SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
Wat alleen maar aangeeft hoe groot het probleem is. Het is echt een zeldzaamheid dat onderzoeken zo eensgezind tot dezelfde conclusie komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:25 schreef Oidipous het volgende:
Wat betreft mentale/psychische problemen onder jongeren zijn de onderzoeken wél eenduidig: de problemen onder jongeren zijn alarmerend groot.
quote:Op dat moment was de afname in het aantal besmettingen met de klassieke variant nog net groter dan de toename door de Britse variant, maar dat gaat zeker veranderen. De vraag is eigenlijk waarom de weekcijfers van 2 februari nog een flinke daling toonden.
Wallinga: "De verwarring ontstaat doordat er verschillende getallen zijn genoemd, zonder de bijbehorende tijdstippen. Dat nu twee derde deel van alle besmettingen van de Britse variant zijn, is een berekening. Een extrapolatie voor de situatie op de dag van monsterafname, niet een gemeten getal. Bovendien is er een behoorlijke onzekerheidsmarge. Het betekent dat op 2 februari naar verwachting twee derde van alle afgenomen monsters de Britse variant was, maar het echte aandeel weten we pas later, als die monsters geanalyseerd zijn."
quote:De daling van het aantal besmettingen met 20 procent vergeleken met de vorige week weerspiegelt een situatie uit het verleden. Wallinga: "Voordat een besmetting gemeld wordt, is iemand getest, daarvóór ziek geworden en weer daarvoor geïnfecteerd. Er lopen dus verschillende tijdschalen door elkaar heen. Het ene gaat over iets zo actueels dat je het nog niet kunt meten, het andere over iets dat eerder gebeurd is, maar dat je nu pas kunt meten."
Dat maakt het belangrijk om tijdsaanduidingen secuur te hanteren. Wallinga: "Gaat het om de eerste ziektedag of het tijdstip van monsterafname, of de dag waarop de besmetting gemeld is? Dat maakt echt veel uit. Die Britse variant neemt heel snel toe, maar het is onzeker hoe snel precies. In een week groeit het percentage Britse variant fors, dus het is belangrijk welke tijdstippen horen bij de getallen die je meldt."
Van Dissel: "Voor de kern van boodschap maakt het niet zo veel uit. Die is dat de Britse variant het overneemt in Nederland, omdat het virus besmettelijker is. Of dat nu een week eerder of later is, dat is niet zo interessant. Het betekent dat we meer moeten doen om die R onder de 1 te krijgen en te houden. En de maatregelen moet je hoe dan ook nu al nemen, omdat ze geen onmiddellijk effect hebben."
Good for you. Wil je een schouderklopje? Ik zal het mijn leerlingen meegeven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet meer zitten door diverse zaken, maar ik incasseer dat allemaal en ik zet door, omdat ik weet dat we na het dal weer gaan stijgen.
De oorlog is vroeger was na 5 jaar afgelopen, dus geen tulpenbollen meer eten.
De oorlog had - buiten de vijf dagen in mei 1940 en vanaf de late zomer van 1944, toen er daadwerkelijk op Nederlands grondgebied gestreden werd - amper tot geen gevolgen voor het sociale leven in Nederland. Cafe's, danszalen en bioscopen waren gewoon open.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:28 schreef THEFXR het volgende: [..] Ik zie het ook niet meer zitten door diverse zaken, maar ik incasseer dat allemaal en ik zet door, omdat ik weet dat we na het dal weer gaan stijgen. De oorlog is vroeger was na 5 jaar afgelopen, dus geen tulpenbollen meer eten.
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:45 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Good for you. Wil je een schouderklopje? Ik zal het mijn leerlingen meegeven.
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je een idee in welke leerjaren kinderen meestal blijven zitten, als ze al blijven zitten? (Laten we wel wezen: het is tegenwoordig niet meer populair om kinderen een klas over te laten doen omdat uit onderzoek blijkt dat het voor de kinderen zelf niet goed is. Dat is echt niet alleen een efficiëntieoverweging.)
Ik heb er twee in de klas zitten. En nu?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?
Waarom de oorlog erbij halen? Onvergelijkbaar. Waarom is het voor jou zo ontzettend moeilijk te begrijpen dat jonge mensen er ontzettend moeite mee hebben. Maar o wee, omdat er iets vreselijks 80 jaar geleden gebeurd is, moet je het er maar mee doen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders nodig je iemand die de oorlog heeft meegemaakt uit?
Haa, net zoals afgelopen schooljaar is gebeurd. En er ontzettend veel leerlingen vastlopen. De oplossing van Arie is gewoon ff jaartje over doen jongens en meisjes, geen probleem. Groetjes, ome Arie.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.
Ik durf niet zo veel te zeggen over de basisschool, daar weet ik te weinig vanaf. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze veel leerlingen laten doubleren in groep 8 omdat die zich bijna allemaal al hebben voorbereid op een nieuw jaar op een nieuwe, grote school. Ze dan laten zitten levert volgens mij wel een erg grote knauw op.
Op het vo denk ik dat vooral het voor-examenjaar een groot percentage zittenblijvers zal kennen, omdat je anders met een laag SE-gemiddelde je examenjaar instroomt.
Maar uiteindelijk vermoed ik dat de meeste scholen ervoor kiezen om niet heel veel meer leerlingen te laten doubleren dan normaal, om de voornoemde organisatorische problemen en gevoelens van oneerlijkheid te voorkomen (op dus wellicht 3vmbo/4H/5V na). Dan maar poging wagen om in de komende jaren bij te spijkeren en hopen dat de overheid nog ergens in gaat ondersteunen.
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Waarom de oorlog erbij halen? Onvergelijkbaar. Waarom is het voor jou zo ontzettend moeilijk te begrijpen dat jonge mensen er ontzettend moeite mee hebben. Maar o wee, omdat er iets vreselijks 80 jaar geleden gebeurd is, moet je het er maar mee doen.
Wat een jaren '70/'80 denkbeelden zeg.
Precies! “Stel je niet zo aan, doe ik toch ook niet?”quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat alleen maar aangeeft hoe groot het probleem is. Het is echt een zeldzaamheid dat onderzoeken zo eensgezind tot dezelfde conclusie komen.
Maar hé, 'we hebben het allemaal moeilijk', toch?
Ik wil dit probleem met liefde en plezier gaan oplossen, ik heb niet voor niets voor dit vak gekozen. Maar dan moet eerst het probleem worden erkend en daarna moeten de middelen komen om voor oplossingen te kunnen gaan zorgen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:53 schreef Luke83 het volgende:
En wie mogen het probleem weer gaan oplossen?
Heerlijk die vooroordelenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Dat is niet het geval hoor, logisch toch dat je slecht in je vel komt te zitten als je alleen nog maar thuis mag zitten? Wellicht je bijbaan kwijt bent? Je vrienden niet meer ziet op de universiteit, hbo of het mbo en minder goed onderwijs krijgt. Je niet meer in de avond kan sporten met je vrienden, dat je geen drankje kan doen. Dat je opgesloten zit in je studentenkamer van 12m2. En dan zou je niet mogen klagen? Niet iedereen heeft een huis van 100m2+quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
omdat de jeugd van tegenwoordig weinig tot geen "Nee" meer hoort, zijn gewend dat ze alles mogen. De situatie is voor bijna iedereen slecht, juist kinderen zijn flexibel, maar het ontbreekt aan doorzettingsvermogen.
Plus dat er al enorme tekorten aan leerkrachten en overvolle klassen zijn, dus je hebt helemaal niet de “luxe” om veel kinderen te laten doubleren.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat stuk tussen haakjes klopt uiteraard, er zijn genoeg pedagogische overwegingen om niet te kiezen voor doubleren. Ook nu trouwens.
Ik durf niet zo veel te zeggen over de basisschool, daar weet ik te weinig vanaf. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ze veel leerlingen laten doubleren in groep 8 omdat die zich bijna allemaal al hebben voorbereid op een nieuw jaar op een nieuwe, grote school. Ze dan laten zitten levert volgens mij wel een erg grote knauw op.
Op het vo denk ik dat vooral het voor-examenjaar een groot percentage zittenblijvers zal kennen, omdat je anders met een laag SE-gemiddelde je examenjaar instroomt.
Maar uiteindelijk vermoed ik dat de meeste scholen ervoor kiezen om niet heel veel meer leerlingen te laten doubleren dan normaal, om de voornoemde organisatorische problemen en gevoelens van oneerlijkheid te voorkomen (op dus wellicht 3vmbo/4H/5V na). Dan maar poging wagen om in de komende jaren bij te spijkeren en hopen dat de overheid nog ergens in gaat ondersteunen.
Ik doelde inderdaad ook op het eerstequote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wil dit probleem met liefde en plezier gaan oplossen, ik heb niet voor niets voor dit vak gekozen. Maar dan moet eerst het probleem worden erkend en daarna moeten de middelen komen om voor oplossingen te kunnen gaan zorgen.
En ik zie dat allebei vrij somber in op dit moment.
Het mooie is, dat dit altijd al zo is, de oudere generatie zegt dat de jongere generatie lui is en niks kan en doet en niks gewend is. En de jongere generatie schopt tegen de oudere aan blah blah blah.quote:
het gaat niet om klagen, maar hoe ga je met tegenvallers dealen. het vergt veel van aanpassingsvermogen. GGZ zit nu vol, dus hulp krijgt je niet, dan zullen anderen moeten inspringen waar het kan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:57 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat is niet het geval hoor, logisch toch dat je slecht in je vel komt te zitten als je alleen nog maar thuis mag zitten? Wellicht je bijbaan kwijt bent? Je vrienden niet meer ziet op de universiteit, hbo of het mbo en minder goed onderwijs krijgt. Je niet meer in de avond kan sporten met je vrienden, dat je geen drankje kan doen. Dat je opgesloten zit in je studentenkamer van 12m2. En dan zou je niet mogen klagen? Niet iedereen heeft een huis van 100m2+
Dat was juist de periode waarin er wat meer begrip leek te zijn voor mensen die moeite hadden mee te komen. Het dogma "je moet gelukkig zijn en als dat niet zo is ligt dat aan jezelf, en moet je maar gewoon wat harder werken" is meer iets van de laatste 15 jaar.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Wat een jaren '70/'80 denkbeelden zeg.
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:58 schreef Freudie het volgende:
[..]
Het mooie is, dat dit altijd al zo is, de oudere generatie zegt dat de jongere generatie lui is en niks kan en doet en niks gewend is. En de jongere generatie schopt tegen de oudere aan blah blah blah.
Altijd al zo geweest, zal altijd zo blijven.
Niet de juiste oorlog, natuurlijk. Alleen WO II gebruiken we als graadmeter.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb er twee in de klas zitten. En nu?
Die zaten ver voor corona al overvol, dat zal er niet beter op zijn geworden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Na de overvolle IC hebben we binnenkort een overvolle GGZ
Ja, als gewone burger had je echt weinig te vrezen en kon je gewoon doorgaan met je leven op een aantal dingen na. Mijn opa merkte er vrij weinig van behalve dan dat ie overal Duitsers zag rijden e.d. En had alles via de media meegekregen, maar het 'grote verhaal' stond mijlenver van zijn sociale leven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:45 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De oorlog had - buiten de vijf dagen in mei 1940 en vanaf de late zomer van 1944, toen er daadwerkelijk op Nederlands grondgebied gestreden werd - amper tot geen gevolgen voor het sociale leven in Nederland. Cafe's, danszalen en bioscopen waren gewoon open.
Welke generatie is dat? Ik heb geen idee hoe oud THEFXR is.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.
dat is toch de generatie, die de ouders van die kinderen nu zijn?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De generatie die nu beweert dat jongeren verwend zijn en zich niet moeten aanstellen is zelf de rijkste, meest welvarende generatie die dit land ooit gekend heeft. Als er iemand geen recht heeft anderen de maat te nemen is het die generatie wel.
Mwoah, genoeg verhalen dat er over ingrijpende gebeurtenissen niet gesproken mocht worden, onder het mom "als je het er niet over hebt, bestaat het niet"quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat was juist de periode waarin er wat meer begrip leek te zijn voor mensen die moeite hadden mee te komen. Het dogma "je moet gelukkig zijn en als dat niet zo is ligt dat aan jezelf, en moet je maar gewoon wat harder werken" is meer iets van de laatste 15 jaar.
Vervelende pubers thuis?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:08 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is toch de generatie, die de ouders van die kinderen nu zijn?
Dat bedoelde ik met de organisatorische problemenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Plus dat er al enorme tekorten aan leerkrachten en overvolle klassen zijn, dus je hebt helemaal niet de “luxe” om veel kinderen te laten doubleren.
Was dat niet met name de decennia ervoor? De jaren 70 was juist een periode waarin dergelijke taboes doorbroken werden. Hoewel ik me kan voorstellen dat een dergelijke houding in sommige kringen nog leefde (en mogelijk nu nog steeds).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:09 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Mwoah, genoeg verhalen dat er over ingrijpende gebeurtenissen niet gesproken mocht worden, onder het mom "als je het er niet over hebt, bestaat het niet"
Dus dat ben ik niet met je eens.
Klinkt als onze zomer.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Allemaal pracht en praal, tot het virusje weer opduikt.
Oh ja dit ook. Geen doorzettingsvermogen? Zeker allemaal watjes volgens jou.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 10:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Allemaal pracht en praal, tot het virusje weer opduikt.
Accepteer het nou eens dat dat hier NIET mogelijk is. Er zijn zoveel redenen voor te bedenken, maargoed, dat komt er niet in bij sommige users hier.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.
quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
In Canada hebben ze schijnbaar nu al geen hoop op oplossingen door vaccinatie tot maart 2022. 🙄
https://www.cruisecritic.com/news/5862/
cruises zijn dan ook wel een van de meest besmettelijke omgevingen die je kan hebben volgens mij.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
In Canada hebben ze schijnbaar nu al geen hoop op oplossingen door vaccinatie tot maart 2022. 🙄
Hangt er misschien vanaf uit welke regio je komt, wanneer die trend zich heeft ingezet ja.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Was dat niet met name de decennia ervoor? De jaren 70 was juist een periode waarin dergelijke taboes doorbroken werden. Hoewel ik me kan voorstellen dat een dergelijke houding in sommige kringen nog leefde (en mogelijk nu nog steeds).
Breathe in, breathe outquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Accepteer het nou eens dat dat hier NIET mogelijk is. Er zijn zoveel redenen voor te bedenken, maargoed, dat komt er niet in bij sommige users hier.
als ze dan ook nog eens een rigoureus vaccinatieprogramma zouden hebben is dat wel de oplossing maar ik meen dat ze op dat gebied weer achterlopenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met als enig verschil dat zij dan snel fors ingrijpen zodat het ongemak geen maanden duurt zoals hier.
Ja, maar als je nu al tot een jaar vooruit alles gaat verbieden zal het vast niet bij alleen cruises blijven denk ik dan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:24 schreef Predator40 het volgende:
[..]
cruises zijn dan ook wel een van de meest besmettelijke omgevingen die je kan hebben volgens mij.
En ook sneeuwpoppen op minimaal 1,5 meter met een mondkapje over hun wortelneus!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Even de regels over aanstaande sneeuw:
- Het touwtje van de slee dient minstens 1,5 meter te zijn!
- Je mag niet inzepen (tenzij mondkapje )!
- De sneeuwballen mogen niet met blote handen gemaakt worden!
- Èèn sneeuwpop per persoon!
- Er mag ook niet geholpen worden bij iemand anders zijn sneeuwpop!
- Ouderen die vallen vraag je eerst om vaccinatie-pas....anders laten liggen !
Veel sneeuwpret alvast ! ...
is ook niet haalbaar maar wij hebben nog niet eens een verplichte quarantaine hier na 11 maandenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Breathe in, breathe out![]()
Hoor je mij ergens zeggen dat die methode hier haalbaar is? Zo ja dan mag je dat quotenIk zei enkel dat ik wat jaloers ben als ik dat soort verhalen hoor en dat hun aanpak best voordelen heeft.
Niet helemaal. Ze verlengen voor nu de ban die er al stond en afliep op 1 maart 2021quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
quote:Greater Victoria Harbour Authority (GVHA) CEO Ian Robertson stated that the Port supports Transport Canada's ruling, but continues to look for solutions to successfully resume cruise operations.
Start in maartquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze dan ook nog eens een rigoureus vaccinatieprogramma zouden hebben is dat wel de oplossing maar ik meen dat ze op dat gebied weer achterlopen
Ik dacht dat ze die onlangs hadden aangekondigd?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
is ook niet haalbaar maar wij hebben nog niet eens een verplichte quarantaine hier na 11 maanden
Oh shit jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ook sneeuwpoppen op minimaal 1,5 meter met een mondkapje over hun wortelneus!
Daar gaan m’n weekendplannenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oh shit jaik ben benieuwd hoeveel mensen straks sneeuwpoppen op de foto gaan zetten met een mondkapje op.
#origineel![]()
aangekondigd ja, moet eerst wat voor geregeld worden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze die onlangs hadden aangekondigd?
Maar sowieso veel te traag ja, bizar. Het beleid was/is op veel plekken gewoon te vrijblijvend hier.
.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat er een grote groep jongeren is die het heel zwaar heeft en dat een deel daarvan tegen een burn-out aanhikt, maar dat dat 82% is, kan ik mij echt niet voorstellen.
een burnout is heel wat anders dan depressiviteit.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Het zijn er hoe dan ook veel, en dat zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen en dat dat erger wordt als ze langer duren is goed.
Mensen accepteren dode jongeren namelijk veel minder snel dan dode oude bejaarden, dus de snelste manier om het draagvlak te slopen en dus eerder van de maatregelen af te komen. 😈
heb je daar ook een bron voor?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu
Als de vaccins inderdaad veel minder zouden werken bij de Braziliaanse en/of Zuid-Afrikaanse variant, dan zou de introductie van de Britse variant inderdaad een geluk bij een ongeluk zijn als die besmettelijker zou zijn en de vaccins wel goed werken tegen de Britse mutatie.quote:Opvallend genoeg zou de besmettelijkheid van de Britse variant ook een voordeel kunnen zijn.
Van Dissel: "In mijn ogen is de verhouding tussen de grotere besmettelijkheid van die Britse variant ten opzichte van varianten waar nog meer onzekerheid over bestaat, zoals de Zuid-Afrikaanse en de Braziliaanse, nu eigenlijk interessanter. Als de besmettelijkheid van die beide laatste lager zou zijn, dan gaat die Britse variant ons wellicht 'helpen' om te zorgen dat die andere varianten hier geen voet aan de grond krijgen."
"Dat zou belangrijk zijn als die varianten of andere zich uiteindelijk minder zouden laten temmen door vaccinatie. Maar we weten nog onvoldoende over die Zuid-Afrikaanse en Braziliaanse varianten omdat het in Nederland tot nu toe om incidentele gevallen gaat."
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:22 schreef asco het volgende:
Poh, ik mag het eigenlijk niet zeggen.... maar ik bewonder je glazen bol!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.
Verkiezingen spelen ook parten he.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gezien de routekaart mag het duidelijk zijn dat we iedere hoop op versoepeling van de maatregelen of terugkeer naar het normale normaal dit jaar ook op onze buik kunnen schrijven. Alle opgedane kennis over corona, vaccins enz. ten spijt is het duidelijk dat we dit jaar echt niet meer van lockdowns, avondklokken, bezoekverboden enz. af gaan komen.
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen straks leeglopen is het ook niet meer vol te houden voor de overheid.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch niet
juist, belgie en duitsland gaan er nu al mee beginnenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:35 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen straks leeglopen is het ook niet meer vol te houden voor de overheid.
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:20 schreef _serial_ het volgende:
Even de regels over aanstaande sneeuw:
- Het touwtje van de slee dient minstens 1,5 meter te zijn!
- Je mag niet inzepen (tenzij mondkapje )!
- De sneeuwballen mogen niet met blote handen gemaakt worden!
- Èèn sneeuwpop per persoon!
- Er mag ook niet geholpen worden bij iemand anders zijn sneeuwpop!
- Ouderen die vallen vraag je eerst om vaccinatie-pas....anders laten liggen !
Veel sneeuwpret alvast ! ...
Als de visie op pandemiebestrijding en te nemen maatregelen niet verder reikt dan "baat het niet, dan schaadt het niet", dan hoef je weinig versoepelingen te verwachten. Maar dat gaf de routekaart ook al aan.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Verkiezingen spelen ook parten he.
Ik help het je hopen, maar daar durf ik mijn hand echt niet voor in het vuur te steken.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
in augustus/september is het wel klaar met de maatregelen, niemand houd dit meer vol, ook economisch niet
na de vaccinaties gaat alles terug naar normaal zolang de ziekenhuizen leeg blijven
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuwquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:36 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?
Vast wel iemand die jou morgen even flink wil inzepenquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:36 schreef Viltje het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit gehoord van inzepen. Wat is inzepen?
Verklaart imho wel waarom ze nu alles aan "de Britse variant" ophangen. Dat komt wat beter over dan te zeggen "we hebben het verkeerd ingeschat en er een potje van gemaakt".quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het Parool stond een overzicht van Catshuispresentaties die net zijn vrijgegeven en daaruit bleek dat men dacht dat een versoepeling rond de kerst al mogelijk zou zijn.
Ik vond dat overzicht sowieso wonderlijk. Het kabinet heeft met name in de zomer precies zoals ik indertijd dacht geen flauw benul gehad van de ernst van een R-getal dat te hoog was.
Is er in september nog iets te doen?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:34 schreef Predator40 het volgende:
[..]
na de vaccinaties gaat alles terug naar normaal zolang de ziekenhuizen leeg blijven
Bedankt, dat ken ik wel. Ik ken het als inpeperen!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuw
Pardon?quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen
Het is ook erg typerend voor alles wat er mis ging (te laat ingrijpen, GGD medewerkers voor BCO naar huis sturen, vervolgens niet genoeg medewerkers hebben, BCO moeten opgeven 'want dit hadden we niet aan zien komen', etc).quote:Op zaterdag 6 februari 2021 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het Parool stond een overzicht van Catshuispresentaties die net zijn vrijgegeven en daaruit bleek dat men dacht dat een versoepeling rond de kerst al mogelijk zou zijn.
Ik vond dat overzicht sowieso wonderlijk. Het kabinet heeft met name in de zomer precies zoals ik indertijd dacht geen flauw benul gehad van de ernst van een R-getal dat te hoog was.
Zwarte Cross o.a.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Is er in september nog iets te doen?
Eén van de meest nare ervaringen als kind zijnde. Tenzij je uitdeelde natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Iemand helemaal insmeren/bedelven met sneeuw
Ah, daar hebben we ze weer, de "experts"quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:30 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
.
Het zijn er hoe dan ook veel, en dat zorgexperts zeggen dat massaal kinderen en jongeren zelfmoord plegen nu door de maatregelen en dat dat erger wordt als ze langer duren is goed.
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd nietquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verklaart imho wel waarom ze nu alles aan "de Britse variant" ophangen. Dat komt wat beter over dan te zeggen "we hebben het verkeerd ingeschat en er een potje van gemaakt".
Dat doen politici nooit, dat levert nl. gezichtsverlies op en kost dus stemmen.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd niet
220.000 bezoekers in vier dagenquote:
Het probleem is dat de maatschappelijke nevenschade van de maatregelen veel minder makkelijk in cijfers gevat kan worden dan de bezetting van de IC-bedden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als kinderen echt ''massaal'' zelfmoord aan het plegen waren dan hadden we er echt wel meer over gehoord imo. Haalt niet weg dat ik goed snap dat er een grote groep is die moeite hebben met alle beperkingen (en dat daar aandacht voor moet zijn). Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen.
Nee precies.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het toegeven van hun verkeerde inschattingen en/of fouten doen ze idd niet
Daarom hebben we natuurlijk ook geen demissionair kabinet op het moment.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:57 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat doen politici nooit, dat levert nl. gezichtsverlies op en kost dus stemmen.
Ben ik het ook wel mee eens hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:00 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het probleem is dat de maatschappelijke nevenschade van de maatregelen veel minder makkelijk in cijfers gevat kan worden dan de bezetting van de IC-bedden.
Kijken naar de zelfmoordstatistieken en concluderen dat er qua mentale gezondheid niks aan de hand zou zijn als er geen stijging zichtbaar is zou een totaal verkeerde conclusie zijn.
Net zoiets als leerachterstanden bij kinderen. Dat zien we niet terug in dagelijkse cijfers die netjes om 15.15 geplaatst worden.
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:01 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarom hebben we natuurlijk ook geen demissionair kabinet op het moment.
Niet relevant als er gesteld wordt dat politici nooit fouten toegeven.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.
En bovendien is dat natuurlijk maar gewoon een toneelstukje zonder daadwerkelijke consequenties voor de heren en dames kabinetsleden.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat heeft natuurlijk weinig met coronabeleid te maken, maar met de toeslagenaffaire.
Ik vond het overigens veel te lang duren, het kabinet had meteen moeten vallen toen het rapport uitkwam. Niet een maand later.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Niet relevant als er gesteld wordt dat politici nooit fouten toegeven.
Jaquote:Op zaterdag 6 februari 2021 11:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Eén van de meest nare ervaringen als kind zijnde. Tenzij je uitdeelde natuurlijk.
De onderbuik: ze geven nooit hun fouten toe!quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:05 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En bovendien is dat natuurlijk maar gewoon een toneelstukje zonder daadwerkelijke consequenties voor de heren en dames kabinetsleden.
Tja, daar kun je over discussiëren. Doet weinig af van het oorspronkelijke punt verder.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vond het overigens veel te lang duren, het kabinet had meteen moeten vallen toen het rapport uitkwam. Niet een maand later.
Interessant.quote:Op zaterdag 6 februari 2021 12:09 schreef Predator40 het volgende:
https://www.ox.ac.uk/news(...)ing-3-month-interval
Benieuwd of deze 67% nog verder toeneemt na een tweede dosis.quote:The authors also report further on the potential for the vaccine to reduce transmission of the virus, based on swabs obtained from volunteers in the UK arms of the trial with a 67% reduction after the first dose of the vaccine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |