abonnement Unibet Coolblue
  Knikkerking vrijdag 12 februari 2021 @ 20:45:01 #1
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197972114


Alweer een nieuw deel *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:39 schreef jasperve het volgende:
Vandaag stond de UPS bezorger voor de deur met een heel mooi pakketje uit Maine USA. Vanwege Covid was de voorraad heel slecht in Nederland dus maar direct daar besteld.

[ afbeelding ]

Mooie set beitels en zaag van Lie-Nielsen.
Super mooi spul!
Daar ga je vast heel veel plezier van hebben ^O^

Hier ook weer vanalles nieuws:

Bosch accu-invalzaag met 3 stuks 8Ah accu's 8-)



Wat boortjes/spul van Dormer :7
Dit is voor ruim ¤ 250,- eigenlijk van de zotte 8)7
(maar: eerlijk = eerlijk: ik ben nog nooit betere/fijnere boren tegen gekomen!)



Klem voor op m'n Flott kolomboormachine:







Wat een ding _O_ Had ik deze maar eerder gekocht!
Wederom een rip uit m'n lijf maar echt: wow! _O_ _O_ _O_

Diverse maten spantangen voor m'n CNC-frees.



Afwerkfrees:


Schrobfrees:


Ook hier weer: had ik deze maar eerder "ontdekt" >:)
Heb tot nu toe altijd gewerkt met de oranje (boven)freesjes van CMT.
Ging opzich goed, maar die zijn echt bedoeld wat de naam al zegt: voor een bovenfrees O-)
Met deze spiraalfrezen VLIEG ik door m'n werkstukken heen. Echt zo happy hiermee :Y :9~ :9

En om de boel netjes te houden:


Kan weer effe vooruit zullen we maar zeggen :Y)
pi_197972425
Mooie aankopen weer. Ook uit Maine 8-)

Ben in hun fabriek geweeest :) heel gaaf.
pi_197973080
Ik ben niet technisch aangelegd
pi_197973441
Ohja, even Atmoz helpen het 'blauw' gehalte omhoog te krikken ;-)

Ik wilde T-tracks en een meetlint infrezen in m'n werkblad. Alleen geen freesje van de juiste breedte en geen rechte balk. Wel een paar lange liniaals, dus ff deze gehaald, werkt mooi! Gekozen voor de kit zodat ik ook zo'n gaatjesliniaal er bij had, leek me handig voor een aantal kasten die ik nog wil maken.


Bosch FSN OFA 32 KIT 800

Omdat ik steeds vaker ook bij andere mensen klus een tas om de losse gereedschappen mee te nemen, maar eens proberen.


LBAG+

Ohja, en niet blauw maar wel nieuw:

Mirka DEROS 5650CV Set

En omdat al die nieuwe tools wel veel stof maken en de oude Bosch geen zelfreinigend filter heeft:

Starmix ISC L 1625 Premium
pi_197974056
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:55 schreef kingjotte het volgende:
Ohja, even Atmoz helpen het 'blauw' gehalte omhoog te krikken ;-)

Ik wilde T-tracks en een meetlint infrezen in m'n werkblad. Alleen geen freesje van de juiste breedte en geen rechte balk. Wel een paar lange liniaals, dus ff deze gehaald, werkt mooi! Gekozen voor de kit zodat ik ook zo'n gaatjesliniaal er bij had, leek me handig voor een aantal kasten die ik nog wil maken.

[ afbeelding ]
Bosch FSN OFA 32 KIT 800

Omdat ik steeds vaker ook bij andere mensen klus een tas om de losse gereedschappen mee te nemen, maar eens proberen.

[ afbeelding ]
LBAG+

Ohja, en niet blauw maar wel nieuw:
[ afbeelding ]
Mirka DEROS 5650CV Set

En omdat al die nieuwe tools wel veel stof maken en de oude Bosch geen zelfreinigend filter heeft:
[ afbeelding ]
Starmix ISC L 1625 Premium
Mooi spul!!

Die frees lineaal set moet er bij mij ook nog eens komen.
pi_197974102
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:45 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]

Alweer een nieuw deel *O*
[..]

Super mooi spul!
Daar ga je vast heel veel plezier van hebben ^O^

Hier ook weer vanalles nieuws:

Bosch accu-invalzaag met 3 stuks 8Ah accu's 8-)

[ afbeelding ]

Wat boortjes/spul van Dormer :7
Dit is voor ruim ¤ 250,- eigenlijk van de zotte 8)7
(maar: eerlijk = eerlijk: ik ben nog nooit betere/fijnere boren tegen gekomen!)

[ afbeelding ]

Klem voor op m'n Flott kolomboormachine:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een ding _O_ Had ik deze maar eerder gekocht!
Wederom een rip uit m'n lijf maar echt: wow! _O_ _O_ _O_

Diverse maten spantangen voor m'n CNC-frees.

[ afbeelding ]

Afwerkfrees:
[ afbeelding ]

Schrobfrees:
[ afbeelding ]

Ook hier weer: had ik deze maar eerder "ontdekt" >:)
Heb tot nu toe altijd gewerkt met de oranje (boven)freesjes van CMT.
Ging opzich goed, maar die zijn echt bedoeld wat de naam al zegt: voor een bovenfrees O-)
Met deze spiraalfrezen VLIEG ik door m'n werkstukken heen. Echt zo happy hiermee :Y :9~ :9

En om de boel netjes te houden:
[ afbeelding ]

Kan weer effe vooruit zullen we maar zeggen :Y)
Vet!!

Die invalzaag voorbij zien komen. Maar kan een op accu nog niet aan mezelf verantwoorden :9

Zit hier ook zo'n stofzak bij? Dat zie ik bij Festool wel eens.

De kruimeldief ook Nice, ik heb de 12v maar dat is niet wat..
  vrijdag 12 februari 2021 @ 23:36:16 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_197975115
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:39 schreef jasperve het volgende:
Vandaag stond de UPS bezorger voor de deur met een heel mooi pakketje uit Maine USA. Vanwege Covid was de voorraad heel slecht in Nederland dus maar direct daar besteld.

[ afbeelding ]

Mooie set beitels en zaag van Lie-Nielsen.
Gaaf! Waar is dat rechter handvat voor?

Zelf heb ik een telescoopladder ladder gekocht. Was nog best spannend. Een webshop gevonden, besteld & betaald (en niet goed genoeg op reviews gezocht) maar vervolgens een week lang niets horen. Geen bestelbevestiging, factuur, iets anders? Nee, gewoon helemaal niets.

Maar na een week stond wel een kerel van een transportbedrijf voor de deur met dat ding in zijn handen. Beeeeetje wazig. Hopelijk blijft ie heel :+ .
  Knikkerking zaterdag 13 februari 2021 @ 06:44:26 #8
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197977381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:55 schreef kingjotte het volgende:
Ohja, even Atmoz helpen het 'blauw' gehalte omhoog te krikken ;-)
:+

quote:
Ik wilde T-tracks en een meetlint infrezen in m'n werkblad. Alleen geen freesje van de juiste breedte en geen rechte balk. Wel een paar lange liniaals, dus ff deze gehaald, werkt mooi! Gekozen voor de kit zodat ik ook zo'n gaatjesliniaal er bij had, leek me handig voor een aantal kasten die ik nog wil maken.

[ afbeelding ]
Bosch FSN OFA 32 KIT 800

Omdat ik steeds vaker ook bij andere mensen klus een tas om de losse gereedschappen mee te nemen, maar eens proberen.

[ afbeelding ]
LBAG+

Ohja, en niet blauw maar wel nieuw:
[ afbeelding ]
Mirka DEROS 5650CV Set

En omdat al die nieuwe tools wel veel stof maken en de oude Bosch geen zelfreinigend filter heeft:
[ afbeelding ]
Starmix ISC L 1625 Premium
Nice! Mooi spul :)
Ik ben super tevreden over m'n Starmixen! Als m'n Bosch (GAS 35M) ooit de geest geeft vervang ik hem gelijk door nog een Starmix :Y


quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Vet!!

Die invalzaag voorbij zien komen. Maar kan een op accu nog niet aan mezelf verantwoorden :9
Tja, ik vond het eerst ook overdreven om zowel de bekabelde als ook eentje op accu te hebben (zeker voor dat geld van die op accu O-)). Maar ik merk de laatste tijd dat ik geregeld iets moet zagen, terwijl de invalzaag bij een klus op locatie ligt... En dan is er maar 1 ding: ik erger met helemaal kapot eraan! Dus dan is het vervolgens: "add to card" >:)

quote:
Zit hier ook zo'n stofzak bij? Dat zie ik bij Festool wel eens.
Ik dacht van wel, maar ben nog (al exact 2 weken nu!) aan het wachten erop...

quote:
De kruimeldief ook Nice, ik heb de 12v maar dat is niet wat..
Hehe, I know what you mean :')
Hij ligt hier ook al een tijdje "stof te happen" })
pi_197980484
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:31 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Mooi spul!!

Die frees lineaal set moet er bij mij ook nog eens komen.
Ik kan 'm van harte aanbevelen. Ben nog van plan een freestafel te maken ook, dan komt deze voet helemaal nooit meer onder die bovenfrees vandaan denk ik.

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 06:44 schreef Atmoz het volgende:

Nice! Mooi spul :)
Ik ben super tevreden over m'n Starmixen! Als m'n Bosch (GAS 35M) ooit de geest geeft vervang ik hem gelijk door nog een Starmix :Y
Heb jij 'm ook met die rode 35mm slang? Ik had gehoopt dat het verschil in zuigkracht met m'n GAS 20 L groter zou zijn eigenlijk. Er is ook nog een 49mm slang maar aan het eind moet het toch allemaal door een relatief kleine poort dus vraag me af of dat helpt.
pi_197980908
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 23:36 schreef bleiblei het volgende:

Maar na een week stond wel een kerel van een transportbedrijf voor de deur met dat ding in zijn handen. Beeeeetje wazig. Hopelijk blijft ie heel :+ .
Haha, herkenbaar. Webshops en communicatie... Ik had laatst een radiator met ophangbeugels bij een webshop besteld. Werd allemaal netjes geleverd, maar helaas met de verkeer maat ophangbeugels. Dus ik stuur om 9 uur 's avonds een e-mail naar de webshop, krijg natuurlijk geen reactie (ook niet verwacht midden in de nacht), gaat om half 8 's ochtends ineens de deurbel. Staat er iemand van de webshop om het onderdeel om te ruilen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Knikkerking zaterdag 13 februari 2021 @ 12:45:32 #11
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197981024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 12:02 schreef kingjotte het volgende:

Heb jij 'm ook met die rode 35mm slang?
Ik heb 2 andere (Starmix iPulse M-1635). Eentje met rode slang, en eentje met zilveren slang.
De zuigkracht ten opzichte van m'n GAS 20L en m'n GAS 35M is EXTREEM _O_

Eigenlijk alles in verhouding:

De GAS 20L kost niet veel, en is "gewoon" een fijn/licht ding
De GAS 35M kost veel en is een stúk beter/degelijker en zeker oké te noemen

De Starmix ISP iPulse ARDL-1635 EWSR (rode slang) = ZEER goed 8-)
De Starmix iPulse M-1635 (zilvere slang) = ZEER goed 8-)

Nu ik dit weet koop ik geen Bosch zuigers meer (behalve dan die kruimeldief laatst dan :P)
Bosch is zeker goed (ook nooit problemen mee gehad ofzo) maar die van Starmix zijn absoluut beter!

quote:
Ik had gehoopt dat het verschil in zuigkracht met m'n GAS 20 L groter zou zijn eigenlijk. Er is ook nog een 49mm slang maar aan het eind moet het toch allemaal door een relatief kleine poort dus vraag me af of dat helpt.
Hmzzz, ik heb helaas geen ervaring met de 1625...
Alles goed gechekt? Zitten de filters goed etc? Met zak of zonder zak?

Ik zou bijna zeggen dat er iets niet helemaal klopt, want zoals gezegd: de grotere broers zuigen écht hard.
Pfff, dat klinkt ook lekker zeg :P
pi_197985023
Mooie spulletjes weer hoor !

Ik heb mijn bus laatst helemaal ingericht , dus strikt gesproken ook wat nieuws ! haha kan er meer in :P

Ik had hem bij Makrolon ook gedeeld, en d8 die kan hier ook wel. Iig blij met her resultaat , mijn gereedschaptas staat er niet in. Dit was bij de scouting, stond even het oudpapier weg te mikken en had wat meer als wat zou passen met de koffer erbij in de wagen liggen , die stond dus ff op de voorstoel :)



hier de layout van mij bussie, drie lades onderop (links schroeven, hulphoutjes, en pbm, lades zijn 1.20 mtr diep ongeveer)(midden machines, gereedschap, bits, boren, slijpschijven etc, waterpassen, ontstoppingsspul)(rechts: tayripes, pvc spulletjes, draadjes, aansluitsnoeren divers, diverse stekkers en contrastekkers). Achter het houten bord zit mijn varitrexx ladder/trap erg handig ding. plus bezem, schep(wel handig op een strand :P ). daarboven een uitreklade met kitten, lijm en tapes . Zo gemaakt dat je hem ook mee kan nemen dmv een stang. Opstandje zie je zitten . rechts de meest gebruikte machines en bithouders in het lage bakje ernaast . erboven vier accu's die vol zijn . lege accu's in het lage laadje leggen . dan weet je meteen dat hij opgeladen moet worden . links in de kisten allerlei klein materiaal, van windhaakjes tot wagos, en tecs. daarnaast nog ruimte om dingen mee te nemen. Die gele container is voor de delivery , omdat nu de horeca dicht is .
Die zit normaal met twee spinnen vast in haakjes zodat hij niet heen en weer schijft in de bocht etc .(is voor de warme zaken , ze doen er een verwarmde tegel in . Dan zorgt die dat de container keurig op temperatuur blijft . maar gaat dan wel aan de schijf door het gewicht natuurlijk .#insideinfo
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 13 februari 2021 @ 20:44:51 #13
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_197989335
Ook ik moet eraan geloven :+
Soms koop ik gereedschap snel, soms langzaam. Deze hoort bij de laatste categorie. Bleef er steeds tegenaanlopen dat ik zoveel ideeën heb en ze beperkt kan printen. Nu kan ik m'n lol op, meteen het e.e.a. aan accessoires toegevoegd.
Ben razend benieuwd en zie ernaar uit hem in gebruik te nemen! ^O^
Weet van alles een beetje maar net niets.
  Knikkerking zaterdag 13 februari 2021 @ 21:07:41 #14
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_197989820
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:44 schreef -Richard- het volgende:
Ook ik moet eraan geloven :+
Soms koop ik gereedschap snel, soms langzaam. Deze hoort bij de laatste categorie. Bleef er steeds tegenaanlopen dat ik zoveel ideeën heb en ze beperkt kan printen. Nu kan ik m'n lol op, meteen het e.e.a. aan accessoires toegevoegd.
Ben razend benieuwd en zie ernaar uit hem in gebruik te nemen! ^O^
[ afbeelding ]
Gaaf!
Gefeliciteerd met je aankoop ^O^

Als je er al half zoveel plezier aan zult beleven als ik met 3D-printen heb, dan zit je al goed :P

Veel succes ermee in ieder geval!

Met welke software ga je tekenen? Ik kan Fusion360 van harte aanbevelen :Y
  zondag 14 februari 2021 @ 13:56:07 #15
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_197999816
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 21:07 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Gaaf!
Gefeliciteerd met je aankoop ^O^

Als je er al half zoveel plezier aan zult beleven als ik met 3D-printen heb, dan zit je al goed :P

Veel succes ermee in ieder geval!

Met welke software ga je tekenen? Ik kan Fusion360 van harte aanbevelen :Y
Bedankt man!
Ik doe dat op dit moment met Solidworks, tijdens mijn school nog kennis gemaakt met Autocad (2d), maar in de vrije uurtjes al genoeg met Solidworks getekend. Mijn vader had namelijk een licentie via zijn werkgever. Nu gebruik ik een student ID van een vriend die Werktuigbouwkunde studeert.
Dat ik er veel lol aan ga hebben kan niet missen, ik ben al helemaal hyped als ik me besef dat ik straks los kan gaan! Als ik vragen heb stuur ik je een berichtje ;) *O*
M'n pa heeft ook de Ultimaker 5 op 't werk, magnifieke machine, maar buiten budget :(

[ Bericht 1% gewijzigd door -Richard- op 14-02-2021 15:18:36 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198377435
Een accu frees Makita drt59zjx

en een Makita tacker, de DBN600zj


Allebei via de makita outlet, ik heb toch voldoende accu's (8 stuks 5 ampere)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_198378250
^O^

Net nog de bovenste frees gebruikt, zij het niet op accu.

Maar wat is de makita outlet? :o
  zondag 7 maart 2021 @ 17:18:02 #18
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198378394
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:09 schreef BEFEM het volgende:
^O^

Net nog de bovenste frees gebruikt, zij het niet op accu.

Maar wat is de makita outlet? :o
De outlet op makita.nl vermoed ik.
Deze dus: https://www.makitaoutletshop.nl/outlet/
pi_198379174
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

De outlet op makita.nl vermoed ik.
Deze dus: https://www.makitaoutletshop.nl/outlet/
Die inderdaad, al verschillende machines gekocht. Meeste niet te onderscheiden van nieuwe en vaak helft van nieuwprijs

Even mijn makita lijstje weer op orde gebracht:
maxi combihamer HR4010C
Reciprozaag DJR360ZK (outlet)
Kitspuit BCG180 (outlet)
Radio DMR110
Schroefmachine zwaar DDF481
Schroefmachine licht DDF459
Schuurmachine DBO180 (outlet)
Boorhamer DHR243 met stofafzuiger
Rammelaar DTD154
Rammelaar klein TD090
Acculamp DML805
Stofzuiger DVC750L
Kruimeldief DCL180
Stiftslijper DGD800
Slijptol DGA504
Cirkelzaagje DSS501
decoupeerzaag DJV182
Multitool DTM51
Gipsschroever DFS452
Kleine slagmoersleutel DTW190
Grote slagmoersleutel DTW 1002

Ik ben de komende maanden wel even klaar denk ik O-)

[ Bericht 41% gewijzigd door densmee op 07-03-2021 18:19:56 ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_198381013
Jaloers _O_

Doe eens fototje :P
pi_198503018


Deze gekocht om potscharnieren mee op te hangen. Wat een gekut :'). In theorie heel simpel maar toch niet. Het instellen van die getallen werkte niet goed, heb met een schroefmachine hem naar 6 moeten draaien ipv dat het lukte met de hand :r Daarnaast zitten er mooie gaatjes in waar je kan boren voor je schroeven, dat is echter niet voor mijn scharnieren, die zitten er 4 mm vanaf :') ;(

Het boren van het gat gaat wel goed ^O^
pi_198503340
Welke scharnieren gebruik je dan?
pi_198503720
quote:
10s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:26 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Deze gekocht om potscharnieren mee op te hangen. Wat een gekut :'). In theorie heel simpel maar toch niet. Het instellen van die getallen werkte niet goed, heb met een schroefmachine hem naar 6 moeten draaien ipv dat het lukte met de hand :r Daarnaast zitten er mooie gaatjes in waar je kan boren voor je schroeven, dat is echter niet voor mijn scharnieren, die zitten er 4 mm vanaf :') ;(

Het boren van het gat gaat wel goed ^O^
Ik heb dat gister met de bovenfrees gedaan, dat gaat ook echt perfect.
pi_198506399
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 21:42 schreef FranticDJ het volgende:
Welke scharnieren gebruik je dan?
https://www.meubelbeslagonline.nl/scharnier/voorliggend

En zo komt het eruit. De bovenste 2 gaatjes zijn via de mal, de onderste 2 moet het uiteindelijk zijn :') ;(



Of bedenk ik me net, misschien moet ik nog eerst de scharnieren afstellen. Vanavond eens kijken. Ik moet de scharnieren sowieso ook eerst allemaal op 90 graden zetten, ze staan standaard op 110. Je zou zeggen dat het andersom zou zijn...
  Knikkerking maandag 15 maart 2021 @ 08:33:19 #25
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198506754
Hier ook weer vanalles gekocht afgelopen weekend :P

Prullenbak voor in de werkplaats:


2 "etuis" met pincetten van Bernstein:




Een loeplamp van Waldman:

(met 3,5 en 8 dioptrie lens)

Henco perstang met 6 bekken:


Formart2 vacuüm-vorm-machine:


Kunnen we weer vooruit :+
pi_198522563
Mooie spulletjes weer hoor , altijd een genot om te kijken wat de andere hardcore fokkers hebben weten te scharrelen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 15 maart 2021 @ 23:59:58 #27
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198522698
Een kleine berg elektra spullen.
Maar ook de meest fijne schroevendraaiers terwijl ik er al meer dan genoeg heb, enige excuus is dat het geen VDE uitvoeringen waren :+ :+


Heb ook onderstaand setje overwogen (en in handen gehad), maar doppensetjes heb ik met losse bitjes en dat steeds wisselen gaat wel maar complete schroevendraaiers zijn toch fijner tijdens gebruik! Snel wisselen zonder dat je de bitjes kwijt raakt.

Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198729001
Steenklem

Nog nooit eerder gebruikt maar wat maakt zo'n simpel stuk gereedschap een bult stenen versjouwen veel makkelijker zeg. _O_

En deze wilde ik al een tijdje

Knipex PreciForce krimptang :9
  Knikkerking zondag 28 maart 2021 @ 11:18:38 #29
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198729148
3 stuks WOWSTICK: The Metal One-Piece Mini Electric Hand Drill



Het is een Kickstarter project dus levering is pas later dit jaar, maar het leek me een super leuk cadeautje voor m'n vader, broertje én mezelf :+
pi_198734919
Ik sta op het punt om een cirkelzaagset te kopen. Het is bedoeld voor het maken van meubels. Kast voor schuine gedeelte zolder, tvmeubel, lades in trapkast etc. Is dit dan een goede optie? Een afkortzaag heb ik al. Er is zoveel te koop :o

  Knikkerking zondag 28 maart 2021 @ 16:34:57 #31
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198735115
Als het budget het toelaat zou ik een invalzaag nemen in plaats van een "gewone" cirkelzaag :)
pi_198735248
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:34 schreef Atmoz het volgende:
Als het budget het toelaat zou ik een invalzaag nemen in plaats van een "gewone" cirkelzaag :)
Scheelt wel zo'n geleiderrail adapter :s)
Maar die invalzagen zijn echt een stuk duurder en ik vraag me af of ik dat wel nodig heb. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
  zondag 28 maart 2021 @ 17:29:33 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198736370
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:42 schreef zoz het volgende:

[..]

Scheelt wel zo'n geleiderrail adapter :s)
Maar die invalzagen zijn echt een stuk duurder en ik vraag me af of ik dat wel nodig heb. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
Zeker met de klussen die jij gaat doen is een invalzaag een must have. Allemaal plaatmateriaal werk, en dan is werken met een invalzaag wel serieus fijn.
pi_198736693



Is dit een goede optie? Of is een andere set prijs technisch beter voor het beoogde doel?

Ik zit in de verkeerde topic te posten dus zal ik nu in de juiste verder gaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door zoz op 28-03-2021 18:51:21 ]
  Knikkerking vrijdag 2 april 2021 @ 07:04:55 #35
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198814775
Bosch-GBH-8-45-DV


En 3 stuks SDS-MAX boren (25mm, 32mm en 40mm) van Schwabenbach :)



Nu ook nog ergens betaalbaar een 50mm boor zien uit te halen O-) (als iemand iets weet houd ik me aanbevolen _O_ )
  vrijdag 2 april 2021 @ 09:06:37 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198815535
Trekt dat ding 50mm in beton? :o
  Knikkerking vrijdag 2 april 2021 @ 10:58:53 #37
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198816997
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:06 schreef bleiblei het volgende:
Trekt dat ding 50mm in beton? :o
Bij de specs staat:

quote:
Boorbereik Boor-Ø in beton met hamerboren 12 – 45 mm
Optimaal toepassingsbereik beton met hamerboren 20 – 40 mm
Dus ik hoop stiekem dat "af en toe" 50mm ook wel gaat... :P
Denk je van niet dan?

't Ding heeft 12,5J wat niet heel weinig is natuurlijk 8-)
  vrijdag 2 april 2021 @ 16:40:34 #38
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_198821345
Kun je dan niet beter een diamantboor nemen? Beetje zonde om alles kapot te boren als je ook met een dunwandige of dikwandige diamantboor te werk kunt gaan. Dan zit het gat er ook zo trouwens.

https://www.visser-assen.nl/diamantboor-dunwandig-130-230-mm

https://www.diamantboorshop.nl/diamantboor-dikwandig.html
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_198821559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 07:04 schreef Atmoz het volgende:
Bosch-GBH-8-45-DV
[ afbeelding ]

En 3 stuks SDS-MAX boren (25mm, 32mm en 40mm) van Schwabenbach :)

[ afbeelding ]

Nu ook nog ergens betaalbaar een 50mm boor zien uit te halen O-) (als iemand iets weet houd ik me aanbevolen _O_ )
Die heb ik ook, wat een beest is dat 8-)
echt een fijne machine, die heeft me al heel wat uurtjes boren bespaard.

Tip,boren van borenexpert kopen. Ik heb 25mm boren van een meter waar ik wekelijks mee boor. Die dingen gaan echt heel veel gaten mee.

Maar idd, voor 50mm zou ik ook diamant halen. Ik heb zon ding van ebay, gaat perfect.
pi_198990098
Deze jongen:




Ik had al een tweedehandsje met snoer, maar dit is wel een hele verbetering. Wat een top ding. En super snel terwijl ie klinkt alsof hij heel rustig draait.

Ook voor normaal schroefwerk van plaatmateriaal oid lijkt ie me fijn, hij stopt precies als de schroefdop verzonken zit.
  Knikkerking dinsdag 13 april 2021 @ 19:43:40 #41
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198991502
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 18:47 schreef Makrolon het volgende:
Deze jongen:

[ afbeelding ]

Ik had al een tweedehandsje met snoer, maar dit is wel een hele verbetering. Wat een top ding. En super snel terwijl ie klinkt alsof hij heel rustig draait.

Ook voor normaal schroefwerk van plaatmateriaal oid lijkt ie me fijn, hij stopt precies als de schroefdop verzonken zit.
Cool!

Klinkt als een fijn ding inderdaad.
Eentje op accu zal zeker nog fijner werken ja :Y

Ik heb zelf zojuist dit besteld:



En nog een shitload op Kickstarter (25 dingen O-) O-) O-) O-) O-) O-) )
pi_198998350
Atmoz heb jij ook iets van de parkside?
  Knikkerking woensdag 14 april 2021 @ 12:00:08 #43
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_198999244
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 10:40 schreef Barry1986 het volgende:
Atmoz heb jij ook iets van de parkside?
Nee, daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Maar volgens mij zijn er wel wat mensen hier die daar dingen van hebben. (tenminste, ik heb die hier al eens vaker voorbij zien komen :Y ).

Waarom vraag je dat? Misschien kunnen anderen je helpen ^O^

[edit]
Maar eigenlijk is dit het verkeerde topic daarvoor O-)
  Knikkerking zaterdag 17 april 2021 @ 18:02:55 #44
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_199042915
Deze aanschaf had ik al veel eerder moeten doen...
Wat een fijne dingen _O_

Donderdag tegelijk besteld, maar gisteren eentje geleverd (die ik zelf nog "in elkaar" moest zetten) en vandaag de andere die al helemaal in elkaar stond 8)7

Anyway: serieus HELE fijne dingen als je het mij vraagt ^O^



pi_199042952
Knap karretje, gedore red is best aardige kwaliteit voor t geld .
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 17 april 2021 @ 18:30:01 #46
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199043261
Gedore Red is heette tot voor kort Carolus toch?

Maar lijkt mij een handig ding ja :Y .
  Moderator zaterdag 17 april 2021 @ 18:47:08 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_199043442
Klopt @bleiblei

Mooi spul @Atmoz
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_199050001
quote:
0s.gif Op woensdag 14 april 2021 12:00 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Nee, daar kan ik je helaas niet bij helpen.

Maar volgens mij zijn er wel wat mensen hier die daar dingen van hebben. (tenminste, ik heb die hier al eens vaker voorbij zien komen :Y ).

Waarom vraag je dat? Misschien kunnen anderen je helpen ^O^

[edit]
Maar eigenlijk is dit het verkeerde topic daarvoor O-)

Jij koopt alleen maar a merken 👍. Ik was benieuwd of er toch stiekem een parkside tussen zat 😉

Btw de Dormer boren heb ik ook, echt goud spul
  Knikkerking zondag 18 april 2021 @ 08:26:50 #49
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_199050038
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:05 schreef Cybersijp het volgende:
Knap karretje, gedore red is best aardige kwaliteit voor t geld .
Jep, ik ben er nu al zo blij mee :Y
Vraag me bijna af hoe ik al die tijd zonder heb kunnen doen >:)

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:30 schreef bleiblei het volgende:
Gedore Red is heette tot voor kort Carolus toch?

Maar lijkt mij een handig ding ja :Y .
Ah, weer wat geleerd ^O^

Enne: is zo'n karretje niets voor bij jou?
Ik zou bijna willen zeggen één van m'n beste "gereedschapsaankopen" ooit :9

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Klopt @:bleiblei

Mooi spul @:Atmoz
Thanks :7

De 2 naast elkaar geeft ook weer nieuwe mogelijkheden: fijne (grote) verhoging om aan te werken. Of juist uit elkaar en dan een plaat of balk erop om te zagen ofzo. En meteen alles bij de hand. (en netjes opgeruimd)

Woehoew, hier krijg ik nu écht goede zin van *O* *O* *O*

quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 08:15 schreef Barry1986 het volgende:

Jij koopt alleen maar a merken 👍. Ik was benieuwd of er toch stiekem een parkside tussen zat 😉

Hehe :+
Nee, als ik iets van Parkside zou tegenkomen wat ik graag zou willen hebben, dan zoek ik direct hetzelfde apparaat in een beter merk op en dan koop ik dat vervolgens O-)

quote:
Btw de Dormer boren heb ik ook, echt goud spul
Klopt! Ontzettend fijne boren _O_
Ben blij dat iemand (sorry, even vergeten wie) hier me daarop getipt heeft.
Ze zijn niet goedkoop, maar echt... wát een dikke kwaliteit 8-)
(zal dan ook nooit meer iets anders kopen!)
  zondag 18 april 2021 @ 08:33:28 #50
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199050073
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:26 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, weer wat geleerd ^O^

Enne: is zo'n karretje niets voor bij jou?
Ik zou bijna willen zeggen één van m'n beste "gereedschapsaankopen" ooit :9
Ik heb er nu niet de ruimte voor. Misschien als de garage ooit af is :P .
  zondag 18 april 2021 @ 08:38:31 #51
80382 manny
30 is best veel
pi_199050098
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 19:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Cool!

Klinkt als een fijn ding inderdaad.
Eentje op accu zal zeker nog fijner werken ja :Y

Ik heb zelf zojuist dit besteld:

[ afbeelding ]

En nog een shitload op Kickstarter (25 dingen O-) O-) O-) O-) O-) O-) )
#durftevragen

Wat doet dat ding ? Iets met temperatuur, maar hij kan vast trucjes..
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Knikkerking zondag 18 april 2021 @ 10:13:50 #52
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_199050849
quote:
19s.gif Op zondag 18 april 2021 08:38 schreef manny het volgende:

[..]

#durftevragen

Wat doet dat ding ? Iets met temperatuur, maar hij kan vast trucjes..
Foto's maken (met bijbehorende temp/vocht waardes), connectie met telefoon, vochtsensor.

Verder weet ik het eigenlijk niet O-)
(ik heb 'm alleen gekocht om een goede temp + vocht-sensor te hebben)
  zondag 18 april 2021 @ 11:54:23 #53
80382 manny
30 is best veel
pi_199052047
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 10:13 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Foto's maken (met bijbehorende temp/vocht waardes), connectie met telefoon, vochtsensor.

Verder weet ik het eigenlijk niet O-)
(ik heb 'm alleen gekocht om een goede temp + vocht-sensor te hebben)
Top. Je zou bijna denken dat je er een snelheidsmeting mee kan doen ;)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Moderator zondag 18 april 2021 @ 14:18:57 #54
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199053910
quote:
19s.gif Op zondag 18 april 2021 11:54 schreef manny het volgende:

[..]

Top. Je zou bijna denken dat je er een snelheidsmeting mee kan doen ;)
Volgens mij is het een warmtebeeldcamera ;)
pi_199115576
Baier BBS 606L compacte boormachine met zelfreinigingsfunctie.


Voor de afzuiging van droog diamant boren.

Iemand nog tips voor de afzuiging.
Heb deze gekocht maar kan nog ruilen.
Vakman pur sang
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 20:41:55 #56
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199115935
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Baier BBS 606L compacte boormachine met zelfreinigingsfunctie.
[ afbeelding ]

Voor de afzuiging van droog diamant boren.

Iemand nog tips voor de afzuiging.
Heb deze gekocht maar kan nog ruilen.
Er zijn denk ik bijna geen betere dan een echte starmix ;)
pi_199116000
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:41 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Er zijn denk ik bijna geen betere dan een echte starmix ;)
Ja die zag ik ook, en weet dat ze goed zijn maar Ipulse is direct 2 keer zo duur :'(
Vakman pur sang
  donderdag 22 april 2021 @ 21:44:24 #58
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199117179
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Baier BBS 606L compacte boormachine met zelfreinigingsfunctie.
[ afbeelding ]

Voor de afzuiging van droog diamant boren.

Iemand nog tips voor de afzuiging.
Heb deze gekocht maar kan nog ruilen.
Vraag is, wat waren de argumenten om deze te kopen? Naar mijn weten is Baier ook geen lullig merk en expert in stoffige machines :+ , dus lijkt mij dat hun stofzuigers ook top zijn :) .
pi_199117301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Vraag is, wat waren de argumenten om deze te kopen? Naar mijn weten is Baier ook geen lullig merk en expert in stoffige machines :+ , dus lijkt mij dat hun stofzuigers ook top zijn :) .
Deze zag ik als combi bij een droge kernboor met pulsen, daardoor dacht ik dat die zeker geschikt moet zijn voor dat werk.
Liefst kocht ik een kernmachine er ook bij, maar mijne is nog gewoon goed.
Vakman pur sang
  donderdag 22 april 2021 @ 22:21:45 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_199117805
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Deze zag ik als combi bij een droge kernboor met pulsen, daardoor dacht ik dat die zeker geschikt moet zijn voor dat werk.
Liefst kocht ik een kernmachine er ook bij, maar mijne is nog gewoon goed.
Wat ik zo lees werkt dat prima samen. En zoveel goedkoper dan starmix is ie toch niet? Los kost ie 650 euro. En vergeet niet dat Starmix of Festool (imho aardig vergelijkbaar) minder bedoeld zijn voor steengruis en stof en meer voor zaagsel en houtstof. Merk ook bij mijn festool dat puin nog wel eens ergens in een slang blijft hangen als ik net wat heftiger zooi zuig/opruim. Mogelijk heeft deze daar minder last van.

Feit dat er standaard 50mm spul op zit ipv. 32mm spul geeft al aan dat ze daar bij voorbaat al rekening houden met rommel die je afzuigt als je in muren freest.
pi_199118153
Ja zo dacht ik ook.
Trouwens bijna de helft goedkoper dan Carat dat Baier, ook die puls kernboormachine.

Maar goed de volgende aankoop wordt toch wel een bagagewagen of busje.
Loopt een beetje uit de hand dat zaterdag klussen :D
Vakman pur sang
pi_199159107
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:42 schreef zoz het volgende:

[..]

Scheelt wel zo'n geleiderrail adapter :s)
Maar die invalzagen zijn echt een stuk duurder en ik vraag me af of ik dat wel nodig heb. Ik kan mij natuurlijk vergissen.
Absoluut invalzaag nemen. Zo fijn werken. En een stuk veiliger. Bij correct gebruik zaag je je plaat zo door dat het blad er niet onderuit komt. En je kunt ook ergens halverwege beginnen.

Een invalzaag kan alles wat een cirkelzaag kan, maar een cirkelzaag kan bijna niks wat een invalzaag kan. Behalve dan dieper zagen. Maar dat gebruik je zo zelden.
pi_199159156
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 17:41 schreef zoz het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Is dit een goede optie? Of is een andere set prijs technisch beter voor het beoogde doel?

Ik zit in de verkeerde topic te posten dus zal ik nu in de juiste verder gaan.
Kjk eens naar een Makita VC2512L. Superfijne en uitgebreide stofzuiger voor de helft van de prijs.
pi_199159439
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:25 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Absoluut invalzaag nemen. Zo fijn werken. En een stuk veiliger. Bij correct gebruik zaag je je plaat zo door dat het blad er niet onderuit komt. En je kunt ook ergens halverwege beginnen.

Een invalzaag kan alles wat een cirkelzaag kan, maar een cirkelzaag kan bijna niks wat een invalzaag kan. Behalve dan dieper zagen. Maar dat gebruik je zo zelden.
Je laatste stelling is niet waar. Een cirkelzaag is een perfect stuk gereedschap om in het werk balken af te korten. Dus in plaats van telkens met een balk naar je afkortzaag te lopen een balk leggen, aftekenen en direct op locatie zagen.

Kijk maar eens naar het werktempo in onderstaand filmpje. Dat kan echt alleen met een cirkelzaag.


Maar voor het fijnere werk is een invalzaag de betere keuze.
pi_199159656
Ondertussen heb ik de Makita invalzaag en stofzuiger al lang binnen :D
pi_199159814
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:28 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Kjk eens naar een Makita VC2512L. Superfijne en uitgebreide stofzuiger voor de helft van de prijs.
Die kun je niet aansluiten op een bovenfrees en geen regelbare zuigkracht.
  maandag 26 april 2021 @ 00:49:35 #67
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199159899
quote:
19s.gif Op zondag 18 april 2021 08:38 schreef manny het volgende:
#durftevragen
Wat doet dat ding ? Iets met temperatuur, maar hij kan vast trucjes..
Gaat hij dus mee de kroeg in chickies scoren door te kijken of ze al warm zijn :+
pi_199161552
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:33 schreef zoz het volgende:

[..]

Die kun je niet aansluiten op een bovenfrees en geen regelbare zuigkracht.
En waarom zou je die niet kunnen aansluiten op een bovenfrees? Regelbare zuigkracht is een leuke gadget als je m aansluit op een schuurmachine. Voor stof/zaagsel afzuigen op een zaagmachine of frees ga je toch voor max. zuigkracht.
pi_199161586
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:45 schreef Glider76 het volgende:

[..]

En waarom zou je die niet kunnen aansluiten op een bovenfrees? Regelbare zuigkracht is een leuke gadget als je m aansluit op een schuurmachine. Voor stof/zaagsel afzuigen op een zaagmachine of frees ga je toch voor max. zuigkracht.
Dat staat erbij vermeld.

Ik bedoelde die 2 opties als verschillende dingen. Ik ga inderdaad hem ook aansluiten op een schuurmachine.
pi_199161632
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:49 schreef zoz het volgende:

[..]

Dat staat erbij vermeld.

Ik bedoelde die 2 opties als verschillende dingen. Ik ga inderdaad hem ook aansluiten op een schuurmachine.
Dat heeft enkel te maken met de niet antistatische slang.
pi_199163020
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:33 schreef zoz het volgende:

[..]

Die kun je niet aansluiten op een bovenfrees en geen regelbare zuigkracht.
Ik heb die stofzuiger op mijn bovenfrees met een cyclone ertussen. Af en toe vinger tegen de emmer en hij is niet statisch meer
pi_199164163
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:55 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Dat heeft enkel te maken met de niet antistatische slang.
I know.
  Moderator vrijdag 14 mei 2021 @ 09:23:25 #73
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199414759
Tuingereedschap telt ook mee in dit topic ? ;)

Wij hebben een Gloria Multibrush gekocht (op 230V); voornamelijk vanwege de voegenreiniger en de reinigingsborstel. Maar je kunt er schijnbaar ook graskanten mee snijden en zijn er nog borstels speciaal voor het reinigen van houten vlonders.


Eerste ervaringen zijn hier in ieder geval erg positief *O*



pi_199547613
Deze



Deze



En deze



De hoekmeter wilde ik altijd al een keer hebben. Is soms wel eens handig lijkt me.

En de groene laser heb ik eigenlijk niet nodig :+ maar een vriend van me wilde m'n rode wel overkopen. En aangezien die al een paar jaar oud is is t wel gunstig on weer een nieuwe te kopen. :)
pi_199549175
Hoekmeter heb ik analoog van stabila. Erg handig ding! Zit ook wat te denken over groene interieur laser maar dan van laserliner. Eerst mezelf maar ff inlezen nog
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_199552327
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 23:56 schreef Cybersijp het volgende:
Hoekmeter heb ik analoog van stabila. Erg handig ding! Zit ook wat te denken over groene interieur laser maar dan van laserliner. Eerst mezelf maar ff inlezen nog
Ja met hoeken enzo ben ik echt super slecht... Deze rekent ook om van de gemeten hoek naar welke hoek je moet instellen op de afkortzaag. Dus dat is wel echt top!

Ik zou van laserliner wel de professionele lijn pakken.. Ik heb die hobbyboblijn gehad en dat vond ik niet zo degelijk aanvoelen allemaal..

Heb je nu al wel een rode of word dit je 1e laser? Haal sowieso een 360 graden laser!
pi_199557915
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 mei 2021 11:26 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ja met hoeken enzo ben ik echt super slecht... Deze rekent ook om van de gemeten hoek naar welke hoek je moet instellen op de afkortzaag. Dus dat is wel echt top!

Ik zou van laserliner wel de professionele lijn pakken.. Ik heb die hobbyboblijn gehad en dat vond ik niet zo degelijk aanvoelen allemaal..

Heb je nu al wel een rode of word dit je 1e laser? Haal sowieso een 360 graden laser!
Ik ben al ff bekend met het merk Umarex :P En weet dat ze twee lijnen hebben, heb jaar of acht/tien terug al een rotatielaser voor buiten van ze gehaald (quadrum 310 , in rode laser uitvoering ) werkt meer dan prima .

hoeken opnemen en overzetten naar afkortzaag is ff een dingetje dat je moet weten . zelf wat jaren terug filmpje gekeken op you tube er over erg verhelderend !
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  vrijdag 11 juni 2021 @ 00:00:27 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_199826289

:9

Als een mes door de boter.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 10:06:40 #79
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_200005302
Een paar Prime-deals aangeschaft:





...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_200012214
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 10:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Een paar Prime-deals aangeschaft:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Goed spul!

Schroefmachientje is echt fijn.
pi_200090013
Een hele mooie, meer dan 30 jaar oude tatakinomi van het merk Kanehiro gekocht van een winkel in Tokio. Het smeedwerk is 1e klas en beter dan wat er vandaag de dag wordt gemaakt. Ik heb 'm gekocht voor de oude prijs van 7500 yen, dat is omgerekend ¤57. Voor een nieuwe, recent gemaakte van dezelfde kwaliteit tik je al snel de ¤200 aan.

pi_200090026
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 14:31 schreef Navifactiva het volgende:
Een hele mooie, meer dan 30 jaar oude tatakinomi van het merk Kanehiro gekocht van een winkel in Tokio. Het smeedwerk is 1e klas en beter dan wat er vandaag de dag wordt gemaakt. Ik heb 'm gekocht voor de oude prijs van 7500 yen, dat is omgerekend ¤57. Voor een nieuwe, recent gemaakte van dezelfde kwaliteit tik je al snel de ¤200 aan.

[ afbeelding ]
Mooi ding ja. :Y
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_200178873
Een blazer van Bosch en de 12v schaaf van Bosch. Even te lui om een foto te zoeken :+

Ik had nog geen schaaf, en zo'n blazer lijkt me altijd makkelijk.

Die schaaf voelt erg degelijk aan moet ik zeggen!
  dinsdag 6 juli 2021 @ 17:42:26 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200232410
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 23:05 schreef Makrolon het volgende:
Een blazer van Bosch en de 12v schaaf van Bosch. Even te lui om een foto te zoeken :+

Ik had nog geen schaaf, en zo'n blazer lijkt me altijd makkelijk.

Die schaaf voelt erg degelijk aan moet ik zeggen!
Bladblazer?
  Moderator dinsdag 6 juli 2021 @ 19:37:58 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200238373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 19:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zoiets als dit denk ik eerder :)

[ afbeelding ]
Die inderdaad!
Maar hij doet t ook als bladblazer hoor :p
  dinsdag 6 juli 2021 @ 23:18:07 #87
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_200240517
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 22:31 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Die inderdaad!
Maar hij doet t ook als bladblazer hoor :p
En ideaal voor de luie bbqer :P .
Maar waar denk jij em veel voor te gaan gebruiken?
pi_200253708


DeWalt :r en geen O+ Makita ;( ;( . Maar is veruit de betere koop, helaas. DWE7492.

Maand besteld, nu al binnen :D! Online las ik overal van levertijden van maanden. Nu nog kijken of ik ruimte heb op zolder :+
pi_200295595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juli 2021 23:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En ideaal voor de luie bbqer :P .
Maar waar denk jij em veel voor te gaan gebruiken?
Geen idee nog eigenlijk. Beetje schoon blazen van dingen enzo :P
pi_200295602
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:28 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

DeWalt :r en geen O+ Makita ;( ;( . Maar is veruit de betere koop, helaas. DWE7492.

Maand besteld, nu al binnen :D! Online las ik overal van levertijden van maanden. Nu nog kijken of ik ruimte heb op zolder :+
Gaaf!

Tafelzaag is echt iets wat ik van te voren niet had gedacht zoveel te gaan gebruiken. Echt ideaal, beter dan die kut invalzaag :9
  Moderator zaterdag 10 juli 2021 @ 11:51:46 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200297083
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:29 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Gaaf!

Tafelzaag is echt iets wat ik van te voren niet had gedacht zoveel te gaan gebruiken. Echt ideaal, beter dan die kut invalzaag :9
Ik wil je er wel van af helpen :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_200298494
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 09:29 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Gaaf!

Tafelzaag is echt iets wat ik van te voren niet had gedacht zoveel te gaan gebruiken. Echt ideaal, beter dan die kut invalzaag :9
Heb jij hem ingebouwd in een werkbank? Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen op m'n kleine zoldertje -O-
pi_200301575
quote:
11s.gif Op woensdag 7 juli 2021 18:28 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

DeWalt :r en geen O+ Makita ;( ;( . Maar is veruit de betere koop, helaas. DWE7492.

Maand besteld, nu al binnen :D! Online las ik overal van levertijden van maanden. Nu nog kijken of ik ruimte heb op zolder :+
Oei nice :Y
Wat een tof ding

Ik ben wel helemaal happy met mijn invalzaag.
pi_200307224
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 13:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Heb jij hem ingebouwd in een werkbank? Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen op m'n kleine zoldertje -O-
Nee ik heb m.op.zon uitklap ding staan en neem hem altijd mee op klus. Dus inbouwen gaat niet.

Maar op m'n Bosch kan ik met een beetje kunst en vliegwerk volledige platen er doorheen halen dus een werkbank is voor mij niet nodig.
pi_200307232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 juli 2021 11:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik wil je er wel van af helpen :+
Haha ik heb m af en toe toch wel eens nodig :+

Maar zaagtafel werkt zoveel fijner dan de invalzaag er bij pakken.
  zondag 11 juli 2021 @ 00:50:18 #96
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_200307311
quote:
0s.gif Op zondag 11 juli 2021 00:35 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Nee ik heb m.op.zon uitklap ding staan en neem hem altijd mee op klus. Dus inbouwen gaat niet.

Maar op m'n Bosch kan ik met een beetje kunst en vliegwerk volledige platen er doorheen halen dus een werkbank is voor mij niet nodig.
Platen met een zaagtafel is wel echt een gekloot. Dan pak ik echt liever invalzaag. Enige wat ik moet hebben is een 3m lineaal. Want dat koppelen schiet ook niet op als je ff snel een plaat klein wil zagen.

En verder... jongens... DeWalt, Bosch... koop een CS70 of TKS80. Das pas spul O+ ;) .
pi_200312891
Had ook een kleine tafelzaag, maar om dan een plaat door te voeren is gewoon klote. Kun je beter een invalzaag met lange rail hebben idd.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_200314874
quote:
1s.gif Op zondag 11 juli 2021 00:50 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Platen met een zaagtafel is wel echt een gekloot. Dan pak ik echt liever invalzaag. Enige wat ik moet hebben is een 3m lineaal. Want dat koppelen schiet ook niet op als je ff snel een plaat klein wil zagen.

En verder... jongens... DeWalt, Bosch... koop een CS70 of TKS80. Das pas spul O+ ;) .
Oh dat vind ik niet hoor. Zeker 12mm fiets ik er zo doorheen.. liever dan met de invalzaag.

En koppelen gaat super easy met Bosch hoor ;)
pi_200391089
Omdat ik na het kopen van wat geels me vies vond maar iets nieuws aangeschaft.



Ging een Ikeakast in elkaar zetten en dan is een kleine schroefmachine toch wat makkelijker. Jammer dat de kast al in elkaar staat :+

Met gratis Makita toolbelt uit de actie *O*
pi_200393430
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 11:16 schreef BEFEM het volgende:
Omdat ik na het kopen van wat geels me vies vond maar iets nieuws aangeschaft.

[ afbeelding ]

Ging een Ikeakast in elkaar zetten en dan is een kleine schroefmachine toch wat makkelijker. Jammer dat de kast al in elkaar staat :+

Met gratis Makita toolbelt uit de actie *O*
Wat een grote kist voor zo'n klein apparaat :o
  Moderator vrijdag 16 juli 2021 @ 21:37:35 #101
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200400642
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:17 schreef zoz het volgende:

[..]

Wat een grote kist voor zo'n klein apparaat :o
Scheelt natuurlijk dat er geen lader en accu's bij zitten.
pi_200402484
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Scheelt natuurlijk dat er geen lader en accu's bij zitten.
Inderdaad. Nu heb ik nog meer ruimte om troep te verzamelen _O_
pi_200404315
Deze voor in de nieuwe garage :De



Word hopelijk maandag geleverd.
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 08:35:59 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200404634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
Deze voor in de nieuwe garage :De

[ afbeelding ]

Word hopelijk maandag geleverd.
Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
pi_200408993
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
Deze voor in de nieuwe garage :De

[ afbeelding ]

Word hopelijk maandag geleverd.
Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.
pi_200422387
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:04 schreef bartos het volgende:

[..]

Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.
Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.
  zondag 18 juli 2021 @ 13:54:02 #107
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200422398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
Deze voor in de nieuwe garage :De

[ afbeelding ]

Word hopelijk maandag geleverd.
Hoe diep is dat? Ik heb het idee dat het tegenvalt?
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 18:20:56 #108
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200427813
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

[..]

Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.
De laden hebben in ieder geval wel dubbele ladegeleiders met kogellagers, en het is natuurlijk een hele hoop opbergruimte.

Ik vind 46 cm niet erg diep, zou verwachten dat zoiets minimaal 60 diep zou zijn.

https://www.hbm-machines.(...)r-werkplaats-systeem
pi_200427856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.
pi_200432711
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 18:22 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.
Inderdaad. Ik heb ook nog naar die gekeken maar die is sowieso nog 700 duurder oid. En hij heeft meer smalle lades, ik heb al een gereedschapskar met ondiepe lades dus denk dat die andere mij beter van pas komt.
  maandag 19 juli 2021 @ 00:35:11 #112
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_200434315
Dat een diepere werkbank meer zooi verzameld is inderdaad wel waar. Als je geordend bent is het wel handig, dan kun je namelijk een aantal grijpvoorraad zaken op de werkbank laten staan. Vet boutjes moertjes rommelbakje.
Mijne is 1m diep maar ik ben zelf erg lang dus het reiken naar het einde van de werkbank is geen probleem. Als je wat minder lang bent loop je er al snel tegenaan dat je tever en dus onpraktisch moet reiken.
Hoogte vind ik zelf erg belangrijk en heb hem twee keer aangepast. Nu volgens mij 93cm hoog.
Veel opberglades is superhandig! Dan wordt ook niet alles vies als je bijv met een haakse slijper of zoiets bezig bent.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_200452485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
Deze voor in de nieuwe garage :De

[ afbeelding ]

Word hopelijk maandag geleverd.
lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......

al binnen? Hoe is de kwaliteit?
pi_200458641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:01 schreef mappo het volgende:

[..]

lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......

al binnen? Hoe is de kwaliteit?
Neuh ik heb er nog nooit wat op geklemt...

Hij is binnen, het was maar een pallet. dus ik ben nog effe druk met in elkaar zetten :+ Ga straks even een kast doen, dan kan ik ook meer over de kwaliteit zeggen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 21:57:32 #115
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_200462597
Ikea 3.0
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 22:03:38 #116
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200463623
Nou alles in elkaar zetten gaat wel effe wat tijd kosten :+

Maar het past mooi, wijst zich redelijk vanzelf met een half oog op de handleiding.

Het is ook stevig, maar als ik dan een lade voel en m vergelijk met m'n Sonic kar is het wel echt een heel stuk slechter. Qua hoe soepel t loopt en sluit enzo.

Maar t voelt niet onstevig aan oid. Je merkt alleen gewoon dat het wat goedkoper is zegmaar.

Maar zeker niet slecht voor dit geld.
pi_201047009


Binnenkort moet ik 80cm tegels snijden, dus mezelf maar getrakteerd op een mooie tegelsnijder :p

Hoop dat ie niet te lomp is en ik hem ook ga pakken voor 60cm tegels.
pi_201048030
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:56:59 #120
465716 Witte_Slip_Met_Remspoor
Onderbroek Met Bruine Streep
pi_201048185
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:26 schreef Atmoz het volgende:

Hehe :+
Nee, als ik iets van Parkside zou tegenkomen wat ik graag zou willen hebben, dan zoek ik direct hetzelfde apparaat in een beter merk op en dan koop ik dat vervolgens O-)

Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.
Het soort klamme onderbroek zoals je die zoal zou kunnen vinden achter een Duits zelfservice tankstation.
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:58:59 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201048205
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:56 schreef Witte_Slip_Met_Remspoor het volgende:

[..]
Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.
:D
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:02:11 #122
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201048223
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
Hoop lawaai, zooi, flink stuk zwaarder en werkt veel minder snel dan een tegelsnijder. Is dit makkelijker. Onze tegelzetter kwam ook met 2 van die dingen aanzetten ipv. een elektrische en stond te kijken hoe snel dat ging :o .
Alleen hoekjes... dat gaat em niet worden :N .
pi_201048929
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
Wat bleiblei zegt. De tegelsnijder zet ik boven bij of in de badkamer neer, in 20 sec heb ik een tegel op maat. Een zaag moet buiten, gaat veel minder snel en is lomp om te vervoeren..
En de anders worden ook strakker met een snijder.

De hoekjes etc doe ik met de slijptol.
pi_201049321
Waarom bestaan er dan elektrische tegelsnijders? :+
pi_201049408
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:30 schreef BEFEM het volgende:
Waarom bestaan er dan elektrische tegelsnijders? :+
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegels ;)
pi_201049605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegels ;)
^O^
pi_201395987
Weer wat goodies uit Japan ontvangen. De eerste is een diamantplaat speciaal om slijpstenen mee te vlakken. De diamantplaat zelf is 1mm dik rvs met daarop de diamant en deze wordt met industriële dubbelzijdige tape op een aluminium base geplakt. Wel een mooi ontwerp want als de diamant op is hoef ik alleen een nieuw plaatje te kopen, de base hergebruik ik gewoon.



En ook nog een Aizu, een middel fijne natuurslijpsteen. Nog nooit eerder gebruikt en dit type steen werd oorspronkelijk blijkbaar gebruikt om agrarisch gereedschap mee te slijpen. Hij is wel fijner dan ik had verwacht, rond korrel 4000-5000 dus hij past mooi in het midden van mijn slijpregime voor mijn beitels.

pi_201606843
Nieuwe tas voor de klusspullen ! Zo blied mee!


Heb er vanaf April op lopen wachten, moest eerst gemaakt worden in oekoeboeroe land, dan naar de us of a , dan door naar engeland en vanaf daar naar mij . Is geen goedkoop dingetje al met al . Maar heb al zo veel uitgeprobeerd , koffers, tassen , buckets etc . Kon aan een relatief goedkope MC van Veto pro pac komen tijd terug . Die beviel meer dan uitstekend. Lastige is wel dat hij een maatje groter is dus je neemt gauw te veel mee. Daar moet ik nog eens ff in uitzoeken . Is nu wat zwaar , maar heeft wel schouderbanden dus kan evenzogoed relatief makkelijk getild worden .

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_201752128
Na een verbouwing waren enkele gereedschappen langzaam aan wel aan vervangen toe, het klemblokje van de decoupeerzaag was lam waardoor zaagjes eruit vallen en de accuboor kreeg ook steeds meer moeite met grote schroeven.

En wilde ook wel eens een accu platform kiezen waarop je de komende jaren vooruit kunt. Even gekeken naar de G-serie van makita, maar die hebben net wat te weinig keus in tuingereedschappen, en aangezien we nu een flinke tuin hebben moeten ook daar enkele elektrische spullen voor komen.

Het is uiteindelijk de bosch groen 18V serie geworden vanwege de enorme keuze in compatibel gereedschap, nu met een extra setje in de rug om dat Hornbach je bij elk gereedschap een gratis 2,5Ah accu erbij geeft.

Dus in 2 weken tijd 3 dingen gekocht:





Jammer dat de verbouwing al bijna klaar is eigenlijk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_201904052


Wilde eigenlijk een maatje groter maar die is 120 euro ofzo :') Ben benieuwd of het goed werkt.
pi_201913501
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:51 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Wilde eigenlijk een maatje groter maar die is 120 euro ofzo :') Ben benieuwd of het goed werkt.
En?? :P

T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
pi_201913846
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

  dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:57:30 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913860
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

[ afbeelding ]
Om hoeken te rollen ipv kwasten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201913891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Om hoeken te rollen ipv kwasten?
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.
Helaas alleen de versie met houder kunnen vinden, en niet alleen het rolletje.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:02:11 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913935
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:59 schreef Piles het volgende:

[..]
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.
Helaas alleen de versie met houder kunnen vinden, en niet alleen het rolletje.
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwE

Maar je hebt ook die houder nodig, want met een gewone houder kom je niet in het hoekje :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201914057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwE

Maar je hebt ook die houder nodig, want met een gewone houder kom je niet in het hoekje :P
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doen :D
Maar met houder is ie bij de Hornbach 11,29. Dus als het nodig is, dan maar met houder :P
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:13:27 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201914088
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:11 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doen :D
Maar met houder is ie bij de Hornbach 11,29. Dus als het nodig is, dan maar met houder :P
Gewoon even uitspoelen na gebruik?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201914142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Gewoon even uitspoelen na gebruik?
Niet mn sterkste punt, maar ik ga het proberen :@
pi_201914419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:

[..]
En?? :P

T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
Moet hem nog proberen, hopelijk dit weekend.
pi_201915804
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

[ afbeelding ]
Die heb ik ook gebruikt met het schilderen van de keuken. Werkte best behoorlijk goed, inderdaad een stuk handiger dan steeds heen en weer met de kwast. :-D Moet je wel de 2 vlakken waar je tussen rolt dezelfde kleur hebben uiteraard... Bij Bauhaus hebben ze de rolletjes inderdaad los. 1 tip: als je stopt met verven, doe dan je rolletje in een plastic zakje, rol de lucht eruit en dan in een lege verfemmer. Of een oude tupperware doos. Dan komt er minder lucht bij, kun je de volgende dag zo verder.

Andere tip die ik ook heb geprobeerd en die goed werkt: als je de rolletjes schoon hebt gespoeld, neem je ze mee aan de verfbeugel. Hou ze in een oude schone bouwemmer en dan met de luchtspuit er schuin op. Dan blaas je het rolletje schoon / droog. Op die manier is het me wel gelukt om de verfrollen goed schoon te krijgen en zo te kunnen hergebruiken.

Extreme tip voor als je echt een hekel hebt aan schoonmaken / uitspoelen. Ik heb laatst de rolletjes vacuum getrokken met de vacumeermachine (wel even oppassen dat je de goeie stand gebruikt, anders zit je hele machine onder de verf haha). Dan kun je ze weken laten liggen in eerder genoemde lege verfemmer en zo weer verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door ciewy op 27-10-2021 08:25:25 ]
pi_201950375
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:

[..]
En?? :P

T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
pi_201951473
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
Ik heb de grote broer van Kreg, de K5. Moet zeggen dat ik hem niet superveel gebruik, maar heeft me al een paar keer goed uit de brand geholpen :-) Wat vind je niet fijn aan die schroeven, de robertson kop? Je kunt ze geloof ik ook met torx krijgen als je dat prettiger vind.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:06:46 #143
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201952738
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.

Maar Googlen op pocket hole schroeven en je krijgt tal van betaalbare alternatieven:

https://www.google.com/search?q=pocket+hole+schroeven
pi_201953852
j
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.

Maar Googlen op pocket hole schroeven en je krijgt tal van betaalbare alternatieven:

https://www.google.com/search?q=pocket+hole+schroeven
Klopt :Y

Ik heb de set van euh. die oranje club

edit: UJK

https://www.gereedschappr(...)fijne-opbergtas.html

schroeven zijn wat gangbaarder (niet zo'n domme vierkante kop als Kreg) en de set voelt veel steviger aan als kreeg vind ik.
pi_201953871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:

[..]
En?? :P

T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..

Als het voor iets is wat nog uit elkaar moet: ideaal.
pi_201955104
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:37 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..

Als het voor iets is wat nog uit elkaar moet: ideaal.
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?
pi_201955108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:25 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.
pi_201955120
Ff wachten tot het patent vervalt en dan van Makita kopen :+
pi_201955288
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:27 schreef BEFEM het volgende:
Ff wachten tot het patent vervalt en dan van Makita kopen :+
Ik kwam gisteren toevallig dit filmpje tegen... Dat leek me ook wel wat. Ik heb zo'n frees van makita (230V). Dan hoef je niet weer een speciaal apparaat ervoor aan te schaffen. Ik heb het alleen verder niet besteld oid, dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit en/of minpunten.
pi_201955401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:26 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.
Ohja, dan beter domino inderdaad!
pi_201955426
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:56 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ohja, dan beter domino inderdaad!
:Y voor mij was 't toch al de eenvoudigste keuze omdat ik toch al in 't festool milieu zat.

Heb 'm toen met een black Friday deal gekocht.. scheelde 200-300 euro toen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:18:16 #152
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201955661
Heb jaren geleden gedubbed Domino vs. Lamello. Is toen Lamello (classic) geworden ivm. Plaatmateriaal en alle toepassingsmogelijkheden met klikverbindingen, scharnieren enz.

Is dat ding de afgelopen 5 jaar misschien 6 keer uit z'n systainer gekomen :@ . Dus Domino durf ik nog ff niet aan. Ben bang dat ik die ook erg weinig zou gaan gebruiken.
pi_202058801
Hier weer wat leuke nieuwe dingen binnen.

Vandaag binnen gekomen:



Bosch glm50c. mn oude afstandsmeter van bosch was ik verloren. en die sndway dingen zijn toch niet altijd super precies. Dus een nieuwe bosch besteld.
Vandaag even mee gespeeld, wat een super ding. Je kan er dus indirecte metingen mee doen. bv, hoogte van plafond, je houd het apparaat op een vaste plek, richt hem eerst op de plek waar vloer en muur bij elkaar komt, daarna op plek plafond en muur, en met de hoek en de afstand rekent het ding de hoogte van de kamer uit. das niet op de mm nauwkeurig, maar wel op een paar cm. Echt tof! verder nog allemaal andere handige functies, ik ben redelijk enthousiast :P en hij meet een stuk sneller dan de oude bosch.

Verder dit:



universele afzuiging voor op de slijptol.
als ik een badkamer doe slijp ik nu altijd buiten. dat kost stiekem best veel tijd met heen en weer lopen. zeker als t net niet past en je 3 keer heen en weer moet voor een tegel. Ik ga eens kijken of ik het hiermee in de badkamer kan slijpen met de stofzuiger er aan.

Verder nog iets anders maar dat mag ik denk ik nog niet vertellen :+
pi_202058926
Van de week die accuboormachine van de Action gekocht. Best een leuk ding voor 29,- maar de slipkoppeling is op standje 1 al best zwaar. Kleine schroefjes in zacht hout draai je dus gegarandeerd dol. Retour met dat ding dus. Vervolgens bij de Praxis een Wesco gehaald, maar ook hier het euvel dat de slipkoppeling in standje 1 al best zwaar is.

Nou hoeft het niet aan de prijs te liggen want ik heb nog een oud ding liggen die bijna niks kostte maar wel heel gevoelig af te stellen was.

Is het vrij normaal tegenwoordig dat die slipkoppelingen al best strak staan in stand 1?
pi_202058949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:15 schreef Spraypaint het volgende:
Van de week die accuboormachine van de Action gekocht. Best een leuk ding voor 29,- maar de slipkoppeling is op standje 1 al best zwaar. Kleine schroefjes in zacht hout draai je dus gegarandeerd dol. Retour met dat ding dus. Vervolgens bij de Praxis een Wesco gehaald, maar ook hier het euvel dat de slipkoppeling in standje 1 al best zwaar is.

Nou hoeft het niet aan de prijs te liggen want ik heb nog een oud ding liggen die bijna niks kostte maar wel heel gevoelig af te stellen was.

Is het vrij normaal tegenwoordig dat die slipkoppelingen al best strak staan in stand 1?
Gewoon een beetje gevoel er mee krijgen dan heb je de koppeling helemaal niet nodig. Ik gebruik dat echt nooit.
pi_202063110
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:06 schreef Makrolon het volgende:
Je kan er dus indirecte metingen mee doen. bv, hoogte van plafond, je houd het apparaat op een vaste plek, richt hem eerst op de plek waar vloer en muur bij elkaar komt, daarna op plek plafond en muur, en met de hoek en de afstand rekent het ding de hoogte van de kamer uit. das niet op de mm nauwkeurig, maar wel op een paar cm. Echt tof!
Je kunt hem ook gewoon op de vloer zetten en omhoog richten natuurlijk. :+

Fijne meter, ik heb hem zelf ook. Ooit eens voor ¤80 bij de Gamma (?) meegenomen toen die al het Bosch blauw spul in de opruiming hadden.

Maar ik kan niet zeggen dat ik al die functies veel gebruik, net als het Connected gebeuren. Leuk om eens mee te spelen maar daar is het eigenlijk wel bij gebleven.

Alleen de digitale waterpas wil ik nog wel eens gebruiken (en de functie om afstand te meten, natuurlijk :+).
  zaterdag 6 november 2021 @ 23:00:11 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202063375
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:45 schreef XanderH het volgende:

[..]
Je kunt hem ook gewoon op de vloer zetten en omhoog richten natuurlijk. :+

Fijne meter, ik heb hem zelf ook. Ooit eens voor ¤80 bij de Gamma (?) meegenomen toen die al het Bosch blauw spul in de opruiming hadden.

Maar ik kan niet zeggen dat ik al die functies veel gebruik, net als het Connected gebeuren. Leuk om eens mee te spelen maar daar is het eigenlijk wel bij gebleven.

Alleen de digitale waterpas wil ik nog wel eens gebruiken (en de functie om afstand te meten, natuurlijk :+).
Tijdens het klussen gebruik je het niet heel snel denk ik, maar het kan wel handig zijn om de afstand tussen twee takken op te meten. Of van een raam op de 1e verdieping tot de nok.

En in bijvoorbeeld een fabriek kan je ook een hoop maten gemakkelijk meten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202063406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:45 schreef XanderH het volgende:

[..]
Je kunt hem ook gewoon op de vloer zetten en omhoog richten natuurlijk. :+

Fijne meter, ik heb hem zelf ook. Ooit eens voor ¤80 bij de Gamma (?) meegenomen toen die al het Bosch blauw spul in de opruiming hadden.

Maar ik kan niet zeggen dat ik al die functies veel gebruik, net als het Connected gebeuren. Leuk om eens mee te spelen maar daar is het eigenlijk wel bij gebleven.

Alleen de digitale waterpas wil ik nog wel eens gebruiken (en de functie om afstand te meten, natuurlijk :+).
Ja alleen als je bv de hoogte van een huis wil meten en je hebt niks om tegenaan te richten is t wel handig. ;)


Ik gebruik dat connected denk ik wel eens als ik bij klanten moet inmeten. Foto van de situatie maken en dan met de app de maten er in zetten.
  zondag 7 november 2021 @ 00:05:00 #159
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202064416
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:06 schreef Makrolon het volgende:
Hier weer wat leuke nieuwe dingen binnen.

Vandaag binnen gekomen:

[ afbeelding ]

Bosch glm50c. mn oude afstandsmeter van bosch was ik verloren. en die sndway dingen zijn toch niet altijd super precies. Dus een nieuwe bosch besteld.
Vandaag even mee gespeeld, wat een super ding. Je kan er dus indirecte metingen mee doen. bv, hoogte van plafond, je houd het apparaat op een vaste plek, richt hem eerst op de plek waar vloer en muur bij elkaar komt, daarna op plek plafond en muur, en met de hoek en de afstand rekent het ding de hoogte van de kamer uit. das niet op de mm nauwkeurig, maar wel op een paar cm. Echt tof! verder nog allemaal andere handige functies, ik ben redelijk enthousiast :P en hij meet een stuk sneller dan de oude bosch.

Verder dit:

[ afbeelding ]

universele afzuiging voor op de slijptol.
als ik een badkamer doe slijp ik nu altijd buiten. dat kost stiekem best veel tijd met heen en weer lopen. zeker als t net niet past en je 3 keer heen en weer moet voor een tegel. Ik ga eens kijken of ik het hiermee in de badkamer kan slijpen met de stofzuiger er aan.

Verder nog iets anders maar dat mag ik denk ik nog niet vertellen :+
Komt ie nu mee :') .
Mijn ouwe Bosch heeft eh... pur over zich heen gekregen. Dus het meest belangrijke knopje (meten) deed het nog maar af en toe. Dus heb op jullie adviezen hier, 2 SND's gekocht tijdje geleden -O- .
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 10:01:30 #160
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202066360
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:06 schreef Makrolon het volgende:

Verder nog iets anders maar dat mag ik denk ik nog niet vertellen :+
Plemp maar gewoon hier neer, als het niet door de beugel kan haal ik of Vonk het wel weg :P

Die Bosch hebben we op het werk laatst ook gekocht, om machines te kalibreren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202066728
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 00:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Komt ie nu mee :') .
Mijn ouwe Bosch heeft eh... pur over zich heen gekregen. Dus het meest belangrijke knopje (meten) deed het nog maar af en toe. Dus heb op jullie adviezen hier, 2 SND's gekocht tijdje geleden -O- .
Oh :'(

Ja in eerste instantie was ik er ook wel tevreden over, naast die bosch gaven ze altijd het zelfde aan.

Maar waar ik m vaak voor gebruikte was balken van bv een veranda of tussenmuurtje inmeten, en dan met de rolmaat aftekenen op t hout. En dat ging met de bosch altijd perfect en met de sndway merkte ik toch dat het dan niet altijd paste...
pi_202066748
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 10:01 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Plemp maar gewoon hier neer, als het niet door de beugel kan haal ik of Vonk het wel weg :P

Die Bosch hebben we op het werk laatst ook gekocht, om machines te kalibreren.
Haha nee van hier zal t wel mogen. :P Komt nog wel.

HAd nog wel iets anders wat ik vergeten was:



aanslag voor de geleiderail. Hierdoor ben ik wat meer vrienden geworden met mn invalzaag :P nu verschuift die rail niet meer door de voorwaardse beweging van de invalzaag over de rail. En dat ie m op 90 graden houd is mooi meegenomen.
pi_202066899
Heb werkelijk nooit gehad dat mn geleiderail in langsrichting verschuift :X Ja ok bij niet horizontaal zagen, maar dan zet ik er een klem onder.

Druk je dan niet gewoon te hard op je zaag?
pi_202066989
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:01 schreef FranticDJ het volgende:
Heb werkelijk nooit gehad dat mn geleiderail in langsrichting verschuift :X Ja ok bij niet horizontaal zagen, maar dan zet ik er een klem onder.

Druk je dan niet gewoon te hard op je zaag?
Geen idee.. Bij mij doet ie t altijd bij gladdere materialen. Welk merk heb je?
pi_202066995
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:07 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Geen idee.. Bij mij doet ie t altijd bij gladdere materialen. Welk merk heb je?
Festool
pi_202067002
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:07 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Festool
Misschien heeft die betere antislip? Of het ligt gewoon aan mij
pi_202067168
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:07 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Misschien heeft die betere antislip? Of het ligt gewoon aan mij
geen idee, volgens mij wel gelijkend materiaal :X?
  Knikkerking zondag 7 november 2021 @ 11:29:59 #168
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202067410




En na maanden wachten (was een Kickstarter project) is dan ook eindelijk m'n vaccum-apparaat aangekomen:



Vanmorgen even snel getest en dat zag er al goed uit. Helaas geen tijd om er echt goed naar te kijken verder, maar weet nu al zeker dat het een fijne toevoeging gaat zijn aan m'n gereedschaps-assortiment :Y
pi_202067432
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:29 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En na maanden wachten (was een Kickstarter project) is dan ook eindelijk m'n vaccum-apparaat aangekomen:

[ afbeelding ]

Vanmorgen even snel getest en dat zag er al goed uit. Helaas geen tijd om er echt goed naar te kijken verder, maar weet nu al zeker dat het een fijne toevoeging gaat zijn aan m'n gereedschaps-assortiment :Y
Die bovenste moet je niet op een witte muur gebruiken. Hij zuigt alle stof langs die muur voor het de machine in gaat...
pi_202067437
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:17 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
geen idee, volgens mij wel gelijkend materiaal :X?
Dan ligt t aan mij :+
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 12:18:50 #171
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202068141
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Die bovenste moet je niet op een witte muur gebruiken. Hij zuigt alle stof langs die muur voor het de machine in gaat...
Door schade en schande achter gekomen neem ik aan ?
pi_202068618
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 11:33 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Die bovenste moet je niet op een witte muur gebruiken. Hij zuigt alle stof langs die muur voor het de machine in gaat...
Heeft de festool/starmix variant ook last van :P

tip: dat roze/paarse afplakband gebruiken. ruim afplakken. Dit ding erop zuigen en klaar.
pi_202069541
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Door schade en schande achter gekomen neem ik aan ?
Haha klopt. Al was het op een bakstenen muur en zag ik daar al de hele afdruk er op...
pi_202069582
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 12:43 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Heeft de festool/starmix variant ook last van :P

tip: dat roze/paarse afplakband gebruiken. ruim afplakken. Dit ding erop zuigen en klaar.
Ja of gewoon met deze



Of gewoon stofzuiger er onder :9

Maar er is er een die heeft een apart compartiment voor het aan de muur vast zuigen, en een apart gat waar ie het afzuigt.
pi_202069603
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:49 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ja of gewoon met deze

[ afbeelding ]

Of gewoon stofzuiger er onder :9

Maar er is er een die heeft een apart compartiment voor het aan de muur vast zuigen, en een apart gat waar ie het afzuigt.
https://www.gereedschappr(...)n-festool-jasje.html

:Y deze maar die laat ook een afdruk achter op de muur..
pi_202074618
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:51 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
https://www.gereedschappr(...)n-festool-jasje.html

:Y deze maar die laat ook een afdruk achter op de muur..
Die ja!

Maar ook niet perfect dus?!
pi_202074651
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:45 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Die ja!

Maar ook niet perfect dus?!
Ik plak nog steeds af, want je rubber moet echt 100% schoon zijn wil je geen afdruk krijgen.
pi_202074658
Hij zuigt namelijk keihard tegen de muur :+
pi_202080063
Dan hoef ik die dus ook niet te kopen :+
pi_202080695
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 19:17 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Gewoon een beetje gevoel er mee krijgen dan heb je de koppeling helemaal niet nodig. Ik gebruik dat echt nooit.
Het is handig als je in sneltreinvaart een doos schroeven netjes op exact gelijke diepte in het hout wil zetten zeg maar, daar is die slipkoppeling voor bedoelt.
En natuurlijk kan dat ook op gevoel en zicht, maar qua snelheid en netheid win je als je de slipkoppeling gebruikt.
pi_202081374
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2021 00:00 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Het is handig als je in sneltreinvaart een doos schroeven netjes op exact gelijke diepte in het hout wil zetten zeg maar, daar is die slipkoppeling voor bedoelt.
En natuurlijk kan dat ook op gevoel en zicht, maar qua snelheid en netheid win je als je de slipkoppeling gebruikt.
Mwoah dat ben ik niet met je eens.. hout is nooit overal even hard, en die slipkoppeling werkt puur op koppel. Dus je krijgt op deze manier nooit alle schroeven er exact even diep in... Ik denk dat ik het met de slagschroevendraaier op snelheid en netheid win :p
pi_202081886
Na wat wikken en wegen toch maar een 18v reciprozaag gekocht..


En omdat het kon (en super handig is), een schroefmachine erbij genomen.. Dat maakt het werk een stuk makkelijker ipv telkens wisselen van boor naar bitje
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_202081938
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Na wat wikken en wegen toch maar een 18v reciprozaag gekocht..
[ afbeelding ]

En omdat het kon (en super handig is), een schroefmachine erbij genomen.. Dat maakt het werk een stuk makkelijker ipv telkens wisselen van boor naar bitje
[ afbeelding ]
Mooi spul! 👌
pi_202083484
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:44 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Mooi spul! 👌
Ja de reciprozaag is een mooi ding.
Handig als je em hebt, maar anders kun je dingen ook anders oplossen.
Dus daarom ook maar gewoon gekocht :P

Stiekem ben ik L-boxxen aan het verzamelen en hopelijk heb ik er ooit net zoveel als @Atmoz
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_202083743
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]
Ja de reciprozaag is een mooi ding.
Handig als je em hebt, maar anders kun je dingen ook anders oplossen.
Dus daarom ook maar gewoon gekocht :P

Stiekem ben ik L-boxxen aan het verzamelen en hopelijk heb ik er ooit net zoveel als @:Atmoz
Zeg dat nou niet! Nu wil ik ook een reciprozaag.

Van het weekend dit setje meegepikt.


Nu heb ik wel genoeg 12V schroefmachines denk ik (3 schroefboor + 1 slagschroevendraaier)

Zijn er ook hulpgroepen waar ik met deze verzamelwoede heen kan?
pi_202085467
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 10:52 schreef kingjotte het volgende:

[..]
Zeg dat nou niet! Nu wil ik ook een reciprozaag.

Van het weekend dit setje meegepikt.
[ afbeelding ]

Nu heb ik wel genoeg 12V schroefmachines denk ik (3 schroefboor + 1 slagschroevendraaier)

Zijn er ook hulpgroepen waar ik met deze verzamelwoede heen kan?
Ik denk dat je zelf de afweging moet maken of je em kan gebruiken.. (oud tuinhout kort zagen/ takken van bomen afzagen / conifeer plat maken / een paar planken inkorten omdat je een reciprozaag wil :P)

Zo'n hulpgroep heb ik nu ook nodig.. Heb al een aantal lboxxen, maar nu denk ik dat ik wel even mag stoppen..
Mooie schroefmachine trouwens!
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 13 november 2021 @ 23:46:49 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202167396
Een 20mm betonboor voor de boorhamer. Helemaal graties, want een kennis van me heeft ze in overvloed.



Maar dan van Wurth.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 november 2021 @ 10:30:20 #188
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_202241876
Geen aanschaf maar een cadeautje, maatje stapt over naar de naar de Dewalt tough 2.0 lijn, en had dan dus een paar Tstaks over.
Met 2 flesjes wijn die kant op gegaan en om 2:00 met een vrolijke dronk en 5 tstaks op de bagagedrager naar huis.

(Bedenk me net hoe ik het uit had moeten leggen als ik politie tegengekomen was onderweg... die was uitdagend geweest)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_202295841
Vandaag een South Galaxy rover aangeschaft op het werk, we kunnen nu tot 1cm nauwkeurig inmeten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator maandag 22 november 2021 @ 19:47:28 #190
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202296802
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 18:35 schreef densmee het volgende:
Vandaag een South Galaxy rover aangeschaft op het werk, we kunnen nu tot 1cm nauwkeurig inmeten
Ik wist dat dat soort apparatuur was; maar dit is toch ook wel een stevig bedrag.
https://surveyinghub.nl/g(...)e-set/#configuration
  maandag 22 november 2021 @ 19:50:07 #191
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202296853
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 19:47 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Ik wist dat dat soort apparatuur was; maar dit is toch ook wel een stevig bedrag.
https://surveyinghub.nl/g(...)e-set/#configuration
Och, zoiets koop je zakelijk. Wat al de helft scheelt. Als het dan 100 uur werk heeft bespaard, heb je het ding er al uit.
pi_202441888
Deze:



Sds plus accu boorhamer. Gekregen van Bosch in ruil voor wat filmpjes :9

https://www.facebook.com/(...)eos/606487243928495/

Als het als reclame word gezien hier moeten jullie de link maar verwijderen ;)
  donderdag 2 december 2021 @ 23:04:56 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202443087
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:58 schreef Makrolon het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Sds plus accu boorhamer. Gekregen van Bosch in ruil voor wat filmpjes :9

https://www.facebook.com/(...)eos/606487243928495/

Als het als reclame word gezien hier moeten jullie de link maar verwijderen ;)
Cool! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 23:23:34 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202443367
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:58 schreef Makrolon het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Sds plus accu boorhamer. Gekregen van Bosch in ruil voor wat filmpjes :9

https://www.facebook.com/(...)eos/606487243928495/

Als het als reclame word gezien hier moeten jullie de link maar verwijderen ;)
Niet eens in een L-Boxx?

@bleiblei ze vragen regelmatig mensen voor een review :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 2 december 2021 @ 23:24:58 #195
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202443385
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 23:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Niet eens in een L-Boxx?

@:bleiblei ze vragen regelmatig mensen voor een review :Y
Ah! Op die fiets ^O^ .
  vrijdag 3 december 2021 @ 01:32:46 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202443983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:58 schreef Makrolon het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Sds plus accu boorhamer. Gekregen van Bosch in ruil voor wat filmpjes :9

https://www.facebook.com/(...)eos/606487243928495/

Als het als reclame word gezien hier moeten jullie de link maar verwijderen ;)
Nice!

Je zegt wel opvallend vaak uhm in je verhaal. Mijn suggestie zou zijn om je verhaal eerst een keer uit te typen en een paar keer te oefenen. Het verhaal an sich was wel duidelijk/goed. Ik ben iig benieuwd of je het met 1 machine af kan.

Hoeveel minder krachtig tov de sds max is deze eigenlijk?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202450743
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:58 schreef Makrolon het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Sds plus accu boorhamer. Gekregen van Bosch in ruil voor wat filmpjes :9

https://www.facebook.com/(...)eos/606487243928495/

Als het als reclame word gezien hier moeten jullie de link maar verwijderen ;)
ik voel dat er nog meer aan gaat komen :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202451785
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 23:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Cool! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Haha gewoon aanmelden. Ze vroegen naar testers. Had nooit gedacht dat ik gekozen werd.
pi_202451831
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 01:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Nice!

Je zegt wel opvallend vaak uhm in je verhaal. Mijn suggestie zou zijn om je verhaal eerst een keer uit te typen en een paar keer te oefenen. Het verhaal an sich was wel duidelijk/goed. Ik ben iig benieuwd of je het met 1 machine af kan.

Hoeveel minder krachtig tov de sds max is deze eigenlijk?
Haha ja ik weet het. Dit was de eerste keer dat ik mezelf filmde ooit :p in de latere filmpjes probeer ik er wat meer op te letten maar t is wel lastig. Alles is al opgenomen dus je tips kan ik niet verwerken haha.

Met een machine kan, maar je moet geen slappe bakstenen hebben.. en hij is toch wel vrij zwaar om 6mm gaatjes te boren. Ik hou normaal met een hand de boormal tegen de muur en met de andere hand de boormachine. Dat red je met deze niet.

Dit ding doet 5,8j en m'n max 12,5. Maar afgezien van hard beton red je het met deze machine perfect om 25mm gaten te boren. Ik vind m echt super, en das niet omdat ik hem gekregen heb 😁
pi_202451839
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:52 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
ik voel dat er nog meer aan gaat komen :)
Meer filmpjes bedoel je? Ja die komen er zeker! Heb er 6 opgestuurd. Weet niet hoeveel ze publiceren.
  Moderator zaterdag 4 december 2021 @ 12:53:29 #201
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202463061
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:03 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Meer filmpjes bedoel je? Ja die komen er zeker! Heb er 6 opgestuurd. Weet niet hoeveel ze publiceren.
De machine heeft geen stofafzuiging ? Of is dat weer een losse module die je er op kunt bouwen ?
pi_202463929
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 12:53 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
De machine heeft geen stofafzuiging ? Of is dat weer een losse module die je er op kunt bouwen ?
Nee dat heeft deze niet. Heeft de lichtere die ik heb wel.
pi_202465211
Gaaf! En een leuk filmpje.
Ben benieuwd hoe die accu dingen het doen tegenover een 230v apparaat
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Moderator zondag 5 december 2021 @ 10:43:51 #204
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202477294
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 december 2021 15:37 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gaaf! En een leuk filmpje.
Ben benieuwd hoe die accu dingen het doen tegenover een 230v apparaat
Mijn eigen ervaring is dat ze qua prestaties goed te vergelijken zijn met een vergelijkbaar 230V toestel en dat ze in dezelfde situaties veel meer bewegingsvrijheid bieden. Vaak genoeg hele leiding installaties op een betonnen plafond aangebracht. Boortje 6 mm erin en gaan met die banaan; hand vol zadels, pluggen en schroeven mee.

Dan werkt zo'n accu toestel toch stukken prettiger dan een gewone boorhamer op 230V.
pi_202479260
Goed om te horen..
Een mooi ding voor op de verlanglijst 😄
Want ik heb geen enkele boorhamer, en op accu is alles handiger (mits genoeg kracht).

Maar als je zo'n procore accu van 4Ah erin duwt of 8ah, dan is de boor sterkte toch gewoon hetzelfde of niet? Alleen is de accu dan uiteraard sneller leeg.
Vaak hoef ik maar incidenteel ergens een gat te boren, en om daar nu een 8ah accu voor aan te schaffen vind ik dan ook zoiets
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_202479689
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed om te horen..
Een mooi ding voor op de verlanglijst 😄
Want ik heb geen enkele boorhamer, en op accu is alles handiger (mits genoeg kracht).

Maar als je zo'n procore accu van 4Ah erin duwt of 8ah, dan is de boor sterkte toch gewoon hetzelfde of niet? Alleen is de accu dan uiteraard sneller leeg.
Vaak hoef ik maar incidenteel ergens een gat te boren, en om daar nu een 8ah accu voor aan te schaffen vind ik dan ook zoiets
Nee een 4 ah kan niet t zelfde piekvermogen leveren als een 8.
pi_202508252
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 14:23 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Nee een 4 ah kan niet t zelfde piekvermogen leveren als een 8.
Ik wist niet dat het zo werkte..
Thanks voor de info, want dat is gruwelijk handig om te weten
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_202520253
Piekvermogen heeft in principe niets met de capaciteit te maken.

Als de 4ah accu cellen heeft die 25a vermogen kunnen leveren heb je meer piekvermogen als bij een 8ah accu die cellen gebruikt die maar 15a kunnen leveren.

Echter is het wel vaak zo dat de 8ah de cellen niet alleen in serie heeft, maar meerdere sets van cellen in serie die als set parallel staan.

Dan heb je dus juist wel meer piekvermogen (want 2x15a per set is 30a piekvermogen)
  woensdag 8 december 2021 @ 04:35:49 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202520375
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 13:42 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Goed om te horen..
Een mooi ding voor op de verlanglijst 😄
Want ik heb geen enkele boorhamer, en op accu is alles handiger (mits genoeg kracht).

Maar als je zo'n procore accu van 4Ah erin duwt of 8ah, dan is de boor sterkte toch gewoon hetzelfde of niet? Alleen is de accu dan uiteraard sneller leeg.
Vaak hoef ik maar incidenteel ergens een gat te boren, en om daar nu een 8ah accu voor aan te schaffen vind ik dan ook zoiets
Dat is er juist 1 die ik zelf denk ik niet zo snel op accu zou kopen. Die dingen verbruiken een hoop stroom, dus je moet redelijk wat accu’s hebben denk ik om een badkamer uit te kunnen breken. En dat heb ik niet. Misschien dat ik er anders over denk als ik al een aantal geschikte accus heb liggen.
Al kan onze Boschinfluencer hier vast wat over zeggen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 december 2021 @ 09:44:58 #210
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202521777
Mijn Einheill boorhamer op 230V is inderdaad een stuk sterker dan de Makita op accu van mijn neef. Is ook gewoon logisch natuurlijk.

Waar hij steentje voor steentje af aan het breken was toen we samen een muur weg moesten halen, brak ik ze per 3 complete rijen af. En ik me maar afvragen wat die slome allemaal aan het doen was :X :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:04:10 #211
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202523608
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 09:44 schreef daNpy het volgende:
Mijn Einheill boorhamer op 230V is inderdaad een stuk sterker dan de Makita op accu van mijn neef. Is ook gewoon logisch natuurlijk.

Waar hij steentje voor steentje af aan het breken was toen we samen een muur weg moesten halen, brak ik ze per 3 complete rijen af. En ik me maar afvragen wat die slome allemaal aan het doen was :X :')
De accu Hilti van onze aannemer hield ik daarentegen niet bij met mijn 230v Bosch Pro 8-) .
  woensdag 8 december 2021 @ 12:05:11 #212
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202523624
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De accu Hilti van onze aannemer hield ik daarentegen niet bij met mijn 230v Bosch Pro 8-) .
Jah, Bosch :') :P

Moet wel zeggen dat ik die Einheil, zei het een budget apparaat, wel heb gekozen vanwege de relatief hoge slagkracht >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:07:09 #213
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202523647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:05 schreef daNpy het volgende:

[..]
Jah, Bosch :') :P

Moet wel zeggen dat ik die Einheil, zei het een budget apparaat, wel heb gekozen vanwege de relatief hoge slagkracht >:)
Precies... ik was hier inderdaad de zwaarste accu hilti aan het vergelijken met een gbh2-28 :P .
  woensdag 8 december 2021 @ 12:07:58 #214
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202523654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Precies... ik was hier inderdaad de zwaarste accu hilti aan het vergelijken met een gbh2-28 :P .
Ik had gedacht dat @SQ wel van krachtiger speelgoed hield :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 8 december 2021 @ 12:10:16 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202523685
quote:
12s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:07 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik had gedacht dat @:SQ wel van krachtiger speelgoed hield :P
SQ heeft dat niet nodig. Krachtiger mechanisch speelgoed.

Maareh, r8al had vast niet deze in zijn klauwen :P
  woensdag 8 december 2021 @ 12:26:21 #216
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202523877
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
SQ heeft dat niet nodig. Krachtiger mechanisch speelgoed.

Maareh, r8al had vast niet deze in zijn klauwen :P
Neen denk het niet alhoewel het wel een van het werk was en niet prive.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202532671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 04:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is er juist 1 die ik zelf denk ik niet zo snel op accu zou kopen. Die dingen verbruiken een hoop stroom, dus je moet redelijk wat accu’s hebben denk ik om een badkamer uit te kunnen breken. En dat heb ik niet. Misschien dat ik er anders over denk als ik al een aantal geschikte accus heb liggen.
Al kan onze Boschinfluencer hier vast wat over zeggen.
:')

Met 2 8ah accu's kan je bijna aan een stuk doorwerken. Een aan de lader en een in de machine.

Maar als je een machine voor dit doel koopt zou ik ook lekker een bedrade machine kopen. Stroom heb je bij een badkamer toch wel in de buurt.

Enne @Mensen die accuappels met netperen aan t vergelijken zijn, je moet wel gelijkwaardige machines vergelijken... Tegenwoordig heb je ze op accu gewoon net zo krachtig als op netstroom.
  woensdag 8 december 2021 @ 22:59:31 #218
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_202533458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De accu Hilti van onze aannemer hield ik daarentegen niet bij met mijn 230v Bosch Pro 8-) .
Kijk dan maar naar een accu sloophamer van Milwaukee, de mxf dh2528h 601
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 07:27:37 #219
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202534575
Laatste klus aanschaf was een automatische luchthaspel van HBM met 12 meter slang.
De compressor in mijn schuur verhuist binnenkort naar zolder; dan kan ik die haspel mooi onder ergens tegen de muur maken en aansluiten :)

pi_202546081
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:27 schreef Vonkenboer het volgende:
Laatste klus aanschaf was een automatische luchthaspel van HBM met 12 meter slang.
De compressor in mijn schuur verhuist binnenkort naar zolder; dan kan ik die haspel mooi onder ergens tegen de muur maken en aansluiten :)

[ afbeelding ]
Handig! Is het wat? Ik wil er ook nog eens een.
pi_202546638
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:42 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Handig! Is het wat? Ik wil er ook nog eens een.
Heb hem ook. Voor het geld een prima ding! Wel met een beetje beleid mee omgaan
Aigh aigh Captain!
  Moderator donderdag 9 december 2021 @ 22:25:23 #222
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202546916
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:42 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Handig! Is het wat? Ik wil er ook nog eens een.
Hij hangt er nog niet; eerst het probleem eens oplossen dat mijn compressor niet "door" blijft lopen wanneer hij vol is.
Maar voor het geld is de haspel een prima ding; maar niet te vergelijken natuurlijk met de professionele versies die 10 x zo duur zijn. :)
  donderdag 9 december 2021 @ 22:26:22 #223
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202546932
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 21:42 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Handig! Is het wat? Ik wil er ook nog eens een.
Ja is zeker handig :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 9 december 2021 @ 23:49:11 #224
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_202548041
Als vervanging van m'n oude beestje:



Makita 9565CVR, met 1400W een stuk krachtiger en dat is te merken _O_ .
Huilen dan.
  donderdag 9 december 2021 @ 23:59:41 #225
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_202548169
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 07:27 schreef Vonkenboer het volgende:
...De compressor in mijn schuur verhuist binnenkort naar zolder;
...
Dan moet je wel heel zeker weten dat hij snachts niet aanslaat :D Zit je gelijk rechtop in je bed
Buurman is schilder die had ook zijn compressor bij een klant laten staan en aangesloten op stopcontact
Volgende dag, was de stekker eraf geknipt
Iets met boos wakker worden :+ _O-
  vrijdag 10 december 2021 @ 06:38:50 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202549035
quote:
6s.gif Op donderdag 9 december 2021 23:59 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Dan moet je wel heel zeker weten dat hij snachts niet aanslaat :D Zit je gelijk rechtop in je bed
Buurman is schilder die had ook zijn compressor bij een klant laten staan en aangesloten op stopcontact
Volgende dag, was de stekker eraf geknipt
Iets met boos wakker worden :+ _O-
Goede manier om de mensen te behandelen die werk voor je doen :{
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202600776


kerstcadeau voor d'n pa
pi_202607315
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:55 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]

kerstcadeau voor d'n pa
mooi dingetje , klein en je kan er een hoop mee. ben zelf ook best wel Wera adept , mooi spul ! :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202607330
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 22:08 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
mooi dingetje , klein en je kan er een hoop mee. ben zelf ook best wel Wera adept , mooi spul ! :)
:Y

heb diverse tool check plus setjes rond slingeren
  Knikkerking vrijdag 17 december 2021 @ 17:18:01 #230
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202666344



:7 :9~

Zo! Nu ben ik ook weer stil O-)
  vrijdag 17 december 2021 @ 18:06:00 #231
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202667205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:18 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]


:7 :9~

Zo! Nu ben ik ook weer stil O-)
Een soldeerbout die zo duur is als mijn auto? :o
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Knikkerking vrijdag 17 december 2021 @ 20:28:02 #232
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202669863
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:06 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Een soldeerbout die zo duur is als mijn auto? :o
Als jij een wagen hebt van ¤ 3300,- wel ja :+ O-)

De reden van deze aanschaf is omdat ik deze week iets wilde desolderen. Maar ik had nog geen desoldeerstation. Toen ben ik opzoek gegaan (wilde sowieso een Weller) en kwam ik eerst op een goedkopere uit. Deze had ik ook besteld, maar toen ik vandaag toch nog eens na ging vragen bleek deze een levertijd van 6 weken te hebben.

Ondertussen was ik me langzaam steeds meer aan het inlezen over wat er allemaal te krijgen was en opeens was ik verkocht. Eentje met heteluchtbout en "pickup" tool. Wat een gaaf spul 8-) Kan ook echt niet wachten totdat die komt.

Andere reden is omdat ik nu met Marblelous toch wel erg veel met (SMD) printplaten te maken heb gekregen. Dus ook zakelijk gezien denk ik er nog wel plezier van te gaan hebben. Bovendien staat zo'n apparaat natuurlijk erg goed in m'n makerspace. En dat was eigenlijk m'n 3e reden: als je zo'n grote ruimte(s) "opoffert" voor 2 makerspacen, dan mag daar ook écht fatsoenlijke apparatuur in staan.

Ik weet stiekem dat ik niet perse zo'n dure "nodig" heb, maar ik heb me met bovenstaande redenen zelf ervan overtuigd hem tóch te kopen })
  zaterdag 18 december 2021 @ 01:02:39 #233
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202675705
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:28 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Als jij een wagen hebt van ¤ 3300,- wel ja :+ O-)

De reden van deze aanschaf is omdat ik deze week iets wilde desolderen. Maar ik had nog geen desoldeerstation. Toen ben ik opzoek gegaan (wilde sowieso een Weller) en kwam ik eerst op een goedkopere uit. Deze had ik ook besteld, maar toen ik vandaag toch nog eens na ging vragen bleek deze een levertijd van 6 weken te hebben.

Ondertussen was ik me langzaam steeds meer aan het inlezen over wat er allemaal te krijgen was en opeens was ik verkocht. Eentje met heteluchtbout en "pickup" tool. Wat een gaaf spul 8-) Kan ook echt niet wachten totdat die komt.

Andere reden is omdat ik nu met Marblelous toch wel erg veel met (SMD) printplaten te maken heb gekregen. Dus ook zakelijk gezien denk ik er nog wel plezier van te gaan hebben. Bovendien staat zo'n apparaat natuurlijk erg goed in m'n makerspace. En dat was eigenlijk m'n 3e reden: als je zo'n grote ruimte(s) "opoffert" voor 2 makerspacen, dan mag daar ook écht fatsoenlijke apparatuur in staan.

Ik weet stiekem dat ik niet perse zo'n dure "nodig" heb, maar ik heb me met bovenstaande redenen zelf ervan overtuigd hem tóch te kopen })
Mijn auto is goedkoper dan dat. Veel goedkoper.

Klinkt als de rolls royce onder dr soldeerbouten!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:30:54 #234
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_202684612
Die moderne Weller stations zijn sowieso al een genot om mee te werken. De korte opwarmtijd is voor mij écht een aanwinst. Die 20w bouwmarkt soldeerbouten zijn dan ineens alleen maar geschikt om plastic te smelten :+
Prachtig spul Atmoz, veel plezier ermee!

*opent internet* fap.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_202689079
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms bij Atmoz zijn aankopen wel eens het idee heb wat een geld zeg ..... Maar aan de andere kant is het wel altijd top spul, vaak weet ik geeneens van het bestaan af zelfs... :) Dus duur of niet , goedkoop of spotgoedkoop laat maar komen die updates :)

en kanone: even filmpje van de bout in kwestie bekeken , maar das echt machtig spul (maar weller is sowieso al topspul) ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202695874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:18 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]


:7 :9~

Zo! Nu ben ik ook weer stil O-)
Wordt wel weer een nieuwe aansluiting voor in de keuken fabrieken nu natuurlijk!
  Knikkerking woensdag 29 december 2021 @ 10:58:49 #237
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202890338
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 01:02 schreef kanovinnie het volgende:

Mijn auto is goedkoper dan dat. Veel goedkoper.

Klinkt als de rolls royce onder dr soldeerbouten!
Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij wat "over de top" is :)
Maarja, aan de andere kant... zo'n ding koop je ook maar 1x. En mijn oog wilt ook wat natuurlijk :9
Ben er in ieder geval érg happy mee!

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:30 schreef -Richard- het volgende:
Die moderne Weller stations zijn sowieso al een genot om mee te werken. De korte opwarmtijd is voor mij écht een aanwinst. Die 20w bouwmarkt soldeerbouten zijn dan ineens alleen maar geschikt om plastic te smelten :+
Prachtig spul Atmoz, veel plezier ermee!

*opent internet* fap.
Thanks!

Precies. Het genot om mee te (mogen) werken telt bij mij ook HEEL ZWAAR mee.
Ik word steeds "uitgenodigd" om met m'n tools te werken. Ook als het even tegen zit, en/of ik heb geen zin, dan komt het vaak toch goed zodra ik m'n eigen "werkparadijsje" in loop :D Ik merk echt dat ik zo in mekaar zit O-) (achja, 't hoeft maar te werken he)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:44 schreef Cybersijp het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms bij Atmoz zijn aankopen wel eens het idee heb wat een geld zeg ..... Maar aan de andere kant is het wel altijd top spul, vaak weet ik geeneens van het bestaan af zelfs... :) Dus duur of niet , goedkoop of spotgoedkoop laat maar komen die updates :)

en kanone: even filmpje van de bout in kwestie bekeken , maar das echt machtig spul (maar weller is sowieso al topspul) ;)
^O^ ^O^

Ik heb er inmiddels een mooi plekje voor gemaakt:





quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:11 schreef kingjotte het volgende:

Wordt wel weer een nieuwe aansluiting voor in de keuken fabrieken nu natuurlijk!
Haha :D _O-

Maareh nee, dit apparaat blijft mooi staan waar die staat :P

================================================

Afgelopen dagen weer redelijk loos gegaan met gereedschapsaanschaffen })

Bernstein (ESD) schroevendraaiers voor in de makerspace:










Bernstein (ESD) bankschroefje:


Bernstein pincetten:


Bernstein (ESD) tangetjes:


Steinel GluePro 400LCD (professioneel lijmpistool)

(moet schijnbaar écht een fijn ding zijn)

Lijmsticks:


Grijper met magneet, 4 "haken" en LED:

Altijd vergeten te kopen, maar oh zo handig :P

Zelfde als hierboven, super handig when needed :)


Voelermaten:


Sleutelvijlen:


Facom MicroTech tangetjes om het assortiment compleet te maken:


Touchscreen monitor voor bij m'n CNC-portaalfrees:


Het touchscreen werkt optisch, dus ook met handschoenen aan heel goed te bedienen 8-)

3x metalen gereedschapswand voor in de makerspace:


Nog 2 van deze rekken (foto van garage uit vorige huis) voor in de makerspace:


Verder nog een hele stapel 5, 12 en 24 volt (MeanWell) voedingen voor diverse projecten. En nog wat draad, scalpel, klein handgereedschap, etc...

Een hele lijst 8)7 Ik ga alvast bij de voordeur zitten :+
  woensdag 29 december 2021 @ 11:08:57 #238
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202890596
Tijd voor een loadingdock en een heftruck _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Knikkerking woensdag 29 december 2021 @ 11:12:17 #239
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202890692
quote:
14s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:08 schreef fathank het volgende:
Tijd voor een loadingdock en een heftruck _O-
Hahaha, lekker dit :P :D
M'n Tonic ging bijna over m'n toetsenbord _O-
pi_202910214
Deze:



Wilde er al een tijdje een hebben. Ga m niet super vaak gebruiken maar af en toe is de zaagdiepte en waterkoeling wel handig.
  woensdag 29 december 2021 @ 22:08:17 #241
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202910800
Godskolere er komt toch een partij mooi spul voorbij hier _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_202911248
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:52 schreef Makrolon het volgende:
Deze:

[ afbeelding ]

Wilde er al een tijdje een hebben. Ga m niet super vaak gebruiken maar af en toe is de zaagdiepte en waterkoeling wel handig.
Die heb ik ook maar dan de gele uitvoering een partner k950 met 400mm zaagblad. Ideaal apparaat en al heel veel gebruikt 230mm slijptol zelden nog
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_202911361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:20 schreef densmee het volgende:

[..]
Die heb ik ook maar dan de gele uitvoering een partner k950 met 400mm zaagblad. Ideaal apparaat en al heel veel gebruikt 230mm slijptol zelden nog
Das fijn te horen! Ja dit is een 350mm blad. 125mm zaagdiepte.

Nog even een vaste plek voor zoeken in de bus. Dan hoef ik de 230mm tol ook niet meer zo vaak te gebruiken.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 12:48:09 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202923968
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat het voor mij wat "over de top" is :)
Maarja, aan de andere kant... zo'n ding koop je ook maar 1x. En mijn oog wilt ook wat natuurlijk :9
Ben er in ieder geval érg happy mee!
[..]
Thanks!

Precies. Het genot om mee te (mogen) werken telt bij mij ook HEEL ZWAAR mee.
Ik word steeds "uitgenodigd" om met m'n tools te werken. Ook als het even tegen zit, en/of ik heb geen zin, dan komt het vaak toch goed zodra ik m'n eigen "werkparadijsje" in loop :D Ik merk echt dat ik zo in mekaar zit O-) (achja, 't hoeft maar te werken he)
[..]
^O^ ^O^

Ik heb er inmiddels een mooi plekje voor gemaakt:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]
Haha :D _O-

Maareh nee, dit apparaat blijft mooi staan waar die staat :P

================================================

Afgelopen dagen weer redelijk loos gegaan met gereedschapsaanschaffen })

Bernstein (ESD) schroevendraaiers voor in de makerspace:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Bernstein (ESD) bankschroefje:
[ afbeelding ]

Bernstein pincetten:
[ afbeelding ]

Bernstein (ESD) tangetjes:
[ afbeelding ]

Steinel GluePro 400LCD (professioneel lijmpistool)
[ afbeelding ]
(moet schijnbaar écht een fijn ding zijn)

Lijmsticks:
[ afbeelding ]

Grijper met magneet, 4 "haken" en LED:
[ afbeelding ]
Altijd vergeten te kopen, maar oh zo handig :P

Zelfde als hierboven, super handig when needed :)
[ afbeelding ]

Voelermaten:
[ afbeelding ]

Sleutelvijlen:
[ afbeelding ]

Facom MicroTech tangetjes om het assortiment compleet te maken:
[ afbeelding ]

Touchscreen monitor voor bij m'n CNC-portaalfrees:
[ afbeelding ]

Het touchscreen werkt optisch, dus ook met handschoenen aan heel goed te bedienen 8-)

3x metalen gereedschapswand voor in de makerspace:
[ afbeelding ]

Nog 2 van deze rekken (foto van garage uit vorige huis) voor in de makerspace:
[ afbeelding ]

Verder nog een hele stapel 5, 12 en 24 volt (MeanWell) voedingen voor diverse projecten. En nog wat draad, scalpel, klein handgereedschap, etc...

Een hele lijst 8)7 Ik ga alvast bij de voordeur zitten :+
Het is in ieder geval goed voor de economie zullen we zeggen ! Krijg soms de indruk dat je het zelf beter voor elkaar hebt dan dat menig grotere BV in Nederland in zijn R&D afdeling heeft staan. _O_ *O*

Mooi spul weer ! Hulde ! _O_
Ben je daar dagelijks vooral alleen mee in de weer of maken er meer mensen gebruik van de mancave :+ ?
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 12:52:13 #245
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202924081
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:08 schreef kanovinnie het volgende:
Godskolere er komt toch een partij mooi spul voorbij hier _O_
Ja, dat doet het ! *O*
En voornamelijk echt merk spul; ik ben al blij met een electronica kniptangetje en een mini schroevendraaierset van ¤ 4,- van de bouwmarkt.
  Knikkerking donderdag 30 december 2021 @ 13:46:22 #246
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202925567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:48 schreef Vonkenboer het volgende:

Het is in ieder geval goed voor de economie zullen we zeggen ! Krijg soms de indruk dat je het zelf beter voor elkaar hebt dan dat menig grotere BV in Nederland in zijn R&D afdeling heeft staan. _O_ *O*
Datzelfde had ik toen ik nog iedere dag in Maastricht werkte en in de pauze een rondje ging lopen door de stad. Dan waren ze daar her en der altijd aan het werken (bouwbedrijven) en dan keek ik altijd even snel naar het gereedschap en 9 v/d 10 keer was het echt mega bagger en versleten spul. Ik moest dan altijd lachen omdat ik thuis -als hobbyist- veel mooier/beter spul had liggen >:)

quote:
Mooi spul weer ! Hulde ! _O_
Ben je daar dagelijks vooral alleen mee in de weer of maken er meer mensen gebruik van de mancave :+ ?
Thanks!

't Is allemaal alleen voor mezelf.
Maar als m'n pa, broertje of vrienden (die ermee kunnen omgaan) het willen lenen of ermee willen werken mag dat uiteraard wél gewoon :)

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sommige dingen ook gewoon zakelijk koop he. Maargoed, het is wel gewoon allemaal van (en voor) mezelf :)

Vanmorgen nog een leuk apparaat gekocht: een snijplotter :7 Wat kun je daar gave dingen mee doen zeg!
Hopelijk komt die morgen binnen, dan ga ik meteen wat dingen uitproberen ^O^
  donderdag 30 december 2021 @ 13:51:59 #247
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202925762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Atmoz het volgende:
Datzelfde had ik toen ik nog iedere dag in Maastricht werkte en in de pauze een rondje ging lopen door de stad. Dan waren ze daar her en der altijd aan het werken (bouwbedrijven) en dan keek ik altijd even snel naar het gereedschap en 9 v/d 10 keer was het echt mega bagger en versleten spul. Ik moest dan altijd lachen omdat ik thuis -als hobbyist- veel mooier/beter spul had liggen

Aan de andere kant, je kan als baas wel top of the line spullen kopen maar als je ruwbouw doet maakt 't ook weer niet zo veel uit of je een goede cirkelzaag hebt, of een fantastische cirkelzaag. En als ik soms zie hoe sommige mensen omgaan met gereedschap van de baas -O-

Of andersom, dat mensen niet snel naar hun baas gaan als het materiaal wat versleten is, maar dat pas doen als het echt uit elkaar valt. Of het boeit ze simpelweg niet zo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Knikkerking donderdag 30 december 2021 @ 13:55:08 #248
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202925862
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Aan de andere kant, je kan als baas wel top of the line spullen kopen maar als je ruwbouw doet maakt 't ook weer niet zo veel uit of je een goede cirkelzaag hebt, of een fantastische cirkelzaag. En als ik soms zie hoe sommige mensen omgaan met gereedschap van de baas -O-

Of andersom, dat mensen niet snel naar hun baas gaan als het materiaal wat versleten is, maar dat pas doen als het echt uit elkaar valt. Of het boeit ze simpelweg niet zo.
Klopt!
Dat realiseer ik me inderdaad ook wel.
Na een paar keer vind de baas het ook wel welletjes (en terecht zoals je zegt ^O^ )

Maar toch blijft het "gek" om te zien :P
  donderdag 30 december 2021 @ 13:57:07 #249
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202925914
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Klopt!
Dat realiseer ik me inderdaad ook wel.
Na een paar keer vind de baas het ook wel welletjes (en terecht zoals je zegt ^O^ )

Maar toch blijft het "gek" om te zien :P
De echte vraag is, wie is er eigenlijk gek? ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Knikkerking donderdag 30 december 2021 @ 14:21:30 #250
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_202926554
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
De echte vraag is, wie is er eigenlijk gek? ;)
Hehe, ik snap wat (of in dit geval beter "wie") je bedoeld :+

Maar er zijn mijns inziens nog véle "ergere" mensen. Bijvoorbeeld mensen die voor heel veel geld een schilderij kopen waar je in feite helemaal niets mee kunt... Dan koop ik liever (duur) gereedschap; dat is én mooi om naar te kijken/te hebben én je kunt het nog nuttig gebruiken _O_
  donderdag 30 december 2021 @ 14:29:14 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202926810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:21 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Hehe, ik snap wat (of in dit geval beter "wie") je bedoeld :+

Maar er zijn mijns inziens nog véle "ergere" mensen. Bijvoorbeeld mensen die voor heel veel geld een schilderij kopen waar je in feite helemaal niets mee kunt... Dan koop ik liever (duur) gereedschap; dat is én mooi om naar te kijken/te hebben én je kunt het nog nuttig gebruiken _O_
Ik begrijp je helemaal hoor. Je praat tegen de man die een bosch blauw cirkelzaag kocht om 6 hardhouten planken te zagen en een dito boorhamer omdat het kon :P

Professioneel betekend niet altijd dat "ze" het beter doen, maar voornamelijk dat ze het voor hun geld doen. Vakidioten leveren zomaar veel mooier werk af, maar doen dat uit hobby/passie en niet omdat ze betaald worden. Uitzonderingen daargelaten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 15:35:36 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202928962
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Klopt!
Dat realiseer ik me inderdaad ook wel.
Na een paar keer vind de baas het ook wel welletjes (en terecht zoals je zegt ^O^ )

Maar toch blijft het "gek" om te zien :P
Ach, daar wordt ook wel een beetje naar gekeken hoor. De jongens die netjes zijn met hun gereedschap hebben een Facom of Stahwille kar, de war ruigere iets van Kraftwerk ofzo - Chinees met Duitse naam in elk geval.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202929115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Aan de andere kant, je kan als baas wel top of the line spullen kopen maar als je ruwbouw doet maakt 't ook weer niet zo veel uit of je een goede cirkelzaag hebt, of een fantastische cirkelzaag. En als ik soms zie hoe sommige mensen omgaan met gereedschap van de baas -O-

Of andersom, dat mensen niet snel naar hun baas gaan als het materiaal wat versleten is, maar dat pas doen als het echt uit elkaar valt. Of het boeit ze simpelweg niet zo.
Klopt maar ik heb voor een baas gewerkt waar t gereedschap allemaal niks mocht kosten, vroeg je om het een van merk a, zag hij iets op een veiling van merk c en wat net iets anders was wat je zocht en kocht ie t gewoon.

Nu werk ik voor.mezelf en koop ik wat ik wil. En das echt heerlijk. Je ziet ook dat dingen zoveel sneller gaan met t juiste gereedschap...
  donderdag 30 december 2021 @ 15:47:58 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202929338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Klopt maar ik heb voor een baas gewerkt waar t gereedschap allemaal niks mocht kosten, vroeg je om het een van merk a, zag hij iets op een veiling van merk c en wat net iets anders was wat je zocht en kocht ie t gewoon.
Dat is ook helemaal kut. Als ik een pen van m'n baas krijg omdat hij schrijft terwijl ik een potlood wil zou ik ook klagen.
quote:
Nu werk ik voor.mezelf en koop ik wat ik wil. En das echt heerlijk. Je ziet ook dat dingen zoveel sneller gaan met t juiste gereedschap...
Dat geloof ik zeker! Maar het juiste materiaal hoeft niet per se het duurste/mooiste materiaal te zijn om de klus goed, snel en gemakkelijk te kunnen klaren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 18:08:03 #255
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202933288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Atmoz het volgende:
Datzelfde had ik toen ik nog iedere dag in Maastricht werkte en in de pauze een rondje ging lopen door de stad. Dan waren ze daar her en der altijd aan het werken (bouwbedrijven) en dan keek ik altijd even snel naar het gereedschap en 9 v/d 10 keer was het echt mega bagger en versleten spul. Ik moest dan altijd lachen omdat ik thuis -als hobbyist- veel mooier/beter spul had liggen
Het handgereedschap wat ik als elektricien zelf heb aangeschaft, is tot mijn verbazing vaak ook beter dan het gereedschap dat directe collega's van de baas krijgen. Dus dat speelt overal eigenlijk wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Atmoz het volgende:
't Is allemaal alleen voor mezelf.
Maar als m'n pa, broertje of vrienden (die ermee kunnen omgaan) het willen lenen of ermee willen werken mag dat uiteraard wél gewoon :)

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sommige dingen ook gewoon zakelijk koop he. Maargoed, het is wel gewoon allemaal van (en voor) mezelf
^O^, kon zijn dat je inmiddels mensen in dienst hebt die ook gebruik maken van die werkplaats ;).
Snap wel dat je een boel dingen zakelijk aanschaft, als je die mogelijkheid hebt.

Waarom zou je dat dan niet doen.
pi_202956725
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was :+
Deze:


Met deze er bij:


Mn 1e festool gereedschap :9


En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:

  vrijdag 31 december 2021 @ 13:12:07 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202956817
Ik moet maar eens een gereedschaphandel beginnen :P .
Nu verdien ik niets met mijn verkoopskills ;( .
pi_202959253


Ik heb deze vanmorgen besteld... ben errug benieuwd!
pi_202963434
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:37 schreef ciewy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze vanmorgen besteld... ben errug benieuwd!
fijn ding , ik heb de rechthoek versie ervan . Dacht dat dat de rts was . schuurt erg fijn . en als je stofzuiger eraan hangt zuigt t heel netjes af en kun je zo goed als stofloos werken (ik heb granat papier van festool zelf)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202963516
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Makrolon het volgende:
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was :+
Deze:
[ afbeelding ]

Met deze er bij:
[ afbeelding ]

Mn 1e festool gereedschap :9

En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:

[ afbeelding ]
van die stugge kit krijg ik soms ook een hangzak ja , knijp je je de blubber . gelukkig wel een goed kippistool k40 maar niet elektriek :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202963573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 17:11 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
fijn ding , ik heb de rechthoek versie ervan . Dacht dat dat de rts was . schuurt erg fijn . en als je stofzuiger eraan hangt zuigt t heel netjes af en kun je zo goed als stofloos werken (ik heb granat papier van festool zelf)
Kijk, dat is alvast fijn om te horen :-) Vooral dat het stofloos is. Ik moet oa de kozijnen van de slaapkamers schilderen, dus dat stofloze was ook een reden om voor de festool te gaan. Heb vanmiddag ook vast wat granat opgehaald bij toolstation hier om de hoek, ben errug benieuwd!
pi_203112343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 17:14 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
van die stugge kit krijg ik soms ook een hangzak ja , knijp je je de blubber . gelukkig wel een goed kippistool k40 maar niet elektriek :)
Haha inderdaad.

Vidi kit om toilet en badkamer platen te monteren spant echt de kroon. Stugge meuk is dat.

Alleen al t gereedschap wat ik eerder postte is geannuleerd. Er ging iets mis met de zaag door een fout vd webshop wat ze niet goed op loste dus heb nu alles geannuleerd bij die ballen tent.

Als iemand nog weet waar die Festool domino set op een redelijke termijn leverbaar is hoor ik t graag.
  zondag 9 januari 2022 @ 18:44:27 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203113765
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Haha inderdaad.

Vidi kit om toilet en badkamer platen te monteren spant echt de kroon. Stugge meuk is dat.

Alleen al t gereedschap wat ik eerder postte is geannuleerd. Er ging iets mis met de zaag door een fout vd webshop wat ze niet goed op loste dus heb nu alles geannuleerd bij die ballen tent.

Als iemand nog weet waar die Festool domino set op een redelijke termijn leverbaar is hoor ik t graag.
Waar had je besteld? De vrienden uit Limburg?
pi_203113973
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Waar had je besteld? De vrienden uit Limburg?
Toolnation bedoel je dan?:p daar bestel ik al niet meer.

Dit was toolmax. Ze leverde de verkeerde zaag, heb ze gemeld dat ik zaterdag de goede nodig heb, hadden ze ruim de tijd voor. Maar ze hebben gewoon compleet schijt aan je, hij is nog niet eens onderweg.

Dan maar gelijk de volledige order van 2,5k geannuleerd en alles behalve de domino inmiddels ergens anders besteld.
  zondag 9 januari 2022 @ 19:23:05 #265
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203114265
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:01 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Toolnation bedoel je dan?:p daar bestel ik al niet meer.

Dit was toolmax. Ze leverde de verkeerde zaag, heb ze gemeld dat ik zaterdag de goede nodig heb, hadden ze ruim de tijd voor. Maar ze hebben gewoon compleet schijt aan je, hij is nog niet eens onderweg.

Dan maar gelijk de volledige order van 2,5k geannuleerd en alles behalve de domino inmiddels ergens anders besteld.
Had ik niet van ze verwacht. Naja, er komt een moment dat die webshop zo een matige service leveren dat we weer gewoon naar winkels gaan :P .
pi_203304629
Ik had bij hbm een muur frees met 5 schijven naast elkaar gekocht
Dan hoef je dus de sleuf niet meer uit te hakken. Leek me handig voor lichte cellenetonwanden enzo. Geen risico meer dan je door de wand heen gaat.

Maar dat ding laat in m'n garage een 16 ampère automaat er uit klappen waar verder niks op zit :/ wat is dan de usecase voor dit ding, eerst bij een klant een c16 in de meterkast zetten voor je aan de slag kan :')


Die gaat dus weer terug helaas.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:49:28 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203307474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef Makrolon het volgende:
Ik had bij hbm een muur frees met 5 schijven naast elkaar gekocht
Dan hoef je dus de sleuf niet meer uit te hakken. Leek me handig voor lichte cellenetonwanden enzo. Geen risico meer dan je door de wand heen gaat.

Maar dat ding laat in m'n garage een 16 ampère automaat er uit klappen waar verder niks op zit :/ wat is dan de usecase voor dit ding, eerst bij een klant een c16 in de meterkast zetten voor je aan de slag kan :')


Die gaat dus weer terug helaas.
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?

Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
pi_203307487
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Had ik niet van ze verwacht. Naja, er komt een moment dat die webshop zo een matige service leveren dat we weer gewoon naar winkels gaan :P .
Zullen de gewone winkels geen leveringsproblemen hebben 🤔
pi_203307529
@Makrolon heb je die domino al ondertussen?
pi_203307889
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?

Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
Nee inderdaad. Hij is 2400w. Maar dan voer je zo'n ding uit met softstart lijkt me..

Had er al.een haspel tussen, maar heb nog een langere. Morgen effe testen.
pi_203307918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
@:makrolon heb je die domino al ondertussen?
Yes! Opgehaald ergens in Brabant bij een gereedschapszaak. Nog niet echt mee gewerkt alleen.. alleen wat testjes gedaan.

De kwaliteit van Festool is wel echt next level trouwens. Dat zit echt mooi in elkaar.
pi_203307934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:10 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Yes! Opgehaald ergens in Brabant bij een gereedschapszaak. Nog niet echt mee gewerkt alleen.. alleen wat testjes gedaan.

De kwaliteit van Festool is wel echt next level trouwens. Dat zit echt mooi in elkaar.
als je 1x besmet bent ;)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:21:22 #273
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203308128
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:09 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Nee inderdaad. Hij is 2400w. Maar dan voer je zo'n ding uit met softstart lijkt me..

Had er al.een haspel tussen, maar heb nog een langere. Morgen effe testen.
Mijn 230v slijptol heeft hetzelfde. Ik meen 2000w, maar net die piek bij op gang komen nekt em.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:22:54 #274
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203308157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
als je 1x besmet bent ;)
Ik blijf het jammer vinden dat @Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft :P . Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik alleen voor de gamechangers (en geld teveel momenten) Festool koop :P .
pi_203308180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik blijf het jammer vinden dat @:Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft :P . Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik niet alleen Festool koop :P .
mja ik heb alleen Bosch boormachines. en die accu bovenfrees, want dat is wel een handig schattig dingetje soms.

Al staat alles noodgedwongen al een jaar in opslag ;(
  Knikkerking zaterdag 22 januari 2022 @ 00:52:45 #276
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_203310509
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik blijf het jammer vinden dat @:Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft :P . Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik alleen voor de gamechangers (en geld teveel momenten) Festool koop :P .
Lol, ik zeg nooit nooit he ;-)

Maar voor mij is Bosch Blauw méér dan goed genoeg :Y (en eerlijk=eerlijk, ik ben er ook nog altijd heel blij mee!)
Makrolon zou eerder moeten overstappen vind ik persoonlijk :)
pi_203312174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 00:52 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Lol, ik zeg nooit nooit he ;-)

Maar voor mij is Bosch Blauw méér dan goed genoeg :Y (en eerlijk=eerlijk, ik ben er ook nog altijd heel blij mee!)
Makrolon zou eerder moeten overstappen vind ik persoonlijk :)
Neejoh, t meeste van m'n werk is te lomp voor Festool. En Bosch bevaltij op een paar kleine irritaties na ook perfect!

En als ik nu m'n slagschroevendraaier in t zand in de regen per ongeluk even laat liggen in een tuin en hij gaat kapot koop ik zonder veel pijn een nieuwe, ik weet niet wat zo'n ding bij Festool kost maar dan gaat t meer pijn doen denk ik :+

Al ben ik niet meer zo merktrouw als eerst. Heb inmiddels ook dewalt en Makita accu's. Als er gereedschap is wat ik wil en t is beter of goedkoper van een van die merken koop ik dat.
  Knikkerking zaterdag 22 januari 2022 @ 10:04:36 #278
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_203312276
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2022 09:49 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Neejoh, t meeste van m'n werk is te lomp voor Festool.
Ja daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik bedoelde eigenlijk dat jij _veel_ vaker je gereedschap gebruikt, en dus eerder aan iets nieuws toe bent.
De laatste 2 jaar ben ik vooral met de knikkerbaan bezig, en daar komt niet zo heel veel Bosch Blauw aan te pas. (wel wat natuurlijk, maar in vergelijking met jou is dat bijna niets :P)
pi_203329408
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?

Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
Ik heb vorige week een Flir one Pro gekocht voor op mijn Iphone.

Mooi apparaatje. Werkt zeer goed. Op marktplaats op de koop getikt. 300 euro, nieuw in verzegelde verpakking.
  zondag 23 januari 2022 @ 11:49:03 #280
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203329474
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:44 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Ik heb vorige week een Flir one Pro gekocht voor op mijn Iphone.

Mooi apparaatje. Werkt zeer goed. Op marktplaats op de koop getikt. 300 euro, nieuw in verzegelde verpakking.
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.
Is die korte accuduur echt een probleem of valt dat in real life wel mee?
pi_203329546
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.
Is die korte accuduur echt een probleem of valt dat in real life wel mee?
pi_203329568
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.
Is die korte accuduur echt een probleem of valt dat in real life wel mee?
Ja was een beetje mazzel. Ik zag de advertentie, gelijk 300 geboden en gelijk zelfde dag opgehaald. In de tussentijd was er al een bod van 325 gedaan door een ander.

Voor een beetje hobbyen in huis is de korte accuduur geen probleem. Heb hem nog niet zo lang gebruikt dat de accu leeg was.

Lijkt mij dat je niet urenlang met die camera werkt.

Wilde dit al een tijdje hebben. Maar nu versneld werk van gemaakt omdat ik een wandje moet plaatsen op een vloer met vloerverwarming. Kan nu exact zien waar de slangen lopen. Verder de kozijnen en dergelijke bekijken voor warmte lekkage.

En in mijn werk komt ie ook van pas.
pi_203329611
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Makrolon het volgende:
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was :+
Deze:
[ afbeelding ]

Met deze er bij:
[ afbeelding ]

Mn 1e festool gereedschap :9

En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:

[ afbeelding ]
Die domino frees is een fijn ding. Een jaar of 2 terug gekocht omdat ik het vermoeden had ooit wel eens te gebruiken. En sinds gisteren er pas echt mee aan de slag gegaan.

Beetje vreemde logica om gereedschap te kopen jah. Maar was wederom een mooie deal via marktplaats waar ik hem niet voor kon laten liggen.

In het begin nog wel even wennen want was alweer vreselijk de mist in gegaan met die 2 zijstukjes die je eraan kunt koppelen. Al me al toch nog goed gekomen.
  zondag 23 januari 2022 @ 13:01:41 #284
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203330461
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 11:57 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Ja was een beetje mazzel. Ik zag de advertentie, gelijk 300 geboden en gelijk zelfde dag opgehaald. In de tussentijd was er al een bod van 325 gedaan door een ander.

Voor een beetje hobbyen in huis is de korte accuduur geen probleem. Heb hem nog niet zo lang gebruikt dat de accu leeg was.

Lijkt mij dat je niet urenlang met die camera werkt.

Wilde dit al een tijdje hebben. Maar nu versneld werk van gemaakt omdat ik een wandje moet plaatsen op een vloer met vloerverwarming. Kan nu exact zien waar de slangen lopen. Verder de kozijnen en dergelijke bekijken voor warmte lekkage.

En in mijn werk komt ie ook van pas.
Klinkt goed! Ja wat ik lastig vind is dat ik enorm twijfel tussen de pro en pro lt. Als ik een zgan pro kon kopen voor 300 euro wist ik het wel natuurlijk :+ . Maar goed, bovenal kan ik nergens een vergelijking vinden qua output van een pro vs. lt. Alleen van de one vs. Pro. En op basis daarvan zou ik zonder na te denken voor de pro gaan. Vraag is of dat verschil dus ook zo groot is bij de LT. De sensor van de LT is wel hetzelfde als van de One, dus ik zou denken van wel. Maar ja, zeker weten dus niet...
pi_203331094
quote:
1s.gif Op zondag 23 januari 2022 13:01 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Klinkt goed! Ja wat ik lastig vind is dat ik enorm twijfel tussen de pro en pro lt. Als ik een zgan pro kon kopen voor 300 euro wist ik het wel natuurlijk :+ . Maar goed, bovenal kan ik nergens een vergelijking vinden qua output van een pro vs. lt. Alleen van de one vs. Pro. En op basis daarvan zou ik zonder na te denken voor de pro gaan. Vraag is of dat verschil dus ook zo groot is bij de LT. De sensor van de LT is wel hetzelfde als van de One, dus ik zou denken van wel. Maar ja, zeker weten dus niet...
De pro heeft een bereik van 120 x 160. Dat is zo ongeveer het dubbele. Veel beter beeld dus. Eigenlijk al gelijk aan veel duurdere camera's.

Ik zou je een paar screenshots kunnen sturen. Dan kun je zien hoe zuiver het is.

Ik was vorige week op cursus elektro en de leraar daar was er behoorlijk lyrisch over nadat ik hem er even mee liet spelen. Met name omdat de kwaliteit van die kleine Flir al behoorlijk in de buurt begint te komen van de echte camera's.
pi_203331526
Slangen van vloerverwarming zijn zeer duidelijk te zien, maar wel als de vloer koud is en je begint te verwarmen.

Op de Flir camera is nu de hele vloer eigenlijk 1 grote warme vlek en zijn de slangen onderling vrij moeilijk te zien.

Vorige week was mijn vloer een stuk kouder en kon je de slangen echt heel exact zien lopen.

Of die LT of One dat net zo duidelijk kunnen laten zien weet ik natuurlijk niet. Zit al jaren naar zo'n cameraatje te kijken, en nu de Pro met de hogere resolutie wordt het pas echt interessant. De hoge prijs van rond de 480 euro hield mij nog tegen.

Zoekopdracht op marktplaats ingevoerd en een beetje geduld en geluk.

Verder is het beeld niet altijd even makkelijk te interpreteren.

Ik heb net even de meterkast gedaan. 1 groep is knalrood op het beeld. Dat is de garage waar momenteel een 1.5 kw kacheltje draait. Maar eigenlijk is het nog geen 10-15 graden warmer dan bedrading ernaast. Niet direct heel spannend dus.
  zondag 23 januari 2022 @ 14:57:36 #287
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203332247
Ja, op zich is het logisch dat je leidingen niet kan zien als het hele oppervlak opgewarmd is. Daarom wordt ook afgeraden om je huis te checken op isolatielekken als het warmer dan 0gr is. Maar klinkt goed! Dan ga ik denk ik voor de pro ^O^ .
pi_203333129
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 14:57 schreef bleiblei het volgende:
Ja, op zich is het logisch dat je leidingen niet kan zien als het hele oppervlak opgewarmd is. Daarom wordt ook afgeraden om je huis te checken op isolatielekken als het warmer dan 0gr is. Maar klinkt goed! Dan ga ik denk ik voor de pro ^O^ .
De android versie is stukken goedkoper. 299 op marktplaats. Dat scheelt nogal. Je zou er zelfs speciaal een oude samsung voor kopen.
  zondag 23 januari 2022 @ 15:47:32 #289
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203333269
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:40 schreef Glider76 het volgende:

[..]
De android versie is stukken goedkoper. 299 op marktplaats. Dat scheelt nogal. Je zou er zelfs speciaal een oude samsung voor kopen.
Ja, maar dat is ex btw en inderdaad micro usb. En ondanks dat ze zeggen dat je een converter kan kopen naar usb-c in die advertentie, lees ik op meerdere plekken in review dat ie het niet doet met een converter ertussen.
pi_203334766
Is zo'n ding geschikt om bv een gevel van m'n huis te fotograferen en dan te zien waar er warmtelekken zijn? Zat er laatst naar te kijken maar t word me niet helemaal duidelijk of dit kan...
pi_203334771
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 15:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja, maar dat is ex btw en inderdaad micro usb. En ondanks dat ze zeggen dat je een converter kan kopen naar usb-c in die advertentie, lees ik op meerdere plekken in review dat ie het niet doet met een converter ertussen.
Met de eerste generatie Flir One gaat dat prima, bij mij wel in ieder geval
pi_203334794
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 12:00 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Die domino frees is een fijn ding. Een jaar of 2 terug gekocht omdat ik het vermoeden had ooit wel eens te gebruiken. En sinds gisteren er pas echt mee aan de slag gegaan.

Beetje vreemde logica om gereedschap te kopen jah. Maar was wederom een mooie deal via marktplaats waar ik hem niet voor kon laten liggen.

In het begin nog wel even wennen want was alweer vreselijk de mist in gegaan met die 2 zijstukjes die je eraan kunt koppelen. Al me al toch nog goed gekomen.
Haha ja ik heb m ook nog niet direct nodig :p maar al wel wat plannen mee voor de toekomst.
pi_203334958
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:08 schreef Makrolon het volgende:
Is zo'n ding geschikt om bv een gevel van m'n huis te fotograferen en dan te zien waar er warmtelekken zijn? Zat er laatst naar te kijken maar t word me niet helemaal duidelijk of dit kan...
Ja, dit kan. Min of meer. Want van grote afstand zal die het dan niet meer zien denk ik.

Maar het is wel het idee van de camera.
pi_203335380
Cool, ook maar eens naar kijken dan.

Ik zag dat je er ook pincodes mee kan afkijken :9
pi_203335562
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 17:56 schreef Makrolon het volgende:
Cool, ook maar eens naar kijken dan.

Ik zag dat je er ook pincodes mee kan afkijken :9
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat zou kunnen ja. Als je heel snel na het intoetsen een foto maakt.

Je zou dan zelfs aan de warmte uitstraling kunnen zien wat de volgorde van de nummers is.

Maar wellicht straalt het hele apparaat wel teveel warmte uit om het te kunnen onderscheiden.

Maar je kunt het eens proberen bij de supermarkt?
pi_203337317
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 18:07 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat zou kunnen ja. Als je heel snel na het intoetsen een foto maakt.

Je zou dan zelfs aan de warmte uitstraling kunnen zien wat de volgorde van de nummers is.

Maar wellicht straalt het hele apparaat wel teveel warmte uit om het te kunnen onderscheiden.

Maar je kunt het eens proberen bij de supermarkt?
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
pi_203338059
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:08 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
Ik heb het ook opgezocht en bekeken. Die case met ingebouwde flir camera heb ik nog niet gezien.

Ideaal voor het doel van pincode afkijken. Maar anders loop je altijd met zo'n dikke case om je telefoon wat ook niet handig is.
  zondag 23 januari 2022 @ 21:15:32 #298
439910 NotToBe
Shakespeare
pi_203338238
quote:
0s.gif Op zondag 23 januari 2022 20:08 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
Scheelt dat ik met mijn telefoon betaal 😅
  maandag 24 januari 2022 @ 16:20:12 #299
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_203346838
[..]
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
[/quote]

Ah zo doen die oostblokkers dat dus, hou je in de gaten B-)
pi_203442143
Op Marktplaats staat weer zo'n Flir One Pro te koop. vraagprijs 300 euro.
  maandag 31 januari 2022 @ 09:27:32 #301
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203442323
Thanks!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')