SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Laten we hier een spertijd van 1705 tot 855 doen. Snel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt, in Jemen is het ook heel vervelend leven.
Nee. Nu al een paar keer 'maar dat hadden we ook kunnen doen dus het volk mag blij zijn dat het beperkt is gebleven tot een avondklok' of woorden met gelijke strekkingquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:51 schreef Questular het volgende:
[..]
Is er een stay at home order?
Ja, daar krijg ik een heel ongemakkelijk gevoel van. Zo van: Je moet niet zeuren, want het had nog veel erger kunnen zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee. Nu al een paar keer 'maar dat hadden we ook kunnen doen dus het volk mag blij zijn dat het beperkt is gebleven tot een avondklok' of woorden met gelijke strekking
2 februari: de modellering was twee derde en uit de uiteindelijke cijfers bleek toen 47,6% van de nieuwe besmettingen (kan een ander getal achter de komma zijn geweest).quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat werd er toen gezegd? 2/3de of 'de helft'?
En was dat op 18 februari een meting, of weer een afgeleide in het model? Want dat hoor je ook elke keer terug.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
2 februari: de modellering was twee derde en uit de uiteindelijke cijfers bleek toen 47,6% van de nieuwe besmettingen (kan een ander getal achter de komma zijn geweest).
18 februari: 70% van nieuwe besmettingen Britse variant.
Ik hoop dat ik het zo goed zeg.
Zulke cijfers herinner ik me ook, dus heel ver zit je er vast niet vandaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
2 februari: de modellering was twee derde en uit de uiteindelijke cijfers bleek toen 47,6% van de nieuwe besmettingen (kan een ander getal achter de komma zijn geweest).
Ik een weekje door halt, dat was het wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:54 schreef ijs. het volgende:
Ik heb me als jongere nog nooit vertegenwoordigd gevoeld door een jongerenorganisatie.
Hooguit anderhalve examenweek door het Laks.
Geen model, maar cijfers aan de hand van eerste dag van besmetting. (Wel op basis van een steekproef dus.)quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
En was dat op 18 februari een meting, of weer een afgeleide in het model? Want dat hoor je ook elke keer terug.
Steekproef weer, nu op 3 of op 4 mensenquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen model, maar cijfers aan de hand van eerste dag van besmetting. (Wel op basis van een steekproef dus.)
Gezien dit zal hij er dus 15 a 20% bij overdrijven.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Steekproef is afgenomen bij mensen die tot een paar weken terug in het VK waren, maar dat geheel terzijde.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Steekproef weer, nu op 3 of op 4 mensen
Dat werd er niet bij gezegd, maar dat is mijn eigen toevoeging.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het was geografisch gelukkig wel goed gespreid. Iemand uit Hoek van Holland en drie mensen uit Londen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, nog steeds geen data gezien maar stukjes die Rutte voorlees, die hij niet eens terug kan vinden in zijn papierbergquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:57 schreef Caland het volgende:
[..]
Steekproef is afgenomen bij mensen die tot een paar weken terug in het VK waren, maar dat geheel terzijde.
Dus je verzint er gewoon dingen bij die je niet zeker weet, werk je voor Rutte ofzoquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat werd er niet bij gezegd, maar dat is mijn eigen toevoeging.
Die zal je natuurlijk nooit krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daarom wil ik die ruwe data hebben zodat ik gewoon zelf kan bepalen wat de statistische afwijking is.
Sowieso is vandaag stemmen ridicuul. Wacht eerst de uitspraak eens af.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef Claudia_x het volgende:
ChristenUnie wil graag de weging van het kabinet ten aanzien van proportionaliteit op papier. Volgende week graag.
Hoe zouden ze dan vandaag kunnen stemmen?
Dag verkiezingen..quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
GeWoOn NoG eVeN vOlHoUdEn JoNg0nS![]()
Jahoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 16:59 schreef Red_85 het volgende:
Zou deze wet ook kunnen als wij een constitutioneel hof zouden hebben gehad in NL?
In sommige landen is dat beter geregeld, daar is het gewoon verplicht om alle door overheid betaalt onderzoek direct te openbaren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die zal je natuurlijk nooit krijgen.
Niet zo zeuren. HeT iS MaAr vOOR 2 weKeN!!!quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
Ik zuig het uit mijn duim zodat ik jullie voor de gek kan houden. Het is onderdeel van mijn groteske plan om de gehele natie te ontwrichten en domineren.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus je verzint er gewoon dingen bij die je niet zeker weet, werk je voor Rutte ofzo
Nee, februari.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:03 schreef raptorix het volgende:
Ik weet wel hoe ik voortaan aangifte ga doen, ik ga gewoon naar gewerkte dagen kijken in December, en dat extrapolleer ik over de rest van het jaar, en dan zeg ik achteraf: Ja het is nu koffiedik kijken dat ik in die andere maanden meer werkte
Welnee, een stem op D66/CDA/Christenunie/Groenlinks/SP/PvdA/50Plus is evengoed een stem op de avondklok.quote:
Het spijt me, oh grote leider.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zuig het uit mijn duim zodat ik jullie voor de gek kan houden. Het is onderdeel van mijn groteske plan om de gehele natie te ontwrichten en domineren.
N=1quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
Wacht, zegt Rutte nu net dat de 1 bezoeker thuis naar zijn beeld waarschijnlijk meer impact heeft dan de avondklok?
Waarom is dit debat er dan?
"En wat heb ik hieraan? NIKS! MUAHAHahahaha!"quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zuig het uit mijn duim zodat ik jullie voor de gek kan houden. Het is onderdeel van mijn groteske plan om de gehele natie te ontwrichten en domineren.
Tering nog aan toe, de cijfers worden heus niet veel beter, dit blijft nog maanden aankloten als het aan dit kabinet ligt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:00 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik vraag wat, als ik om je mening vraag dan had ik daar wel expliciet om gevraagt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is een beetje alsof het oke is degene die door rood rijdt af te tuigen, want je had hem in theorie ook ter plekke kunnen executeren. Hoewel, in dit geval tuigen we ook degenen af die niet bewezen door rood hebben gereden, maar dat eventueel wel zouden kunnen doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 16:58 schreef chratnox het volgende:
Oh daar gaan we weer.. Proportionaliteit.
Ja, een alternatief was een stay at home order, dus een avondklok is proportioneel.
Een N=1 van jou of mij over de avondklok is minder relevant dan een N=1 van degene die zo hard aan het duwen is om die avondklok erdoor te duwen.quote:
Breek me de bek niet open over die gek van 50plus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Welnee, een stem op D66/CDA/Christenunie/Groenlinks/SP/PvdA/50Plus is evengoed een stem op de avondklok.
VVD heeft niets te vrezen.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
"En wat heb ik hieraan? NIKS! MUAHAHahahaha!"
[ afbeelding ]
Ja, precies. Het is proportioneel om iedereen die nadenkt over iemand neer te schieten te vermoorden, want het alternatief was dat ze iemand gingen vermoorden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:07 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dit is een beetje alsof het oke is degene die door rood rijdt af te tuigen, want je had hem in theorie ook ter plekke kunnen executeren. Hoewel, in dit geval tuigen we ook degenen af die niet bewezen door rood hebben gereden, maar dat eventueel wel zouden kunnen doen.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:01 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Niet zo zeuren. HeT iS MaAr vOOR 2 weKeN!!!En weer stierf er een puppy en een kitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de mensheid weer een beetje van binnen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Ik raak echt totaal de draad kwijt als hij aan het woord is. Op onlogische plekken pauzes, alsof hij het spannend wil houden ofzo.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:08 schreef ijs. het volgende:
De Efteling is dicht dus Ferd had gelukkig tijd om langs te komen
De uitspraken over het aandeel van de Britse variant worden gedaan op grond van sequencing. Sequencing gebeurt steekproefsgewijs, vandaar mijn toevoeging. Dat kun je hier nalezen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vraag wat, als ik om je mening vraag dan had ik daar wel expliciet om gevraagt.
Dat zie je ook niet aankomen. Net als dat Pfizer per 1000 verplakt zit en zo.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oja, dat Februari onverwacht 29 dagen had dat jaar
Click & Collect van 4 uur naar 3 uur.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Oliver23 het volgende:
Premier Rutte ziet ’weinig ruimte’ voor versoepeling vanaf 2 maart
DEN HAAG - Premier Mark Rutte ziet nog „weinig ruimte” voor versoepelingen na het einde van de huidige lockdown op 2 maart. „Het ziet er niet hoopvol uit”, zei hij donderdag in de Tweede Kamer.
Het kabinet maakt volgende week dinsdag bekend hoe het verder moet na die datum. Rutte zei wel dat er nog wordt gekeken naar het voortgezet onderwijs en of er iets mogelijk is voor de economie. Ook kijkt het kabinet dinsdag of de avondklok van kracht moet blijven tot 2 maart.
Kortom, alleen voor het voortgezet onderwijs en niet essentiële winkels (wat bedoeld hij anders met de economie) zit er nog iets van versoepelingen in.....
Wacht, zit Pfizer per 1000 verpakt? Jeetje, hoe weet je dat?! Dat heb ik nooit eerder gehoord.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat zie je ook niet aankomen. Net als dat Pfizer per 1000 verplakt zit en zo.
De avondklok tot 2 maart is al een zekerheidje dus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Oliver23 het volgende:
DEN HAAG - Premier Mark Rutte ziet nog „weinig ruimte” voor versoepelingen na het einde van de huidige lockdown op 2 maart. „Het ziet er niet hoopvol uit”, zei hij donderdag in de Tweede Kamer.
Het kabinet maakt volgende week dinsdag bekend hoe het verder moet na die datum. Rutte zei wel dat er nog wordt gekeken naar het voortgezet onderwijs en of er iets mogelijk is voor de economie. Ook kijkt het kabinet dinsdag of de avondklok van kracht moet blijven tot 2 maart.
Kortom, alleen voor het voortgezet onderwijs en niet essentiële winkels (wat bedoeld hij anders met de economie) zit er nog iets van versoepelingen in.....
Had je iets anders verwacht dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef RipCity het volgende:
Heerlijk. Nu al 0 perspectief bieden voor na 2 maart. Zo houden we iedereen top gemotiveerd om te leven.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:11 schreef Ronald het volgende:
[..]
De avondklok tot na 2 maart is al een zekerheidje dus.
Het zit in emmers zekerquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, zit Pfizer per 1000 verpakt? Jeetje, hoe weet je dat?! Dat heb ik nooit eerder gehoord.
Je wordt er toch moedeloos van... geef goddomme eens wat perspectief over wat er wél kan ipv die voet continue op de rem te houdenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Oliver23 het volgende:
Let op, we mogen dan weer 2 mensen ontvangen, lees mijn lippen!quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
Ik krijg echt een heel onbehaaglijk gevoel bij die constante push op het 'stay at home'gebod of hoe ze 'm ook noemen.
Alsof dat het cadeautje is dat we komende dinsdag krijgen.
Als ik ze hoor over meerdere dingen een klein beetje open doen dan hoef ik ze daar ook niet over te horen. Daar heb je precies niks aan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je wordt er toch moedeloos van... geef goddomme eens wat perspectief over wat er wél kan ipv die voet continue op de rem te houden
Overal versoepelen ze maar Rutte is bang dat de lijken door de straten spoelen over 2 weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Je wordt er toch moedeloos van... geef goddomme eens wat perspectief over wat er wél kan ipv die voet continue op de rem te houden
Vandaag nog in het tankstation gestaan met een verplicht mondkapje op terwijl er in de verste verte geen andere klanten waren en de cassiere zich achter glas bevond. Dat kapje is ook wel een beetje een aflaat geworden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef Vallon het volgende:
Grapperhaus.,,,, ging nu omstandig zijn mondkapje op doen om één meter verder spreekgestoelte te bestijgen.
Ik vraag mij af wat het nut is van deze show als detail.
Voor na 1 april hebben ze ook geen plan, dat is nog het mooiste.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef Ronald het volgende:
Alle jongeren en studenten waarschijnlijk ook nog weer tot maart/april ophokken, bijna misdadig zo langzamerhand.
Je zult maar een jaar of 18 zijn in deze tijd.
Daar is op zich niets mis mee, het gaat gewoon om de gewoonte het even te doen, dan hoef je daar ook niet elke keer over in discussie te gaan, ik vind dat soort dingen ook maar een heel klein offer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Vandaag nog in het tankstation gestaan met een verplicht mondkapje op terwijl er in de verste verte geen andere klanten waren en de cassiere zich achter glas bevond. Dat kapje is ook wel een beetje een aflaat geworden.
Ik kan er vooralsnog weinig anders van maken dan een verkapt dreigement. Als dit serieus overwogen zou worden mag de media zo zoetjesaan ook wel eens beginnen aan het pushoffensief daarvan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
Ik krijg echt een heel onbehaaglijk gevoel bij die constante push op het 'stay at home'gebod of hoe ze 'm ook noemen.
Ook voor 1 april niet hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor na 1 april hebben ze ook geen plan, dat is nog het mooiste.
Dit dusquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan er vooralsnog weinig anders van maken dan een verkapt dreigement. Als dit serieus overwogen zou worden mag de media zo zoetjesaan ook wel eens beginnen aan het pushoffensief daarvan.
Dat vind ik zelf ook het ergste, geen enkel concreet exit scenario met datums.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Voor na 1 april hebben ze ook geen plan, dat is nog het mooiste.
Ga je nu zeggen dat je er nog geen hebt gevonden in de onderwereld?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:07 schreef halfway het volgende:
Rutte, ik zal toch een keer naar de kapper moeten!
Maar hij gaat in op de proportionaliteit. Hij zegt eerst: Een stay at home order is veel heftiger, dus de avondklok is proportioneel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef ijs. het volgende:
"Ik ga niet in op de proportionaliteit..."
Waarom zou je, die is er niet.
Ook dat gedreig meteen als dit mogelijk niet door gaat. Niemand had ooit gehoord over de hele dag binnen zitten, maar dat wordt nu als dreigementje ingezet.
Ze kunnen ook weinig anders bieden nuquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:09 schreef RipCity het volgende:
Heerlijk. Nu al 0 perspectief bieden voor na 2 maart. Zo houden we iedereen top gemotiveerd om te leven.
Is de avondklok, dan geen stay in home order ?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
Gemeld bij Ferd! Je bent het haasje!quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ga je nu zeggen dat je er nog geen hebt gevonden in de onderwereld?
Ik heb ze al 2 keer over de vloer gehad sinds dat ze dicht moest. Het mens moet ook eten.
Ach, ze hoeven nog maar de helft van het collegegeld te betalen volgend jaar en ze kunnen geld lenen bij DUO. Dat is genoeg compensatie.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef Ronald het volgende:
Alle jongeren en studenten waarschijnlijk ook nog weer tot maart/april ophokken, bijna misdadig zo langzamerhand.
Je zult maar een jaar of 18 zijn in deze tijd.
Ja, maar dan zonder bepaalde uren eraan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is de avondklok, dan geen stay in home order ?
Zo begon het ook met de avondklok, ik geloof nog geen twee weken later was het een feit (onrechtmatig, maar toch)quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef josja het volgende:
Hoor ik Ferd nou ook al over een stay at home order? Ik raak ernstig in paniek van hoe vaak dat vanmiddag voorbij is gekomen.
Dat is helemaal hun zorg niet. Je motiveert jezelf maar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef Haags het volgende:
Hoe ze mij en velen anderen nog gemotiveerd denken te kunnen houden na 2 maart is mij een raadsel.
Ja, daarom heb ik er ook zo'n naar gevoel bij.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:18 schreef Ebinas het volgende:
Zo b
[..]
Zo begon het ook met de avondklok, ik geloof nog geen twee weken later was het een feit (onrechtmatig, maar toch)
Als we dit niet kunnen invoeren rest ons alleen nog om positief getesten standrechtelijk te executeren in een steriele omgeving.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar hij gaat in op de proportionaliteit. Hij zegt eerst: Een stay at home order is veel heftiger, dus de avondklok is proportioneel.
Blijkbaar is dat het enige waar ze aan kunnen denken om het proportioneel te maken.
Het had gekund (wat mij betreft) als er niet zoveel onzin was verkocht.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:14 schreef Haags het volgende:
ik ben het echt compleet kwijt, schiet mij maar lek.
Hoe ze mij en velen anderen nog gemotiveerd denken te kunnen houden na 2 maart is mij een raadsel.
Wij hebben met wat vrienden een huisje centerparcs geboekt voor 6 personen volgend weekend.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:18 schreef falling_away het volgende:
Ik ga binnenkort gewoon een vakantie boeken naar een zonnig oord waar de cafe's open zijn.. En gelijkdenkende vrienden thuis uitnodigen voor een feestje tot 4:30.. fuck de regels.
Nou dat vind ik dus ook echt walgelijk. Ik ben echt nooit tegen het beleid geweest of heel kritisch. Begrip voor de onzekerheid en alles. Maar de tendens van nu stuit mij echt tegen de borst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef ijs. het volgende:
Ook dat gedreig meteen als dit mogelijk niet door gaat. Niemand had ooit gehoord over de hele dag binnen zitten, maar dat wordt nu als dreigementje ingezet.
Of een tegenpushoffensief.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik kan er vooralsnog weinig anders van maken dan een verkapt dreigement. Als dit serieus overwogen zou worden mag de media zo zoetjesaan ook wel eens beginnen aan het pushoffensief daarvan.
Dit is niet eens zo´n gek idee eigenlijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Wij hebben met wat vrienden een huisje centerparcs geboekt voor 6 personen volgend weekend.
Ideaal, was iets van 60 euro de man omdat er op het park toch niks open is. Kratten bier mee, toch nog soort van weekendje weg.
Op inhoud wordt hij ook afgemaakt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef ijs. het volgende:
Liever een mooie tijd als je jong bent, dan die paar grijpstuivers die ze je aanbieden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:17 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ach, ze hoeven nog maar de helft van het collegegeld te betalen volgend jaar en ze kunnen geld lenen bij DUO. Dat is genoeg compensatie.
Ik ben in november een paar dagen naar zo'n huisje geweest. Eind maart ga ik weer. Toch even een andere achtergrond. "A change of scenery" doet een mens goed af en toe.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Wij hebben met wat vrienden een huisje centerparcs geboekt voor 6 personen volgend weekend.
Ideaal, was iets van 60 euro de man omdat er op het park toch niks open is. Kratten bier mee, toch nog soort van weekendje weg.
Geen feest bij Ferd hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Dit is niet eens zo´n gek idee eigenlijk.
Ik zie het exact hetzelfde. Als 2 maart de middelbare scholen niet weer open gaan is het gedaan met het draagvlak.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Fok is een stuk rapper dan gisteren en dinsdag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:19 schreef raptorix het volgende:
Kan iemand Poll maken?
Wat is eerder afgelopen?
-Avondklok
-Fok is traag.
Dus te pijnlijker hoe de stemming straks gaat verlopen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Op inhoud wordt hij ook afgemaakt.
Ik heb mijn feestje met vrienden al gehad op de zaterdag dat de avondklok in ging. Was echt machtig mooi. Gaan we zeker nog een keer herhalen als die avondklok langer duurt en duurt.quote:
Over een maand verkiezingen...quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:21 schreef Ronald het volgende:
Ik dacht altijd dat Rutte nog wel enigszins pragmatisch was, maar hij zit echt vuistdiep in een soort tunnelvisie waarbij de lockdown koste wat het kost stevig moet worden gehandhaafd.
Vorig jaar was het nog een relaxte zogenaamde intelligente lockdown, maar daar is niks meer van over. En toen was er nog niet eens een vaccin.
Geen idee, maar ik roep al tijden dat dat echt een slechte meting is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand recentste onderzoek van Sanquin naar percentage antilichamen NL?
Maart 2020: Intelligente lockdownquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:21 schreef Ronald het volgende:
Ik dacht altijd dat Rutte nog wel enigszins pragmatisch was, maar hij zit echt vuistdiep in een soort tunnelvisie waarbij de lockdown koste wat het kost stevig moet worden gehandhaafd.
Vorig jaar was het nog een relaxte zogenaamde intelligente lockdown, maar daar is niks meer van over. En toen was er nog niet eens een vaccin.
Rutte staat wel hoog in de peilingen, maar zou hij het daarom zo zwaar doordrukken en vorig jaar niet? Het is toch geen politiek spel zou je denken.quote:
Het is inderdaad wonderlijk hoe voorzichtig we nu bezig zijn... allemaal uit angst voor mutaties die naarmate de tijd verstrijkt ook helemaal niet zo heftig overheersend lijken te zijn als men wil doen voorkomen. Ik vind ook echt dat we ondertussen wel wat pragmatischer mogen worden, het land zit al 2,5 maand volledig op slotquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:21 schreef Ronald het volgende:
Maart 2021: Onterechte debiele lockdownquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart 2020: Intelligente lockdown
Oktober 2020: Lockdown
Oktober 2020: Tijdelijke verzwaring van de lockdown
December 2020: Verzwaarde lockdown
Januari 2021: Volledige lockdown
Februari 2021: Volledig debiele lockdown
Peilingen ja....quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef Ronald het volgende:
[..]
Rutte staat wel hoog in de peilingen, maar zou hij het daarom zo zwaar doordrukken en vorig jaar niet? Het is toch geen politiek spel zou je denken.
Ik hoop het zo maar ik geloof daar ondertussen niet meer in. Mensen laten het op zich af komen, denken beter nu even hard dan straks in de zomer, denken er wat van maar laten het gewoon gebeuren. Deze hele show wordt sinds de val van het kabinet alleen maar dubieuzer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zie het exact hetzelfde. Als 2 maart de middelbare scholen niet weer open gaan is het gedaan met het draagvlak.
Het bizarre is dat de landen om ons heen aan het versoepelen zijn. Dus tenzij de Britse mutatie zich specifiek op Nederlanders richt is er iets wat niet klopt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is inderdaad wonderlijk hoe voorzichtig we nu bezig zijn... allemaal uit angst voor mutaties die naarmate de tijd verstrijkt ook helemaal niet zo heftig overheersend lijken te zijn als men wil doen voorkomen. Ik vind ook echt dat we ondertussen wel wat pragmatischer mogen worden, het land zit al 2,5 maand volledig op slot
Wat zou er gebeurd zijn met hem? De maatregelen lijken een doel op zich te zijn geworden bij de beste man.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:21 schreef Ronald het volgende:
Mei 2021: Top Lockdownquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maart 2021: Onterechte debiele lockdown
April 2021: Verworden tot dystopische dictatuur.
Het probleem is juist dat de dalende trend wel degelijk weer een stijgende is geworden, dus de conclusie dat het wel meevalt met die varianten kun je niet zo makkelijk trekken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is inderdaad wonderlijk hoe voorzichtig we nu bezig zijn... allemaal uit angst voor mutaties die naarmate de tijd verstrijkt ook helemaal niet zo heftig overheersend lijken te zijn als men wil doen voorkomen. Ik vind ook echt dat we ondertussen wel wat pragmatischer mogen worden, het land zit al 2,5 maand volledig op slot
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210217_92650768quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:18 schreef falling_away het volgende:
Ik ga binnenkort gewoon een vakantie boeken naar een zonnig oord waar de cafe's open zijn.. En gelijkdenkende vrienden thuis uitnodigen voor een feestje tot 4:30.. fuck de regels.
Zodat thuis bezoek ontvangen binnenkort ook verboden kan gaan worden omdat Mar(k)ie Antoinette dat nu eenmaal wil.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:03 schreef chratnox het volgende:
Wacht, zegt Rutte nu net dat de 1 bezoeker thuis naar zijn beeld waarschijnlijk meer impact heeft dan de avondklok?
Waarom is dit debat er dan?
Ik geloof dat mutaties van virussen vaak zelfs zwakker kunnen worden naar mate het meer en meer gemuteerd is. Maar goed, ik meende dat ergens gelezen te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat niet klopt is de onrechtmatig verkregen manier van doordrukken avondklok.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bizarre is dat de landen om ons heen aan het versoepelen zijn. Dus tenzij de Britse mutatie zich specifiek op Nederlanders richt is er iets wat niet klopt.
Dit is gelukkig niet waarquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is juist dat de dalende trend wel degelijk weer een stijgende is geworden, dus de conclusie dat het wel meevalt met die varianten kun je niet zo makkelijk trekken.
Ze hebben gewoon echt geen idee meer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:23 schreef Vliegbaard het volgende:
Wat verwacht het kabinet nou eigenlijk van ons? Er ligt een advies om thuis te werken, de realiteit is dat veel mensen niet thuis werken. Hoe denken de heren in Den Haag dan dat we de besmettingen omlaag gaan brengen?
Wat ik niet goed kan begrijpen is waarom er niet echt weerstand wordt geboden.
Hoop in de tussentijd al op een burger coup.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mei 2021: Top Lockdown
Juni 2021: Super Lockdown
Ik heb het vorige week of de week ervoor blinde paniek genoemd, denk niet dat het helemaal terecht was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:26 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben gewoon echt geen idee meer.
Er hoeft maar één van de miljarden mutaties net wat sterker te zijn. Evolutie kijkt niet naar aantallen maar naar winnaars die het voortbestaan van de soort beter garanderen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik geloof dat mutaties van virussen vaak zelfs zwakker kunnen worden naar mate het meer en meer gemuteerd is. Maar goed, ik meende dat ergens gelezen te hebben.
Gewoon op Bij1 stemmen en die coup hoef je alleen maar naar te kijkenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoop in de tussentijd al op een burger coup.
Dit kan echt niet.
Ik ga maar eens kijken wat een trekker kost.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoop in de tussentijd al op een burger coup.
Dit kan echt niet.
De aantallen in de ziekenhuizen stijgen, dat is het meest relevante en ook betrouwbaarste cijfer. Het testen was de afgelopen tijd wat rommelig, maar de laatste dagen is het ook weer hoger dan het vorige week was, dus van die dalende trend is weinig over.quote:
Is zo. Eerder zwakker dan sterker.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik geloof dat mutaties van virussen vaak zelfs zwakker kunnen worden naar mate het meer en meer gemuteerd is. Maar goed, ik meende dat ergens gelezen te hebben.
Maar loopt altijd ver achter op de besmettingen die nog altijd dalen. Steeds langzamer, maar dat is sowieso het geval met of zonder varianten. Dus nee, wat je zegt klopt gewoon niet. En dat is mooiquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De aantallen in de ziekenhuizen stijgen, dat is het meest relevante en ook betrouwbaarste cijfer.
Er kan altijd ergens de vliegende turbo ebola variant opduiken, maar goed, virussen zijn er altijd al geweest.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er hoeft maar één van de miljarden mutaties net wat sterker te zijn. Evolutie kijkt niet naar aantallen maar naar winnaars die het voortbestaan van de soort beter garanderen.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:22 schreef Discombobulate het volgende:
Iemand recentste onderzoek van Sanquin naar percentage antilichamen NL?
https://www.sanquin.nl/ov(...)donors-februari-2021quote:Sinds januari 2021 is het landelijke gemiddelde van antistoffen bij donors gestegen van 13,7% tot 15,1%.
Het zal nooit per definitie erger worden na verloop van tijd. Dat gaat tegen evolutie in. Over vijf jaar is het sowieso geëvolueerd tot een verkoudheidje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:26 schreef Ronald het volgende:
[..]
Slippendrager van Mark die de antwoorden ook niet geeft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
Grapperhaus draait zo erg en geeft zulke onduidelijke antwoorden dat kamerleden maar gewoon opgeven.
Het is toch echt in en in triest dit te zien.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
Grapperhaus draait zo erg en geeft zulke onduidelijke antwoorden dat kamerleden maar gewoon opgeven.
Is ook aan ons. Wij zijn uiteindelijk ook sterker dan de overheid.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
2 maart ga ik weer normaal leven. Feestjes vieren met 10 man, als iemand mij een hand wil geven doe ik dat ook, anderhalve meter boeit me niet meer, thuiskapper regel ik wel, etc. Kan me echt niets meer schelen dan. Ben er echt klaar mee.
"Ja dan duurt het nog langer"
Ja nou en. Het blijft toch driedubbel kut. Sowieso ook na de crisis.
Afserveren ipv gewoon antwoorden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
3 februari lagen er 633 mensen op de IC. Op dit moment 524. Dat is een daling op de IC meer dan 100 in 2 weken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
De aantallen in de ziekenhuizen stijgen, dat is het meest relevante en ook betrouwbaarste cijfer. Het testen was de afgelopen tijd wat rommelig, maar de laatste dagen is het ook weer hoger dan het vorige week was, dus van die dalende trend is weinig over.
Jawel, individuele ministers kan nog wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:32 schreef Vallon het volgende:
Tja, de regering of minister naar huis sturen kan ook niet meer.
De Kamer heeft al meerdere keren bewezen volledig nutteloos te zijn in hun taak.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:32 schreef ijs. het volgende:
Al die (terecht) gefrustreerde vragenstellers maken zich straks onsterfelijk belachelijk als ze toch voor stemmen.
En een meerderheid gaat dat dus wel doenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:32 schreef ijs. het volgende:
Al die (terecht) gefrustreerde vragenstellers maken zich straks onsterfelijk belachelijk als ze toch voor stemmen.
Misschien is het effect wat we zien wel voor een groot deel te wijden aan dat, vind 15% aardig hoog, en niet zo zeer de avondklok.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
https://www.sanquin.nl/ov(...)donors-februari-2021
Juno 2021quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mei 2021: Top Lockdown
Juni 2021: Super Lockdown
Same here, komende zondag voorproefje met wat bbq en bier in de tuin met wat zuipmaatjes.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
2 maart ga ik weer normaal leven. Feestjes vieren met 10 man, als iemand mij een hand wil geven doe ik dat ook, anderhalve meter boeit me niet meer, thuiskapper regel ik wel, etc. Kan me echt niets meer schelen dan. Ben er echt klaar mee.
"Ja dan duurt het nog langer"
Ja nou en. Het blijft toch driedubbel kut. Sowieso ook na de crisis.
Maar als je naar de trend kijkt, is het toch duidelijk dat het de verkeerde kant op gaat?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
3 februari lagen er 633 mensen op de IC. Op dit moment 524. Dat is een daling op de IC meer dan 100 in 2 weken.
3 februari lagen er 1688 mensen op de verpleegafdeling. Op dit moment 1466. Dat is een daling van meer dan 200 in 2 weken.
Laten we nu eens stoppen met het constante vergelijken van dagcijfers. Dit is in beide gevallen over 2 weken heen gekeken. Dan kunnen we toch niet van een stijging spreken?
Alleen als je dus naar de laatste paar dagen kijkt, dat is precies het punt. Je zit eerder in de grafiek ook tijdelijke kleine stijgingen gevolgd door grote dalingen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als je naar de trend kijkt, is het toch duidelijk dat het de verkeerde kant op gaat?
Maar dat kan over twee maanden nog steeds wel zo zijn, dit kun je toch niet nog maanden volhouden?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als je naar de trend kijkt, is het toch duidelijk dat het de verkeerde kant op gaat?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook geen fan van de avondklok, maar ik begrijp de terughoudendheid van het kabinet wel om te versoepelen als ik hiernaar kijk, eerlijk gezegd.
In November was het nog 'dansen' met het virus. Maar het lijkt nu totaal gericht op het uitbannen van het virus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wat zou er gebeurd zijn met hem? De maatregelen lijken een doel op zich te zijn geworden bij de beste man.
Langzaam aan wordt dat mij dat beeld helder voor wat betreft het functioneren van een groot gedeelte (zo niet de gehele) gehele overheid..quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De Kamer heeft al meerdere keren bewezen volledig nutteloos te zijn in hun taak.
Arib heeft haast en ziet de late bui al weer hangen.quote:
volgens Stichting-NICE:quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook geen fan van de avondklok, maar ik begrijp de terughoudendheid van het kabinet wel om te versoepelen als ik hiernaar kijk, eerlijk gezegd.
De oppositie is wel erg mak, het kabinet kan alles er moeiteloos doorheen drukken, niemand geeft een neuk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De Kamer heeft al meerdere keren bewezen volledig nutteloos te zijn in hun taak.
Wordt je eigenlijk automatisch getest als je je met andere klachten in het ziekenhuis meldt? Want als er afgelopen weekend ineens 40000 mensen richting minimaal de Eerste Hulp zijn gegaan voor botbreuken na hun schaatsavontuur kan dat wellicht ook een verklaring zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:34 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat kan door anders te stemmen. Maar half Nederland vindt Rutte zo goed in de persco's en alternatieven worden in een cordon sanitaire geplaatst, dus dat haalt ook weinig uit.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:36 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Langzaam aan wordt dat mij dat beeld helder voor wat betreft het functioneren van een groot gedeelte (zo niet de gehele) gehele overheid..
Fijne bijkomstigheid is dat er steeds meer openbaar wordt.
Nadeel ik zie niet in hoe dit zal veranderen.
Ik denk dat dit is waar we het mee moeten doen.
De "lockdown" hier in Duitsland was en is sowieso al minder streng dan die in Nederland. Ik zie de bui al hangen met dat dreigen de bevolking 24 uur per dag op te sluiten, ik ga m'n ouders en vrienden in Nederland de komende maanden waarschijnlijk niet meer zien...quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het bizarre is dat de landen om ons heen aan het versoepelen zijn. Dus tenzij de Britse mutatie zich specifiek op Nederlanders richt is er iets wat niet klopt.
Tja.. moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel klaar mee ben onderhand.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:34 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Same here, komende zondag voorproefje met wat bbq en bier in de tuin met wat zuipmaatjes.
Vanaf maart de tweewekelijkse zuipavond in ere herstellen.
Zolang de ziekenhuizen niet toekomen aan het verlenen van al de reguliere zorg vanwege het grote aantal covidpatiënten, vind ik het niet raar dat versoepelingen uitblijven. Het zal heus wel beter worden wanneer het seizoen op z'n eind loopt, ik kan me niet voorstellen dat de situatie in de lente nog steeds zo bar en boos is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Maar dat kan over twee maanden nog steeds wel zo zijn, dit kun je toch niet nog maanden volhouden?
Het andere probleem is dat Rutte ook veel dingen juist wel goed doet en dat er gewoon geen alternatieven zijn. We hebben zowel betere politici als een beter electoraat nodig.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:37 schreef ijs. het volgende:
[..]
Dat kan door anders te stemmen. Maar half Nederland vindt Rutte zo goed in de persco's en alternatieven worden in een cordon sanitaire geplaatst, dus dat haalt ook weinig uit.
Nee.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ze gaan er nu wel aardig tegenin. Bestaat er nog een kans dat de Tweede Kamer tegen stemt?
Ik zal ook zeker anders stemmen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:37 schreef ijs. het volgende:
[..]
Dat kan door anders te stemmen. Maar half Nederland vindt Rutte zo goed in de persco's en alternatieven worden in een cordon sanitaire geplaatst, dus dat haalt ook weinig uit.
Lijkt mij niet omdat een (PCR) uitslag toch snel een paar uur zal nemen en dan wachten in het voorportaal van de SEH is dan disproportioneel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wordt je eigenlijk automatisch getest als je je met andere klachten in het ziekenhuis meldt? Want als er afgelopen weekend ineens 40000 mensen richting minimaal de Eerste Hulp zijn gegaan voor botbreuken na hun schaatsavontuur kan dat wellicht ook een verklaring zijn
Wat doet Rutte wel goed? Bovengemiddeld ten opzichte van andere mogelijke leiders?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het andere probleem is dat Rutte ook veel dingen juist wel goed doet en dat er gewoon geen alternatieven zijn. We hebben zowel betere politici als een beter electoraat nodig.
Nee dat verwacht ik niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Ze gaan er nu wel aardig tegenin. Bestaat er nog een kans dat de Tweede Kamer tegen stemt?
De grafieken die ik toonde zijn het aantal opnames, ja. Op zich is dat wel een indicator voor de bezetting natuurlijk. Ook bij de bezetting zie je dat de dalende trend een stagnerende is geworden, dus dat geeft ook weinig hoop voor de toekomst, aangezien de ziekenhuizen nog altijd niet toekomen aan het verlenen van alle reguliere zorg en de achterstanden alleen maar groter worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
volgens Stichting-NICE:
IC's:
[ afbeelding ]
Verpleeg:
[ afbeelding ]
Ik heb 't idee dat jij puur kijkt naar het aantal opnames, klopt dat?
Same here. Met m'n familie en vrienden sowieso nooit anderhalve meter afstand gehouden. Alleen in de supermarkt en bij andere openbare gelegenheden. Je moet er een beetje pragmatisch mee omgaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja.. moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel klaar mee ben onderhand.
1,5 mtr en die ongein deed ik al een tijdje niet meer in mijn privekring. En iedereen die daar in zit, denkt er net zo over eigenlijk. We zitten niet op schoot bij elkaar, maar we gaan ook niet meer spastisch uit elkaar zitten als we op visite zijn.
Geschiedenis doceren op een universiteit die nu gesloten is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef ijs. het volgende:
[..]
Wat doet Rutte wel goed? Bovengemiddeld ten opzichte van andere mogelijke leiders?
Teflon aanbrengenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef ijs. het volgende:
[..]
Wat doet Rutte wel goed? Bovengemiddeld ten opzichte van andere mogelijke leiders?
Hij doet vaker een poging ratio te gebruiken. Populisme is hem niet vreemd wanneer het uitkomt maar dat geldt voor iedere politicus.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef ijs. het volgende:
[..]
Ik zou er niet op rekenen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
gaf toch les op een basisschool?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Geschiedenis doceren op een universiteit die nu gesloten is?
Hij geeft op een middelbare school les, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stem totaal wat anders zou ik zeggen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik zal ook zeker anders stemmen.
Dat doe ik al jaren, maar helaas blijkbaar de minderheid.
Daarbij moet ik ook wel toegeven dat ik me afvraag of ander coalities dit beter kunnen.
Ze raken allemaal verstrikt in een web van belangen
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij geeft op een middelbare school les, toch?
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:41 schreef RipCity het volgende:
[..]
gaf toch les op een basisschool?
Een van deze drie is hetquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als dat het meest onderscheidende is, valt dat knap tegen voor een staatsman met tien jaar ervaring.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:41 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Hij doet vaker een poging ratio te gebruiken. Populisme is hem niet vreemd wanneer het uitkomt maar dat geldt voor iedere politicus.
In tijden van crisis is een democratie zoals de onze echt een nutteloos apparaat gebleken. Dit wordt nu pijnlijk duidelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:39 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Ik zal ook zeker anders stemmen.
Dat doe ik al jaren, maar helaas blijkbaar de minderheid.
Daarbij moet ik ook wel toegeven dat ik me afvraag of ander coalities dit beter kunnen.
Ze raken allemaal verstrikt in een web van belangen
De Kamer gaat zich niet schuldig maken aan mogelijke slachtoffers (ik wild een ander woord gebruikenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:38 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, dat is het lastige dus. De ontslagen in ziekenhuizen hangen er ook vanaf waar de mensen heen gaan. Als mensen goed genoeg zijn om uit het ziekenhuis ontslagen te worden, maar nog additionele zorg nodig hebben moet de huisarts beschikbaar zijn of moet het revalidatiecentrum beschikbaar zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
De grafieken die ik toonde zijn het aantal opnames, ja. Op zich is dat wel een indicator voor de bezetting natuurlijk. Ook bij de bezetting zie je dat de dalende trend een stagnerende is geworden, dus dat geeft ook weinig hoop voor de toekomst, aangezien de ziekenhuizen nog altijd niet toekomen aan het verlenen van alle reguliere zorg en de achterstanden alleen maar groter worden.
Cynisch, maar begrijpelijk dat we zo zijn gaan denken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:41 schreef falling_away het volgende:
Grapperhaus weet dat de rechter dinsdagochtend toevallig geen vriendje van hem was en weet ook dat het morgen wel goed komt. Intussen wel even voor de buhne deze wet erdoor duwen zodat de schijn opgehouden kan worden dat ze niet al van tevoren wisten wat de rechter zou beslissen in het hoger beroep.
De oude wet is niet op inhoud afgeschoten, toch? Dus hij kan best volhouden dat de nieuwe wet inhoudelijk identiek is aan de oude, maar dat deze keer de juridische kaders beter in orde zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:41 schreef Claudia_x het volgende:
Dit is best komisch. Grapperhaus wil niet toegeven dat de nieuwe wet beter is. Daarmee zou hij immers afbreuk doen aan zijn oude keuze. Aan de andere kant heeft het kabinet vertrouwen nodig van de Tweede Kamer zodat er voor deze nieuwe wet wordt gestemd. Maar de oude wet is al door de voorzieningenrechter als slecht bestempeld. De Tweede Kamer wil dus weten of deze nieuwe wet wel stand zal houden.
Hier komt Grapperhaus natuurlijk niet uit.
Misschien bij opname wel, voor de zekerheid. Maar niet als je voor iets op de SEH of andere poli komt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:37 schreef TheVulture het volgende:
Wordt je eigenlijk automatisch getest als je je met andere klachten in het ziekenhuis meldt? Want als er afgelopen weekend ineens 40000 mensen richting minimaal de Eerste Hulp zijn gegaan voor botbreuken na hun schaatsavontuur kan dat wellicht ook een verklaring zijn
Ja en pijnlijk is het zeker.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In tijden van crisis is een democratie zoals de onze echt een nutteloos apparaat gebleken. Dit wordt nu pijnlijk duidelijk.
Wel door de voorzieningenrechter. En de staatsrechtgeleerden hebben vanochtend bijvoorbeeld gezegd dat in de nieuwe wet de rol van de Tweede Kamer beter is geregeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
De oude wet is niet op inhoud afgeschoten, toch? Dus hij kan best volhouden dat de nieuwe wet inhoudelijk identiek is aan de oude, maar dat deze keer de juridische kaders beter in orde zijn.
Jawel, op inhoud en vorm. De rechter vond de onderbouwing niet goed was.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
De oude wet is niet op inhoud afgeschoten, toch? Dus hij kan best volhouden dat de nieuwe wet inhoudelijk identiek is aan de oude, maar dat deze keer de juridische kaders beter in orde zijn.
In tijden van crisis leer je de ware aard van mensen kennen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In tijden van crisis is een democratie zoals de onze echt een nutteloos apparaat gebleken. Dit wordt nu pijnlijk duidelijk.
Dat is zeker zo, maar er geldt hoe dan ook dat een hogere instroom weinig aanleiding geeft om de maatregelen te versoepelen, toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, dat is het lastige dus. De ontslagen in ziekenhuizen hangen er ook vanaf waar de mensen heen gaan. Als mensen goed genoeg zijn om uit het ziekenhuis ontslagen te worden, maar nog additionele zorg nodig hebben moet de huisarts beschikbaar zijn of moet het revalidatiecentrum beschikbaar zijn.
Stel dat je 200 opnames hebt op een dag, maar je hebt 300 ontslagen (gemiddeld), dan lopen je ziekenhuizen niet vol. Als je 200 opnames hebt en 150 ontslagen lopen je ziekenhuizen wel vol.
Toen het vorige week zo slecht op de weg was en mensen wellicht naar huis konden kun je je voorstellen dat het ontslaan uit het ziekenhuis even op zich liet wachten omdat mensen niet opgehaald konden worden (code rood). Of dat de huisarts zelf ziek was, etc.
Is ook een beetje cynisch maar wordt oa. gevoed door de farce dinsdagavond.. die rechter kreeg nog net geen orgasme toen v Dissel binnenkwam en uit alles bleek dat ze al lang wist wat ze ging oordelen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Cynisch, maar begrijpelijk dat we zo zijn gaan denken.
Klopt daarom is alleen de uitslag niet genoeg maar is er een arts aanwezig die de uitslag beoordeeld.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:45 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand of er bij PCR testen rekening gehouden wordt met viral shedding, zeg maar dat je na een paar maand positief getest wordt omdat je toen besmet was. Ik hoor steeds vaker dat mensen nog steeds positief getest worden na 2, 3 maand.
Dit geeft toch een zwaar vertekend beeld?
Oh ja, eens. Maar dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde te zeggen dat er nog geen stijging in ziekenhuisbezetting waar te nemen isquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar er geldt hoe dan ook dat een hogere instroom weinig aanleiding geeft om de maatregelen te versoepelen, toch?
Ohh vandaar dat rare bekje..quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
die rechter kreeg nog net geen orgasme
De grafiek laat ook goed zien dat er soms sprake lijkt te zijn van een grote 'ontslagronde' waarbij in een dag een heleboel mensen het ziekenhuis verlaten. De dagen daarvoor lijkt er daarom dus sprake te zijn van een kleine stijging in bezetting.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou, dat is het lastige dus. De ontslagen in ziekenhuizen hangen er ook vanaf waar de mensen heen gaan. Als mensen goed genoeg zijn om uit het ziekenhuis ontslagen te worden, maar nog additionele zorg nodig hebben moet de huisarts beschikbaar zijn of moet het revalidatiecentrum beschikbaar zijn.
Stel dat je 200 opnames hebt op een dag, maar je hebt 300 ontslagen (gemiddeld), dan lopen je ziekenhuizen niet vol. Als je 200 opnames hebt en 150 ontslagen lopen je ziekenhuizen wel vol.
Toen het vorige week zo slecht op de weg was en mensen wellicht naar huis konden kun je je voorstellen dat het ontslaan uit het ziekenhuis even op zich liet wachten omdat mensen niet opgehaald konden worden (code rood). Of dat de huisarts zelf ziek was, etc.
of juist niet, omdat je misschien onder stress staat en dingen besluit en doet die je anders nooit zou doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
In tijden van crisis leer je de ware aard van mensen kennen.
Ik ook hoor.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is ook een beetje cynisch maar wordt oa. gevoed door de farce dinsdagavond.. die rechter kreeg nog net geen orgasme toen v Dissel binnenkwam en uit alles bleek dat ze al lang wist wat ze ging oordelen.
Of dat je zo stijf staat van de coke dat je niet meer helder kan nadenken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of juist niet, omdat je misschien onder stress staat en dingen besluit en doet die je anders nooit zou doen.
waar bleek dat uit dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Is ook een beetje cynisch maar wordt oa. gevoed door de farce dinsdagavond.. die rechter kreeg nog net geen orgasme toen v Dissel binnenkwam en uit alles bleek dat ze al lang wist wat ze ging oordelen.
In de bezetting nog niet, nee. Dus ja, wat is de conclusie? We kijken over twee weken weer hoe we ervoor staanquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh ja, eens. Maar dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoelde te zeggen dat er nog geen stijging in ziekenhuisbezetting waar te nemen is
hoe meer eromheen gelult wordt hoe eerder ik tegen zou stemmen en ik zou dat ook benoemen tijdens een vraag. Maar goed, dat ben ik....quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:48 schreef OProg het volgende:
Dit is een onderwerp waar je als kamer ook inhoudelijk vol op moet zou zitten, maar het niveau van de kamer is bedroevend en het draaien en eromheenlullen van de ministers maakt het allemaal niet heel veel beter.
Als ik dan ook zie hoe de toeslagenaffaire heeft kunnen gebeuren en het slechts door individuen kwam dat de strontpot boven kwam en niet door kamer en een groot deel van de pers ben ik de afgelopen periode in ieder geval vele malen sceptischer geworden over ons bestuurlijke systeem en alles wat er omheen hangt.
We kijken over 1 OMT nog een keerquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
In de bezetting nog niet, nee. Dus ja, wat is de conclusie? We kijken over twee weken weer hoe we ervoor staan
Ik vind dat de kamer inhoudelijk best aardig op de hoogte is. Klaarblijkelijk kan niemand afdwingen dat de minister gewoon duidelijke antwoorden geeft.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:48 schreef OProg het volgende:
Dit is een onderwerp waar je als kamer ook inhoudelijk vol op moet zou zitten, maar het niveau van de kamer is bedroevend en het draaien en eromheenlullen van de ministers maakt het allemaal niet heel veel beter.
True. Mijn vertrouwen in de controlerende functie van de Tweede Kamer is de laatste tijd ook flink afgenomen.quote:Als ik dan ook zie hoe de toeslagenaffaire heeft kunnen gebeuren en het slechts door individuen kwam dat de strontpot boven kwam en niet door kamer en een groot deel van de pers ben ik de afgelopen periode in ieder geval vele malen sceptischer geworden over ons bestuurlijke systeem en alles wat er omheen hangt.
Grapperhaus gaat geen antwoord geven, ze gaan tot de laatste rechter door met procederen.quote:
Heeft Feed 400 euro boete of de 95 euro boete?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:50 schreef Red_85 het volgende:
greet wrijft nog even ferd onder zijn neus dat hij een overtreding heeft gehad wegens die rona maatregelen. Heerlijk.
Ik denk niet dat ophokken van de complete Nederlandse bevolking veel invloed heeft op het wereldwijd ontstaan van mutaties...quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:27 schreef Vallon het volgende:
[..]
Er hoeft maar één van de miljarden mutaties net wat sterker te zijn. Evolutie kijkt niet naar aantallen maar naar winnaars die het voortbestaan van de soort beter garanderen.
Ze kende elkaar dan ook al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef falling_away het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu DE maatregelen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zeker zo, maar er geldt hoe dan ook dat een hogere instroom weinig aanleiding geeft om de maatregelen te versoepelen, toch?
Tsjah. Doordat we dit soort zaken nu inhoudelijk volgen valt echt op dat een Grapperhaus waar wat lult, geen antwoord geeft en er bijna mee wegkomt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:49 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe meer eromheen gelult wordt hoe eerder ik tegen zou stemmen en ik zou dat ook benoemen tijdens een vraag. Maar goed, dat ben ik....
Dreigen met tegenstemmen kan toch?quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:50 schreef Claudia_x het volgende:
Klaarblijkelijk kan niemand afdwingen dat de minister gewoon duidelijke antwoorden geeft.
[ferd modus]quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Heeft Feed 400 euro boete of de 95 euro boete?
De middelbare scholen moeten zsm open en dan 2 maart de kappers en winkels. Ik zeg doenquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu DE maatregelen?
Ik snap wel dat je geen danskroeg open wilt, maar een kapper bijvoorbeeld? Rutte lijkt trouwens te hinten op iets van winkels heropenen.
Op naar het cafe dan op 2 maart....quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:52 schreef JohnDDD het volgende:
Het moet nu echt afgelopen zijn met die debiele lockdown die al bijna drie maanden duurt. De grens is nu echt bereikt. Op 2 maart moet het echt voorbij zijn.
Dus net als zijn voorgangersquote:Op donderdag 18 februari 2021 17:52 schreef OProg het volgende:
[..]
Tsjah. Doordat we dit soort zaken nu inhoudelijk volgen valt echt op dat een Grapperhaus waar wat lult, geen antwoord geeft en er bijna mee wegkomt.
Dan vrees ik dat dit ook zo in bij allemaal dossiers waar geen haan naar kraait.
Vragen per brief zijn verbazingweekend genoeg nog vaak gesloten ook, zodat de minister met ja of nee kan antwoorden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:53 schreef ijs. het volgende:
Ja doe maar in een brief dan ben je van de moeilijke vragen af
Dat gaat toch niet gebeuren en dat weet de minister.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dreigen met tegenstemmen kan toch?
Maar wat dan wel, laatste weken is een flinke daling geweest in alles maar dan kan het niet door de Britse plague en nu het lijkt te stagneren kan er ook niks. Mocht het licht stijgen kan het niet en als er dan weer een daling zou volgen kan het ook niet want het kan weer gaan stijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het ministerie leverde inderdaad een reeks pareltjes op.quote:
Als er iets beslist wordt achter gesloten deuren is er vaak ook alleen mondeling overlegd en is er dus geen verslaglegging. Toevallig.quote:
Het lijkt mij wel de enige manier....quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet gebeuren en dat weet de minister.
De PvdD taait nu weer ontevreden af. Wéér geen duidelijk antwoord gekregen. Dit is behoorlijk gênant om aan te zien.
Het is vooral genant dat men niet gewoon tegen stemt als er geen antwoorden komen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat gaat toch niet gebeuren en dat weet de minister.
De PvdD taait nu weer ontevreden af. Wéér geen duidelijk antwoord gekregen. Dit is behoorlijk gênant om aan te zien.
Ik denk dat wanneer de cijfers in de ziekenhuizen oplopen, ze het liefst een pas op de plaats zouden maken qua maatregelen. Veel meer dan die ene dag in de week fysiek onderwijs zoals de VO-raad vraagt zie ik niet snel gebeuren, maar wie weet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar wat zijn nu DE maatregelen?
Ik snap wel dat je geen danskroeg open wilt, maar een kapper bijvoorbeeld? Rutte lijkt trouwens te hinten op iets van winkels heropenen.
De VVD leverde deze, niet het ministeriequote:Op donderdag 18 februari 2021 17:54 schreef OProg het volgende:
[..]
Het ministerie leverde inderdaad een reeks pareltjes op.
Klopt, dat is óók gênant.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:55 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is vooral genant dat men niet gewoon tegen stemt als er geen antwoorden komen.
Volledig debiele lockdown, ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:52 schreef JohnDDD het volgende:
Het moet nu echt afgelopen zijn met die debiele lockdown die al bijna drie maanden duurt. De grens is nu echt bereikt. Op 2 maart moet het echt voorbij zijn.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maart 2020: Intelligente lockdown
Oktober 2020: Lockdown
Oktober 2020: Tijdelijke verzwaring van de lockdown
December 2020: Verzwaarde lockdown
Januari 2021: Volledige lockdown
Februari 2021: Volledig debiele lockdown
Als de daling in de ziekenhuizen doorzet en er weer genoeg ruimte komt om de reguliere zorg volledig uit te voeren en de achterstanden weg te werken.quote:
Op donderdag 18 februari 2021 15:18 schreef Simmertje het volgende:
Wat mij betreft mogen ze dan ook wat tijd krijgen om zich weer in te lezen in de uitspraak. Een week of twee lijkt me prima.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Motie van Wilders nu om pas te stemmen over de wet na de uitspraak van morgen.
Geen fan van Wilders, maar goede motie en aangenomen (Y)quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:57 schreef Claudia_x het volgende:
Motie van Wilders nu om pas te stemmen over de wet na de uitspraak van morgen.
Zie deze motie. Het is niet duidelijk wat de SGP gaat doen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:57 schreef Ebinas het volgende:
Wie zullen tegen stemmen:
PVV
PvdD
Denk
FvD
50 plus ?
Krol?
Rest voor zijn er 9 ?
Ondersteund*quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:58 schreef XSbig het volgende:
[..]
Geen fan van Wilders, maar goede motie en aangenomen (Y)
Enkel die protest-partijtjes, rest drinkt na 9 een biertje met Rutte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:57 schreef Ebinas het volgende:
Wie zullen tegen stemmen:
PVV
PvdD
Denk
FvD
50 plus ?
Krol?
Rest voor zijn er 9 ?
Wel mooi dat uitgerekend Kuzu Rutte een dictator noemdequote:Op donderdag 18 februari 2021 17:59 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Enkel die protest-partijtjes, rest drinkt na 9 een biertje met Rutte.
Duidelijk, als het aan jou ligt dus tot en met minimaal mei. Nou ja, is ook een mening.quote:Op donderdag 18 februari 2021 17:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als de daling in de ziekenhuizen doorzet en er weer genoeg ruimte komt om de reguliere zorg volledig uit te voeren en de achterstanden weg te werken.
Het gaat me niet om hoe lang het duurt, het gaat me erom dat de omstandigheden het moeten toelaten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:01 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Duidelijk, als het aan jou ligt dus tot en met minimaal mei. Nou ja, is ook een mening.
Voordat er ruimte is om achterstand weg te werken is zijn we 2 maanden verder... laat staan dat je dan ook nog moet wachten tot ze zijn weggewerkt...quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat me niet om hoe lang het duurt, het gaat me erom dat de omstandigheden het moeten toelaten.
Er hoeft niet gewacht te worden tot ze zijn weggewerkt. Als de ruimte maar ontstaat om dit te doen, zonder dat de aandacht van de zorg continu wordt opgeëist door covidpatiënten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Voordat er ruimte is om achterstand weg te werken is zijn we 2 maanden verder... laat staan dat je dan ook nog moet wachten tot ze zijn weggewerkt...
Alle buitenlanders preventief opsluiten. Je weet het immers nooitquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef falling_away het volgende:
Voorzorgsprincipe gebruiken om de grondwet in te perken
Ik wil dit even dik benadrukken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef JohnDDD het volgende:
Het is voor mij gewoon volstrekt helder dat de maatregelen nu al zolang duren dat mensen zich er steeds minder aan houden, omdat dat gewoonweg menselijk niet meer mogelijk is om maanden en al bijna een jaar lang onder dit soort omstandigheden te leven. De enige oplossing is het opsluiten van mensen in hun huis en dat is voor mij absoluut geen oplossing. Je kunt mensen niet steeds verder onderdrukken. Dan ben je inderdaad een dictator. We hebben ons best gedaan maar nu is gewoon de grens bereikt.
Tikje gedramatiseerd wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil dit even dik benadrukken.
Waarheid als een koe.
Het probleem is dat politici dat niet inzien omdat hun leven waarschijnlijk zeer weinig is veranderd. Ze werken nog steeds met hun team, hebben thuis hun gezinnetje en hebben dus totaal geen feeling met mensen in de maatschappij die niemand meer zien en nergens meer heen gaan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik wil dit even dik benadrukken.
Waarheid als een koe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |