abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197963561
quote:
Als het aan de brandweer ligt, is minimaal 33 procent van de nieuwe brandweermensen voor de uitrukdienst een vrouw. Ook moet er minstens een derde van niet-westerse afkomst zijn. Dat heeft burgemeester Femke Halsema vandaag in een brief aan de gemeenteraad laten weten.

Volgens Halsema zal er bij de werving van nieuw personeel 'nadrukkelijk op diversiteit worden ingezet'. De afgelopen twee jaar zijn er wel slechts drie nieuwe brandweermensen voor de uitrukdienst aangenomen, omdat er nu 'meer dan voldoende' brandwachten zijn. Pas vanaf 2023 zijn er waarschijnlijk nieuwe brandwachten nodig omdat er dan personeel met pensioen gaat.

Veertien vrouwen
'Op dit moment werken veertien vrouwen op beroepskazernes', schrijft Halsema. 'Dat is 2,9 procent op het totaal van 474 beroepsbrandweerprofessionals. Met de beperkte vacatureruimte die we de komende jaren hebben zal het totale percentage niet spectaculair toenemen. Met de huidige vacatureruimte en streefcijfers zal er een toename zijn naar 4,7 procent in 2026.'

Volgens haar wordt de dienstverlening van de brandweer beter met het het binnenhalen van meer divers personeel. 'Een diverse organisatie heeft een beter begrip voor de samenleving waar we dagelijks voor werken, onder andere bij reanimaties en medische steunverleningen, bij brandpreventie-programma’s, bij brandveilig-leven en bij voorlichting over crises en rampen.'
https://www.at5.nl/artike(...)nsen-moet-vrouw-zijn

Ik ben voor diversiteit en juich het toe dat er meer vrouwen gaan toetreden tot de zakentop.
Maar gaat dit wellicht niet een beetje ver?
inb4 Amsterdam is kut.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:13:35 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_197963604
Ja, vooral niet gewoon de beste kandidaten aannemen ongeacht afkomst. Dit werkt bij de politie ook zo goed.

:')
pi_197963608
Waarom?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:14:06 #4
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197963616
Zijn er zoveel vrouwen die dat willen doen dan?
pi_197963626
Wel grappig dat het trouwens in dit soort sectoren gebeurd. Dit ga je nooit horen bij de steigerbouw, stratenmakers of wat dan ook.
pi_197963649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik ben voor diversiteit en juich het toe dat er meer vrouwen gaan toetreden tot de zakentop.
inb4 Amsterdam is kut.
Het hoofddoel van de brandweer is mensen redden en in corona tijden hebben we gezien dat communicatie naar bijvoorbeeld allochtone groepen een dingetje is. Ik kan mij zo voorstellen dat een Turkse brandweerpersoon beter kan uitleggen aan bejaarde Turken waarom ze bepaalde dingen beter niet kunnen doen, dan een Hollandsche jongen die ze niet verstaan. Maar om daar een gezien de vacature cijfers een totaal onrealistische en onnodige doelstelling van 33% aan vast te hangen :').

Ohja ik ben best voor mensen Nederlands leren enzo, maar is de brandweer nou echt de route die we daarvoor moeten nemen?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:18:46 #7
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197963691
Als ze de fysieke toelatingseisen verlagen voor vrouwen, is het onacceptabel.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197963699
Vrouwen kunnen gewoon niet zo goed spuiten. Dat wisten we toch al langer?
Zonder wrijving geen glans
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 13:21:13 #9
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_197963728
Zoals ik ook al op de FP postte:

quote:
Snotverdomme, wanneer gaan ze nou eens begrijpen dat afkomst, geslacht, etc, er helemaal niet toe doet? Je moet GEKWALIFICEERD zijn om een bepaalde functie te vervullen of beroep te mogen uitoefenen. Als een vrouw zich door dezelfde training heen kan slaan als mannen voor de brandweer, dan is ze goed genoeg om bij de brandweer te kunnen werken. NIET omdat ze vrouw is, maar omdat ze bewezen heeft dat ze het kan. Iemand alleen aannemen OMDAT het een vrouw is, is gewoon van de zotte. Ten allen tijde moet je gekwalificeerd zijn, of je nu bij de brandweer, directeur, vrachtwagenchauffeur of verpleger bent.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:25:04 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197963803
Ik snap die drang niet zo van steeds dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken.
pi_197963861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:25 schreef BasEnAad het volgende:
Ik snap die drang niet zo van steeds dat lokale nieuws landelijk nieuws te maken.
Ik snap vooral de drang niet om mensen uit te sluiten van bepaalde posities omdat ze de betere kandidaat zijn (en dat bedoel ik dus alle kanten op. Ras, Religie, Afkomst, Gender etc etc mag nooit een eis zijn voor een functie, enkel kwaliteit en ervaring)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:30:51 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197963894
Het is weer zo theoretisch allemaal 🙄
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:31:00 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197963895
Als een vrouw sterk genoeg is om iemand van 100kg uit een brandend huis kan halen, dan vind ik het prima. Zo niet, dan ben je niet geschikt voor dat werk.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:31:28 #14
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197963905
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:14 schreef spierbal het volgende:
Wel grappig dat het trouwens in dit soort sectoren gebeurd. Dit ga je nooit horen bij de steigerbouw, stratenmakers of wat dan ook.
Brandweerman/vrouw is overigens ook geen simpel baantje. Tot nu toe waren het vooral topfuncties die bekleed moesten worden door vrouwen.

Maar dan nog, Femke zoekt weer lekker de aandacht met haar onzin :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:32:09 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_197963917
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:28 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik snap vooral de drang niet om mensen uit te sluiten van bepaalde posities omdat ze de betere kandidaat zijn (en dat bedoel ik dus alle kanten op. Ras, Religie, Afkomst, Gender etc etc mag nooit een eis zijn voor een functie, enkel kwaliteit en ervaring)
De media zijn er dol op en die verachtelijke ideeën worden zo steeds verspreid.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:32:59 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197963933
Ik kon op mobiel niet de hele TT lezen maar ik wist voordat ik het topic opende al de strekking :')
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:33:19 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197963942
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

De media zijn er dol op en die verachtelijke ideeën worden zo steeds verspreid.
Discriminatie viert hoog tij :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ohja ik ben best voor mensen Nederlands leren enzo, maar is de brandweer nou echt de route die we daarvoor moeten nemen?
Als ik in een ander land ga wonen kan ik dan verwachten dat iedereen maar in het Nederlands tegen me gaat praten?
Nee, het is mijn verantwoordelijkheid de lokale taal te leren, en als ik dat niet wil de consequenties te aanvaarden.

Ik snap ook niet goed waarom we ons in NL altijd in zoveel bochten wringen om vooral andere talen te praten tegen niet-Nederlanders. Het zorgt er juist voor dat mensen de NLe taal niet machtig worden, omdat niemand het tegen hen praat.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:35:40 #18
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197963996
We nemen de extra doden wel op de koop toe. Diversiteit boven alles.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197963999
Niet eens een verplicht persentage transgenders. :( :( :(

Weinig inclusief dit weer Amsterdam!!!
pi_197964027
Al genoeg gezeik geweest bij de Amsterdamse brandweer.... https://www.parool.nl/ps/(...)F%2Fwww.google.nl%2F
pi_197964143
Alsof brandbestrijding zo'n enorm leuk beroep is waar ten minste 33% van de gegadigden een vrouw blijkt te zijn.
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:46:03 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197964163
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:35 schreef Aurelius het volgende:
Niet eens een verplicht persentage transgenders. :( :( :(

Weinig inclusief dit weer Amsterdam!!!
Ja en de categorie gehandicapten is ook vergeten.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:46:56 #23
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197964180
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:37 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Al genoeg gezeik geweest bij de Amsterdamse brandweer.... https://www.parool.nl/ps/(...)F%2Fwww.google.nl%2F
Tering he. Wellicht dat dit wel de aanleiding is, maar lijkt me dat je eerst iets moet doen aan de mensen die daar nu zitten voor je er meer diversiteit tegenaan gooit.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 13:49:11 #24
Brabo Bastard
pi_197964210
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:44 schreef Metalfrost het volgende:
Alsof brandbestrijding zo'n enorm leuk beroep is waar ten minste 33% van de gegadigden een vrouw blijkt te zijn.
Kun je het je voorstellen in zo'n kazerne?

*Brandmelding komt binnen*

Commandant: "Vooruit, we moeten uitrukken!"

En dan:

Vrouw 1: "Deze laarzen zitten niet lekker."

Vrouw 2: "Mijn nagels gaan zo wel kapot hoor."

Vrouw 3: "Door die helm raakt mijn hele kapsel uit model."

Vrouw 4: "Ik moet nog even plassen."

En dat terwijl de rest allang en breed in de brandweerwagen zit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_197964256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:49 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

En dan:

sta zelf in vuur en vlam want ben ongesteld.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:52:32 #26
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_197964269
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:46 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja en de categorie gehandicapten is ook vergeten.
Ik vind het ook een schande dat er geen blinde piloten zijn.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_197964284
quote:

[..]

En dan:

In het kader van brandbestrijding lijken me zulke situaties helemaal niet wenselijk.
Terwijl je na kunt gaan dat er inderdaad zulke beredeneringen de realiteit kunnen uitbeelden.

Ik vraag me af waarom diversiteit in zulke beroepen wenselijk is. En waarom de burgemeester van Amsterdam dit niet eerst heeft gereflecteerd met een klankbordgroep alvorens het plan aan het publiek kenbaar te maken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:54:12 #28
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197964285
Seksisten topic.

Doen vrouwen eindelijk eens makkelijk en hard werk is het nog niet goed. Waarom? Omdat sommige mannen vrouwen zien als zwakker.
Non-conformistisch onuitstaanbaar onverwoestbaar
pi_197964288
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:33 schreef daNpy het volgende:

[..]

Discriminatie viert hoog tij :)
[..]

Als ik in een ander land ga wonen kan ik dan verwachten dat iedereen maar in het Nederlands tegen me gaat praten?
Nee, het is mijn verantwoordelijkheid de lokale taal te leren, en als ik dat niet wil de consequenties te aanvaarden.

Ik snap ook niet goed waarom we ons in NL altijd in zoveel bochten wringen om vooral andere talen te praten tegen niet-Nederlanders. Het zorgt er juist voor dat mensen de NLe taal niet machtig worden, omdat niemand het tegen hen praat.
Allerlei bochten wringen is in een stad met meer dan 50% allochtonen ook een paar mensen aannemen in een organisatie van honderden mensen die een andere taal dan Nederlands en Engels kennen. Als dat al allerlei bochten zijn, dan moet je een heel zwaar leven hebben.

Ik vind het ook jammer dat mensen die hier vaak al jaren wonen geen Nederlands kunnen, maar een heel groot gedeelte daarvan hebben we zelf hier naartoe gehaald terwijl we wisten dat ze weinig scholing en ervaring met leren hadden. Vervolgens hebben we ze allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gezet en het te verwachten gevolg is slecht Nederlands. Ze hadden zelf ook wat meer moeite kunnen doen, maar is dat nou echt de doodstraf door verbranding waard om je punt te maken?
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 13:55:39 #30
Brabo Bastard
pi_197964316
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef Wicky030 het volgende:
Seksisten topic.

Doen vrouwen eindelijk eens makkelijk en hard werk is het nog niet goed. Waarom? Omdat sommige mannen vrouwen zien als zwakker.
Klets niet. Ik geef in een eerdere post al aan dat het me geen bal uitmaakt of de persoon man of vrouw is, zolang de persoon maar gekwalificeerd is om het werk te doen. En zo denken nog wel meer users hier.
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:55:50 #31
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197964317
quote:

[..]

En dan:

:D
pi_197964325
quote:
Seksisten topic.

Vrouwen zijn niet zwakker in hun rol als (cisgender) vrouw als mannen dat zijn in hun rol als (cisgender) man.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 13:56:41 #33
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197964328
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:53 schreef Metalfrost het volgende:
Terwijl je na kunt gaan dat er inderdaad zulke beredeneringen de realiteit kunnen uitbeelden.
Dit denk je serieus ja?
pi_197964334
Hele goede ontwikkeling _O_

Als mannelijk brandweerpersoon van 80 kilo + uitrusting, zou ik graag een vrouwelijke collega van 50kg hebben die mij niet naar buiten kan tillen als ik om wat voor reden dan ook het bewustzijn verlies. :Y
-XOXO-
pi_197964355
quote:
Seksisten topic.

Mijn vriendin heeft altijd heel veel gesport, maar krijgt mij niet eens van de grond af. Ik heb altijd voornamelijk gegamed en op de bank gehangen, maar kan haar zo oppakken ondanks dat ze langer dan de meeste mannen is. Vrouwen zijn zwakker.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 13:58:39 #36
Brabo Bastard
pi_197964358
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

In het kader van brandbestrijding lijken me zulke situaties helemaal niet wenselijk.

Ik vraag me af waarom diversiteit in zulke beroepen wenselijk is. En waarom de burgemeester van Amsterdam dit niet eerst heeft gereflecteerd met een klankbordgroep alvorens het plan aan het publiek kenbaar te maken.
Ik overdrijf een beetje, maar an sich vind ik diversiteit geen probleem. Het gaat er mij om dat het nu pontificaal op de voorgrond staat, nog voor kwaliteiten en competenties. Dat zou gewoon andersom moeten zijn. En laat dan ook in hemelsnaam de toelatingseisen hetzelfde en ga die niet makkelijker maken, want dan schiet je jezelf in de voet tijdens een echte situatie, waarin iemand dat zware materieel niet op tijd naar boven of binnen krijgt, waardoor er zwaargewonden of zelfs doden vallen.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_197964367
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:19 schreef Haags het volgende:
Squirten alles onder. :{w
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:00:56 #38
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197964398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Allerlei bochten wringen is in een stad met meer dan 50% allochtonen ook een paar mensen aannemen in een organisatie van honderden mensen die een andere taal dan Nederlands en Engels kennen. Als dat al allerlei bochten zijn, dan moet je een heel zwaar leven hebben.
Ik doelde in het algemeen. In de supermarkt wordt je gewoon in het Engels geholpen als je geen NL spreekt, op straat kun je in vele talen de weg vragen en ook op mijn werk praten we Engels. Dat stimuleert gewoon niet.

quote:
Ik vind het ook jammer dat mensen die hier vaak al jaren wonen geen Nederlands kunnen, maar een heel groot gedeelte daarvan hebben we zelf hier naartoe gehaald terwijl we wisten dat ze weinig scholing en ervaring met leren hadden. Vervolgens hebben we ze allemaal bij elkaar in dezelfde wijk gezet en het te verwachten gevolg is slecht Nederlands. Ze hadden zelf ook wat meer moeite kunnen doen, maar is dat nou echt de doodstraf door verbranding waard om je punt te maken?
Wauw, dat is inderdaad precies wat ik zeg.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:00:56 #39
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197964399
Als je bij de brandweer wil moet je verschillende fysieke tests afleggen dus ik denk niet dat we nou meteen bang moeten zijn dat ze vrouwen gaan toelaten die die test niet halen.
pi_197964409
quote:

[..]

Het hoofddoel van de brandweer is mensen redden en in corona tijden hebben we gezien dat communicatie naar bijvoorbeeld allochtone groepen een dingetje is. Ik kan mij zo voorstellen dat een Turkse brandweerpersoon beter kan uitleggen aan bejaarde Turken waarom ze bepaalde dingen beter niet kunnen doen, dan een Hollandsche jongen die ze niet verstaan. Maar om daar een gezien de vacature cijfers een totaal onrealistische en onnodige doelstelling van 33% aan vast te hangen :').

Daar gaat het meteen al mis natuurlijk allochtonen aannemen omdat mensen op straat geen Nederlands kunnen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_197964411
Ik vind dat een derde in een rolstoel moet zitten en dat er een paar blinde chauffeurs aangenomen moeten worden. Er waar zijn de downies en travestieten?
pi_197964426
Is het vandaag vrouwennieuwsdag ofzo?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197964430
quote:
81s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:00 schreef herverwijderd het volgende:
Als je bij de brandweer wil moet je verschillende fysieke tests afleggen dus ik denk niet dat we nou meteen bang moeten zijn dat ze vrouwen gaan toelaten die die test niet halen.
Die worden dan gewoon verlaagd
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:03:33 #44
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197964433
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:02 schreef Geerd het volgende:

[..]

Die worden dan gewoon verlaagd
Nice, dan kom ik misschien ook in aanmerking!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:03:33 #45
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197964434
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Mijn vriendin heeft altijd heel veel gesport, maar krijgt mij niet eens van de grond af. Ik heb altijd voornamelijk gegamed en op de bank gehangen, maar kan haar zo oppakken ondanks dat ze langer dan de meeste mannen is. Vrouwen zijn zwakker.
Als je alleen maar games speelt en bank hangt ben je mis wel moddervet daarom kan ze je niet tillen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_197964439
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:01 schreef Cockwhale het volgende:
Ik vind dat een derde in een rolstoel moet zitten en dat er een paar blinde chauffeurs aangenomen moeten worden. Er waar zijn de downies en travestieten?
Mooi zo'n dragqueenfight terwijl er iemand in een in de fik staand woningcomplex doodgaat.
'Gangs of New York' iemand?
  FOK!fotograaf vrijdag 12 februari 2021 @ 14:04:51 #47
842 Zorro
Z
pi_197964454
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef spierbal het volgende:
Waarom?
Omdat vrouwen het altijd koud hebben denk ik.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_197964469
Zijn allemaal parttimers natuurlijk, ds die 1/3 is maar 20fte ofzo :')
pi_197964472
Gewoon niet inzetten op mensen die er fysiek het meest geschikt voor zijn. :')

burn baby burn!! *O*
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_197964474
quote:
'Een diverse organisatie heeft een beter begrip voor de samenleving waar we dagelijks voor werken, onder andere bij reanimaties en medische steunverleningen, bij brandpreventie-programma’s, bij brandveilig-leven en bij voorlichting over crises en rampen.'
Bij de brandweer, ja? Word je op een andere manier gereanimeerd door een Zimbabwaan? Kijkt een vrouw alternatief tegen rookmelders aan? Geeft een homo een nieuwe dimensie aan een voorlichting over brandpreventie?

Ik herhaal het nogmaals: je druk maken om diversiteit, en die diversiteit dan louter meten aan de hand van je kleurtje, geaardheid of geslacht is juist nogal bekrompen. Mensen zijn veel meer dan dat.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:06:06 #51
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197964475
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_197964479
Laten we hier maar gewoon de meest gekwalificeerde personen voor nemen. Dit is bij de commando’s ook geprobeerd, werkte niet...

Allemaal heel spannend enzo zo’n brandje blussen, maar het gaat hier wel om mensenlevens.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:07:13 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197964492
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:05 schreef Hathor het volgende:

burn baby burn!! *O*
Alsof vrouwen niet fysiek geschikt kunnen zijn voor de brandweer :') Wat een seksistische bagger in dit topic :r
pi_197964498
quote:
Laten we met basisscholen beginnen...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:07:52 #55
65846 Bocaj
47th President.
pi_197964500
quote:
Dan heb jij nog nooit van squirten gehoord... _O-
pi_197964520
Wie wil er uberhaupt nog bij de brandweer werken, gros is vrijwilligerswerk.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 14:09:28 #57
Brabo Bastard
pi_197964523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:05 schreef Hathor het volgende:

burn baby burn!! *O*
Precies. Ik moet er niet aan denken dat ik in een brandend huis lig, en niet op eigen kracht naar buiten kan, en dat er dan een persoon binnenkomt die mij niet kan dragen/tillen/vervoeren. Wat gaat die persoon dan doen? Alle collega's zijn wellicht bezet, dus niemand kan komen helpen. Ben je best wel genaaid.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_197964529
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik doelde in het algemeen. In de supermarkt wordt je gewoon in het Engels geholpen als je geen NL spreekt, op straat kun je in vele talen de weg vragen en ook op mijn werk praten we Engels. Dat stimuleert gewoon niet.
[..]

Wauw, dat is inderdaad precies wat ik zeg.
Je maakt je punt niet op je werk, of in de super, maar bij een topic over de brandweer en je gebruikt nogal huilerige taal zoals "allerlei bochten wringen" als ik zeg dat het ook wel redelijk is om wat mensen aan te nemen die aansluiten op de doelgroep.

Als Halsema morgen supermarkten wil gaan verplichten ook alles in het Arabisch te schrijven, dan sta ik met je op de barricade, maar je hebt het hier over de brandweer. Ik vind dat echt van een totaal andere orde en als je daar je zuurheid op wil botvieren dan zeg je inderdaad precies wat ik daar schreef.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:01 schreef Geerd het volgende:

[..]

Daar gaat het meteen al mis natuurlijk allochtonen aannemen omdat mensen op straat geen Nederlands kunnen :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik vind doodbranden te ver gaan als straf voor te lui zijn om Nederlands te leren. Extreem linkse stelling, ik weet het, maar je moet het er mee doen.
pi_197964533
quote:
84s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Alsof vrouwen niet fysiek geschikt kunnen zijn voor de brandweer :') Wat een seksistische bagger in dit topic :r
Als ze de training halen dan prima, maar om daar nu een quotum voor te stellen. :')
pi_197964534
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dan heb jij nog nooit van squirten gehoord... _O-
Alhoewel ik bewondering heb voor squirters, lijkt me dat geen toegevoegde waarde tijdens het blussen van een gebouw. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Hathor op 12-02-2021 14:33:51 ]
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:10:15 #61
65846 Bocaj
47th President.
pi_197964535
quote:
AT5 moest verboden worden op NWS... :Y
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 14:10:42 #62
Brabo Bastard
pi_197964544
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:06 schreef Stoorzendert het volgende:
Laten we hier maar gewoon de meest gekwalificeerde personen voor nemen. Dit is bij de commando’s ook geprobeerd, werkte niet...

Allemaal heel spannend enzo zo’n brandje blussen, maar het gaat hier wel om mensenlevens.
En dan even posten op Instagram natuurlijk.

"Brandje blussen, mensen redden! #FemaleFireFighter"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_197964553
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:03 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Als je alleen maar games speelt en bank hangt ben je mis wel moddervet daarom kan ze je niet tillen.
Heb sinds de rona al niet meer op de weegschaal gestaan, maar was altijd dichter bij ondergewicht dan overgewicht.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:11:08 #64
65846 Bocaj
47th President.
pi_197964556
quote:
Daar is nix mis mee! ^O^
pi_197964563
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Als ze de training halen dan prima, maar om daar nu een quotum voor te stellen. :')
Als ze de training van mannen halen zou ik zeggen.
pi_197964570
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:08 schreef Cockwhale het volgende:
Wie wil er uberhaupt nog bij de brandweer werken, gros is vrijwilligerswerk.
‘Vrijwillig’ voor ¤25,-/uur + jaarlijkse vergoeding ;)
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:14:02 #67
65846 Bocaj
47th President.
pi_197964595
quote:

[..]

Ja, het op de rug nemen van slachtoffers uit een brandend huis kan inderdaad dan een hele opgave zijn...
Maar gelukkig zal er wel een mannelijke collega in de buurt zijn!
pi_197964611
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als ze de training van mannen halen zou ik zeggen.
Ja lijkt me gewoon dezelfde training te zijn toch? Dezelfde functie dus dezelfde eisen. Mannen en vrouwen ook niet apart want dat levert vertraging op bij het uitrukken (hihi).
pi_197964628
quote:
Wat een seksistische bagger in dit topic
Het redden van levens heeft niks met seksisme te maken.
Het heeft meer met de prioriteitsagenda van de burgemeester van Amsterdam van doen.
pi_197964649
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

inb4 Amsterdam is kut.
Vrouwen :{w Welk deel moet non-binair zijn? _O_
pi_197964664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ja, het op de rug nemen van slachtoffers uit een brandend huis kan inderdaad dan een hele opgave zijn...
Maar gelukkig zal er wel een mannelijke collega in de buurt zijn!
”Hey Henk! Als je daar klaar bent met blussen kun je dan ff deze kerel van dat brandende balkon redden?”
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:24:48 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197964822
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:09 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik vind doodbranden te ver gaan als straf voor te lui zijn om Nederlands te leren. Extreem linkse stelling, ik weet het, maar je moet het er mee doen.
Inderdaad, de brandweer vraagt eerst aan je of je NL spreekt, zo niet laten ze je gewoon liggen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 12 februari 2021 @ 14:28:40 #73
Brabo Bastard
pi_197964904
quote:

[..]

Ben je vroeger afgewezen bij de brandweer?
"Omae wa mou shindeiru."
  vrijdag 12 februari 2021 @ 14:30:47 #74
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_197964952
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:28 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ben je vroeger afgewezen bij de brandweer?
Maar dan niet omdat hij een vrouw is.
pi_197965039
quote:
Als het zelfs niet lukt om de eerste zin van een OP te lezen, c.q. te begrijpen, denk je dan niet dat reageren op een forum missschien wat hoog gegrepen is?

Hint: die 33% gaat over mensen die vanaf nu worden aangenomen, niet over de totale formatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2021 14:35:47 ]
pi_197966690
Er was een aantal jaar geleden toch een vrouw bij de brandweer die wilde dat de eisen omlaag gesteld zouden worden voor vrouwen. Geen 80kg pop ofzo, maar 40kg, zoiets.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 15:51:58 #77
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_197966789
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 15:47 schreef Cockwhale het volgende:
Er was een aantal jaar geleden toch een vrouw bij de brandweer die wilde dat de eisen omlaag gesteld zouden worden voor vrouwen. Geen 80kg pop ofzo, maar 40kg, zoiets.
Is de training bij de politie niet wat lichter voor vrouwen?
pi_197966943
Wat een onzin zeg. Krijg je straks al dat gezeik over dat ze ongesteld zijn, dat de sirene gezelliger moet klinken.

Met een beetje pech vinden ze die brandweerpaal (als ze die nog hebben?) seksistisch. Of ze vinden die paal juist leuk. :+

[ Bericht 9% gewijzigd door pretpletter op 12-02-2021 15:59:19 ( f) ]
  vrijdag 12 februari 2021 @ 16:03:48 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197967091
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 14:15 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het redden van levens heeft niks met seksisme te maken.
Het heeft meer met de prioriteitsagenda van de burgemeester van Amsterdam van doen.
Vrouwen kunnen ook levens redden.
pi_197967191
quote:
Deze? NWS / Brandweerman/Brandweer vrouw
pi_197967437
quote:

[..]

Zoals deze zeker _O-
https://www.trouw.nl/nieu(...)-klauteren~bb8c01a7/

quote:
Volgens Jorien Traas, die de zaak aanspande, worden vrouwen gediscrimineerd. Zij zegt niet te kunnen voldoen aan de fitheidseisen omdat de test voor vrouwen te zwaar is. Een oplossing zou zijn dat brandweerlieden de taken onderling verdelen, zodat niet iedereen zwaar werk hoeft te doen
Ja, sorry meneer. Blijf nog even in de fik staan totdat mijn mannelijke collega eraan komt, want ik heb alleen de lichte taken vandaag, hihi . :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 12 februari 2021 @ 17:06:41 #82
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197968097
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 16:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Zoals deze zeker _O-
https://www.trouw.nl/nieu(...)-klauteren~bb8c01a7/
[..]

Ja, sorry meneer. Blijf nog even in de fik staan totdat mijn mannelijke collega eraan komt, want ik heb alleen de lichte taken vandaag, hihi . :')
Zij is duidelijk niet geschikt. Er zijn vrouwen die het wel kunnen hoor.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 17:10:11 #83
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197968165
pi_197968169
quote:
Dan ben je dus gewoon niet geschikt voor dat werk, er zijn ook genoeg kerels die dat niet kunnen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 17:12:38 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197968208
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:10 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan ben je dus gewoon niet geschikt voor dat werk, er zijn ook genoeg kerels die dat niet kunnen.
:Y
pi_197968295
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef kwiwi het volgende:
Ja, vooral niet gewoon de beste kandidaten aannemen ongeacht afkomst. Dit werkt bij de politie ook zo goed.

Ja... Dat is ook het beste, maar hey, dan kan je er niet lekker politiek correct op komen te staan vlak voor de landelijke verkiezingen.
quote:
Voor gewoon de echte kutberoepen hoor je niks inderdaad. Het is ook hypocriet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197968366
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:17 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ja... Dat is ook het beste, maar hey, dan kan je er niet lekker politiek correct op komen te staan vlak voor de landelijke verkiezingen.
[..]

Voor gewoon de echte kutberoepen hoor je niks inderdaad. Het is ook hypocriet.
Ik heb volgens mij ook nog nooit een vrouwelijke glazenwasser gezien, vraag me af of die uberhaupt wel bestaan.
pi_197968381
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb volgens mij ook nog nooit een vrouwelijke glazenwasser gezien, vraag me af of die uberhaupt wel bestaan.
Huisvrouw.
Maar dan alleen binnen inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_197968474
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Huisvrouw.
Maar dan alleen binnen inderdaad.
Meeste huisvrouwen vinden dat ook helemaal niks, en degenen die het wel zelf proberen maken er een puinhoop van, als die klaar zijn met een raam ziet het eruit als een landkaart, vol met strepen en tranen. :') dus laten ze liever een keer per maand een glazenwasser komen die het wel goed doet voor een tientje of iets in die koers.
pi_197968531
quote:
Nou ik heb filmpjes gezien, daar blus je gewoon een kleine keukenbrand mee.
pi_197968555
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:30 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nou ik heb filmpjes gezien, daar blus je gewoon een kleine keukenbrand mee.
Patricia Paay?
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 17:34:58 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197968603
quote:
Seksisten topic.

Makkelijk???
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197969130
Dat noemen ze discriminatie, ik zie mevrouw binnenkort wel voor de rechtbank verschijnen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_197969179
quote:
RT

Draagt alleen maar weer bij aan de grootheidswaanzin
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 februari 2021 @ 18:17:32 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197969189
Waarom wordt dit soort discriminatie goed gevonden? Dat betekent dat een heel groot deel van de crew daar vanwege geslacht zit, terwijl er veel betere opties thuis zitten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 12 februari 2021 @ 18:21:47 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_197969257
quote:
Ze veranderen de test gewoon.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_197969500
quote:
Bij defensie hebben de vrouwen gewoon andere (forse lagere) fysieke eisen. Dus dit gaat bij de BRW ook nog wel gebeuren.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 18:52:56 #100
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197969789
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 17:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

Makkelijk???
Je hoeft er geen universitaire studie voor te volgen.
pi_197969791
quote:

[..]

Dit. Maar wat mij betreft goed zolang de eisen niet omlaag gaan.
Wat meer allochtonen in dienst in zo'n stad zou niet gek zijn maar laten we dat niet krampachtig gaan doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197970010
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Brandweerman/vrouw is overigens ook geen simpel baantje. Tot nu toe waren het vooral topfuncties die bekleed moesten worden door vrouwen.

De beroepen die ik noem zijn ook niet simpel hoor.
pi_197970100
Het probleem met diversiteit is dat je oneindig kan 'diversiveren'. Welk percentage van die brandweervrouwen heeft bijvoorbeeld een Maori-achtergrond en gelooft in romeinse goden? En waarom is dat dan zo weinig en wordt daar niet op ingezet?
Conscience do cost.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 19:12:59 #104
182233 thedeedster
pi_197970184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 19:08 schreef ems. het volgende:
Het probleem met diversiteit is dat je oneindig kan 'diversiveren'. Welk percentage van die brandweervrouwen heeft bijvoorbeeld een Maori-achtergrond en gelooft in romeinse goden? En waarom is dat dan zo weinig en wordt daar niet op ingezet?
Eigenlijk is het gewoon heel simpel'; minder blanke mannen.

En of die mannen nu vervangen worden door een Panamese Pygmee met angina, of een Zuid Afrikaanse lesbische albino; dat maakt niets uit. Als die mannen maar weg zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 19:31:55 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197970507
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 18:52 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Je hoeft er geen universitaire studie voor te volgen.
_O-
pi_197971635
quote:
Seksisten topic.

Wat een onzin als een vrouw die training volbrengt mag ze van mij aan de gaan. Maar om nu 33% te willen puur omdat je tot een bepaalde groep behoort slaat nergens op. Het is weer goedkope verkiezingsretoriek. Want uiteindelijk draait het wel uit op wat ik zeg een halen ze die 33% niet maar kan Femke zeggen ik heb het gevraagd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:21:25 #107
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197972767
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 20:17 schreef vipergts het volgende:

[..]

Wat een onzin als een vrouw die training volbrengt mag ze van mij aan de gaan. Maar om nu 33% te willen puur omdat je tot een bepaalde groep behoort slaat nergens op. Het is weer goedkope verkiezingsretoriek. Want uiteindelijk draait het wel uit op wat ik zeg een halen ze die 33% niet maar kan Femke zeggen ik heb het gevraagd.
Wat zou jouw voorstel zijn om vrouwen in het bedrijfsleven beter te laten draaien? Want die doelgroep doet het minder dan de mannen.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:28:47 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197972892
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:21 schreef Wicky030 het volgende:
Wat zou jouw voorstel zijn om vrouwen in het bedrijfsleven beter te laten draaien? Want die doelgroep doet het minder dan de mannen.
Volgens mij heeft de geschiedenis al bewezen dat opgelegde quota niet werken.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:32:17 #109
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197972961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de geschiedenis al bewezen dat opgelegde quota niet werken.
Repressie tegen drugs of strafbare feiten ook niet.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:33:24 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 21:33:54 #111
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197972989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:33 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja leuk, maar wat heeft jouw vraag verder te maken met dit topic?
Geen idee.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 22:09:30 #112
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_197973690
quote:
Seksisten topic.

Makkelijk?

Niemand zegt dat het niet goed is. Als iemand (vrouw of man) bij de brandweer wil en geschikt is voor het vak, prima. Het gaat om het verplichte quotum waartegen geageerd wordt.

Ik word overigens vooral getriggerd door het stukje over reanimatie en medische hulpverlening, in combinatie met "beter begrip voor de samenleving waar we dagelijks voor werken".

Ik gok zomaar dat het in bepaalde kringen (die in een stad als Amsterdam prominenter vertegenwoordigd zijn dan op andere plekken in het land) niet gewenst is dat een vrouw door een man wordt gereanimeerd. Dat betekent namelijk dat je haar op bepaalde plekken moet aanraken en (pre-corona) wellicht zelfs mond-op-mond-beademing moet geven.

Als er dan geen vrouw beschikbaar is om dat te doen (vanwege het huidige extreem lage percentage dat werkzaam is bij de brandweer), zou dat dus betekenen dat je overlevingskansen drastisch worden verminderd.

Ik hoop niet dat dit een reden is, maar het zou me echt niets verbazen. :{
  vrijdag 12 februari 2021 @ 22:13:57 #113
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_197973774
Halsema kan zoveel willen, dit kan je toch niet forceren.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
  vrijdag 12 februari 2021 @ 22:25:16 #114
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197973961
quote:

[..]

Als er ergens brand is wil je horen hoeveel mensen er nog in het huis zijn en niet wat voor gordijnen er hangen en wat voor schoenen men tegenkomt :')
pi_197973969
Waar is die videoclip van de comedienne. Ze zegt feminisme? Shut uuup! Ik ben fijn waar ik ben ik wil mijn handen niet vuil maken, geef mij een kantoorbaantje. Ik wil mijn female privilege niet opgeven!
  vrijdag 12 februari 2021 @ 22:26:57 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197973981
Lijkt me zinloos en onhaalbaar
pi_197974177
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:25 schreef MisterWendel het volgende:
Waar is die videoclip van de comedienne. Ze zegt feminisme? Shut uuup! Ik ben fijn waar ik ben ik wil mijn handen niet vuil maken, geef mij een kantoorbaantje. Ik wil mijn female privilege niet opgeven!
Was ook zo een filmpje op dumpert van een tiener..
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:11:19 #118
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197981282
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 21:21 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

Niet zwanger worden
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:14:03 #119
494852 Wicky030
Feitelijk incorrect
pi_197981327
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:11 schreef xzaz het volgende:

[..]

Niet zwanger worden
mogen mannen dan ook geen kinderen krijgen? dat kost ook tijd en energie.
  zaterdag 13 februari 2021 @ 14:10:47 #120
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197982063
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 13:14 schreef Wicky030 het volgende:

[..]

mogen mannen dan ook geen kinderen krijgen? dat kost ook tijd en energie.
Je haalt twee dingen door elkaar.
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 14:17:31 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197982149
Vrouwen kunnen nu toch ook bij de brandweer, waarom doen ze dat niet?

Daar zou ik eerst eens naar kijken want misschien vinden ze het in de regel gewoon niet leuk
pi_197985997
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:17 schreef sp3c het volgende:

Daar zou ik eerst eens naar kijken want misschien vinden ze het in de regel gewoon niet leuk
Dit dus.
pi_197986672
Net zo belachelijk als dat mensen met een handicap (waarvoor alle respect) ineens kunnen solliciteren bij NASA om astronaut te worden.

Veiligheid is ondergeschikt aan politiek correct geneuzel.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_197987652
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:17 schreef sp3c het volgende:

Of ze doen het wel, maar worden niet aangenomen, omdat de 95% mannen de voorkeur geeft aan een seksegenoot. Met zo'n vrouwtje erbij is het toch anders porno kijken in de kantine, dan is de lol er wel af.

Dat korps is door en door rot, dat blijkt wel uit alle berichten die er de afgelopen jaren over verschenen zijn. Het is een wonder dat er überhaupt nog mensen daar willen solliciteren.
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 20:12:48 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197988599
Kan ook maar dat is het punt toch niet?

zoek het eerst uit voor je targets gaat stellen want als het de pr0n in de kantine is dan is het makkelijker op te lossen
pi_197989252
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 19:28 schreef Sodemieters het volgende:
Dat korps is door en door rot, dat blijkt wel uit alle berichten die er de afgelopen jaren over verschenen zijn. Het is een wonder dat er überhaupt nog mensen daar willen solliciteren.
Hoezo rot?
  Moderator zaterdag 13 februari 2021 @ 21:48:28 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197990747
Als een derde van de sollicitanten niet door de sollicitaties heen komt omdat de heren porno willen kijken dan zouden we het wel weten denk ik _O-
  zaterdag 13 februari 2021 @ 21:57:22 #128
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_197990953
quote:

[..]

En dan:

En als de bevelvoerder opdracht geeft om te spuiten, gaan de dames er op hun knietjes met de mond open voor zitten.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 13-02-2021 22:12:07 ]
Tot nooit .......
pi_197991455
quote:
Seksisten topic.

Ten eerste is het beroep brandweer allesbehalve makkelijk, en ten tweede is het geen rocketscience om tot de conclusie te komen dat vrouwen in de regel ook gewoon zwakker zijn dan mannen in fysiek opzicht.
pi_197993038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

En dan ook nog met meerdere vrouwelijke parttimers. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_197994412
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 20:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hoezo rot?
Zoek maar op Leen Schaap, nu kan ik me soms voorstellen dat men niet zo staat te springen op nieuwe mensen, maar wat ik gelezen heb wat bij de brandweer Amsterdam gebeurt is echt schandalig. Is ook nog een zaak geweest waarbij iemand zo gepest is dat hij zelfmoord gepleegd heeft en zijn grootste pester nog heeft proberen te doden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197994629
Nee! Hó! Stop!
Dat het desbetreffende brandweerkorps best wat vrouwvriendelijker kan, dat begrijp ik nav ophef in het verleden wel. Maar quota zijn weer een ander verhaal, dat moet je niet willen.

-O-
pi_197994733
Laten we 2 korpsen maken: een met alleen stoere mannen en de andere met alleen vrouwen en transseksuelen.
Welk korps bel je als je huis in brand staat?

Over het lage aantal mannen in het basisonderwijs en kinderopvang hoor je Halsema weer niet, zal maatschappelijk wel veel belangrijker zijn om de brandweer aan te pakken. Nee het gaat madam natuurlijk om de verheven strijd tegen 'wittemannencultuur' waar dan ook.

Terzijde:
Brandweercommandant: Halsema noemde negergrap binnen het korps 'hilarisch'
https://www.ad.nl/binnenl(...)-hilarisch~ae30fc03/

[ Bericht 66% gewijzigd door Jemoederniet op 14-02-2021 06:22:37 ]
  zondag 14 februari 2021 @ 08:44:19 #134
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_197995263
quote:
Dan moet jij eens beter je best doen als je met mevrouw Haags in bed ligt.

Bam!bam!bam!
Scratch a liberal and you will find a fascist
  zondag 14 februari 2021 @ 11:29:47 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_197997214
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 02:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zoek maar op Leen Schaap, nu kan ik me soms voorstellen dat men niet zo staat te springen op nieuwe mensen, maar wat ik gelezen heb wat bij de brandweer Amsterdam gebeurt is echt schandalig. Is ook nog een zaak geweest waarbij iemand zo gepest is dat hij zelfmoord gepleegd heeft en zijn grootste pester nog heeft proberen te doden.
Ik ken het verhaal Leen Schaap prima en ben daar niet van onder de indruk: NWS / Amsterdamse brandweercommandant door eigen mensen met dood bedreigd #2
Een compleet eemzijdig beeld vanuit het perspectief van dhr Schaap. Ook dat pestvoorbeeld van jou dat komt uit de koker van Schaap toen hij al commandant af was en had "gehoord dat"...

quote:
Schaap onthult dat de dood van een brandweerman in november 2019 ook het gevolg lijkt van pesten. De brandweerman stak een collega neer en sloeg toen de hand aan zichzelf. ,,Het gaat om een Turkse man, die altijd zwaar gepest is. Ik heb gehoord dat hij zijn grootste pester heeft neergestoken voordat hij zelfmoord pleegde
Ook allemaal weer hear say van onze rancuneuze Schaap...
pi_197997848
het belangrijkste werk is mensen uit brandend pand halen, daarvoor zijn mannen idd beter geschikt.

blussen is t op een na belangrijkste werk, maar vooral SNEL beginnen met blussen, zodat de brand niet onnodig groot wordt. de youtube filmpjes tonen vaak brandweerlieden die uitblinken in kalm blijven.
en dat zou best eens met de macho-cultuur te maken kunnen hebben, toch?
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 12:33:03 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197998269
Ik vermoed dat er flink wat vrouwen zijn die er beter voor geschikt zijn dan de meeste mannen hoor

33% gaat hem alleen niet worden
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 12:35:01 #138
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197998303
Mooi streven verder en zolang het daarbij blijft vind ik het prima maar ik vrees voor middle managers die door allerlei hoepels gaan springen om er te komen
  zondag 14 februari 2021 @ 12:37:37 #139
182233 thedeedster
pi_197998355
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:33 schreef sp3c het volgende:
Ik vermoed dat er flink wat vrouwen zijn die er beter voor geschikt zijn dan de meeste mannen hoor

Je hebt een test.

Die haal je, of die haal je niet. Dat heel veel mannen die test niet halen, dat is logisch anders kun je net zo goed gaan pim pam petten.
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 12:38:48 #140
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197998375
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:37 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Je hebt een test.

Die haal je, of die haal je niet. Dat heel veel mannen die test niet halen, dat is logisch anders kun je net zo goed gaan pim pam petten.
Dit snapt iedereen
  zondag 14 februari 2021 @ 15:20:56 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198001558
Er zijn gewoon een aantal beroepen waar de traditionele, macho man het beste op zijn plaats is. Dat is het zware, moeilijke, vieze, gevaarlijke werk waar je sterk en koelbloedig voor moet zijn.

Er wordt nu gedramd dat het niet goed zou zijn als de meerderheid van die beroepen blanke, heteroseksuele mannen zouden zijn. Waarom niet? Misschien is het wel zowel voor die mannen als voor die beroepen het beste.

Uiteindelijk blijkt ook altijd dat het heel moeilijk is om vrouwen te vinden om voor weinig vies, zwaar en gevaarlijk werk te doen. Die willen wel vaak een man hebben die dat soort werk doet. Zelf werken ze dan in de zorg of de kinderopvang. Letterlijk de helft van mijn collega’s heeft een vrouw uit de zorg, de kinderopvang of het onderwijs.
The End Times are wild
pi_198001895
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 12:33 schreef sp3c het volgende:

Waarom niet?
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 15:39:59 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198001973
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Waarom niet?
geloof niet dat er genoeg gegadigden zijn
pi_198003516
quote:
83s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

geloof niet dat er genoeg gegadigden zijn
Het gaat om 8 extra vrouwen, waarvoor ze tot 2026 de tijd hebben. Dat moet toch haalbaar zijn.
pi_198003777
Prima als vrouwen door de zware keuringen heen komen. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de mannen voor de vrouwen de hete kastanjes uit het vuur moeten gaan halen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 14 februari 2021 @ 19:59:26 #146
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198007125
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 16:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Het gaat om 8 extra vrouwen, waarvoor ze tot 2026 de tijd hebben. Dat moet toch haalbaar zijn.
Als vrouwen geen brandweerman willen worden kunnen we ze gewoon dwingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_198007556
Moet 1/3e van de begeleiders bij kinderdagverblijven nu ook man zijn? *O*
  zondag 14 februari 2021 @ 20:29:37 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198007646
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 15:20 schreef LXIV het volgende:
Er zijn gewoon een aantal beroepen waar de traditionele, macho man het beste op zijn plaats is. Dat is het zware, moeilijke, vieze, gevaarlijke werk waar je sterk en koelbloedig voor moet zijn.

Er wordt nu gedramd dat het niet goed zou zijn als de meerderheid van die beroepen blanke, heteroseksuele mannen zouden zijn. Waarom niet? Misschien is het wel zowel voor die mannen als voor die beroepen het beste.

Uiteindelijk blijkt ook altijd dat het heel moeilijk is om vrouwen te vinden om voor weinig vies, zwaar en gevaarlijk werk te doen. Die willen wel vaak een man hebben die dat soort werk doet. Zelf werken ze dan in de zorg of de kinderopvang. Letterlijk de helft van mijn collega’s heeft een vrouw uit de zorg, de kinderopvang of het onderwijs.
Dit dus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198007813
Alle zware beroepen ook dan. Als we gaan piepen dan ook alles gelijk. Ook in de lichtere beroepen waarin de vrouwen zijn oververtegenwoordigd. Alles gelijk.
  Moderator zondag 14 februari 2021 @ 21:05:37 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198008357
quote:

[..]

dat is meer dan de helft van wat ze tot nog toe binnen hebben gekregen en het is niet alsof dit een hele nieuwe wens is van overheid en gemeenten
pi_198008612
Niet voor niets is het meervoud van brandweerman nog steeds brandweerlieden.

Prima dat iedereen bij de brandweer moet kunnen (mits fysiek geschikt), maar wat schiet je op met al die quota? Vrouwen overleggen meer, maar moet je dat hebben als de binnenstad in lichterlaaie staat? Wat is het verschil tussen empathisch en zakelijk blussen?
  zondag 14 februari 2021 @ 21:32:33 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_198008982
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 22:09 schreef Repentless het volgende:

[..]

Makkelijk?

Niemand zegt dat het niet goed is. Als iemand (vrouw of man) bij de brandweer wil en geschikt is voor het vak, prima. Het gaat om het verplichte quotum waartegen geageerd wordt.

Ik word overigens vooral getriggerd door het stukje over reanimatie en medische hulpverlening, in combinatie met "beter begrip voor de samenleving waar we dagelijks voor werken".

Ik gok zomaar dat het in bepaalde kringen (die in een stad als Amsterdam prominenter vertegenwoordigd zijn dan op andere plekken in het land) niet gewenst is dat een vrouw door een man wordt gereanimeerd. Dat betekent namelijk dat je haar op bepaalde plekken moet aanraken en (pre-corona) wellicht zelfs mond-op-mond-beademing moet geven.

Als er dan geen vrouw beschikbaar is om dat te doen (vanwege het huidige extreem lage percentage dat werkzaam is bij de brandweer), zou dat dus betekenen dat je overlevingskansen drastisch worden verminderd.

Ik hoop niet dat dit een reden is, maar het zou me echt niets verbazen. :{
Dat zou een goede reden voor moslima's zijn om massaal bij de brandweer te solliciteren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 14 februari 2021 @ 21:52:19 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198009336
quote:
8 Extra vrouwen? Ze willen toch 33% vrouwen? Op een bestand van 474 brandweerlieden zijn dat pak hem beet 158 vrouwen.
pi_198009373
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

8 Extra vrouwen? Ze willen toch 33% vrouwen? Op een bestand van 474 brandweerlieden zijn dat pak hem beet 158 vrouwen.
Ah, kijk. Nog iemand voor wie het lezen van de OP te moeilijk was.

Die 33% heeft betrekking op mensen die ze nieuw aannemen. Ze hebben nu 2,9% vrouwen op 474 fte en willen doorgroeien naar 4,7 % in 2026. Dat komt neer op ongeveer 8 extra vrouwen (ervan uitgaand dat de totale formatie 474 blijft).
  zondag 14 februari 2021 @ 22:00:51 #155
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198009468
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 21:55 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, kijk. Nog iemand voor wie het lezen van de OP te moeilijk was.

Die 33% heeft betrekking op mensen die ze nieuw aannemen. Ze hebben nu 2,9% vrouwen op 474 fte en willen doorgroeien naar 4,7 % in 2026. Dat komt neer op ongeveer 8 extra vrouwen (ervan uitgaand dat de totale formatie 474 blijft).
Dat had ik gelezen maar dat is het punt helemaal niet, hier gaat het om:
quote:
Als het aan de brandweer ligt, is minimaal 33 procent van de nieuwe brandweermensen voor de uitrukdienst een vrouw. Ook moet er minstens een derde van niet-westerse afkomst zijn
Een derde moet in de toekomst vrouw/ allochtoon zijn. Dat het vooralsnog met de vrijkomende vacatures niet op te lossen is is wat anders.

quote:
Met de beperkte vacatureruimte die we de komende jaren hebben zal het totale percentage niet spectaculair toenemen. Met de huidige vacatureruimte en streefcijfers zal er een toename zijn naar 4,7 procent in 2026.'
pi_198009596
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:00 schreef AchJa het volgende:
Een derde moet in de toekomst vrouw/ allochtoon zijn. Dat het vooralsnog met de vrijkomende vacatures niet op te lossen is is wat anders.
Nee, Einstein. Je quote het nota bene zelf: 33% van de nieuwe brandweermensen.
  zondag 14 februari 2021 @ 22:23:08 #157
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198009890
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2021 13:13 schreef kwiwi het volgende:

vrouwen willen ook een helm, dat is al eerder aangetoond
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 februari 2021 @ 22:25:11 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198009933
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:08 schreef Sodemieters het volgende:

Nee, Einstein. Je quote het nota bene zelf: 33% van de nieuwe brandweermensen.
Je moet niet zo bijdehand doen Copernicus:

quote:
Het streefcijfer bij de brandweer is 33 procent vrouwen en eveneens 33 procent collega’s met niet-westerse achtergrond. Daar is de brandweer nog lang niet. Er werken veertien vrouwen op de beroepskazernes, wat neerkomt op 2,9% van het totaal van 474 beroepsbrandweerlieden.
telegraaf

quote:
Ze wil namelijk dat er meer vrouwen bij de brandblussers aan de slag gaan. Sterker nog, op de lange termijn moet 33% van de brandweer uit vrouwen bestaan. En 33% moet een niet-westerse afkomst hebben.
Panorama

En als dit soort verhalen het volgende melden:

quote:
Van de 25.500 brandweerlieden in Nederland is slechts 5 procent vrouw’
Dan is die 4.7% waar jij mee schermt zeker niet het streefcijfer of wel dan?
pi_198010159
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:25 schreef AchJa het volgende:
Dan is die 4.7% waar jij mee schermt zeker niet het streefcijfer of wel dan?
Nee, het streefcijfer is 33% van de nieuwe mensen, zoals ik al zei.
  zondag 14 februari 2021 @ 22:45:06 #160
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198010318
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:35 schreef Sodemieters het volgende:

Lees wat je wil lezen. Een derde allochtoon, een derde vrouw en een derde witmans met privileges. Dat zijn de streefcijfers. Wat voor draai jij daar verder aan wil geven is verder niet mijn probleem.
pi_198010457
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lees wat je wil lezen. Een derde allochtoon, een derde vrouw en een derde witmans met privileges. Dat zijn de streefcijfers. Wat voor draai jij daar verder aan wil geven is verder niet mijn probleem.
Ik geef er geen draai aan, ik vertel je letterlijk wat er in de OP staat.
  zondag 14 februari 2021 @ 23:03:52 #162
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198011018
quote:
Sterker nog, op de lange termijn moet 33% van de brandweer uit vrouwen bestaan. En 33% moet een niet-westerse afkomst hebben.
Bieden die twee quota een en/en-mogelijkheid? Dus dat als je een zwarte vrouw aanneemt die telt voor het vervullen voor beide quota?

En waarom is de eis "niet-westers" in plaats van "allochtoon"? Is het niet nogal subjectief om een migrant uit Syrie wel, maar eentje uit Oost-Europa niet als bijdragend aan meer diversiteit te zien?
pi_198011414
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:03 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat jij verder wil... Ik ga er iig geen welles nietes spelletje van maken. :W
Dat ljikt me inderdaad de verstandigste optie voor je. Dit ga je niet meer rechtpraten.
pi_198011445
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Bieden die twee quota een en/en-mogelijkheid? Dus dat als je een zwarte vrouw aanneemt die telt voor het vervullen voor beide quota?

En waarom is de eis "niet-westers" in plaats van "allochtoon"? Is het niet nogal subjectief om een migrant uit Syrie wel, maar eentje uit Oost-Europa niet als bijdragend aan meer diversiteit te zien?
Op de eerste vraag: ja, telt dan mee voor beide aspecten.

Op de tweede vraag: geen idee, goed punt. Wat is eigenlijk de definitie van 'niet-westers'? Het is bovendien een gegeven waar je nauwelijks op kunt sturen, omdat het bijhouden van dit soort gegevens tegenwoordig niet meer mag. Ergens wel bizar hoe tegenstrijdig het beleid wat dat betreft is. Je mag geen gegevens over afkomst bijhouden, want dat is privé en heeft niks te maken met de werknemer-werkgeverrelatie, of de vraag of iemand goed z'n werk doet. Tegelijkertijd is het kennelijk toch wel belangrijk wanneer je mensen aan gaat nemen.
  maandag 15 februari 2021 @ 07:08:49 #166
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198011934
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:35 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

als je ooit 33% vrouw wil hebben moet je beginnen met 33% aan te nemen. Je heb dat niet morgen bereikt. Brandweerlieden werken er over het algemeen hun hele carierre.
Tot nooit .......
  maandag 15 februari 2021 @ 07:46:55 #167
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198012136
oftewel de komende 20 jaar hoef je als witte man niet te rekenen op een functie bij de Amsterdamse brandweer. Prima uitsluiting, een soort apartheid.
  maandag 15 februari 2021 @ 08:09:10 #168
182233 thedeedster
pi_198012263
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 07:46 schreef RamboDirk het volgende:
oftewel de komende 20 jaar hoef je als witte man niet te rekenen op een functie bij de Amsterdamse brandweer. Prima uitsluiting, een soort apartheid.
Dan zijn Halsema en de GL gemeenteraad al lang weg en kan iemand met verstand al deze idiote besluiten weer “ontTrumpen”.
pi_198012893
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 07:46 schreef RamboDirk het volgende:
Als 33% van de nieuwe mensen bestaat uit allochtone vrouwen, kan nog steeds 67% bestaan uit witte mannen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2021 09:12:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')