Lol, ik zeg nooit nooit he ;-)quote:Op vrijdag 21 januari 2022 22:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik blijf het jammer vinden dat @:Atmoz bij dat inferieure Bosch blijft. Het genot van Festool is echt verslavend. Het is dat die prijzen zo zot zijn dat ik alleen voor de gamechangers (en geld teveel momenten) Festool koop
.
Neejoh, t meeste van m'n werk is te lomp voor Festool. En Bosch bevaltij op een paar kleine irritaties na ook perfect!quote:Op zaterdag 22 januari 2022 00:52 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol, ik zeg nooit nooit he ;-)
Maar voor mij is Bosch Blauw méér dan goed genoeg(en eerlijk=eerlijk, ik ben er ook nog altijd heel blij mee!)
Makrolon zou eerder moeten overstappen vind ik persoonlijk
Ja daar heb je inderdaad gelijk in.quote:Op zaterdag 22 januari 2022 09:49 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Neejoh, t meeste van m'n werk is te lomp voor Festool.
Ik heb vorige week een Flir one Pro gekocht voor op mijn Iphone.quote:Op vrijdag 21 januari 2022 21:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Verbaasd mij niets. Zo een ding moet wel loei veel kracht hebben. Maar bekende truc van haspel ertussen hielp niet?
Heeft hier trouwens iemand een flir one pro of pro lt?
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:44 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een Flir one Pro gekocht voor op mijn Iphone.
Mooi apparaatje. Werkt zeer goed. Op marktplaats op de koop getikt. 300 euro, nieuw in verzegelde verpakking.
quote:Op zondag 23 januari 2022 11:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.
Is die korte accuduur echt een probleem of valt dat in real life wel mee?
Ja was een beetje mazzel. Ik zag de advertentie, gelijk 300 geboden en gelijk zelfde dag opgehaald. In de tussentijd was er al een bod van 325 gedaan door een ander.quote:Op zondag 23 januari 2022 11:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, dat is nice! Ik ben op marktplaats tot nu toe alleen verhuurders tegen gekomen.
Is die korte accuduur echt een probleem of valt dat in real life wel mee?
Die domino frees is een fijn ding. Een jaar of 2 terug gekocht omdat ik het vermoeden had ooit wel eens te gebruiken. En sinds gisteren er pas echt mee aan de slag gegaan.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:07 schreef Makrolon het volgende:
Zo, dankzij de overtuigingskracht van sommige hier op dit forum weer meer geld uit gegeven dan de bedoeling was![]()
Deze:
[ afbeelding ]
Met deze er bij:
[ afbeelding ]
Mn 1e festool gereedschap
En deze wilde ik al een tijdje, vooral om stugge lijmkit zoals polymax te verspuiten:
[ afbeelding ]
Klinkt goed! Ja wat ik lastig vind is dat ik enorm twijfel tussen de pro en pro lt. Als ik een zgan pro kon kopen voor 300 euro wist ik het wel natuurlijkquote:Op zondag 23 januari 2022 11:57 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Ja was een beetje mazzel. Ik zag de advertentie, gelijk 300 geboden en gelijk zelfde dag opgehaald. In de tussentijd was er al een bod van 325 gedaan door een ander.
Voor een beetje hobbyen in huis is de korte accuduur geen probleem. Heb hem nog niet zo lang gebruikt dat de accu leeg was.
Lijkt mij dat je niet urenlang met die camera werkt.
Wilde dit al een tijdje hebben. Maar nu versneld werk van gemaakt omdat ik een wandje moet plaatsen op een vloer met vloerverwarming. Kan nu exact zien waar de slangen lopen. Verder de kozijnen en dergelijke bekijken voor warmte lekkage.
En in mijn werk komt ie ook van pas.
De pro heeft een bereik van 120 x 160. Dat is zo ongeveer het dubbele. Veel beter beeld dus. Eigenlijk al gelijk aan veel duurdere camera's.quote:Op zondag 23 januari 2022 13:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ja wat ik lastig vind is dat ik enorm twijfel tussen de pro en pro lt. Als ik een zgan pro kon kopen voor 300 euro wist ik het wel natuurlijk. Maar goed, bovenal kan ik nergens een vergelijking vinden qua output van een pro vs. lt. Alleen van de one vs. Pro. En op basis daarvan zou ik zonder na te denken voor de pro gaan. Vraag is of dat verschil dus ook zo groot is bij de LT. De sensor van de LT is wel hetzelfde als van de One, dus ik zou denken van wel. Maar ja, zeker weten dus niet...
De android versie is stukken goedkoper. 299 op marktplaats. Dat scheelt nogal. Je zou er zelfs speciaal een oude samsung voor kopen.quote:Op zondag 23 januari 2022 14:57 schreef bleiblei het volgende:
Ja, op zich is het logisch dat je leidingen niet kan zien als het hele oppervlak opgewarmd is. Daarom wordt ook afgeraden om je huis te checken op isolatielekken als het warmer dan 0gr is. Maar klinkt goed! Dan ga ik denk ik voor de pro.
Ja, maar dat is ex btw en inderdaad micro usb. En ondanks dat ze zeggen dat je een converter kan kopen naar usb-c in die advertentie, lees ik op meerdere plekken in review dat ie het niet doet met een converter ertussen.quote:Op zondag 23 januari 2022 15:40 schreef Glider76 het volgende:
[..]
De android versie is stukken goedkoper. 299 op marktplaats. Dat scheelt nogal. Je zou er zelfs speciaal een oude samsung voor kopen.
Met de eerste generatie Flir One gaat dat prima, bij mij wel in ieder gevalquote:Op zondag 23 januari 2022 15:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, maar dat is ex btw en inderdaad micro usb. En ondanks dat ze zeggen dat je een converter kan kopen naar usb-c in die advertentie, lees ik op meerdere plekken in review dat ie het niet doet met een converter ertussen.
Haha ja ik heb m ook nog niet direct nodig :p maar al wel wat plannen mee voor de toekomst.quote:Op zondag 23 januari 2022 12:00 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Die domino frees is een fijn ding. Een jaar of 2 terug gekocht omdat ik het vermoeden had ooit wel eens te gebruiken. En sinds gisteren er pas echt mee aan de slag gegaan.
Beetje vreemde logica om gereedschap te kopen jah. Maar was wederom een mooie deal via marktplaats waar ik hem niet voor kon laten liggen.
In het begin nog wel even wennen want was alweer vreselijk de mist in gegaan met die 2 zijstukjes die je eraan kunt koppelen. Al me al toch nog goed gekomen.
Ja, dit kan. Min of meer. Want van grote afstand zal die het dan niet meer zien denk ik.quote:Op zondag 23 januari 2022 17:08 schreef Makrolon het volgende:
Is zo'n ding geschikt om bv een gevel van m'n huis te fotograferen en dan te zien waar er warmtelekken zijn? Zat er laatst naar te kijken maar t word me niet helemaal duidelijk of dit kan...
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat zou kunnen ja. Als je heel snel na het intoetsen een foto maakt.quote:Op zondag 23 januari 2022 17:56 schreef Makrolon het volgende:
Cool, ook maar eens naar kijken dan.
Ik zag dat je er ook pincodes mee kan afkijken
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.quote:Op zondag 23 januari 2022 18:07 schreef Glider76 het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar dat zou kunnen ja. Als je heel snel na het intoetsen een foto maakt.
Je zou dan zelfs aan de warmte uitstraling kunnen zien wat de volgorde van de nummers is.
Maar wellicht straalt het hele apparaat wel teveel warmte uit om het te kunnen onderscheiden.
Maar je kunt het eens proberen bij de supermarkt?
Ik heb het ook opgezocht en bekeken. Die case met ingebouwde flir camera heb ik nog niet gezien.quote:Op zondag 23 januari 2022 20:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
Scheelt dat ik met mijn telefoon betaal 😅quote:Op zondag 23 januari 2022 20:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Precies dat inderdaad! Was een filmpje op YouTube waar ze dat in lieten zien. Hij had een warmtecanera wat gewoon een hoesje was op z'n telefoon, na z'n voorganger ging hij gewoon bij de kassa staan en maakte een foto van de pin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |