abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 december 2021 @ 14:29:14 #251
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202926810
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:21 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Hehe, ik snap wat (of in dit geval beter "wie") je bedoeld :+

Maar er zijn mijns inziens nog véle "ergere" mensen. Bijvoorbeeld mensen die voor heel veel geld een schilderij kopen waar je in feite helemaal niets mee kunt... Dan koop ik liever (duur) gereedschap; dat is én mooi om naar te kijken/te hebben én je kunt het nog nuttig gebruiken _O_
Ik begrijp je helemaal hoor. Je praat tegen de man die een bosch blauw cirkelzaag kocht om 6 hardhouten planken te zagen en een dito boorhamer omdat het kon :P

Professioneel betekend niet altijd dat "ze" het beter doen, maar voornamelijk dat ze het voor hun geld doen. Vakidioten leveren zomaar veel mooier werk af, maar doen dat uit hobby/passie en niet omdat ze betaald worden. Uitzonderingen daargelaten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 15:35:36 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202928962
quote:
14s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:55 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Klopt!
Dat realiseer ik me inderdaad ook wel.
Na een paar keer vind de baas het ook wel welletjes (en terecht zoals je zegt ^O^ )

Maar toch blijft het "gek" om te zien :P
Ach, daar wordt ook wel een beetje naar gekeken hoor. De jongens die netjes zijn met hun gereedschap hebben een Facom of Stahwille kar, de war ruigere iets van Kraftwerk ofzo - Chinees met Duitse naam in elk geval.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202929115
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Aan de andere kant, je kan als baas wel top of the line spullen kopen maar als je ruwbouw doet maakt 't ook weer niet zo veel uit of je een goede cirkelzaag hebt, of een fantastische cirkelzaag. En als ik soms zie hoe sommige mensen omgaan met gereedschap van de baas -O-

Of andersom, dat mensen niet snel naar hun baas gaan als het materiaal wat versleten is, maar dat pas doen als het echt uit elkaar valt. Of het boeit ze simpelweg niet zo.
Klopt maar ik heb voor een baas gewerkt waar t gereedschap allemaal niks mocht kosten, vroeg je om het een van merk a, zag hij iets op een veiling van merk c en wat net iets anders was wat je zocht en kocht ie t gewoon.

Nu werk ik voor.mezelf en koop ik wat ik wil. En das echt heerlijk. Je ziet ook dat dingen zoveel sneller gaan met t juiste gereedschap...
  donderdag 30 december 2021 @ 15:47:58 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202929338
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:40 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Klopt maar ik heb voor een baas gewerkt waar t gereedschap allemaal niks mocht kosten, vroeg je om het een van merk a, zag hij iets op een veiling van merk c en wat net iets anders was wat je zocht en kocht ie t gewoon.
Dat is ook helemaal kut. Als ik een pen van m'n baas krijg omdat hij schrijft terwijl ik een potlood wil zou ik ook klagen.
quote:
Nu werk ik voor.mezelf en koop ik wat ik wil. En das echt heerlijk. Je ziet ook dat dingen zoveel sneller gaan met t juiste gereedschap...
Dat geloof ik zeker! Maar het juiste materiaal hoeft niet per se het duurste/mooiste materiaal te zijn om de klus goed, snel en gemakkelijk te kunnen klaren.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 18:08:03 #255
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202933288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Atmoz het volgende:
Datzelfde had ik toen ik nog iedere dag in Maastricht werkte en in de pauze een rondje ging lopen door de stad. Dan waren ze daar her en der altijd aan het werken (bouwbedrijven) en dan keek ik altijd even snel naar het gereedschap en 9 v/d 10 keer was het echt mega bagger en versleten spul. Ik moest dan altijd lachen omdat ik thuis -als hobbyist- veel mooier/beter spul had liggen
Het handgereedschap wat ik als elektricien zelf heb aangeschaft, is tot mijn verbazing vaak ook beter dan het gereedschap dat directe collega's van de baas krijgen. Dus dat speelt overal eigenlijk wel.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Atmoz het volgende:
't Is allemaal alleen voor mezelf.
Maar als m'n pa, broertje of vrienden (die ermee kunnen omgaan) het willen lenen of ermee willen werken mag dat uiteraard wél gewoon :)

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik sommige dingen ook gewoon zakelijk koop he. Maargoed, het is wel gewoon allemaal van (en voor) mezelf
^O^, kon zijn dat je inmiddels mensen in dienst hebt die ook gebruik maken van die werkplaats ;).
Snap wel dat je een boel dingen zakelijk aanschaft, als je die mogelijkheid hebt.

Waarom zou je dat dan niet doen.
pi_202956725
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was :+
Deze:

Met deze er bij:

Mn 1e festool gereedschap :9

En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:

vrijdag 31 december 2021 @ 13:12:07 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_202956817
Ik moet maar eens een gereedschaphandel beginnen :P .
Nu verdien ik niets met mijn verkoopskills ;( .
pi_202959253

Ik heb deze vanmorgen besteld... ben errug benieuwd!
pi_202963434
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:37 schreef ciewy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb deze vanmorgen besteld... ben errug benieuwd!
fijn ding , ik heb de rechthoek versie ervan . Dacht dat dat de rts was . schuurt erg fijn . en als je stofzuiger eraan hangt zuigt t heel netjes af en kun je zo goed als stofloos werken (ik heb granat papier van festool zelf)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202963516
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Makrolon het volgende:
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was :+
Deze:
[ afbeelding ]

Met deze er bij:
[ afbeelding ]

Mn 1e festool gereedschap :9

En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:

[ afbeelding ]
van die stugge kit krijg ik soms ook een hangzak ja , knijp je je de blubber . gelukkig wel een goed kippistool k40 maar niet elektriek :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_202963573
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 17:11 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
fijn ding , ik heb de rechthoek versie ervan . Dacht dat dat de rts was . schuurt erg fijn . en als je stofzuiger eraan hangt zuigt t heel netjes af en kun je zo goed als stofloos werken (ik heb granat papier van festool zelf)
Kijk, dat is alvast fijn om te horen :-) Vooral dat het stofloos is. Ik moet oa de kozijnen van de slaapkamers schilderen, dus dat stofloze was ook een reden om voor de festool te gaan. Heb vanmiddag ook vast wat granat opgehaald bij toolstation hier om de hoek, ben errug benieuwd!
pi_203112343
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 17:14 schreef Cybersijp het volgende:

[..]
van die stugge kit krijg ik soms ook een hangzak ja , knijp je je de blubber . gelukkig wel een goed kippistool k40 maar niet elektriek :)
Haha inderdaad.

Vidi kit om toilet en badkamer platen te monteren spant echt de kroon. Stugge meuk is dat.

Alleen al t gereedschap wat ik eerder postte is geannuleerd. Er ging iets mis met de zaag door een fout vd webshop wat ze niet goed op loste dus heb nu alles geannuleerd bij die ballen tent.

Als iemand nog weet waar die Festool domino set op een redelijke termijn leverbaar is hoor ik t graag.
  zondag 9 januari 2022 @ 18:44:27 #263
36431 bleiblei
pi_203113765
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 17:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Haha inderdaad.

Vidi kit om toilet en badkamer platen te monteren spant echt de kroon. Stugge meuk is dat.

Alleen al t gereedschap wat ik eerder postte is geannuleerd. Er ging iets mis met de zaag door een fout vd webshop wat ze niet goed op loste dus heb nu alles geannuleerd bij die ballen tent.

Als iemand nog weet waar die Festool domino set op een redelijke termijn leverbaar is hoor ik t graag.
Waar had je besteld? De vrienden uit Limburg?
pi_203113973
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 18:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Waar had je besteld? De vrienden uit Limburg?
Toolnation bedoel je dan?:p daar bestel ik al niet meer.

Dit was toolmax. Ze leverde de verkeerde zaag, heb ze gemeld dat ik zaterdag de goede nodig heb, hadden ze ruim de tijd voor. Maar ze hebben gewoon compleet schijt aan je, hij is nog niet eens onderweg.

Dan maar gelijk de volledige order van 2,5k geannuleerd en alles behalve de domino inmiddels ergens anders besteld.
  zondag 9 januari 2022 @ 19:23:05 #265
36431 bleiblei
pi_203114265
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:01 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Toolnation bedoel je dan?:p daar bestel ik al niet meer.

Dit was toolmax. Ze leverde de verkeerde zaag, heb ze gemeld dat ik zaterdag de goede nodig heb, hadden ze ruim de tijd voor. Maar ze hebben gewoon compleet schijt aan je, hij is nog niet eens onderweg.

Dan maar gelijk de volledige order van 2,5k geannuleerd en alles behalve de domino inmiddels ergens anders besteld.
Had ik niet van ze verwacht. Naja, er komt een moment dat die webshop zo een matige service leveren dat we weer gewoon naar winkels gaan :P .
pi_203304629
Ik had bij hbm een muur frees met 5 schijven naast elkaar gekocht
Dan hoef je dus de sleuf niet meer uit te hakken. Leek me handig voor lichte cellenetonwanden enzo. Geen risico meer dan je door de wand heen gaat.

Maar dat ding laat in m'n garage een 16 ampère automaat er uit klappen waar verder niks op zit :/ wat is dan de usecase voor dit ding, eerst bij een klant een c16 in de meterkast zetten voor je aan de slag kan :')

Die gaat dus weer terug helaas.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 21:49:28 #267
36431 bleiblei
pi_203307474
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 19:14 schreef Makrolon het volgende:
Ik had bij hbm een muur frees met 5 schijven naast elkaar gekocht
Dan hoef je dus de sleuf niet meer uit te hakken. Leek me handig voor lichte cellenetonwanden enzo. Geen risico meer dan je door de wand heen gaat.

Maar dat ding laat in m'n garage een 16 ampère automaat er uit klappen waar verder niks op zit :/ wat is dan de usecase voor dit ding, eerst bij een klant een c16 in de meterkast zetten voor je aan de slag kan :')

Die gaat dus weer terug helaas.
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?

Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
pi_203307487
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 19:23 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Had ik niet van ze verwacht. Naja, er komt een moment dat die webshop zo een matige service leveren dat we weer gewoon naar winkels gaan :P .
Zullen de gewone winkels geen leveringsproblemen hebben 🤔
pi_203307529
@Makrolon heb je die domino al ondertussen?
pi_203307889
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?

Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
Nee inderdaad. Hij is 2400w. Maar dan voer je zo'n ding uit met softstart lijkt me..

Had er al.een haspel tussen, maar heb nog een langere. Morgen effe testen.
pi_203307918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 21:52 schreef FranticDJ het volgende:
@:makrolon heb je die domino al ondertussen?
Yes! Opgehaald ergens in Brabant bij een gereedschapszaak. Nog niet echt mee gewerkt alleen.. alleen wat testjes gedaan.

De kwaliteit van Festool is wel echt next level trouwens. Dat zit echt mooi in elkaar.
pi_203307934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:10 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Yes! Opgehaald ergens in Brabant bij een gereedschapszaak. Nog niet echt mee gewerkt alleen.. alleen wat testjes gedaan.

De kwaliteit van Festool is wel echt next level trouwens. Dat zit echt mooi in elkaar.
als je 1x besmet bent ;)
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:21:22 #273
36431 bleiblei
pi_203308128
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:09 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Nee inderdaad. Hij is 2400w. Maar dan voer je zo'n ding uit met softstart lijkt me..

Had er al.een haspel tussen, maar heb nog een langere. Morgen effe testen.
Mijn 230v slijptol heeft hetzelfde. Ik meen 2000w, maar net die piek bij op gang komen nekt em.
  vrijdag 21 januari 2022 @ 22:22:54 #274
36431 bleiblei
pi_203308157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:11 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
als je 1x besmet bent ;)
Ik blijf het jammer vinden dat @Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft :P . Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik alleen voor de gamechangers (en geld teveel momenten) Festool koop :P .
pi_203308180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik blijf het jammer vinden dat @:Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft :P . Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik niet alleen Festool koop :P .
mja ik heb alleen Bosch boormachines. en die accu bovenfrees, want dat is wel een handig schattig dingetje soms.

Al staat alles noodgedwongen al een jaar in opslag ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')