Niet echt ironisch meer, wanneer je partij zich eerder al op argumenten als 'zwarten hebben een lager iq' beroept. Wanneer je dan van racistische tendensen beschuldigd wordt, kan je het nog moeilijk ironisch noemen als je vervolgens racistische grappen gaat lopen maken. Dat heet dan volgens mij eerder 'doubling down'.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:44 schreef Maharski het volgende:
[..]
Tja, dat is op zich wel een goed punt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot die appgroep was. Maar ik weet wel dat het op zich heel menselijke is om ironische grappen te maken. Misschien juist wel als je er zo over onder vuur ligt. Dat je dan juist de neiging kan hebben er de spot mee te drijven.
Wat is 'cultuurmarxisme' volgens jou?quote:Op maandag 15 maart 2021 12:06 schreef Maharski het volgende:
[..]
Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.
Over die IQ's heb ik het natuurlijk al gehad in dit topic...quote:Op maandag 15 maart 2021 12:09 schreef mcmlxiv het volgende:
Hoe groot of klein de groep ook is. Opmerkingen over structureel lagere iq’s van hispanics en zwarte Amerikanen, daarover door discussiëren heeft niets met humor te maken. Het staat je helemaal vrij baudet te verafgoden, maar klaag niet wanneer die malloot ooit echt aan de macht komt en “de maatregelen” beginnen.
- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer het niet was gebeurd.
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer baudet FvD niet opgeblazen had
- De aantijging zou belachelijk zijn geweest wanneer Jansen wel was weggestuurd
- De aantijging zou belachelijk zijn wanneer hij niet door velen beaamt was
Ik stel nergens dat het niet mag, enkel dat het simpelweg niet klopt. Nogmaals, mensen moeten vinden wat ze willen. Je kunt het compleet oneens zijn met FvD (ben ik op veel vlakken ook, andere weer niet) en die partij zelfs weerzinwekkend vinden, maar dat maakt het nog geen extreemrechtse partij.quote:Op zondag 14 maart 2021 23:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oh, omdat het partijprogramma niet o-ver-dui-de-lijk gestoeld is op een extreemrechtse ideologie mogen we Forum niet extremistisch noemen? Ik zou het om willen draaien: dat mogen we zeker, en wel omdat (hooggeplaatste) leden extreemrechts gedachtengoed aanhangen, het (huidige) partijbestuur daar geen moeite mee heeft, en Baudet zich veel te comfortabel voelt in die kringen. Dat ze het een beetje omfloerst brengen op hun site (zoals: alleen immigratie wannee dat 'cultureel compatibel' is) doet aan dat extremisme weinig af.
Zie verder deze uitstekend post van Briqq: POL / Grove schande om Forum voor Democratie extreem rechts te noemen
[..]
Interessant. Dus een slogan labelen als 'absurd' en 'marginaliserend' staat gelijk aan onderbouwde kritiek?quote:Op zondag 14 maart 2021 23:21 schreef Isdatzo het volgende:
Wat heeft dat te maken met een algemene afkeer van alle rechtse politiek? Het was specifieke en onderbouwde kritiek op slogans van de VVD. Schandalig.
Wanneer jij je kritisch uitlaat over vakbonden dan grijp ik dat toch ook niet aan om jouw afkeer van ALLE linkse politiek aan te tonen.
Kan ik mij goed in vinden.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:36 schreef Dejannn het volgende:
En de algemene afkeer van rechtse politiek is er zeker wel. Noem bijvoorbeeld eens wat punten binnen de rechtse politiek waar je je in kan vinden? Een bepaalde groep users hier kotst van letterlijk alles dat uit de rechterhelft van het politieke spectrum komt. Of het nu is omtrent migratie, belastingen, minderheden, klimaat, social zekerheid of economie. Één pot nat en alles is min of meer verwerpelijk. Dat is in menig topic(reeks) al naar voren gekomen.
Dat laatste punt is dus ook niet van toepassing aangezien ik voor genoeg zaken ben die als links-en zelfs progressief te omschrijven zijn. Ik ben dan ook niet uitgesproken rechts, maar vrij genuanceerd zoals al vaker aangegeven.
Mij ontgaat even de tegenstrijdigheid daarvan.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:31 schreef probeer het volgende:
Wat is 'cultuurmarxisme' volgens jou?
Ik vind het raar dat iemand als Baudet, zelfverklaard intellectueel, zich enerzijds beroept op een term als cultuurmarxisme, maar anderzijds de mond vol heeft van kritiek op de culturele hegemonie van de leidende klasse. Continue reppen over zaken als het partijkartel (een cultuur van vriendjespolitiek onder zittende politici) en het in Nederland heersende multiculturalisme van de laatste, wat, 50? jaar. Om vervolgens juist zijn tegenstanders als cultuurmarxisten weg te zetten. Alsof hij zelf nooit Gramsci of Adorno gelezen heeft. Als er íemand kritiek heeft op de in Nederland heersende politieke en maatschappelijke cultuur, is het verdomme Baudet wel.
Mensen die cultuurmarxisme on-ironisch gebruiken kun je beter vermijden denk ikquote:Op maandag 15 maart 2021 12:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
Mij ontgaat even de tegenstrijdigheid daarvan.![]()
![]()
Wat is cultuumarxisme voor mij... ik zou het als een min of meer radicale tak van links willen beschouwen. Dus niet dat alles wat links is, meteen cultuurmarxistisch is, of onze hele samenleving cultuurmarxistisch is of zo.
Wat ik zelf een erg fijn en genuanceerd geluid hierover vind, is wat deze man erover zegt:
Ik begrijp dat je niet 'ff' zomaar een filmpje van 58 minuten gaat kijken. Met name wat hij tegen het einde erover zegt, vind ik interessant. Maar skip er eens een beetje doorheen, en blijf hier en daar hangen waar je het interessant vind zou ik zeggen.
Zegt het eens in je eigen woorden wat cultuurmarxisme is volgens jou.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:58 schreef Maharski het volgende:
Wat ik zelf een erg fijn en genuanceerd geluid hierover vind, is wat deze man erover zegt:
Ja, en dit is nog een beknopte samenvatting. Ruben Hermse, de jongen die verward werd met een andere Ruben, heeft tal van racistische praat uitgeslagen met als hoogtepunt een filmpje dat begon met het SS-motto (Meine Ehre heißt Treue).quote:Op maandag 15 maart 2021 00:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Over de wenselijkheid / vorm van het verkrijgen daarvan kun je van mening verschillen, maar dit waren in ieder geval geen 'vriendengroepen', het ging om appgroepen gelieerd aan FvD. Dan zijn dergelijke berichten in ieder geval allesbehalve handig.
Maar ok, laten we er gemakshalve even vanuit gaan dat dat allemaal vrij onschuldig van aard is (kan ik me niet echt iets bij voorstellen, ik krijg zelden allerlei antisemitische memes te zien, maar vooruit):
FvD wordt geconfronteerd met ophef, kranten staan er vol mee. Freek Jansen, de aanvoerder van de jongerentak, blijft aan. Terwijl Ramautarsing om minder de laan uit is gestuurd. Vreemd.
Er wordt een zogenaamd onderzoek ingesteld. De bevindingen van dat onderzoek liggen letterlijk een dag (!) later op tafel. Heel vreemd.
Dan besluit FvD ineens toch maar wel om iemand het veld te laten ruimen. Maar dat is dan niet degene die daar een aandeel in had, maar een jongen die toevallig dezelfde naam had. Zelfs de buitenwacht kreeg daar lucht van, en daar is verder niets meer mee gedaan.
Ik weet niet hoor, maar dan zou FvD zo'n bak ongeorganiseerde ellende zijn dat het nog maar de vraag is of ze het wel klaarspelen om het bestuur bij de lokale voetbalvereniging op poten te kunnen zetten. Of er is zo'n clusterfuck aan dekmantels en schimmige geheimen en belangen dat ze dat halsoverkop maar elke keer net weten te verbergen.
Allebei de opties zijn niet aantrekkelijk en gezien het feit dat ze zo af en toe nog wel een jongerendag o.i.d. kunnen realiseren zou je dan toch uitkomen op de laatste optie.
Ik ben al jaren vurig Brabants patriot met een enorme voorliefde voor mijn eigen cultuur en tradities. Nog nooit bestempeld als nazi of racist.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:06 schreef Maharski het volgende:
[..]
Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.
Cultuurmarxisme bestaat niet. Dog whistle term, net als alles en iedereen communist noemen in de jaren '50 in de V.S. (Of bourgeousie in de USSR).quote:Op maandag 15 maart 2021 12:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
![]()
Wat is cultuumarxisme voor mij... ik zou het als een min of meer radicale tak van links willen beschouwen. Dus niet dat alles wat links is, meteen cultuurmarxistisch is, of onze hele samenleving cultuurmarxistisch is of zo.
Ik begrijp dat je niet 'ff' zomaar een filmpje van 58 minuten gaat kijken. Met name wat hij tegen het einde erover zegt, vind ik interessant. Maar skip er eens een beetje doorheen, en blijf hier en daar hangen waar je het interessant vind zou ik zeggen.
Goh.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:36 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat het niet mag, enkel dat het simpelweg niet klopt. Nogmaals, mensen moeten vinden wat ze willen. Je kunt het compleet oneens zijn met FvD (ben ik op veel vlakken ook, andere weer niet) en die partij zelfs weerzinwekkend vinden, maar dat maakt het nog geen extreemrechtse partij.
En ook de post van Briqq verandert daar weinig aan. Die post is namelijk verre van een bewijs dat FvD extreemrechts is. Sterker nog, Briqq past de deze criteria van Eco niet eens consequent toe. Ik zal hier overigens later nog wel even uitgebreider op reageren.
[..]
Interessant. Dus een slogan labelen als 'absurd' en 'marginaliserend' staat gelijk aan onderbouwde kritiek?
En de algemene afkeer van rechtse politiek is er zeker wel. Noem bijvoorbeeld eens wat punten binnen de rechtse politiek waar je je in kan vinden?Een bepaalde groep users hier kotst van letterlijk alles dat uit de rechterhelft van het politieke spectrum komt. Of het nu is omtrent migratie, belastingen, minderheden, klimaat, social zekerheid of economie. Één pot nat en alles is min of meer verwerpelijk. Dat is in menig topic(reeks) al naar voren gekomen.
Dat laatste punt is dus ook niet van toepassing aangezien ik voor genoeg zaken ben die als links-en zelfs progressief te omschrijven zijn. Ik ben dan ook niet uitgesproken rechts, maar vrij genuanceerd zoals al vaker aangegeven.
Cultuurmarxisme is toch gewoon niets meer dan een complottheorie uit radicaal-rechtse hoek? Dat je verwijst naar café Weltschmerz zegt wat dat betreft eigenlijk ook al genoeg.quote:Op maandag 15 maart 2021 12:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
![]()
Niemand is een slachtoffer. Dat is ook geen beeld dat ik creëerquote:Op maandag 15 maart 2021 14:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Goh.
En in andere draadjes lezen we een afkeer van alles wat met links te maken heeft.
Echt, die slachtofferrol... doe daar eens wat aan.
Oh jawel hoor. En hoe.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:53 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Niemand is een slachtoffer. Dat is ook geen beeld dat ik creëer.
Vent je bent een wandelende reclamezuil voor rechts slachtofferschap. (Wat gezien de status quo sinds 2002 an sich al bespottelijk is). Zijn het niet de universiteiten, is het de media, is het niet de media, is het de politiek, is het niet de politiek is het de lokale plastic tuinflamingoleverancier... overal zit 'progressief' en 'linksgeoriënteerd' achter om de arme, rechtse Nederlander kalt te stellen, te cancelen, te deporteren en te muilkorven.quote:
Grappige post, wel. En oh ja, ik heb bingo "Cultuur Marxisme" ontbrak nog!quote:Op maandag 15 maart 2021 12:06 schreef Maharski het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik benader de wereld niet op een manier waarin ik constant dan wel slachtoffers, dan wel daders zie. Wél zijn er bepaalde groeiende tendensen die ik constateer en daarom niet schroom om te benadrukken. Dat jij dat misschien vervolgens niet kan hebben is een tweede.quote:Op maandag 15 maart 2021 14:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vent je bent een wandelende reclamezuil voor rechts slachtofferschap. (Wat gezien de status quo sinds 2002 an sich al bespottelijk is). Zijn het niet de universiteiten, is het de media, is het niet de media, is het de politiek, is het niet de politiek is het de lokale plastic tuinflamingoleverancier... overal zit 'progressief' en 'linksgeoriënteerd' achter om de arme, rechtse Nederlander kalt te stellen, te cancelen, te deporteren en te muilkorven.
Als ik dus stel dat bijvoorbeeld een groot deel van de academische wereld links-en progressief georiënteerd is, of dat bepaalde media de actualiteiten bekijken door een links-en progressieve lens bekijkt, heeft dat niets te maken met vermeend slachtofferschap. Niemand is hier nochtans een slachtoffer van, het geeft wel blijk van een bepaalde vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit, maar meer niet.quote:slacht·of·fer (het; o; meervoud: slachtoffers)
1 (historisch) offerdier dat op een altaar werd geslacht
2 iem. die buiten zijn schuld lichamelijke, financiële of geestelijke schade lijdt; iem. die het moet ontgelden
https://www.vandale.nl/gr(...)htoffer#.YE9qWC1h0lU
Wat ik niet kan hebben is die farce die je hier steeds opvoert. Ook nu weer schitterend in beeld: vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit... Hilarisch.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:17 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik benader de wereld niet op een manier waarin ik constant dan wel slachtoffers, dan wel daders zie. Wél zijn er bepaalde groeiende tendensen die ik constateer en daarom niet schroom om te benadrukken. Dat jij dat misschien vervolgens niet kan hebben is een tweede.
We zullen hier ook even de definitie van 'slachtoffer' erbij pakken:
[..]
Als ik dus stel dat bijvoorbeeld een groot deel van de academische wereld links-en progressief georiënteerd is, of dat bepaalde media de actualiteiten bekijken door een links-en progressieve lens bekijkt, heeft dat niets te maken met vermeend slachtofferschap. Niemand is hier nochtans een slachtoffer van, het geeft wel blijk van een bepaalde vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit, maar meer niet.
Waar heb ik dit gesteld? Dit klopt namelijk niet.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat ik niet kan hebben is die farce die je hier steeds opvoert. Ook nu weer schitterend in beeld: vooringenomenheid en gebrek aan objectiviteit... Hilarisch.
Maar goed, wat verwacht je van iemand die stelt dat 'arbeiders' er ook altijd op een 'bepaalde manier' uitzien.
Oh jazeker wel; kwam een foto'tje voorbij van een PvdA-fractie; Dejannn zag het meteen.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:23 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Waar heb ik dit gesteld? Dit klopt namelijk niet.
Dan heb ik dus een beeld over de gemiddelde PvdA stemmer, niet arbeiders in het algemeen. Want arbeiders (sowieso wat bedoel je hier überhaupt mee? Mensen met een praktisch beroep? Mensen met een lagere opleiding?) heb je bij alle politieke partijen. Ik stem zelf op een partij die zweert bij arbeid. Dit hele punt gaat dus niet eens op en het toont weer aan dat je mij simpelweg woorden in de mond legt.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh jazeker wel; kwam een foto'tje voorbij van een PvdA-fractie; Dejannn zag het meteen.
Oh wacht ja... de 'gemiddelde PvdA-stemmer'.quote:Op maandag 15 maart 2021 15:26 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Dan heb ik dus een beeld over de gemiddelde PvdA stemmer, niet arbeiders in het algemeen. Want arbeiders (sowieso wat bedoel je hier überhaupt mee?) heb bij alle politieke partijen. Ik stem zelf op een partij die zweert bij arbeid. Dit hele punt gaat dus niet eens op en het toont weer aan dat je mij simpelweg woorden in de mond legt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |