Als je met dikke rubber laarzen en een accuboormachine werkt merk je daar helemaal niks vanquote:Op woensdag 16 april 2025 22:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik had laatst ook zo’n leidingzoeker gekocht van Bosch want moest in een tegelwand boren.
Ding groen enzovoort, ik boren, dwars door een elektraleiding.
Ik merkte dat wel want moest een tegel eraf halen, bikken, een lasdoos plaatsen en opnieuw een tegel plakken.quote:Op woensdag 16 april 2025 22:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Als je met dikke rubber laarzen en een accuboormachine werkt merk je daar helemaal niks van![]()
Alleen je biertje is warm als je klaar bent
Een lasdoos plaatsen en er vervolgens een tegel overheen plakken? Interessant...quote:Op donderdag 17 april 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik merkte dat wel want moest een tegel eraf halen, bikken, een lasdoos plaatsen en opnieuw een tegel plakken.
Lullige was dat er een hele warmtepomp installatie al aan de muur hing, en dit er weer af moest.
De klant zag pas dat de stroom van de wasmachine af was, de volgende dag. Grr
Beter de hele draad opnieuw trekken tussen toegankelijke lasdozen.quote:Op donderdag 17 april 2025 07:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik merkte dat wel want moest een tegel eraf halen, bikken, een lasdoos plaatsen en opnieuw een tegel plakken.
Lullige was dat er een hele warmtepomp installatie al aan de muur hing, en dit er weer af moest.
De klant zag pas dat de stroom van de wasmachine af was, de volgende dag. Grr
Ik heb er een wcd van gemaakt.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een lasdoos plaatsen en er vervolgens een tegel overheen plakken? Interessant...
Raar is dat hè? En iedereen trapt er nog in.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:26 schreef bleiblei het volgende:
Mja, ik vertrouw leidingzoekers ook niet.
Op 1tje na trouwens. Mijn schoonvader had echt een enorm cheapo ding uit de praxis vijf gulden bak. Was denk ik gewoon een spoeltje op een batterijtje en met een wieltje stelde je de gevoeligheid in. Als je die ff gekalibreerd had op een plek waarvan je wist dat er elektra zat. Vondtie vervolgens alles met een nauwkeurigheid van 2cm. Bazending was dat.
Dure Bosch Professional, Laserliner, enz. Leidingzoekers die zichzelf kalibreren met allerlei fancy schermpjes enzo. Nooit betrouwbaar gebleken.
In DE zitten de kabels direct in de muur? Niet in een buis in de muur?quote:Op woensdag 16 april 2025 21:43 schreef derLudolf het volgende:
Bosch GMS 120-27
Hoe de kabels (ja kabels, want D) in de muur lopen werd me nou niet direct duidelijk dus maar even geïnvesteerd
Klopt. In Dld. mogen kabels en zelfs aders, vastgeniet in het stucwerk lopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:54 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In DE zitten de kabels direct in de muur? Niet in een buis in de muur?
Woon zelf in Duitsland dus dit is belangrijke info voor me. Ben ook echt verbaasd eigenlijk... Duitsers, die altijd alles met DIN normen hebben vastgelegd, hebben géén regel voor het logisch verwerken van leidingen in muren?quote:Op donderdag 17 april 2025 16:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. In Dld. mogen kabels en zelfs aders, vastgeniet in het stucwerk lopen.
Verbazing 2: slechts 1,5mm2 ipv 2,5mm2quote:Op donderdag 17 april 2025 16:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Woon zelf in Duitsland dus dit is belangrijke info voor me. Ben ook echt verbaasd eigenlijk... Duitsers, die altijd alles met DIN normen hebben vastgelegd, hebben géén regel voor het logisch verwerken van leidingen in muren?
Het is maar wat je logisch noemt. In Dld moeten de kabels horizontaal en vertikaal lopen.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Woon zelf in Duitsland dus dit is belangrijke info voor me. Ben ook echt verbaasd eigenlijk... Duitsers, die altijd alles met DIN normen hebben vastgelegd, hebben géén regel voor het logisch verwerken van leidingen in muren?
Verbaast me hogelijk.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verbazing 2: slechts 1,5mm2 ipv 2,5mm2![]()
In veel landen smeren ze kabels of snoer in de muur.quote:Op donderdag 17 april 2025 16:57 schreef blomke het volgende:
[..]
Klopt. In Dld. mogen kabels en zelfs aders, vastgeniet in het stucwerk lopen.
In Nederland toch officieel ook? Dacht ik...quote:Op donderdag 17 april 2025 17:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is maar wat je logisch noemt. In Dld moeten de kabels horizontaal en vertikaal lopen.
Weet ik niet. Wat ik bij nieuwbouw zie, is ten-hemel-schreiendquote:Op dinsdag 29 april 2025 14:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In Nederland toch officieel ook? Dacht ik...
Niet dat het altijd gebeurt though.
In Nederland eigenlijk alleen verticaal en niet horizontaal.quote:Op dinsdag 29 april 2025 14:59 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
In Nederland toch officieel ook? Dacht ik...
Niet dat het altijd gebeurt though.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Koevoeten die afbreken?quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:14 schreef blomke het volgende:
Nieuwe breekijzer Estwing, om oude tuinhuis af te gaan breken.
Speciaal forged iron (smeedstaal) genomen. De twee oude afgebroken koevoeten weggedaan; wij hanteren hier de regel: "als we iets kopen, doen we twee oude exemplaren weg". Werkt uitstekend tegen de oude zooi en koopwoede.
[ afbeelding ]
Slecht GPK-materiaal.quote:Op woensdag 30 april 2025 12:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Koevoeten die afbreken?.
Dank voor dit idee, dit ga ik ook proberen.quote:Op dinsdag 29 april 2025 20:14 schreef blomke het volgende:
Nieuwe breekijzer Estwing, om oude tuinhuis af te gaan breken.
Speciaal forged iron (smeedstaal) genomen. De twee oude afgebroken koevoeten weggedaan; wij hanteren hier de regel: "als we iets kopen, doen we twee oude exemplaren weg". Werkt uitstekend tegen de oude zooi en koopwoede.
Ook voor kleding en schoenen e.d.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Dank voor dit idee, dit ga ik ook proberen.
Ik vertrouw mijn d-tect 120 van bosch toch behoorlijk hoor. Die heeft me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten bij leidingen in muur of dekvloer.quote:Op donderdag 17 april 2025 13:26 schreef bleiblei het volgende:
Mja, ik vertrouw leidingzoekers ook niet.
Op 1tje na trouwens. Mijn schoonvader had echt een enorm cheapo ding uit de praxis vijf gulden bak. Was denk ik gewoon een spoeltje op een batterijtje en met een wieltje stelde je de gevoeligheid in. Als je die ff gekalibreerd had op een plek waarvan je wist dat er elektra zat. Vondtie vervolgens alles met een nauwkeurigheid van 2cm. Bazending was dat.
Dure Bosch Professional, Laserliner, enz. Leidingzoekers die zichzelf kalibreren met allerlei fancy schermpjes enzo. Nooit betrouwbaar gebleken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |