Hoe groot was die app-groep? Kende iedereen elkaar met eenzelfde diepgang / niveau als waarmee / op iemand diens beste vrienden kent?quote:Op maandag 15 maart 2021 00:14 schreef Maharski het volgende:
[..]
Het was dan ook niet voor iedereen bedoeld hè? Mensen hebben publiekelijke inzage gegeven van een informele, totaal onpolitieke setting... en dan gaat het publiek, dat er geen reet mee van doen heeft, er ineens van alles van vinden.
Juist met vrienden onderling kun je alles soms eens ff loslaten en gewoon lekkere foute onzin lullen. Ik doe het ook zo vaak.
Zeer zwak bewijs en uiterst discutabel dus.
Over de wenselijkheid / vorm van het verkrijgen daarvan kun je van mening verschillen, maar dit waren in ieder geval geen 'vriendengroepen', het ging om appgroepen gelieerd aan FvD. Dan zijn dergelijke berichten in ieder geval allesbehalve handig.quote:Op maandag 15 maart 2021 00:14 schreef Maharski het volgende:
[..]
Het was dan ook niet voor iedereen bedoeld hè? Mensen hebben publiekelijke inzage gegeven van een informele, totaal onpolitieke setting... en dan gaat het publiek, dat er geen reet mee van doen heeft, er ineens van alles van vinden.
Juist met vrienden onderling kun je alles soms eens ff loslaten en gewoon lekkere foute onzin lullen. Ik doe het ook zo vaak.
Zeer zwak bewijs en uiterst discutabel dus.
Mij boeit iemands huidskleur, geslacht, geloof, politieke overtuiging echt geen reet, en de mensen om heen ook niet. Dat maakt het juist zo gezellig. Gewoon, dat die grappen spontaan opkomen, die er helemaal mogen zijn, en je gekleurde vrienden die er nog het hardst om lachen !quote:Op maandag 15 maart 2021 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
Vandaar dat jij FvD stemt, neem ik aan, het lijkt mij dat jij heel goed op je plek bent bij die club dus.
Het zal je mischien verbazen maar de meeste mensen lullen geen lekker foute "onzin" onder elkaar. En met fout bedoelen we dan racistisch, anti-semitisch en andere zaken van dien aard, natuurlijk.
Jou wellicht niet, FvD lijkt daar toch iets anders in te staan. En dan zeker wanneer het gaat om Baudet en Freek Jansen.quote:Op maandag 15 maart 2021 00:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
Mij boeit iemands huidskleur, geslacht, geloof, politieke overtuiging echt geen reet, en de mensen om heen ook niet. Dat maakt het juist zo gezellig. Gewoon, dat die grappen spontaan opkomen, die er helemaal mogen zijn, en je gekleurde vrienden die er nog het hardst om lachen !
Ik denk dat we hele goede programma's kunnen bieden om Nederland weer gezond te krijgen!quote:Op maandag 15 maart 2021 01:37 schreef Subw00fer het volgende:
Dus jij vind het een goed idee dat deze jonge mensen die ziek in hun kop zijn (want anders maak je niet zulke vreselijke
Zelfde soort terwijl het doel ervan volkomen tegengesteld is? Over fascisme, racisme en antsemitisme mag je best hele giftige uitspraken doen. Fascistische, racistische en en antisemitische uitspraken zijn van zichzelf gifquote:Op maandag 15 maart 2021 01:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, vind ik dit dus eenzelfde soort giftige uitspraken als bij racistische / antisemitische FvD'ers.
Dat zegt dus een heleboel over jou.quote:Op maandag 15 maart 2021 01:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Als ik eerlijk ben, vind ik dit dus eenzelfde soort giftige uitspraken als bij racistische / antisemitische FvD'ers.
FVD roept haat op. Zowel onder hun volgers tegen alles en iedereen waartegen de partij zich afzet, als bij tegenstanders die niks moeten hebben van de partij.quote:Op maandag 15 maart 2021 01:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Misschien gemist hoe er hier op precies dezelfde wijze - al jaren - over links wordt gesproken. Met het bijkomende verschil dat in Nederland links al decennia een minderheid is.quote:Op zondag 14 maart 2021 22:18 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Een beetje jammer dat je nu probeert te scoren door mij woorden in de mond te leggen. Ik heb nimmer gesteld dat het CDA en de VVD linkse partijen zouden zijn. Sterker nog, ik heb zelfs benadrukt dat het ridicuul is om een partij als de VVD als links af te schilderen. D66 is inderdaad wél een centrum(-linkse) partij. Men omschrijft zichzelf ook als een "progressieve middenpartij" op hun eigen website.
[..]
Dat ik geregeld gelijk hebt klopt, daar kan ik verder ook weinig aan veranderen. Maar dat de hele politiek onderdrukt zou worden door linksgeoriënteerde progressievelingen mensen heb ik nooit gesteld. Ik geef altijd duidelijk aan dat het om een 'bepaald groepje' of 'sommigen' gaat. En ook dit is wederom een correcte constatering, sommige linksgeoriënteerde progressievelingen, willen maar al te graag hun visie bij anderen opdrukken en tevens alles wat rechts is afschilderen als negatief en moreel verwerpelijk. Iets dat hier op FOK! overigens ook sterk is te merken met momenten.
[..]
Ik heb al herhaaldelijk aangegeven: op basis van het partijprogramma van FvD kun je hen geen extremistische partij noemen. Dat zou bij de PVV nog kunnen gezien hun bizarre ideeën omtrent migratie die openlijk in het partijprogramma staan, maar FvD is zowel op basis van hun partijprogramma als op hun stemgedrag lastig te omschrijven als extremistisch. Wél kun je de partij als radicaal rechts omschrijven met duidelijke reactionaire elementen.
[..]
Volgens mij werd dit weekend de VVD nog beschreven als een partij met slogans die zogenaamd marginaliserend en absurd zouden zijn, en een volgende user noemde de partij zelfs sadistisch. De VVD wordt hier geregeld flink gedemoniseerd. En dat mag best hè, ik zeg nergens dat niemand dit niet mag doen. Ik vind dat iedereen mag vinden wat hij of zij wil dus ook over de VVD. Alleen het geeft aan dat het groepje dat al in verscheidene topicreeks obsessief bezig is met FvD, lang niet alleen negatief over FvD is, dat is men ook over een partij als de VVD waar van alles mis mee zou zijn. JA21 werd ook na de bekendmaking van de partij al direct hier gedemoniseerd. Het hele idee is namelijk dat elk geluid van rechts niet welkom is. Sommige figuren zien nu eenmaal graag dat het politieke spectrum in Nederland stopt na D66.
Ik vind het ook vrij apart dat dit dan allemaal zo krampachtig moet worden ontkend. Als je gewoon stelt 'Ja, ik ben inderdaad geen voorstander van rechtse politiek (in Nederland)'. Daar is an sich niets mis mee toch? Maar het is een beetje vreemd om op alles wat rechts is af te geven, en als dit dan vervolgens wordt opgemerkt, wordt er ineens de kop in het zand gestoken en ligt het aan degene die het opmerkt. Vrij onnodig lijkt mij.
Lachen jongen! Altijd leut met de helemaal niet racistische Thierry en zijn gekleurde vriendjes. En die zwarten die begrijpen die grapjes toch niet, zoals jullie van Thierry weten hebben die namelijk een veel lager iq.quote:Op maandag 15 maart 2021 00:58 schreef Maharski het volgende:
[..]
Mij boeit iemands huidskleur, geslacht, geloof, politieke overtuiging echt geen reet, en de mensen om heen ook niet. Dat maakt het juist zo gezellig. Gewoon, dat die grappen spontaan opkomen, die er helemaal mogen zijn, en je gekleurde vrienden die er nog het hardst om lachen !
Wat is dit voor racistische troep?quote:Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lachen jongen! Altijd leut met de helemaal niet racistische Thierry en zijn gekleurde vriendjes. En die zwarten die begrijpen die grapjes toch niet, zoals jullie van Thierry weten hebben die namelijk een veel lager iq.
En Corona is maar een griepje zoals Thierry weet!
Trump-factor. Politiek als entertainment. Daar stemmen mensen op, mensen die doorgaans nul interesse in politiek hebben.quote:Op maandag 15 maart 2021 08:47 schreef DustPuppy het volgende:
FvD is gewoon een typisch 'blanke superioriteit' clubje met een populistisch laagje vernis.
Wat me vooral opvalt is dat ze altijd het tegenovergestelde propageren van wat de huidige regering op dit moment doet, ook al waren ze eerst letterlijk het huidige beleid aan het promoten, toen de regering dat nog niet deed.
En je maakt mij niet wij dat dit voortschrijdend inzicht is. Dat is gewoon het summum van sneuheid en opportunisme.
Ik vind het dan ook bijzonder wonderbaarlijk dat mensen daar blijkbaar niet doorheen kunnen kijken.
Hey ik herhaal de woorden van jouw godheid Thierry hé! Het is jouw held, het zijn jullie woorden.quote:Op maandag 15 maart 2021 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische troep?
Is dat normaal hier op het platform?
Klopt.quote:Op maandag 15 maart 2021 02:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Zelfde soort terwijl het doel ervan volkomen tegengesteld is? Over fascisme, racisme en antsemitisme mag je best hele giftige uitspraken doen. Fascistische, racistische en en antisemitische uitspraken zijn van zichzelf gif![]()
Dat mag ik hopen ja.quote:Op maandag 15 maart 2021 06:46 schreef Subw00fer het volgende:
[..]
Dat zegt dus een heleboel over jou.
Jup. Maar er zit nog heel wat tussen haat, en 'mensen figuurlijk willen uitroeien'. Vind dat laatste nogal ver gaan.quote:Op maandag 15 maart 2021 07:25 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
FVD roept haat op. Zowel onder hun volgers tegen alles en iedereen waartegen de partij zich afzet, als bij tegenstanders die niks moeten hebben van de partij.
Uh huh. Waarom laat de FvD die dan nooit doorrekenen? En waarom laat de FvD wel een vlaktaks doorrekenen (op basis van 50%) maar niet de vlaktaks die in het programma staat van 35%?quote:Op maandag 15 maart 2021 02:11 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik denk dat we hele goede programma's kunnen bieden om Nederland weer gezond te krijgen!
Dat is wat Baudet gezegd heeft, he? Ik ben het met je eens, het is racistische troep.quote:Op maandag 15 maart 2021 08:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dit voor racistische troep?
Is dat normaal hier op het platform?
Tja, dat is op zich wel een goed punt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot die appgroep was. Maar ik weet wel dat het op zich heel menselijke is om ironische grappen te maken. Misschien juist wel als je er zo over onder vuur ligt. Dat je dan juist de neiging kan hebben er de spot mee te drijven.quote:Op maandag 15 maart 2021 00:56 schreef probeer het volgende:
Hoe groot was die app-groep? Kende iedereen elkaar met eenzelfde diepgang / niveau als waarmee / op iemand diens beste vrienden kent?
Wat ik bedoel ... Eh, als het een app-groep van een paar vrienden was, dan zou je inderdaad wel de verwachting van onderlinge privacy mogen hebben. Als er tientallen / honderden mensen in zitten, waaronder veel kennissen (van kennissen), dan niet.
Vertrouw jij er op dat je in een app-groep met tientallen / honderden mensen iets kan zeggen, zeker wetende dat dat niet buiten die groep komt? Ik niet.
Dus dat 'vrienden onderling' argument is gewoon bullshit.
Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, figuurlijk uitroeien.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:33 schreef probeer het volgende:
Jup. Maar er zit nog heel wat tussen haat, en 'mensen figuurlijk willen uitroeien'. Vind dat laatste nogal ver gaan.
Ik vind het ronduit belachelijk, die hele aantijging zelfs. Als ik ergens goed in ben, is het wel mensen's karakter kunnen lezen. Als Baudet echt de figuur was die men van 'm, maakt, had ik het al lang gezien en gevoeld.quote:Op maandag 15 maart 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:
Lachen jongen! Altijd leut met de helemaal niet racistische Thierry en zijn gekleurde vriendjes. En die zwarten die begrijpen die grapjes toch niet, zoals jullie van Thierry weten hebben die namelijk een veel lager iq.
En Corona is maar een griepje zoals Thierry weet!
Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.quote:Op maandag 15 maart 2021 10:38 schreef Tijger_m het volgende:
Uh huh. Waarom laat de FvD die dan nooit doorrekenen? En waarom laat de FvD wel een vlaktaks doorrekenen (op basis van 50%) maar niet de vlaktaks die in het programma staat van 35%?
Als dat de goede programma's zijn waar jij het over hebt dan ben ik niet onder de indruk. En om nou te zeggen dat Nederland niet gezond is...waarom hebben jullie FvD'ers zo'n hekel aan Nederland eigenlijk?
Hoe groot of klein de groep ook is. Opmerkingen over structureel lagere iq’s van hispanics en zwarte Amerikanen, daarover door discussiëren heeft niets met humor te maken. Het staat je helemaal vrij baudet te verafgoden, maar klaag niet wanneer die malloot ooit echt aan de macht komt en “de maatregelen” beginnen.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:44 schreef Maharski het volgende:
[..]
Tja, dat is op zich wel een goed punt. Ik weet natuurlijk niet hoe groot die appgroep was. Maar ik weet wel dat het op zich heel menselijke is om ironische grappen te maken. Misschien juist wel als je er zo over onder vuur ligt. Dat je dan juist de neiging kan hebben er de spot mee te drijven.
Ik ook niet, rationeel gezien slaat het nergens op. Maar het komt op mij over als een soort beeldspraak om een specifiek zeer negatief sentiment te creëren. Net als 'die mensen willen dit land kapot maken'.quote:Op maandag 15 maart 2021 11:58 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, figuurlijk uitroeien.
Je overdrijft..... mijn waarde slachtofferquote:Op maandag 15 maart 2021 12:06 schreef Maharski het volgende:
Een hekel aan Nederland? Je kunt er niet erger naast zitten. Wel zie ik al jaren hele ongezonde tendensen. Waaronder bijvoorbeeld niet van je land mogen houden, alles bestempelen als 'nazi' en 'racistisch', en al dat rare cultuurmarxistische gedoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |