Scheelt natuurlijk dat er geen lader en accu's bij zitten.quote:Op vrijdag 16 juli 2021 14:17 schreef zoz het volgende:
[..]
Wat een grote kist voor zo'n klein apparaat
Inderdaad. Nu heb ik nog meer ruimte om troep te verzamelenquote:Op vrijdag 16 juli 2021 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk dat er geen lader en accu's bij zitten.
Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
Deze voor in de nieuwe garagee
[ afbeelding ]
Word hopelijk maandag geleverd.
Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 15:04 schreef bartos het volgende:
[..]
Nice, Ben wel benieuwd naar kwaliteit en montage tijd. ooit moet ik ook zie iets.
Hoe diep is dat? Ik heb het idee dat het tegenvalt?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]
De laden hebben in ieder geval wel dubbele ladegeleiders met kogellagers, en het is natuurlijk een hele hoop opbergruimte.quote:Op zondag 18 juli 2021 13:52 schreef Makrolon het volgende:
[..]
[..]
Kwaliteit zou goed moeten zijn. Als t echt troep is gaat alles mooi retour. En die diepte lijkt me wel toch? Ook minder diepte om zooi op te zetten :p we gaan het meemaken.
harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.quote:Op zaterdag 17 juli 2021 08:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das een hoop opbergruimte; hoe zit het met de kwaliteit van zoiets ? Is dat voor een werkbank niet te ondiep ?
Inderdaad. Ik heb ook nog naar die gekeken maar die is sowieso nog 700 duurder oid. En hij heeft meer smalle lades, ik heb al een gereedschapskar met ondiepe lades dus denk dat die andere mij beter van pas komt.quote:Op zondag 18 juli 2021 18:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
harry the ferryman is er lovend over al heeft hij net iets anders uit dezelfde lijn geloof ik.
lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......quote:Op zaterdag 17 juli 2021 07:18 schreef Makrolon het volgende:
[ afbeelding ]
Neuh ik heb er nog nooit wat op geklemt...quote:Op dinsdag 20 juli 2021 11:01 schreef mappo het volgende:
[..]
lekker veel opberg ruimte idd.....maar geen overhang in je werkblad lijkt het, wel lastig als je iets er op wilt klemmen met lijmklemmen oid....maar goed wellicht gebruik je hem niet voor dat soort doeleinden......
al binnen? Hoe is de kwaliteit?
Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.quote:Op zondag 18 april 2021 08:26 schreef Atmoz het volgende:
Hehe![]()
Nee, als ik iets van Parkside zou tegenkomen wat ik graag zou willen hebben, dan zoek ik direct hetzelfde apparaat in een beter merk op en dan koop ik dat vervolgens
quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:56 schreef Witte_Slip_Met_Remspoor het volgende:
[..]
Parkside is prima hoor. Ik heb een vaste klant waar ik vaak kleine klusjes doe. Ze wonen in een groot kasteel met slotgracht. En na de klus gaan we meestal flink aan de drank. Ik neem dan een pak mee. Na de klus gooi ik de werkbroek en voor de klus aangeschaft parkside gereedschap in de slotgracht en trek ik het pak aan. Voor eenmalig gebruik is parkside echt wel prima.
Hoop lawaai, zooi, flink stuk zwaarder en werkt veel minder snel dan een tegelsnijder. Is dit makkelijker. Onze tegelzetter kwam ook met 2 van die dingen aanzetten ipv. een elektrische en stond te kijken hoe snel dat gingquote:Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
Wat bleiblei zegt. De tegelsnijder zet ik boven bij of in de badkamer neer, in 20 sec heb ik een tegel op maat. Een zaag moet buiten, gaat veel minder snel en is lomp om te vervoeren..quote:Op maandag 23 augustus 2021 23:35 schreef BEFEM het volgende:
Waarom geen elektrische met water? Of is dat een compleet andere toepassing?
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegelsquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:30 schreef BEFEM het volgende:
Waarom bestaan er dan elektrische tegelsnijders?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 08:44 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Kan je verstek mee zagen, tot de helft VD tegel inzagen, natuursteen mee zagen of hele dikke tegels
En??quote:Op maandag 25 oktober 2021 22:51 schreef BEFEM het volgende:
[ afbeelding ]
Wilde eigenlijk een maatje groter maar die is 120 euro ofzoBen benieuwd of het goed werkt.
Om hoeken te rollen ipv kwasten?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen
[ afbeelding ]
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Om hoeken te rollen ipv kwasten?
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwEquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Yes, leek me vooral handig voor hoek plafond-muur, ipv trapje op trapje af.
Helaas alleen de versie met houder kunnen vinden, en niet alleen het rolletje.
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://nl.bauhaus/losse-(...)hIIf_oxoClCUQAvD_BwE
Maar je hebt ook die houder nodig, want met een gewone houder kom je niet in het hoekje
Gewoon even uitspoelen na gebruik?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja die heb ik nu, maar mezelf kennende ga ik niet het hele huis met 1 rolletje doen![]()
Maar met houder is ie bij de Hornbach 11,29. Dus als het nodig is, dan maar met houder
Niet mn sterkste punt, maar ik ga het proberenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon even uitspoelen na gebruik?
Moet hem nog proberen, hopelijk dit weekend.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En??![]()
T lijkt heel handig op de filmpjes die ik er van heb gezien!
Die heb ik ook gebruikt met het schilderen van de keuken. Werkte best behoorlijk goed, inderdaad een stuk handiger dan steeds heen en weer met de kwast. :-D Moet je wel de 2 vlakken waar je tussen rolt dezelfde kleur hebben uiteraard... Bij Bauhaus hebben ze de rolletjes inderdaad los. 1 tip: als je stopt met verven, doe dan je rolletje in een plastic zakje, rol de lucht eruit en dan in een lege verfemmer. Of een oude tupperware doos. Dan komt er minder lucht bij, kun je de volgende dag zo verder.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:56 schreef Piles het volgende:
Iets heel simpels, maar zag er op video heel chill uit. Dus ben benieuwd hoe dit gaat bevallen
[ afbeelding ]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En??![]()
Ik heb de grote broer van Kreg, de K5. Moet zeggen dat ik hem niet superveel gebruik, maar heeft me al een paar keer goed uit de brand geholpen :-) Wat vind je niet fijn aan die schroeven, de robertson kop? Je kunt ze geloof ik ook met torx krijgen als je dat prettiger vind.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heb hem een paar keer gebruikt en werkt handig. Echter, de schroeven die erbij zitten zijn natuurlijk wel kut. Ook één of andere vierkante schroef waardoor je natuurlijk aan hun schroeven vast zit die stervensduur zijn. Kan je ook niet gewone schroeven gebruiken bij zo´n ding? Iemand die het weet?
Kloptquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Probleem is dat je wel pockethole schroeven moet hebben. Die hebben geloof ik een spitsere punt en een platte kop om te voorkomen dat het hout splijt. Gewone schroeven kan wel, maar moet je wel voorzichtig zijn.
Maar Googlen op pocket hole schroeven en je krijgt tal van betaalbare alternatieven:
https://www.google.com/search?q=pocket+hole+schroeven
Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 21:26 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En??![]()
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:37 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Het is handig, maar ik graai toch sneller naar m'n domino. Want als je je schroeven te hard aandraait dan splijt je het hout alsnog..
Als het voor iets is wat nog uit elkaar moet: ideaal.
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:25 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja dat gaat er hier ook nog wel eens komen, zo'n domino machine. Ik zag laatst ook dat mafell er een heeft met dubbele deuvel. Is dat niks?
Ik kwam gisteren toevallig dit filmpje tegen... Dat leek me ook wel wat. Ik heb zo'n frees van makita (230V). Dan hoef je niet weer een speciaal apparaat ervoor aan te schaffen. Ik heb het alleen verder niet besteld oid, dus ik kan niks zeggen over de kwaliteit en/of minpunten.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:27 schreef BEFEM het volgende:
Ff wachten tot het patent vervalt en dan van Makita kopen
Ohja, dan beter domino inderdaad!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 13:26 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Het heeft beide z'n toepassingen.. Deuvels zijn imo meer voor uitlijnen. Domino's voegen ook nog wat structureels toe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |