abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198480301
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:35 schreef Maharski het volgende:
Wat mij betreft valt alleen wel het element van FvD als een racistische partij erg makkelijk te tackelen. Tevens is dit ook de meest misselijkmakende, en kwalijke verdachtmaking. Maar goed, dat heeft Baudet zélf inmiddels ook veelvuldig gedaan. Die vermeende racistische appjes hadden een doodeenvoudige, verklaarbare context, die al meermaals is uitgelegd, maar natuurlijk nooit zo gretig wordt opgepikt als de verdachtmaking; vooral die blijft hangen, de uitleg wordt niet gehoord.

De context was: deze appjes waren naar een vriend binnen de partij, met een donkere vriendin. Informele 'foute' grapjes, zoals in iedere vriendengroep wel eens voorkomt, dus. De vriend met de donkere vriendin was het, die even sarcastisch antwoordde met: 'hell no...'.

En dat gaat dan een eigen leven leiden, en wordt binnen het collectieve (selectieve) geheugen opgeslagen als het bewijs dat TB of de FvD een racistische club zou zijn.
Baudet leest boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.

Allerlei zaken waarbij je los van elkaar denkt 'okay, dat kan een keer gebeuren, iedereen doet weleens domme dingen', maar dit is een patroon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 13-03-2021 18:10:18 ]
Incelfrikandel
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:06:09 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198480398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Baudet lees boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.

Allerlei zaken waarbij je los van elkaar denkt 'okay, dat kan een keer gebeuren, iedereen doet weleens domme dingen', maar dit is een patroon.
En niet te vergeten op de foto gaan met de Kennedy broers en hun historisch-revisionistisch broddelwerk "The South Was Right" waarin de Confederatie wordt opgehemeld, slavernij gebagatelliseerd en Lincoln tot oorlogszuchtige massamoordenaar wordt betiteld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:08:24 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198480437
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 17:59 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen loze kreet toch? Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners. Daarin scoren Europeanen en Zuid-Oost Aziaten gemiddeld bovenaan, en Afrikaanse landen (waar 'negers' hun oorsprong hebben en van origine wonen) gemiddeld heel laag. Dat is al jaren gewoon open en bloot beschikbare informatie.

Dat zegt verder helemaal niets over potentie trouwens. Ik geloof absoluut niet (en ik denk Baudet ook niet) dat dit genetisch vastligt en 'negers' dus 'minder bedeeld' zijn. Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc. Maar binnen de context van onze huidige geïndustrialiseerde, en veelal op analytische intelligentie gebaseerde beoordeelde definitie van intelligentie is dat wel waar de resultaten gewoon op uitkomen.

Ik vind dat overigens maar een zeer relatieve vorm van intelligentie, maar goed. Als Baudet de kans zou krijgen zo'n uitspraak dieper te mogen toelichten ipv op de gebruikelijke hysterische wijze van: 'jij hebt dit immorele standpunt verkondigt, hoe ga je dit rechtpraten hè, nou? NOU????!!!' dan zou je vermoedelijk wel eens een soortgelijk antwoord kunnen krijgen, schat ik zo in.

Maar dat bedoel ik dus met de tijden waarin we leven. Vol taboe, vol voorgeschreven 'hoe je wel en niet mag denken', gevoeligheden die helemaal geen gevoeligheden hoeven te zijn etc. etc. We leven in een volslagen idiote tijd, die totaal niet meer wordt gedreven door ruimdenkendheid en filosofische vrijheid, maar enkel door agressief sentiment en emotie.
Ik weet hoe er over stormfrontertjes over ras en iq gediscussieerd wordt en dat is niet bepaald genuanceerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:08:41 #104
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198480442
quote:

[..]

Dat is helemaal geen loze kreet toch? Het is al jaren open en bloot beschikbaar, de onderzoeken naar IQ/intelligentie per land en zijn inwoners. Daarin scoren Europeanen en Zuid-Oost Aziaten gemiddeld bovenaan, en Afrikaanse landen (waar 'negers' hun oorsprong hebben en van origine wonen) gemiddeld heel laag. Dat is al jaren gewoon open en bloot beschikbare informatie.

Dat zegt verder helemaal niets over potentie trouwens. Ik geloof absoluut niet (en ik denk Baudet ook niet) dat dit genetisch vastligt en 'negers' dus 'minder bedeeld' zijn. Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc. Maar binnen de context van onze huidige geïndustrialiseerde, en veelal op analytische intelligentie gebaseerde beoordeelde definitie van intelligentie is dat wel waar de resultaten gewoon op uitkomen.

Ik vind dat overigens maar een zeer relatieve vorm van intelligentie, maar goed. Als Baudet de kans zou krijgen zo'n uitspraak dieper te mogen toelichten ipv op de gebruikelijke hysterische wijze van: 'jij hebt dit immorele standpunt verkondigt, hoe ga je dit rechtpraten hè, nou? NOU????!!!' dan zou je vermoedelijk wel eens een soortgelijk antwoord kunnen krijgen, schat ik zo in.

Maar dat bedoel ik dus met de tijden waarin we leven. Vol taboe, vol voorgeschreven 'hoe je wel en niet mag denken', gevoeligheden die helemaal geen gevoeligheden hoeven te zijn etc. etc. We leven in een volslagen idiote tijd, die totaal niet meer wordt gedreven door ruimdenkendheid en filosofische vrijheid, maar enkel door agressief sentiment en emotie.
Aha, weer wat geleerd. Het is ruimdenkend om te whatsappen: "african americans wonen al 150 jaar in Amerika. Scoren nog steeds 40 IQ punten lager." of "100 is het GEMIDDELDE. Dus blank 110, hispanic 90, african 75 oid."

Nee, dan begrijp ik dat, heeft niets met racisme te maken, maar alles met ruimdenkendheid en filosofische vrijheid.
pi_198480459
quote:
Baudet lees boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.

Onderzoek alles, en behoudt het goede.
Waarom zou je geen contact mogen leggen met iemand die door 'iedereen' (tussen aanhalingstekens hè) als het één of het ander wordt weggezet?

Vergeet niet hoe snel je tegenwoordig wordt weggezet als 'extreem rechts', 'nazi', 'racist'. Er wordt tegenwoordig heel erg voorgeschreven wat je wel en niet mag denken, en zodra het ook maar klein beetje gelinkt kán worden aan racisme en allerlei 'fouts' wordt het ook gedaan.

M.i. is er vooral iets grondigs fout met de filosofische vrijheid die er tegenwoordig niet meer is. Niet gek dat we tegenwoordig niet meer snel meer een nieuwe Spinoza onder de horizon zien, of Nietzsche of Schoppenhauer. Het is al een tijdje dood wat dat betreft, en volgens mij loopt het ergens precies gelijk mee.
Eens kijken
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:13:42 #106
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198480512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:10 schreef Maharski het volgende:

[..]

Waarom zou je geen contact mogen leggen met iemand die door 'iedereen' (tussen aanhalingstekens hè) als het één of het ander wordt weggezet?

Vergeet niet hoe snel je tegenwoordig wordt weggezet als 'extreem rechts', 'nazi', 'racist'. Er wordt tegenwoordig heel erg voorgeschreven wat je wel en niet mag denken, en zodra het ook maar klein beetje gelinkt kán worden aan racisme en allerlei 'fouts' wordt het ook gedaan.

M.i. is er vooral iets grondigs fout met de filosofische vrijheid die er tegenwoordig niet meer is. Niet gek dat we tegenwoordig niet meer snel meer een nieuwe Spinoza onder de horizon zien, of Nietzsche of Schoppenhauer. Het is al een tijdje dood wat dat betreft, en volgens mij loopt het ergens precies gelijk mee.
Je wordt tegenwoordig ook om het minst of geringste weggezet als moslimterrorist dus laat ik eens gezellig ideeen uitwisselen met Al Baghdadi onder het genot van kebab en muntthee.

Dat er geen grote filosofen meer zijn met alomvattende stelsels heeft andere redenen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_198480590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:13 schreef -XOR- het volgende:
Je wordt tegenwoordig ook om het minst of geringste weggezet als moslimterrorist dus laat ik eens gezellig ideeen uitwisselen met Al Baghdadi onder het genot van kebab en muntthee.

Dit is wat mij betreft dus het punt: Al Baghdadi, Boko Haram, dát is wérkelijk extremisme. De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme. FvD extréém-rechts noemen, is FvD gelijk stellen aan een dergelijke signatuur. 'Extreem' is wel héél gedevalueerd als je een club als de FvD daaraan gelijk wilt stellen.
Eens kijken
pi_198480599
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 13:05 schreef vaarsuvius het volgende:
speciaal voor TS heb ik nu de neiging om vannacht allemaal Hitler snorrretjes te gaan tekenen op die Bidet verkiezingsborden in bushokjes........
Martijn de Koning heeft Fok! ook ontdekt
Hallo
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:19:48 #109
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198480605
quote:

[..]

Niemand zegt dat dat niet mag. Prima als je beweert dat je met mensen in gesprek moet gaan, ook als die denkbeelden ver van je vandaan liggen. Maar dan doe je dat met mensen uit verschillende en uiteenlopende hoeken. Baudet is echter heel selectief in met wie hij omgaat en gesprekken voert. Het is constant dezelfde hoek: ultra-nationalistische figuren, extreem-rechtse groeperingen, white supremacists. Is het geen diner dan komt er wel weer boven tafel dat hij op een feestje was van eerdergenoemde signatuur.

Baudet tweet driftig over de ervaring die zijn vriendinnen hadden met 'Marokkanen'. Bleek achteraf gelul, maar Baudet nam geen afstand. Geen excuses, niets.

Binnen FvD duikt regelmatig weer de vermeende relatie tussen IQ en huidskleur op. Ramautarsing moest er even tussenuit om de imagoschade te beperken, maar diens boodschap blijft telkens weer terugkeren.

Toen de drek binnen appgroepen naar boven kwam werd - hoe toevallig - de verkeerde eruit gegooid. Freek Jansen - de aanvoerder van de jongerentak die allesbehalve frisse denkbeelden heeft - blijft.

Baudet zegt over Erkenbrand dat ze als organisatie ‘weleens uit de bocht vliegen’, maar dat het jonge mensen zijn ‘die bezig zijn de wereld te ontdekken’.

De lijst is veel te lang om het nog af te kunnen doen als verkeerde of ongelukkige interpretatie van 'de media'.
pi_198480625
Morgen weer verder. Ik ga eten en daarna weer even verder. Fijne avond.
Eens kijken
pi_198480631
quote:

[..]

Ik zie dat je er eentje uitpakt nu. Fausto Lanser zegt gewoon openlijk dat de treinen naar het oosten weer mogen rijden en Jared Taylor zegt openlijk dat hij de segregatie weer wil invoeren. Baudet gaat niet alleen gezellig dineren met die mensen, maar laat ook nog even zijn schenkingen signeren. Nam hij later ook geen afstand van.

Dan nog is dat iets wat best incidenteel een keer kan gebeuren, maar Baudet doet dat een stuk of vier keer met een dozijn omvolkingstheorieën en 'de Tweede Wereldoorlog was slechts een oorlog tussen Joden en Nazi's' uitspraken erbij. Patroon.
Incelfrikandel
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:21:29 #112
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198480639
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:19 schreef Poem_ het volgende:
Binnen FvD duikt regelmatig weer de vermeende relatie tussen IQ en huidskleur op. Ramautarsing moest er even tussenuit om de imagoschade te beperken, maar diens boodschap blijft telkens weer terugkeren.
Volgens Henk Otten maakte Baudet ook racistische grappen over Yernaz wanneer die er niet bij was. Nu vertrouw ik Otten ook bepaald niet 100%, maar toch.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:22:28 #113
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198480662
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:18 schreef Maharski het volgende:

[..]

Dit is wat mij betreft dus het punt: Al Baghdadi, Boko Haram, dát is wérkelijk extremisme. De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme. FvD extréém-rechts noemen, is FvD gelijk stellen aan een dergelijke signatuur. 'Extreem' is wel héél gedevalueerd als je een club als de FvD daaraan gelijk wilt stellen.
FvD als partij niet, maar er zijn allerlei radicale elementen aanwezig en telkens weer blijkt dat contact met extreemrechtse clubjes - zoals Erkenbrand - wordt niet vermeden. De ontwikkelingen binnen FvD zijn op z'n zachtst gezegd uiterst bedenkelijk te noemen.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:24:34 #114
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198480708
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Volgens Henk Otten maakte Baudet ook racistische grappen over Yernaz wanneer die er niet bij was. Nu vertrouw ik Otten ook bepaald niet 100%, maar toch.
Ja, en niet alleen volgens Henk Otten. Allerlei figuren die zijn opgestapt hebben eenzelfde beeld geschetst. Er zullen allicht figuren zijn die Baudet graag een mes in de rug hebben gestoken maar niet in die hoeveelheid.
pi_198480871
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:24 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Ja, en niet alleen volgens Henk Otten. Allerlei figuren die zijn opgestapt hebben eenzelfde beeld geschetst. Er zullen allicht figuren zijn die Baudet graag een mes in de rug hebben gestoken maar niet in die hoeveelheid.
Tja, ik vind dat allemaal vreemd dat je eerst bij die club gaat, wetende dat Baudet als jarenlang in die hoek zit en dan denkt dat het allemaal wel meevalt of zo. Aan de andere kant, niets zo corrumperend als een beetje macht en gratis geld, natuurlijk.

Pas op het moment dat Baudet's corona conspiracy escapades virtuele zetels gaat kosten roeren deze lui zich (behalve Otten) terwijl er feitelijk niets veranderd is.
  zaterdag 13 maart 2021 @ 18:41:34 #116
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198480955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 18:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, ik vind dat allemaal vreemd dat je eerst bij die club gaat, wetende dat Baudet als jarenlang in die hoek zit en dan denkt dat het allemaal wel meevalt of zo. Aan de andere kant, niets zo corrumperend als een beetje macht en gratis geld, natuurlijk.

Pas op het moment dat Baudet's corona conspiracy escapades virtuele zetels gaat kosten roeren deze lui zich (behalve Otten) terwijl er feitelijk niets veranderd is.
True that. Het werd allemaal oogluikend toegestaan en zodra de kaarten op tafel lagen en Baudet voor de bus gegooid kon worden werd dat ineens een probleem. :D

Het zou prima materiaal zijn voor een politieke GTST. :+
  zaterdag 13 maart 2021 @ 19:21:16 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_198481572
quote:

De échte, oorspronkelijke Nazi's in de jaren '33 - '45, dat was écht extremisme. En dat leidt tot complete moordpatijen, genocide, complete persoonsverheerlijking, totalitarisme.
En al de Duitsers die op die partij stemden en lid werden, zeiden of dachten vooraf, zo goed als zeker, hetzelfde als jij nu.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_198485420
quote:

[..]

Baudet leest boeken over ideologen van Hitler, gaat dineren met Jared Taylor en een notoire neo-nazi, grijpt niet in bij racistische appgroepen van zijn jongerenafdeling, biedt zijn proefschrift aan aan een holocaustontkenner, gelooft in omvolkingstheorieën en denkt dat de Tweede Wereldoorlog een oorlog was tussen de Joden en de Nazi's.

Als Baudet absoluut niets met racisme heeft, dan heeft hij wel idioot veel dingen gedaan om zo over te komen...
pi_198485486
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 21:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als Baudet absoluut niets met racisme heeft, dan heeft hij wel idioot veel dingen gedaan om zo over te komen...
Linkse indoctrinatie.
pi_198485723
TT = Grove schande om Forum voor Democratie extreem rechts te noemen

Nee hoor, dat is geen schande Het is onjuist, daarom moet je het ook niet doen.
Baudet noem ik wel eens extreemrechts Hij laat het soms zien, dan weer ontkent hij het,
of brengt het verborgen extreemrechts-in-de-kast.

FvD is zeer zeker een wappiepartij. Een gevaar voor de volksgezondheid en de bewegingsvrijheden.
FvD-leden en fans kennen dat niet ontkennen... wat wel bij kan bij het extreemrechtse van Baudet.
Baudet suggereert dat corona een truc is om een linkse wereldwijde dictatuur in te voeren.
Ook hier weer.... spreek je hem aan, dan gaat hij ontkennen en draaien.
Binnenkamers heeft hij George Soros aangewezen als de grote schuldige van de pandemie..
Dat is weer dat extreemrechtse van hem.

Wilders bepaalt dat de PVV als plan moet hebben vooral islamieten burgerrechten af te pakken
Daarmee is hij extreemrechts, en zijn knechtjes idem... Die partij is extreemrechts
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:00:56 #121
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198485786
Dit is gewoon framen.

Angst dat ze te populair worden en daarom maar rondstrooien dat de fascisten/racisten/antisemieten/homofoob/transfoob/vrouwenhaters zijn.

Als zo veel mogelijk mensen meedoen dan gaan nog meer mensen dat rondstrooien en uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
pi_198485860
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:00 schreef Ixnay het volgende:
uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
Geldt echt wel voor Baudet
pi_198486003
TS heeft gelijk.
Extremisme en fascisme toekennen aan FvD is een enorme overdrijving. En zielige poging tot framen.
Het is hoogstens een rechtse partij met wat eigenwijze ideeën. Met een wat onhandige minerva bal aan het front.

Maar rechts zijn in NL mag niet.
Vakman pur sang
  zaterdag 13 maart 2021 @ 22:17:47 #124
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198486223
quote:
Dit is gewoon framen.

Angst dat ze te populair worden en daarom maar rondstrooien dat de fascisten/racisten/antisemieten/homofoob/transfoob/vrouwenhaters zijn.

Als zo veel mogelijk mensen meedoen dan gaan nog meer mensen dat rondstrooien en uiteindelijk denkt iedereen dat het haatvolle idioten zijn.
Nee hoor, het grootste deel is gewoon van het type meeloper. “Die Thierry die zegt het tenminste!”. Niet moeilijker dan dat. Net als altijd.

De echte boefjes zijn en kleine minderheid. Extremistische waandenkers als Jansen en Baudet zelf. Blanke superioriteit “borrelpraat “ typjes. En sinds de scheuring is er alle ruimte voor deze “leiders”.
pi_198486475
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:

oei...... joekel van een frame..
pi_198487090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nee framen is op de persoon spelen.
Vakman pur sang
  zaterdag 13 maart 2021 @ 23:46:01 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198487767
quote:
TS heeft gelijk.
Extremisme en fascisme toekennen aan FvD is een enorme overdrijving. En zielige poging tot framen.
Het is hoogstens een rechtse partij met wat eigenwijze ideeën. Met een wat onhandige minerva bal aan het front.

Weer de bekende eufemismes om fascisme te normaliseren. Die truuks kennen we onderhand wel.
pi_198487847
quote:
TS heeft gelijk.

Complottheorieën aanhangen is toch niet alleen maar onhandig? Het is ook niet per definitie extreem rechts, maar jouw bewering is wel een enorme understatement.
pi_198487997
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 23:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee framen is op de persoon spelen.
Dat is precies wat je doet !!
Je zegt dat in Nederland het rechtszijn verboden is.
Dan beschuldig je toch de verbieders, wat heuse personen zijn.
Je framed ook rechtse mensen tot slachtoffer
En de daders die hen verbieden rechts te zijn , zijn de niet-rechtse mensen.

Stop eens met dat framen van niet-rechtse mensen
  zaterdag 13 maart 2021 @ 23:58:02 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198488020
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 22:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En sowieso weer de vaste herkenbare slachtoffer-riedel van alt-right
pi_198488074
quote:
TS heeft gelijk.

Huh rechts zijn mag niet? Waarom gaat VVD dan hoogstwaarschijnlijk voor de 4de keer op rij de verkiezingen winnen?
Цой жив
  zondag 14 maart 2021 @ 00:16:08 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198488402
quote:
TS heeft gelijk.

Daarom hebben we sinds 2002 al aan een stuk rechts beleid, door rechts gedomineerde coalities en en een rechtse meerderheid in beide kamers.

Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 maart 2021 @ 00:18:00 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198488438
quote:

[..]

Ach, als SP'er ben ik al jaren beschuldigd van het faciliteren van een Maoïstische genocide in Nederland.

Niet zo janken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 14 maart 2021 @ 00:19:22 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198488459
quote:
Dit is gewoon framen.

Nee hoor. Ik baseer me voornamelijk op wat lieden die zeggen FvD te gaan stemmen - ook hier - zelf allemaal voor ranzige meuk uitspreken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198488821
quote:
TS heeft gelijk.

Da's geen erg geloofwaardig standpunt gegeven de samenstelling van het huidige Parlement en regering. Je zou hooguit kunnen stellen dat extreem-rechts zijn niet mag maar zelfs dat klopt niet gegeven het FvD en de PVV.

Jammer wel dat je dit soort ongegronde uitspraken meent te moeten doen.
  zondag 14 maart 2021 @ 05:07:17 #136
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198489379
quote:

Dat heeft met heel andere factoren te maken. Zoals industrialisatie en hoe intelligentie gedefinieerd wordt, waarop getest wordt etc.
Klopt. Zo was er een Amerikaanse IQ-test in de jaren '50 waar Amerikanen, Europeanen en Afrikanen werden getest. Veel vragen hadden een Westerse context. Zo was het begrip "tram" (in de betekenis van openbaar vervoermiddel) volkomen onbegrijpelijk voor de bosjesmannen uit Afrika. Logisch natuurlijk en erg dom van die "wetenschappers"
  zondag 14 maart 2021 @ 05:11:41 #137
492341 Subw00fer
pi_198489386
quote:
TS heeft gelijk.

Rechts zijn in Nederland mag wel maar het feit dat Corona wordt ontkend en dat willens en wetens miljoenen doden zouden moeten worden opgeofferd om "normaal" verder te kunnen gaan met je leven is tamelijk fascistisch te noemen.
pi_198489860
Je moet wel heel dom zijn om te ontkennen dat ze extreemrechts zijn
pi_198490169
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:00 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Huh rechts zijn mag niet? Waarom gaat VVD dan hoogstwaarschijnlijk voor de 4de keer op rij de verkiezingen winnen?
VVD heeft zich duidelijk naar links verplaatst. De partij is meer links vh midden dan rechts.
Slim wel want ze zagen in dat je als rechtse partij geen kans maakt.
Vakman pur sang
pi_198490208
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 00:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's geen erg geloofwaardig standpunt gegeven de samenstelling van het huidige Parlement en regering. Je zou hooguit kunnen stellen dat extreem-rechts zijn niet mag maar zelfs dat klopt niet gegeven het FvD en de PVV.

Jammer wel dat je dit soort ongegronde uitspraken meent te moeten doen.
Ik overdrijf ook natuurlijk.
Maar de kern van waarheid is dat je bij veel media niet rechts mag zijn zonder belachelijk gemaakt te worden.
Jinek is zo, meer media is zo.
Daarom zit Greet er nooit. Links is gewoon veel meer vertegenwoordigd bij de media.
Vakman pur sang
pi_198490215
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 07:59 schreef GeneralRadek het volgende:
Je moet wel heel dom zijn om te ontkennen dat ze extreemrechts zijn
Dit is dus echt framen en op de man spelen. :')
Vakman pur sang
pi_198490301
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 08:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

VVD heeft zich duidelijk naar links verplaatst. De partij is meer links vh midden dan rechts.
Tja, als je zelf extreemrechts bent, zit zelfs een partij als VVD zover links van je, dat je die daadwerkelijk als links gaat ziet.
Цой жив
pi_198490316
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 08:57 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Tja, als je zelf extreemrechts bent, zit zelfs een partij als VVD zover links van je, dat je die daadwerkelijk als links gaat ziet.
Ik ben niet extreem rechts :') _O-
Vakman pur sang
pi_198490331
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 08:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik ben niet extreem rechts :') _O-
Dan vind ik het apart van je dat je een duidelijk rechtse partij, links van het midden plaatst.
Цой жив
pi_198490334
quote:

[..]

De VVD als links van het midden bestempelen. Dan moet je zelf best radicaal zijn.
pi_198490366
quote:

[..]

Dat is natuurlijk een gigantische berg onzin. De VVD en het CDA zijn in meerdere opzichten juist opgeschoven richting de PVV en laten zich meer kritisch uit over immigratie, asielzoekers en de islam.

Economisch gezien is onze politiek inderdaad wel links opgeschoven. Op papier althans. Zelfs de VVD wil meer interveniëren in de economie. Het sociaal-economische deel van het verkiezingsprogramma van de PVV omvat al jaren linkse standpunten.

Maar goed, ik vermoed dat jij als zelfverklaarde 'rechtse' kiezer verbolgen was over het voorstel van het CDA om de WW te verkorten. Want in werkelijkheid zijn mensen die claimen rechts te zijn op de meeste vlakken helemaal niet rechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198490384
https://www.parool.nl/ned(...)aan-lijken~bc371e6c/

Lees dit, dit bedoel ik.

quote:
. En het politieke midden is breed in Nederland. Het loopt eigenlijk van GroenLinks tot de VVD. “En die partijen zijn ook nog eens meer op elkaar gaan lijken,” ziet Garretsen. “Wie het nieuwe VVD-programma leest, waarin wordt gepleit voor een sterkere overheid, ziet amper nog verschillen met dat van ­het CDA. Het midden heeft het aan zichzelf te danken dat het zo onder druk staat.”
Vakman pur sang
pi_198490484
quote:
Daar staat niet wat je eerder claimt.
  zondag 14 maart 2021 @ 09:24:50 #149
492341 Subw00fer
pi_198490602
quote:

[..]

VVD als links bestempelen betekent dat jij extreem-rechts bent. Waarschijnlijk zo erg dat nazi-sympathieën jou niet vreemd zijn.
  zondag 14 maart 2021 @ 09:44:54 #150
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198490850
quote:
Maar het CDA is zeer verrechts, dus logisch dat de VVD daar nu meer op lijkt. Die twee partijen zijn bijna inwisselbaar in hun rechtsheid.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')