Baudet leest boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:35 schreef Maharski het volgende:
Wat mij betreft valt alleen wel het element van FvD als een racistische partij erg makkelijk te tackelen. Tevens is dit ook de meest misselijkmakende, en kwalijke verdachtmaking. Maar goed, dat heeft Baudet zélf inmiddels ook veelvuldig gedaan. Die vermeende racistische appjes hadden een doodeenvoudige, verklaarbare context, die al meermaals is uitgelegd, maar natuurlijk nooit zo gretig wordt opgepikt als de verdachtmaking; vooral die blijft hangen, de uitleg wordt niet gehoord.
De context was: deze appjes waren naar een vriend binnen de partij, met een donkere vriendin. Informele 'foute' grapjes, zoals in iedere vriendengroep wel eens voorkomt, dus. De vriend met de donkere vriendin was het, die even sarcastisch antwoordde met: 'hell no...'.
En dat gaat dan een eigen leven leiden, en wordt binnen het collectieve (selectieve) geheugen opgeslagen als het bewijs dat TB of de FvD een racistische club zou zijn.
En niet te vergeten op de foto gaan met de Kennedy broers en hun historisch-revisionistisch broddelwerk "The South Was Right" waarin de Confederatie wordt opgehemeld, slavernij gebagatelliseerd en Lincoln tot oorlogszuchtige massamoordenaar wordt betiteld.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Baudet lees boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.
Allerlei zaken waarbij je los van elkaar denkt 'okay, dat kan een keer gebeuren, iedereen doet weleens domme dingen', maar dit is een patroon.
Ik weet hoe er over stormfrontertjes over ras en iq gediscussieerd wordt en dat is niet bepaald genuanceerd.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:59 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen loze kreet toch? Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners. Daarin scoren Europeanen en Zuid-Oost Aziaten gemiddeld bovenaan, en Afrikaanse landen (waar 'negers' hun oorsprong hebben en van origine wonen) gemiddeld heel laag. Dat is al jaren gewoon open en bloot beschikbare informatie.
Dat zegt verder helemaal niets over potentie trouwens. Ik geloof absoluut niet (en ik denk Baudet ook niet) dat dit genetisch vastligt en 'negers' dus 'minder bedeeld' zijn. Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc. Maar binnen de context van onze huidige geïndustrialiseerde, en veelal op analytische intelligentie gebaseerde beoordeelde definitie van intelligentie is dat wel waar de resultaten gewoon op uitkomen.
Ik vind dat overigens maar een zeer relatieve vorm van intelligentie, maar goed. Als Baudet de kans zou krijgen zo'n uitspraak dieper te mogen toelichten ipv op de gebruikelijke hysterische wijze van: 'jij hebt dit immorele standpunt verkondigt, hoe ga je dit rechtpraten hè, nou? NOU????!!!' dan zou je vermoedelijk wel eens een soortgelijk antwoord kunnen krijgen, schat ik zo in.
Maar dat bedoel ik dus met de tijden waarin we leven. Vol taboe, vol voorgeschreven 'hoe je wel en niet mag denken', gevoeligheden die helemaal geen gevoeligheden hoeven te zijn etc. etc. We leven in een volslagen idiote tijd, die totaal niet meer wordt gedreven door ruimdenkendheid en filosofische vrijheid, maar enkel door agressief sentiment en emotie.
Aha, weer wat geleerd. Het is ruimdenkend om te whatsappen: "african americans wonen al 150 jaar in Amerika. Scoren nog steeds 40 IQ punten lager." of "100 is het GEMIDDELDE. Dus blank 110, hispanic 90, african 75 oid."quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:59 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen loze kreet toch? Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners. Daarin scoren Europeanen en Zuid-Oost Aziaten gemiddeld bovenaan, en Afrikaanse landen (waar 'negers' hun oorsprong hebben en van origine wonen) gemiddeld heel laag. Dat is al jaren gewoon open en bloot beschikbare informatie.
Dat zegt verder helemaal niets over potentie trouwens. Ik geloof absoluut niet (en ik denk Baudet ook niet) dat dit genetisch vastligt en 'negers' dus 'minder bedeeld' zijn. Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc. Maar binnen de context van onze huidige geïndustrialiseerde, en veelal op analytische intelligentie gebaseerde beoordeelde definitie van intelligentie is dat wel waar de resultaten gewoon op uitkomen.
Ik vind dat overigens maar een zeer relatieve vorm van intelligentie, maar goed. Als Baudet de kans zou krijgen zo'n uitspraak dieper te mogen toelichten ipv op de gebruikelijke hysterische wijze van: 'jij hebt dit immorele standpunt verkondigt, hoe ga je dit rechtpraten hè, nou? NOU????!!!' dan zou je vermoedelijk wel eens een soortgelijk antwoord kunnen krijgen, schat ik zo in.
Maar dat bedoel ik dus met de tijden waarin we leven. Vol taboe, vol voorgeschreven 'hoe je wel en niet mag denken', gevoeligheden die helemaal geen gevoeligheden hoeven te zijn etc. etc. We leven in een volslagen idiote tijd, die totaal niet meer wordt gedreven door ruimdenkendheid en filosofische vrijheid, maar enkel door agressief sentiment en emotie.
Onderzoek alles, en behoudt het goede.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Baudet lees boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.
Allerlei zaken waarbij je los van elkaar denkt 'okay, dat kan een keer gebeuren, iedereen doet weleens domme dingen', maar dit is een patroon.
Je wordt tegenwoordig ook om het minst of geringste weggezet als moslimterrorist dus laat ik eens gezellig ideeen uitwisselen met Al Baghdadi onder het genot van kebab en muntthee.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:10 schreef Maharski het volgende:
[..]
Onderzoek alles, en behoudt het goede.
Waarom zou je geen contact mogen leggen met iemand die door 'iedereen' (tussen aanhalingstekens hè) als het één of het ander wordt weggezet?
Vergeet niet hoe snel je tegenwoordig wordt weggezet als 'extreem rechts', 'nazi', 'racist'. Er wordt tegenwoordig heel erg voorgeschreven wat je wel en niet mag denken, en zodra het ook maar klein beetje gelinkt kán worden aan racisme en allerlei 'fouts' wordt het ook gedaan.
M.i. is er vooral iets grondigs fout met de filosofische vrijheid die er tegenwoordig niet meer is. Niet gek dat we tegenwoordig niet meer snel meer een nieuwe Spinoza onder de horizon zien, of Nietzsche of Schoppenhauer. Het is al een tijdje dood wat dat betreft, en volgens mij loopt het ergens precies gelijk mee.
Dit is wat mij betreft dus het punt: Al Baghdadi, Boko Haram, dát is wérkelijk extremisme. De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme. FvD extréém-rechts noemen, is FvD gelijk stellen aan een dergelijke signatuur. 'Extreem' is wel héél gedevalueerd als je een club als de FvD daaraan gelijk wilt stellen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:13 schreef -XOR- het volgende:
Je wordt tegenwoordig ook om het minst of geringste weggezet als moslimterrorist dus laat ik eens gezellig ideeen uitwisselen met Al Baghdadi onder het genot van kebab en muntthee.
Martijn de Koning heeft Fok! ook ontdektquote:Op zaterdag 13 maart 2021 13:05 schreef vaarsuvius het volgende:
speciaal voor TS heb ik nu de neiging om vannacht allemaal Hitler snorrretjes te gaan tekenen op die Bidet verkiezingsborden in bushokjes........
Niemand zegt dat dat niet mag. Prima als je beweert dat je met mensen in gesprek moet gaan, ook als die denkbeelden ver van je vandaan liggen. Maar dan doe je dat met mensen uit verschillende en uiteenlopende hoeken. Baudet is echter heel selectief in met wie hij omgaat en gesprekken voert. Het is constant dezelfde hoek: ultra-nationalistische figuren, extreem-rechtse groeperingen, white supremacists. Is het geen diner dan komt er wel weer boven tafel dat hij op een feestje was van eerdergenoemde signatuur.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:10 schreef Maharski het volgende:
[..]
Waarom zou je geen contact mogen leggen met iemand die door 'iedereen' (tussen aanhalingstekens hè) als het één of het ander wordt weggezet?
Ik zie dat je er eentje uitpakt nu. Fausto Lanser zegt gewoon openlijk dat de treinen naar het oosten weer mogen rijden en Jared Taylor zegt openlijk dat hij de segregatie weer wil invoeren. Baudet gaat niet alleen gezellig dineren met die mensen, maar laat ook nog even zijn schenkingen signeren. Nam hij later ook geen afstand van.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:10 schreef Maharski het volgende:
[..]
Vergeet niet hoe snel je tegenwoordig wordt weggezet als 'extreem rechts', 'nazi', 'racist'. Er wordt tegenwoordig heel erg voorgeschreven wat je wel en niet mag denken, en zodra het ook maar klein beetje gelinkt kán worden aan racisme en allerlei 'fouts' wordt het ook gedaan.
M.i. is er vooral iets grondigs fout met de filosofische vrijheid die er tegenwoordig niet meer is. Niet gek dat we tegenwoordig niet meer snel meer een nieuwe Spinoza onder de horizon zien, of Nietzsche of Schoppenhauer. Het is al een tijdje dood wat dat betreft, en volgens mij loopt het ergens precies gelijk mee.
Volgens Henk Otten maakte Baudet ook racistische grappen over Yernaz wanneer die er niet bij was. Nu vertrouw ik Otten ook bepaald niet 100%, maar toch.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:19 schreef Poem_ het volgende:
Binnen FvD duikt regelmatig weer de vermeende relatie tussen IQ en huidskleur op. Ramautarsing moest er even tussenuit om de imagoschade te beperken, maar diens boodschap blijft telkens weer terugkeren.
FvD als partij niet, maar er zijn allerlei radicale elementen aanwezig en telkens weer blijkt dat contact met extreemrechtse clubjes - zoals Erkenbrand - wordt niet vermeden. De ontwikkelingen binnen FvD zijn op z'n zachtst gezegd uiterst bedenkelijk te noemen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:18 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dit is wat mij betreft dus het punt: Al Baghdadi, Boko Haram, dát is wérkelijk extremisme. De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme. FvD extréém-rechts noemen, is FvD gelijk stellen aan een dergelijke signatuur. 'Extreem' is wel héél gedevalueerd als je een club als de FvD daaraan gelijk wilt stellen.
Ja, en niet alleen volgens Henk Otten. Allerlei figuren die zijn opgestapt hebben eenzelfde beeld geschetst. Er zullen allicht figuren zijn die Baudet graag een mes in de rug hebben gestoken maar niet in die hoeveelheid.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens Henk Otten maakte Baudet ook racistische grappen over Yernaz wanneer die er niet bij was. Nu vertrouw ik Otten ook bepaald niet 100%, maar toch.
Tja, ik vind dat allemaal vreemd dat je eerst bij die club gaat, wetende dat Baudet als jarenlang in die hoek zit en dan denkt dat het allemaal wel meevalt of zo. Aan de andere kant, niets zo corrumperend als een beetje macht en gratis geld, natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:24 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, en niet alleen volgens Henk Otten. Allerlei figuren die zijn opgestapt hebben eenzelfde beeld geschetst. Er zullen allicht figuren zijn die Baudet graag een mes in de rug hebben gestoken maar niet in die hoeveelheid.
True that. Het werd allemaal oogluikend toegestaan en zodra de kaarten op tafel lagen en Baudet voor de bus gegooid kon worden werd dat ineens een probleem.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat allemaal vreemd dat je eerst bij die club gaat, wetende dat Baudet als jarenlang in die hoek zit en dan denkt dat het allemaal wel meevalt of zo. Aan de andere kant, niets zo corrumperend als een beetje macht en gratis geld, natuurlijk.
Pas op het moment dat Baudet's corona conspiracy escapades virtuele zetels gaat kosten roeren deze lui zich (behalve Otten) terwijl er feitelijk niets veranderd is.
En al de Duitsers die op die partij stemden en lid werden, zeiden of dachten vooraf, zo goed als zeker, hetzelfde als jij nu.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:18 schreef Maharski het volgende:
De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme.
Als Baudet absoluut niets met racisme heeft, dan heeft hij wel idioot veel dingen gedaan om zo over te komen...quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Baudet leest boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.
Linkse indoctrinatie.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 21:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Baudet absoluut niets met racisme heeft, dan heeft hij wel idioot veel dingen gedaan om zo over te komen...
Geldt echt wel voor Baudetquote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:00 schreef Ixnay het volgende:
uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
Nee hoor, het grootste deel is gewoon van het type meeloper. “Die Thierry die zegt het tenminste!”. Niet moeilijker dan dat. Net als altijd.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:00 schreef Ixnay het volgende:
Dit is gewoon framen.
Angst dat ze te populair worden en daarom maar rondstrooien dat de fascisten/racisten/antisemieten/homofoob/transfoob/vrouwenhaters zijn.
Als zo veel mogelijk mensen meedoen dan gaan nog meer mensen dat rondstrooien en uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
Weer de bekende eufemismes om fascisme te normaliseren. Die truuks kennen we onderhand wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Extremisme en fascisme toekennen aan FvD is een enorme overdrijving. En zielige poging tot framen.
Het is hoogstens een rechtse partij met wat eigenwijze ideeën. Met een wat onhandige minerva bal aan het front.
Maar rechts zijn in NL mag niet.
Complottheorieën aanhangen is toch niet alleen maar onhandig? Het is ook niet per definitie extreem rechts, maar jouw bewering is wel een enorme understatement.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Extremisme en fascisme toekennen aan FvD is een enorme overdrijving. En zielige poging tot framen.
Het is hoogstens een rechtse partij met wat eigenwijze ideeën. Met een wat onhandige minerva bal aan het front.
Dat is precies wat je doet !!quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee framen is op de persoon spelen.
Huh rechts zijn mag niet? Waarom gaat VVD dan hoogstwaarschijnlijk voor de 4de keer op rij de verkiezingen winnen?quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Daarom hebben we sinds 2002 al aan een stuk rechts beleid, door rechts gedomineerde coalities en en een rechtse meerderheid in beide kamers.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Ach, als SP'er ben ik al jaren beschuldigd van het faciliteren van een Maoïstische genocide in Nederland.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 18:18 schreef Maharski het volgende:
[..]
Dit is wat mij betreft dus het punt: Al Baghdadi, Boko Haram, dát is wérkelijk extremisme. De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme. FvD extréém-rechts noemen, is FvD gelijk stellen aan een dergelijke signatuur. 'Extreem' is wel héél gedevalueerd als je een club als de FvD daaraan gelijk wilt stellen.
Nee hoor. Ik baseer me voornamelijk op wat lieden die zeggen FvD te gaan stemmen - ook hier - zelf allemaal voor ranzige meuk uitspreken.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:00 schreef Ixnay het volgende:
Dit is gewoon framen.
Angst dat ze te populair worden en daarom maar rondstrooien dat de fascisten/racisten/antisemieten/homofoob/transfoob/vrouwenhaters zijn.
Als zo veel mogelijk mensen meedoen dan gaan nog meer mensen dat rondstrooien en uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
Da's geen erg geloofwaardig standpunt gegeven de samenstelling van het huidige Parlement en regering. Je zou hooguit kunnen stellen dat extreem-rechts zijn niet mag maar zelfs dat klopt niet gegeven het FvD en de PVV.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Klopt. Zo was er een Amerikaanse IQ-test in de jaren '50 waar Amerikanen, Europeanen en Afrikanen werden getest. Veel vragen hadden een Westerse context. Zo was het begrip "tram" (in de betekenis van openbaar vervoermiddel) volkomen onbegrijpelijk voor de bosjesmannen uit Afrika. Logisch natuurlijk en erg dom van die "wetenschappers"quote:Op zaterdag 13 maart 2021 17:59 schreef Maharski het volgende:
Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc.
Rechts zijn in Nederland mag wel maar het feit dat Corona wordt ontkend en dat willens en wetens miljoenen doden zouden moeten worden opgeofferd om "normaal" verder te kunnen gaan met je leven is tamelijk fascistisch te noemen.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
VVD heeft zich duidelijk naar links verplaatst. De partij is meer links vh midden dan rechts.quote:Op zondag 14 maart 2021 00:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Huh rechts zijn mag niet? Waarom gaat VVD dan hoogstwaarschijnlijk voor de 4de keer op rij de verkiezingen winnen?
Ik overdrijf ook natuurlijk.quote:Op zondag 14 maart 2021 00:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's geen erg geloofwaardig standpunt gegeven de samenstelling van het huidige Parlement en regering. Je zou hooguit kunnen stellen dat extreem-rechts zijn niet mag maar zelfs dat klopt niet gegeven het FvD en de PVV.
Jammer wel dat je dit soort ongegronde uitspraken meent te moeten doen.
Dit is dus echt framen en op de man spelen.quote:Op zondag 14 maart 2021 07:59 schreef GeneralRadek het volgende:
Je moet wel heel dom zijn om te ontkennen dat ze extreemrechts zijn
Tja, als je zelf extreemrechts bent, zit zelfs een partij als VVD zover links van je, dat je die daadwerkelijk als links gaat ziet.quote:Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
VVD heeft zich duidelijk naar links verplaatst. De partij is meer links vh midden dan rechts.
Slim wel want ze zagen in dat je als rechtse partij geen kans maakt.
Ik ben niet extreem rechtsquote:Op zondag 14 maart 2021 08:57 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Tja, als je zelf extreemrechts bent, zit zelfs een partij als VVD zover links van je, dat je die daadwerkelijk als links gaat ziet.
Dan vind ik het apart van je dat je een duidelijk rechtse partij, links van het midden plaatst.quote:
De VVD als links van het midden bestempelen. Dan moet je zelf best radicaal zijn.quote:Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
VVD heeft zich duidelijk naar links verplaatst. De partij is meer links vh midden dan rechts.
Dat is natuurlijk een gigantische berg onzin. De VVD en het CDA zijn in meerdere opzichten juist opgeschoven richting de PVV en laten zich meer kritisch uit over immigratie, asielzoekers en de islam.quote:Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
quote:. En het politieke midden is breed in Nederland. Het loopt eigenlijk van GroenLinks tot de VVD. “En die partijen zijn ook nog eens meer op elkaar gaan lijken,” ziet Garretsen. “Wie het nieuwe VVD-programma leest, waarin wordt gepleit voor een sterkere overheid, ziet amper nog verschillen met dat van het CDA. Het midden heeft het aan zichzelf te danken dat het zo onder druk staat.”
Daar staat niet wat je eerder claimt.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)aan-lijken~bc371e6c/
Lees dit, dit bedoel ik.
[..]
VVD als links bestempelen betekent dat jij extreem-rechts bent. Waarschijnlijk zo erg dat nazi-sympathieën jou niet vreemd zijn.quote:Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar het CDA is zeer verrechts, dus logisch dat de VVD daar nu meer op lijkt. Die twee partijen zijn bijna inwisselbaar in hun rechtsheid.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.parool.nl/ned(...)aan-lijken~bc371e6c/
Lees dit, dit bedoel ik.
[..]
Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het CDA is zeer verrechts, dus logisch dat de VVD daar nu meer op lijkt. Die twee partijen zijn bijna inwisselbaar in hun rechtsheid.
En dan zeggen dat links daarmee het volk in de steek laat zeker.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.
Ik vond het een goed idee van het CDA.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.
Het verschil tussen rechts en links zit hem natuurlijk in het wel of niet 'deugen' en het wel of niet meer dan nul asielzoekers opnemen.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit klopt. Sommige mensen vinden helaas dat er weinig tot geen ruimte is voor een rechtse politiek. Ja, "rechts" in de zin als D66. Lees: een centrum(-linkse) partij afschilderen als rechts. Maar eigenlijk ziet deze groep rechts gedachtegoed als moreel verwerpelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders. Dit is zo'n raar trucje, om bij een verschil van mening direct over daders en slachtoffers beginnen. Een mening is gewoon een mening, en we leven in een vrij land. Als een bepaalde groep mensen vind dat rechtse politiek eigenlijk niet kan, maakt dat hun niet slecht of een "dader". Het is enkel een visie die zij hebben, en daar hebben zij het volste recht op. Kortom, dit hele punt gaat niet op.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is precies wat je doet !!
Je zegt dat in Nederland het rechtszijn verboden is.
Dan beschuldig je toch de verbieders, wat heuse personen zijn.
Je framed ook rechtse mensen tot slachtoffer
En de daders die hen verbieden rechts te zijn , zijn de niet-rechtse mensen.
Stop eens met dat framen van niet-rechtse mensen
Aha je hebt weer een visie! Nu is je visie dat in een land met VVD en CDA in 1 kabinet er geen ruimte is voor rechtse politiek. Helder!quote:Op zondag 14 maart 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt. Sommige mensen vinden helaas dat er weinig tot geen ruimte is voor een rechtse politiek. Ja, "rechts" in de zin als D66. Lees: een centrum(-linkse) partij afschilderen als rechts. Maar eigenlijk ziet deze groep rechts gedachtegoed als moreel verwerpelijk.
[..]
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders. Dit is zo'n raar trucje, om bij een verschil van mening direct over daders en slachtoffers beginnen. Een mening is gewoon een mening, en we leven in een vrij land. Als een bepaalde groep mensen vind dat rechtse politiek eigenlijk niet kan, maakt dat hun niet slecht of een "dader". Het is enkel een visie die zij hebben, en daar hebben zij het volste recht op. Kortom, dit hele punt gaat niet op.
Als je beweert " dat mag niet" .... dan heb je het over een verbod . En een verbod komt niet uit de lucht vallen, of het is een natuurverschijnsel. Het wordt ingesteld door mensen. Dus die wijs je aan als de daders.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders.
Jij bent echt knetterwaus, niet?quote:Op zondag 14 maart 2021 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je beweert " dat mag niet" .... dan heb je het over een verbod . En een verbod komt niet uit de lucht vallen, of het is een natuurverschijnsel. Het wordt ingesteld door mensen. Dus die wijs je aan als de daders.
In dit geval is de frame " rechts zijn mag niet in NL" En dat impliceert een onrechtvaardigheid tav rechtse mensen.
Die worden dan opgevoerd als de slachtoffers van dat verbod van de daders.
Wee rechtse mens.... Hoe pijnlijk is u lot . Hoe schrijnend is het onrecht .
Gij mag niet u rechtsheid belijden en uiten.
Waarlijk zijt gij het slachtoffer van de niet-rechtse mens.
Welk een boosheid. welk een satanisch anti-democratische cultuur is dit waar de rechtse mens verboden is.
Ontwaakt , ontwaakt ... gij rechtse lieden.
Fight like hell !!
Weer een van jouw frames.quote:
Maurice de Hond is in zijn peilingen altijd guller voor PVV en FvD. Vier jaar geleden voorspelde hij 24 zetels voor de PVV en 3 voor FvD. Dat werden er 20 en 2.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vond het een goed idee van het CDA.
Eigenlijk vind ik meer prima. Ik zou weleens een Kaag met D66 willen zien als grootste partij.
Alles beter dan die deugende eenheidsworst in het midden en Rutte. Ooit op gestemd maar Benthem gewoon zat.
Tijd voor vernieuwing en opschudding!
Ik voorspel een heel andere uitslag dan onderstaande peiling. In de stemhokken laten mensen de VVD massaal links liggen en die zakken naar 20 zetels.
FvD haalt PVDA in en D66 gaat veel hoger scoren.
Wat denken hullie?
[ afbeelding ]
Je weet dondersgoed dat ik wat anders bedoel met: “je mag niet rechts zijn in nederland”quote:Op zondag 14 maart 2021 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weer een van jouw frames.
Ik weerleg eerst met argumenten en daarna met satire jouw slachtoffergedrag
Dit zeg ik niet. Dit is totaal niet wat ik stel. Ik stel: sommige mensen vinden dat er helaas weinig tot geen ruimte is voor rechtse politiek. Jij maakt daar vervolgens van dat ik zou hebben gesteld dat er in Nederland geen ruimte is voor rechtse politiek. Dat klopt dus niet.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha je hebt weer een visie! Nu is je visie dat in een land met VVD en CDA in 1 kabinet er geen ruimte is voor rechtse politiek. Helder!
Rechtse politiek bevat het hele rechtse kader van het politiek spectrum. Dat kan dus wisselen van bijvoorbeeld dingen als selectief zijn omtrent migratie met sobere opvang (VDD), of het volledig willen weren van migranten (PVV). Net zoals met linkse politiek, zijn er gradaties.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Vertel wat is rechtse politiek? Alleen uitkeringen voor mensen met minimaal drie generaties zuiver Nederlands bloed? Face it knul, wanneer je VVD als links betiteld dan ben je een rechts extremist.
Dit is vrij subjectief. Want je reduceert rechtse politiek, nu tot één aspect (sociaal-economisch) op andere vlakken mag politiek niet rechts zijn, of .. ? Daarnaast twijfel ik ook aan dat eerste, want er zijn hier menig discussies al geweest hoe oneerlijk, wanstaltig en zelfs marginaliserend bepaalde sociaal-economische visies van de VVD zijn. Dus daar lijkt ook minder ruimte voor te zijn volgens sommigen dan jij nu wil beweren.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Normaal rechts gedachtengoed, de sociaal-economische kant dus, is niets mis mee. Gewoon een politieke stroming. Het nationalistische tintje, de “ons soort volk” sentimenten, de ontkenning van zaken als discriminatie en racisme, het zielige blanke mannetje syndroom, daar kots ik op.
Hier is volgens mij inderdaad van alles mis mee. Iets dat mij al langer was opgevallen.quote:
Mooi, je erkent dat er geen verbod is.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat ik wat anders bedoel met: “je mag niet rechts zijn in nederland”
Dat is geen verbod, en dat heb ik ook uitgelegd,
Natuurlijk vinden mensen dat hun moraliteit beter is dan datgene die er haaks opstaat.quote:het is meer dat het volgens de linkse kliek zoals veel talkshows gewoonweg moreel niet kan.
Ach.... hoe very loserlike... Zich superieur verklarenquote:Dat maakt mij superieur aan jou.
Dat heet framen.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier is volgens mij inderdaad van alles mis mee. Iets dat mij al langer was opgevallen.
Nee hoor, ik kan meer dan genoeg argumenten bedenken. Maar als jij met zo'n hysterische post komt, waar je niet eens meer bij machte lijkt te zijn om normale, nette zinnen te tikken en tevens inhoudelijk compleet mist wat ik stelde en er daarom maar een semi-poëtisch geheel van maakt over rechtse mensen, dan laat ik een verdere reactie inderdaad achterwege.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat heet framen.
Geen argumenten meer kunnen formuleren.
Dan maar met modder gooien en valselijk beschuldigen
Is dat zo? Over wie heb je het nu, en wat zeggen ze precies? Het is zo een nogal makkelijk uitspraak hè. Dat kan ik ook: sommige mensen vinden dat Dejannn maar wat gebakken lucht verkoopt.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit zeg ik niet. Dit is totaal niet wat ik stel. Ik stel: sommige mensen vinden dat er helaas weinig tot geen ruimte is voor rechtse politiek.
Je bedoelt het satirisch stukje tekst?quote:Op zondag 14 maart 2021 11:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan meer dan genoeg argumenten bedenken. Maar als jij met zo'n hysterische post komt,
Wat mag je precies niet meer zeggen dan? Noem eens wat concrete standpunten. Belastingverlagingen voor bedrijven en individuen, versobering van de verzorgingsstaat, minder regulering, meer geld naar het leger, meer marktwerking. Ik zie werkelijk nooit mensen kwaad worden om dit soort standpunten.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Je “mag” alleen het linkse en midden geluid verkondigen.
Neeeee, maar het gaat om de talkshows!!!quote:Op zondag 14 maart 2021 12:07 schreef Puddington het volgende:
"Je "mag" alleen het linkse en midden geluid verkondigen!", zei hij op een openbaar discussieforum
Inderdaad, over aandacht in de media hebben ze echt niet te klagen.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neeeee, maar het gaat om de talkshows!!!
Je weet wel, die talkshows waar Baudet en Wilders uitgebreid de kans krijgen om hun visie en standpunten uiteen te zetten maar de uitnodigingen afwijzen, de afspraak afzeggen of doodleuk weglopen.
Heb jij voorbeelden van ''middengeluid'' dat totaal wordt weggevoeterd?quote:Op zondag 14 maart 2021 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Moe je voor de grap eens een 'links- en middengeluid' laten horen op sociale media. Dan krijg je emmers stront over je heen.
Voorstander zijn van de opvang van vluchtelingen beschouw ik als een 'middengeluid'. Sociale media worden echter gedomineerd door 'rechtsen' die enige coulance richting asielzoekers ontoelaatbaar vinden.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij voorbeelden van ''middengeluid'' dat totaal wordt weggevoeterd?
Aha, extreemrechts gedrag als antisemitisme en racisme zijn geen reden om iemand extreemrechts te noemen? Dat lijkt inderdaad wel GGD-niveau.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Jezus. Wat een GGD niveau soms.Ik bedoel inderdaad het sentiment in de talkshows, columns en kranten.
Neem als voorbeeld Baudet, jullie blijven hem extreem rechts en fascistisch noemen. Terwijl daar nou niet echt aanleiding voor is.
En ook al die emotie die ik bemerk.
Je kunt toch gewoon een heel normaal en beheerst gesprek voeren met een ander?
Maar Baudet is niet rechts en word vooral aangesproken op zijn extreem-rechtse uitlatingen. Als we naar rechtse politici kijken dan zie je toch echt een ander beeld, zo word er al jaren geklaagd dat Rutte nooit hard aangepakt word door journalisten en ja, Rutte is wel degelijk rechts.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Jezus. Wat een GGD niveau soms.Ik bedoel inderdaad het sentiment in de talkshows, columns en kranten.
Neem als voorbeeld Baudet, jullie blijven hem extreem rechts en fascistisch noemen. Terwijl daar nou niet echt aanleiding voor is.
En ook al die emotie die ik bemerk.
Jawel hoor. Ook jij profileert je weer als slachtoffer in een rechts land met rechtse coalities die al jaren rechts beleid voeren.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt. Sommige mensen vinden helaas dat er weinig tot geen ruimte is voor een rechtse politiek. Ja, "rechts" in de zin als D66. Lees: een centrum(-linkse) partij afschilderen als rechts. Maar eigenlijk ziet deze groep rechts gedachtegoed als moreel verwerpelijk.
[..]
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders. Dit is zo'n raar trucje, om bij een verschil van mening direct over daders en slachtoffers beginnen. Een mening is gewoon een mening, en we leven in een vrij land. Als een bepaalde groep mensen vind dat rechtse politiek eigenlijk niet kan, maakt dat hun niet slecht of een "dader". Het is enkel een visie die zij hebben, en daar hebben zij het volste recht op. Kortom, dit hele punt gaat niet op.
Wat is rechts, Lospedrosa...quote:Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noem eens wat echte rechtse standpunten.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat ik wat anders bedoel met: “je mag niet rechts zijn in nederland”
Dat is geen verbod, en dat heb ik ook uitgelegd, het is meer dat het volgens de linkse kliek zoals veel talkshows gewoonweg moreel niet kan.
Het is gewoon een visie, de een is links de anders is rechts qua standpunten. Je “mag” alleen het linkse en midden geluid verkondigen.
Ik heb met beide geen probleem. Jij wel. Dat maakt mij superieur aan jou.
Eenieder die VVD wegzet als links, heeft geen enkel besef van politiek.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit zeg ik niet. Dit is totaal niet wat ik stel. Ik stel: sommige mensen vinden dat er helaas weinig tot geen ruimte is voor rechtse politiek. Jij maakt daar vervolgens van dat ik zou hebben gesteld dat er in Nederland geen ruimte is voor rechtse politiek. Dat klopt dus niet.
[..]
Rechtse politiek bevat het hele rechtse kader van het politiek spectrum. Dat kan dus wisselen van bijvoorbeeld dingen als selectief zijn omtrent migratie met sobere opvang (VDD), of het volledig willen weren van migranten (PVV). Net zoals met linkse politiek, zijn er gradaties.
Ik denk niet dat iemand die de VVD bestempeld als links een extremist is. Wel iemand die moeite heeft met het juist in kaart brengen van het politieke landschap.
[..]
Dit is vrij subjectief. Want je reduceert rechtse politiek, nu tot één aspect (sociaal-economisch) op andere vlakken mag politiek niet rechts zijn, of .. ? Daarnaast twijfel ik ook aan dat eerste, want er zijn hier menig discussies al geweest hoe oneerlijk, wanstaltig en zelfs marginaliserend bepaalde sociaal-economische visies van de VVD zijn. Dus daar lijkt ook minder ruimte voor te zijn volgens sommigen dan jij nu wil beweren.
Ook ben ik benieuwd hoe je dat laatste ziet: wie ontkent er het bestaan van discriminatie en racisme? Dat zal nochtans overal ter wereld voorkomen helaas.
[..]
Hier is volgens mij inderdaad van alles mis mee. Iets dat mij al langer was opgevallen.
Nee inderdaad, daar is geen enkele aanleiding voor.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Een bepaalde groep linkse-en progressieve mensen. En dat sommige users hier vinden dat mijn posts gebakken lucht betreft, dat kan natuurlijk prima. Het klopt weliswaar niet, want mijn posts zijn vrij sterk en inhoudelijk bijna altijd to the point, maar het staat iedereen natuurlijk vrij het niet met mij eens te zijnquote:Op zondag 14 maart 2021 11:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Is dat zo? Over wie heb je het nu, en wat zeggen ze precies? Het is zo een nogal makkelijk uitspraak hè. Dat kan ik ook: sommige mensen vinden dat Dejannn maar wat gebakken lucht verkoopt.
Verder is dit een nogal belachelijk om het te verdedigen wanneer iemand roept 'je mag niet rechts zijn in Nederland!!' nadat mensen kritiek uiten op een extremistische partij als FvD. Dat heeft niks te maken met vinden dat rechts geen ruimte mag hebben in de politiek, maar alles met vinden dat extremisme geen ruimte mag hebben in de Nederlandse politiek.
Dat doen de meesten toch ook? Ik vraag dit:quote:Op zondag 14 maart 2021 12:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat iemand daarvoor in een talkshow of krant extreemrechts is genoemd, maar bewijs vooral mijn ongelijk.quote:Wat mag je precies niet meer zeggen dan? Noem eens wat concrete standpunten. Belastingverlagingen voor bedrijven en individuen, versobering van de verzorgingsstaat, minder regulering, meer geld naar het leger, meer marktwerking. Ik zie werkelijk nooit mensen kwaad worden om dit soort standpunten.
Hierboven staat niet nou heel veel hè.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een bepaalde groep linkse-en progressieve mensen. En dat sommige users hier vinden dat mijn posts gebakken lucht betreft, dat kan natuurlijk prima. Het klopt weliswaar niet, want mijn posts zijn vrij sterk en inhoudelijk bijna altijd to the point, maar het staat iedereen natuurlijk vrij het niet met mij eens te zijn.
Is de FvD een extremistische partij? Radicaal rechts en reactionair zijn betere omschrijvingen denk ik. Als je hun partijprogramma leest en hun stemgedrag bekijkt vind ik dat daar weinig "extremistische" punten in te vinden zijn. Bepaalde, soms zelfs huiveringwekkende, incidenten buiten de politiek van hun kant moeten zeker met argusogen worden bekeken, maar dat maakt de partij nog niet extremistisch.
Daarnaast laten we nu ook niet doen alsof "extremisme" in zijn algemeenheid geen ruimte mag hebben. Dit soort uitspraken komen opvallend genoeg ook geregeld van individuen die radicaal rechts gedachtegoed als "extremistisch" framen, maar radicaal links gedachtegoed min of meer goedpraten. Het heeft dus meer met een bepaald politiek perspectief te maken waarbij er zoals inmiddels bekend, graag met twee maten wordt gemeten.
Wat is dit voor rare redenatie? Kritiek op de VVD is gebaseerd op compleet andere argumenten joh. Misschien die argumenten eens inhoudelijk benaderen in plaats van een schimmenstrijd voeren tegen 'een bepaalde groep linkse en progressieve mensen'?quote:Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
In feite heb je wel gelijk ja. Als het om de inhoud gaat is er geen hele scherpe kritiek.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat doen de meesten toch ook? Ik vraag dit:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat iemand daarvoor in een talkshow of krant extreemrechts is genoemd, maar bewijs vooral mijn ongelijk.
Het FvD is een partij die neigt naar het klassiek fascisme. Als je bijvoorbeeld hun migratie standpunten en leest dan komt het programma er vooral op neer dat mensen die niet tot de juiste "groep" behoren zoveel mogelijk worden uitgesloten van de mogelijkheid om asiel te verkrijgen.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:14 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een bepaalde groep linkse-en progressieve mensen. En dat sommige users hier vinden dat mijn posts gebakken lucht betreft, dat kan natuurlijk prima. Het klopt weliswaar niet, want mijn posts zijn vrij sterk en inhoudelijk bijna altijd to the point, maar het staat iedereen natuurlijk vrij het niet met mij eens te zijn.
Is de FvD een extremistische partij? Radicaal rechts en reactionair zijn betere omschrijvingen denk ik. Als je hun partijprogramma leest en hun stemgedrag bekijkt vind ik dat daar weinig "extremistische" punten in te vinden zijn. Bepaalde, soms zelfs huiveringwekkende, incidenten buiten de politiek van hun kant moeten zeker met argusogen worden bekeken, maar dat maakt de partij nog niet extremistisch.
Daarnaast laten we nu ook niet doen alsof "extremisme" in zijn algemeenheid geen ruimte mag hebben. Dit soort uitspraken komen opvallend genoeg ook geregeld van individuen die radicaal rechts gedachtegoed als "extremistisch" framen, maar radicaal links gedachtegoed min of meer goedpraten. Het heeft dus meer met een bepaald politiek perspectief te maken waarbij er zoals inmiddels bekend, graag met twee maten wordt gemeten. Dit omdat het onderliggende uitgangspunt van deze individuen is dat rechtse politiek per definitie slecht is, en linkse politiek per definitie goed. Immers gaat de kritiek op rechts natuurlijk veel verder dan enkel de FvD, ook de VVD wordt meer dan eens door het slijk gehaald.
Dit zijn toch geen voorbeelden waarbij je extreemrechts wordt genoemd? De WW verkorten is een mening die je kan hebben, net als dat je van mening bent dat verkorten harteloos is. Ik heb niemand Wopke Hoekstra extreemrechts genoemd zien worden om dat standpunt.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
In feite heb je wel gelijk ja. Als het om de inhoud gaat is er geen hele scherpe kritiek.
Daarom gaat het in de media dan niet over de inhoud maar over randzaken, die worden echt wel bewust gezocht en bij de rechtse mensen vooral misbruikt.
Daarom zie je Rutte niet snel bij Jinek.
Voorbeeld:
CDA zoekt de rechtse kant op door verkorting WW.
Koppen: “harteloze Wobke bla bla”
Baudet bij Jinek: Heel zielig filmpje van een gezin met een Marokkaans jongetje die gepest word en de hele school wil er niets aan doen. En dan suggestief “zie je dit gebeurt er dus in NL”
Nou je kan ook wel filmpjes maken over een blank jongetje dat wekelijks in elkaar getikt word in een overwegend donkere school. Maar dat geluid hoor je nooit. Daar.
In het bedrijfsleven en publiek kun je inderdaad gelukkig zeggen wat je wil (zolang je niet in een oud links nest zit)
Moet je nagaan hoe belachelijk het is dat het wel gebeurd.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dit zijn toch geen voorbeelden waarbij je extreemrechts wordt genoemd? De WW verkorten is een mening die je kan hebben, net als dat je van mening bent dat verkorten harteloos is. Ik heb niemand Wopke Hoekstra extreemrechts genoemd zien worden om dat standpunt.
Benoemen dat Marokkanen nogal wat problemen veroorzaken in de klas lijkt me ook niet echt iets waarop je extreemrechts genoemd zal worden. Althans, ik doe dat heel vaak en ik ben nog nooit extreemrechts genoemd. Ook nooit van gehoord.
Waar gebeurd dat dan? Concrete voorbeelden?quote:Op zondag 14 maart 2021 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Moet je nagaan hoe belachelijk het is dat het wel gebeurd.
Ik wel.quote:Ik geloof er geen zak van dat Baudet fascistisch is of extreem rechts. Hoor ook wat zijn vriendin (leuke meid trouwens) zegt over hem. Of weet die het thuis helemaal stiekem verborgen te houden en zo gauw ze weg is trekt ie een bruin hemd aan?
Er staat nochtans redelijk veel. Maar dit is natuurlijk een leuke one-liner om je zo tactisch een beetje langs de inhoud te manoeuvreren. Ik zou ook nu jouw hele post kunnen quoten en op die manier benaderen, maar dat doe ik niet.quote:
Ik vind die punten eigenlijk wel in eenzelfde kader te plaatsen: een sterke afkeer van alles wat rechts is. Of het dan gematigd rechts is of radicaal rechts maakt niet uit. Het wordt min of meer allemaal gezien als moreel verwerpelijk.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:42 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is dit voor rare redenatie? Kritiek op de VVD is gebaseerd op compleet andere argumenten joh. Misschien die argumenten eens inhoudelijk benaderen in plaats van een schimmenstrijd voeren tegen 'een bepaalde groep linkse en progressieve mensen'?
Het patroon is inmiddels vrij helder: wanneer kritiek jou niet bevalt dan reageer je daar niet inhoudelijk op maar kom je met een hoop whataboutism in de vorm van een even wollig als generaliserend betoog over 'linkse mensen' en hun vermeende hypocrisie.
Geen idee welke media jij volgt, maar ik zie geen kwalificaties voorbijkomen in berichtgeving over politieke plannen, of ze nou links of rechts zijn.quote:Op zondag 14 maart 2021 13:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Voorbeeld:
CDA zoekt de rechtse kant op door verkorting WW.
Koppen: “harteloze Wobke bla bla”
Baudet een bruin hemd noemen en zeggen dat zijn antisemitische vrienden wel teleurgesteld zullen zijn in zijn Joodse vriendin en kind in spe?quote:Op zondag 14 maart 2021 14:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waar gebeurd dat dan? Concrete voorbeelden?
[..]
Ik wel.
Dat is tegen hem gezegd omdat Baudet van mening is dat de belastingen omlaag moeten of Marokkanen zich teveel misdragen op scholen?quote:Op zondag 14 maart 2021 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Baudet een bruin hemd noemen en zeggen dat zijn antisemitische vrienden wel teleurgesteld zullen zijn in zijn Joodse vriendin en kind in spe?
Op nationale TV.
Ja.quote:Op zondag 14 maart 2021 15:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is tegen hem gezegd omdat Baudet van mening is dat de belastingen omlaag moeten of Marokkanen zich teveel misdragen op scholen?
quote:Op zondag 14 maart 2021 15:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gek dat ze dat dan niet doen tegen Hoekstra, Rutte, Eerdmans, vd Staaij enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |