abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200404315
Deze voor in de nieuwe garage :De

Word hopelijk maandag geleverd.
  Moderator zaterdag 17 juli 2021 @ 08:35:59 #104
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_200404634
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:

[ afbeelding ]

Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
pi_200408993
quote:

[ afbeelding ]

Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.
pi_200422387
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 15:04 schreef bartos het volgende:

[..]

Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.
Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.
  zondag 18 juli 2021 @ 13:54:02 #107
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_200422398
quote:

[ afbeelding ]

Hoe diep is dat? Ik heb het idee dat het tegenvalt?
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 18:20:56 #108
92034 crew  Vonkenboer
pi_200427813
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:52 schreef Makrolon het volgende:

[..]

[..]

Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.
De laden hebben in ieder geval wel dubbele ladegeleiders met kogellagers, en het is natuurlijk een hele hoop opbergruimte.

Ik vind 46 cm niet erg diep, zou verwachten dat zoiets minimaal 60 diep zou zijn.

https://www.hbm-machines.(...)r-werkplaats-systeem
pi_200427856
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.
pi_200432711
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 18:22 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.
Inderdaad. Ik heb ook nog naar die gekeken maar die is sowieso nog 700 duurder oid. En hij heeft meer smalle lades, ik heb al een gereedschapskar met ondiepe lades dus denk dat die andere mij beter van pas komt.
  maandag 19 juli 2021 @ 00:35:11 #112
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_200434315
Dat een diepere werkbank meer zooi verzameld is inderdaad wel waar. Als je geordend bent is het wel handig, dan kun je namelijk een aantal grijpvoorraad zaken op de werkbank laten staan. Vet boutjes moertjes rommelbakje.
Mijne is 1m diep maar ik ben zelf erg lang dus het reiken naar het einde van de werkbank is geen probleem. Als je wat minder lang bent loop je er al snel tegenaan dat je tever en dus onpraktisch moet reiken.
Hoogte vind ik zelf erg belangrijk en heb hem twee keer aangepast. Nu volgens mij 93cm hoog.
Veel opberglades is superhandig! Dan wordt ook niet alles vies als je bijv met een haakse slijper of zoiets bezig bent.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_200452485
quote:

[ afbeelding ]

lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......

al binnen? Hoe is de kwaliteit?
pi_200458641
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 11:01 schreef mappo het volgende:

[..]

lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......

al binnen? Hoe is de kwaliteit?
Neuh ik heb er nog nooit wat op geklemt...

Hij is binnen, het was maar een pallet. dus ik ben nog effe druk met in elkaar zetten :+ Ga straks even een kast doen, dan kan ik ook meer over de kwaliteit zeggen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 21:57:32 #115
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_200462597
Ikea 3.0
Laat die handjes wapperen!
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 22:03:38 #116
92034 crew  Vonkenboer
pi_200463623
Nou alles in elkaar zetten gaat wel effe wat tijd kosten :+

Maar het past mooi, wijst zich redelijk vanzelf met een half oog op de handleiding.

Het is ook stevig, maar als ik dan een lade voel en m vergelijk met m'n Sonic kar is het wel echt een heel stuk slechter. Qua hoe soepel t loopt en sluit enzo.

Maar t voelt niet onstevig aan oid. Je merkt alleen gewoon dat het wat goedkoper is zegmaar.

Maar zeker niet slecht voor dit geld.
pi_201047009

Binnenkort moet ik 80cm tegels snijden, dus mezelf maar getrakteerd op een mooie tegelsnijder :p

Hoop dat ie niet te lomp is en ik hem ook ga pakken voor 60cm tegels.
pi_201048030
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:56:59 #120
465716 Witte_Slip_Met_Remspoor
Onderbroek Met Bruine Streep
pi_201048185
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 08:26 schreef Atmoz het volgende:

Hehe :+
Nee, als ik iets van Parkside zou tegenkomen wat ik graag zou willen hebben, dan zoek ik direct hetzelfde apparaat in een beter merk op en dan koop ik dat vervolgens O-)

Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.
Het soort klamme onderbroek zoals je die zoal zou kunnen vinden achter een Duits zelfservice tankstation.
  maandag 23 augustus 2021 @ 23:58:59 #121
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201048205
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:56 schreef Witte_Slip_Met_Remspoor het volgende:

[..]
Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.
:D
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 00:02:11 #122
36431 bleiblei
pi_201048223
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Hoop lawaai, zooi, flink stuk zwaarder en werkt veel minder snel dan een tegelsnijder. Is dit makkelijker. Onze tegelzetter kwam ook met 2 van die dingen aanzetten ipv. een elektrische en stond te kijken hoe snel dat ging :o .
Alleen hoekjes... dat gaat em niet worden :N .
pi_201048929
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Wat bleiblei zegt. De tegelsnijder zet ik boven bij of in de badkamer neer, in 20 sec heb ik een tegel op maat. Een zaag moet buiten, gaat veel minder snel en is lomp om te vervoeren..
En de anders worden ook strakker met een snijder.

De hoekjes etc doe ik met de slijptol.
pi_201049321
Waarom bestaan er dan elektrische tegelsnijders? :+
pi_201049408
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:30 schreef BEFEM het volgende:
Waarom bestaan er dan elektrische tegelsnijders? :+
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegels ;)
pi_201049605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegels ;)
^O^
pi_201395987
Weer wat goodies uit Japan ontvangen. De eerste is een diamantplaat speciaal om slijpstenen mee te vlakken. De diamantplaat zelf is 1mm dik rvs met daarop de diamant en deze wordt met industriële dubbelzijdige tape op een aluminium base geplakt. Wel een mooi ontwerp want als de diamant op is hoef ik alleen een nieuw plaatje te kopen, de base hergebruik ik gewoon.

En ook nog een Aizu, een middel fijne natuurslijpsteen. Nog nooit eerder gebruikt en dit type steen werd oorspronkelijk blijkbaar gebruikt om agrarisch gereedschap mee te slijpen. Hij is wel fijner dan ik had verwacht, rond korrel 4000-5000 dus hij past mooi in het midden van mijn slijpregime voor mijn beitels.

pi_201606843
Nieuwe tas voor de klusspullen ! Zo blied mee!

Heb er vanaf April op lopen wachten, moest eerst gemaakt worden in oekoeboeroe land, dan naar de us of a , dan door naar engeland en vanaf daar naar mij . Is geen goedkoop dingetje al met al . Maar heb al zo veel uitgeprobeerd , koffers, tassen , buckets etc . Kon aan een relatief goedkope MC van Veto pro pac komen tijd terug . Die beviel meer dan uitstekend. Lastige is wel dat hij een maatje groter is dus je neemt gauw te veel mee. Daar moet ik nog eens ff in uitzoeken . Is nu wat zwaar , maar heeft wel schouderbanden dus kan evenzogoed relatief makkelijk getild worden .

pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_201752128
Na een verbouwing waren enkele gereedschappen langzaam aan wel aan vervangen toe, het klemblokje van de decoupeerzaag was lam waardoor zaagjes eruit vallen en de accuboor kreeg ook steeds meer moeite met grote schroeven.

En wilde ook wel eens een accu platform kiezen waarop je de komende jaren vooruit kunt. Even gekeken naar de G-serie van makita, maar die hebben net wat te weinig keus in tuingereedschappen, en aangezien we nu een flinke tuin hebben moeten ook daar enkele elektrische spullen voor komen.

Het is uiteindelijk de bosch groen 18V serie geworden vanwege de enorme keuze in compatibel gereedschap, nu met een extra setje in de rug om dat Hornbach je bij elk gereedschap een gratis 2,5Ah accu erbij geeft.

Dus in 2 weken tijd 3 dingen gekocht:

Jammer dat de verbouwing al bijna klaar is eigenlijk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_201904052

Wilde eigenlijk een maatje groter maar die is 120 euro ofzo :') Ben benieuwd of het goed werkt.
pi_201913501
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:51 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]

Wilde eigenlijk een maatje groter maar die is 120 euro ofzo :') Ben benieuwd of het goed werkt.
En?? :P

T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
pi_201913846
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:57:30 #133
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913860
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen

[ afbeelding ]
Om hoeken te rollen ipv kwasten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201913891
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Om hoeken te rollen ipv kwasten?
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.
Helaas alleen de versie met houder kunnen vinden, en niet alleen het rolletje.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:02:11 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913935
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:59 schreef Piles het volgende:

[..]
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.
Helaas alleen de versie met houder kunnen vinden, en niet alleen het rolletje.
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwE

Maar je hebt ook die houder nodig, want met een gewone houder kom je niet in het hoekje :P
pi_201914057
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwE

Maar je hebt ook die houder nodig, want met een gewone houder kom je niet in het hoekje :P
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doen :D
Maar met houder is ie bij de Hornbach 11,29. Dus als het nodig is, dan maar met houder :P
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:13:27 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201914088
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:11 schreef Piles het volgende:

[..]
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doen :D
Maar met houder is ie bij de Hornbach 11,29. Dus als het nodig is, dan maar met houder :P
Gewoon even uitspoelen na gebruik?
pi_201914142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Gewoon even uitspoelen na gebruik?
Niet mn sterkste punt, maar ik ga het proberen :@
pi_201914419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Moet hem nog proberen, hopelijk dit weekend.
pi_201915804
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:

[ afbeelding ]
Die heb ik ook gebruikt met het schilderen van de keuken. Werkte best behoorlijk goed, inderdaad een stuk handiger dan steeds heen en weer met de kwast. :-D Moet je wel de 2 vlakken waar je tussen rolt dezelfde kleur hebben uiteraard... Bij Bauhaus hebben ze de rolletjes inderdaad los. 1 tip: als je stopt met verven, doe dan je rolletje in een plastic zakje, rol de lucht eruit en dan in een lege verfemmer. Of een oude tupperware doos. Dan komt er minder lucht bij, kun je de volgende dag zo verder.

Andere tip die ik ook heb geprobeerd en die goed werkt: als je de rolletjes schoon hebt gespoeld, neem je ze mee aan de verfbeugel. Hou ze in een oude schone bouwemmer en dan met de luchtspuit er schuin op. Dan blaas je het rolletje schoon / droog. Op die manier is het me wel gelukt om de verfrollen goed schoon te krijgen en zo te kunnen hergebruiken.

Extreme tip voor als je echt een hekel hebt aan schoonmaken / uitspoelen. Ik heb laatst de rolletjes vacuum getrokken met de vacumeermachine (wel even oppassen dat je de goeie stand gebruikt, anders zit je hele machine onder de verf haha). Dan kun je ze weken laten liggen in eerder genoemde lege verfemmer en zo weer verder.

[ Bericht 2% gewijzigd door ciewy op 27-10-2021 08:25:25 ]
pi_201950375
quote:

[..]

Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
pi_201951473
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
Ik heb de grote broer van Kreg, de K5. Moet zeggen dat ik hem niet superveel gebruik, maar heeft me al een paar keer goed uit de brand geholpen :-) Wat vind je niet fijn aan die schroeven, de robertson kop? Je kunt ze geloof ik ook met torx krijgen als je dat prettiger vind.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:06:46 #143
36431 bleiblei
pi_201952738
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.

Maar Googlen op pocket hole schroeven en je krijgt tal van betaalbare alternatieven:

https://www.google.com/search?q=pocket+hole+schroeven
pi_201953852
j
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:06 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.

Maar Googlen op pocket hole schroeven en je krijgt tal van betaalbare alternatieven:

https://www.google.com/search?q=pocket+hole+schroeven
Klopt :Y

Ik heb de set van euh. die oranje club

edit: UJK

https://www.gereedschappr(...)fijne-opbergtas.html

schroeven zijn wat gangbaarder (niet zo'n domme vierkante kop als Kreg) en de set voelt veel steviger aan als kreeg vind ik.
pi_201953871
quote:

[..]

Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..

Als het voor iets is wat nog uit elkaar moet: ideaal.
pi_201955104
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:37 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..

Als het voor iets is wat nog uit elkaar moet: ideaal.
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?
pi_201955108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:25 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.
pi_201955120
Ff wachten tot het patent vervalt en dan van Makita kopen :+
pi_201955288
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:27 schreef BEFEM het volgende:
Ff wachten tot het patent vervalt en dan van Makita kopen :+
Ik kwam gisteren toevallig dit filmpje tegen... Dat leek me ook wel wat. Ik heb zo'n frees van makita (230V). Dan hoef je niet weer een speciaal apparaat ervoor aan te schaffen. Ik heb het alleen verder niet besteld oid, dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit en/of minpunten.
pi_201955401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:26 schreef FranticDJ het volgende:

[..]
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.
Ohja, dan beter domino inderdaad!
pi_201955426
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:56 schreef Makrolon het volgende:

[..]
Ohja, dan beter domino inderdaad!
:Y voor mij was 't toch al de eenvoudigste keuze omdat ik toch al in 't festool milieu zat.

Heb 'm toen met een black Friday deal gekocht.. scheelde 200-300 euro toen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:18:16 #152
36431 bleiblei
pi_201955661
Heb jaren geleden gedubbed Domino vs. Lamello. Is toen Lamello (classic) geworden ivm. Plaatmateriaal en alle toepassingsmogelijkheden met klikverbindingen, scharnieren enz.

Is dat ding de afgelopen 5 jaar misschien 6 keer uit z'n systainer gekomen :@ . Dus Domino durf ik nog ff niet aan. Ben bang dat ik die ook erg weinig zou gaan gebruiken.
pi_202058801
Hier weer wat leuke nieuwe dingen binnen.

Vandaag binnen gekomen:

Bosch glm50c. mn oude afstandsmeter van bosch was ik verloren. en die sndway dingen zijn toch niet altijd super precies. Dus een nieuwe bosch besteld.
Vandaag even mee gespeeld, wat een super ding. Je kan er dus indirecte metingen mee doen. bv, hoogte van plafond, je houd het apparaat op een vaste plek, richt hem eerst op de plek waar vloer en muur bij elkaar komt, daarna op plek plafond en muur, en met de hoek en de afstand rekent het ding de hoogte van de kamer uit. das niet op de mm nauwkeurig, maar wel op een paar cm. Echt tof! verder nog allemaal andere handige functies, ik ben redelijk enthousiast :P en hij meet een stuk sneller dan de oude bosch.

Verder dit:

universele afzuiging voor op de slijptol.
als ik een badkamer doe slijp ik nu altijd buiten. dat kost stiekem best veel tijd met heen en weer lopen. zeker als t net niet past en je 3 keer heen en weer moet voor een tegel. Ik ga eens kijken of ik het hiermee in de badkamer kan slijpen met de stofzuiger er aan.

Verder nog iets anders maar dat mag ik denk ik nog niet vertellen :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')