart 2021 @ 19:47:00 #224
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198500975
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

De vraag was wat TS dan zo ongeveer bedoelt met zijn definitie. Baudet heeft het ook al over 'van dit land houden', maar het is een nietszeggend kader.

Houden moslims die geen sinterklaas of kerst vieren maar wel vasten tijdens de ramadan nou wel of niet van dit land? Wat is precies de vereiste? Houd je niet van dit land als je je niet aan de wet houdt? Houd je niet van dit land als je het eigenlijk maar een beetje een platgeslagen en kale bedoening vindt, ondanks alle economische voorspoed? Of hou je niet van dit land als je in het vliegtuig net voor het landen op Schiphol al direct heimwee krijgt naar het land waar je net vandaan komt?
pi_198500995
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 19:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat dan, Zwarte Piet weer? :(
Het was een retorische vraag. Want hoe wordt dat voldoende waarderen en accepteren dan beoordeeld?

Daar zit altijd een arbitrair aspect in en impliceert ook bepaalde superioriteit op het gebied van vaderlandsliefde van degene die de ander het gebrek daaraan verwijt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')