Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het CDA is zeer verrechts, dus logisch dat de VVD daar nu meer op lijkt. Die twee partijen zijn bijna inwisselbaar in hun rechtsheid.
En dan zeggen dat links daarmee het volk in de steek laat zeker.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.
Ik vond het een goed idee van het CDA.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, de user die jij citeert is ook minder rechts dan hij zelf denkt. Dat zie je veel in de PVV/FvD-hoek: jezelf vol trots rechts noemen, maar vervolgens moord en brand schreeuwen als het ontslagrecht wordt versoepeld en de WW wordt verkort.
Het verschil tussen rechts en links zit hem natuurlijk in het wel of niet 'deugen' en het wel of niet meer dan nul asielzoekers opnemen.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit klopt. Sommige mensen vinden helaas dat er weinig tot geen ruimte is voor een rechtse politiek. Ja, "rechts" in de zin als D66. Lees: een centrum(-linkse) partij afschilderen als rechts. Maar eigenlijk ziet deze groep rechts gedachtegoed als moreel verwerpelijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 22:07 schreef Lospedrosa het volgende:
TS heeft gelijk.
Extremisme en fascisme toekennen aan FvD is een enorme overdrijving. En zielige poging tot framen.
Het is hoogstens een rechtse partij met wat eigenwijze ideeën. Met een wat onhandige minerva bal aan het front.
Maar rechts zijn in NL mag niet.
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders. Dit is zo'n raar trucje, om bij een verschil van mening direct over daders en slachtoffers beginnen. Een mening is gewoon een mening, en we leven in een vrij land. Als een bepaalde groep mensen vind dat rechtse politiek eigenlijk niet kan, maakt dat hun niet slecht of een "dader". Het is enkel een visie die zij hebben, en daar hebben zij het volste recht op. Kortom, dit hele punt gaat niet op.quote:Op zaterdag 13 maart 2021 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is precies wat je doet !!
Je zegt dat in Nederland het rechtszijn verboden is.
Dan beschuldig je toch de verbieders, wat heuse personen zijn.
Je framed ook rechtse mensen tot slachtoffer
En de daders die hen verbieden rechts te zijn , zijn de niet-rechtse mensen.
Stop eens met dat framen van niet-rechtse mensen
Aha je hebt weer een visie! Nu is je visie dat in een land met VVD en CDA in 1 kabinet er geen ruimte is voor rechtse politiek. Helder!quote:Op zondag 14 maart 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit klopt. Sommige mensen vinden helaas dat er weinig tot geen ruimte is voor een rechtse politiek. Ja, "rechts" in de zin als D66. Lees: een centrum(-linkse) partij afschilderen als rechts. Maar eigenlijk ziet deze groep rechts gedachtegoed als moreel verwerpelijk.
[..]
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders. Dit is zo'n raar trucje, om bij een verschil van mening direct over daders en slachtoffers beginnen. Een mening is gewoon een mening, en we leven in een vrij land. Als een bepaalde groep mensen vind dat rechtse politiek eigenlijk niet kan, maakt dat hun niet slecht of een "dader". Het is enkel een visie die zij hebben, en daar hebben zij het volste recht op. Kortom, dit hele punt gaat niet op.
Als je beweert " dat mag niet" .... dan heb je het over een verbod . En een verbod komt niet uit de lucht vallen, of het is een natuurverschijnsel. Het wordt ingesteld door mensen. Dus die wijs je aan als de daders.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:01 schreef Dejannn het volgende:
Niemand heeft hier over slachtoffers of daders.
Jij bent echt knetterwaus, niet?quote:Op zondag 14 maart 2021 10:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als je beweert " dat mag niet" .... dan heb je het over een verbod . En een verbod komt niet uit de lucht vallen, of het is een natuurverschijnsel. Het wordt ingesteld door mensen. Dus die wijs je aan als de daders.
In dit geval is de frame " rechts zijn mag niet in NL" En dat impliceert een onrechtvaardigheid tav rechtse mensen.
Die worden dan opgevoerd als de slachtoffers van dat verbod van de daders.
Wee rechtse mens.... Hoe pijnlijk is u lot . Hoe schrijnend is het onrecht .
Gij mag niet u rechtsheid belijden en uiten.
Waarlijk zijt gij het slachtoffer van de niet-rechtse mens.
Welk een boosheid. welk een satanisch anti-democratische cultuur is dit waar de rechtse mens verboden is.
Ontwaakt , ontwaakt ... gij rechtse lieden.
Fight like hell !!
Weer een van jouw frames.quote:
Maurice de Hond is in zijn peilingen altijd guller voor PVV en FvD. Vier jaar geleden voorspelde hij 24 zetels voor de PVV en 3 voor FvD. Dat werden er 20 en 2.quote:Op zondag 14 maart 2021 09:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vond het een goed idee van het CDA.
Eigenlijk vind ik meer prima. Ik zou weleens een Kaag met D66 willen zien als grootste partij.
Alles beter dan die deugende eenheidsworst in het midden en Rutte. Ooit op gestemd maar Benthem gewoon zat.
Tijd voor vernieuwing en opschudding!
Ik voorspel een heel andere uitslag dan onderstaande peiling. In de stemhokken laten mensen de VVD massaal links liggen en die zakken naar 20 zetels.
FvD haalt PVDA in en D66 gaat veel hoger scoren.
Wat denken hullie?
[ afbeelding ]
Je weet dondersgoed dat ik wat anders bedoel met: “je mag niet rechts zijn in nederland”quote:Op zondag 14 maart 2021 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Weer een van jouw frames.
Ik weerleg eerst met argumenten en daarna met satire jouw slachtoffergedrag
Dit zeg ik niet. Dit is totaal niet wat ik stel. Ik stel: sommige mensen vinden dat er helaas weinig tot geen ruimte is voor rechtse politiek. Jij maakt daar vervolgens van dat ik zou hebben gesteld dat er in Nederland geen ruimte is voor rechtse politiek. Dat klopt dus niet.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Aha je hebt weer een visie! Nu is je visie dat in een land met VVD en CDA in 1 kabinet er geen ruimte is voor rechtse politiek. Helder!
Rechtse politiek bevat het hele rechtse kader van het politiek spectrum. Dat kan dus wisselen van bijvoorbeeld dingen als selectief zijn omtrent migratie met sobere opvang (VDD), of het volledig willen weren van migranten (PVV). Net zoals met linkse politiek, zijn er gradaties.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Vertel wat is rechtse politiek? Alleen uitkeringen voor mensen met minimaal drie generaties zuiver Nederlands bloed? Face it knul, wanneer je VVD als links betiteld dan ben je een rechts extremist.
Dit is vrij subjectief. Want je reduceert rechtse politiek, nu tot één aspect (sociaal-economisch) op andere vlakken mag politiek niet rechts zijn, of .. ? Daarnaast twijfel ik ook aan dat eerste, want er zijn hier menig discussies al geweest hoe oneerlijk, wanstaltig en zelfs marginaliserend bepaalde sociaal-economische visies van de VVD zijn. Dus daar lijkt ook minder ruimte voor te zijn volgens sommigen dan jij nu wil beweren.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:18 schreef mcmlxiv het volgende:
Normaal rechts gedachtengoed, de sociaal-economische kant dus, is niets mis mee. Gewoon een politieke stroming. Het nationalistische tintje, de “ons soort volk” sentimenten, de ontkenning van zaken als discriminatie en racisme, het zielige blanke mannetje syndroom, daar kots ik op.
Hier is volgens mij inderdaad van alles mis mee. Iets dat mij al langer was opgevallen.quote:
Mooi, je erkent dat er geen verbod is.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet dondersgoed dat ik wat anders bedoel met: “je mag niet rechts zijn in nederland”
Dat is geen verbod, en dat heb ik ook uitgelegd,
Natuurlijk vinden mensen dat hun moraliteit beter is dan datgene die er haaks opstaat.quote:het is meer dat het volgens de linkse kliek zoals veel talkshows gewoonweg moreel niet kan.
Ach.... hoe very loserlike... Zich superieur verklarenquote:Dat maakt mij superieur aan jou.
Dat heet framen.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Hier is volgens mij inderdaad van alles mis mee. Iets dat mij al langer was opgevallen.
Nee hoor, ik kan meer dan genoeg argumenten bedenken. Maar als jij met zo'n hysterische post komt, waar je niet eens meer bij machte lijkt te zijn om normale, nette zinnen te tikken en tevens inhoudelijk compleet mist wat ik stelde en er daarom maar een semi-poëtisch geheel van maakt over rechtse mensen, dan laat ik een verdere reactie inderdaad achterwege.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat heet framen.
Geen argumenten meer kunnen formuleren.
Dan maar met modder gooien en valselijk beschuldigen
Is dat zo? Over wie heb je het nu, en wat zeggen ze precies? Het is zo een nogal makkelijk uitspraak hè. Dat kan ik ook: sommige mensen vinden dat Dejannn maar wat gebakken lucht verkoopt.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:39 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dit zeg ik niet. Dit is totaal niet wat ik stel. Ik stel: sommige mensen vinden dat er helaas weinig tot geen ruimte is voor rechtse politiek.
Je bedoelt het satirisch stukje tekst?quote:Op zondag 14 maart 2021 11:04 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kan meer dan genoeg argumenten bedenken. Maar als jij met zo'n hysterische post komt,
Wat mag je precies niet meer zeggen dan? Noem eens wat concrete standpunten. Belastingverlagingen voor bedrijven en individuen, versobering van de verzorgingsstaat, minder regulering, meer geld naar het leger, meer marktwerking. Ik zie werkelijk nooit mensen kwaad worden om dit soort standpunten.quote:Op zondag 14 maart 2021 10:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Je “mag” alleen het linkse en midden geluid verkondigen.
Neeeee, maar het gaat om de talkshows!!!quote:Op zondag 14 maart 2021 12:07 schreef Puddington het volgende:
"Je "mag" alleen het linkse en midden geluid verkondigen!", zei hij op een openbaar discussieforum
Inderdaad, over aandacht in de media hebben ze echt niet te klagen.quote:Op zondag 14 maart 2021 12:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Neeeee, maar het gaat om de talkshows!!!
Je weet wel, die talkshows waar Baudet en Wilders uitgebreid de kans krijgen om hun visie en standpunten uiteen te zetten maar de uitnodigingen afwijzen, de afspraak afzeggen of doodleuk weglopen.
Heb jij voorbeelden van ''middengeluid'' dat totaal wordt weggevoeterd?quote:Op zondag 14 maart 2021 12:25 schreef KoosVogels het volgende:
Moe je voor de grap eens een 'links- en middengeluid' laten horen op sociale media. Dan krijg je emmers stront over je heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |