SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Wat alleen maar aangeeft hoe groot het probleem is. Het is echt een zeldzaamheid dat onderzoeken zo eensgezind tot dezelfde conclusie komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:25 schreef Oidipous het volgende:
Wat betreft mentale/psychische problemen onder jongeren zijn de onderzoeken wél eenduidig: de problemen onder jongeren zijn alarmerend groot.
quote:Op dat moment was de afname in het aantal besmettingen met de klassieke variant nog net groter dan de toename door de Britse variant, maar dat gaat zeker veranderen. De vraag is eigenlijk waarom de weekcijfers van 2 februari nog een flinke daling toonden.
Wallinga: "De verwarring ontstaat doordat er verschillende getallen zijn genoemd, zonder de bijbehorende tijdstippen. Dat nu twee derde deel van alle besmettingen van de Britse variant zijn, is een berekening. Een extrapolatie voor de situatie op de dag van monsterafname, niet een gemeten getal. Bovendien is er een behoorlijke onzekerheidsmarge. Het betekent dat op 2 februari naar verwachting twee derde van alle afgenomen monsters de Britse variant was, maar het echte aandeel weten we pas later, als die monsters geanalyseerd zijn."
quote:De daling van het aantal besmettingen met 20 procent vergeleken met de vorige week weerspiegelt een situatie uit het verleden. Wallinga: "Voordat een besmetting gemeld wordt, is iemand getest, daarvóór ziek geworden en weer daarvoor geïnfecteerd. Er lopen dus verschillende tijdschalen door elkaar heen. Het ene gaat over iets zo actueels dat je het nog niet kunt meten, het andere over iets dat eerder gebeurd is, maar dat je nu pas kunt meten."
Dat maakt het belangrijk om tijdsaanduidingen secuur te hanteren. Wallinga: "Gaat het om de eerste ziektedag of het tijdstip van monsterafname, of de dag waarop de besmetting gemeld is? Dat maakt echt veel uit. Die Britse variant neemt heel snel toe, maar het is onzeker hoe snel precies. In een week groeit het percentage Britse variant fors, dus het is belangrijk welke tijdstippen horen bij de getallen die je meldt."
Van Dissel: "Voor de kern van boodschap maakt het niet zo veel uit. Die is dat de Britse variant het overneemt in Nederland, omdat het virus besmettelijker is. Of dat nu een week eerder of later is, dat is niet zo interessant. Het betekent dat we meer moeten doen om die R onder de 1 te krijgen en te houden. En de maatregelen moet je hoe dan ook nu al nemen, omdat ze geen onmiddellijk effect hebben."
Good for you. Wil je een schouderklopje? Ik zal het mijn leerlingen meegeven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet meer zitten door diverse zaken, maar ik incasseer dat allemaal en ik zet door, omdat ik weet dat we na het dal weer gaan stijgen.
De oorlog is vroeger was na 5 jaar afgelopen, dus geen tulpenbollen meer eten.
De oorlog had - buiten de vijf dagen in mei 1940 en vanaf de late zomer van 1944, toen er daadwerkelijk op Nederlands grondgebied gestreden werd - amper tot geen gevolgen voor het sociale leven in Nederland. Cafe's, danszalen en bioscopen waren gewoon open.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende: [..] Ik zie het ook niet meer zitten door diverse zaken, maar ik incasseer dat allemaal en ik zet door, omdat ik weet dat we na het dal weer gaan stijgen. De oorlog is vroeger was na 5 jaar afgelopen, dus geen tulpenbollen meer eten.
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:45 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Good for you. Wil je een schouderklopje? Ik zal het mijn leerlingen meegeven.
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een idee in welke leerjaren kinderen meestal blijven zitten, als ze al blijven zitten? (Laten we wel wezen: het is tegenwoordig niet meer populair om kinderen een klas over te laten doen omdat uit onderzoek blijkt dat het voor de kinderen zelf niet goed is. Dat is echt niet alleen een efficiëntieoverweging.)
Ik heb er twee in de klas zitten. En nu?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?
Waarom de oorlog erbij halen? Onvergelijkbaar. Waarom is het voor jou zo ontzettend moeilijk te begrijpen dat jonge mensen er ontzettend moeite mee hebben. Maar o wee, omdat er iets vreselijks 80 jaar geleden gebeurd is, moet je het er maar mee doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?
Haa, net zoals afgelopen schooljaar is gebeurd. En er ontzettend veel leerlingen vastlopen. De oplossing van Arie is gewoon ff jaartje over doen jongens en meisjes, geen probleem. Groetjes, ome Arie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.
Ik durf niet zo veel te zeggen over de basisschool, daar weet ik te weinig vanaf. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze veel leerlingen laten doubleren in groep 8 omdat die zich bijna allemaal al hebben voorbereid op een nieuw jaar op een nieuwe, grote school. Ze dan laten zitten levert volgens mij wel een erg grote knauw op.
Op het vo denk ik dat vooral het voor-examenjaar een groot percentage zittenblijvers zal kennen, omdat je anders met een laag SE-gemiddelde je examenjaar instroomt.
Maar uiteindelijk vermoed ik dat de meeste scholen ervoor kiezen om niet heel veel meer leerlingen te laten doubleren dan normaal, om de voornoemde organisatorische problemen en gevoelens van oneerlijkheid te voorkomen (op dus wellicht 3vmbo/4H/5V na). Dan maar poging wagen om in de komende jaren bij te spijkeren en hopen dat de overheid nog ergens in gaat ondersteunen.
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Waarom de oorlog erbij halen? Onvergelijkbaar. Waarom is het voor jou zo ontzettend moeilijk te begrijpen dat jonge mensen er ontzettend moeite mee hebben. Maar o wee, omdat er iets vreselijks 80 jaar geleden gebeurd is, moet je het er maar mee doen.
Wat een jaren '70/'80 denkbeelden zeg.
Precies! “Stel je niet zo aan, doe ik toch ook niet?”quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat alleen maar aangeeft hoe groot het probleem is. Het is echt een zeldzaamheid dat onderzoeken zo eensgezind tot dezelfde conclusie komen.
Maar hé, 'we hebben het allemaal moeilijk', toch?
Ik wil dit probleem met liefde en plezier gaan oplossen, ik heb niet voor niets voor dit vak gekozen. Maar dan moet eerst het probleem worden erkend en daarna moeten de middelen komen om voor oplossingen te kunnen gaan zorgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:53 schreef Luke83 het volgende:
En wie mogen het probleem weer gaan oplossen?
Heerlijk die vooroordelenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Dat is niet het geval hoor, logisch toch dat je slecht in je vel komt te zitten als je alleen nog maar thuis mag zitten? Wellicht je bijbaan kwijt bent? Je vrienden niet meer ziet op de universiteit, hbo of het mbo en minder goed onderwijs krijgt. Je niet meer in de avond kan sporten met je vrienden, dat je geen drankje kan doen. Dat je opgesloten zit in je studentenkamer van 12m2. En dan zou je niet mogen klagen? Niet iedereen heeft een huis van 100m2+quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Plus dat er al enorme tekorten aan leerkrachten en overvolle klassen zijn, dus je hebt helemaal niet de “luxe” om veel kinderen te laten doubleren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.
Ik durf niet zo veel te zeggen over de basisschool, daar weet ik te weinig vanaf. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze veel leerlingen laten doubleren in groep 8 omdat die zich bijna allemaal al hebben voorbereid op een nieuw jaar op een nieuwe, grote school. Ze dan laten zitten levert volgens mij wel een erg grote knauw op.
Op het vo denk ik dat vooral het voor-examenjaar een groot percentage zittenblijvers zal kennen, omdat je anders met een laag SE-gemiddelde je examenjaar instroomt.
Maar uiteindelijk vermoed ik dat de meeste scholen ervoor kiezen om niet heel veel meer leerlingen te laten doubleren dan normaal, om de voornoemde organisatorische problemen en gevoelens van oneerlijkheid te voorkomen (op dus wellicht 3vmbo/4H/5V na). Dan maar poging wagen om in de komende jaren bij te spijkeren en hopen dat de overheid nog ergens in gaat ondersteunen.
Ik doelde inderdaad ook op het eerstequote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil dit probleem met liefde en plezier gaan oplossen, ik heb niet voor niets voor dit vak gekozen. Maar dan moet eerst het probleem worden erkend en daarna moeten de middelen komen om voor oplossingen te kunnen gaan zorgen.
En ik zie dat allebei vrij somber in op dit moment.
Het mooie is, dat dit altijd al zo is, de oudere generatie zegt dat de jongere generatie lui is en niks kan en doet en niks gewend is. En de jongere generatie schopt tegen de oudere aan blah blah blah.quote:
het gaat niet om klagen, maar hoe ga je met tegenvallers dealen. het vergt veel van aanpassingsvermogen. GGZ zit nu vol, dus hulp krijgt je niet, dan zullen anderen moeten inspringen waar het kan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is niet het geval hoor, logisch toch dat je slecht in je vel komt te zitten als je alleen nog maar thuis mag zitten? Wellicht je bijbaan kwijt bent? Je vrienden niet meer ziet op de universiteit, hbo of het mbo en minder goed onderwijs krijgt. Je niet meer in de avond kan sporten met je vrienden, dat je geen drankje kan doen. Dat je opgesloten zit in je studentenkamer van 12m2. En dan zou je niet mogen klagen? Niet iedereen heeft een huis van 100m2+
Dat was juist de periode waarin er wat meer begrip leek te zijn voor mensen die moeite hadden mee te komen. Het dogma "je moet gelukkig zijn en als dat niet zo is ligt dat aan jezelf, en moet je maar gewoon wat harder werken" is meer iets van de laatste 15 jaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Wat een jaren '70/'80 denkbeelden zeg.
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:58 schreef Freudie het volgende:
[..]
Het mooie is, dat dit altijd al zo is, de oudere generatie zegt dat de jongere generatie lui is en niks kan en doet en niks gewend is. En de jongere generatie schopt tegen de oudere aan blah blah blah.
Altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven.
Niet de juiste oorlog, natuurlijk. Alleen WO II gebruiken we als graadmeter.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb er twee in de klas zitten. En nu?
Die zaten ver voor corona al overvol, dat zal er niet beter op zijn geworden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Na de overvolle IC hebben we binnenkort een overvolle GGZ
Ja, als gewone burger had je echt weinig te vrezen en kon je gewoon doorgaan met je leven op een aantal dingen na. Mijn opa merkte er vrij weinig van behalve dan dat ie overal Duitsers zag rijden e.d. En had alles via de media meegekregen, maar het 'grote verhaal' stond mijlenver van zijn sociale leven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De oorlog had - buiten de vijf dagen in mei 1940 en vanaf de late zomer van 1944, toen er daadwerkelijk op Nederlands grondgebied gestreden werd - amper tot geen gevolgen voor het sociale leven in Nederland. Cafe's, danszalen en bioscopen waren gewoon open.
Welke generatie is dat? Ik heb geen idee hoe oud THEFXR is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.
dat is toch de generatie, die de ouders van die kinderen nu zijn?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.
Mwoah, genoeg verhalen dat er over ingrijpende gebeurtenissen niet gesproken mocht worden, onder het mom "als je het er niet over hebt, bestaat het niet"quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat was juist de periode waarin er wat meer begrip leek te zijn voor mensen die moeite hadden mee te komen. Het dogma "je moet gelukkig zijn en als dat niet zo is ligt dat aan jezelf, en moet je maar gewoon wat harder werken" is meer iets van de laatste 15 jaar.
Vervelende pubers thuis?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is toch de generatie, die de ouders van die kinderen nu zijn?
Dat bedoelde ik met de organisatorische problemenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Plus dat er al enorme tekorten aan leerkrachten en overvolle klassen zijn, dus je hebt helemaal niet de “luxe” om veel kinderen te laten doubleren.
Was dat niet met name de decennia ervoor? De jaren 70 was juist een periode waarin dergelijke taboes doorbroken werden. Hoewel ik me kan voorstellen dat een dergelijke houding in sommige kringen nog leefde (en mogelijk nu nog steeds).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mwoah, genoeg verhalen dat er over ingrijpende gebeurtenissen niet gesproken mocht worden, onder het mom "als je het er niet over hebt, bestaat het niet"
Dus dat ben ik niet met je eens.
Klinkt als onze zomer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Allemaal pracht en praal, tot het virusje weer opduikt.
Oh ja dit ook. Geen doorzettingsvermogen? Zeker allemaal watjes volgens jou.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Allemaal pracht en praal, tot het virusje weer opduikt.
Accepteer het nou eens dat dat hier NIET mogelijk is. Er zijn zoveel redenen voor te bedenken, maargoed, dat komt er niet in bij sommige users hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
In Canada hebben ze schijnbaar nu al geen hoop op oplossingen door vaccinatie tot maart 2022. 🙄
https://www.cruisecritic.com/news/5862/
cruises zijn dan ook wel een van de meest besmettelijke omgevingen die je kan hebben volgens mij.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
In Canada hebben ze schijnbaar nu al geen hoop op oplossingen door vaccinatie tot maart 2022. 🙄
Hangt er misschien vanaf uit welke regio je komt, wanneer die trend zich heeft ingezet ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was dat niet met name de decennia ervoor? De jaren 70 was juist een periode waarin dergelijke taboes doorbroken werden. Hoewel ik me kan voorstellen dat een dergelijke houding in sommige kringen nog leefde (en mogelijk nu nog steeds).
Breathe in, breathe outquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Accepteer het nou eens dat dat hier NIET mogelijk is. Er zijn zoveel redenen voor te bedenken, maargoed, dat komt er niet in bij sommige users hier.
als ze dan ook nog eens een rigoureus vaccinatieprogramma zouden hebben is dat wel de oplossing maar ik meen dat ze op dat gebied weer achterlopenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.
Ja, maar als je nu al tot een jaar vooruit alles gaat verbieden zal het vast niet bij alleen cruises blijven denk ik dan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
cruises zijn dan ook wel een van de meest besmettelijke omgevingen die je kan hebben volgens mij.
En ook sneeuwpoppen op minimaal 1,5 meter met een mondkapje over hun wortelneus!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Even de regels over aanstaande sneeuw:
- Het touwtje van de slee dient minstens 1,5 meter te zijn!
- Je mag niet inzepen (tenzij mondkapje )!
- De sneeuwballen mogen niet met blote handen gemaakt worden!
- Èèn sneeuwpop per persoon!
- Er mag ook niet geholpen worden bij iemand anders zijn sneeuwpop!
- Ouderen die vallen vraag je eerst om vaccinatie-pas....anders laten liggen !
Veel sneeuwpret alvast ! ...
is ook niet haalbaar maar wij hebben nog niet eens een verplichte quarantaine hier na 11 maandenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Breathe in, breathe out![]()
Hoor je mij ergens zeggen dat die methode hier haalbaar is? Zo ja dan mag je dat quotenIk zei enkel dat ik wat jaloers ben als ik dat soort verhalen hoor en dat hun aanpak best voordelen heeft.
Niet helemaal. Ze verlengen voor nu de ban die er al stond en afliep op 1 maart 2021quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
quote:Greater Victoria Harbour Authority (GVHA) CEO Ian Robertson stated that the Port supports Transport Canada's ruling, but continues to look for solutions to successfully resume cruise operations.
Start in maartquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze dan ook nog eens een rigoureus vaccinatieprogramma zouden hebben is dat wel de oplossing maar ik meen dat ze op dat gebied weer achterlopen
Ik dacht dat ze die onlangs hadden aangekondigd?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is ook niet haalbaar maar wij hebben nog niet eens een verplichte quarantaine hier na 11 maanden
Oh shit jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook sneeuwpoppen op minimaal 1,5 meter met een mondkapje over hun wortelneus!
Daar gaan m’n weekendplannenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh shit jaik ben benieuwd hoeveel mensen straks sneeuwpoppen op de foto gaan zetten met een mondkapje op.
#origineel![]()
aangekondigd ja, moet eerst wat voor geregeld worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze die onlangs hadden aangekondigd?
Maar sowieso veel te traag ja, bizar. Het beleid was/is op veel plekken gewoon te vrijblijvend hier.
.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat er een grote groep jongeren is die het heel zwaar heeft en dat een deel daarvan tegen een burn-out aanhikt, maar dat dat 82% is, kan ik mij echt niet voorstellen.
een burnout is heel wat anders dan depressiviteit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Het zijn er hoe dan ook veel, en dat zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen en dat dat erger wordt als ze langer duren is goed.
Mensen accepteren dode jongeren namelijk veel minder snel dan dode oude bejaarden, dus de snelste manier om het draagvlak te slopen en dus eerder van de maatregelen af te komen. 😈
heb je daar ook een bron voor?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu
Als de vaccins inderdaad veel minder zouden werken bij de Braziliaanse en/of Zuid-Afrikaanse variant, dan zou de introductie van de Britse variant inderdaad een geluk bij een ongeluk zijn als die besmettelijker zou zijn en de vaccins wel goed werken tegen de Britse mutatie.quote:Opvallend genoeg zou de besmettelijkheid van de Britse variant ook een voordeel kunnen zijn.
Van Dissel: "In mijn ogen is de verhouding tussen de grotere besmettelijkheid van die Britse variant ten opzichte van varianten waar nog meer onzekerheid over bestaat, zoals de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse, nu eigenlijk interessanter. Als de besmettelijkheid van die beide laatste lager zou zijn, dan gaat die Britse variant ons wellicht 'helpen' om te zorgen dat die andere varianten hier geen voet aan de grond krijgen."
"Dat zou belangrijk zijn als die varianten of andere zich uiteindelijk minder zouden laten temmen door vaccinatie. Maar we weten nog onvoldoende over die Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse varianten omdat het in Nederland tot nu toe om incidentele gevallen gaat."
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
Poh, ik mag het eigenlijk niet zeggen.... maar ik bewonder je glazen bol!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.
Verkiezingen spelen ook parten he.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen straks leeglopen is het ook niet meer vol te houden voor de overheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch niet
juist, belgie en duitsland gaan er nu al mee beginnenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen straks leeglopen is het ook niet meer vol te houden voor de overheid.
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Even de regels over aanstaande sneeuw:
- Het touwtje van de slee dient minstens 1,5 meter te zijn!
- Je mag niet inzepen (tenzij mondkapje )!
- De sneeuwballen mogen niet met blote handen gemaakt worden!
- Èèn sneeuwpop per persoon!
- Er mag ook niet geholpen worden bij iemand anders zijn sneeuwpop!
- Ouderen die vallen vraag je eerst om vaccinatie-pas....anders laten liggen !
Veel sneeuwpret alvast ! ...
Als de visie op pandemiebestrijding en te nemen maatregelen niet verder reikt dan "baat het niet, dan schaadt het niet", dan hoef je weinig versoepelingen te verwachten. Maar dat gaf de routekaart ook al aan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verkiezingen spelen ook parten he.
Ik help het je hopen, maar daar durf ik mijn hand echt niet voor in het vuur te steken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch niet
na de vaccinaties gaat alles terug naar normaal zolang de ziekenhuizen leeg blijven
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuwquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:36 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?
Vast wel iemand die jou morgen even flink wil inzepenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:36 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?
Verklaart imho wel waarom ze nu alles aan "de Britse variant" ophangen. Dat komt wat beter over dan te zeggen "we hebben het verkeerd ingeschat en er een potje van gemaakt".quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het Parool stond een overzicht van Catshuispresentaties die net zijn vrijgegeven en daaruit bleek dat men dacht dat een versoepeling rond de kerst al mogelijk zou zijn.
Ik vond dat overzicht sowieso wonderlijk. Het kabinet heeft met name in de zomer precies zoals ik indertijd dacht geen flauw benul gehad van de ernst van een R-getal dat te hoog was.
Is er in september nog iets te doen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
na de vaccinaties gaat alles terug naar normaal zolang de ziekenhuizen leeg blijven
Bedankt, dat ken ik wel. Ik ken het als inpeperen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuw
Pardon?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen
Het is ook erg typerend voor alles wat er mis ging (te laat ingrijpen, GGD medewerkers voor BCO naar huis sturen, vervolgens niet genoeg medewerkers hebben, BCO moeten opgeven 'want dit hadden we niet aan zien komen', etc).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het Parool stond een overzicht van Catshuispresentaties die net zijn vrijgegeven en daaruit bleek dat men dacht dat een versoepeling rond de kerst al mogelijk zou zijn.
Ik vond dat overzicht sowieso wonderlijk. Het kabinet heeft met name in de zomer precies zoals ik indertijd dacht geen flauw benul gehad van de ernst van een R-getal dat te hoog was.
Zwarte Cross o.a.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is er in september nog iets te doen?
Eén van de meest nare ervaringen als kind zijnde. Tenzij je uitdeelde natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuw
Ah, daar hebben we ze weer, de "experts"quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Het zijn er hoe dan ook veel, en dat zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen en dat dat erger wordt als ze langer duren is goed.
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verklaart imho wel waarom ze nu alles aan "de Britse variant" ophangen. Dat komt wat beter over dan te zeggen "we hebben het verkeerd ingeschat en er een potje van gemaakt".
Dat doen politici nooit, dat levert nl. gezichtsverlies op en kost dus stemmen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd niet
220.000 bezoekers in vier dagenquote:
Het probleem is dat de maatschappelijke nevenschade van de maatregelen veel minder makkelijk in cijfers gevat kan worden dan de bezetting van de IC-bedden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als kinderen echt ''massaal'' zelfmoord aan het plegen waren dan hadden we er echt wel meer over gehoord imo. Haalt niet weg dat ik goed snap dat er een grote groep is die moeite hebben met alle beperkingen (en dat daar aandacht voor moet zijn). Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen.
Nee precies.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd niet
Daarom hebben we natuurlijk ook geen demissionair kabinet op het moment.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat doen politici nooit, dat levert nl. gezichtsverlies op en kost dus stemmen.
Ben ik het ook wel mee eens hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het probleem is dat de maatschappelijke nevenschade van de maatregelen veel minder makkelijk in cijfers gevat kan worden dan de bezetting van de IC-bedden.
Kijken naar de zelfmoordstatistieken en concluderen dat er qua mentale gezondheid niks aan de hand zou zijn als er geen stijging zichtbaar is zou een totaal verkeerde conclusie zijn.
Net zoiets als leerachterstanden bij kinderen. Dat zien we niet terug in dagelijkse cijfers die netjes om 15.15 geplaatst worden.
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom hebben we natuurlijk ook geen demissionair kabinet op het moment.
Niet relevant als er gesteld wordt dat politici nooit fouten toegeven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.
En bovendien is dat natuurlijk maar gewoon een toneelstukje zonder daadwerkelijke consequenties voor de heren en dames kabinetsleden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.
Ik vond het overigens veel te lang duren, het kabinet had meteen moeten vallen toen het rapport uitkwam. Niet een maand later.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet relevant als er gesteld wordt dat politici nooit fouten toegeven.
Jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Eén van de meest nare ervaringen als kind zijnde. Tenzij je uitdeelde natuurlijk.
De onderbuik: ze geven nooit hun fouten toe!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En bovendien is dat natuurlijk maar gewoon een toneelstukje zonder daadwerkelijke consequenties voor de heren en dames kabinetsleden.
Tja, daar kun je over discussiëren. Doet weinig af van het oorspronkelijke punt verder.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vond het overigens veel te lang duren, het kabinet had meteen moeten vallen toen het rapport uitkwam. Niet een maand later.
Interessant.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:09 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ox.ac.uk/news(...)ing-3-month-interval
Benieuwd of deze 67% nog verder toeneemt na een tweede dosis.quote:The authors also report further on the potential for the vaccine to reduce transmission of the virus, based on swabs obtained from volunteers in the UK arms of the trial with a 67% reduction after the first dose of the vaccine.
Nou nou, het kabinet is afgetreden. En vervolgens wordt door dat demissionaire kabinet zelfs een avondklok, waar iedereen en zijn moeder tegen was, doorgedrukt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De onderbuik: ze geven nooit hun fouten toe!
Kabinet: geeft fouten toe, erkent schuld, treedt af
De onderbuik: allemaal poppenkast!!1#!
staat in het artikel van welquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:13 schreef galantis het volgende:
[..]
Interessant.
[..]
Benieuwd of deze 67% nog verder toeneemt na een tweede dosis.
Er wordt niet gezegd door experts dat jongeren en kinderen massaal zelfmoord plegen. Hou nou eens op met het dramatisch aanzetten van je teksten. De werkelijkheid is al dramatisch op zichzelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Mensen accepteren dode jongeren namelijk veel minder snel dan dode oude bejaarden, dus de snelste manier om het draagvlak te slopen en dus eerder van de maatregelen af te komen. 😈
Ik weet eigenlijk niet hoe de verdeling voor en tegen was.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou nou, het kabinet is afgetreden. En vervolgens wordt door dat demissionaire kabinet zelfs een avondklok, waar iedereen en zijn moeder tegen was, doorgedrukt.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou nou, het kabinet is afgetreden.
Dat is niet duidelijk, dat is een heel negatieve invulling van mensen die het niet eens zijn met de maatregelen op zichzelf.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik zie het meer als de wijze waarop het OMT en consorten de negatieve kantten van hun modellen gebruiken om de wurgmaatregelen steeds weer te verlengen. Van hun komt lijkt nooit meer iets positiefs te komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk, dat is een heel negatieve invulling van mensen die het niet eens zijn met de maatregelen op zichzelf.
Daar was niet iedereen tegen, dat is erdoor gekomen met steun van de kamer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nou nou, het kabinet is afgetreden. En vervolgens wordt door dat demissionaire kabinet zelfs een avondklok, waar iedereen en zijn moeder tegen was, doorgedrukt.
Als die routekaart echt de leidraad is dan zitten we nog láng niet in waakzaam, laat staan dat de horeca bijvoorbeeld weer open mag (dat komt op de routekaart niet eens voor).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:16 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet duidelijk, dat is een heel negatieve invulling van mensen die het niet eens zijn met de maatregelen op zichzelf.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
De Rijksoverheid heeft in verband met het verwachte winterweer nieuwe regels opgesteld voor sneeuwliefhebbers in coronatijd. Zo wordt het afgeraden om een sneeuwballengevecht met een ander huishouden te organiseren.
Hahahaha man man man man man.
Echt he. Knettergek zijn ze. Ben er helemaal klaar mee.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
De Rijksoverheid heeft in verband met het verwachte winterweer nieuwe regels opgesteld voor sneeuwliefhebbers in coronatijd. Zo wordt het afgeraden om een sneeuwballengevecht met een ander huishouden te organiseren.
Wordt dit de nieuwe ratel?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
Zie hier het begin van een alcoholverbod. Wordt steeds debieler.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
Engeland wil de pubs na Pasen weer heropenen - maar wel met een verbod op het schenken van alcohol.
Het CDA zal wel weer op ideeën gebracht worden hiermee.
Wel hoor. Het artikel da tik vanmorgen plaatste, en dat hier net ook is aangehaald, waarin Van Dissel en Wallinga stellen dat de komst van de Britse variant wel eens positief kan zijn in het kader van de Zuidafrikaanze en Braziliaanse variant bijvoorbeeld. En dat de basisscholen en kinderopvang open kunnen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zie het meer als de wijze waarop het OMT en consorten de negatieve kantten van hun modellen gebruiken om de wurgmaatregelen steeds weer te verlengen. Van hun komt lijkt nooit meer iets positiefs te komen.
Engeland, of all places. Voordeliger om dicht te blijven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
Engeland wil de pubs na Pasen weer heropenen - maar wel met een verbod op het schenken van alcohol.
Over doorgeslagen gesproken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
Ik weet niet of ik hierom moet gaan lachen of huilen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
Ja meneertje, u gooide duidelijk een sneeuwbal naar iemand van buiten uw huishouden. Dat wordt dan ¤95.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef nattermann het volgende:
[..]
Echt he. Knettergek zijn ze. Ben er helemaal klaar mee.
hou ze dan gewoon dicht, wat een onzinquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
Regelrecht dystopisch, wat zijn dat toch voor mensen die zulke onzinnige maatregelen verzinnen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Zie hier het begin van een alcoholverbod. Wordt steeds debieler.
De routekaart heeft uiteraard als laagste risiconiveau 1. Dat wil niet zeggen dat we nooit meer uit de maatregelen komen, maar dat als dat niveau langere tijd actueel blijft of zelfs de situatie nog verder verbeterd, risiconiveaus (op dat moment) niet meer nodig zijn. Ik snap niet zo goed dat mensen het ontbreken van een "jippie, hoera, er is geen risiconiveau meer nodig"- niveau uitleggen als dat we dús nooit meer van de maatregelen af komen. Maar als we 1 week op dat laagste niveau zitten, kun je niet meteen hallelujah roepen en alles loslaten. Ik vind dat vrij logisch.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als die routekaart echt de leidraad is dan zitten we nog láng niet in waakzaam, laat staan dat de horeca bijvoorbeeld weer open mag (dat komt op de routekaart niet eens voor).
Het zou belachelijk zijn als daar echt aan vastgehouden wordt terwijl ziekenhuizen leegstromen.
Dus sec kijkend naar de routekaart zelf is dat helemaal geen negatieve invulling, maar ik heb nog goede hoop dat de overheid tzt van de routekaart gaat afwijken.
nu nog de restaurants open met een verbod op serveren van etenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:25 schreef Janneke141 het volgende:
Heb je een linkje hiernaartoe?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
Dat las ik ook en ik zag het niet als positief. Ze houden nog steeds alles op slot want de mutanten.... Wat is dáár nu positief aan ? Ow ja de Britse mutant is levensgevaarlijk, dus die anderen zijn nog levensgevaarlijker ? Je kunt maar 1 x dood gaan hoor. Hebben ze al degelijk bewijs van de aanwas van de Britse mutant ? Ze kunnen me wat met hun modellen hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wel hoor. Het artikel da tik vanmorgen plaatste, en dat hier net ook is aangehaald, waarin Van Dissel en Wallinga stellen dat de komst van de Britse variant wel eens positief kan zijn in het kader van de Zuidafrikaanze en Braziliaanse variant bijvoorbeeld. En dat de basisscholen en kinderopvang open kunnen.
Het is een keuze om de normale situatie weg te laten uit de routekaart. Kennelijk vond de regering het verstandig om ons dat perspectief voorlopig te ontzeggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De routekaart heeft uiteraard als laagste risiconiveau 1. Dat wil niet zeggen dat we nooit meer uit de maatregelen komen, maar dat als dat niveau langere tijd actueel blijft of zelfs de situatie nog verder verbeterd, risiconiveaus (op dat moment) niet meer nodig zijn. Ik snap niet zo goed dat mensen het ontbreken van een "jippie, hoera, er is geen risiconiveau meer nodig"- niveau uitleggen als dat we dús nooit meer van de maatregelen af komen. Maar als we 1 week op dat laagste niveau zitten, kun je niet meteen hallelujah roepen en alles loslaten. Ik vind dat vrij logisch.
Nou ja, er staat toch in het artikel dat alleen zij er al 4 kennen, en ze noemen het "ongekend", dus hoe moet ik het anders interpreteren? Er staat gewoon dat het veel vaker gebeurd nu.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er wordt niet gezegd door experts dat jongeren en kinderen massaal zelfmoord plegen. Hou nou eens op met het dramatisch aanzetten van je teksten. De werkelijkheid is al dramatisch op zichzelf.
Wanneer je nog niet bent bekomen van het ene dieptepunt, ben je alweer in het volgende gestort. Ongelooflijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
En wanneer kan dat dan wel? En waarom is het aantal besmettingen ook een voorwaarde om te verlagen? Dat kan nog wel eens veel langer gaan duren dan de ziekenhuizen. Dus dan blijven we puur op basis van het aantal besmettingen in een hoog niveau hangen terwijl ziekenhuizen leeglopen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De routekaart heeft uiteraard als laagste risiconiveau 1. Dat wil niet zeggen dat we nooit meer uit de maatregelen komen, maar dat als dat niveau langere tijd actueel blijft of zelfs de situatie nog verder verbeterd, risiconiveaus (op dat moment) niet meer nodig zijn. Ik snap niet zo goed dat mensen het ontbreken van een "jippie, hoera, er is geen risiconiveau meer nodig"- niveau uitleggen als dat we dús nooit meer van de maatregelen af komen. Maar als we 1 week op dat laagste niveau zitten, kun je niet meteen hallelujah roepen en alles loslaten. Ik vind dat vrij logisch.
Ga maar wel vanuit omdat ze een aantal testlocaties sluitenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:35 schreef Oliver23 het volgende:
Benieuwd of de besmettingcijfers vanwege de sneeuw morgen en overmorgen extreem lager zijn
Staat er in het artikel dat kinderen en jongeren massaal zelfmoord plegen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:34 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, er staat toch in het artikel dat alleen zij er al 4 kennen, en ze noemen het "ongekend", dus hoe moet ik het anders interpreteren? Er staat gewoon dat het veel vaker gebeurd nu.
Daarnaast gaat het natuurlijk voor dat draagvlak ook meer om wat Henk en Ingrid aka De Gemiddelde Kiezer denkt als ze het lezen héIk denk dat het artikel daar prima in slaagt, als dat beeld omslaat in de bevolking dan moeten de maatregelen wel versoepeld worden, zéker zo vlak voor de verkiezingen en dubbel als FVD en PVV anders partijen zijn die de stemmen winnen.
Wanneer je een tijd op risiconiveau 1 zit, en daarin zelfs steeds lager komt te zitten. Dat lijkt me zo evident, dat dat niet benoemd hoeft te worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:36 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En wanneer kan dat dan wel? En waarom is het aantal besmettingen ook een voorwaarde om te verlagen? Dat kan nog wel eens veel langer gaan duren dan de ziekenhuizen. Dus dan blijven we puur op basis van het aantal besmettingen in een hoog niveau hangen terwijl ziekenhuizen leeglopen?
Mag toch hopen dat dat soort zaken de komende tijd worden losgelaten.
"ongekend veel" lijkt me op het zelfde neerkomen toch?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Staat er in het artikel dat kinderen en jongeren massaal zelfmoord plegen?
Simpel ja of nee volstaat.
Ligt eraan of mensen zich wel aan het dringende sneeuwballenadvies gaan houden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:35 schreef Oliver23 het volgende:
Benieuwd of de besmettingcijfers vanwege de sneeuw morgen en overmorgen extreem lager zijn
Ik interpreteer dat als "kennelijk hoeft de regering ons niet te vertellen hoe het leven eruit ziet als er geen risiconiveau meer is en het leven weer wordt zoals het was".quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is een keuze om de normale situatie weg te laten uit de routekaart. Kennelijk vond de regering het verstandig om ons dat perspectief voorlopig te ontzeggen.
In de categorie 'bij een goal staat u op van u stoel, danst of springt op uw plek of gebruik een ratel'.quote:
En hoelang gaat dat duren denk je, als de ziekenhuizen van de zomer leeglopen maar er nog wel besmettingen zijn?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wanneer je een tijd op risiconiveau 1 zit, en daarin zelfs steeds lager komt te zitten. Dat lijkt me zo evident, dat dat niet benoemd hoeft te worden.
En een horeca-ondernemer interpreteert het als 'zak er maar in met je kroeg, want de optie dat je nog open kan ligt niet op onze route'.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik interpreteer dat als "kennelijk hoeft de regering ons niet te vertellen hoe het leven eruit ziet als er geen risiconiveau meer is en het leven weer wordt zoals het was".
Nee, dat staat er niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:39 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
"ongekend veel" lijkt me op het zelfde neerkomen toch?
En één kende er alleen al twee uit haar praktijk.
Dus ja, feitelijk staat dat er.
Bedankt Rijksoverheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:23 schreef Noordzijde het volgende:
Dan denk ik dat we minstens een zomer krijgen zoals vorig jaar, maar eigenlijk zelfs dat er meer mogelijk is. En zolang die ziekenhuizen dan niet weer vol beginnn te lopen, is er ook geen enkele reden om allerlei maatregelen in stand te houden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En hoelang gaat dat duren denk je, als de ziekenhuizen van de zomer leeglopen maar er nog wel besmettingen zijn?
Wilt u een sneeuwbal gooien naar een vriend, ontsmet hem eerst of gooi hem minstens 1,5 meter naast uw vriend. Ik kijk wel uit naar een nieuwe reeks kneuterige adviezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In de categorie 'bij een goal staat u op van u stoel, danst of springt op uw plek of gebruik een ratel'.
'Mag er buiten koek en zopie zijn?'
In deze tijden kan écht allesquote:
Ik vraag me dan wel af of degene die dit soort dingen bedenkt zo ver van de samenleving af staat, of dat ik juist degene ben die dat isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Wilt u een sneeuwbal gooien naar een vriend, ontsmet hem eerst of gooi hem minstens 1,5 meter naast uw vriend. Ik kijk wel uit naar een nieuwe reeks kneuterige adviezen.
Zeker ligt die wel op de route. Die zijn namelijk open op risiconiveau 1, met een aantal restricties. En als het goed blijft gaan, zullen die restricties verdwijnen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een horeca-ondernemer interpreteert het als 'zak er maar in met je kroeg, want de optie dat je nog open kan ligt niet op onze route'.
Harde data alleen die data is er niet.. wat zeg je nou man?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:00 schreef Cynicio het volgende:
Je hoeft geen zorgexpert te zijn om te melden dat mensen massaal zelfmoord plegen, dat is gewoon harde data. Data die er niet is.
Danscafé's niet, die blijven gewoon gesloten.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zeker ligt die wel op de route. Die zijn namelijk open op risiconiveau 1, met een aantal restricties. En als het goed blijft gaan, zullen die restricties verdwijnen.
Dat is serieus niet van de speld?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef asco het volgende:
[..]
Die commentaren er ook onder, genot.
Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daarquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef asco het volgende:
[..]
Lage cijfers, kroegen open!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:43 schreef _serial_ het volgende:
Nou mensen het is zover, zondag landelijk code rood.
Dus een dagje geen Coronatesten en vaccinaties.
Ik kan er niet eens om lachen, eerder huilen van ellende. Jezus te paard wat een ongelofelijke droeftoeters bij mekaar ook. Mijn enige hoop is dat zelfs de meest fervente 'alles op slot het hele jaar' liefhebbers nu ook wel af gaan haken.quote:
hahahaha, ja vanaf dinsdag rellen waarom er geen versoepelingen komenquote:
Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet.
Als er 100.000 jongeren zijn, en in 'normale' tijden plegen er 10 zelfmoord, dan is 20 al ongekend veel. Dat is nog steeds niet 'massaal'.
mas·saal (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord; vergrotende trap: massaler, overtreffende trap: massaalst)
1
in grote hoeveelheid
2
van een grote mensenmenigte: een massale opkomst
3
een groot geheel vormend
Veel meer dan normaal, check.
Ongekend veel, check.
Zorgwekkend, check.
Massaal? Nope.
Maar ja jij doet toch eigenlijk precies hetzelfde, gillen hoe moeilijk ondernemers het hebben en de rest vooral niet moet zeuren?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Maanden moeten lezen dat ondernemers creatief moesten zijn, dat ze een buffer hadden moeten hebben, dat ze niet moesten janken want ze gaan 3x per jaar naar de Bahama's en hebben een dikke BMW, jonguh.
Daarnaast is dat het ondernemersrisico. Dit wordt gezegd door mensen die hun 2 kopjes koffie vergoed willen krijgen omdat ze nu thuiswerken en die geen cent hebben ingeleverd en het eigenlijk wel lekker vinden.
Aaargh..
Mensen lullen alleen maar vanuit hun eigen bubbel en dat is zo wereldvreemd.
Wordt de politie met sneeuwballen bekogeld.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:51 schreef Predator40 het volgende:
hahahaha, ja vanaf dinsdag rellen waarom er geen versoepelingen komen
Echt he. Kon zo een artikel van de Speld zijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze zijn echt helemaal de weg kwijt daar
Waarschijnlijk ook van die opgewarmde lijken op de communicatie-afdeling.
Ambtenaren voeren het beleid uit maar maken het niet, de politiek stelt dat ondernemers zelfredzaam moet zijn, niet de ambtenarij. En een politicus heeft geen dienstverband (met een vergoeding voor thuiswerken) maar een vergoeding (maar niet voor thuiswerken).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef Noek het volgende:
Maanden moeten lezen dat ondernemers creatief moesten zijn, dat ze een buffer hadden moeten hebben, dat ze niet moesten janken want ze gaan 3x per jaar naar de Bahama's en hebben een dikke BMW, jonguh.
Daarnaast is dat het ondernemersrisico. Dit wordt gezegd door mensen die hun 2 kopjes koffie vergoed willen krijgen omdat ze nu thuiswerken en die geen cent hebben ingeleverd en het eigenlijk wel lekker vinden.
Aaargh..
Mensen lullen alleen maar vanuit hun eigen bubbel en dat is zo wereldvreemd.
Dus jij wil ook een staatslening die je daarna met dikke rente terug moet betalen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef Document1 het volgende:
laat dat nou maar eens echt doorstromen naar de mensen die het nodig hebben IPV KLM.
Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Danscafé's niet, die blijven gewoon gesloten.
En als er kennelijk een niveau is voorbij niveau 1, dan blijft de vraag waarom Rutte ervoor kiest om dat weg te laten van de routekaart. Ik geloof er niks van dat dat per ongeluk is - en dus is het bewust.
Juist, helemaal mee eens. En daarom is die routekaart dus veel te beperkend, want daar staan ook eisen aan het aantal besmettingen. Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan denk ik dat we minstens een zomer krijgen zoals vorig jaar, maar eigenlijk zelfs dat er meer mogelijk is. En zolang die ziekenhuizen dan niet weer vol beginnn te lopen, is er ook geen enkele reden om allerlei maatregelen in stand te houden.
Doe gewoon niet van die domme aannames. Punt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.
Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een hele domme beslissing. Die het gevolg is van de keuze om het gilde gedragspsychologen buitenspel te laten staan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?
Stel je voor je las zo´n sneeuwballen bericht 2 jaar geleden zonder context wetende dat dat daadwerkelijk stond te gebeuren over 2 jaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:50 schreef josja het volgende:
[..]
Ik kan er niet eens om lachen, eerder huilen van ellende. Jezus te paard wat een ongelofelijke droeftoeters bij mekaar ook. Mijn enige hoop is dat zelfs de meest fervente 'alles op slot het hele jaar' liefhebbers nu ook wel af gaan haken.
En je kinderen verplicht 20% korten op hun zakgeld natuurlijk. Ohja en je moet verplicht een hybride auto aanschaffen voor het milieu. Ja dat je dan minder geld kan verdienen omdat je je diesel werkbusje kwijt bent is je eigen probleem.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus jij wil ook een staatslening die je daarna met dikke rente terug moet betalen?
Ik denk zelfs dat we nooit meer binnen 1,5 meter van elkaar mogen komen. Allemaal permanent in een ruimtepak lopen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Drekkoning het volgende:
Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.
Aangezien het zo'n achterlijk kleine moeite is om er een extra niveau bij te vermelden, is dit een interessante vraag. Dat het allemaal zo 'evident' is, daar koop ik niks meer voor tegenwoordig.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is daarvan volgens jou dan de achterliggende gedachte?
En wanneer komen we op niveau 0 dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef galantis het volgende:
Aangezien het zo'n achterlijk kleine moeite is om er een extra niveau bij te vermelden, is dit een interessante vraag.
KROEGEN OPENquote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dus maandag 0 positieve covic-gevallen![]()
Alle teststraten zijn morgen dicht
Ik ben het echt niet met je eens.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:52 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Maar het zijn er waarschijnlijk wel meer dan 10 als ik het zo lees.
Maar nogmaals: het gaat er meer om wat de gemiddelde Nederlander denkt over de maatregelen en lockdown nadat hij/zij dit leest, iq 100.
Wat denk je zelf?
Veel van dit soort artikelen en experts die alarm slaan = uiteindelijk versoepeling want draagvlak weg. Nogmaals, vlak voor de verkiezingen.
"Maatregelen nodig want anders gaan er straks weer 25 ouderen dood in een verpleeghuis" krijgt steun. Maar zeg erbij dat door die maatregelen 4 jongeren voor niets zijn doodgegaan, en ik garandeer je dat veel mensen het ineens geen goede ruil meer vinden.
Bijkomend voordeel juist als het er wat minder zijn is dat ze dan ook wel een naam hebben. Het is niet meer "22 bewoners die toch al in de laatste fase van hun leven waren", het is "pietje van 16 die zo'n aardige vrolijke jongen was voor corona maar nu na een jaar door de maatregelen zijn hele leven en vrijheid kwijt te zijn geraakt dood ging aan een drugs of of uit het raam sprong". Met een mooie foto van de huilende ouders erbij die zich "afvragen wat we onze kinderen aan doen" zoals in dat andere recentelijke artikel wat ze ook heel mooi met die titel precies vanuit het midden van dit artikel doorlinken want zelfde krant.
Stalin had gelijk: pietje doet het beter. Pietje is geen statistiek.
Hoe meer aandacht hier voor, hoe sneller het draagvlak verdampt, hoe sneller ze zullen moeten verspelen als ze straks niet met een gigantische pvv en of fvd willen zitten. Dat lijkt me gewoon een feit.
Het is een strategisch politiek tussen pro en anti maatregelen/vrijheid, en dit soort artikelen zijn krachtige wapens.
Wat mij betreft als de ziekenhuiscijfers stabiel in waakzaam blijven, alles open. En dan het aantal besmettingen negeren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer komen we op niveau 0 dan?
Je hoeft de lijken niet te laten creperen, maar zodra ze allemaal een vaccinatie hebben gehad kun je gewoon zwaar gaan versoepelen, anders dan die belachelijk conservatie routekaart doet vermoeden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het echt niet met je eens.
Maar ik ben hier geloof ik een roepende in de woestijn, tussen alle "laten we nou eindelijk die oude lijken maar eens laten creperen, want wij zijn belangrijker"-roepers hier.
Ik geef het even op, denk ik, en ga wat anders doen. Ik word niet depressief van de maatregelen (hoe durf ik, zal ik wel ontzettend privileged zijn en geen enkel nadeling effect ervan ondervinden) maar wel van de manier van posten hier. Wat een droefenis.
Boven een bepaalde vaccinatiegraad. Er vallen heus prima voorspellingen hierover te maken met de beschikbare data over de effectiviteit van vaccins en in welke verhoudingen de bevolking gaat worden ingeënt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En wanneer komen we op niveau 0 dan?
Vast, als je weet hoe effectief de vaccins zijn, hoe lang de immuniteit is, welke varianten er nog ontstaan, hoe de vaccins reageren op deze varianten. Etc. etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Boven een bepaalde vaccinatiegraad. Er vallen heus prima voorspellingen hierover te maken met de beschikbare data over de effectiviteit van vaccins en in welke verhoudingen de bevolking gaat worden ingeënt.
Klopt, die kans bestaat. Maar als de ziekenhuizen voldoende leeg zijn en normaal kunnen functioneren, is dat geen enkele probleem. Het voert alleen wat ver om dat in de routekaart te zetten, bovendien denk ik dat een groot deel van de mensen helemaal niet met die informatie kan omgaan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Juist, helemaal mee eens. En daarom is die routekaart dus veel te beperkend, want daar staan ook eisen aan het aantal besmettingen. Je hebt grote kans dat die misschien wel nooit heel laag worden de komende jaren.
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Het geeft wel enigszins de denk- en werkwijze aan. En daarin wordt belang gehecht aan absolute besmettingscijfers (dus niet eens de relatieve). Ik vind dat echt belachelijk en wijst erop dat het wellicht niet voldoende is om lege ziekenhuizen te hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef Piles het volgende:
Dat jullie je zo druk maken om die niveau's op de routekaartDe routekaart zou houvast, duidelijkheid en perspectief moeten geven (als ..., dan ...).
Hij werd (opnieuw) aangekondigd, met de vermelding dat ie flexibel was en nog heel vaak aangepast gaat worden. Dus binnen 10 seconden na de aankondiging was dat ding al volkomen ongeloofwaardig en nutteloos.
het aantal besmettingen zeggen totaal niks.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.
Echt de dikste onzin. Is al meermaals besproken, maar jeetje, ze kunnen ook eens proberen om het volk tegemoet te komen en buiten activiteiten juist te promoten. Dat enkel denken in beperkingen begint vrij irritant te worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]regels. Ga lekker fietsen met je regels, stumpers.
Alleen als ze stijgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:10 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het aantal besmettingen zeggen totaal niks.
Alleen die zin al. De regels die zijn bekendgemaakt voor de winterpret.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef Haags het volgende:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:56 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dan kan iig op maandag de kroeg wel ff open.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En die dagen erna natuurlijk een stijging omdat er gecompenseerd moet worden.
Tja als we uitgaan van de meest uiteenlopende scala aan scenario's dan kun je dit soort dingen niet gaan zeggen maar dan is on the spot versoepelen er ook niet bij, want ja, als, als.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vast, als je weet hoe effectief de vaccins zijn, hoe lang de immuniteit is, welke varianten er nog ontstaan, hoe de vaccins reageren op deze varianten. Etc. etc.
Ik vind het bijzonder dat je het wel een bewuste keus noemt, ook weet hoe het komt dat ze deze bewuste keus/domme beslissing nemen, maar geen flauw idee hebt waarom ze dat dan zouden doen. Dan zou het ook nog kunnen dat ze er een goede reden voor hebben die jij niet kunt bedenken, maar wanneer je die zou kennen, eigenlijk wel oke zou vinden?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een hele domme beslissing. Die het gevolg is van de keuze om het gilde gedragspsychologen buitenspel te laten staan.
Laat me maar even weten welke kroeg er open gaat. Ook al is het 300 km rijden, I'm on my wayquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Dan kan iig op maandag de kroeg wel ff open.
COR / [COR SC #3] Kroeghonden in de sneeuwquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Laat me maar even weten welke kroeg er open gaat. Ook al is het 300 km rijden, I'm on my wayZolang je er ook kan eten dan, die drank doet me niks
Al mot ik krupequote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
COR / [COR SC #3] Kroeghonden in de sneeuw
Rijden niet eens nodigKrupend naar huis mogelijk.
Maar ook dan moet je extra opletten, je zou maar eens ten val komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:07 schreef Haags het volgende:
Juist bij kou, zou ik vooralsnog denken. Verder hebben deze adviesjes en regeltjes een hoog overbezorgde moeder-gehalte.quote:Wat is het advies bij winterpret tijdens de komende dagen?
Ook in de kou kan het coronavirus overspringen.
Houd afstand.
Ga weg als het druk is en voorkom groepsvorming.
Zorg dat je voor het ingaan van de avondklok thuis bent.
Let op bij gladheid op de weg.
Van der Staaijquote:Voorzitter. Nog één opmerking wil ik daaraan toevoegen over de besluitvorming van de afgelopen tijd. Ik begrijp alle dilemma's, en dat het kabinet zich graag wil baseren op wetenschappelijk advies. Maar met collega Segers had ik ook wel het idee dat de duidelijke scheiding van de virologische duiding door het OMT en de politieke weging door het kabinet wel wat door elkaar beginnen te lopen. Het lijkt er dan op dat er wordt gevraagd "OMT, vinden jullie ook niet dat scholen weer verantwoord open zouden kunnen?" en "OMT, zou het toch niet een goed idee zijn om de avondklok nog even vol te houden?"
Het wordt anders geformuleerd, maar het gevoel bekruipt me dat het kabinet uiteindelijk graag wil kunnen zeggen "we volgen het OMT-advies", maar dat het al wel op een bepaalde manier voorgekookt is. Die Catshuissessies hebben daar natuurlijk ook een rol in. We hebben de indruk dat die wekelijkse zondagse Catshuissessies niet alleen afbreuk doen aan de wekelijkse rustdag, maar ook aan de scheiding tussen politiek en wetenschap.
Tot zover het onafhankelijk advies van het RIVMquote:„Natuurlijk. Eens. Daar heeft de heer Van der Staaij gewoon gelijk in. Daar zit altijd een wisselwerking; maar dat komt omdat wij politici zijn; het OMT niet.”
Dat werd letterlijk meerdere keren uitgelegd in de persconferentie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Danscafé's niet, die blijven gewoon gesloten.
En als er kennelijk een niveau is voorbij niveau 1, dan blijft de vraag waarom Rutte ervoor kiest om dat weg te laten van de routekaart. Ik geloof er niks van dat dat per ongeluk is - en dus is het bewust.
Open voor dierenvoeding denk ik, das redelijk essentieelquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:28 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)leert-bezorging.html
Over dat tuincentrum in die blog... horen tuincentra niet dicht te zijn ??![]()
![]()
Helaas wel, gedeeltelijk door aanstaande winterweer en door besluit van minister de Jonge, waar hij echt puinhoop van heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:25 schreef VacaLoca het volgende:
Wel kut dat dit het vaccineren gaat vertragen
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Helaas wel, gedeeltelijk door aanstaande winterweer en door besluit van minister de Jonge, waar hij echt puinhoop van heeft gemaakt.
Net naar de Welkoop geweest.. kon behalve dierenvoeding alles kopenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Open voor dierenvoeding denk ik, das redelijk essentieel
Ja maar dan mogen ze toch niks voor plantjes en zo verkopen ?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat een verstandige vrouwquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:23 schreef RipCity het volgende:
https://www.mediacourant.(...)tregelen-slaat-door/
Was het niet dat je een bepaald percentage essentieel in je winkel moest hebben om open te kunnen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het systeem met paden afzetten etc niet gebruikt in Nederland.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:32 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja maar dan mogen ze toch niks voor plantjes en zo verkopen ?
ok.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:33 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, dan heeft het virus nu meer vrij spel om ons nog besmetten.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:23 schreef RipCity het volgende:
Juist, ze rekenen er op dat 3e golf in eind februari of begin maart zal komen, die nog veel erger is dan de 2e golf.quote:
aha.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist, ze rekenen er op dat 3e golf in eind februari of begin maart zal komen, die nog veel erger is dan de 2e golf.
Sentiment begint om te slaan, iedereen is het zat en er klaar mee.quote:
Veel al door Britse mutatievariant en sommige door varianten uit Zuid-Afrika of Brazilië.,quote:
Valt mooi samen met het afronden van het prikken van de ouderen zou ik zeggenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Sentiment begint om te slaan, iedereen is het zat en er klaar mee.
nog een paar maandjes en dan is het klaar, ook met het draagvlak
nee toch.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Veel al door Britse mutatievariant en sommige door varianten uit Zuid-Afrika of Brazilië.,
Moet eerlijk zeggen dat ik het ook steeds meer eens ben met de mensen die zeggen dat het te ver gaat allemaalquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Luke83 het volgende:
Wat een vreselijke betutteling, de 'winterweerregels'. Echt, hou op. Zelfs ik, die tot nu toe me echt zo goed en kwaad als het ging aan alle regels heb gehouden, kom door dit soort berichten in een 'fuck you' modus. En daar ben ik niet blij mee.
Ga eens heen met die paniekzaaierijquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Veel al door Britse mutatievariant en sommige door varianten uit Zuid-Afrika of Brazilië.,
Zelfde hier, en dat begon eigenlijk met de invoering van die avondklok. Tel er nog die achterlijke kut regels bij met de heropening van de scholen en dan is het nu echt wel een beetje klaar voor mij. Mijn hemel wat een geouwehoer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Luke83 het volgende:
Wat een vreselijke betutteling, de 'winterweerregels'. Echt, hou op. Zelfs ik, die tot nu toe me echt zo goed en kwaad aan alle regels heb gehouden, kom door dit soort berichten in een 'fuck you' modus. En daar ben ik niet blij mee.
Ja, dat verwachten ze wel, komende week slaat de kou hard toe, waardoor het virus veel makkelijker kan verspreiden als mensen toch gaat verplaatsen. Vooral is het nu nog steeds een erg spannende tijd, zeker.quote:
Niet heel gek he..quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Lijkt me geen paniekzaaierij hoor, als je nagaat dat al meer dan de helft van de besmettingen nu het Britse variant isquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:38 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Ga eens heen met die paniekzaaierij
Ach en wee. Ik denk dat we een 3e golf alleen maar kunnen voorkomen door 2 meter afstand te houden, een FFP2-masker op onze bol te zetten, en na 17:00 niet meer buiten te komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:35 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Juist, ze rekenen er op dat 3e golf in eind februari of begin maart zal komen, die nog veel erger is dan de 2e golf.
Sinds jij 'om' bent, denk ik dat het draagvlak zijn houdbaarheidsdatum nadertquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
WTF ????quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:23 schreef RipCity het volgende:
Dit is toch niet waar ??? Zo idioot zijn ze hier toch niet ?quote:We moeten ons volgens Talitha afvragen of de middelen niet erger zijn dan de kwaal. “Het virus is er en het vormt een bedreiging voor mensen van een bepaalde leeftijd met een zwakke gezondheid. Maar ik val van mijn stoel als ik hoor dat beleidsmakers er inmiddels vanuit gaan dat dit een wintervirus wordt en dat wij structureel met beperkingen gaan leven.”
Deuren overal dichtlassen, boodschappen bezorgen door de overheid, straat controles door het leger.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach en wee. Ik denk dat we een 3e golf alleen maar kunnen voorkomen door 2 meter afstand te houden, een FFP2-masker op onze bol te zetten, en na 17:00 niet meer buiten te komen.
Dat zou best wel kunnen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ach en wee. Ik denk dat we een 3e golf alleen maar kunnen voorkomen door 2 meter afstand te houden, een FFP2-masker op onze bol te zetten, en na 17:00 niet meer buiten te komen.
Breng ze niet op ideeënquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ze kunnen echt de t**ING genieten, ik woon op mezelf, als ik sneeuwballengevecht wil houden doe ik dat, het maar keertje genoeg zijn, val dood imbecielen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:48 schreef asco het volgende:
[..]
Nee, gelukkig niet alles hoor/ Ze roepen maar wat.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat die malle overheid allemaal roept.
In Vlaanderen hadden bijna alle hulplijnen veel meer oproepen gekregen. De enige uitzondering was de zelfmoordhulplijn.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Precies!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Deuren overal dichtlassen, boodschappen bezorgen door de overheid, straat controles door het leger.
Heb je de regels gezien voor samen voetbal kijken?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:37 schreef Luke83 het volgende:
Wat een vreselijke betutteling, de 'winterweerregels'. Echt, hou op. Zelfs ik, die tot nu toe me echt zo goed en kwaad aan alle regels heb gehouden, kom door dit soort berichten in een 'fuck you' modus. En daar ben ik niet blij mee.
Die hebben zelf maar opgehangen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Vlaanderen hadden bijna alle hulplijnen veel meer oproepen gekregen. De enige uitzondering was de zelfmoordhulplijn.
Maar dan niet piepen als je wordt ingezeept door BOA’squote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:42 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ze kunnen echt de t**ING genieten, ik woon op mezelf, als ik sneeuwballengevecht wil houden doe ik dat, het maar keertje genoeg zijn, val dood imbecielen!
Natuurlijk, het is gigantisch moeilijk om alles maar volgens onnatuurlijke regels te blijven doen en je te onthouden van alles voor iets waarvan ik denk dat ik niet gigantisch veel last zal hebben (corona). De discussie over kinderen en (jong)volwassenen die alles inleveren er helaas niet genoeg.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Kan je nog meer open deuren intrappen vandaagquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:50 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie en ik mijzelf ook wel dat met onze vrijheid zo erg beknot is door het coronacrisis wat het in 2020 een saaie jaar was zonder feesten, festivals en zeker weten ook vele gezelligheden. Maar er komen heus betere tijden terug, dan kunnen we weer genieten van onze vrijheid.
Gastquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:50 schreef Ven1972 het volgende:
Ik begrijp jullie en ik mijzelf ook wel dat met onze vrijheid zo erg beknot is door het coronacrisis wat het in 2020 een saaie jaar was zonder feesten, festivals en zeker weten ook vele gezelligheden. Maar er komen heus betere tijden terug, dan kunnen we weer genieten van onze vrijheid.
Viel me laatst op dat ik een keiharde uitbrander had in de supermarkt. Ik was snel, snel m'n boodschappen aan het inpakken om plaats te maken voor de meneer achter me, maar die was blijkbaar ongeduldig en beukte zo z'n winkelkarretje tegen mij aan. Echt vol lopen schreeuwen tegen hem, iedereen keek me aan, en toen was meneer stil gelukkig. Normaal ben ik echt nooit zo. Ja, 't knaagt echt wel onderhuids.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:36 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Niet echt, maar we moeten het wel lang volhouden tot de crisis voorbij is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:51 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Kan je nog meer open deuren intrappen vandaag
Jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Heb je de regels gezien voor samen voetbal kijken?
Maakt niet uit want de mutaties en de 3e golf komen er aan dussssssquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:55 schreef Noordzijde het volgende:
550 op IC vandaag. Gisteren was dat nog 571.
Dat zal best, maar je moet ook in het nu leven. Een jaartje, prima, dat kunnen we solidair wel volhouden en op inleveren, maar echt niet langer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:50 schreef Ven1972 het volgende:
Hoi Markquote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:50 schreef Ven1972 het volgende:
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Niet echt, maar we moeten het wel lang volhouden tot de crisis voorbij is.
Maakt niet uit, want de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdoodmutatie ligt klaar om ons allemaal te verslinden.quote:
Onder de 2.000quote:
Allemaal binnenblijven!! Schaatsen levensgevaarlijk! Vooral geen plezier, dan heb je een potentiele moord op je geweten!quote:
Armageddonquote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:02 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Maakt niet uit, want de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdoodmutatie ligt klaar om ons allemaal te verslinden.
Klap in het gezicht van de uitvaart industriequote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Armageddon
De lijken langs de straat.
Je hebt ook een Friese variant, die het voorwerk doet voor de Britse variant. De Friese variant jaagt iedereen het ijs op en dan slaat de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdoodmutatie toe.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:02 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Maakt niet uit, want de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdoodmutatie ligt klaar om ons allemaal te verslinden.
De komende twee weken over de cijfers als de stijging achterwege blijft:quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Armageddon
De lijken langs de straat.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:07 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je hebt ook een Friese variant, die het voorwerk doet voor de Britse variant. De Friese variant jaagt iedereen het ijs op en dan slaat de allesverwoestensebritsehorroriedereengaatdoodmutatie toe.
- De cijfers zijn incompleet omdat we een dag aan testdata misten in de database, hierdoor is ons script vastgelopen omdat deze hier niet op berekend was.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
De komende twee weken over de cijfers als de stijging achterwege blijft:
- De cijfers zijn incompleet en te laag omdat testlocaties dicht zijn
- De cijfers zijn incompleet en te laag omdat het gesneeuwd heeft
- Etc..
"Jamaar Britse variant" is het nieuwe "Wacht maar over twee weken"
Geen idee, de doe-het-zelf hier in het dorp is alleen open voor dierenvoeding.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 13:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het systeem met paden afzetten etc niet gebruikt in Nederland.
Ja, maar de opkomst van DE Britse hel en verdoemenis dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:14 schreef Zwansen het volgende:
Uiteindelijk kunnen we een hoop discussiëren over het aantal besmettingen (wordt er minder getest, etc.), maar sinds 5 januari is de bezetting op de IC met 25,2% afgenomen. Dat zijn gewoon keiharde cijfers waar weinig over te discussiëren valt.
Niet zo raar toch? we zijn bijna een jaar verder, en we zitten verder in lockdown dan toen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Wat een ontzettend zuur sentiment weer hier vandaag. Deja-vu naar vorig jaar, hoor.
Maar vind je het raar? Het beleid van het kabinet is inmiddels omgeslagen in micromanagement waar ze in andere landen jaloers op zouden zijn. Regels opstellen voor hoe je sneeuwballen mag gooien, dan sla je wel een beetje door.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Wat een ontzettend zuur sentiment weer hier vandaag. Deja-vu naar vorig jaar, hoor.
Status Quo op standje straatterreur en alcohol hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet zo raar toch? we zijn bijna een jaar verder, en we zitten verder in lockdown dan toen.
Het vaccineren schiet voor geen meter op, en is 0.0 uitzicht op verbetering op korte termijn.
Snap het wel.
Kroegen open *gifquote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:24 schreef RipCity het volgende:
alle teststraten dicht morgen. Op naar de 0!
(helaas ook alle vacinnatieplekken)
Terwijl de cijfers gewoon positief zijn en blijven en beter dan sommige dagen vorig jaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet zo raar toch? we zijn een jaar verder, en we zitten verder in lockdown dan toen.
Het vaccineren schiet voor geen meter op, en is 0.0 uitzicht op verbetering op korte termijn.
Snap het wel.
De schuld van die klote-bejaarden die solidariteit van de jongeren eisen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Natuurlijk zijn de cijfers lager dan ze waren, dus dat is op zich goed. Maar de verwachting was dat ze al veel eerder veel lager zouden zijn. Bovendien neemt de daling af, dus hoe ziet het er dan in de nabije toekomst uit?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Terwijl de cijfers gewoon positief zijn
Ze zijn terughoudend met versoepelingen vanwege het onbekende, niet om waar we nu zijn. Zonder Britse variant hadden we deze week versoepeld.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Natuurlijk zijn de cijfers lager dan ze waren, dus dat is op zich goed. Maar de verwachting was dat ze al veel eerder veel lager zouden zijn. Bovendien neemt de daling af, dus hoe ziet het er dan in de nabije toekomst uit?
Hetzelfde kun je zeggen over de ziekenhuizen. Ja, het is fijn dat de bezetting afneemt. Maar het gaat heel langzaam en er is nauwelijks marge voor veel extra opnames, dus als de trend weer de verkeerde kant op gaat is er weinig speelruimte.
Kortom, het gaat niet slecht, maar het had eigenlijk veel beter moeten gaan. Daarom zijn ze ook terughoudend met versoepelen.
Maar ze versoepelen niet hè, ze hebben de maatregelen recent nog zwaarder gemaakt. Omdat ze bang zijn voor een stijging, niet omdat die er is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is maar net hoe je ernaar kijkt. Natuurlijk zijn de cijfers lager dan ze waren, dus dat is op zich goed. Maar de verwachting was dat ze al veel eerder veel lager zouden zijn. Bovendien neemt de daling af, dus hoe ziet het er dan in de nabije toekomst uit?
Hetzelfde kun je zeggen over de ziekenhuizen. Ja, het is fijn dat de bezetting afneemt. Maar het gaat heel langzaam en er is nauwelijks marge voor veel extra opnames, dus als de trend weer de verkeerde kant op gaat is er weinig speelruimte.
Kortom, het gaat niet slecht, maar het had eigenlijk veel beter moeten gaan. Daarom zijn ze ook terughoudend met versoepelen.
Je kan je afvragen of de extra maatregelen (avondklok, bezoekbeperking, winkels dicht etc.) wel zoveel invloed hebben op de cijfers. Want daar wordt altijd maar vanuit gegaan. Misschien moeten we inmiddels accepteren dat we niet 100% invloed op de cijfers hebben.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
En waar is de extra capaciteit na een jaar aanmodderen? Dat is namelijk ook een deel van de oplossing tot een tekort: meer aanbod creëren.quote:Hetzelfde kun je zeggen over de ziekenhuizen. Ja, het is fijn dat de bezetting afneemt. Maar het gaat heel langzaam en er is nauwelijks marge voor veel extra opnames, dus als de trend weer de verkeerde kant op gaat is er weinig speelruimte.
Het had niet veel beter moeten gaan, want de Britse variant had ons inmiddels allemaal moeten besmetten. Dat is niet gebeurd, dus het gaat supergoedquote:Kortom, het gaat niet slecht, maar het had eigenlijk veel beter moeten gaan. Daarom zijn ze ook terughoudend met versoepelen.
Dat zou helemaal mooi zijn, als de maatregelen niet zeer beperkend en schadelijk zijn .quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hier ben ik het roerend mee eens. Je ziet mondiaal overal dezelfde pieken, dalen en golven ongeacht de maatregelen die wel/niet/op andere momenten genomen worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 14:35 schreef Piles het volgende:
[..]
Je kan je afvragen of de extra maatregelen (avondklok, bezoekbeperking, winkels dicht etc.) wel zoveel invloed hebben op de cijfers. Want daar wordt altijd maar vanuit gegaan. Misschien moeten we inmiddels accepteren dat we niet 100% invloed op de cijfers hebben.
En dat we met een aantal basis-maatregelen 90% van de invloed op de cijfers 'opgebruikt' hebben, en dat dat het is.
[..]
En waar is de extra capaciteit na een jaar aanmodderen? Dat is namelijk ook een deel van de oplossing tot een tekort: meer aanbod creëren.
[..]
Het had niet veel beter moeten gaan, want de Britse variant had ons inmiddels allemaal moeten besmetten. Dat is niet gebeurd, dus het gaat supergoed
Nog even los van de idioterie van instructies over sneeuwballen gooien vanuit de Rijksoverheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |